خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی گوشی هوشمند لیگو Lead 5؛ سنگین ولی لاغر!

بررسی تخصصی گوشی هوشمند لیگو Lead 5؛ سنگین ولی لاغر!

لید 5 یکی از بهترین گوشی‌های ساخت برند Leagoo است که در این مطلب به بررسی تخصصی آن می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۰/۲۵

لیگو یکی از برند‌های موفق چینی است که به‌تازگی توانسته فروش خوبی در قاره آسیا به‌خصوص کشور‌های چین و مالزی و نواحی جنوب شرق آسیا را به‌خود اختصاص دهد. کیفیت قابل قبول محصولات این برند با قدرت سخت‌افزاری بالا در کنار قیمت بسیار مناسب آنها باعث شده با استقبال طیف وسیعی از کاربران مواجه شوند. نکته خوب اینجاست که هم‌اکنون محصولات لیگو به‌صورت رسمی با گارانتی  و خدمات پس از فروش وارد بازار کشورمان شده است و خریداران می‌توانند با خیال راحت این محصولات را بخرند و استفاده کنند. لید ۵ یکی از بهترین گوشی‌های این برند است که در این مطلب قصد داریم با نگاهی دقیق‌تر به بررسی آن بپردازیم.

 

image

 

طراحی

گوشی لید ۵ بی ‌شک یکی از خوش‌دست‌ترین و سبک‌ترین گوشی‌های ۵ اینچی موجود در بازار است. یکی از دلایل اصلی این ادعا بدنه پلاستیکی است که باعث سبکی وزن دستگاه تا ۱۴۵ گرم شده. ضخامت این گوشی ۷.۹ میلی‌متر و ابعادش ۱۴۳.۴ میلی‌متر در ۷۱ میلی‌متر است. اگرچه صفحه نمایش آن بخش وسیعی از نمای جلو گوشی را به خود اختصاص نداده و حاشیه‌های بالایی و پایینی نسبتا زیادی وجود دارد، طراحی کلی دستگاه به دل می‌نشیند. برخلاف دیگر گوشی‌های اندرویدی جدید، ۳ دکمه خازنی زیر صفحه نمایش قرار گرفته‌اند و جزئی از صفحه نمایش اصلی نیستند. زمانی که گوشی را روی سطح صاف مانند میز می‌گذارید بیرون‌زدگی لنز دوربین پشتی، که گویا این روزها این ضعف طراحی تبدیل به امری عادی شده، دل کاربر را می‌زند، اما خب این مشکلی است که حتی در پرچم‌دار امسال و سال گذشته اپل هم شاهدش بودیم و خیلی نمی‌توانیم جزو ایرادات این دستگاه به شمار بیاوریم. اسپیکر در قسمت پشتی گوشی قرار دارد که البته نوعی ضعف محسوب می‌شود، چراکه باز هم اگر آن را روی سطح صاف بگذارید، وضوح صدای اسپیکر کم می‌شود. برای همین است که اغلب تولیدکنندگان اسپیکر را در قسمت زیرین گوشی و به‌تازگی جلو آن می‌گذارند. دو درگاه شارژ و هدفون جک ۳.۵ میلی‌متری هم در قسمت بالایی گوشی جا خوش کرده‌اند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لید ۵ از لحاظ سایز و اندازه یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های موجود در بازار است، چراکه صفحه نمایش آن با سایز ۵ اینچی‌اش این گوشی هوشمند را تبدیل به یکی از خوش‌اندازه‌ترین و خوش‌دست‌ترین‌ها می‌کند؛ نه بزرگی بیش از حد فبلت‌ها را دارد و نه اندازه کوچک ۴ اینچی‌ها را که باعث اذیت شدن چشم کاربر حین کار کاردن طولانی با آن می‌شود. حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم خیلی چشمگیر نیست و کاربر با دست گرفتن آن مایوس نمی‌شود. رزولوشن لید ۵ برابر ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل است که البته برای صفحه نمایش ۵ اینچی چندان مناسب نیست. پنل ۲۴ بیتی این صفحه از نوع IPS باعث شده طیف رنگی گسترده‌ای در اختیار کاربر قرار گیرد، اما وقتی صحبت از زاویه دید آن می‌شود لید ۵ کم می‌آورد، چراکه برای واضح دیدن تمام جزئیات باید گوشی را به‌صورت مستقیم جلو صورت خود قرار دهید.

 

image

 

سخت‌افزار

گوشی لید ۵  پردازنده ARM Cortex A7 دارد که با ۴ هسته مجزا همزمان کار می‌کنند و دارای فرکانس ۱۳۰۰ مگاهرتزی است. این پردازنده به‌راحتی از عهده اجرای راحت و روان بازی‌های سنگین برمی‌آید و از این نظر کاربر کمبودی در گوشی خود احساس نمی‌کند. مدت نیم ساعتی که بازی‌های سنگینی نظیر Real Racing و GTA: SanAndreas روی این گوشی انجام شد هیچ‌گونه داغی یا افزایش حرارتی در بدنه دستگاه احساس نشد. در کنار این پردازنده یک پردازنده گرافیکی ARM مدل MALI-400 MP2 با فرکانس ۵۰۰ مگاهرتز و دو هسته جداگانه برای اجرای برنامه‌های گرافیکی مانند ادیت عکس و بازی‌ها به یازی پردازنده اصلی می‌آیند.

میزان رم گوشی لید ۵ برابر ۱ گیگابایت است، با فرکانس ۵۳۳ مگاهرتز، که برای انجام دادن کارهای روتین و روزانه مناسب است. اگر سیستم عامل دستگاه خود را سبک نگه دارید و برنامه‌های در حال اجرا را هر از چند گاهی در App Switcher ببندید، مشکلی در عملکرد آن احساس نخواهید کرد.

حافظه داخلی به‌کاررفته در این محصول لیگو ۸ گیگابایت است که با استفاده از درگاه Micro SD می‌توانید گنجایش ذخیره‌سازی اطلاعات را تا 32 گیگابایت بالاتر ببرید.

 

دوربین

دوربین اصلی گوشی از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و دارای فلاش است. کیفیت آن در روز قابل قبول است، ولی در شب چنگی به دل نمی‌زند، چراکه در شرایط کم‌‌نور شاهد پدیدار شدن نویزهای فراوان در عکس هستیم. دوربین جلو این گوشی هوشمند هم با کیفیت ۳.۲ مگاپیکسل قادر است عکس و فیلم بگیرد که البته کیفیت قابل قبولی ندارد، اما برای تماس ویدئویی مناسب است.

برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید

image

image

 

باتری

منبع دریافتی انرژی لید ۵ باتری لیتیوم پلیمری با قدرت ۲۸۰۰ میلی‌آمپر است. اگر در طول روز با این گوشی کارهای سنگین انجام ندهید و استفاده‌تان در حد مکالمه متوسط و گشت‌وگذار در اینترنت باشد، باتری دستگاه به‌راحتی جوابگوی ۱ روز کامل است، به‌شرطی که بیش از ۹ ساعت با آن کار نکنید! اگر بخواهیم به آمار و ارقام روی کاغذ مربوط به کارکرد لید ۵ نگاهی بیندازیم، باید گفت ۱۶ ساعت مکالمه دایم را برای شما فراهم می‌سازد و قادر به پخش ۲۵ ساعت موسیقی به‌صورت مداوم است و همچنین باتری آن تا ۳۰۰ ساعت را به صورت StandBy دوام می‌آورد.

image
image

 

ارتباطات

لید ۵ از استانداردهای وای‌فای b/g/n پشتیبانی می‌کند که قابلیت هات‌اسپات کردن اینترنت سیم‌کارت را هم دارد تا در صورت نیاز در برخی مواقع مانند مسافرت‌ها بتوانید از اینترنت سلولار خود با دستگاه‌های دیگر کار کنید. درگاه سیم‌کارت لید ۵ مینی سیم‌کارت است و با خیال راحت بدون نیاز به پانچ کردن سیم‌کارتتان می‌توانید از آن استفاده کنید. از درگاه 2.0 Micro USB هم برای جابجایی اطلاعات و شارژ در این گوشی استفاده شده است. بلوتوث ۴ به‌کاررفته در لید ۵ باعث شده مصرف انرژی به حداقل برسد و برد بیشتری در اختیار کاربر قرار بگیرد. همچنین لید ۵ دارای GPS است که برای به دست آوردن موقیعت جغرافیایی کاربر در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارد استفاده می‌شود. دو سیم‌کارته بودن لید ۵ باعث می‌شود آن دسته از کسانی که خواستار کار با دو خط مجزا هستند این گوشی را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خود در نظر بگیرند.

 

بسته‌‍بندی

از محتویات درون جعبه می‌توان از هدفون آن، که کیفیت قابل قبولی ندارد، نام برد و همچنین کابل یو‌اس‌بی، شارژر، دفترچه راهنما، محافظ صفحه نمایش برای جلوگیری از خط و خش گرفتن گوشی و البته خود گوشی.

 

image

 

جمع‌بندی

اگر بخواهیم بررسی تخصصی لید ۵ را جمع‌بندی کنیم، باید گفت با توجه به قیمت مناسب دستگاه که در بازار کشورمان حدود ۳۳۹۰۰۰ تومان است، در مقابل مبلغی که می‌پردازید امکانات بسیار خوبی در اختیارتان قرار می‌گیرد. صفحه نمایش ۵ اینچی، وزن سبک (معادل ۱۴۵ گرم) به‌نسبت اندازه گوشی، رابط کاربری لیگو که بسیار شبیه اندروید خالص است، دوربین ۸ مگاپیکسلی، دو سیم‌کارته بودن و... همگی دست به دست هم داده‌اند تا بتوانید این محصول را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خود هنگام خرید در نظر بگیرید.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علا

۱۳۹۵/۱/۵
سلام
میشه بگیدکه کی گفته این گوشی قویترینه لیگودرحالی که سری الفااین برندسرترازاین گوشیه
خواهشاازسایتی مثل جی اس ام این اشتباه که کاملافاحشه بعیده خواهشابروزترباشیدنسبت به اطلاعاتی که میگذارید

ناشناس

۱۳۹۴/۱۱/۲۶
یک میان رده بسیار خوب!
با گوگل لانچر زیبا می شود!!

A.M

۱۳۹۴/۱۱/۹
لطفا نقد و بررسی لیگو لید 7 رو بزارید در ضمن شما در این نقد و بررسی نسخه ی اندروید پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از 4g و باتری قابل تعویض یا غیر تعویض رو شرح ندادید

مجید

۱۳۹۴/۱۱/۷
خوبه گوشیم اینو ندید اگه میدید خودشو دار میزد

hadi

۱۳۹۴/۱۱/۱
پشتش چقدر شبیه لومیا 1520