خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هوآوی P8: عروس هوآوی

بررسی تخصصی هوآوی P8: عروس هوآوی

گوشی P8 آخرین پرچمدار هوآوی است که نام اسند را از گوشی‌های این کمپانی حذف کرده است. در حال حاضر این گوشی رقیبی برای پرچمداران برندهای سامسونگ، ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی و اپل است. مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی قیمت مناسب آن است که از بسیاری پرچمداران پرزرق‌وبرق بازار کمتر است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۴/۸

هوآوی کمپانی‌ای است که در برابر رقیبانش کار را از صفر شروع کرد و اکنون بعد از تلاش زیاد و ارائه مدل‌های مختلف به این نقطه رسیده. امروز نام هوآوی در کنار نام گوشی‌سازهای بزرگی مانند سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و حتی سامسونگ و اپل شنیده می‌شود. P8 آخرین و بهترین گوشی‌ای است که هوآوی معرفی کرده و قرار است به‌عنوان پرچمدار یک سال آینده این شرکت در نبردهای کمپانی در جلو لشگر هوآوی حرکت کند. در بررسی امروز با هم خواهیم دید این قهرمان چینی چه سلاح‌هایی دارد تا شایسته نام پرچمدار باشد.

 

 

 

 

 

محتویات جعبه

هوآوی P8 یکی از شیک‌ترین بسته‌بندی‌هایی را دارد که تا امروز برای گوشی موبایل ارائه شده است. برخلاف دیگر برندها، جعبه این گوشی از بالا باز می‌شود و گوشی به همراه هدست، کابل شارژ، دوشاخه شارژ، سوزن مخصوص خارج کردن سیم‌کارت و دفترچه راهنماها داخل جعبه قرار دارد. کابل‌ها و هدست شباهت بسیار زیادی به هدست و کابل آیفون دارند که در تصویر زیر می‌توانید این شباهت را مشاهده کنید.

 

image

طراحی

 نازک فلزی

طراحی خانواده سری P، که پرچمداران هوآوی هستند، همیشه چشم دوستداران دنیای موبایل را به خود خیره نگه داشته است. P8، جدیدترین نسل این خانواده، زیبایی‌اش را از نسل‌های قبلی به ارث برده: لبه‌های گوشی گرد طراحی شده‌اند تا ظاهرش خشن نباشد. جنس بدنه از آلومینیوم ساخته شده، اما کیفیت این آلومینیوم در حد و اندازه کیفیت فلز به‌کاررفته در iPhone 6 و One M9 نیست و نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید.

 

image
image

 

ضخامت کم نیز، مانند زیبایی، همیشه جزو نقاط قوت گوشی‌های این خانواده به‌حساب می‌آمد؛ در این نسل مهندسان هوآوی، تا جایی که امکان داشته، ضخامت دستگاه را کم کرده‌اند و تمام تجهیزات گوشی را در یک شاسی 6.4 میلی‌متری گنجانده‌اند. هوآوی با تمام توان و تکنولوژی خود سعی کرده گوشی‌ای زیبا و دوست‌داشتنی ارائه کند. بالای گوشی و کنار فلزی که در قاب پشتی به کار گرفته شده شیشه‌ای مشکی مشاهده می‌کنیم که برای دوام بیشتر و محافظت از آن از گوریلاگلس 3 استفاده شده است. گوشی مستطیلی‌شکل است و پشتش کاملا تخت طراحی شده. دوربین هیچ بیرون‌زدگی‌ای ندارد (برخلاف آیفون 6 و گلکسی اس 6) و به همین دلیل زمانی که آن را روی سطح صاف قرار دهید، کاملا روی سطح می‌نشیند. درنتیجه هوآوی اسپیکرهای گوشی را در قسمت پایین آن طراحی کرده تا زمانی که گوشی روی سطحی صاف قرار دارد و زنگ می‌خورد، بابت شنیدن صدا مشکلی نداشته باشید.

 

image

 

همان‌طور که گفتیم، پایین دستگاه اسپیکر قرار دارد. میکروفون نیز در این قسمت تعبیه شده و در مرکز بخش پایینی شاهد قرار گرفتن درگاه ارتباطی گوشی هستیم.

 

image

 

در بالا جک 3.5 میلی‌متری صدا را کنار میکروفون دوم مشاهده می‌کنیم.

 

image

 

در سمت چپ هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود؛ اما در سمت راست کلید کم و زیاد کردن صدا، کلید پاور و دو درگاه برای سیم‌کارت در نظر گرفته شده است. یکی از درگاه‌ها برای سیم‌کارت اصلی و درگاه دیگر دومنظوره طراحی شده؛ درگاه دومنظوره قابلیت قراردادن سیم‌کارت یا کارت حافظه خارجی را دارد.

 

image

 

زیبایی در ذات خانواده سری P هوآوی نهادینه شده؛ P8 نیز گوشی‌ای از این خانواده است و به همین دلیل باید انتظار گوشی‌ای خوش‌دست و زیبا داشت. ضخامت کم باعث می‌شود حمل‌ونقلش آسان باشد و زمانی که آن را در جیب خود می‌گذارید، هیچ مشکلی با اندازه بزرگش نداشته باشید.

 

image
image

 

image

دوربین

امکانات جدید، کیفیت متوسط رو به بالا

P8 به یک دوربین 13 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.0 مجهز شده؛ این اندازه دهانه دیافراگم از رقبایی مانند Galaxy S6 با اندازه f/1.9 و G4 با اندازه f/1.8 کمتر است و در نتیجه نور کمتری وارد لنزش می‌شود. سنسور به‌کاررفته در دوربین از نوع RGBW است که باعث می‌شود در نور کم نویز عکس‌ها کمتر شود. منوی دوربین بسیار ساده طراحی شده و همه‌چیز را به‌راحتی می‌توانید در آن پیدا کنید. منوی دوربین این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی آیفون دارد. 5 گزینه شامل Light painting ،Beauty ،Photo ،Video و Time-laps را در صفحه اصلی منو مشاهده می‌کنید و با جابه‌جا کردن صفحه به سمت چپ یا راست می‌توانید بین این گزینه‌ها حرکت کنید.

 

image
image

 

Light Painting: برای نقاشی توسط نور در شب است.

 

image

 

Beauty: برای روتوش کردن عکس‌هاست.

Photo: کار اصلی گوشی را این منو انجام می‌دهد و برای عکس گرفتن توسط دوربین اصلی استفاده می‌شود.

Video: برای تهیه فیلم استفاده می‌شود.

و در نهایت Time-laps: برای گرفتن عکس های پشت سر هم استفاده می شود و در نهایت یک فیلم از این عکس ها تهیه می شود، اخیرا این روش عکاسی بسیار رایج شده است.

image

 

دوربین P8 عکس‌هایی بسیار خوب و با جزئیات بسیار تهیه می‌کند؛ نویز عکس‌ها نسبتا کم و دقت رنگ‌ها در آن بسیار خوب است. حالت HDR نیز برای دوربین در نظر گرفته شده که اگر در هوای ابری این حالت را استفاده کنید، جزئیات بیشتری در عکس ثبت می‌شود و عکس باکیفیت‌تری تهیه می‌کنید. در مجموع از گرفتن عکس با حالت HDR رضایت بیشتری داشتیم.

P8 با کیفیت Full HD فیلم‌برداری می‌کند، درحالی‌که تعداد فریم آن 30 فریم بر ثانیه است. این دوربین متاسفانه توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را ندارد. شاید دوربین گوشی درزمینه فیلم‌برداری چندان قوی نباشد، اما برای عکاسی در نور شب یکی از بهترین گزینه‌هاست، زیرا یک فلاش دوتایی کنار دوربین اصلی قرار دارد و ویژگی OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصاویر) نیز برای دوربین در نظر گرفته شده.

می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته‌شده با دوربین اصلی و دوربین دوم گوشی را در ادامه مشاهده کنید. برای مشاهده عکس‌ها در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید.

 

image

نمونه عکس در حالت عادی

image

نمونه عکس در حالت زوم 100 درصد

image

نمونه عکس در حالت HDR

image

نمونه عکس دوربین جلو

 

صفحه‌نمایش

فول اچ‌دی با کیفیت بالا

P8 با صفحه‌ نمایشی ارائه شده است که پنلی استاندارد از جنس IPS LCD دارد. اندازه این پنل 5.2 اینچی از نسل قبلی 0.2 اینچ بزرگ‌تر شده؛ پنل استفاده‌شده در این صفحه‌ نمایش می‌تواند عمق رنگ مشکی زیادی برایش به همراه بیاورد. این پنل، که نوعی از IPS است، IPS-NEO نام دارد. هوآوی با استفاده از این پنل صفحه‌ نمایش خود را آکواریومی زیبا تبدیل کرده؛ کنتراست تصاویر بسیار خوب است و روشنایی در بهترین حالت خودش قرار دارد. در نهایت عمق زیاد رنگ مشکی که در این صفحه‌ نمایش مشاهده می‌کنید ممکن است تشخیص این صفحه را از صفحه‌های آمولد سخت کند.

در کنار تمام این تعریف‌هایی که از گوشی کردیم، باید نقطه ضعفش را هم بیان کنیم. P8 زیر نور خورشید به‌هیچ‌عنوان خوب عمل نمی‌کند و هنگام استفاده از آن در محیط باز با مشکل خواندن صفحه‌ نمایش مواجه می‌شوید.

کیفیت صفحه‌ نمایش همانند نسل قبل Full HD است. شاید روی کاغذ تفاوت زیادی بین دو صفحه‌ نمایش مشاهده نشود، اما اگر در عمل بخواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم، می‌توانیم پیشرفت خوبی در صفحه‌ نمایش این گوشی نسبت به نسل قبل مشاهده کنیم.

 

image
image

 

سیستم‌عامل و پردازنده

به‌روز و قوی

هوآوی از پردازنده ساخت خودش در این گوشی استفاده کرده است. این پردازنده 8 هسته Coretex-A53 دارد، 4 هسته آن سرعت 2.0 گیگاهرتز و 4 هسته آن سرعت 1.5 گیگاهرتزی دارند. پردازنده HiSilicon در بسیاری موارد توانایی این را دارد که سنگین‌ترین وظیفه‌ها را انجام دهد، اما نمی‌توان آن را بهترین دانست. بهتر است پردازنده P8 را در گروه گوشی‌های میان‌رده رو به بالا قرار دهیم؛ در اصل شاید این پردازنده بتواند حلقه گم‌شده میان گوشی‌های رده‌بالا و رده‌متوسط باشد. اما همین پردازنده به‌خوبی از پس تمام فرامینی که بر عهده‌اش می‌گذارید، برمی‌آید. شاید در اجرای فرامین سنگین مانند انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا نتوانید نتیجه‌ای مشابه استفاده از Galaxy S6 بگیرید، اما نباید تصور کنید پردازنده گوشی پشت شما را خالی می‌کند.

سیستم‌ عامل، همان‌طور که انتظار دارید، نسخه 5.0 اندروید است؛ اما چیزی که اهمیت دارد رابط کاربری‌ای است که بر این سیستم‌ عامل نصب شده. رابط کاربری گوشی مخصوص خود هوآوی است و EMUI 3.1 نام دارد. در این رابط کاربری همه چیز تخت شده، اما به متریال دیزاین گوگل توجهی نشده است. ویژگی‌های رابط کاربری گوشی را جزءبه‌جزء بررسی می‌کنیم.

از صفحه قفل گوشی شروع می‌کنیم. زمانی که کلید پاور را فشار دهید، صفحه نمایش روشن می‌شود و تصویری را می‌بینید که برای عکس پس‌زمینه انتخاب کرده‌اید. می‌توانید تنظیمات را طوری قرار دهید که هر بار صفحه قفل می‌شود و می‌خواهید بازش کنید، تصویری متفاوت مشاهده کنید. میان‌بر دوربین سمت راست و پایین صفحه نمایش قرار گرفته که توسط آن می‌توانید در کمترین زمان ممکن به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنید. یک کپی‌برداری جالب از اپل: زمانی که انگشتتان را در صفحه قفل از پایین صفحه به بالا بکشید، می‌توانید میان‌برهایی مشاهده کنید که بسیار شبیه کنترل سنتر iOS هستند؛ این کنترل سنتر، برخلاف آیفون، تنها در صفحه قفل گوشی قابل دسترسی است.

 

image
image
image

 

زمانی که قفل صفحه را باز کنید، روی صفحه اصلی می‌توانید برنامه‌هایی را مشاهده کنید که روی گوشی نصب شده‌اند. همانند نسل‌های قبلی، در رابط کاربری هوآوی قسمتی به‌نام منوی برنامه‌ها مشاهده نمی‌کنید و، مانند iOS، همه‌چیز روی صفحه اصلی قرار دارد. می‌توانید 9 صفحه بسازید که آیکون‌های برنامه‌ها روی آنها قرار بگیرند، البته 2 عدد از این صفحه‌ها را برنامه‌های از پیش نصب‌شده روی گوشی اشغال کرده‌اند. لازم نیست نگران کمبود صفحه برای برنامه‌های نصب‌شده باشید، زیرا می‌توانید با فولدربندی تعداد زیادی آیکون را یک‌جا باهم جمع کنید.

 

image

 

یکی از امکانات دیگر، که باز هم به سیستم عامل iOS شباهت دارد، امکان سرچ یا همان جستجوست. زمانی که در صفحه برنامه‌های گوشی انگشتتان را به سمت پایین بکشید، صفحه‌ای مانند عکس زیر مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید برنامه‌هایی را مشاهده کنید که اخیرا استفاده کرده‌اید و در ضمن یک برنامه مشخص را هم جستجو کنید.

 

image
image

 

ویژگی بعدی فهرست برنامه‌های باز است. با فشردن کلید مربعی‌شکلی که پایین صفحه در سمت راست قرار دارد، می‌توانید برنامه‌هایی را ببینید که در پس‌زمینه بازند و رم را اشغال کرده‌اند. امکان بستن تک‌تک برنامه‌ها وجود دارد، اما اگر تمایل داشته باشید همه برنامه‌ها را یک‌جا ببندید، با کشیدن صفحه به سمت بالا آیکون سطل آشغال را می‌بینید و با رها کردن صفحه تمام برنامه‌های باز بسته می‌شوند.

 

image
image

 

نوتفیکیشن‌بار یکی از قسمت‌های پرکاربرد در گوشی‌های اندرویدی است و با کشیدن انگشت از بالای صفحه به پایین می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در P8 این قسمت دو تب دارد. در تب اول، که نوتیفیکیشن در صورت وجود به‌طور پیش‌فرض در این قسمت نمایش داده می‌شود، تمام نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده می‌کنید. طراحی این قسمت را بسیار دوست داریم و طرحی ابتکاری از هوآوی است. در این قسمت جدولی مشاهده می‌کنید که نوتیفیکیشن شما در سمت راست آن و زمان مربوط به آن نوتیفیکیشن در سمت چپ نمایش داده می‌شود. در انتهای صفحه نیز آیکون سطل آشغال تعبیه شده که با یک بار ضربه زدن روی آن تمام نوتیفیکیشن‌ها پاک می‌شود. تب دوم، که میان‌برها نام دارد، برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات است. هر چیزی که برای تنظیم سریع نیاز داشته باشید، در این قسمت دیده می‌شود.

 

image
image
image
image

 

برنامه گالری

ساده و پرامکانات

این برنامه طراحی متفاوتی دارد با آنچه تا کنون دیده‌اید. عکس‌ها به‌شکل مربع‌های کوچک کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و بر اساس زمان گرفتن عکس دسته‌بندی شده‌اند. امکان جذابی که در گالری گوشی می‌توانیم به شما معرفی کنیم دسترسی سریع به دوربین گوشی از برنامه گالری است. اگر زمانی که مشغول تماشای عکس‌هایتان هستید صفحه را به سمت پایین بکشید، بالای صفحه منوی دوربین ظاهر می‌شود و می توانید سریع عکس بگیرید؛ با این امکان هیچ سوژه‌ای را از دست نخواهید داد.

 

image

 

برنامه تلفنی و پیامک‌ها

یکپارچه

خلاقیت هوآوی در این قسمت به‌خوبی خود را نشان می‌دهد. زمانی که روی آیکون تماس تلفنی ضربه بزنید، صفحه کلید شماره‌گیری را به‌همراه آخرین تماس‌های ورودی و خروجی مشاهده می‌کنید. اما نکته خلاقانه این است که هوآوی، علاوه بر مخاطبان، تب دیگری به‌نام Messaging به این قسمت اضافه کرده؛ با کشیدن انگشتتان به سمت راست می‌توانید به این تب دسترسی پیدا کنید.

 

image
image

 

پخش‌کننده موزیک

متفاوت با آنچه تا امروز دیده‌اید

طراحی ساده این بخش ما را به گوش کردن موزیک بیش‌ازپیش متمایل می‌کرد. صفحه اصلی شامل 5 قسمت است. بالای صفحه کاور موزیکی نشان داده می‌شود که در حال پخش است یا موزیکی که  آخرین بار آن را پخش کرده‌اید. قسمت پایین این کاور 4 مربع کوچک شامل همه موزیک‌ها، علاقه‌مندی‌ها، پلی لیست و در نهایت تنظیمات قرار گرفته‌اند. موزیک در حال پخش نیز منوی ساده‌ای دارد: کاور آهنگ در یک دایره نمایش داده می‌شود. با کشیدن انگشت به سمت چپ می‌توانید متن آهنگ را (در صورتی که روی آهنگ وجود داشته باشد) مشاهده کنید و با کشیدن انگشت به سمت راست به پلی لیست بازمی‌گردید.

 

image
image

 

تم‌ها

رنگارنگ

یکی از برتری‌های هوآوی به دیگر رقبا استفاده از بازاری است که می‌توانید در آن تم‌های مختلف پیدا کنید و، بنا به سلیقه‌تان، هرچند وقت یک‌بار ظاهر نرم‌افزاری گوشی‌تان را عوض کنید. این راهی است که سامسونگ به‌تازگی در آن قدم گذاشته و برای پرچمدارانش چند تم پیشفرض قرار داده، اما هنوز از بازار تم خبری نیست.

 

image

 

فایل منیجر

دسترسی کامل به گوشی

به‌صورت پیش‌فرض یک فایل منیجر روی گوشی نصب است. این فایل منیجر دو تب دارد. در تب اول می‌توانید محتوای گوشی‌تان را بر اساس دسته‌بندی‌های متفاوت مانند عکس‌ها، ویدئوها و... مشاهده کنید. در این قسمت میزان فضای اشغال‌شده و درصد آن نیز نمایش داده می‌شود. در تب دوم، که Local نام دارد، به تمام محتوای گوشی‌تان بر اساس فولدربندی دسترسی خواهید داشت. اگر حافظه ذخیره‌سازی خارجی نیز به گوشی متصل کنید، محتوایش را باید از همین قسمت مشاهده کنید.

 

image

 

ارتباط با دیگر دستگاه‌ها

اتصال راحت و سریع

امروزه اتصال گوشی موبایل به دستگاه‌های دیگر، از جمله تلویزیون، بسیار رایج شده است. هوآوی نیز این موضوع را به‌خوبی می داند و به همین دلیل برای کاربرانش امکان اتصال P8 به دستگاهی مانند تلویزیون را از طریق شبکه بی‌سیم فراهم کرده است. اگر تلویزیون شما قابلیت اتصال به شبکه وایرلس را داشته و با گوشی موبایلتان در یک شبکه قرار داشته باشد، می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های روی گوشی‌تان را روی تلویزیونتان ببینید و گوش دهید. نام این ویژگی AirSharing است که گوشی موبایل P8 را به‌صورت بی‌سیم به تلویزیون متصل می‌کند.

 

image

اشتراک‌گذاری فیلم

image

اشتراک‌گذاری عکس

image
image

اشتراک‌گذاری عکس

image

اشتراک‌گذاری موزیک

 

اسپیکر

تک‌کاناله باکیفیت

در پایین گوشی می‌توانید دو پنجره را مشاهده کنید که به‌عنوان اسپیکرهای گوشی عمل می‌کنند. یکی از این پنجره‌ها تنها محلی برای مخفی کردن میکروفون گوشی است و فقط زیر یکی از آنها اسپیکر قرار دارد. این بدان معنی است که در این گوشی از اسپیکر دوتایی خبری نیست؛ اما این موضوع نباید ناامیدتان کند، زیرا اسپیکر گوشی، با وجود تک‌کاناله بودن، کیفیتی بسیار خوب دارد و از رقبایی مانند آیفون و گلکسی اس 6 با اسپیکرهای تک‌کاناله چیزی کم ندارد.

یکی از جالب‌ترین برنامه‌هایی که هوآوی از پیش روی گوشی نصب کرده Phone Manager است. توسط این برنامه می‌توانید تمام ویژگی‌های گوشی را، از تماس‌ها گرفته تا مصرف باتری، کنترل کنید.

 

image

 

باتری

ماندگاری راضی‌کننده

P8 یک باتری 2680 میلی‌آمپری در خود دارد. دسترسی به این باتری برای کاربر عادی امکان‌پذیر نیست. هوآوی به‌جای بالابردن ظرفیت باتری، این بار بر بهینه کار کردن آن سرمایه‌گذاری کرده است. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، با استفاده ترکیبی از باتری گوشی، می‌توانید به‌راحتی تا 2 روز کامل از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ کردنش نداشته باشید. در تست ویدئو، هنگام پخش ویدئوی فول اچ‌دی به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه و روشنایی 100 درصد، باتری گوشی از 100 درصد به 92 درصد رسید. این اعداد نشان می‌دهد هوآوی همه‌چیز را برای استفاده بهینه از باتری مرتب سرجایش چیده است.

نظر جی‌اس‌ام

هوآوی کمپانی‌ای است که به‌خوبی خودش را بین رقیبانی مانند ال‌جی، سونی و اچ‌تی‌سی بالا کشید و اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های گوشی‌ساز جهان مطرح می‌شود. P8 اکنون پرچمدار این کمپانی به‌حساب می‌آید و هوآوی، برای اینکه بتواند در میدان رقابت با دیگر کمپانی‌ها باقی بماند، هر چه در توان داشته روی این گوشی پیاده کرده است. اگر دوست دارید گوشی‌ای فوق نازک، با طراحی بسیار زیبا و جنس بدنه تقریبا خوب با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید، P8 بهترین انتخابی شما در این بازار پرتلاطم است.

مزایا

طراحی زیبا

ضخامت کم

سیستم‌ عامل به‌روز

عمر باتری خوب

معایب

جنس بدنه ضعیف‌تر از رقبا

صفحه‌ نمایش FullHD

رقبا

iPhone 6

image

Samsung Galaxy S6

image

LG G4

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (378 نظر)

بی نام

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام . شباهتش با سونی رو ممنون میشم اگر بگید

بی نام

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
اتصالات نرم افزاری خیلی خوب هستند و قابل قبول

بی نام

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام . کیفیت و وضوح صدا عالیه . بلندیش هم خیلی خوبه ولی به HTC M9 نمیرسه چون اسپیکر های HTC M9 واقعا معرکه هستند.روشنایی صفحه نمایش هم قابل قبوله و توی نور مشکل زیادی از لحاظ خوانایی نخواهید داشت.اتصال های نرم افزاری هم عالی هستند.

بی نام

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
باسلام . به جز مشکل باطری مشکل دیگه ای نمی بینم که پی8 داشته باشه . البته من 5 ساله پی8 دارم و هنوز یک بار هم تعمیر نشده . توی آسفالت 8 مقدار کمی لگ داشت . در کل گوشی عالیه . از لحاظ گرم کردن هم از هواوی پی اسمارت و HTC M9 بسیار بهتره . البته آنر 6 ایکس از پی8 هم کمتر گم می کنه

بی نام

۱۴۰۰/۱۰/۲۵
سلام . پی8