خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K3300iW

بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K3300iW

در این بررسی سراغ یک تبلت 7 اینچی ارزان‌قیمت می‌رویم که کمپانی آی‌-لایف (i-Life) تولید کرده است. itell K3300iW نام این تبلت است. اگر قصد دارید یک تبلت ارزان‌قیمت خوب بخرید، بهتر است پیش از خرید نگاهی به این محصول آی‌-لایف بیندازید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۰/۲۳

تبلت‌ها مدت زیادی نیست که در دنیای تکنولوژی حضور دارند، اما در همین مدت زمان کوتاه موفق شده‌اند کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کنند. با اضافه شدن سیم‌کارت به تبلت‌ها، مقبولیت این دستگاه‌‌ها بین مردم بیشتر شد؛ محصولاتی که زمانی دست گرفتن‌شان تعجب‌بر‌انگیز بود، امروز با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. تبلت آی‌-لایف هم از آن دسته تبلت‌هاست که پیش‌بینی می‌کنیم در بازار خوش بدرخشد و کاربران فراوانی به سمت خود جلب کند. قیمت مناسب، دو سیم‌کارته بودن و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوب از ویژگی‌های بارز تبلت itell k3300iW است.

 

image

 

محتویات جعبه

جعبه این دستگاه برای یک تبلت 7 اینچی کمی بزرگ است، اما ما را هیجان‌زده کرد تا کنجکاو شویم که چه چیزهایی درون آن قرار دارد. روی جعبه مشخصات اصلی دستگاه از قبیل اندازه نمایشگر، پردازنده و سیستم عاملش نوشته شده و پشتش جزئیات محتویات جعبه ثبت شده است.

 

image

 

درون جعبه یک تبلت هفت اینچی، کابل شارژ یو‌اس‌بی، کابل OTG، هدفون، دوشاخه برق، دفترچه‌های راهنما و کارت گارانتی محصول دیده می‌شود. بسته‌بندی محصول شکیل و زیباست و همه آنچه هنگام استفاده از یک تبلت نیاز داریم در آن گنجانده شده.

 

طراحی

تبلت آی‌-لایف طراحی قابل قبولی دارد و کاربر از نظر حسی به‌خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. ابعاد این تبلت 188.6 در 109 در 11 میلی‌متر است که برای یک تبلت مناسب به نظر می‌رسد.

 

image

 

البته اگر با گوشی‌ها و تبلت‌های باریک کار کرده باشید، ضخامت آن کمی شما را اذیت می‌کند، اما این مسئله بعد از گذشت چند روز برایتان عادی می‌شود و به چشم نمی‌آید. وزن این تبلت 279 گرم است که برای یک تبلت بسیار مناسب است. وزن تبلت‌های 7 اینچی سایر برندها نیز تقریبا در همین محدوده است و این موضوع نشان می‌دهد که آی‌تل تبلت سنگین‌وزنی نیست.

 

image

 

پنل جلویی آی‌تل بسیار ساده و زیباست. روی این پنل یک نمایشگر 7 اینچی، دوربین، سنسور نور و بلندگو به چشم می‌خورد. فاصله نمایشگر با کناره‌ها کمی زیاد است، اما به‌دلیل راحت بودن کار با دستگاه، این موضوع به چشم نمی‌آید.
کناره سمت راست محل قرارگیری دکمه‌های کنترل صدا و پاور است. البته اگر به بدنه سمت راست دقت کنید، یک دکمه راه‌اندازی مجدد نیز به چشم می‌خورد که درصورت نیاز می‌توانید از آن برای راه‌اندازی مجدد تبلت استفاده کنید.

 

image

 

کناره سمت چپ یک‌دست است و دکمه یا المان خاصی روی آن دیده نمی‌شود، البته نیاز به چیزی هم نیست، چون هرآنچه نیاز بوده در کناره سمت راست گنجانده شده است.
قسمت بالایی تبلت به دو درگاه مجهز است. یک جک 3.5 میلی‌متری برای صدا و یک درگاه میکرو‌ یو‌اس‌بی برای شارژ شدن و استفاده از کابل OTG در نظر گرفته شده است.

 

image
image

 

قاب پشتی دوتکه است. قسمت بالایی آن، که دوربین اصلی دستگاه نیز در آن جای گرفته است، جدا می‌شود و شما را با درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه مواجه می‌کند. قسمت اصلی قاب پشتی جدا نمی‌شود و دو لوگو روی آن مشهود است. لوگوی اول، که وسط قاب قرار گرفته و احتمالا اولین چیزی است که چشم شما را می‌رباید، لوگوی شرکت اینتل است که نشان می‌دهد آی‌-لایف از پردازنده اینتل در محصول خود استفاده کرده.

 

image

 

لوگوی دوم مربوط به آی‌-لایف است و نام itell روی آن دیده می‌شود. البته در کنار این لوگو یک بلندگو هم دیده می‌شود که با توجه به ابعادش انتظار صدایی باکیفیت و بلند از آن داریم.

درکل طراحی محصول خوب است و کاربر مشکلی هنگام استفاده از آن نخواهد داشت. همان‌طور که گفتیم، شاید صخامت دستگاه کمی شما را اذیت کند، اما با گذشت چند روز به آن عادت می‌کنید و به‌راحتی می‌توانید از تبلت استفاده کنید.

 

نمایشگر

آی‌تل به نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600 مجهز است که برای یک تبلت 7 اینچی چندان مناسب نیست. تنها نقطه ضعف این تبلت نسبت به رقبایش همین نمایشگر بی‌کیفیت است که امکان دارد کاربر را کمی اذیت کند. صفحه نمایش این محصول TFT است، پس نباید انتظار کیفیت بسیار خوب از آن داشته باشیم و همین که کارراه‌انداز باشد کافی است. به سبب تی‌اف‌تی بودن نمایشگر زاویه دید آن کم است و از هر زاویه‌ای نمی‌توان به‌درستی محتوای در حال نمایش را دید.

 

image

 

سنسور نوری که در پنل جلو قرار گرفته باعث می‌شود نور صفحه با توجه به میزان نور موجود در فضا به‌صورت اتوماتیک تنظیم شود که قابلیت بسیار جالب و خوبی است. خوانایی نمایشگر زیر نور مشکلی ندارد و به‌راحتی می‌توانید محتوای در حال نمایش را مشاهده کنید.

 

image

 

درکل نمایشگر این تبلت با توجه به قیمتش مناسب است و نیازهای کاربر عادی و غیرحرفه‌ای را به‌خوبی برآورده می‌کند.

 

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش طراحی به سخت‌افزار این محصول نیز اشاره‌ای کردیم. لوگوی اینتل روی قاب پشتی نشان می‌دهد که آی‌-لایف در این آی‌تل از پردازنده اینتل استفاده کرده که در نوع خود بسیار جالب و شگفت‌انگیز است. این پردازنده دو هسته‌ای است و فرکانس آن هنگام انجام دادن کارهای سنگین تا 1 گیگاهرتز بالا می‌رود. حافظه رم آی‌تل 512 مگابایت است و حافظه‌ داخلی‌اش 4 گیگابایت؛ البته در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توانید از کارت حافظه MicroSD تا سقف 32 گیگابایت استفاده کنید تا مشکلی از بابت کمبود حافظه حس نکنید.

 

image

 

هنگام کار کردن با اپلیکیشن‌های ضروری و پراستفاده مانند تلگرام، واتس‌اپ، زاپیا، گوگل مپس و... به مشکل خاصی برنخوردیم و آی‌تل اذیتمان نکرد. البته این موضوع هنگام بازی کردن کمی فرق می‌کند و نباید از این محصول انتظار اجرای بازی‌های سنگین داشته باشیم، چون این تبلت برای بازی ساخته نشده است.

 

image

 

سیستم عامل اندروید مسئول برقراری ارتباط میان شما و سخت‌افزار است و این‌کار را به‌خوبی انجام می‌دهد. کار کردن با اندروید در یک تبلت ارزان‌قیمت لذت‌بخش است و به شما کمک می‌کند در دنیای تکنولوژی به‌روز باشید. آی‌تل از اندروید کیت‌کت (4.4.2) قدرت می‌گیرد و می‌توان گفت تقریبا هر اپلیکیشنی‌ را می‌توانید روی آن نصب کنید و لذت ببرید.

 

image

 

در کل از نظر کارایی نباید انتظار خیلی زیادی از آی‌تل داشت و در حد رفع‌کننده نیازهای ابتدایی باید به آن نگاه کرد. سرعت دستگاه هنگام اجرای اپ‌های پرکاربرد مناسب است و لگ و افت عملکرد زیادی حس نمی‌شود.

 

دوربین

کمپانی‌ها برای اینکه یک محصول تمام‌و‌کمال عرضه کنند معمولا تبلت‌هایشان را به دوربین مجهز می‌کنند. آی-لایف نیز چنین کاری کرده و تبلت آی‌تل را به دو دوربین مجهز کرده است. دوربین اصلی آی‌تل 2.2 مگاپیکسلی است و دوربین دوم آن 0.3 مگاپیکسلی.

 

image

 

بدون شک از دوربین اصلی این محصول کمتر از  دوربین دوم آن استفاده می‌شود و در سایر تبلت‌ها نیز چنین است. دوربین دوم به‌سبب استفاده در گفتگوی ویدئویی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. کیفیت دوربین‌های این محصول مطلوب است، اما انتظار عکس‌های بسیار باکیفیت از آن نداشته باشید. دوربین‌های آی‌تل فلاش LED ندارند، پس برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور بهتر است از دستگاه دیگری استفاده کنید و روی این تبلت حساب باز نکنید.

 

image

 

در کل از دوربین تبلت انتظار چندانی نمی‌رود و بیشتر دوربین دومش استفاده می‌شود، چون کاربران علاقه دارند بیشتر با تبلت مکالمه ویدئویی کنند تا اینکه از مناظر و لحظه‌های موردعلاقه‌شان عکس بگیرند.

 

بلندگو، هدفون و کیفیت مکالمه

آی‌تل به دو بلندگو مجهز است: یک بلندگو برای مکالمه و یک بلندگو برای سایر اصوات. کیفیت هردو بلندگو مطلوب است؛ البته باید به این نکته اشاره کنیم که بلندگوی اصلی این محصول بسیار پرقدرت است و انتظار شنیدن چنین صدایی از آن نداشتیم. بلندگویی که برای مکالمه در نظر گرفته شده نیز کیفیت مطلوبی دارد و صدای مخاطب با وضوح و بلندی خوبی به گوش می‌رسد.

 

image

 

اگر از هدفون زیاد استفاده می‌کنید، باید به فکر یک هدفون باکیفیت باشید، چون هدفون این محصول به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و شما را راضی نمی‌کند. البته بهتر است از هدفون ریموت‌دار استفاده کنید تا به‌راحتی بتوانید به تماس‌های خود نیز پاسخ بدهید.
کیفیت مکالمه و بلندی صدا قابل قبول است. در محیط‌های شلوغ به‌راحتی توانستیم تماس باکیفیت برقرار کنیم و هردو طرف از کیفیت مکالمه راضی بودیم.

 

image

 

در کل اگر قصد دارید از آی‌تل برای برقراری ارتباط و مکالمه استفاده کنید، این تبلت از این نظر مشکلی ندارد و کیفیت خوبی به شما ارائه می‌دهد؛ البته برای بهتر شدن مکالمه به شما پیشنهاد می‌کنیم از هدفون‌های بهتری استفاده کنید.

 

باتری

باتری آی‌تل 2500 میلی‌آمپری است که برای یک تبلت 7 اینچی کمی کم به نظر می‌رسد. این باتری در بهترین حالت می‌تواند یک روز تمام شما را یاری کند و پس از آن باید با اتصال به برق آن را شارژ کنید که در این حالت برای رساندن شارژ آن از صفر به صد درصد حدود دو ساعت زمان نیاز است.

 

image

 

درمجموع ظرفیت باتری برای یک تبلت هفت اینچی مناسب نیست، اما با توجه به نوع نمایشگر و کم‌مصرف بودن سخت‌افزار دستگاه، باتری تا یک روز دوام می‌آورد. یک روز هرچند مطلوب نیست، مدت بدی هم نیست!

 

جمع‌بندی

 

image

 

تبلت آی‌تل کی3300 تبلت بسیار ارزان‌قیمت و کارراه‌اندازی است که می‌تواند کارهای ساده را به‌خوبی و در کمترین زمان انجام دهد. این تبلت به‌خوبی از پس پردازش اپ‌های کاربردی و روتین برمی‌آید و مشکلی در اجرای آنها ندارد. اگر شما هم دنبال تبلت ارزان‌قیمتی می‌گردید که کیفیت قابل قبولی داشته باشد، بهتر است آی‌تل را نیز در لیست خرید خود قرار دهید.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)