خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: آنر ایکس 2؛ مدال افتخار

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: آنر ایکس 2؛ مدال افتخار

شرکت هوآوی با محصولات متنوع خود روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند و کاربران بیشتری را به سمت محصولات خود جذب می‌کند. به همین خاطر در این نوشته به سراغ یکی دیگر از محصولات جذاب هوآوی با نام Honor X2 رفتیم. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به فبلت جدید هوآوی بیاندازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۸/۱۳

علاقه کاربران گوشی‌های هوشمند به محصولاتی با صفحه نمایش بزرگ هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. امروزه استفاده از تبلت بسیار رایج شده، اما خیلی از کاربران، به‌علت نبود قابلیت‌های تلفنی، سراغ تبلت‌ها نمی‌روند. هوآوی این موضوع را به‌خوبی درک کرده و در همین راستا تمرکز خود را در ساخت تبلت‌ها بر این نوع محصولات گذاشته است. هوآوی محصول جدید خود را، یعنی Honor X2، فبلت می‌نامد؛ اما درحقیقت مدیاپد ایکس 2 یک تبلت است که قابلیت مکالمه دارد. در این بررسی با هم خواهیم دید که این محصول، به‌جز قابلیت تلفنی، چه ویژگی‌هایی دارد.

 

image

 

طراحی

هوآوی در ساخت تبلت‌هایی با اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر از 7 اینچ تبحر ندارد، یا شاید بهتر است بگوییم تمایل زیادی به تولید این تبلت‌ها ندارد. به همین دلیل تمام تمرکز خود را به ساخت و توسعه تبلت‌هایی با صفحه نمایش 7 اینچی معطوف کرده است. آنر ایکس 2 تبلتی با اندازه صفحه نمایش 7 اینچ است که به‌خوبی در دست کاربر جای می‌گیرد. Honor X2 با ضخامت 7.18 میلی‌متر وزنی برابر 239 گرم دارد. با این اندازه و وزن می‌توانید با خیال راحت و بدون دغدغه آن را همیشه و همه‌جا همراه خود داشته باشید. جنس بدنه این دستگاه تماما از فلز ساخته شده و همین امر باعث می‌شود زمانی که آن را در دست می‌گیرید حس محصولی لوکس داشته باشید. ما با فلز استفاده‌شده در گوشی‌های قدیمی هوآوی، مانند P6، مشکل داشتیم، اما در این تبلت همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد. در مدتی که تبلت را در اختیار داشتیم و با استفاده معمولی هیچ مشکلی با جنس قاب پشتی پیدا نکردیم و کوچک‌ترین خط و خشی روی آن پدیدار نشد. از جنس قاب پشتی که بگذریم، در این قسمت دوربین تبلت را در کنار فلاش در بالاترین قسمت و سمت چپ مشاهده می‌کنیم. در وسط قاب پشتی لوگوی honor با فونتی شبیه اعداد ماشین حساب حک شده است.

 

image

 

در پایین‌ترین قسمت قاب پشتی در سمت راست نیز شاهد حضور اسپیکر تبلت هستیم. هیچ کجای تبلت نشانی از نام و لوگوی هوآوی مشاهده نمی‌کنید و این نشان می‌دهد honor خودش به برند تبدیل شده و ثبت لوگویش به‌تنهایی روی محصول کفایت می‌کند.

 

image

 

در کناره سمت چپ تبلت هیچ گزینه‌ای مشاهده نمی‌شود، درحالی‌که در کناره سمت راست از بالا به پایین شاهد درگاه سیم‌کارت، کلید پاور، کلید ولوم و یک درگاه سیم‌کارت دیگر هستیم. درست متوجه شده‌اید: این تبلت از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند. اما ذکر یک نکته اینجا ضروری است: درگاه سیم‌کارتی که بالای کناره سمت راست قرار گرفته هیبریدی است. این بدان معنی است که این درگاه هم از سیم‌کارت و هم از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند. اگر دوست داشته باشید از دو سیم‌کارت روی تبلت خودتان استفاده کنید، باید قید استفاده از کارت حافظه خارجی را بزنید و عکس این موضوع نیز صادق است. درگاه سیم‌کارت اصلی از سیم‌کارت نوع میکرو و درگاه سیم‌کارت هیبریدی از سیم‌کارت نوع نانو پشتیبانی می‌کند.

 

image

 

image

 

بالای تبلت خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا به همراه میکروفون دوم قرار گرفته‌اند. پایین تبلت نیز درگاه ارتباطی میکرو یواس‌بی به همراه میکروفون اصلی دستگاه دیده می‌شوند. جلو تبلت صفحه نمایش 7 اینچی قرار دارد که بالای آن شاهد خروجی صدای مخاطب و دوربین دوم و سنسور نور و مجاورت هستیم و پایین آن تنها نواری سفیدرنگ می‌بینیم. آلومینیوم قاب پشتی تا کناره‌های تبلت کشیده شده است و این آلومینیوم با نوار براقی از جنس کروم از صفحه نمایش جدا می‌شود. تبلت honor X2 یک تبلت بسیار خوش‌دست است که در دست نگهداشتن آن شما را خسته نمی‌کند، اما با یک دست نمی‌توانید با آن کار کنید و برای استفاده از آن باید از هر دو دست خود کمک بگیرید.

 

image

image

 


جمع‌بندی بخش طراحی

Honor X2 خوش‌دست، خوش‌ساخت و زیباست. اگر جزو کسانی هستید که مرور وب یکی از سرگرمی‌هایشان است یا کسانی که به خواندن کتاب‌های دیجیتالی علاقه دارند، این تبلت یکی از بهترین انتخاب‌های شماست، زیرا دست گرفتن آن به مدت طولانی، به‌دلیل وزن کمش، شما را آزرده نمی‌کند.

 

صفحه نمایش

همان‌طور که گفتیم، صفحه نمایش این تبلت 7 اینچی است. هوآوی از کیفیت صفحه نمایش Full HD برای این تبلت استفاده کرده که تراکم پیکسلی بالای 323 پیکسل در اینچ دارد. این مشخصات آن را در دسته تبلت‌های با رزولوشن بالا قرار می‌دهد. هوآوی در محصولات خود همیشه از صفحه نمایش‌های باکیفیت استفاده می‌کند؛ در ساخت این تبلت نیز شاهد استفاده از صفحه نمایشی با کیفیت بسیار خوبیم که با چشم عادی توانایی تشخیص پیکسل‌ها را در آن نداریم. رنگ‌ها در این صفحه نمایش به‌خوبی نشان داده می‌شوند، اما، به دلیل اشباع زیاد آنها، شاید کمی احساس غیرواقعی بودن به کاربر بدهند. عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش نیز قابل قبول است و رنگ مشکی واقعا مشکی دیده می‌شود. زاویه دید از نظر نمایش رنگ‌ها بسیار خوب است و مشکلی با آن نخواهید داشت. اما یک عیب بزرگ در صفحه نمایش وجود دارد: این نمایشگر همه‌چیز را به‌شدت منعکس می‌کند. در محیط بسته زمانی که تبلت را روبروی خود بگیرید، مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید، اما اگر کمی تبلت را بچرخانید، تمام نورهای محیط را منعکس می‌کند. مشکل انعکاس نور در محیط باز حادتر است: زیر نور خورشید صفحه نمایش این تبلت می‌تواند به‌راحتی نقش آیینه را برایتان بازی کند و در هر زاویه‌ای که آن را نگه دارید، نمی‌توانید محتوای داخلش را مشاهده کنید.

 

image

 

جمع‌بندی بخش صفحه نمایش

این تبلت کیفیت صفحه نمایش خوبی دارد؛ به‌خصوص اگر اهل کتاب خواندن در تبلت باشید، می‌توانید روی صفحه نمایش آن حساب خوبی باز کنید. اما توجه داشته باشید باید حتما کتاب را در محیط بسته بخوانید و اگر دوست دارید زمانی که در اتوبوس نشسته‌اید کتاب بخوانید، باید این دستگاه را فراموش کنید، زیرا در محیط‌های باز به‌سختی می‌توانید با صفحه نمایش تبلت کار کنید، چه برسد به اینکه کتاب بخوانید.

 

سخت‌افزار

پردازنده این تبلت Kirin 930 است. این پردازنده، که 64 بیتی است، در خود 8 هسته دارد. این پردازنده 28 نانومتری ساخت هوآوی است و اوایل سال 2015 معرفی شده. 4 هسته آن سرعت 2.0 و 4 هسته دیگر سرعت 1.5 گیگاهرتز دارند. یکی از مزایای این پردازنده پشتیبانی آن از LTE برای هر دو سیم‌کارت است. رم تبلت نیز ظرفیت 2 گیگابایت دارد که بدون نصب اپلیکیشن اضافه حدود 800 مگابایت آن در دسترس است و باقی فضای آن در اختیار فایل‌های سیستمی است. حافظه داخلی تبلت نیز 16 گیگابایت است که حدود 7 الی 8 گیگابایت آن در اختیار فایل‌های سیستمی است و به نظر می‌رسد استفاده از کارت حافظه خارجی در این تبلت لازم است. با این تفاسیر به‌احتمال زیاد باید سیم‌کارت دوم را فراموش کنید، زیرا درگاه سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی مشترک است. البته ناگفته نماند که این تبلت از OTG پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل می‌توانید یک فلش مموری با ظرفیت زیاد را بدون مشکل به آن وصل کنید و مستقیما با آن کار کنید؛ البته اگر با حمل‌ونقل فلش مموری در همه‌جا و همه‌حال مشکلی نداشته باشید. تنها مشکلی که ما را کمی اذیت کرد حافظه داخلی است؛ به‌جز آن با پردازنده و رم تبلت مشکلی پیدا نکردیم و هنگام اجرای بازی‌های سنگینی مانند آسفالت 8 نیز به مشکل خاصی برنخوردیم.

 

جمع‌بندی سخت‌افزار

چنانچه بخواهید با تبلت خود بازی کنید و همیشه اینترنت پرسرعت در اختیار داشته باشید، می‌توانید با خیال راحت honor X2 را در لیست خود قرار دهید. اما اگر می‌خواهید روی آن فیلم ببینید یا قطعات زیادی موزیک در آن ذخیره کنید، حتما باید به فکر کارت حافظه خارجی یا فلش مموری باشید.

 

image

 

image

 

image

 

دوربین

با اینکه در تبلت‌ها دوربین گزینه‌ای تقریبا بی‌مصرف به‌حساب می‌آید، هوآوی این بخش را نادیده نگرفته و در این محصولش از دوربین‌های خوبی استفاده کرده است. دوربین اصلی تبلت کیفیت 13 مگاپیکسل دارد که فلاشی هم کنار لنز آن برای عکاسی در نور کم قرار گرفته است. دوربین دوم تبلت نیز کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد که آن را برای عکاسی سلفی مناسب کرده است. علاوه بر کیفیت خوب دوربین امکانات خوبی هم در آن مشاهده می‌کنیم.

HDR: اگر این ویژگی را فعال کنید، در هوای ابری و نور کم می‌توانید عکس‌های بسیار واضح‌تری از حالت عادی تهیه کنید.

Super Night: همان‌طور که از نامش مشخص است، این گزینه برای عکاسی در نور کم است.

All Focus: این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد بعد از گرفتن عکس در هر جایی از عکس که تمایل دارد فوکوس کند و بقیه قسمت‌ها را تار کند.

Audio Note: با کمک این ویژگی می‌توانید بعد از گرفتن عکس به مدت 10 ثانیه روی آن صحبت کنید.

Audio Control: اگر این ویژگی را فعال کنید، با گفتن کلمه Cheese یا زمانی که سطح صدای شما به میزانی مشخص برسد، دوربین به‌صورت خودکار عکس می‌گیرد.

Ultra Snapchat: با این ویژگی می‌توانید با استفاده از کلید ولوم در هر زمانی که تمایل داشتید دوربین را فعال کنید و عکس بگیرید.

رابط کاربری دوربین بسیار شبیه رابط کاربری آیفون است. 5 گزینه در قسمت زیرین وجود دارد که با کشیدن انگشت به چپ یا راست می‌توانید بین آنها جابجا شوید. اولین گزینه Light Painting است که در این قسمت می‌توانید با کمک نور تصاویر خلاقانه بسازید. گزینه دوم Beauty، گزینه سوم Photo، گزینه چهارم Video و گزینه آخر Time-laps است که با کمک آخرین گزینه می‌توانید ویدئوهایی با سرعت بالا بسازید.

جمع‌بندی بخش دوربین

سرعت بالا آمدن دوربین خوب و در حد گوشی‌های هوشمند است و برای یک تبلت قابل قبول است. کیفیت عکس‌ها نیز برای تبلت قابل قبول است، اما در حد دوربین 13 مگاپیکسلی نیست. اگر دوست دارید دائما با گوشی یا تبلت خود عکس‌های باکیفیت بگیرید، این تبلت نمی‌تواند نیازتان را برطرف کند، اما گر در کنار داشتن تبلت دوربینی لازم دارید که همه‌جا در دسترس باشد و کیفیتش هم در حد میان‌رده‌های بازار باشد، این تبلت می‌تواند خواسته شما را برآورده کند.

 

image

 

 

image

 

 

image

 

image

 

نمونه عکس‌های گرفته‌شده با دوربین آنر ایکس 2 را در ادامه مشاهده کنید.

image
 
image
image

برای مشاهده در اندازه واقعی بر روی عکس ها کلیک کنید

نمونه عکس سلفی

image

برای مشاهده در اندازه واقعی بر روی عکس ها کلیک کنید

 

نمونه عکس ماکرو

image

برای مشاهده در اندازه واقعی بر روی عکس ها کلیک کنید

 

نمونه عکس در حالت زوم 100 درصد

image
image

برای مشاهده در اندازه واقعی بر روی عکس ها کلیک کنید

 

مکالمه

این تبلت از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید با آن صحبت کنید و پیامک بفرستید. کیفیت مکالمه با هر دو سیم‌کارت بسیار عالی است. هم شخص تماس‌گیرنده از کیفیت صدا رضایت دارد و هم شخص دریافت‌کننده تماس. اما مشکل اینجاست که، به‌علت بزرگ بودن دستگاه، شاید در کنار گوش قرار دادن و صحبت کردن با آن زیاد جالب به نظر نیاید.

 

image

 

image

 

 

باتری

شاید یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این محصول باتری آن باشد. هوآوی در این محصول از باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده است. این باتری، به ادعای هوآوی، می‌تواند تا 2 روز بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد. ما در مدتی که این محصول را در اختیار داشتیم توانستیم با استفاده عادی تا 3 روز از شارژ بی‌نیاز بمانیم؛ اما اگر از تبلت استفاده سنگین کنید و مدت زیادی صفحه نمایشش را روشن نگه دارید، بعد از 1 روز حتما به شارژ نیاز پیدا می‌کنید. همان‌طور که گفتیم، ظرفیت باتری زیاد است، اما برای اینکه این باتری با ظرفیت بالا را شارژ کنید هم زمان زیادی نیاز دارید. در تستی که ما انجام دادیم، برای شارژ باتری از 0 تا 100 درصد حدود 3 ساعت زمان لازم است.

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

آنر ایکس 2 یک تبلت با اندازه مناسب و وزن قابل قبول است. اگر می‌خواهید هم فبلت داشته باشید و هم گوشی اما دوست ندارید دو دستگاه را با خود حمل کنید، آنر ایکس 2 با قابلیت مکالمه‌ای که دارد و به‌خصوص قیمت مناسب یکی از انتخاب‌های عاقلانه در این بازار است.

 

مزایا

وزن کم

پشتیبانی از سیم‌کارت

صفحه نمایش فول اچ‌دی

 

معایب

مدت زمان زیاد برای شارژ شدن باتری

خوانایی نامناسب صفحه نمایش زیر نور خورشید

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مهرداد

۱۳۹۴/۹/۱۴
واقعا متاسف شدم عکسهایی که برای سایر گوشیها از منظره انداختید مثلا پی 8 لایت برای این گوشی هم گذاشتین و نوشته اید عکسهای این گوشی دروغ از این واضح تر بده به خدا یه عکس انداختن کاری داره آبروی سایت رو میبرین.

mahdi725

۱۳۹۴/۸/۲۲
تبلت دیگه نوشته 7 اینچ

ebi

۱۳۹۴/۸/۱۸
سلام،آقا اسمه دستگاه honor x2 یا mediapad x2?میشه یکی مفید توضیح بده فرقشونو

حامد

۱۳۹۴/۸/۱۸
دو نسخه داره عزیزم این یکی 2 گیگابایتی هستش

iamapple

۱۳۹۴/۸/۱۷
این گوشیه یا تبلت