خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل WTAB 903

بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل WTAB 903

تبلت دبلیو تب 903 یک تبلت 9 اینچی از شرکت آی-لایف است که با قیمت کم می‌تواند امکانات قابل قبولی در اختیار شما بگذارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۰/۱۶

تبلت‌های موجود در بازار را عموما می‌توان بر اساس اندازه به دو دسته 7 و 10 اینچی تقسیم کرد. تبلت‌های 7 اینچی با اینکه از نظر اندازه و وزن برای حمل‌ونقل و جابه‌جا کردن بسیار مناسب‌اند، ممکن است برای خواندن کتاب، مرور اینترنت یا بازی کردن نمایشگرشان کوچک باشد. از طرفی تبلت‌های 10 اینچی با داشتن نمایشگر بزرگ‌تر برای بازی و فیلم بسیار مناسب‌اند، اما به‌دلیل ابعادشان جا‌به‌جا کردن آنها کمی سخت‌تر است.
دسته دیگری از تبلت‌ها وجود دارد که از نظر اندازه میان این دو دسته قرار می‌گیرد. تبلت‌های 9 اینچی نه آنقدر کوچک‌اند که مطالعه و بازی کردن در آنها سخت باشد و نه آنقدر سنگین و بزرگ‌اند که حملشان سخت باشد. شرکت i-Life یکی از شرکت‌هایی است که در رده تبلت‌های 9 اینچی دستگاهی به نام WTAB 903 دارد که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

طراحی

تبلت WTAB 903 آی-لایف از بدنه تمام‌پلاستیکی ساخته شده که به‌خوبی در دست می‌نشیند و نسبت طول و عرض آن به شکلی است که به‌راحتی با هر دو دست می‌توان با آن کار کرد. در قسمت جلو دستگاه به‌جز پنل نمایشگر و دوربین دوم، که در گوشه سمت چپ قرار گرفته، چیز دیگری دیده نمی‌شود. دور نمایشگر این دستگاه حاشیه‌ای 1 تا 2 سانتی‌متری وجود دارد که کمک می‌کند هنگام استفاده انگشت شما به‌صورت اتفاقی نمایشگر را لمس نکند.

 

image
image

 

قسمت پشت دستگاه روکش پلاستیکی نرمی دارد و حس خوبی به شما خواهد بخشید، همچنین بافت آن به شکلی است که مانع لیز خوردن تبلت از دستان شما می‌شود. پشت دستگاه، علاوه بر دوربین اصلی، خروجی صدای اسپیکر و لوگوی آی-لایف دیده می‌‌شود.
دو لبه سمت راست و چپ و لبه زیرین دستگاه فاقد هرگونه دکمه یا درگاهی است و آی-لایف ترجیح داده تمام آنها را به لبه بالایی منتقل کند.

 

image

 

میکروفون، راکر صدا، درگاه شارژ سوزنی، پورت miniUSB و دکمه پاور مواردی‌اند که به‌صورت فشرده در کنار هم جای داده شده‌اند. همچنین در کنار این آیتم‌ها ورودی کارت microSD را می‌شود دید که به‌دلیل نداشتن درپوش احتمال ورود گردوخاک به درون آن زیاد است.

 

نمایشگر

 

image

 

رزولوشن نمایشگر 9 اینچی WTAB 903 برابر با 600 در 1024 پیکسل است که آن را در رده نمایشگرهای HD قرار می‌دهد. اگرچه تراکم پیکسل 131ppi وضوح بسیار بالایی به شما عرضه نمی‌کند، هنگام مرور صفحات اینترنتی یا مطالعه کتاب‌های PDF می‌توانید متن را به‌شکل خوانا مشاهده کنید. رنگ تصاویر و فیلم‌ها در نمایشگر این دستگاه خارق‌العاده نیست، اما برای تبلتی در این سطح قابل قبول است.

 

نرم‌افزار

یکی از ویژگی‌های خوبی که در مورد تبلت 9 اینچی آی-لایف می‌توان به آن اشاره کرد استفاده پیش‌فرض از نسخه 5.1 سیستم عامل اندروید است. در حال حاضر کمتر تبلت اندرویدی در بازار وجود دارد که با وجود قیمت پایین از سیستم عامل به‌روز بهره ببرد. رابط کاربری WTAB 903، همچون سایر دستگاه‌های این شرکت، دستکاری زیادی نشده و هنگام کار کردن با آن متوجه می‌شوید که چقدر به اندروید خالص نزدیک است.

 

image

 

دستگاه از زبان فارسی پشتیبانی خوبی می‌کند، درنتیجه کاربران فارسی‌زبان قادرند منو‌های دستگاه را کاملا به‌صورت فارسی ببینند و از کیبورد فارسی بسیار خوبی برای نوشتن استفاده کنند.
مارکت اختصاصی آی-لایف مزیت دیگری است که می‌توان بیشتر برنامه‌ها و بازی‌های معروف اندروید را در آن یافت و به‌راحتی روی دستگاه نصب کرد.

 

سخت‌افزار

WTAB 903 از پردازنده 4 هسته‌ای بهره می‌برد که با فرکانس 1.2 گیگاهرتز کار می‌کند. قدرت این پردازنده برای تبلتی در این رده کاملا مناسب است، اما در اختیار داشتن 512 مگابایت رم موجب می‌شود در اجرای بعضی بازی‌ها یا اجرای همزمان بعضی اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه شوید.

 

image

 

این تبلت 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد که بیش از نیمی از آن به‌صورت آزاد در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با اضافه کردن کارت microSD حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را تا 64 گیگابایت افزایش دهید.

 

دوربین

 

image
image

 

غالبا تبلت‌ها وسیله‌ای پراستفاده‌ برای عکاسی شناخته نمی‌شوند، به همین دلیل حتی در نمونه‌های رده‌بالا نیز شاهد حضور دوربین‌های قدرتمند نیستیم. تبلت WTAB 903 از دوربین 2 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و از دوربین 0.3 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین جلو استفاده می‌کند که هر دو آنها قادرند با رزولوشن 480p فیلم‌برداری کنند. نرم‌افزار دوربین بسیار ساده است و گزینه‌های زیادی به‌جز موارد معمول ارائه نمی‌دهد.

 

صدا

 

image

 

اسپیکر مونوی تبلت مورد بررسی در جای مناسبی پشت دستگاه قرار گرفته است که هنگام دیدن فیلم یا بازی کردن، با انگشتان دست پوشانده نمی‎‌شود. این اسپیکر تک‌کاناله، که اندازه بزرگی هم دارد، قادر است صدا را به شکلی مطلوب در فضا پخش کند، اما برای خوب شنیدن موسیقی باید از هدفون استفاد کنید تا صدا را با کیفیت بهتری بشنوید.

 

باتری

طبیعی است که تبلتی در این اندازه باید باتری بزرگی داشته باشد. WTAB 903 از باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی برای تامین انرژی دستگاه استفاده می‌کند که ظرفیت مناسبی است. البته با توجه به پشتیبانی نکردن از شارژ سریع و ظرفیت بالای باتری، مدت زیادی طول می‌کشد تا شارژ آن کامل شود. برای اینکه شارژ دستگاه از 0 به 100 درصد برسد حدودا به 5 ساعت زمان نیاز است و حدود 1 روز جوابگوی کارهای روزانه شما خواهد بود.

 

جمع‌بندی

 

image

 

تبلت 9 اینچی WTAB 903 آی-لایف یک دستگاه جمع‌وجور و خوش‌دست برای آنهایی است که در انتخاب میان تبلت 7 یا 10 اینچی مردد مانده‌اند. کاربرانی که به دیدن سایت‌های اینترنتی یا مرور شبکه‌های اجتماعی عادت دارند با این تبلت می‌توانند به‌راحتی متن‌‌های ریز و درشت را مشاهده کنند. اگر در منزل فرزند کوچکی دارید یا هر از گاهی می‌خواهید وقت خود را با بازی بگذرانید، خوب است بدانید تبلت آی-لایف قادر است بازی‌های کوچک و ساده‌ای مثل Angry Birds ،Temple Run 2 ،Subway Surface و... را به‌شکلی روان اجرا کند. نزدیک بودن رابط کاربری دستگاه به اندروید خالص و استفاده از نسخه 5.1 لالیپاپ سبب می‌شود با صرف هزینه‌ای کم تبلتی با سیستم عامل به‌روز در اختیار داشته باشید که حتی بسیاری از تبلت‌های گران‌قیمت از آن بی‌بهره‌اند. این تبلت در حال حاضر با قیمتی حدود 300 هزار تومان و با گارانتی دو ساله آریانا در بازار قابل خریداری است.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

خشایار

۱۳۹۴/۱۰/۱۹
خسته نباشید ولی اینم ارزش بررسی کردن داره ؟ D:

mahdi

۱۳۹۴/۱۰/۱۸
این چیه آخه؟

mahdi

۱۳۹۴/۱۰/۱۸
صد رحمت به دیمو و جی ال ایکس

علی

۱۳۹۴/۱۰/۱۶
لطفا به جای هدر دادن وقت برای بررسی محصولات بی ارزش لطفا بررسی ال جی وی 10و یه بررسی مقایسه ای بین note 5و iphone6sو ,LGv10بذارید