خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه آیفون 6s و آیفون 6s پلاس

بررسی اولیه جی‌اس‌ام: بررسی اولیه آیفون 6s و آیفون 6s پلاس

پس از یک سال از معرفی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، امشب اپل نسل جدید این دو گوشی را معرفی کرد. برای اینکه با این دو گوشی به‌صورت اولیه آشنا شوید بررسی اولیه این دو محصول را، که دقیقا مانند یکدیگرند، بخوانید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۸

مانند همیشه مراسم اپل پرهیجان برگزار شد؛ این خاصیت اپل است که محصولات خود را با هیجانی وصف‌ناپذیر معرفی می‌کند و همین هیجان باعث جذب مشتری می‌شود. در مراسمی که امشب برگزار شد اپل محصولات متنوعی معرفی کرد. یکی از این محصولات، که استراتژیک‌ترین محصول اپل به حساب می‌آید، آیفون است. امشب شاهد معرفی آیفون 6s و آیفون 6S پلاس بودیم. در ادامه با هم ببینیم که این دو گوشی چه چیزهایی برای گفتن دارند.

 

طراحی

طبق انتظاری که از اپل داریم، آیفون‌هایی که حرف s را در انتهای نامشان دارند از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارند. این آیفون‌ها باگ‌های نسل قبل را برطرف می‌کنند و چند ویژگی کلیدی و جدید به آنها افزوده می‌شود. آیفون 4s سیری را وارد آیفون کرد و اپل با معرفی آیفون 5s برای اولین بار از سنسور اثر انگشت استفاده کرد.

از نظر ظاهری تغییری بین این آیفون و آیفون نسل قبل مشاهده نمی‌شود. همه‌چیز از جمله طراحی قاب پشتی و جنس بدنه تا کلیدهای کنترلی دقیقا همان است که در نسل قبل مشاهده کرده بودیم. تفاوت اصلی در رنگ جدیدی است که برای آیفون 6s و6s  پلاس در نظر گرفته شده. اکنون می‌توانید آیفون جدید را در رنگ طلایی سرخ (رز گلد) خریداری کنید که رنگی شبیه صورتی دارد.

 

image

 

صفحه نمایش

به نظر می‌رسد آیفون 6s قرار است در این قسمت گوشی‌های آیفون را متحول کند. این آیفون به ویژگی 3D Touch مجهز است. این ویژگی همان است که قبلا در اپل واچ با نام Force Touch مشاهده کرده بودیم. آیفون توسط این ویژگی می‌تواند شدت فشاری را تشخیص دهد که به صفحه نمایش آن وارد می‌کنید. برای مثال، اگر فشار کوچکی روی ایمیل وارد کنید، پیش‌نمایش آن ایمیل به شما نشان داده می‌شود. زیر صفحه نمایش یک موتور ویبره وجود دارد که با توجه به فشاری که به آن وارد می‌کنید به شما پاسخ می‌دهد. برخی برنامه‌های جانبی هم که روی آیفون 6s نصب می‌شوند امکانات جذابی برای این ویژگی دارند. به‌طور مثال، در برنامه اینستاگرام زمانی که از 3D Touch استفاده کنید، منویی مخفی برایتان نمایش داده می‌شود که درنتیجه بدون باز کردن برنامه می‌توانید کارهایی را که در برنامه انجام می‌دهید همان‌جا اعمال کنید.

مانند نسل گذشته، آیفون 6s صفحه نمایش 4.7 اینچی و آیفون 6s پلاس صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد.

 

image

 

پردازنده

در این نسل استفاده از پردازنده‌ای جدید به نام A9 را شاهدیم. این پردازنده، به ادعای اپل، 70 درصد از نسل قبلی یعنی A8 سریع‌تر عمل می‌کند. در زمینه پردازنده گرافیکی نیز شاهد استفاده از پردازنده‌ای در کلاس رایانه‌ها هستیم که کارآیی آن نسبت به نسل قبل 90 درصد بیشتر شده است.

در کنار پردازنده اصلی، که A9 نام دارد، پردازنده‌ای کمکی به نام M9 قرار دارد. این پردازنده، مثل همیشه، قرار است به کمک پردازنده اصلی بیاید و تعدادی از کارهای سبک را انجام دهد تا پردازنده اصلی بتواند به کارهای دیگر بپردازد. اکنون پردازنده M9 قرار است دائما قدم‌های شما را بشمارد و همچنین سیری را برای کمک به شما همیشه در دسترس قرار دهد.

 

دوربین

درنهایت اپل دست از سر 8 مگاپیکسل برداشت! آیفون 6s و آیفون 6s پلاس به دوربینی با کیفیت 12 مگاپیکسل مجهزند. اکنون این دوربین می‌تواند با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند. نه‌تنها دوربین اصلی، بلکه دوربین دوم نیز کیفیت بهتری پیدا کرده است. دوربین دوم گوشی به کیفیت 5 مگاپیکسلی مجهز شده است. برای اینکه بتوانید در تاریکی و نور کم عکس‌های سلفی بهتری بگیرید، ویژگی‌ای به نام Retina Flash به آیفون 6s افزوده شده است. توسط این ویژگی و به‌کمک نور صفحه نمایش، در محیط تاریک کمی نور برای دوربین دوم تامین می‌شود. ویژگی‌های دیگر این دوربین مانند نسل قبل است. دوربین اصلی، مانند نسل قبل، ویدئوهای آهسته را با سرعت 240 فریم در ثانیه و کیفیت  720pضبط می‌کند.

 

image

 

تاچ آی‌دی نسل دوم

سنسور اثر انگشت یکی از خصوصیات خوب و کارآمد آیفون است. آیفون 6s و 6s پلاس نسل دوم این سنسور را روی خود دارند که در این نسل سرعت و دقت آن بیشتر از قبل شده است.

 

iOS 9

هر دو گوشی به سیستم عامل iOS 9 مجهزند. این سیستم عامل ویژگی‌هایی دارد که آن را بسیار دوست‌داشتنی‌تر از نسل قبل کرده است. به‌زودی می‌توانید بررسی این سیستم عامل را در جی‌اس‌ام بخوانید و با ویژگی‌هایش بیشتر آشنا شوید.

 

نظر اولیه

آیفون 6s و آیفون 6s پلاس ویژگی بسیار جذاب و متفاوتی ندارند که در نسل‌های قبلی ندیده باشیم. تنها ویژگی متفاوت این نسل صفحه نمایش حساس به فشار این گوشی است که البته تصور ما فعلا این است که بیشتر ژست تبلیغاتی است تا ویژگی راهبردی؛ اما برای اینکه بتوانیم در مورد این محصولات نظر نهایی بدهیم، باید منتظر ارائه‌شان باشیم.

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (319 نظر)

abolfazl

۱۳۹۸/۲/۲۹
سلام من حدود ۱ساله کن s7 edge دارم ولی می خام که 6sبخرم چون واقعلا بهتره از همه نظر و یکی از خوبیای ایفون اینه که گوشیاش زود قدیمی نمیشن و اپل هر iosکه بخاد بزنه برای همهوشیاش میزنه ولی سامسونگ اینطوری نیس و هر گوشی ای که بخری زود قدیمی میشه.

محمد

۱۳۹۷/۴/۲۲
سلام
راستیتش من الان گوشی اندروید دارم ولی میخوام سمت ای او اس برم...اما حالا که نوا 3ای یا همان پی 20 لایت هواوی اومده نظرمو به خودش جلب کرده
حالا میخواستم منو راهنمایی کنید که ایفون 6اس پلاس بخرم یا هواوی نوا 3ای؟
مهم ترین چیز برام دوربین.موسیقی و باتریه

امید

۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بهار جان الان من میخوام6sبخرم ولی نوش نیست نه6sنه6s plus برای همین دست دوم میخرم اگرم جایی نو پیدا کردی نخر چون دست دوم هست تعمیرش میکنن میگن نو هستش

ثمین

۱۳۹۶/۸/۶
سلام دوستان.من الان گوشیه سامسوسنگ a720دارم خوبه بدنیست ولی میخواستم عوض کنم ایفون ۶پلاس بگیرم.بنظرتون ارزش داره؟

بهار

۱۳۹۶/۴/۱۰
سلام
3-4 ماه دیگه میخوام ایفون بگیرم. خودم دوست دارم 6s بگیرم ولی میگن نوش تو بازار نیستو گیر نمیادو از این صحبتا. میخوام ببینم گیر میاد؟ 6s plus چطور؟ چون اگه 6s نباشه امکان داره 6s plus باشه و باید اونو بگیرم. میخوام یکم دراین باره راهنمایی کنین. و این که گوشی هایی ک تو فروشگاهای بررگ اپل تو بازار موبایل خیابون جمهوری قابل اعتمادن؟
ممنون میشم جواب بدین جون کارم خیلی ضروریه