خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی (Galaxy A5 (2016؛ خانواده A با شناسنامه‌ای جدید

بررسی تخصصی (Galaxy A5 (2016؛ خانواده A با شناسنامه‌ای جدید

این محصول یقینا گلکسی A5 است، ولی مطمئنا گلکسی A5 نیست! یعنی تغییرات محصول به‌حدی است که گویی با محصول جدیدی روبروییم. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم گلکسی A5 2016 چگونه است و چه تغییراتی نسبت به نسخه 2015‌ خود دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
image

موفقیت خانواده A در سال 2015 سامسونگ را متقاعد کرد تا نسل جدید این خانواده را معرفی کند. نسخه‌های 2016 خانواده A هرچند نام‌ونشان خانوادگی را به ارث برده‌اند، مطمئنا محصولاتی نیستند که در سال 2015 دیدیم. گلکسی A5 برادر وسطی این خانواده است که در این مطلب قصد داریم آن را موشکافانه بررسی کنیم. اگر قصد خرید محصولی میان رده در محدوده قیمت 1 میلیون تا 1 میلیون و 500 هزار تومان دارید، با جی‌اس‌ام و بررسی گلکسی A5 2016 همراه باشید تا ببینیم سامسونگ در یک سال گذشته چه تغییراتی در خانواده کهکشانی‌های A ایجاد کرده است و آیا اصلا این گوشی ارزش خرید دارد یا نه.

image

طراحی

از طراحی تخت تا منحنی؛ کهشکانی جدید!

image

وقتی به A5 2016 نگاه می‌کنیم، بلافاصله متوجه می‌شویم این محصول یکی از اعضای خانواده A است، چراکه امضای سامسونگ و سری A در آن دیده می‌شود. طراحی مستطیل‌شکل بدنه با انحنای کم در گوشه‌ها، باریکی و سبک‌وزن بودن گوشی نشانه‌هایی است که ما و شما را متقاعد می‌کند که با محصولی از خانواده A مواجهیم. با هم قسمت‌های مختلف بدنه را از نظر می‌گذرانیم.

image

اولین چیزی که در گلکسی A5 2016 چشم را به خود جذب می‌کند بزرگ‌تر بودن این محصول نسبت به نسخه سال گذشته است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در اقدامی هدفمند و هوشمندانه سعی کرده نمایشگر این محصول را بزرگ‌تر کند تا تجربه کاربر هنگام کار با آن بهتر شود و این موضوع منجر به این می‌شود که ای5 جدید مورد پسند کاربران بیشتری قرار گیرد.

image

در پنل جلو شاهد تغییرات زیادی نیستیم و ای5 2016 تقربیا با همان شکل‌وشمایل نسخه قبلی تولید شده است. البته اگر روی پنل جلو دقیق شوید، خواهید دید سنسورهای پنل جلو جا‌به‌جا شده‌اند و این‌بار به‌جای قرارگیری در کنار دوربین دوم، در کنار بلندگو قرار گرفته‌اند.
اگر ای5 2015 را دست گرفته باشید، احتمالا مثل ما هنگام دست گرفتن ای5 2016 شگفت‌زده می‌شوید. وزن محصول افزایش چشمگیری پیدا کرده و 32 گرم اضافه شده است (A5 2016 وزنی حدود 155 گرم دارد)، ولی خب، در برابر آنچه در دست حس می‌کنید، این اضافه وزن نه‌تنها شما را ناراحت نمی‌کند، بلکه حس خوب و شیرینی به شما منتقل می‌کند. چرا خوب؟ چرا شیرین؟

image

سنگین شدن ای5 2016 در برابر تغییراتی که در بدنه محصول ایجاد شده است اصلا به چشم نمی‌آید. بدنه محصول، مانند پرچم‌داران سامسونگ، از فلز و شیشه ساخته شده که اگر احتمال سر خوردن از دست را کنار بگذاریم، باید بگوییم جنسش بسیار خوب است.

گلکسی ای5 2016 در سمت راست و گلکسی ای5 2015 در سمت چپ

 

image

جنس بدنه تغییر بسیار زیادی کرده است و امتیاز مثبتی برای سامسونگ محسوب می‌شود، چون این شرکت با درک اهمیت بازار میان‌رده‌ها سعی کرده محصولی درخور این بخش بازار تولید کند. در سری ای 2016 خبری از بدنه پلاستیکی نیست و شما با بدنه‌ای مواجه می‌شوید که مشابهش در تولید نوت 5 و سایر پرچم‌داران به‌کار رفته است.

بهتر است سراغ سایر قسمت‌های بدنه برویم و ببینیم سامسونگ کناره‌ها و لبه‌های بالا و پایین گوشی را چگونه تغییر داده است.

گوشی های در عکس به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از: نوت 5، ای5 2016 و ای5 2015

 

image

لبه پایینی گوشی نشان از تغییری دیگر دارد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ به این نتیجه رسیده که استفاده از بلندگو در پشت گوشی ای5 2015 بیهوده بوده و سعی کرده با درس گرفتن از این اشتباه، جای بلندگو را تغییر دهد و آن را در لبه پایینی گوشی و در سمت راست بگذارد. سامسونگ پیش‌تر بلندگوی پرچم‌داران خود مانند اس6 و نوت 5 و ... را در این محل قرار می‌داد و به‌نظر می‌رسد مدیران طراحی این شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است به ترکیب برنده دست نزنند و بلندگوی گلکسی ای5 را نیز در محل مذکور قرار داده‌اند.

تفاوت محل قرارگیری بلندگو در ای5 2016 و ای5 2015

 

image

در لبه پایینی میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری نیز حضور دارند. اگر این گوشی را کنار دستگاهی مانند نوت 5 قرار دهید، می‌بینید که لبه پایینی آنها یکسان است و طراحی یکسانی از این نظر دارند.
لبه بالایی گوشی نیز دستخوش تغییرات شده: سامسونگ این‌بار درگاه سیم‌کارت دوم را به بالای گوشی منتقل کرده و میکروفونی نیز در گوشه سمت چپ لبه بالایی قرار داده است.

تغییرمدل دکمه های کنترل صدا

 

image

در کناره سمت چپ و روی فریم فلزی تراش‌خورده محصول درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و نیز دکمه پاور قرار گرفته‌اند.
کناره سمت راست نیز همچنان به دکمه‌های کنترل صدا تعلق دارد، البته این‌بار این دو دکمه مجزا هستند و، برخلاف گلکسی ای5 2015، از دکمه یک‌تکه استفاده نشده است.

image

سامسونگ محصولی تولید کرده که بسیار شیک و مجلسی است. گلکسی ای5 2016 ایرادات کمتری نسبت به نسخه پیشین دارد، بدنه محصول مستطیل محض نیست و سعی شده انحنای لبه‌ها بیشتر شود تا با ارگونومی دست سازگارتر باشد. شیشه محصول نیز همین‌طور است و دیگر تخت نیست. سامسونگ با انحنا دادن به شیشه نمایشگر و قاب پشتی سعی کرده حس بهتری به کاربر القا کند و این موضوع کمک شایانی به خوش‌دست‌تر شدن محصول کرده است.

نمایشگر 

بزر‌گ‌تر و بهتر با پیکسل‌های فراوان

image

تغییرات سامسونگ به طراحی خلاصه نمی‌شود و دامنه تغییرات گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. ای5 2015 میان‌رده بسیار خوبی بود که نمایشگر 5 اینچی داشت. سامسونگ این‌بار نمایشگر 5 اینچی را کنار گذاشته و به‌جای آن از نمایشگر 5.2 اینچی استفاده کرده است. نمایشگر محصول بسیار باکیفیت است و از تکنولوژی سوپرآمولد در ساخت آن استفاده شده. رزولوشن صفحه تغییر چشمگیری کرده و به‌جای استفاده از نمایشگری با رزولوشن 720 پیکسل از نمایشگری با رزولوشن 1920 در 1080 استفاده شده که بسیار خوب است.

image

کیفیت رنگ‌ها، به‌سبب بالاتر رفتن رزولوشن، بسیار خوب شده و بسیار واقعی‌اند. اشباع آنها به‌نحوی است که نه چشم را اذیت می‌کند و نه اغراق‌شده است. در هر اینچ از نمایشگر سوپرآمولد ای5 2016 حدود 424 پیکسل حضور دارد که البته فرای دید ماست، ولی نتیجه‌اش کاملا ملموس است و هنگام بازی کردن و دیدن محتوای بصری، بهبود کیفیت را حس می‌کنید. اگر بخواهیم نمایشگر را بهتر توصیف کنیم، باید بگوییم کیفیت رنگ‌ها بسیار خوب و نزدیک به نوت 5 است. هرچند هیچ‌گاه نمی‌تواند پابه‌پای نوت 5 حرکت کند، همین که رنگ‌های تولیدشده در این نمایشگر با رنگ‌های تولیدشده در نمایشگر نوت 5 تفاوت فاحشی ندارد، بسیار خوب و درنوع خود ستودنی است.

image

تغییر دیگر این بخش چندان محسوس نیست و بیشتر روی کاغذ مشهود است، البته نگاه ریزبینانه نیز می‌تواند پرده از این تغییر بردارد و آن را فاش کند. نمایشگر در ای5 2016 فضای بیشتری به تصاحب خود درآورده و بیش از 72.5 درصد فضای پنل جلو به نمایشگر سوپرآمولد تعلق گرفته است. این عدد در نسخه پیشین حدود 71 درصد بود. با کنار هم قرار دادن دو گوشی ای5 می‌توانید ببینید که فاصه میان نمایشگر ای5 2016 و بدنه‌اش کمتر از ای5 2015 است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

خداحافظ اسنپدراگون 410

image

دیگر از پردازنده چهارهسته‌ای خبری نیست و سامسونگ معادله را برهم زده و از پردازنده هشت‌هسته‌ای استفاده کرده است. اگزینوس 7580 به‌عنوان تراشه اصلی در ای5 2016 انجام وظیفه‌ می‌کند و با کمک حافظه رم 2 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی Mali- T720MP2 یکی از بهترین تیم‌های پردازشی بین میان‌رده‌های 2016 را تشکیل داده است. ای5 2016 تقریبا از پس هر پردازشی برمی‌آید و دست رد به سینه‌ هیچ اپلیکیشنی نمی‌زند! در مدتی که با این محصول کار کردیم، افت عملکردی مشاهده نشد. البته هنگام اجرای بازی‌های سنگین کمی لگ و افت فریم مشهود بود، ولی به‌هرحال گوشی مورد بحث ما میان‌رده است و همین که می‌تواند بازی‌هایی مثل مدرن کامبت 5 را به بهترین نحو اجرا کند، یعنی با میان‌رده بسیار خوبی روبروییم که بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر می‌شود. 

image

در حالت عادی 4 پردازنده اصلی فعال‌اند و معمولا با فرکانس 400 مگاهرتز (کمترین میزان سرعت پردازنده در حالت پایه) کار خود را انجام می‌دهند. در صورتی که نیاز به نیروی پردازشی بیشتری باشد، فرکانس این پردازنده‌ها بیشتر می‌شود و کلاک سی‌پی‌یو تا 1.5 گیگاهرتز افزایش پیدا‌ می‌کند. اگر باز هم به نیروی پردازشی بیشتری نیاز باشد، 4 پردازنده دیگر شروع به فعالیت می‌کنند و درمجموع هنگام پردازش‌های بسیار سنگین، 8 هسته پردازنده را سیستم‌عامل به‌کار می‌گیرد تا سرعت پردازش به بالاترین حد خود برسد.

image

حافظه رم نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است و با همان 2 گیگابایت به حیات خود ادامه می‌دهد، اما تمام دو گیگابایت در اختیار سیستم قرار نمی‌گیرد و به‌اصطلاح به آن حافظه اسمی می‌گویند. میزان حافظه‌ای که سیستم می‌تواند از آن استفاده کند حدود 1850 مگابایت است که تمام‌وکمال در اختیار اندروید قرار می‌گیرد.
بازی‌هایی که روی این دستگاه نصب کردیم بسیار خوب اجرا شدند، طوری که باعث حیرت ما نیز شد. به‌هیچ‌وجه انتظار نداشتیم ای5 2016 بتواند از پس بازی‌‌های مانند مدرن کامبت 5، Tales From Border Land و ریل ریسنگ بربیاید. ولی در کمال ناباوری مشاهده کردیم که این گوشی نه‌تنها از پس پردازش این بازی‌ها برآمد، بلکه به‌خوبی و با‌ کمترین افت عملکرد آنها را اجرا کرد و به‌نمایش گذاشت. البته ناگفته نماند که این محصول هنگام اجرای بازی Tales From Borderland کمی لگ می‌زد، اما این افت عملکرد به اندازه‌ای نیست که شما را از ادامه بازی منصرف کند.

image

16 گیگابایت مقدار حافظه‌ای است که به‌صورت اسمی در اختیار شما قرار می‌گیرد. تقریبا 5 گیگابایت از این حافظه در اختیار سیستم‌عامل قرار دارد و 11 گیگابایت آن را می‌توانید استفاده کنید. اگر دغدغه حافظه دارید، خبر خوبی برایتان داریم: این محصول، مانند نسخه سال گذشته‌اش، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند، با این تفاوت که این‌بار به‌جای 64 گیگابایت می‌توانید از 128 گیگابایت استفاده کنید.

image

اندروید 5.1.1 به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده است و تاچ‌ویز سامسونگ به‌عنوان رابط کاربری تلاش می‌کند رابطه بین کاربر و اندروید را بهتر کند. رابط کاربری این محصول تفاوتی با سایر گوشی‌های سال 2015 سامسونگ ندارد و همان امکانات، دسترسی‌ها و ویژگی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دستگاه ای5 2016 که در اختیار ما قرار گرفته بود آپدیت امنیتی ماه ژانویه گوگل را نیز دریافت کرده بود. طبق آخرین بررسی‌ای که انجام دادیم، هنوز به‌روزرسانی جدیدی برای این گوشی ارائه نشده بود. در حال حاضر سامسونگ هنوز مشخص نکرده چه زمانی نسخه جدید اندروید، یعنی اندروید مارشمالو، برای این گوشی ارائه می‌شود.

image

داغ شدن!

بهتر است کمی در مورد داغ شدن صحبت کنیم. در حالت عادی دمای بدنه و پردازنده افزایش چشمگیری پیدا نمی‌کند، اما هنگام بازی کردن افزایش دما را حس می‌کنید. افزایش دما بیشتر در قسمت بالایی گوشی اتفاق می‌افتد و هرچند خیلی زیاد نیست و آسیبی به قسمت‌های مختلف گوشی وارد نمی‌کند، کاملا محسوس است. البته فراموش نکنید افزایش دما بسته به نوع اپلیکیشن یا بازی متفاوت است و همه‌جا و در همه حالت افزایش دما یکسان نیست.

دوربین

چشمانی قوی‌تر برای بهتر دیدن دنیا!

image

گلکسی ای5 2016 دستخوش تغییرات فراوانی شده است. دوربین محصول نیز از این قافله عقب نمانده است و مهندسان سامسونگ سعی کرده‌اند دوربین‌های باکیفیت‌تری روی این گوشی قرار دهند. هرچند از نظر مگاپیکسلی دوربین گلکسی ای5 2016 نسبت به نسل قبل خود تغییر نکرده، ویژ‌گی‌های دوربین‌ها عوض شده و امکانات جدیدی به آنها افزوده شده است. آپرچر دوربین بسیار بهتر شده که نوید ثبت عکس‌های بهتر را می‌دهد. دست‌های لرزان با گلکسی ای5 2016 می‌توانند عکس‌های بسیار بهتری بگیرند، چون دوربین این گوشی به تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر (OIS) مجهز شده است. ویژگی دیگری که به دوربین اصلی اضافه شده تکنولوژی اچ‌دی‌آر است که به کاربر اجازه می‌دهد عکس‌های بسیار بهتری از مناظر بگیرد و خاطرات بسیار بهتری ثبت و ضبط کند.

image

اما بهترین معیار برای سنجش دوربین گوشی دیدن نمونه عکس‌های گرفته‌شده با آن در حالت‌های مختلف است. شما نیز در ادامه می‌توانید عکس‌های گلکسی ای5 2016 را ببینید که در شرایط مختلف گرفته شده‌اند. راستی! فراموش نکنید که برای دیدن عکس‌ها در اندازه و کیفیت اصلی باید روی آنها کلیک کنید.

برای دیدن اندازه واقعی روی عکس ها کلیک کنید!

نمونه عکس های ثبت شده در فضای بیرون با نور کم

 

image

 

image

 

نمونه عکس های ثبت شده در محیط کاملا تاریک با استفاده از فلاش

قبل از تاریک شدن محیط

image

 

بعد از تاریک شدن محیط و با استفاده از فلاش

image

نمونه عکس های ماکرو

 

image

 

image

 

نمونه عکس های ثبت شده در محیط داخلی

 

image

 

image

 

نمونه عکس با HDR

قبل از استفاده از HDR

image

 

بعد از استفاده از HDR

image

 

نمونه عکس های گرفته شده در فضای بیرون

 

image

 

image

 

زوم 100 درصد

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

دوربین دوم نیز تغییر کرده است و با بهتر شدن آپرچر دوربین حالا می‌توانید عکس‌های بهتر و باکیفیت‌تری بگیرید. البته همچنان در محیط‌های کم‌نور و تاریک با مشکل مواجه می‌شوید، چون سامسونگ به استفاده از فلاش ال‌ای‌دی در دوربین جلو این محصول علاقه‌ای نداشته است.
در زیر می‌توانید نمونه عکس سلفی را مشاهده کنید.

نمونه عکس سلفی در حالت Beauty

 

image

 

نمونه عکس سلفی بدون استفاده از حالت Beauty

 

image

سنسور اثرانگشت

سریع و دقیق 

image

رقبای سامسونگ در حال ساخت محصولاتی ارزان‌قیمت هستند که به سنسور اثر انگشت مجهزند. یکی از اصلی‌ترین رقیبان سامسونگ هوآوی است که در حال ساخت دستگاه‌های ارزان‌قیمت با این سنسور است. به‌جرئت می‌توان گفت مدیران هوآوی تصمیم گرفته‌اند اکثر محصولات 2016 این کمپانی را به سنسور اثر انگشت مجهز کنند و این موضوع باعث شده سامسونگ برای عقب نماندن از قافله به فکر مجهز کردن گلکسی ای5 2016 به سنسور اثر انگشت بیفتد. این کار موجب می‌شود لایه امنیتی دیگری روی حریم شخصی کاربران قرار بگیرد. سرعت سنسور مناسب است و کسری از ثانیه طول می‌کشد تا بتواند اثر انگشت را شناسایی کند. گلکسی ای5 2016 می‌تواند 3 اثر انگشت را در خود ذخیره کند تا کاربران بتوانند امنیت بالایی داشته باشند.

باتری

غیرقابل تعویض و سخت‌جان

باتری یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر دستگاه هوشمند است. هرچه باتری دستگاه بهتر باشد و مصرفش پایین‌تر، محبوبیتش بیشتر می‌شود. 
ای5 2016 به باتری 2900 میلی‌آمپری مجهز شده که البته غیرقابل تعویض است. غیرقابل تعویض بودن به‌ این معنی نیست که نمی‌توان باتری آن را عوض کرد، بلکه این نکته را می‌رساند که برای تعویض باتری به متخصص نیاز دارید و کاربر نمی‌تواند خودش باتری را تعویض کند. به‌عنوان مثال، کاربری که جی4 دارد، می‌تواند به‌راحتی باتری دستگاهش را عوض کند، اما عوض کردن باتری ای5 2016 به مهارت و تخصص نیاز دارد و همه نمی‌توانند به‌راحتی باتری آن را تعویض کنند.

image

باتری گوشی نسبت به نسخه سال گذشته افزایش 600 میلی‌آمپری پیدا کرده که نشان می‌دهد می‌توان ساعت‌های بیشتری روی این محصول حساب کرد و تقریبا یک روز دوام می‌آورد. البته دوام یک‌روزه رابطه مستقیمی با روشن بودن نمایشگر دارد: هرچه زمان روشن بودن نمایشگر افزایش یابد، به همان میزان مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد. اگر بخواهید با گوشی بازی کنید یا ویدئو تماشا کنید، مدتی که می‌توانید از دستگاه استفاده کنید کمتر می‌شود و در طول روز به پریز برق احتیاج پیدا می‌کنید.

برای پی بردن به وضعیت مصرف باتری، تست پخش یک‌ساعته ویدئو را اجرا کردیم. در این آزمایش روشنایی صفحه را در حالت حداکثر قرار دادیم، به وای‌فای متصل بودیم، صدا در بیشترین مقدار خود بود و از هدفون استفاده کردیم. در این تست گلکسی ای5 2016 عملکرد به‌نسبت خوبی داشت و در مدت یک ساعت تقریبا 9 درصد انرژی باتری صرف پخش ویدئو شد. این درصد نشان می‌دهد عملکرد گلکسی ای5 2016 قابل قبول است و تقریبا می‌تواند یک روز به شما سرویس دهد.

کیفیت مکالمه

image

گلکسی ای5 2016 دو سیم کارت است و خبر خوب اینجاست که برای استفاده از دوسیم کارت همزمان نیازی به قربانی کردن کارت حافظه نیست و می توانید همزمان هرسه کارت را در گوشی قرار دهید. میکروفون که برای مکالمه درنظر گرفته شده بسیار خوب است و از کیفیت بالایی برخوردار است. بلندگوی مکالمه نیز کیفیت مطلوبی دارد و صدای مخاطب به خوبی شنیده می شود و در محیط های شلوغ مشکلی از بابت شنیدن صدای زنگ و صدای مخاطب نخواهید داشت.

image

نظر جی‌اس‌ام

ارزش خرید بالایی دارد

image

ای5 2016 گوشی خوبی است که قیمت مناسبی دارد. این گوشی یک میان‌رده بسیار خوب است که می‌تواند رقیبی بسیار جدی برای محصولاتی مانند ای9 اچ‌تی‌سی، سی5 اولترا سونی، آنر 7 هوآوی و نکسوس 5ایکس ال‌جی باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران با گارانتی حدود 1 میلیون و 320 هزار تومان است که با عملکردی که ما از این گوشی دیدیم، به این نتیجه رسیدم که این دستگاه در‌ برابر هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌شود بسیار خوب است و واقعا ارزش خرید بالایی دارد.

image

ای5 2016 به‌خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین برمی‌آید و هنگام پردازش‌های سنگین مشکلی برایش پیش نمی‌آید. دوسیم‌کارته بودن نیز یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی است، چون برای استفاده از دو سیم‌کارت همزمان احتیاجی به قربانی کردن کارت حافظه جانبی نیست. 
اگر قصد خرید محصولی در محدوده قیمتی بین یک تا یک و نیم میلیون تومان دارید، ای5 2016 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به‌تازگی وارد بازار ایران شده است.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (640 نظر)

Saeid

۱۴۰۰/۴/۱۵
سامسونگ پی در ایران فعال هستش واسه مدل Samsung A510 f?
MRC

امین

۱۳۹۹/۵/۴
ببخشید دکمه اثر انگشت کار نمی کنه چیکار کنم

Mohammad

۱۳۹۹/۱/۳۱
از منم اینطور بود هرچند دیگه ندارمش
چیکارکردی خوب شد؟

Dna

۱۳۹۸/۳/۲۰
سلام خسته نباشین
ببخشید من ی سوال داشتم
من الان میخوام گوشی بخرم و a5 2016 بگیرم یا a5 2017 و این رو هم میخوام بدونم که اگر فرق زیادی باهم نوارن کدوم بصرفه تر هست که بگیرم؟؟

اﺭﻣﺎﻥ

۱۳۹۸/۲/۲۶
ﺳﻼﻡ ﺗﻮ اﻳﻦ ﻣﺪﺗﻲ ﻛﻪ ﮔﻮﺷﻲ ﺭﻭ ﮔﺮﻓﺘﻴﻦ ﻣﻨﻆﻮﺭﻡ a5 ﻫﺴﺘش ﺑﺎﺗﺮﻳﺶ ﻣﺸﻜﻞ ﭘﻴﺪا ﻛﺮﺩﻩ ﻳﺎ ﺩﺭ ﻛﻞ ﭼﻃﻮﺭ ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺴﺘﺶ