خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: مقایسه Galaxy S6 و One M9 و +Xperia Z3

بررسی تخصصی جی‌اس‌ام: مقایسه Galaxy S6 و One M9 و +Xperia Z3

شاید پرچم‌داران امسال سه شرکت بزرگ سونی، سامسونگ و اچ‌تی‌سی با هم تفاوت‌های زیادی داشته باشند، اما آنچه در هر سه آنها مشترک است استفاده از فلز به‌عنوان عنصری شاخص در طراحی بدنه آنهاست. به کار رفتن فلز در ساخت بدنه گوشی و قرار گرفتن آن در کنار شیشه، همچنین در اختیار داشتن قدرتمندترین سخت‌افزارهای حال حاضر بازار، موجب شده Galaxy S6 ،One M9 و +Xperia Z3 جزو باکیفیت‌ترین و اعلاترین پرچم‌دارانی باشند که بازار اندروید تا به حال به خود دیده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۵/۱۱

امروز اگر کسی بگوید که گوشی‌های اندرویدی بی‌کیفیت ساخته می‌شوند، حتما به او خواهند خندید! بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده، علاوه بر اینکه به قدرت پرچم‌داران خود اهمیت می‌دهند، سعی می‌کنند کاربران را از نظر طراحی و کیفیت ساخت تا حد امکان راضی نگه دارند، زیرا می‌دانند که خریداران علاوه بر قدرت و سرعت دستگاه به زیبایی و خاص بودن آن نیز توجه ویژه‌ای دارند.

در این بررسی قصد داریم سه گوشی قدرتمند و زیبای +Samsung Galaxy S6 ،Sony Xperia Z3 و HTC One M9 را با هم مقایسه کنیم و ببینیم مزایا و معایب هر یک نسبت به دیگری چیست و در نهایت کدام‌یک می‌تواند برنده این مقایسه باشد.

 

image

 

محتویات بسته‌بندی

اولین چیزی که هنگام خرید نمایانگر قدرت و خاص بودن گوشی است جعبه و بسته‌بندی آن است. طبیعتا انتظار داریم یک گوشی زیبا جعبه زیبایی هم داشته باشد؛ چیزی که در بسته‌بندی هیچ‌یک از این سه پرچم‌دار به آن توجه نشده است.

جعبه بسته‌بندی هر سه گوشی کوچک و جمع‌وجور است و محتویاتشان هم تقریبا مشترک است. در این جعبه‌های سفید، علاوه بر دستگاه، کابل شارژ USB، ایرفون، سوزن سیم‌کارت و دفترچه راهنما وجود دارد و از لوازم جانبی اضافه مثل شارژر بی‌سیم یا کیف محافظ خبری نیست. اگرچه در جعبه هر سه این دستگاه‌ها هدفون موسیقی قرار داده شده، کیفیت آنها با هم برابر نیست و One M9 ایرفون‌های حرفه‌ای‌تری دارد.

طراحی

همان‌طور که گفتیم، امروزه طراحی و دیزاین نقش مهمی در موفقیت گوشی ایفا می‌کند. در دنیایی که سخت‌افزارهای مورد استفاده در گوشی‌ها بسیار به هم نزدیک‌اند، این طراحی و ظاهر دستگاه است که ممکن است خریدار را به سمت خود بکشاند.

 

image

 

هر سه گوشی One M9 ،Galaxy S6 و +Xperia Z3 را می‌توان جزو گوشی‌های 5 اینچی دسته‌بندی کرد که به‌ترتیب 5، 5.1 و 5.2 اینچ اندازه دارند. درحالی‌که پرچم‌دار دو شرکت اچ‌تی‌سی و سونی سعی کرده‌اند ادامه‌دهنده راه مدل‌های قبلی خود باشند، گلکسی اس6 سامسونگ از نظر طراحی کاملا متحول شده است. در این پرچم‌دار دیگر از بدنه پلاستیکی خبری نیست و فلز و شیشه حرف اول را در طراحی‌اش می‌زنند.

سونی نیز همچنان ترکیب فلز و شیشه را برای اکسپریا +Z3 خود حفظ کرده است؛ ترکیبی که امتحانش را در پرچم‌داران قبلی این شرکت به‌خوبی پس داده و طبیعی است که تمایلی برای تغییرش وجود نداشته باشد.

ولی HTC در استفاده از بدنه فلزی سابقه بیشتری دارد. One M9 نیز مانند M8 و M7 از آلومینیوم برس‌خورده ساخته شده و، برعکس طراحی تخت S6 و +Z3، اندکی انحنا در پشت خود دارد؛ انحنایی که به امضای پرچم‌داران HTC تبدیل شده است.

 

image

 

وقتی این سه گوشی را روی هم می‌گذاریم، می‌بینیم که از نظر ابعاد و اندازه تفاوت آشکاری با یکدیگر ندارند و نهایتا اختلاف آنها به 2 میلی‌متر می‌رسد. اما از نظر وزن، S6 سبک‌ترین گوشی این جمع است، درحالی‌که M9، به‌سبب داشتن بدنه تمام‌فلزی، وزن بیشتری دارد.

 

image

 

از همان ابتدا با در دست گرفتن گلکسی اس6 حس خوبی به شما دست می‌دهد. انحنای ایجادشده در لبه‌های فریم دور گوشی موجب می‌شود دستگاه به‌خوبی در دست بنشیند و هنگام کار کردن با آن گوشه‌های بدنه دستگاه اذیتتان نکند. دکمه‌های کناری و همچنین سنسور ضربان قلب در بهترین جای ممکن قرار گرفته‌اند و به‌راحتی زیر انگشت کاربر جای می‌گیرند؛ البته دکمه Home، که کار اسکن انگشت را نیز انجام می‌دهد، به نسبت سایر دکمه‌ها سفت‌تر است و با هر بار فشار دادنش صدای «تق!» آن را می‌شنوید.

 

image

 

با اینکه سونی ضخامت اکسپریا +Z3 را نسبت به Z3 حدود نیم میلی‌متر کاهش داده، هنوز از گلکسی اس6 ضخیم‌تر است. در اکسپریا +Z3 گوشه‌های بدنه دستگاه انحنای کمی دارند و، برعکس گلکسی اس6، مرز بین شیشه و فلز در پشت بدنه کاملا حس می‌شود. اگر همیشه عادت دارید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا را در نیمه بالایی بدنه پیدا کنید، در +Z3 نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید، چون این دکمه‌ها در نیمه پایینی لبه کناری دستگاه قرار داده شده‌اند و کاربر مجبور است انگشتش را برای فشار دادن آنها بیشتر خم کند.

HTC One M9، به‌دلیل داشتن وزن بیشتر، با اطمینان بیشتری در دست جای می‌گیرد، اما بدنه‌اش اندکی لیزتر از سایرین است، مخصوصا اگر کف دستتان عرق‌کرده و خیس باشد. دکمه‌ها در جای همیشگی خود قرار دارند و هیچ گله‌ای در این مورد نمی‌توان کرد.

صفحه نمایش

اکسپریا +Z3، گلکسی اس6 و وان ام9 به‌ترتیب به نمایشگرهای 5.2، 5.1 و 5 اینچی مجهزند که البته برای کار کردن با یک دست کاملا مناسب‌اند.

اگر بخواهیم از نظر کیفیت صفحه نمایش این سه را با هم مقاسه کنیم، باید بگوییم پرچم‌دار سامسونگ یک سروگردن از سایرین بالاتر است. در حالی که +Z3 و M9 نمایشگرهایی با کیفیت Full HD در اختیار دارند، S6 با داشتن نمایشگر Quad HD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل به تراکمی حدود 577 پیکسل در هر اینچ رسیده که فوق‌العاده است.

 

image

 

اما همه‌چیز به تعداد پیکسل‌ها و کیفیت نمایش محدود نمی‌شود. دقت نمایش رنگ‌ها، زاویه دید و میزان درخشندگی زیر نور آفتاب از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب نمایشگر برتر است. در بررسی‌های ما تصاویر نمایش‌داده‌شده در گلکسی اس6 همراه با اندکی هاله سبزرنگ است، اما رنگ‌ها در پرچم‌دار سونی هاله آبی دارند و در M9 گرم‌تر از واقعیت نشان داده می‌شوند. با وجود این رنگ‌ها در S6، به‌دلیل وجود نمایشگری از نوع Super AMOLED، برجسته‌تر و زنده‌تر نمایش داده می‌شوند.

در این بین زاویه دید سونی از دوتای دیگر بهتر است، اما درخشندگی زیاد آن هنگامی که روی حداکثر تنظیم شده باشد چشم را در فضای تاریک اذیت می‌کند. این مشکل را به نبود تنظیم خودکار نور صفحه اضافه کنید، ولی زیر نور آفتاب باز هم این نمایشگر گلکسی اس6 است که از آزمایش سربلند بیرون می‌آید و رقبایش را پشت سر می‌گذارد.

پردازنده و کارایی

وقتی سراغ خرید گوشی پرچم‌دار می‌رویم، انتظار داریم از نظر سرعت و عملکرد در بالاترین سطح ممکن قرار داشته باشد و بتواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را به شکلی روان و بدون وقفه اجرا کند. طبیعتا شرکت‌های تولیدکننده هم دوست ندارند محصولشان از نظر قدرت نسبت به سایرین کم بیاورد، بنابراین سعی می‌کنند تا جای ممکن برای پردازنده و رم چیزی کم نگذارند. در تصویر زیر می‌توانید میزان اشغال شدن حافظه رم در این سه گوشی را مشاهده کنید.

 

image

 

اکسپریا +Z3 سونی و HTC One M9 از پردازنده 8 هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپدراگون 810 به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 430 و 3 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند، اما سامسونگ سراغ پردازنده اگزینوس 7420 رفته است تا مبادا گلکسی اس6، همچون دو رقیب دیگر، گرفتار داغ شدن بیش از حد پردازنده شود. نتایج تست‌ها نشان می‌دهد سامسونگ تصمیم بسیار درستی در انتخاب این پردازنده گرفته، چون عملکرد گلکسی اس6 در همه تست‌ها با اختلاف فاحشی بالاتر از دو گوشی دیگر است.

نکته قابل توجه در این بخش از مقایسه به اکسپریا +Z3 مربوط می‌شود که با وجود داشتن پردازنده و حافظه رم کاملا مشابه با M9 عملکردی ضعیف‌تر از رقیب تمام‌فلزی خود دارد.

سیستم عامل و رابط کاربری

مطابق انتظار، هر سه پرچم‌دار سونی، اچ‌تی‌سی و سامسونگ از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید (نسخه 5 لالیپاپ) بهره می‌برند، اما هر یک از آنها رابط کاربری مخصوص خود را دارند که عامل مهمی در راحتی استفاده و امکاناتی است که در اختیار کاربران گذاشته می‌شود.

 

image

 

رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ یکی از معروف‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است که البته همیشه گله و شکایت از کند بودن و نرم‌افزارهای اضافه آن وجود دارد. همراه با طراحی دوباره S6، به نظر می‌رسد سامسونگ دستی هم بر سروروی تاچ‌ویز کشیده باشد. سرعت تاچ ویز در نسخه جدید بسیار بهتر شده و نرم‌افزارهای اضافه کمتری رو آن نصب است که اگر از دوتای دستگاه دیگر کمتر نباشد، بیشتر هم نیست. با این حال هنوز هم سرعت منوهای تاچ‌ویز در مقایسه با +Z3 و M9 کمتر است، ولی رنگ‌ولعاب و جذابیت بیشتری دارد.

 

image

 

اچ‌تی‌سی در محصولاتش از رابط کاربری Sense استفاده می‌کند. اگرچه این رابط کاربری طرفداران خودش را دارد، به‌هیچ‌وجه از نظر زیبایی به پای تاچ‌ویز سامسونگ نمی‌رسد. آیکون‌ها و ظاهر رابط کاربری M9 بسیار خشک و بی‌روح طراحی شده و همه آن را نمی‌پسندند؛ پس اگر روی این مورد حساسید، بهتر است قبل از خرید مدتی با آن کار کنید.

اکسپریا +Z3 سونی سریع‌ترین رابط کاربری را در این جمع دارد. منوها در این گوشی با کوچک‌ترین اشاره‌ای به‌سرعت بازوبسته می‌شوند، طراحی آیکون‌ها بسیار خوب انجام شده و در آن سعی شده فاصله زیادی از اندروید خالص گوگل گرفته نشود.

 

image

 

اما آنچه در مورد رابط کاربری برای ما ایرانی‌ها اهمیت بیشتری دارد کیبورد فارسی گوشی است. در بررسی انجام‌شده روی کیبورد فارسی S6 ،M9 و +Z3 مشخص شد کیبورد هر سه این گوشی‌ها بسیار خوب و زیبا طراحی شده و تایپ کردن با آن ساده است. اما از نظر چینش حروف، ما کیبورد زد ۳ پلاس را در رده اول و کیبورد اچ‌تی‌سی و سامسونگ را به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌دهیم. همچنین یکی از معایب کیبورد فارسی اس۶ اعداد این کیبورد است که در حالت عادی انگلیسی‌اند و برای تایپ اعداد فارسی باید انگشتتان را روی کیبورد نگه دارید. در مجموع می‌توانیم بگوییم کیبورد فارسی زد۳ پلاس نظر ما را بیشتر از رقبا جلب کرد.

دوربین

اگرچه کیفیت دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی اس6 سامسونگ ظاهرا از دوربین‌های 20 مگاپیکسلی +Z3 سونی و One M9 اچ‌تی‌سی کمتر است؛ ولی در عمل دوربین پرچم‌دار سامسونگ، چه در نور روز و چه در شب، بسیار بهتر عمل می‌کند.

 

image

 

تصاویر گرفته‌شده با دوربین گلکسی اس6 جزئیات بیشتر، نویز کمتر و رنگ‌های بهتری نسبت به دوربین دو رقیب دیگر دارد. این مورد در تصاویر زوم‌شده کاملا به چشم می‌آید و مشخص می‌شود. در رتبه دوم دوربین 20.7 مگاپیکسلی +Z3 قرار می‌گیرد که رنگ‌ها را اندکی سردتر ثبت می‌کند و نویز بیشتری در تصاویرش دیده می‌شود. اما M9 بدترین عملکرد دوربین را به نام خودش ثبت می‌کند. اگرچه کیفیت دوربین در M9 نسبت به M8 ارتقای بسیاری یافته، عملکردش اصلا در خور شان گوشی پرچم‌دار نیست.

 

نمونه تصویر دوربین One M9 (برای مشاهده در سایز اصلی، روی عکس کلیک کنید)

image

نمونه تصویر +Xperia Z3 (برای مشاهده در سایز اصلی، روی عکس کلیک کنید)

image

نمونه تصویر Galaxy S6 (برای مشاهده در سایز اصلی، روی عکس کلیک کنید)

image

 

در مقایسه تصاویر گرفته‌شده در شب و نور کم، S6 همچنان در صدر است. دوربین این گوشی می‌تواند در فضای کاملا تاریک تصاویری به‌مراتب بهتر از رقبا ثبت کند. در طرف مقابل، تصاویر گرفته‌شده با دوربین‌های +Z3 و M9 در نور شب نویز زیاد و جزیئات کمتری دارند.

 

image

 

دوربین سلفی هر سه گوشی امکانی دارد که می‌تواند به‌صورت زنده تصویر شما را روتوش کند. علاوه بر آن امکانات جانبی و جالب دیگری مثل قرار دادن ماسک‌های مختلف در +Z3 گنجانده شده که سلفی گرفتن را جالب تر می‌کند. اما آنچه در این میان اس6 سامسونگ را برتر می‌سازد زاویه بازتر لنز دوربین جلو آن است که به شما اجازه می‌دهد فضای بیشتری در عکس‌های سلفی خود بگنجانید.

 

رابط کاربری دوربین One M9

image

رابط کاربری دوربین Galaxy S6

image

رابط کاربری دوربین +Xperia Z3

image

 

امکانات نرم‌افزاری‌ای که اپلیکیشن دوربین +Z3 و S6 به کاربران می‌دهد بسیار کامل است و تقریبا هر آنچه از دوربین عکاسی موبایل انتظار داریم در اختیارمان قرار می‌گیرد، اما امکانات و تنظیمات دستی دوربین M9 بسیار معمولی است و عکاسان حرفه‌ای را نمی‌تواند راضی کند.

و اما فیلم‌برداری. هر سه این گوشی‌ها می‌توانند با حداکثر رزولوشن 4K و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. از نظر کیفیت ضبط صدا در فیلم نیز هر سه گوشی تقریبا در یک رده قرار می‌گیرد، اما کیفیت صدای ذخیره‌شده One M9 کمی بهتر از رقبای خودش است.

باتری

در بخش عملکرد باتری بسیار امیدوار بودیم که اکسپریا +Z3 موفقیت Z3 را دوباره تکرار کند، اما متاسفانه چنین چیزی از نتایج آزمایشات برنمی‌آید. اکسپریا +Z3 از باتری 2930 میلی‌آمپرساعتی، One M9 از باتری 2840 میلی‌آمپرساعتی و گلکسی اس6 از باتری‌ای با ظرفیت 2550 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. قاعدتا انتظار داریم طول عمر باتری این دستگاه‌ها به‌ترتیب از بیشتر به کمتر باشد، ولی به‌طور عجیبی این روند کاملا برعکس شد! یعنی با اینکه S6 باتری‌ای با ظرفیت کمتر و نمایشگری با تراکم پیکسل‌های بالاتری در اختیار دارد، باتری‌اش می‌تواند مدت زمان بیشتری شارژ دستگاه را تامین کند.

بلندگو و هدفون

در بخش صدا و اسپیکر One M9 برنده بی‌چون‌وچرای مسابقه است. M9، با داشتن اسپیکرهای استریو بوم ساند در جلو خود، صدایی واضح و رسا در فضا پخش می‌کند و کاربر می‌تواند از شنیدن صدای تک‌تک سازهای استفاده‌شده در موسیقی لذت ببرد. پرچمدار سامسونگ، با اینکه فاقد بلندگوی استریوست، صدایی به‌شدت بلند تولید می‌کند که چنین قدرتی از اسپیکر کوچک آن بعید است.

 

image

 

متاسفانه وضوح صدای پخش‌شده از گلکسی اس6 به خوبی M9 نیست و از آن صدا را تا حدی بم و موسیقی را با شدت کمتری نسبت به صدای خواننده خواهید شنید. اکسپریا +Z3 نیز، مانند پرچمدار اچ‌تی‌سی، دو بلندگوی استریو دارد که با ظرافتی خاص در قسمت جلو بدنه کار گذاشته شده است؛ اما به مقایسه صدای آن با صدای اسپیکرهای M9 اصلا فکر نکنید!

 

image

 

صدای پخش‌شده از +Z3 کمی خفه به گوش می‌رسد و علاقه‌مندان موسیقی را راضی نمی‌کند، درحالی‌که همه از سونی، به‌دلیل سابقه خوبش در صنعت موسیقی، انتظار بیشتری دارند.

این ترتیب برتری در مورد صدای پخش‌شده از هدفون نیز صادق است: در این بخش همچنان M9 و S6 عملکرد بهتری از نظر وضوح و شفافیت صدا از خود نشان می‌دهند و +Z3 دوباره در رده آخر قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

هیچ شکی نیست که پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌تواند از هر نظر دو رقیبش را از دور خارج کند. گلکسی اس6 در شکل طرحی، کیفیت صفحه نمایش، قدرت و سرعت پردازنده و البته دوربین از +Z3 و M9 کاملا برتر است و تنها در دو بخش رابط کاربری و بلندگوست که اندکی از آنها جا می‌ماند که به نظر من باز هم نقطه ضعف آن محسوب نمی‌شود.

 

image

 

گلکسی اس6 پرچم‌داری است که می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما در هر سطحی باشد. اگر علاقه به موسیقی دارید، هدفون‌های آن صدایی صاف و لذت‌بخش به گوش شما می‌رسانند. اگر خوره بازی کردن هستید، پردازنده قدرتمند و نمایشگر باکیفیت آن بهترین تجربه بازی با موبایل را در اختیارتان می‌گذارد. اگر عاشق عکاسی و فیلم‌برداری از لحظات زندگی‌تان هستید، قادرید با دوربینش تصاویر خود را با بهترین کیفیت ممکن ثبت کنید.

HTC One M9 یک گوشی خنثی و بی‌هیجان است. این گوشی عملا هیچ چیزی به‌جز اسپیکرهای استریو خوب در مقایسه با دو گوشی دیگر به شما عرضه نمی‌کند.

متاسفانه یا خوشبختانه +Z3 سونی در این مقایسه نتوانست نتیجه قابل قبولی در مقابل رقبایش کسب کند. اگرچه از نظر مشخصات سخت‌افزاری گویی با همان HTC One M9 روبرو بودیم، در عمل عملکردی ضعیف‌تر مشاهده کردیم. نتیجه‌ای که از این مقایسه برای پرچم‌دار سونی به دست آمد، اصلا و ابدا در خور شان این شرکت نامدار ژاپنی نیست که روزی کیفیت محصولاتش زبانزد خاص و عام بود. اکسپریا +Z3 به‌جز رابط کاربری برتری دیگر نسبت به دو رقیبش ندارد و البته این عامل به‌تنهایی نمی‌تواند مشتریان را به خریدش متقاعد کند. امیدواریم سونی با گوشی زد۵ بتواند انتظارات طرفدارانش را برآورده کند.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (309 نظر)

Saeed

۱۳۹۶/۳/۱۷
واقعا برای جی اس ام متاسفم که سونی رو تو آشغالدونی انداخت واقعا انصاف نیست که این همه از سونی بد میگید با چه رویی باتری رو اس 6 برنده شد یا دوربین یا کارایی یا... امیدوارم که دیگه اینطور نشه

سعید

۱۳۹۶/۳/۷
داداش من خودم یه ساله زد وان دارم خدا وکیل نه هنگ دیدم نه مشکل صفحه شاید گوشی شما مشکل داشته،زد وان همین الان هم یکی از غول های بازاره

بهزاد

۱۳۹۶/۱/۲
بعدشم دوستانی که میگن صداش فلانه و بهمانه.
خدا وکیلی کجای صداش ایراد داره؟؟هم از بالا و هم از پایین و هم از پشتش صدای موسیقی به گوش میرسع وقتی خودم به آهنگ گوش میدم فکر میکنم انگاری از سه چهار تا باند از دوروبرم صدا میاد.
ناگفته نمونه من خودم هر ماه یه گوشی عوض میکنم هر چه قدر پول میاد دستم میدم به گوشی هر کسی به یه چیزی علاقه داره عشق منم فقط موبایل هست نمیتونم یک گوشی رو بیشتر از یه ماه استفاده کنم زود ازش سیر میشم و عوضش میکنم ولی سونی زد۳پلاس اولین گوشی هست الان چهار ماهه ازش استفاده میکنم و نظری ندارم عوضش کنم درسته که میخوام یه دونه آیفون فایو اس بگیرم ولی این رو نمیفروشم تا همیشه نگهش میدارم و ازش در همه موارد عاشقشم هیچ جای ضعفی نداره.

بهزاد

۱۳۹۶/۱/۲
با سلام
من خودم سونی زد3پلاس دارم همه جوره تستش کردم واقعا عالیه دوربینش که حرف نداره چون کیفیتش 4k هست و کیفت صفحه نمایشش هم در مقایسه با گوشی های دیگه خیلی عالیه باطریش هم که حرف نداره در عرض سی دقیقه 80% پر میشه.
کلا گوشی خوبی هست هر کی خواست سونی بگیره اگه زد3پلاس رو انتخاب کنه بی شک بهترین انتخاب رو انجام داده.
اینم میگم واسه اون عزیزانی که طرفدار سامسونگ هستن.
شما راست میگین روشنایی سامسونگ نسبت به سونی و گوشی های دیگه بیشتره و خوبه ولی این دلیل نمیشه که سامسونگ عالیه.
من خودم تو گوشی خودم(زد3پلاس) 270 تا برنامه و بازی نصب کردم تو هر روز از گوشی خیلی استفاده میکنم اوف هم نمیگه.اصلا انگار هیچ چیزی توش نیست سرعتش حرف نداره.

سونی

۱۳۹۵/۱۲/۲
آخه بی وجدانا از عکساییم که گذاشتید زایس سونی کیفیتش بهتره