خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: هوآوی Mate S؛ کیش و مات

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: هوآوی Mate S؛ کیش و مات

هوآوی با معرفی محصولاتی مانند Mate S نشان داده که لایق مکان سوم در بین کمپانی هایی است که گوشی هوشمند می سازند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۸/۴

با تولید گوشی‌های خانواده P و به‌خصوص P8 کمپانی چینی هوآوی نشان داد که می‌تواند گوشی‌های بسیار زیبا و باب میل کاربران تولید کند. بدون شک Mate S یکی از زیباترین گوشی‌هایی است که در حال حاضر می‌توانید در بازار پیدا کنید. نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم نسخه خاص و طلایی این گوشی بود که رنگ بدنه زیبایش ظاهر آن را دوست‌داشتنی‌تر کرده بود. در ادامه بررسی با ما همراه باشید تا ببینیم این زیبایی فقط ظاهری است یا اینکه می‌توانیم به این گوشی زیبا به‌عنوان یک همراه خوب نیز تکیه کنیم.

 

image

 

بسته‌بندی

اولین برخوردتان با هر گوشی‌ای که خریداری می‌کنید جعبه بسته‌بندی آن است. Mate S بسته‌بندی جذابی دارد که آن را در دسته گوشی‌های لوکس بازار قرار می‌دهد. در جعبه هندزفری (که شبیه ایرپاد آیفون بسته‌بندی شده)، کابل شارژ، آداپتور شارژر، سوزن مخصوص خارج کردن اسلات سیم‌کارت و درنهایت کیفی به رنگ گوشی وجود دارد.

 

image

 

طراحی

این گوشی زیبا ضخامتی برابر 7.2 میلی‌متر دارد که برای دستگاهی با این اندازه صفحه نمایش بسیار مناسب است. برای اینکه بتوانیم حق مطلب را در مورد این گوشی ادا کنیم، کارمان را از توصیف جنس بدنه شروع می‌کنیم. هوآوی برای تمام قسمت‌ها از آلومینیوم استفاده کرده که کیفیت بسیار خوبی دارد. زمانی که گوشی را از دور مشاهده کنید، حس تلفن هوشمند لوکس برایتان تداعی می‌شود و زمانی که آن را در دست بگیرید، با توجه به جنس خوب بدنه، این حس تکمیل می‌شود و اصلا دوست ندارید گوشی را زمین بگذارید. جنس آلومینیوم به‌کاررفته نیز بسیار خوب است و مدتی که دست ما بود از نظر خط افتادن روی آن هیچ مشکلی نداشتیم. یکی از مشکلات طراحی این است که درگاه سیم‌کارت به‌خوبی در جای خود جای نگرفته و اگر دستتان را روی فریم کناری بکشید، به‌راحتی می‌توانید آن را حس کنید.

 

image

 

image

 

در جلو گوشی صفحه نمایش 5.5 اینچی آن قرار گرفته که فاصله‌اش تا لبه‌های دستگاه بسیار کم است. این شیشه در کناره‌ها انحنا دارد و ما را یاد آیفون می‌اندازد. یک‌تکه بودن صفحه نمایش با کناره‌های گوشی زمانی که صفحه نمایش خاموش است این حس را به کاربر می‌دهد که صفحه نمایش بدون قاب است. بالای صفحه نمایش سنسورهای گوشی و دوربین دوم را به همراه خروجی صدای مخاطب و LED هشداردهنده مشاهده می‌کنید و در پایین نیز شاهد لوگوی هوآوی هستید. در کناره سمت چپ درگاه سیم‌کارت قرار گرفته است. نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کرد؛ دراصل درگاه هر دو سیم‌کارت همین‌جا قرار دارد و از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کنند. البته این نکته را فراموش نکنید که درگاه سیم‌کارت دوم با درگاه کارت حافظه خارجی مشترک است و فقط امکان استفاده از یکی از این دو ویژگی را دارید.

در سمت راست کلید پاور و ولوم قرار دارند که طراحی‌شان بسیار زیباست. جایگاه قرارگیری آنها نیز مناسب است و در پیدا کردنشان مشکلی نخواهید داشت. در بخش بالایی گوشی خروجی جک 3.5 میلی‌متری صدا و میکروفون دوم مشاهده می‌شود. پایین دستگاه هم شاهد قرارگیری درگاه ارتباطی، دو پیچ برای باز کردن گوشی و اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی هستیم.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

قاب پشتی، که در زیبایی چیزی از پنل جلویی کم ندارد، محل قرار گیری دوربین اصلی، فلاش دوتایی و سنسور اثر انگشت است. مانند آیفون و M9، شاهد استفاده از خطوط پلاستیکی هستیم که برای جلوگیری از اختلال در آنتن‌دهی گوشی در طراحی گنجانده شده‌اند. قاب پشتی خمیدگی دارد که، با توجه به اندازه بزرگ گوشی، برای در دست گرفتن دستگاه به کمک کاربر می‌آید. قاب پشتی امکان جدا شدن ندارد، به همین دلیل کاربر عادی نمی‌تواند باتری را تعویض کند.

جمع‌بندی بخش طراحی

Mate S یک گوشی بسیار بسیار بسیار زیباست! علاوه بر زیبایی، خوش‌دست بودن و آسانی حمل‌ونقل در عین بزرگ بودن یکی از ویژگی‌های اصلی این گوشی به حساب می‌آید. جنس خوب نیز تکمیل‌کننده زیبایی این گوشی است. اما در کنار تمام این مزایا و تعریف‌وتمجیدها باید یک نکته را بدانید: گوشی به‌راحتی از دست لیز می‌خورد و اگر آن را خریداری کردید، بهتر است مراقب افتادن ناگهانی‌اش از دستتان باشید.

 

image

 

image

 

دوربین

به طور حتم اگر گوشی‌ای با این ابعاد با خودتان حمل کنید، دیگر جای اضافی برای حمل‌ونقل دوربین دیجیتال نخواهید داشت و انتظار دارید دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی بتواند کاری در سطح دوربین دیجیتال برایتان انجام دهد.

از روش‌های دسترسی به دوربین شروع می‌کنیم. اولین راهی که به نظر هر کسی می‌رسد باز کردن قفل گوشی و استفاده از آیکون دوربین است؛ اما راه‌حل دیگری نیز وجود دارد. زمانی که کلید پاور را فشار دهید، صفحه قفل را مشاهده می‌کنید. پایین این صفحه آیکون دوربین مشاهده می‌شود که درحقیقت میان‌بری به دوربین است و با کشیدن آن به سمت بالا می‌توانید دوربین را فعال کنید. اما روش سومی هم وجود دارد که از این دو روش آسان‌تر و به همان نسبت سریع‌تر است. در این روش از کلید ولوم استفاده می‌شود. زمانی که صفحه گوشی خاموش است، اگر دو بار کلید ولوم پایین را فشار دهید، دوربین فعال می‌شود و یک عکس می‌گیرد. البته در تنظیمات دوربین می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید یا از گوشی بخواهید با دو بار فشرده شدن کلید ولوم پایین فقط دوربین فعال شود و عکسی گرفته نشود. روش استفاده از کلید ولوم پایین در عکس گرفتن سرعت بسیار خوبی دارد و ما توانستیم رکورد 1.1 ثانیه برای فعال شدن و عکس گرفتن را با این روش ثبت کنیم.

 

image

 

به هر روشی که دوربین را فعال کنید، با یک منو روبرو می‌شوید. این منو شباهت بسیار زیادی به منوی کاربری دوربین در آیفون دارد. در پایین 5 گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد که با کشیدن انگشتتان به چپ یا راست می‌توانید بین این گزینه‌ها جابه‌جا شوید. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

Light Painting: با این ویژگی می‌توانید با استفاده از نور تصاویری خلاقانه ثبت کنید.

Beauty: همان‌طور که از نامش پیداست، از آن برای روتوش کردن تصاویر در همان لحظه استفاده می‌شود.

Photo: برای عکس گرفتن عادی استفاده می‌شود.

Video: برای فیلم‌برداری به کار می‌رود.

Time-laps: از این ویژگی برای نوع خاصی از عکاسی استفاده می‌شود که با چسباندن عکس‌ها در کنار هم یک فیلم تند ساخته می‌شود.

علاوه بر اینها با لمس سه خطی که بالای سمت راست منوی دوربین وجود دارد ویژگی‌های بیشتری شامل HDR، پانوراما، سوپرلایت، Pro Camera ،All Focus و چند ویژگی دیگر پیش روی کاربر قرار می‌گیرد.

دوربین دوم نیز با لمس نیم‌دایره‌ای فعال می‌شود که بالای منوی دوربین قرار دارد. زمانی که کلید شاتر را لمس کنید، تصویری کوچک از چیزی که دوربین دوم نشان می‌دهد در بالای سمت راست گوشی نمایش داده می‌شود که برای بهتر ژست گرفتن کاربر استفاده می‌شود. اما مهم‌ترین چیزی که هوآوی برای  دوربین دوم در نظر گرفته فلاش است. این فلاش در سمت چپ و بالای صفحه نمایش قرار دارد و اگر نور محیط کم باشد، به کمکتان می‌آید تا عکس های واضح‌تر و روشن‌تری تهیه کنید.

 

image

 

اما از تمام این ویژگی‌ها و امکانات که بگذریم، مهم‌ترین چیزی که در دوربین اهمیت دارد کیفیت است. دوربین اصلی گوشی کیفیت 13 مگاپیکسلی دارد و یک فلاش دوتایی هم در کنارش قرار گرفته است. این دوربین به ویژگی OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر) مجهز است و دریچه لنز نیز، به‌لطف استفاده از شیشه سفایر، ضدخش است. عکس‌هایی که با گوشی می‌گیرید در نگاه اول زیبا و بدون نقص به نظر می‌رسند، اما اگر آنها را با عکس‌هایی مقایسه کنید که با گوشی‌هایی مانند گلکسی اس6 و جی4 گرفته شده، می‌بینید که هوآوی در این زمینه هنوز راه زیادی برای پیمودن و رسیدن به گوشی‌های دیگر دارد.

 

image

 

جمع‌بندی بخش دوربین

دوربین پراست از امکانات و ویژگی‌های کارآمد و البته در برخی موارد سرگرم‌کننده؛ تنها اشکال اینجاست که برای دسترسی به برخی از این ویژگی‌ها باید راه زیادی طی کنید. بهترین قسمت دوربین فعال شدن و عکس گرفتن با آن در مدت زمان بسیار کم توسط دکمه ولوم است. البته فلاش دوربین دوم را نیز نباید نادیده بگیریم. در مورد کیفیت نیز باید گفت عکس‌هایی که با دوربین میت اس گرفته می‌شوند جزئیات خوبی در خود جای داده‌اند و رنگ‌ها در آن به اندازه کافی اشباع‌اند. این دوربین می‌تواند نیاز شما را برای عکاسی عادی و غیرحرفه‌ای برآورده کند، به‌خصوص اینکه سرعت شاترش بسیار بالاست و به‌طور حتم هیچ لحظه‌ای را از دست نمی‌دهید.

 

نمونه عکس های گرفته شده با دوربین گوشی:

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

(برای نمایش در اندازه بزرگتر روی عکس‌ها کلیک کنید)

 

نمونه عکس سلفی:

image

(برای نمایش در اندازه بزرگتر روی عکس‌ کلیک کنید)

 

نمونه عکس در حالت زوم ۱۰۰٪:

image
 
image

(برای نمایش در اندازه بزرگتر روی عکس‌ها کلیک کنید)

 

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل اندروید و نسخه 5.1.1 آن به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب است. با اندروید همگی آشنایید، اما چیزی که اینجا متفاوت است رابط کاربری‌ای است که هوآوی روی این اندروید استفاده کرده و باعث متفاوت به نظر رسیدن آن شده. بررسی‌مان را از صفحه قفل شروع می‌کنیم. زمانی که کلید پاور را فشار دهید، صفحه قفل را مشاهده می‌کنید. اولین چیزی که در این صفحه نظرتان را به خود جلب می‌کند تصویر پس‌زمینه است. با یک تنظیم کوچک می‌توانید از گوشی بخواهید هر بار که صفحه خاموش و روشن می‌شود تصویر جدیدی به شما نشان داده شود. پایین این صفحه ساعت و تاریخ و بالای آن اطلاعاتی شامل باتری، سیگنال آنتن‌ها و آیکون نوتیفیکیشن‌ها نشان داده می‌شود. در ضمن اگر گوشی قفل باشد و نوتیفیکیشنی برایتان بیاید، این نوتیف به‌صورت کادری مستطیلی در این صفحه نشان داده می‌شود که، مانند آیفون، با کشیدن این کادر به سمت راست صفحه مستقیما به برنامه نمایش‌دهنده آن نوتیفیکیشن منتقل می‌شوید. اولین ردپای iOS به‌خوبی اینجا دیده می‌شود. زمانی که انگشتتان را در صفحه قفل از پایین به بالا بکشید، چیزی شبیه کنترل سنتر آیفون نمایان می‌شود که تعدادی میان‌بر برای دسترسی سریع به برخی برنامه‌ها در آن طراحی شده‌اند.

بعد از اینکه صفحه قفل را پشت سر گذاشتید، نوبت به صفحه اصلی می‌رسد. در اینجا نیز هوآوی از iOS الهام گرفته است. از کلید منویی که در سایر گوشی‌های اندرویدی می‌بینید هیچ خبری نیست. همه‌چیز در همان صفحه اصلی قرار دارد؛ از اپلیکیشن‌ها گرفته تا ویجت‌ها همه روی صفحه اصلی‌اند. امکان تعریف 9 صفحه اصلی وجود دارد، اما نگران جای کم برای آیکون‌ها نباشید؛ زیرا می‌توانید با فولدربندی کردن برای خود فضای خالی ایجاد کنید. در پایین جایی برای حداکثر 5 آیکون در نظر گرفته شده که می‌توانید با قرار دادن یک فولدر در این قسمت تعداد برنامه‌های بیشتری را همیشه در دسترس خود نگه دارید. اگر تعداد زیادی برنامه روی گوشی نصب کرده باشید و پیدا کردن برنامه‌ای خاص برایتان سخت باشد، با روشی که برای آیفون‌دارها آشناست، یعنی با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت پایین، می‌توانید بین برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی‌تان و پیامک‌ها و مخاطبان خود جستجو کنید.

 

image

 

نوتیفیکیشن سنتر نیز دو تب دارد. اگر نوتیفیکیشن داشته باشید، با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین ابتدا تب نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. در تب کناری می‌توانید به تنظیمات سریع دسترسی داشته باشید.

یکی از قابلیت‌های خوب این گوشی و سایر گوشی‌های هوآوی برنامه‌ای به نام Themes است. این برنامه درحقیقت بازاری نامتناهی از تم‌هایی است که می‌توانید روی گوشی هوآوی خود نصب کنید و هر دفعه از یک تم خاص لذت ببرید.

 

image

 

image

 

جمع‌بندی بخش سیستم عامل و رابط کاربری

شاید در نگاه اول کار کردن با رابط کاربری ناآشنای هوآوی برایتان سخت باشد، اما بعد از حداکثر یک تا دو روز کار کردن با این رابط کاربری به‌شدت به آن عادت می‌کنید و شاید دیگر دوست نداشته باشید با رابط کاربری‌های سنگینی کار کنید که برخی کمپانی‌های دیگر ارائه می‌دهند.

 

حسگر اثر انگشت

در Mate 7 دیده بودیم که هوآوی از سنسور اثر انگشتی بهره گرفت متفاوت با آنچه دیگران استفاده می‌کنند. اکنون در این نسل این سنسور بهبودهایی به خود می‌بیند و بهتر از سنسور برادر بزرگ‌ترش عمل می‌کند. دو خصیصه مهم در این سنسور وجود دارد: اول اینکه سرعتش بسیار بالاست و در کسری از ثانیه قفل گوشی را باز می‌کند و دومین و مهم‌ترین خصیصه این است که برای اینکه سنسور از خواب بیدار شود لازم نیست صفحه نمایش روشن شود؛ تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که انگشتتان را روی آن بگذارید و بقیه کار را بر عهده گوشی بگذارید. این سنسور زمانی که صفحه دستگاه خاموش است متوجه حضور انگشت شما می‌شود و علاوه بر روشن کردن صفحه نمایش قفل گوشی را هم باز می‌کند. دقت و تشخیص آن نیز بسیار بالاست و در طول چند روزی که با آن کار کردیم تنها 2 الی 3 بار برای تشخیص با مشکل مواجه شدیم و باقی اوقات هیچ مشکلی برایمان ایجاد نکرد. سنسور اثر انگشت علاوه بر تشخیص اثر انگشت کاربر وظایف دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر است:

Answer Call: زمانی که تماسی دریافت می‌کنید، با نگهداشتن انگشتتان روی این سنسور می‌توانید به تماس پاسخ دهید.

Take Photo/Video: زمانی که در بخش دوربین هستید، با لمس این سنسور دوربین عکس می‌گیرد.

Stop Alarm: زمانی که زنگ بیدارباش تنظیم می‌کنید و تلفن شما زنگ می‌زند، با نگهداشتن دستتان روی این سنسور می‌توانید زنگ را غیرفعال کنید.

Show Notification Panel: با کشیدن انگشت خود به سمت پایین مرکز نوتیفیکیشن فعال و با کشیدن انگشت به سمت بالا این مرکز ناپدید می‌شود.

Browse Photos: زمانی که مشغول تماشای عکس‌هایتان هستید، با کشیدن انگشت خود به چپ یا راست روی این سنسور می‌توانید بین عکس‌ها جابه‌جا شوید.

نکته‌ای که در این بخش وجود دارد این است که تمام این حرکات با هر انگشتی انجام می‌شود و نیازی نیست که حتما اثر انگشت خود را تعریف کرده باشید.

 

image

 

image

 

صفحه نمایش

جالب است که هوآوی از صفحه نمایش آمولد استفاده کرده. پیش از این شاهد استفاده کمپانی‌های چینی از صفحه نمایش‌هایی از نوع IPS NEO در پرچم‌دارانشان بودیم. هرچند صفحه نمایش از نوع آمولد است، با صفحه نمایش سوپرآمولدی که در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم کاملا متفاوت است. به دلیل اینکه صفحه نمایش بزرگ است، QHD نبودن آن به‌خوبی حس می‌شود. اما با این وجود کیفیت تصاویر در آن بسیار خوب است و با اشباعی که رنگ‌ها دارند کاربر به‌خوبی به سمت آن جذب می‌شود. صفحه نمایش اندازه 5.5 اینچی دارد و تراکم پیکسلی آن 401 پیکسل در اینچ است. این صفحه نمایش با گوریلا گلس 4 محافظت می‌شود.

یکی از ایرادهای صفحه نمایش خوانایی کم آن زیر نور خورشید است. اگر زیر نور مستقیم خورشید با گوشی کار کنید، به‌علت بازتاب زیاد صفحه، با مشکل خواندن محتوای آن روبرو می‌شوید. این مشکلی است که به نظر می‌رسد هوآوی هیچ تلاشی برای رفع کردنش انجام نداده، زیرا در چند محصول دیگر این کمپانی هم این مشکل به چشم می‌خورد.

جمع‌بندی صفحه نمایش

نمایش رنگ‌ها در این صفحه نمایش قابل قبول است و از تماشای آن لذت خواهید برد؛ دلیل اصلی نیز اشباع رنگ‌ها و عمق بسیار خوب رنگ مشکی است که در ذات صفحه نمایش‌های آمولد گنجانده شده. اگر خوانایی صفحه زیر نور خورشید کمی بهتر بود، دیگر هیچ مشکلی با آن نداشتیم.

 

image

 

image

 

image

 

اسپیکر

در نگاه اول به نظر می‌رسد گوشی به اسپیکر دوتایی مجهز است، اما نباید گول ظاهر دستگاه را بخورید! اسپیکر گوشی در قسمت پایین و سمت راست آن قرار دارد و در سمت چپ شاهد حضور میکروفون اصلی دستگاهیم. اگرچه بهترین جای قرار گرفتن اسپیکر اینجا نیست، از قرارگیری در پشت دستگاه بهتر است. از نظر بلندی به اندازه کافی صدای اسپیکر بلند است، پس در مکان‌های شلوغ خیالتان از بابت شنیدن صدای آن راحت باشد. اما اگر می‌خواهید با صدای بلند فیلم نگاه کنید یا بازی کنید یا حتی موزیک گوش کنید، به شما توصیه می‌کنیم از هدفون استفاده کنید، زیرا زمانی که صدا را زیاد کنید، صدای تیزی از اسپیکر پخش می‌شود که گوش را آزار می‌دهد.

 

image

 

داغ می‌شود یا خیر؟

به‌هیچ‌عنوان مشکل داغ شدن را در این دستگاه ندارید. اگر ساعت‌ها صفحه نمایش گوشی روشن باشد، هیچ قسمتی از آن داغ نمی‌شود. زمانی که حدود 30 دقیقه بازی آسفالت 8 را با گوشی انجام دادیم، متوجه شدیم قسمت نیمه به بالای آن کمی داغ‌تر از قسمت‌های دیگر است، اما این حرارت در حدی نیست که حین بازی مشکلی پیش بیاورد و شاید اصلا متوجه آن هم نشوید. هوآوی به‌خوبی بر مشکل داغ شدن گوشی‌های آلومینیومی غلبه کرده و مهندسان این کمپانی نشان داده‌اند در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

 

سخت‌افزار و کارآیی

پردازنده استفاده‌شده در دستگاه ساخت خود هوآوی است. این پردازنده 8 هسته دارد که 4 هسته آن سرعتی برابر 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته ضعیف‌تر آن سرعتی برابر 1.5 گیگاهرتز دارند. Kirin 935 پردازنده‌ای 64 بیتی است که در سه‌ماهه اول 2015 معرفی شده. پردازنده گرافیکی‌ای که در این چیپست قرار گرفته نیز Mali-T628 MP4 نام دارد. رم گوشی 3 گیگابایتی است که همیشه حدود 1.7 گیگابایت آن خالی و در اختیار شماست. از نظر رم هیچ مشکلی با گوشی پیدا نمی‌کنید و، به‌دلیل فضای آزاد زیادی که در اختیار دارید، سوییچ کردن بین برنامه‌ها و تمام کارها به‌راحتی و با سرعت کافی انجام می‌شود. حافظه داخلی نسخه‌ای که در اختیار ما قرار داشت 64 گیگابایتی بود؛ زمانی که هیچ برنامه‌ای روی گوشی نصب نباشد، حدود 16 گیگابایت از فضای حافظه داخلی در اختیار فایل‌های سیستمی قرار دارد و مابقی فضا در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اگر تصور می‌کنید این میزان حافظه داخلی برای شما کم است، می‌توانید با فدا کردن سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی‌ای تا ظرفیت 128 گیگابایت استفاده کنید.

اما این پردازنده چگونه عمل می‌کند؟

اگر بخواهیم به گوشی دید بنچمارکی داشته باشیم، میت اس پایین گوشی‌ای مانند گلکسی اس5 و بالای گوشی‌ای مانند نکسوس 5 قرار می‌گیرد. اما عقیده ما این است که هرچند بنچمارک می‌تواند معیار سنجش باشد، گوشی باید در عمل خودش را نشان دهد. به‌طور حتم شما نمی‌خواهید با گوشی‌تان جادو کنید و دوست دارید بدانید در استفاده معمولی یا کمی سنگین عکس‌العمل دستگاه چگونه است. در استفاده معمولی از میت اس به مشکلی برنمی‌خورید. استفاده معمولی به‌معنای عکاسی، مکالمه، ارسال و دریافت پیامک، بازی کردن، نصب هر تعداد برنامه روی گوشی و درنهایت استفاده از برنامه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی است. اگر از گوشی خود همین انتظارات را دارید، هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید، اما اگر دوست دارید بهترین بازی‌های روز دنیا را به بهترین شکل روی گوشی‌تان داشته باشید، برخی مواقع میت اس شما را همراهی نخواهد کرد. آسفالت 8 یکی از بازی‌های سنگین است که از تمام توان گوشی برای اجرا شدن استفاده می‌کند. هرچند ما از تجربه این بازی روی گوشی رضایت داشتیم، اگر کمی ریزبینانه به جزئیات بازی نگاه کنید، مشاهده می‌کنید هر دو پردازنده دستگاه در مدیریت کردن تمام جزئیات بازی ناتوان‌اند. اما این موضوع تنها برای افرادی مشکل‌آفرین است که به جزئیات بازی به‌دقت نگاه می‌کنند، وگرنه در کل گوشی در اجرای بازی‌های سنگین هیچ مشکلی ندارد.

جمع‌بندی بخش کارآیی

Mate S گوشی‌ای است که هر فرمانی به آن بدهید بدون هیچ چون‌وچرایی اجرا می‌کند. اگر تمام جوانب این گوشی هوشمند راضی‌تان کرده، به شما قول می‌دهیم کارآیی پردازنده نیز شما را راضی نگه می‌دارد و هیچ کجا مشکلی پیدا نمی‌کنید.

 

image

 

قابلیت مکالمه و دو سیم‌کارت

یکی از بهترین خصوصیات این گوشی پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان است. می‌توانید با استفاده از میت اس نیاز خودتان را به حمل گوشی اضافی از بین ببرید. درگاه هر دو سیم‌کارت از سیم‌کارت نوع نانو پشتیبانی می‌کند و البته درگاه سیم‌کارت دوم با درگاه کارت حافظه خارجی یکسان است؛ یعنی اگر بخواهید سیم‌کارت دوم را در گوشی بگذارید، نمی‌توانید از کارت حافظه خارجی استفاده کنید. علاوه بر این درگاه هر دو سیم‌کارت در یک اسلات قرار گرفته که همین امر باعث شده طراحی ظاهری گوشی به‌دلیل وجود چند اسلات نامناسب نشود. متاسفانه روی هر دو درگاه امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را ندارید و باید یکی از این درگاه‌ها را برای اینترنت 3G و 4G و درگاه دیگر را برای اینترنت 2G انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات بخشی اختصاصی برای مدیریت سیم‌کارت‌ها وجود دارد که همان‌جا، علاوه بر انتخاب سیم‌کارت اصلی برای اینترنت پرسرعت، امکان انتخاب سیم‌کارت اصلی برای تماس‌ها توسط اپلیکیشن‌های دیگر و فعال و غیرفعال کردن یک سیم‌کارت را دارید.

در مکالمه با گوشی با هیچ‌کدام از سیم‌کارت‌ها هیچ مشکلی نداشتیم و هم ما از کیفیت مکالمه رضایت داشتیم و هم شخصی که در طرف دیگر خط حضور داشت.

 

image

 

image

 

باتری

میت اس به باتری 2700 میلی‌آمپری مجهز است. روی کاغذ به نظر می‌رسد این باتری برای صفحه نمایشی فول اچ‌دی در این ابعاد کافی است. نتیجه‌ای که ما در استفاده از گوشی به دست آوردیم نیز کافی بودن باتری گوشی را تایید کرد. در استفاده عادی مانند مکالمه‌ای حدودا 15 دقیقه‌ای با هرکدام از سیم‌کارت‌ها، استفاده از دوربین برای عکس گرفتن، بازی کردن و گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی تا یک روز و نیم می‌توانید بدون نیاز به شارژ از گوشی استفاده کنید؛ اما اگر کارهایتان را سنگین‌تر کنید و مدت بیشتری صفحه نمایش دستگاه را روشن نگه دارید، حتما پیش از پایان روز به شارژ نیاز پیدا می‌کنید.

نتیجه آزمایش‌های ما:

در طول مدت 1 ساعت پخش ویدئوی فول اچ‌دی در گوشی با نور 100 درصد صفحه نمایش و حالت پرواز، سطح باتری از 100 درصد به 91 رسید.

شارژ شدن دستگاه از صفر درصد تا 100 درصد در حالتی که گوشی خاموش است 2 ساعت طول می‌کشد و برای شارژ کردن آن زمانی که گوشی روشن است و سیم‌کارت‌ها فعال‌اند به همان زمان نیاز دارید.

 

نظر جی‌اس‌ام

Mate S در وهله اول یک گوشی بسیار شیک و زیباست. در این مدتی که گوشی را در اختیار داشتیم هر کسی آن را در دستان ما دید نتوانست جلو خود را بگیرد و مدل آن را سوال کرد. اگر فقط به شیک بودن گوشی اهمیت می‌دهید، میت اس گوشی‌ای است که خودش را در دستان شما نشان می دهد و نظر همه را به خود جلب می‌کند. در عین زیبایی، سخت‌افزار گوشی نیز قدرت قابل قبولی ارائه می‌دهد و از پس تمام کارهایی که به آن بسپارید برمی‌آید. اگر روزی قصد خرید فبلت داشته باشیم و هزینه‌ای که می‌پردازیم برایمان اهمیت نداشته باشد، به طور حتم این محصول را در لیست خود قرار می‌دهیم؛ البته با وجود فبلتی مانند نوت 5 شاید این فبلت نتواند تا آخر در لیست ما باقی بماند، اما حتما جزو آخرین گزینه‌هایی خواهد بود که از این لیست حذف می‌شود.

 

  • زیبا و خوش‌دست
  • جنس بسیار خوب بدنه
  • سنسور اثر انگشت قوی
  • صفحه نمایش بزرگ
  • عمر خوب باتری
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان
  • صفحه نمایش با کیفیت پایین‌تر از رقبا
  • مدت زمان زیاد برای شارژ باتری
  • پردازنده ضعیف‌تر از رقبا

 

 

 

 

 

رقبا:

Galaxy Note 5

Galaxy A8

Galaxy Note 4

Nexus 6P

G4

Galaxy A7

+Galaxy S6 edge

Xperia Z5 Premium

iPhone 6 Plus

Xperia C5 Ultra

Desire 820

Desire 816

Ascend Mate 7

Galaxy Note Edge

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (80 نظر)

شیرین خلیلی

۱۳۹۹/۶/۲۰
سلام جادوگری گوشی وخواب ی مدلmate sازکجاتهیه کنم

شیرین خلیلی

۱۳۹۹/۶/۲۰
سلام من مدل گوشیمmate sهستش براش جلدوگلس پیدانمیکنم،کمکم میکنید؟

محسن

۱۳۹۶/۱/۲۵
سلام ببخشید چند گوشی دوکاربره نام میبرید برای خرید میخواستم

واحد

۱۳۹۵/۶/۱
سلام من میت اس گرفتم چرا نسبت ب گوشیهای دیگه ۳۰٪شارژ زودتر خالی میکنه

واحد

۱۳۹۵/۶/۱
سلام پس چرا من میت اس گرفتم شارژش نصبت به گوشهای دیگه۳۰٪زودتر تمام میشه