خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: اسپیکر بلوتوث سونی BSP60

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: اسپیکر بلوتوث سونی BSP60

سونی در دنیای تکنولوژی یکی از غول‌های این صنعت است، همیشه کاربران از این غول تکنولوژی انتظار زیادی دارند. ما هم از سونی انتظار داریم که وقتی کاری را انجام می‌دهد بهترین آن را انجام دهد؛ در این بررسی با هم خواهیم دید که سونی در تلاشی که برای تولید اسپیکر بلوتوث انجام داده، موفق عمل کرده یا خیر.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۶/۱۰

سونی شاید در زمینه گوشی‌های هوشمند موفقیت زیادی نداشته باشد، اما در ساخت لوازم صوتی و تصویری، که شامل لوازم جانبی موبایل نیز می‌شود، توانسته است به موفقیت‌های بسیاری دست یابد و خود را در این حوزه به‌عنوان غول قدرتمند معرفی کند. اسپیکر بلوتوث وسیله‌ای است که سونی در ساخت آن تبحر خاصی پیدا کرده و هنرنمایی‌اش را در اسپیکری که امروز با هم بررسی خواهیم کرد به اوج خود رسانده است.

 

image

 

طراحی

این بار با یک توپ گرد و براق سروکار داریم که در بالا 2 گوش و در پایین 4 پا دارد. بلندگوها بالای دستگاه و زیر دو گوشی آن قرار گرفته‌اند. زمانی که قصد داشته باشید به موزیک گوش کنید، این گوش‌ها بلند می‌شوند و می‌توانید از اسپیکرهایی که زیر آنها قرار گرفته‌اند استفاده کنید. وقتی این گوش‌ها بالا می‌روند، علاوه بر اسپیکرها که خودنمایی می‌کنند، نوری از این قسمت ساطع می‌شود که زیبایی دستگاه را دوچندان می‌کند. این نور رنگ‌های متنوعی دارد و هنگام پخش موزیک تغییر رنگ می‌دهد و به‌نوعی رقص نور ایجاد می‌شود.

NFC بالای اسپیکر قرار دارد که با لوگو جای آن روی این توپ دایره‌ای مشخص شده است. از NFC می‌توان برای همگام‌سازی گوشی با اسپیکر استفاده کرد.

جلو اسپیکر یک صفحه نمایش قرار دارد که یکی از راه‌های ارتباطی با دستگاه است. این صفحه نمایش لمسی نیست، اما در چهار طرف آن ویژگی لمسی قرار گرفته و با کمکش می‌توانید اسپیکر را کنترل کنید. پایین این صفحه نمایش سوراخی وجود دارد که همان میکروفون است. این میکروفون یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی با اسپیکر است.

پشت این گوی براق نیز می‌توانید محل اتصال کابل MicroUSB را مشاهده کنید که باید از آن برای شارژ دستگاه استفاده کنید.

زیر این توپ چهار چرخ قرار دارد. دو چرخ برای حرکت آن به سمت عقب و جلو و دو چرخ دیگر برای حرکت به طرفین استفاده می‌شود. در این قسمت همچنین می‌توانید کلید خاموش و روشن کردن را مشاهده کنید که برای شروع اتصال اسپیکر به دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌شود.

وزن دستگاه حدود 349 گرم و قطر آن 100 میلی‌متر است؛ یعنی با توپی تقریبا بزرگ روبرویید که حمل‌ونقلش، علاوه بر وزن سنگین، به‌دلیل گرد بودن آن چندان راحت نیست و به‌راحتی هرجایی جای نمی‌گیرد.

 

image

 

image


image


image

 

اتصال به گوشی موبایل

برای اینکه بتوانید قطعات موزیک روی گوشی موبایلتان را روی این اسپیکر پخش کنید باید آن را به گوشی‌تان متصل کنید. دو راه برای اتصال وجود دارد. اولین و ساده‌ترین راه NFC است. اگر گوشی موبایل شما از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند، می‌توانید با نزدیک کردن پشت گوشی به لوگوی NFC، که بالای دستگاه مشاهده می‌شود، گوشی را به اسپیکر متصل کنید. دومین راه، که کمی مشکل‌تر است، برقراری اتصال با بلوتوث است. برای این کار باید کلیدی را که زیر اسپیکر قرار دارد چند ثانیه نگه دارید تا گوشی‌تان بتواند در قسمت جستجوی بلوتوث خود این دستگاه را پیدا کند و سپس با انتخاب نام دستگاه به‌سرعت دو دستگاه را به هم متصل کنید.

 

image

 

بعد از اتصال باید چه کار کنید؟

اگر می‌خواهید از این اسپیکر فقط برای گوش کردن به موزیک استفاده کنید، لازم نیست هیچ کار دیگری انجام دهید! فقط گوشی موبایلتان را، با یکی از دو روشی که گفتیم، به اسپیکر متصل کنید و سپس از گوش کردن به موزیک لذت ببرید. اما اگر دوست دارید از تمام امکاناتی که در این توپ گرد گنجانده شده استفاده کنید، باید برنامه‌های مخصوص آن را نصب کنید. اولین برنامه، که به‌عنوان برنامه اصلی نصب می‌شود، Smart Bluetooth® Speaker BSP60 نام دارد. حجم برنامه حدود 10 مگابایت است و برای آی‌پی ایران در گوگل پلی امکان دانلود آن وجود دارد. زمانی که نصب برنامه تمام شد، باید چند مرحله طی کنید تا برنامه کاملا فعال شود. یکی از این کارها نصب برنامه‌ای دیگر به نام Voice Control for BSP60 است که برای ارتباط صوتی با اسپیکر لازمش دارید. متاسفانه این برنامه برای آی‌پی ایران در گوگل پلی در دسترس نیست و یا باید گوگل پلی را دور بزنید یا از یک بازار جایگزین آن را دانلود و نصب کنید.

زمانی که این برنامه‌ها را نصب کردید، در صفحه اصلی برنامه می‌توانید میزان شارژ اسپیکر را مشاهده کنید. در صفحه تنظیمات نیز می‌توانید رفتار اسپیکر را مشخص کنید.

 

image

 

کارهایی که می توانید با اسپیکر انجام دهید

اولین و مهم‌ترین کار طبعا گوش کردن به موزیک است. برای این کار به هیچ برنامه اضافی‌ای نیازی ندارید و پس از اتصال گوشی به اسپیکر می‌توانید موزیکی را که روی گوشی‌تان دارید با صدای بلندتر روی اسپیکر گوش کنید.

 

image

 

image


image


image


image


image

 

از جمله کارهای دیگری که در توان این اسپیکر است برقراری مکالمه است. زمانی که کسی با شما تماس می‌گیرد یا شما با کسی تماس می‌گیرید، به‌جای استفاده از گوشی موبایلتان می‌توانید مکالمه را با اسپیکر انجام دهید. برای این کار میکروفونی که روی دستگاه قرار دارد نیاز به گوشی را کاملا از بین می‌برد.

 

image

 

می‌توانید از این اسپیکر به‌عنوان دستیار صوتی همه‌فن‌حریف استفاده کنید! به او بگویید شماره شخصی را بگیرد تا این کار را برایتان انجام دهد. به او بگویید می‌خواهید از وضعیت آب‌وهوا مطلع شوید تا پس از پیدا کردن مکانی که در آن قرار دارید، اسپیکر علاوه بر نمایش دمای هوا روی صفحه نمایش خودش، با صوت این وضعیت را برایتان توضیح دهد.

 

image

 

image

 

فعال کردن اسپیکر نیز با صدا کردن آن انجام می‌شود. زمانی که به او بگویید: Ok Speaker، گوش‌هایش را بالا می‌برد و کمی جلو می‌آید و از شما می‌پرسد که چه کاری می‌تواند برایتان انجام دهد! هر بار که با او صحبت می‌کنید، با حرکت به جلو و عقب حس صحبت با موجودی زنده را برایتان ایجاد می‌کند. این اسپیکر باهوش در حال حاضر از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، روسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند.

 

image

 

از جمله توانایی‌های دیگر این اسپیکر جالب سونی می‌توان به تنظیم آلارم و خواندن پیامک‌های جدید شما اشاره کرد.

 

نظر جی‌اس‌ام

طراحان سونی در این محصول به‌خوبی توانایی خود را به کار گرفته‌اند و هر آنچه در چنته داشتند رو کرده‌اند. این اسپیکر یک زیبای تمام‌عیار است که در کنار پخش موسیقی، حرکات موزون را هم به‌خوبی فراگرفته! علاوه بر طراحی زیبا، امکانات خوبی نیز در آن گنجانده شده که مهم‌ترین آنها پشتیبانی از صوت برای اجرای فرامین است. اما در کنار این همه ویژگی مثبت نمی‌توانید روی صدای آن خیلی حساب باز کنید و کیفیت صدا شما را راضی نخواهد کرد. اگر زمانی که به موزیک گوش می‌دهید نمی‌توانید یک جا ثابت بنشینید و برای بیشتر لذت بردن از موزیک در حال پخش به یک همراه نیاز دارید، این اسپیکر همراه شایسته‌ای است که به‌خوبی پابه‌پای شما در کل زمان پخش موزیک حرکات موزون انجام می‌دهد! اما برای اینکه این دستگاه هوشمند را با خود همراه کنید، باید پول زیادی پرداخت کنید و این موضوع شاید شما را از خرید پشیمان کند.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۴۰۱/۳/۱۱
عالیه. ولی کسی میدونه موجوده تو بازار یانه؟