خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی نسل ششم iPod Touch: بازگشت اپل به اصل خویش

بررسی تخصصی نسل ششم iPod Touch: بازگشت اپل به اصل خویش

دیگر آن‌قدر از زمان معرفی آیپاد تاچ نسل پنجم گذشته بود که تصور کردیم دوران آیپادهای اپل به سر رسیده است. اما ناگهان عکسی از آیتیونز جدید لو رفت که آیپاد تاچ جدید را در رنگ آبی تیره‌تر، که آن هم رنگی جدید بود، نشان می‌داد. پس از مدت‌ها شایعه‌پردازی، اپل بار دیگر آیپاد تاچ جدید را معرفی کرد تا ثابت کند هنوز دوره آیپادها به سر نرسیده است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به‌شکل مفصل آیپاد تاچ نسل ششم را بررسی کنیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۵/۲۵

آیپاد محصولی بود که سال ۲۰۰۱ تولید شد و برای استیو جابز و شرکتش در کوپرتینو محبوبیت فراوان کسب کرد. این محصول حتی بعد از معرفی آیفون و آیپد، که دیگر محصولات موفق این شرکت بودند، نیز توانست همچنان به فروش خوب خود ادامه دهد. یکی از آیپادهایی که با معرفی آیفون به این دسته از محصولات اپل اضافه شد آیپاد تاچ بود. هرسال با نسخه جدید آیفون نسخه‌ای جدید از آن نیز عرضه می‌شد و مشخصات سخت‌افزاری بهترین آیفون زمان را داشت، با این تفاوت که قابلیت تماس و برخی قابلیت‌ها مانند دوربین را نداشت، البته تا نسل چهارم.

image

در سال ۲۰۱۲ آیپاد تاچ‌ها باز هم به‌روزرسانی شدند، اما این بار دیگر آیپاد تاچ نسل پنجم از پردازنده آیفون آن زمان استفاده نکرده بود و درواقع ضعیف‌تر از آیفون ۵ بود. از آنجا بود که دیگر فهمیدیم توجه اپل به این محصول کمتر شده است، تا جایی که تا ۳ سال بعد از آن دیگر آیپادی معرفی نشد.

حال بعد از ۳ سال دوباره شاهد به‌روزرسانی آیپاد تاچ بوده‌ایم و پردازنده قدرتمند و بسیار سریع آیفون ۶ به نسل ششم آیپاد تاچ‌ها راه پیدا کرده است. علاوه بر این، حافظه رم دستگاه هم بیشتر شده و می‌توانیم با قاطعیت بگوییم این محصول نه‌تنها سریع‌ترین آیپادی است که تاکنون ساخته شده، بلکه بهترین دستگاه پخش موسیقی است که می‌توانید تهیه کنید. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا این زیبای پرسرعت را بررسی کنیم.

محتویات بسته‌بندی

به‌جز نسل اول آیپاد تاچ، که بسته‌بندی‌اش شبیه آیفون بود، باقی آیپاد تاچ‌ها در بسته‌بندی پلاستیکی عرضه شده‌اند. اپل با بسته‌بندی پلاستیکی و جذاب درواقع سعی کرده حس گجتی هیجان‌انگیز به مخاطبان آیپاد تاچ القا کند؛ مخاطبانی که احتمالا اکثرشان نوجوان‌اند. در جلو بسته‌بندی پوشش شفاف پلاستیکی وجود دارد و زیر آن آیپاد تاچ جای گرفته که برچسبی با اسکرین‌شات از صفحه Home سیستم عامل iOS نیز روی آن دیده می‌شود.

وقتی جعبه را باز می‌کنید و دستگاه را بیرون می‌آورید، با کاغذهای راهنمای آیپاد مواجه می‌شوید که البته معمولا کسی آنها را نمی‌خواند! زیر این برگه‌ها کابل Lightning و هدفون آیپاد تاچ قرار دارد که، برخلاف آیفون، دیگر دکمه کم و زیاد کردن صدا و میکروفون ندارد.

شاید یکی از بدی‌های بسته‌بندی آیپاد تاچ را بتوان نبودن شارژر در بسته‌بندی دانست، اما درمجموع آنباکس کردن آیپاد تاچ نسل ششم برای کاربر هیجان‌انگیز است. پیشنهاد می‌کنم تماشای ویدئوی آنباکسینگ زیر را، که حساب کاربری Dom Esposito در YouTube منتشر کرده، از دست ندهید. در این ویدئو همچنین مقایسه‌ای کوتاه بین آیپاد تاچ نسل ششم و آیپاد تاچ نسل پنجم نمایش داده می‌شود.

طراحی

برخی آیپاد نسل ششم را iPod Touch 5s می‌نامند، چراکه بسیار شبیه نسل پنجم خودش است، اما شامل تغییرات سخت‌افزاری شده. در جلو دستگاه همچنان شاهد نمایشگر ۴ اینچی دستگاه، دوربین جلو دستگاه و همچنین دکمه Home هستیم. در نسل ششم آیپاد تاچ نیز همچنان سنسور تنظیم نور خودکار صفحه نمایش وجود ندارد.

image

به‌جز بخش جلویی، که شیشه‌ای است، کل دستگاه در بدنه آلومینیومی یکپارچه‌ای قرار گرفته که در رنگ‌های سفید، طلایی، آبی، صورتی و خاکستری فضایی عرضه می‌شود. همانند نسل قبلی، در سمت راست آیپاد تاچ نسل جدید هیچ دکمه‌ای وجود ندارد. در سمت چپ شاهد دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا هستیم و در بخش بالایی هم دکمه خاموش و روشن کردن آیپاد تاچ قرار دارد. بخش پایینی دستگاه نیز جایگاه بلندگوی دستگاه، پورت Lightning و پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون است.

image

در بخش پشتی دستگاه لوگوی اپل و برند آیپاد را در وسط می‌بینیم. در بخش پایینی نیز برخی نوشته‌های همیشگی وجود دارد که به دیدن آنها در محصولات اپل عادت کرده‌ایم. در بخش بالایی اما قسمت مشکی‌رنگی دیده می‌شود که به آنتن‌های Wi-Fi و بلوتوث مربوط است. در سمت چپ این بخش مشکی‌رنگ نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با فلش LED وجود دارد. متاسفانه لنز بیرون‌زده از بدنه به این نسل آیپاد نیز از آیپاد نسل پنجم ارث رسیده است.

image

این بدنه جذاب، که کناره‌هایش تراش خورده و در شرایط نوری مختلف می‌درخشد، ضخامت ۶.۱ میلی‌متری دارد. علاوه بر این ضخامت کم، وزن دستگاه نیز معادل ۸۸ گرم است. با این مشخصات فیزیکی ممکن است گاهی نگران شوید آیپاد تاچ ظریف در دستان شما بشکند! اما جای نگرانی نیست، چراکه این اتفاق به این راحتی‌ها رخ نمی‌دهد.

image

یکی از مواردی که در آیپاد تاچ نسل پنجم به آن علاقه داشتیم iPod Touch Loop بود. لوپ درواقع همان بخش آلومینیومی دایره‌ای‌شکل بود که پشت آیپاد تاچ نسل پنجم دیده می‌شد و به‌کمک آن می‌شد بندی به آیپاد تاچ پنجم وصل کرد. متاسفانه در آیپاد تاچ نسل ششم این بخش کلا حذف شده است. البته این حذف شدن باعث شده کیفیت صدای خروجی بلندگوی دستگاه بهتر شود که در بخش «بلندگو و هدفون» به آن خواهیم پرداخت.

از طراحی دستگاه که بگذریم، در دست گرفتن آیپاد تاچ نسل ششم حس خوبی به شما القا می‌کند. بدنه فلزی و اندازه مناسب آن کار با آیپاد تاچ نسل ششم را لذت‌بخش می‌کند. البته احتمالا شما هم مانند ما دوست داشتید آیپادی با صفحه نمایشی به‌اندازه آیفون ۶ عرضه می‌شد، اما اپل ترجیح داد همان صفحه ۴ اینچی را حفظ کند که کار کردن با آن با یک دست بسیار ساده است.

image

درمجموع باید بگوییم اگرچه طراحی آیپاد تاچ نسل ششم همان طراحی آیپاد تاچ سال ۲۰۱۲ است، اما نمی‌توان آن را بد دانست. هنوز هم آیپاد تاچ زیبایی‌های خود را دارد و از نظر ابعاد و وزن با دستگاه مدیاپلیر کاملی روبروییم.

نمایشگر

صفحه نمایش آیپاد تاچ همچنان مانند آیپاد نسل قبلی، آیفون ۵، آیفون ۵اس و آیفون ۵سی اندازه ۴ اینچی دارد. رزولوشن این نمایشگر ۴ اینچی برابر ۱۳۳۶ در ۶۴۰ پیکسل است که با کمی محاسبات به تراکم ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می‌رسیم. این صفحه نمایش، که از تکنولوژی Retina IPS LCD بهره می‌برد، از روشنایی بسیار خوبی هم برخوردار است و با روشنایی ۵۰۰ کاندلا بر مترمربع، در شرایط نوری مختلف، محتوای در حال نمایش را به‌خوبی نشانتان می‌دهد.

image

تفاوتی ندارد زیر نور مستقیم خورشید باشید یا در تاریکی اتاقتان؛ دیدن محتوای در حال نمایش در هر حالتی آسان است، مخصوصا به این دلیل که تکنولوژی IPS نیز در این صفحه نمایش حضور دارد و تصاویر از زوایای مختلف به‌خوبی دیده می‌شود.

مشخص نیست پوشش شیشه‌ای روی صفحه نمایش گوریلا گلس است یا خیر، اما در استفاده عادی به این راحتی خط‌ و خش روی آن نمی‌افتد.

از اینها که بگذریم، کیفیت نمایش تصاویر واقعا خوب است. اگرچه رزولوشن نمایشگر دستگاه کمی عجیب است و تراکم پیکسلی آیپاد تاچ نیز تنها ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است، همچنان تصاویر بسیار خوب نمایش داده می‌شوند و متون نیز شارپ و چشم‌نوازند. درواقع اپل سعی کرده به‌جای استفاده از رزولوشنی بالاتر در نمایشگر، کیفیت نمایش تصاویر را بهتر کند تا نتیجه بسیار خوب باشد. رنگ‌ها نیز در این نمایشگر طبیعی نمایش داده می‌شوند، اما در نمایش رنگ مشکی، به‌دلیل کم بودن کنتراست صفحه نمایش آیپاد، این دستگاه کمی ضعیف عمل می‌کند.

درمجموع باید بگوییم این دستگاه بدون رقیب در بازار از نمایشگر بسیار خوبی برخوردار است و کاربرش را راضی نگه خواهد داشت.

پردازنده و عملکرد دستگاه

نسل قبلی آیپاد تاچ وقتی معرفی شد از پردازنده آیفون هم‌نسل خود یعنی آیفون ۵ بهره نمی‌برد و به‌جای آن از پردازنده آیفون ۴اس در آیپاد تاچ نسل ۵ استفاده شده بود. از همین جهت وقتی شایعات پیرامون آیپاد تاچ جدید شنیده شد، انتظار داشتیم Apple A7 را، که در آیفون ۵اس حضور داشت، در این گجت دوست‌داشتنی ببینیم. اما اپل این بار ترجیح داد از پردازنده آیفون ۶ یعنی Apple A8 استفاده کند تا آیپاد تاچ تا دو-سه سال دیگر به‌روزرسانی سخت‌افزاری لازم نداشته باشد.

در کنار این پردازنده ۶۴ بیتی و ۲ هسته‌ای پردازنده دیگری به نام M8 وجود دارد. این پردازنده اطلاعاتی از سنسورهای مختلف دستگاه جمع‌آوری می‌کند و با پردازش آنها در هر لحظه، به شکلی دیگر آن اطلاعات را به کاربر می‌دهد. برای مثال، آیپاد به‌صورت پیش‌فرض تعداد قدم‌های کاربر را می‌شمارد و تخمین می‌زند چه میزان کالری با این قدم‌ها سوزانده شده است. علاوه بر این، چیپست M8 اطلاعاتی از سنسور بارومتر هم دریافت می‌کند و به همین سبب می‌تواند به شما بگوید چند طبقه را با پله طی کرده‌اید.

در کنار این پردازنده‌ها ۱ گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد که در زمان مولتی تسکینگ به کمک کاربر می‌آید. بد نیست اشاره کنیم آیپاد نسل قبلی ۵۱۲ مگابایت حافظه رم داشت و به همین سبب در اجرای سیستم عامل iOS 8 کند بود. این نسخه از آیپاد تاچ همچنین در حافظه‌های ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که البته برای خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی باید از طریق خود اپل اقدام کنید.

از اطلاعات روی بورد اصلی گوشی که گذر کنیم، به عملکرد دستگاه می‌رسیم. iOS 8 و این سخت‌افزار تجربه کاربری سریع و البته روان و لذت‌بخشی به کاربر ارائه می‌کنند. همه اپلیکیشن‌ها با یک اشاره به‌سرعت باز می‌شوند و سرعت انیمیشن‌ها نیز بسیار بالاست.

image

در آزمایشی که انجام دادیم، آیپاد تاچ نسل ششم در اجرای بازی Real Racing بسیار سریع بود و مشکلی وجود نداشت. درحقیقت با در دست داشتن آیپاد تاچ نسل ۶ گویی شما آیفون ۶ در دست دارید که از نظر نرم‌افزار و سخت‌افزار فقط قابلیت تماس تلفنی و ارسال پیامک ندارد. بنابراین عجیب نیست که در این بخش نمره قبولی کامل به آیپاد تاچ بدهیم و به شما بگوییم آیپاد تاچ جدید در رده قیمتی خودش بهترین دستگاه برای اجرا کردن بازی‌های موبایلی است.

سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل این دستگاه نیز، همان‌طور که گفتیم، iOS 8.4 است. این نسخه از iOS با دیگر نسخه‌های iOS 8 تفاوتی ندارد و تنها اپل موزیک به این نسخه اضافه شده است.

از آنجا که آیپاد قابلیت تماس ندارد، برخی قابلیت‌های iOS نصب‌شده روی آیپاد حذف شده است. برای مثال، اپلیکیشن تماس و تمام بخش‌هایی که مربوط به تماس می‌شود از تنظیمات دستگاه حذف شده است.

image

غیر از این موارد، رابط کاربری دستگاه همان iOS همیشگی است. همچنان صفحه‌ای شامل اپلیکیشن‌ها داریم که می‌توانید چیدمان آیکون‌ها و وال‌پیپر پس‌زمینه را تغییر دهید. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل همان‌هایی هستند که پیش از این هم دیده بودیم. یک صفحه اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) وجود دارد که، مانند اندروید، برای وارد شدن به آن باید از بالای نمایشگر انگشتتان را به پایین بکشید و یک صفحه دیگر به نام کنترل سنتر وجود دارد که در هر اپلیکیشنی باشید به شما امکان اعمال برخی تنظیمات را می‌دهد. برای وارد شدن به کنترل سنتر باید انگشت خودتان را از پایین نمایشگر به بالا بکشید.

در کنار ویژگی‌های iOS 8، که حتما تاکنون تجربه کار کردن با آنها را در محصولات دیگر اپل داشته‌اید، برخی ویژگی‌های دیگر هم هستند که ممکن است خیلی‌ها با آن آشنا نباشند، اما بسیار کاربردی‌اند. یکی از این ویژگی‌ها سوایپ کردن از چپ به راست است. این ویژگی زمانی کاربرد دارد که مثلا در اپلیکیشن تنظیمات، وقتی به قسمت WiFi می‌روید بخواهید به صفحه قبلی بازگردید و با یک بار سوایپ از چپ به راست می‌توانید به‌سادگی این کار را انجام دهید. حال تصور کنید این ویژگی در بخش‌های مختلف و در اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد و شما را از دکمه Back، که در بالا و گوشه سمت چپ اپلیکیشن‌های مختلف وجود دارد، تقریبا بی‌نیاز می‌کند! البته این ویژگی در تمام iDevice هایی وجود دارد که از سیستم عامل iOS 7 به بعد استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که ممکن است برایتان کارآیی داشته باشد سیری است. اگر به انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید از ویژگی‌های مختلف این دستیار صوتی در آیپاد تاچ استفاده کنید.

درمجموع داشتن یکی از بهترین سیستم عامل‌های موبایلی روی پخش‌کننده موسیقی‌ای که قیمتش از ۱۹۹ دلار شروع می‌شود هیجان‌انگیز و وسوسه‌کننده است.

دوربین

دوربین در محصولات اپل همواره یکی از بخش‌های مهم بوده است. اولین بار اپل در سال ۲۰۱۰ به آیپاد تاچ نسل چهارم دوربین اضافه کرد. در آن زمان دوربین بسیار ضعیفی که رزولوشن ۰.۷ مگاپیکسلی داشت به آیپاد راه پیدا کرد. اما دوربین ۵ مگاپیکسلی iSight در نسل پنجم و اکنون دوربین ۸ مگاپیکسلی در نسل ششم آیپاد تاچ دوربین‌های بسیار خوبی‌اند. 

image

این دوربین دقیقا همان دوربین آیپد ایر ۲ است، با این تفاوت که اکنون روی آیپاد شاهدش هستیم! در کنار این دوربین ۸ مگاپیکسلی، که متاسفانه از بدنه آیپاد هم بیرون زده است، یک فلش LED وجود دارد تا در شرایط نوری ضعیف وظیفه تامین نور را برعهده بگیرد. این دوربین از لنزی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.4 استفاده می‌کند که از گوشی‌های دیگر بیشتر است. البته این بیشتر بودن به‌معنای بهتر بودن نیست، بلکه به‌معنای دریافت نور کمتر نسبت به دوربین گوشی‌های دیگر است. این موضوع بیشتر در عکاسی در شب نمود پیدا می‌کند و برای آیپاد ضعف حساب می‌شود.

image

از اعدادوارقام دوربین که بگذریم، کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با دوربین دستگاه خیلی خوب است. عکس‌ها رنگ طبیعی دارند و بسیار شبیه حالت عادی مناظر واقعی گرفته می‌شوند.

نرم‌افزار دوربین آیپاد تاچ امکاناتی در حد آیفون ارائه می‌کند. این نرم‌افزار قابلیت عکاسی در حالت دستی یا Manual ندارد، که البته بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارند، اما با توجه به ویژگی‌هایش درمجموع کارتان را راه می‌اندازد.

 

برای بزرگ‌نمایی روی عکس‌ها کلیک کنید.

image
  
image
  
image

 

به‌جز عکاسی، ویژگی‌های فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه همراه با فیلم‌برداری صحنه آهسته با رزولوشن اچ‌دی و سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه نیز در آیپاد وجود دارد. همچنین فیلم‌برداری سریع یا Time Lapse و عکاسی پانوراما نیز، که نتیجه‌ای ۴۳ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند، در آیپاد تاچ جدید یافت می‌شود. درحقیقت از نظر امکانات عکاسی و فیلم‌برداری، آیپاد تاچ نسل ششم مانند آیفون ۵اس است و تنها تفاوت این دو دستگاه سنسور و لنز دوربین آنهاست. درمجموع می‌توانیم بگوییم آیپاد تاچ نسل ششم از نظر دوربین دستگاه بسیار خوبی است و اگرچه عکس‌های ثبت‌شده رزولوشنی ۸ مگاپیکسلی دارند، دستگاه قابلیت رقابت با بسیاری از گوشی‌های مطرح بازار را دارد.

باتری

عمر باتری آیپاد تاچ جدید بسیار شبیه نسخه قبلی است. طبق آزمایش‌های انجام‌شده، آیپاد تاچ نسل ششم در طول یک ساعت و با میزان نور صفحه نمایش ۷۵ درصد در پخش یک فیلم تنها ۱۲ درصد باتری خود را از دست داد. نتیجه همین آزمایش روی آیپد ایر ۲ از دست رفتن ۱۴ درصد باتری بود، اما در آیپد مینی ۳ این عدد به ۹ درصد کاهش یافت. بنابراین آیپاد تاچ، با توجه به اندازه و باتری‌اش، می‌تواند در حدواندازه آیپد عمر باتری داشته باشد.

image

البته قطعا دوست داشتیم ضخامت دستگاه کمی بیشتر بود، ولی درعوض باتری بزرگ‌تری هم داشتیم. همچنین در این صورت دیگر دوربین از بدنه بیرون نمی‌زد و بر زیبایی‌های دستگاه افزوده می‌شد.

بلندگو و هدفون

image
شاید بتوان این بخش را یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بررسی تخصصی آیپاد تاچ دانست، چراکه داریم درباره یک دستگاه پخش موسیقی صحبت می‌کنیم. آیپاد در زمینه پخش موسیقی با بلندگوهای قرارگرفته در بخش انتهایی دستگاه خیلی خوب عمل می‌کند. صدای خروجی چندان قوی نیست و حجم زیادی در حد آیفون ۶ و ۶ پلاس ندارد، اما کیفیت صدای خروجی بسیار خوب است.

همان‌طور که در بخش طراحی هم اشاره کردیم، اپل iPod Touch Loop را از آیپاد حذف کرده است. نتیجه این حذف چیست؟ نتیجه کیفیت صدای بهتر خروجی از بلندگوی دستگاه است. از آنجا که آیپاد تاچ لوپ در فاصله نزدیکی با بلندگوی آیپاد تاچ نسل ۵ قرار داشت، از نظر سخت‌افزاری فضای کمی برای بلندگو باقی مانده بود. درنتیجه اپل نمی‌توانست از بلندگویی قوی در نسل قبلی استفاده کند، اما اکنون چنین نیست و بلندگوی آیپاد تاچ جدید صدایی بهتر از نسل قبلی دارد.

image

و اما هدفون؛ همان‌طور که گفتیم، آیپاد تاچ در بسته‌بندی‌اش Earpods دارد که همان هدفون آیفون‌هاست، با این تفاوت که دیگر دکمه کم و زیاد کردن صدا و همچنین میکروفون روی این هدفون وجود ندارد. از نظر کیفیتی نیز این هدفون صدای بسیار خوب و استانداردی دارد و کاربران معمولی را راضی می‌کند، اما اگر به صدایی فوق‌العاده نیاز دارید، خرید هدفونی که معمولا بالای ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد گزینه بهتری است.

جمع‌بندی

آیپاد تاچ نسل ششم محصولی ظریف، زیبا و البته سریع است. تا زمانی که آن را در دست نگیرید، متوجه ظرافت و کیفیت ساخت بالای این محصول نمی‌شوید. بدنه یکپارچه آلومینیومی، لبه‌های تراش‌خورده با الماس و نمایشگری زیبا که جلو دستگاه قرار دارد همه و همه باعث می‌شوند تجربه لذت‌بخشی از کار کردن با این محصول به دست بیاورید. مدت زمانی که دستگاه در اختیار ما بود از کار کردن با آن لذت بردیم و شاید تنها گلایه‌ای که از آن داشتیم اندازه کوچک نمایشگر و فقدان سنسور اثر انگشت Touch ID بود.

image

آیپاد تاچ نسل ششم را بررسی کردیم، اما این دستگاه برای چه کسانی ارزش خرید دارد؟ اگر یک اندرویدی دوآتشه هستید ولی باز هم دلتان می‌خواهد اکوسیستم اپل را تا حدودی تجربه کنید و سیستم عامل iOS هم داشته باشید، آیپاد تاچ نسل ششم دستگاهی مناسب برای شماست. همچنین این دستگاه برای نوجوانان نیز گجتی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است.

image

به آن دسته از کاربرانی که به سری آیپاد تاچ علاقه‌مندند و اکنون آیپاد تاچ نسل پنجم دارند باید بگوییم به‌روز کردن دستگاهشان به نسل ششم توصیه می‌شود، چراکه در ازای این به‌روزرسانی، سخت‌افزاری قدرتمند و تجربه‌ای فوق سریع از iOS به دست می‌آورند. قیمت این محصول از ۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی شروع می‌شود و قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن ۳۹۹ دلار است. البته نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را باید مستقیما از اپل خریداری کنید و احتمالا این نسخه را به‌راحتی در بازار گیر نمی‌آورید.

از نظر رقبا باید بگوییم این گجت ۴ اینچی در دسته محصولات پخش‌کننده واقعا رقیبی ندارد و بدون شک می‌توان آیپاد تاچ را کامل‌ترین پخش‌کننده موسیقی دانست.

image

در پایان از علیرضا خدام تشکر می‌کنیم که این محصول را برای بررسی در اختیار جی‌اس‌ام قرار داد. نظر شما درباره این محصول اپل چیست؟

مزایا

  • عملکرد پرسرعت
  • دوربین بسیار خوب
  • صفحه نمایش خوب

معایب

  • دوربین بیرون‌زده از بدنه
  • نبودن سنسور Touch ID

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (75 نظر)

Parsa

۱۳۹۷/۴/۲۲
اره آگه خوب بود به ما بگو

محمد

۱۳۹۷/۴/۴
ضمن تشکر از معرفی جامع و کامل شما بابت محصول آی پاد نسل 6 - این محصول برای پخش موسیقی طراحی شده سوال این جاست که شما دیتایا فایلرو که مد نظر دارید رو می تونید توش ذخیره کنید یا باید از طریق اپل استور تراک های موسیقی و یا فیلم ها رو دانلود کنید ؟ ممنو میشم راه نمایی بفرمایید با تشکر

iApple

۱۳۹۶/۷/۹
ا.ل متنو بخون بعد بپرس سینا جان

پرنیان

۱۳۹۶/۲/۱۹
چجوری باهاش تقلب میشه کرد؟

Mahsan

۱۳۹۶/۲/۱۷
فقط به درد یه کار میخوره اونم تقلب سر جلسه امتحان جالبه بدونید وقتی خریدمش فقط قصدم این بود و به درد تنها کاری که میخوره همینه ولی خدایی خیلی خوب چیزیه واسه تقلب عاااالیه