خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: گلکسی نوت 5، پادشاه قلمرو فبلت‌ها

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: گلکسی نوت 5، پادشاه قلمرو فبلت‌ها

نسل پنجم خانواده گلکسی در حالی معرفی شد که ظاهر تکراری دو نسل قبل همه را خسته کرده بود. سامسونگ به خوبی به این موضوع پی برد و زودتر از آنکه منتقدان بخواهند خانواده نوت را مورد حمله قرار دهند، دست به کار شد و یک گوشی کاملا متفاوت با آنچه در خانواده نوت می دیدیم را معرفی کرد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۱

امروز یک کاغذ و قلم مدرن را بررسی خواهیم کرد. دیگر به قلم و دفتر کاغذی نیاز ندارید، زیرا نوت 5 همه‌چیز را یک‌جا دارد. شاید بهترین تعریف برای این گوشی هوشمند یک جمله باشد: سامسونگ هر آنچه در نوت 4 و گلکسی اس6 خوب است جمع کرده و آن را در گوشی‌ای به نام نوت 5 قرار داده. مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های گوشی شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس6 دارد؛ از پردازنده گرفته تا دوربین همان است که در گلکسی اس6 استفاده شده. اما این گوشی زیبا ویژگی‌هایی دارد که آن را از برادر بزرگ خود و دیگر رقبا متمایز می‌کند. در ادامه بررسی با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به جنبه‌های پنهان این گوشی پی ببریم.

 

image

 

طراحی

زیبا، خوش‌دست، جنس عالی بدنه

گلکسی نوت 5 قرار است از نسل قبلی باریک‌تر، سبک‌تر و حتی کوچک‌تر باشد. در عمل هم این اتفاق رخ داده و اندازه گوشی برای راحت‌تر در دست گرفتن بهینه‌تر از نسل قبلی شده است. سال گذشته با معرفی گلکسی نوت 4 اولین تغییر بزرگ را در این خانواده مشاهده کردیم: سامسونگ با استفاده از فریم آلومینیومی مهم‌ترین تغییر را ایجاد کرد. گلکسی نوت 5 نیز فریم آلومینیومی دارد که طراحی‌اش نسبت به نسل قبل تغییر کرده است. اما مهم‌ترین تغییر در قاب پشتی دستگاه مشاهده می‌شود. مانند گلکسی اس6، در این هوشمند نیز شاهد استفاده از شیشه محافظت‌شده با گوریلاگلس 4 به‌عنوان قاب پشتی هستیم. با اینکه استفاده از قاب شیشه‌ای در پشت گوشی باعث زیباتر شدن و دوام بیشتر آن شده، در همین راستا جذب اثر انگشت نیز راحت‌تر شده و اگر به تمیزی گوشی‌تان خیلی اهمیت می‌دهید، باید همیشه برای تمیز کردن گوشی‌تان دستمال همراه داشته باشید!

 

image

 

وجود این طراحی باعث شده برای اولین بار در خانواده نوت نتوانید باتری را از جای خودش خارج کنید. اما برای اینکه یک گوشی زیبا تولید شود، برخی مواقع باید تغییراتی در محصول به وجود آید. قاب پشتی گوشی، همان‌طور که گفتیم، از شیشه ساخته شده است. این شیشه مانند صفحه نمایش گلکسی اس6 اج حالت خمیدگی دارد که زیبایی دو چندانی برای گوشی به همراه آورده است.

 

image
image
image

 

جایگاه برخی درگاه‌ها و کلیدها تغییر کرده که تمام این تغییرات در جهت بهبود بوده‌اند. کلید پاور سمت راست قرار گرفته و پیدا کردنش بسیار راحت است. سمت چپ شاهد قرارگیری کلیدهای ولوم هستیم که، با طراحی جدا از همی که دارند، هنگام نیاز به‌سرعت در دسترس خواهند بود. بالای گوشی می‌توانید درگاه سیم‌کارت (که به‌علت جدا نشدن قاب پشتی در این قسمت تعبیه شده) و میکروفون دوم را مشاهده کنید. پایین دستگاه نیز گزینه‌های میکروفون اصلی، درگاه ارتباطی، خروجی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، اسپیکر و از همه مهم‌تر قلم را مشاهده می‌کنید.

 

image
image
image

 

بالا و پایین فریم دستگاه دو نوار پلاستیکی قرار دارد. وظیفه این دو نوار کمک به دستگاه و جلوگیری از قطع آنتن هنگام مکالمه و استفاده از وای‌فای است. دیگر از درگاه اینفرارد در این خانواده خبری نیست و به نظر می‌رسد سامسونگ سرانجام به بی‌مصرف بودن این بخش پی برده است.

قاب جلویی تماما با صفحه نمایش زیبای این گوشی اشغال شده است. بالای صفحه نمایش سنسورها، دوربین دوم و خروجی صدای مخاطب را و پایین صفحه نمایش نیز سه کلید معروف سامسونگ را، یعنی کلید فیزیکی Home و دو کلید لمسی بازگشت به عقب و برنامه‌های اخیر، می‌توان دید. صفحه نمایش در این نسل فاصله بسیار کمی با لبه‌های گوشی دارد که همین امر به کوچک‌تر و زیباتر شدن دستگاه کمک کرده است.

 

image

 

قاب پشتی، که زیبایی‌اش چشم را خیره می‌کند، میزبان دوربین اصلی، فلاش و سنسور ضربان قلب است. لوگوی سامسونگ نیز پایین دوربین زیر این شیشه دیده می‌شود.

 

image

 

جمع‌بندی قسمت طراحی

گلکسی نوت 5 گوشی زیبا، خوش‌دست و خوش‌ساخت با جنس بدنه عالی است که نه‌تنها از دست گرفتن آن لذت خواهید برد، بلکه کار کردن با آن با یک دست بسیار راحت است. اگر پیش از این یکی از محصولات خانواده نوت را داشته‌اید، با دست گرفتن این نسل جدید می‌توانید بهبود طراحی و کیفیت ساخت را به‌خوبی مشاهده کنید. تنها ایرادی که در زمینه طراحی و ساخت می توان به این گوشی گرفت سر خوردن در دست و باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه آن است. به‌طور کلی اگر نوت 5 بهترین گوشی بازار از نظر طراحی و ساخت نباشد، بی‌شک یکی از بهترین‌های آنهاست و نام پرچم‌دار حقیقتا شایسته و سزاوار آن است.

 

پردازنده و رم

قوی، قوی، قوی

یک بار دیگر در سال جاری سامسونگ دست یاری کوالکام را رد کرد و برای گوشی‌های پرچم‌دارش از این کمپانی کمک نگرفت. در این گوشی، که پیشاپیش ارتش سامسونگ در حرکت است، پردازنده ساخت سامسونگ با نام Exynos 7420 به‌عنوان قلب دستگاه قرار گرفته است. این پردازنده، که بر پایه معماری 14 نانومتری ساخته شده، در سه‌ماهه دوم 2015 معرفی شد و 8 هسته دارد. 4 هسته پرمصرف آن می‌توانند فرکانسی برابر 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته مقرون‌به‌صرفه آن فرکانسی برابر 1.5 گیگاهرتز تولید کنند. استفاده از پردازنده 14 نانومتری به سامسونگ این امکان را داده تا ترانزیستورهای بیشتری در یک فضای کوچک‌تر قرار دهد، درحالی‌که مصرف پردازنده و گرمای تولیدشده توسط آن هم کمتر می‌شود. در مدتی که ما از گوشی استفاده کردیم برنامه‌های زیادی روی آن باز کردیم و از گوشی کار سنگین کشیدیم، اما هیچ مشکلی در اجرای فرامین مشاهده نکردیم و در ضمن، برخلاف بسیاری از پرچم‌داران بازار، هیچ داغی‌ای در هیچ قسمت از گوشی احساس نکردیم که دستمان را آزار دهد.

در خنک‌تر ماندن دستگاه نسبت به رقبا می‌توانیم پردازنده را موثر بدانیم، اما در روان‌تر کار کردن نسبت به نسل‌های قبلی و رقیبان نباید رم دستگاه را نادیده بگیریم. برای اولین بار سامسونگ در یکی از گوشی‌های هوشمندش از رم 4 گیگابایتی استفاده کرده است. استفاده از رم بیشتر برای گوشی‌ای مانند نوت 5، که اصلی‌ترین وظیفه‌اش انجام دادن کارهای مولتی‌تسکینگ است، واجب و ضروری است. این رم بیشتر باعث شده هنگام استفاده از چند برنامه به‌صورت همزمان مشکلی با آن نداشته باشید. زمانی که گوشی را اولین بار روشن کنید و هنوز برنامه‌ای روی آن نصب نکرده باشید، می‌بینید که حدود 1.2 گیگابایت از رم در اختیار سیستم است و حدود 500 مگابایت از فضای رم را برنامه‌های دیگر اشغال کرده‌اند. با وجود این حدود 1.7 گیگابایت از فضای رم در اختیار کاربر قرار دارد و می‌تواند برای انجام دادن کارهای خود از آن استفاده کند.

 

image

 

جمع‌بندی قسمت پردازنده و رم

پردازنده این گوشی یکی از بهترین‌هاست. در کنار مصرف پایین انرژی و تولید گرمای کم، کارایی بسیار زیادی دارد و در اجرای فرامین شما سرعتش بالاست. از افزایش رم گوشی نیز خوشحالیم و اولین بار است که در یک گوشی سامسونگ شاهد خالی بودن 1.5 گیگابایت حافظه رم هستیم. در این قسمت کوچک‌ترین ایرادی مشاهده نکردیم.

 

صفحه نمایش

بهترین بهترین‌ها

روی کاغذ همان صفحه نمایش 5.7 اینچی با کیفیت QHD، که در نسل قبلی دیده بودیم، در این نسل استفاده شده و حتی تراکم پیکسلی نیز مانند نسل قبل است. اگر این موضوع درست باشد که دقیقا همان صفحه نمایش گلکسی نوت 4 در گلکسی نوت 5 استفاده شده، باز هم نمی‌توان به صفحه نمایش گوشی خرده گرفت، زیرا این صفحه نمایش به اندازه‌ای باکیفیت است که به استفاده از کیفیت بالاتر نیازی حس نمی‌شود. اما همه‌چیز به همین سادگی که تصور می‌کنید، نیست. حقیقت این است که صفحه نمایش گلکسی نوت 5 کیفیت به‌مراتب بهتری نسبت به گلکسی نوت 4 دارد. این حقیقت را زمانی متوجه می‌شوید که محتوایی یکسان، مثلا یک ویدئوی QHD، را در دو گوشی در کنار هم مشاهده کنید. همچنین زمانی که تصویری یکسان در دو گوشی در کنار هم و با زاویه یکسان مشاهده می‌کنید، به‌خوبی به بهبود کیفیت صفحه نمایش در نوت 5 پی می‌برید.

خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ صفحه این گوشی است. زمانی که در نور مستقیم آفتاب به صفحه نمایش نگاه کنید، دو ویژگی به کمکتان می‌آید: اول نوع صفحه نمایش که از نوع سوپرآمولد است و ذات صفحه نمایش‌های سوپرآمولد خوانایی خوب زیر نور خورشید است و دومین ویژگی، که تنها به نوت 5 اختصاص دارد، روشنایی بسیار زیاد صفحه نمایش است. اگر زیر نور خورشید روشنایی را در حالت خودکار قرار دهید، گوشی با کمک سنسور نور پس‌زمینه را روشن‌تر می‌کند و عددی برابر 620 نیتس برایتان فراهم می‌کند. با این عدد می‌توانیم صفحه نمایش نوت 5 را روشن‌ترین صفحه نمایش سوپرآمولدی بدانیم که سامسونگ ارائه کرده است.

طبق انتظاری که از صفحات سوپرآمولد داریم، زاویه دید بسیار خوب است و اگر حتی از گوشه به این صفحه نگاه کنید، هیچ رنگ‌پریدگی‌ای مشاهده نخواهید کرد. عمق زیاد رنگ مشکی یکی دیگر از ویژگی‌های بارز صفحه نمایش‌های سوپرآمولد است.

 

image

 

جمع‌بندی قسمت صفحه نمایش

اگر تا امروز شک داشتیم که صفحه نمایش سوپرآمولد بهترین صفحه نمایش موبایلی دنیاست، با مشاهده کیفیت و روشنایی این صفحه نمایش دیگر اطمینان داریم هیچ صفحه نمایش موبایلی در دنیا نیست که بتواند با صفحه نمایش نوت 5 رقابت کند. زاویه دید عالی، نمایش رنگ‌ها در حالت اشباع، نور زیاد و عمق زیاد رنگ مشکی از جمله بهترین نکات این صفحه نمایش است.

 

دوربین

تیزبین و شفاف

اگر کاربر گلکسی اس6 باشید، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با f/1.9 و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی برایتان آشناست. این دقیقا همان چیزی است که در گلکسی نوت 5 به کار گرفته شده و همان سنسور سونی یعنی IMX240 نیز اینجا دیده می‌شود.

 

image

 

یکی از بهترین ویژگی‌های دوربین فعال شدن آن با دوبار فشار دادن کلید Home است. این ویژگی با گلکسی اس6 وارد خانواده گوشی‌های سامسونگ شد و در نوت 5 نیز به کار گرفته شده است. دوربین گوشی‌های سامسونگ همیشه یکی از بهترین‌ها در بازار بوده‌اند و هستند. عکس‌هایی که با دوربین نوت 5 گرفته می‌شوند کیفیت بی‌نظیری دارند. عکس‌هایی که این دوربین می‌گیرد شفاف‌اند و نویز بسیار کمی دارند. دقت رنگ نیز در آنها بسیار خوب است و ثبت جزئیات در بهترین حالت خود قرار دارد. البته رقیبان نوت 5 مانند آیفون 6پلاس و ال جی جی4 نیز دوربین‌های بسیار خوبی دارند که اگر نتوانیم کیفیت دوربین آنها را بهتر از نوت 5 بدانیم، کمتر از آن نیز نیست. دوربین در حالت ماکرو نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و عکس‌هایی را که از سوژه‌های نزدیک تهیه کردیم بسیار دوست داشتیم.

image
  
image
  
image

 

image
 
image
  
image

 

image

در حالت زوم صد در صدی

 

image

در حالت HDR

 

از نظر نرم‌افزار نیز سامسونگ مانند همیشه رابط کاربری دوست‌داشتنی و کاملی برای دوربین ارائه کرده است. آیکون‌ها در این رابط کاربری کوچک‌اند و فضای خوبی برای دید کاربر فراهم می‌کنند. زمانی که گوشی را در حالت افقی در دست بگیرید، منوی تنظیمات شامل افکت‌ها، HDR، تایمر، فلاش، تنظیم نسبت ابعاد و تنظیمات کلی در یک سمت و گزینه‌های آخرین تصویر، فیلم‌برداری، عکاسی، سوییچ بین دوربین اول و دوم و درنهایت گزینه Mode در یک سمت دیگر قرار می‌گیرند.

 

image

 

مهم‌ترین گزینه‌ها در بخش تنظیمات کلی عبارت‌اند از:

Tracking AF: اگر این گزینه را فعال کنید، دوربین روی سوژه قفل می‌شود و فوکوس را برای آن سوژه انجام می‌دهد؛ یعنی اولویت فوکوس با آن سوژه متحرک موردنظر شما خواهد بود.

 

Video Stabilization: تکنیکی نرم‌افزاری که برای کمک به OIS دوربین در این گوشی قرار گرفته است. تنها مشکل اینجاست که زمانی می‌توانید این ویژگی را فعال کنید که کیفیت فیلم‌برداری در حالت Full HD قرار داشته باشد و در حالت 4K امکان استفاده از این ویژگی را ندارید.

 

image

 

در بخش Mode گزینه‌هایی وجود دارد که توسط آنها می‌توانید کاربری دوربین را تغییر دهید. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

Pro : در این قسمت تمام تنظیمات از حالت خودکار خارج می‌شود و باید دستی انجام شود.

Selective Focus: اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید در حالتی عکاسی کنید که روی دو سوژه همزمان فوکوس شود و پس از گرفتن عکس این امکان برایتان فراهم می‌شود که فوکوس را دستی تغییر دهید.

Video Collage: با انتخاب این گزینه 4 پنجره در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید برای هرکدام از این پنجره‌ها 6 ثانیه ویدئو تهیه کنید. پس از پایان کار، این 4 تصویر در کنار هم پخش می‌شود.

Live Broadcast: این گزینه اولین بار است که در گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌شود. توسط این ویژگی می‌توانید ویدئوی خود را مستقیما روی سرورهای یوتیوب آپلود کنید و لینک آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دوربین دوم نیز ویژگی‌های خوبی از جمله Wide Selfie (برای عکاسی سلفی با زاویه زیاد)، Video Collage و Live Broadcast دارد.

 

image

 

جمع‌بندی قسمت دوربین

اگر زیاد با گوشی‌تان عکس می‌گیرید و علاوه بر کیفیت بالا شکار صحنه‌ها برایتان اهمیت دارد، مطمئن باشید که گلکسی نوت 5 می‌تواند به‌خوبی از پس کار بربیاید. عکس‌های گرفته‌شده با این دوربین چه در نور روز، چه در نور شب و چه در محیط بسته ستودنی‌اند و شما را راضی می‌کنند. نمونه کیفیت تصاویر را در عکس‌هایی که با نوت 5 گرفته شده در ادامه مشاهده کنید تا شما هم مانند ما به کیفیت خوب دوربین اذعان کنید.

 

نرم‌افزار

سیستم عامل این گوشی اندروید نسخه 5.1.1 است. این سیستم عامل، طبق انتظاری که دارید، با رابط کاربری سامسونگ تزئین شده است که تاچ ویز نام دارد. سامسونگ در نوت 5 آیکون‌ها را عوض کرده و به نظر ما این آیکون‌ها از آیکون‌های گلکسی اس6 زیباترند. تفاوت دیگری در رابط کاربری بین دو گوشی دیده نمی‌شود و عینا همان رابط کاربری گلکسی اس6 اینجا هم دیده می‌شود.

مولتی‌تسکینگ نیز تغییری نسبت به نسل قبلی در خود نمی‌بیند. همان کارهایی که پیش از این با نوت 4 می‌توانستید انجام دهید اینجا نیز می‌توان انجام داد، با این تفاوت که در این گوشی، به‌دلیل استفاده از رم با ظرفیت بالاتر، حس راحت‌تر و روان‌تری هنگام انجام دادن همزمان چند کار خواهید داشت.

 

image

 

S Pen

حس خوب نوشتن

بزرگ‌ترین برتری خانواده نوت به دیگر فبلت‌های بازار S Pen است. از اولین نسل تا امروز، که شاهد معرفی نسل پنجمیم، هرسال سامسونگ علاوه بر بالا بردن کارآیی قلم کیفیت آن را نیز افزایش داده است. این افزایش کیفیت تا جایی بوده که امروز در گلکسی نوت 5 زمانی که روی صفحه نمایش لمسی 5.7 اینچی آن با S Pen می‌نویسید، به‌سختی می‌توانید تفاوتی بین آن و نوشتن روی کاغذ پیدا کنید. درواقع همان حسی که هنگام یادداشت کردن روی کاغذ باکیفیت با خودکار یا قلم باکیفیت به شما دست می‌دهد در این گوشی نیز می‌توانید تجربه کنید.

در این نسل از خانواده نوت شاهد دگرگونی قلم هستیم. سامسونگ روش خارج کردن آن را از جای خود عوض کرده است: پیش از این برای خارج کردن قلم با استفاده از ناخن باید لبه‌اش را می‌گرفتید و بیرون می‌کشیدید، اما از این پس برای اینکه به قلم دسترسی داشته باشید باید آن را به داخل فشار دهید. با این عمل قلم از جایش خارج می‌شود و می‌توانید آن را بیرون بکشید.

 

image
image

 

از نظر اندازه نیز شاهد تغییراتی هستیم که همگی باعث بهبود شده‌اند. اولین تغییر در طول آن مشاهده می‌شود: قلم گلکسی نوت 5 از قلم گلگسی نوت 4 بلندتر است. پهنای آن هم کمتر شده و به همین دلیل دست گرفتن آن لذت‌بخش‌تر است. کلیدی که روی قلم قرار گرفته کوچک‌تر است و به همین دلیل جای بیشتری برای نگهداشتن قلم در دستتان دارید. دیگر از طراحی شیاردار روی قلم خبری نیست و نوک آن نیز پهن‌تر و کوتاه‌تر شده است.

image

 

بعد از توضیح در مورد آناتومی قلم سراغ نرم‌افزار آن می‌رویم. در گلکسی نوت 4 زمانی که قلم را از جایش خارج کنید، صفحه نمایش گوشی روشن می‌شود و Air Command نمایان می‌شود، اما در این نسل جدید داستان کاملا متفاوت است. زمانی که قلم را از جای خود خارج کنید، صفحه گوشی روشن نمی‌شود، بلکه صفحه‌ای سیاه روی گوشی ظاهر می‌شود که بالای آن 4 گزینه قلم، پاک‌کن، حذف و ذخیره قرار دارد. می‌توانید روی این صفحه هرآنچه نیاز به یادداشت کردنش دارید بنویسید و قلم را سرجای خودش قرار دهید؛ همه‌چیز خودش ذخیره می‌شود! این کار دو مزیت دارد. اول اینکه سرعت یادداشت‌برداری بالا می‌رود؛ یعنی هرگاه به یادداشت کردن چیزی نیاز داشته باشید، گوشی در سریع‌ترین حالت ممکن آماده یادداشت کردن است. دومین مزیت مصرف کمتر باتری است، زیرا صفحه نمایش کامل روشن نمی‌شود و پیکسل‌ها بی‌دلیل درگیر نمی‌شوند.

 

image
image

 

دومین تغییر در Air Command صورت گرفته است. به‌طور کلی ظاهر این قسمت تغییر کرده است و شاهد زیباتر شدن آنیم. زمانی که صفحه گوشی روشن است و قلم را از جای خود خارج می‌کنید، Air Command ظاهر می‌شود. این قسمت به‌طور کلی طراحی خود را از People Edge خانواده گلکسی اس اج گرفته است. در این حالت تمام صفحه مات می‌شود و 6 آیکون به‌صورت نیم‌دایره روی صفحه ظاهر می‌شوند. سه آیکون آخر با توجه به سلیقه کاربر قابل تغییرند و سه آیکون Actoin Memo ،Smart Select و Screen Write همیشه ثابت‌اند. نکته جالب در این قسمت این است که زمانی که Air Command فعال می‌شود، با انگشتتان نمی‌توانید با آن کار کنید و برای کار کردن با آن باید از قلم استفاده کنید.

 

image

 

Action Memo: در این قسمت می‌توانید هرچه دوست دارید، یادداشت کنید؛ اما برخی یادداشت‌ها قابلیت این را دارند که تغییراتی جالب رویشان صورت دهید. به‌طور مثال، زمانی که شماره تلفنی یادداشت کنید، گوشی به‌صورت خودکار اعداد را تشخیص می‌دهد و با زدن روی گزینه اضافه کردن به مخاطبان شماره موردنظر به لیست مخاطبان اضافه می‌شود و می‌توانید نام وی را وارد کنید.

Screen Write: یک ویژگی جدید در خود دارد و آن همScroll Capture  است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید از صفحات طولانی وب اسکرین‌شات پشت سرهم و پیوسته تهیه کنید و در نهایت آنها را بعدا مطالعه کنید.

 

image
image

 

جمع‌بندی قسمت قلم

حس خوب نوشتن روی کاغذ الکترونیکی را با امکاناتی بی‌نظیر تنها می‌توانید روی گلکسی نوت 5 تجربه کنید. به‌طور حتم قلم نوت 5 ویژگی‌ای است که آن را یک سروگردن بالاتر از رقیبان قرار می‌دهد. ما درباره کیفیت و عملکرد قلم کوچک‌ترین اغراقی نمی‌کنیم و هر کسی هم آن را در دست گرفته، جز تعریف و تمجید چیزی نگفته است. اطمینان داریم شما هم اگر 10 دقیقه با قلم نوت 5 کار کنید، چیزی جز تعریف در موردش نخواهید گفت.

 

باتری

سامسونگ از باتری 3000 میلی‌آمپری در این محصول استفاده کرده است. شاید اول تصور کنید کاهش ظرفیت باتری به‌نفع گوشی نبوده، اما این نکته را نباید فراموش کنید که پردازنده این نسل جدید بسیار کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی است. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، در مدت 1 ساعت پخش ویدئویی فول اچ‌دی با نور صددرصد صفحه نمایش و وای‌فای خاموش میزان باتری از 100 درصد به 93 کاهش پیدا کرد. در استفاده طولانی‌مدت و روزمره به‌راحتی تا 1 روز از شارژ مجدد بی‌نیاز بودیم، اما اگر از گوشی استفاده سنگین کنید، احتمال اینکه شارژ باتری تا انتهای روز دوام بیاورد کم است.

 

نظر نهایی جی‌اس‌ام

نمی‌توانیم خوب بودن گوشی و موفقیت سامسونگ را در تولید نوت 5 کتمان کنیم. سامسونگ با به‌کارگیری نهایت تلاش خود توانسته رقیب شکست‌ناپذیری وارد بازار کند. با معرفی نوت 5 پی بردیم که سامسونگ هنوز هم پادشاه قلمرو فبلت‌هاست. مهم‌ترین سلاح این فبلت زیبا نیز قلم آن است که رقبا از وجودش بی‌بهره‌اند. اگر می‌خواهید فبلت بخرید، سخت است به‌جز نوت 5 دستگاه دیگری به شما پیشنهاد بدهیم. بزرگ‌ترین رقیب این گوشی یک فبلت از خود سامسونگ به نام گلکسی اس6 اج پلاس است. اگر بین این دو محصول شک دارید، می‌توانید بررسی گلکسی اس6 اج پلاس را بخوانید که به‌زودی در جی‌اس‌ام منتشر می‌کنیم.

 

رقبا

iPhone 6 Plus

image

 

 

P8max

image

 

 

Galaxy Note 4

image

 

 

مزایا

  • زیبا و خوش‌ساخت
  • قلم S Pen
  • خوش‌دست
  • دوربین عالی
  • پشتیبانی از شارژ سریع

معایب

  • سرخوردن به‌علت جنس شیشه‌ای
  • جذب زیاد اثر انگشت توسط بدنه
  • اسپیکر نه‌چندان باکیفیت

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (551 نظر)

محمدحسین

۱۳۹۷/۹/۴
منم همینطوری شده بود باید بری مغازه شرکت ایمیل رو هک کنن هزینش تو ارزونی از هم ۳۰ تومان گرفتن ولی الان نمیدونم

محمدحسین

۱۳۹۷/۹/۴
داداش اون السیدیش خرابه

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۳
سلام دوست عزیز این قابلیتو از قسمت مود دوربین روی دانلود کلیک کن و قابلیتو دانلود کن

صفری

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
سلام درگاه سیمکارت باز نمی شود چکار کنم آزاد نمیشود

حسین

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
سلام
میخواستم بدونم Note 5 ضد آبه ؟