خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

جی اس ام: شمشیر دو لبه سامسونگ

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱/۲۲

جی اس ام: بحث جدی در مورد استفاده از صفحه نمایش های خمیده در گوشی های موبایل هوشمند از سال 2013 توسط ال جی و سامسونگ مطرح شد، در همان ابتدا ال جی گوشی جی فلکس را با یک صفحه نمایش خمیده روانه بازار کرد و سامسونگ نیز با دست پاچگی فراوان Galaxy Round را در کنار جی فلکس معرفی کرد. Galaxy Round با استقبال روبرو نشد اما سامسونگ از تلاش خود دست برنداشت و در نهایت نوت اج را معرفی کرد. سامسونگ با معرفی گلکسی نوت اج نشان داد که به شدت به دنبال تغییر در طراحی و ایجاد تحول در گوشی های هوشمند ساخت خودش است. حال با معرفی گلکسی اس 6 اج این کمپانی حسن نیت خود را به تمام کاربران اثبات کرد و نشان داد که به هر شکل ممکن به دنبال به دست آوردن دل طرفداران خودش است. گلکسی اس 6 اج اولین گوشی موبایل هوشمندی است که در دو طرف صفحه نمایش خود خمیدگی دارد و همین موضوع را می توانیم نقطه تحول این گوشی بدانیم.

 

در این مقاله با هم خواهیم دید که سامسونگ تنها طراحی را متحول کرده یا اینکه علاوه بر طراحی کاملا متفاوت به زمینه های دیگر این پرچمدار نیز جدید توجه کرده است.

 

 

image

 

طراحی

”مراقب باشید این آقای خاص از دستان شما لیز نخورد“

 

در زمینه طراحی تصور می کردیم گلکسی نوت اج متفاوت ترین گوشی هوشمند سال است، اما زمانی که گلکسی اس 6 اج را دیدیم متوجه شدیم کاملا در اشتباه بودیم و گلکسی اس 6 اج متفاوت ترین طراحی را بین گوشی های هوشمند دارد. تفاوت این گوشی هوشمند با گوشی های هوشمند موجود در بازار صفحه نمایش آن است. گلکسی اس 6 اج در دو طرف صفحه نمایش خود دو خمیدگی را می بیند. زمانی که گوشی های هوشمند موجود در بازار را در دست می گیرید دستان شما کناره های فریم گوشی را لمس می کنند این در حالی است که وقتی گلکسی اس 6 اج را در دست بگیرید دستان شما علاوه بر کناره، صفحه نمایش گوشی را نیز لمس خواهند کرد. اجازه بدهید در این قسمت کمتر در مورد صفحه نمایش صحبت کنیم و بررسی مفصل آن را در قسمت خودش انجام دهیم.

 

image

 

image

 

image

 

 

از صفحه نمایش که بیشترین قسمت قاب جلویی گوشی را اشغال کرده بگذریم، به فریم گوشی می رسیم. گوشی به یک فریم آلومینیومی مجهز است که طراحی بسیار شیکی دارد. استفاده از فریم فلزی به تازگی در محصولات سامسونگ باب شده است. ابتدا گلکسی آلفا، سپس گلکسی نوت و در نهایت گلکسی اس خانواده هایی بودند که سامسونگ فریم آن ها را از فلز ساخته است. در مورد دوام این آلومینیوم خیلی خوشبین نیستیم، زیرا در گلکسی نوت اج شاهد این بودیم که فریم فلزی گوشی در اثر استفاده خط و خش پیدا کرده بود و حالت غر شدگی در آن مشاهده می شد (امیدواریم در این گوشی این مشکل را نبینیم). کلیدها هنوز در کناره های گوشی قرار دارند. کلید کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ و به صورت جدا از هم و کلید پاور در سمت راست قرار گرفته است. همانطور که گفتیم صفحه نمایش در دو طرف منحنی است، این امر باعث شده تا فضا برای کلیدها کمتر شود به همین دلیل کلیدها کمی نازک تر شده اند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

در سمت پایین گوشی می توانید اسپیکر گوشی، میکروفون اصلی، درگاه ارتباطی و در نهایت پورت جک 3.5 میلیمتری صدا را مشاهده کنید. در بالای گوشی نیز درگاه سیم کارت، پورت اینفرارد و میکروفون دوم گوشی دیده می شوند.

 

image

 

image

 

از فریم کناری گوشی رد شده و به قاب پشتی آن می رسیم. قاب پشتی گوشی از شیشه ساخته شده است. این هم یک تغییر دیگر در خانواده گلکسی اس ها. همین استفاده از شیشه در قاب پشتی گوشی باعث شده تا گوشی به راحتی در دستان کاربر لیز بخورد و اگر مراقب آن نباشید به راحتی روی زمین سقوط کند.

 

image

 

سامسونگ برای اولین بار در تاریخ گوشی سازی خود از ترکیب فلز و شیشه در کنار هم استفاده کرده است. شیشه به کار رفته در پشت گوشی کاملا تخت است. همین تخت بودن بیش از اندازه قاب پشتی بیرون زدگی دوربین عقب را بسیار زیاد نشان می دهد. دوربین در قاب پشتی جای گرفته و در کنار خود یک فلاش و سنسور ضربان قلب را می بیند. شیشه ای که در پشت گوشی استفاده شده مانند شیشه جلو توسط گوریلا گلس 4 محافظت می شود. شاید شیشه پشتی به علت محافظت شدن توسط گوریلا گلس 4 به خط و خش مقاومت زیادی داشته باشد اما در جذب اثر انگشت گویی سامسونگ هیچ تدبیری اتخاذ نکرده و گلکسی اس 6 اج یک وسیله بسیار مناسب برای جذب اثر انگشت کاربر است. اگر از جمله کسانی هستید که نمی خواهید اثر انگشت شما دائما روی گوشی باشد و به تمیزی گوشی اهمیت می دهید، در صورت خرید گلکسی اس 6 اج به شما توصیه می کنیم رنگ سفید آن را خریداری کنید. زیرا این رنگ اثر انگشت را نشان نمی دهد.

 

image

 

image
image

 

 

حقیقت امر را بخواهید اگر از پایین به گلکسی اس 6 اج نگاه کنید شاید پیدا کردن تفاوت بین این گوشی و آیفون 6 کمی سخت باشد زیرا سامسونگ قسمت تحتانی گوشی را کاملا شبیه به آیفون 6 درست کرده است. اما دیگر قسمت های گوشی شباهتی به آیفون 6 ندارند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

گلکسی اس 6 اج یک گوشی بسیار خوش دست است. بر خلاف تصور غلطی که بسیاری در مورد این گوشی دارند، لبه های خمیده صفحه نمایش هیچ تناقضی با راحت در دست گرفتن گوشی ندارند. همین لبه های خمیده صفحه نمایش باعث شده تا گوشی گلکسی اس 6 اج یک گوشی شیک، زیبا و خاص به نظر برسد.

 

صفحه نمایش

مانند همیشه صفحه نمایش های سوپر آمولد چشم را نوازش می دهند

 

تا این قسمت بررسی به طور حتم متوجه شده اید که صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج در دو طرف خود دو خمیدگی را می بیند. این دو خمیدگی تقریبا به جز ارائه زیبایی برای گوشی هیچ نقش دیگری ندارند.

 

سامسونگ پیرو کمپانی های دیگر گوشی ساز، صفحه نمایش این گوشی جدید را با کیفیت (QHD (1440×2560 ارائه کرده است. به نظر بسیاری از کمپانی ها از جمله اچ تی سی این کیفیت صفحه نمایش برای گوشی های موبایلی خیلی ضروری به نظر نمی رسد. اما تصور ما این است که استفاده از صفحه نمایش با کیفیت تر اجتناب ناپذیر است و روزی اچ تی سی نیز مجبور می شود در گوشی های پرچمدار خود از صفحه نمایش های با کیفیت تر استفاده کند (همان کاری که در نهایت با معرفی One M9+ انجام داد).

 

این صفحه نمایش از نوع سوپرآمولد است بنابراین همان انتظاری که از آن دارید را برای شما به همراه خواهد آورد یعنی با این گوشی بهترین عمق رنگ مشکی در بین گوشی های هوشمند را در اختیار خواهید داشت. با این تراکم پیکسلی بالا تصاویر بسیار بهتر از نسل های قبلی نیز نمایش داده می شود. افزایش کیفیت صفحه نمایش تنها بخش بهبود یافته آن نیست. سامسونگ به طرز باور نکردنی روشنایی صفحه را زیادتر کرده است. اگر به صورت دستی نور صفحه را تنظیم کنید می توانید نوری برابر 470 نیتس را مشاهده کنید در حالی که اگر تنظیم روشنایی را در حالت خودکار قرار دهید صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج روشنایی 750 نیتس را برای شما به همراه خواهد آورد. این میزان روشنایی از بسیاری صفحه نمایش هایی که تا امروز دیده ایم بیشتر است.

 

خوانایی صفحه نمایش در زیر نور خورشید نیز بهبود زیادی نسبت به نسل قبل خود داشته است و ترکیب شدن گوریلا گلس 4 با صفحه نمایش سوپر آمولد باعث شده تا به راحتی و بدون هیچ مشکلی بتوانید زیر نور خورشید محتوای صفحه نمایش را مشاهده کنید.

 

در بخش های بعدی بررسی مفصل به بررسی ویژگی های این دو قسمت خمیده خواهیم پرداخت، اما پیش از هر چیز بهتر است بدانید که آن تصوری که از لبه خمیده گلکسی نوت اج دارید را باید کاملا فراموش کنید. زیرا هیچ کدام از آن کارآیی های را که در نوت اج دیده بودید در این گوشی مشاهده نخواهید کرد.

 

صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج را می توانیم بهترین صفحه نمایش در بین گوشی های هوشمند در بازار بدانیم اگر یک ویدیوی فول اچ دی و یا QHD در این گوشی مشاهده کنید به طور حتم به همین راحتی نمی توانید چشم از این صفحه نمایش بردارید.

 

 

image

 

image

 

image

 

ارتباط

”با ویژگی های ارتباطی کامل این نسل، هیچ کس تنها نیست“

با یک پرچمدار از نسل گلکسی اس سر و کار داریم، بنابراین باید بیشترین انتظارات را در مورد ارتباط با این گوشی داشته باشیم. طبق انتظاری که از آن می رود هیچ ویژگی ارتباطی نیست که در این گوشی مشاهده نکنیم.

 

NFC یکی از مهمترین ویژگی های ارتباطی این هوشمند است که از آن علاوه بر اینکه برای ارتباط گرفتن با دیگر دستگاه های پشتیبانی کننده از NFC استفاده می شود برای کارکردن با سامسونگ پی نیز بهره برده می شود.

 

USB On The Go ویژگی دیگری است که توسط آن می توانید دستگاه های ذخیره سازی خود مانند فلش مموری ها را به گلکسی اس 6 اج متصل کنید و تمامی آهنگ ها، ویدیوها و ... را روی گوشی خود از طریق این فلش مموری ها مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

image

 

رابط کاربری و سیستم عامل

تاچ ویز در نهایت دوست داشتنی شد

 

گلکسی اس 6 اج با اندروید آب نبات چوبی که روی آن نصب است ارائه می شود. اگرچه این اندروید توسط آخرین نسخه از رابط کاربری تاچ ویز که به ادعای سامسونگ بهینه شده است پوشیده شده اما ردپای اندروید 5.0 در همه جای گوشی به خوبی دیده می شود. کار خود را از جذاب ترین قسمت یعنی ویژگی های قسمت خمیده صفحه نمایش شروع می کنیم.

 

قسمت خمیده صفحه نمایش

”لبه های تیز شمشیر دو لبه سامسونگ

 

ویژگی های نرم افزاری این قسمت در ابتدای کار و به صورت پیشفرض غیر فعال است. برای اینکه این ویژگی را فعال کنید باید به تنظیمات و سپس بخش، صفحه کنار ، دستگاه بروید و ویژگی های این لبه کناری را فعال کنید.

 

اولین تنظیم در این بخش، نور صفحه کناری است، زمانی که این ویژگی را فعال کنید وقتی گوشی شما در حالت وارونه قرار دارد و نوتیفیکیشنی دریافت می کنید، نوری در کنار این لبه روشن می شود تا شما را از وجود یک نوتیفیکیشن مطلع کند. علاوه بر این اگر تماسی در این قسمت دریافت کنید و نخواهید به آن تماس پاسخ دهید با قرار دادن انگشت خود روی حسگر ضربان قلب به مدت 2 ثانیه می توانید تماس را با ارسال یک پیام پیشفرض دلخواه رد کنید.

 

دومین گزینه People Edge است، اگر این ویژگی را فعال کنید مخاطبینی که با شما تماس می گیرند با رنگ های مختلف نشان داده می شوند که به دلخواه می توانید رنگ آن مخاطب را تغییر دهید. در زمان تماس این مخاطب با شما رنگ لبه کناری دستگاه به رنگ آن مخاطب تغییر خواهد کرد.

 

image

 

جریان اطلاعات، دیگر ویژگی این قسمت است. وقتی این ویژگی روشن باشد زمانی که صفحه گوشی خاموش است با کشیدن سریع انگشت خود در لبه کناری صفحه نمایش این قسمت روشن می شود و با کشیدن انگشت خود به راست یا چپ می توانید ویژگی های بیشتری از جمله اطلاعات آب و هوا را مشاهده کنید.

 

ساعت شب ویژگی دیگری است که در صورت تعیین زمان برای آن لبه کناری گوشی در این بازه زمانی روشن و فعال خواهد ماند، اگر در این زمان باتری به زیر 15 درصد برسد این ویژگی به طور خودکار غیرفعال می شود.

 

image

 

و در آخر می توانید تعیین کنید که تمام این اتفاقات در کدام لبه گوشی رخ دهد، به انتخاب خود می توانید لبه راست یا چپ را انتخاب کنید.

 

چگونه مخاطبان را در لبه کناری مشاهده کنیم؟

”کارآیی مهمتر است یا زیبایی“

 

در صفحه اصلی گوشی شاسی ای قرار دارد که با لمس آن صفحه نمایش به طور کامل مات شده و 5 فضای خالی به شما نمایش داده می شود. می توانید 5 مخاطب دلخواه را به این قسمت اضافه کنید. اگر روی هر کدام از این 5 مخاطب کلیک کنید امکان ایمیل زدن، تماس گرفتن و فرستادن پیامک برای آن مخاطب به شما نمایش داده می شود.

 

 

image

 

رابط کاربری تاچ ویز

ظاهری تکراری، باطنی جدید

 

اولین چیزی که در رابط کاربری یک گوشی مشاهده می کنید، صفحه قفل آن است. همانطور که گفتیم ردپای اندروید نسخه 5.0 به خوبی در این گوشی دیده می شود. در صفحه قفل اولین جایی است که این ردپا را مشاهده می کنیم. نوتیفیکیشن ها به صورت کارتی نمایش داده می شوند و تنها 2 نوتیفیکیشن نمایش داده می شود. دیگر نوتیفیکیشن ها به صورت نواری در زیر این کارت ها نشان داده می شوند که برای دیدن آن ها باید روی این نوار ضربه بزنید. میانبر دوربین و تماس به همراه اطلاعات آب و هوا و ساعت در این صفحه قفل نمایش داده می شود.

 

اما ترجیح ما این است که به جای میانبر دوربین در این قسمت از ویژگی فعال شدن دوربین با دو بار ضربه زدن روی دکمه هوم استفاده کنیم که در همه جا کاربرد دارد.

 

از صفحه قفل که بگذریم، به صفحه اصلی می رسیم که تفاوت زیادی را با نسل های قبلی مشاهده نمی کنیم. تنها تفاوت در نوتیفیکیشن بار مشاهده می شود که به لطف اندروید 5.0 تغییراتی از جمله نمایش نوتیفیکیشن ها در کارت را می توانید ببینید.

 

یکی از تغییرات مهم در این نسل از خانواده گلکسی قرار گرفتن تم در بین تنظیمات است. اگر انگشت خود را روی صفحه اصلی نگه دارید، در بین گزینه هایی مانند والپیپر و ویجت می توانید یک گزینه جدید به نام تم را مشاهده کنید. زمانی که روی این گزینه کلیک کنید تم هایی که برای انتخاب در دسترس شما قرار می گیرند نمایش داده می شود. در ابتدا 3 تم برای کاربر قرار دارد که می توانید تم های بیشتر را از فروشگاه سامسونگ دانلود کنید.

 

ویژگی مولتی ویندو یا صفحه دو قسمتی در تسک منیجر ادغام شده است. با فشردن دکمه برنامه های اخیر و نگه داشتن آن صفحه ای باز می شود که می توانید برنامه هایی که از ویژگی صفحه دو قسمتی پشتیبانی می کنند را در آن مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

یکی دیگر از تغییراتی که در تاچ ویز جدید اعمال شده تغییر ظاهر آیکون ها است. شکل و شمایل آیکون ها تغییری نداشته اما لبه های آن ها از حالت تیز به حالت گرد تغییر کرده است.

 

image

 

پخش کننده موزیک

ساده، تمیز، زیبا

 

یکی از تغییراتی که تاچ ویز به همراه داشته در قسمت پخش کننده موزیک اعمال شده است. اکنون خبری از آن پخش کننده شلوغ قبلی نیست و همه چیز کاملا شسته و رفته شده است.

 

هر موزیکی کاور مخصوص خود را دارد و زمانی که آن موزیک را پخش می کنید در پس زمینه می توانید آن ترکیب رنگی که در کاور آهنگ وجود دارد و مربوط به آن موزیک است را مشاهده کنید.

 

قسمت اکولایزر نیز طراحی متفاوتی نسبت به آنچه تا کنون دیده بودیم دارد. از این پس می توانید با استفاده از یک کلید دایره ای مجازی تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.

 

image

 

image

 

image

 

 

 

گالری

الهام گرفته شده از iOS

 

گالری نیز تغییرات خوبی را در خود می بیند. باز هم طراحی جدید گالری ما را به شدت به یاد بخش گالری در گوشی های آیفون می اندازد. امکان دسته بندی به صورت زمان، آلبوم، وقایع و دسته بندی ها وجود دارد.

 

 

image

 

صفحه کلید و پیامک

ردپای iOS به خوبی در بخش صفحه کلید دیده می شود

 

سامسونگ تغییراتی را در صفحه کلید این نسخه از تاچ ویز اعمال کرده است. صفحه کلید این دستگاه به طرز باور نکردنی به صفحه کلید آیفون شباهت پیدا کرده است در حالی که پیش از این نیز صفحه کلید گوشی های سامسونگ به خوبی کار می کردند و کارآیی خوبی داشتند با این تغییر در مجموع کارآیی صفحه کلید بهتر از گذشته شده است.

 

قابلیت بزرگنمایی در پیامک ها نیز قرار گرفته است. اگر فونت نوشته های پیامک برای شما کوچک و یا بزرگ است با استفاده از کلید ولوم می توانید این فونت را کوچک و یا بزرگ کنید. این قابلیت در گوشی های هوشمند دیگر دیده نمی شود و اگر هم وجود داشته باشد به سادگی این هوشمند نخواهد بود.

 

یکی از قسمت های جالبی که در آیکون ها مشاهده کردیم، در بخش آیکون ساعت گوشی وجود داشت. شاید بدانید که در آیکون ساعت iOS ثانیه شمار حرکت می کند و ساعت دقیق، در همان آیکون به کاربر نمایش داده می شود. اما در گوشی های اندرویدی این امکان وجود نداشته است. سامسونگ این غیر ممکن را ممکن کرده و زمانی که صفحه ای که آیکون ساعت در آن قرار دارد را عوض می کنید و دوباره به همان صفحه که آیکون ساعت در آن قرار دارد برمیگردید مشاهده می کنید که آیکون ساعت و ثانیه دقیق همان زمان را به شما نشان می دهد. اما این آیکون نمی تواند در همان لحظه که آن را مشاهده می کنید زمان دقیق را به شما نشان دهد.

 

اسمارت منیجر برنامه ای است که به تازگی راه خود را به تاچ ویز باز کرده است. در این برنامه 4 بخش وجود دارد. بخش اول باتری دستگاه را نشان می دهد که با ضربه زدن روی آن می توانید به تنظیمات باتری بروید.

 

image

 

در بخش دوم میزان حافظه دستگاه نشان داده می شود. که به شما به طور خلاصه اعلام می کند چه میزان از حافظه استفاده شده و چه میزان از حافظه هنوز خالی است.

 

گزینه سوم میزان رم در حال استفاده دستگاه را نشان می دهد که با کلیک روی آن می توانید به تنظیمات رم گوشی بروید.

 

و در نهایت گزینه چهارم بخش امنیت است که با کلیک روی آن به بخش تنظیمات Knox خواهید رفت.

 

سنسور اثر انگشت

کارآیی بهبود زیادی پیدا کرده اما تا رسیدن به آیفون فاصله دارد

 

سنسور اثر انگشت گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 4 به طرز عجیبی غیر قابل استفاده هستند. برای اینکه بتوانید با این سنسور کار کنید باید انگشت خود را روی آن به سمت پایین بکشید. اما در گلکسی اس 6 اج، سامسونگ این مشکل را حل کرده است. از این پس برای استفاده از این سنسور کافی است که روی این سنسور، انگشت خود را نگه دارید. اما به شما اطمینان می دهیم هنوز کارآیی که در سنسور اثر انگشت آیفون مشاهده می کنیم در این سنسور دیده نمی شود. اما به هر حال کارآیی این سنسور قابل قبول است.

 

کارآیی

هیچ فرمانی نیست که این کهکشانی از عهده آن برنیاید

 

سامسونگ در این نسل از گوشی های خود با پردازنده های ساخت کوآلکام خداحافظی کرده است. پردازنده این گوشی Exynos 7420 است که توسط سامسونگ تولید و توسعه داده شده است. این پردازنده اولین چیپ ستی است که بر پایه معماری 14 نانومتری بنا شده است.

 

در تست بنچمارکی که ما از گوشی توسط بنچ مارک گیر AnTuTu تهیه کردیم، این گوشی توانست بالاترین رتبه را در بین گوشی های موجود در بازار به دست بیاورد. طبق انتظاری که داشتیم این پردازنده بهترین کارآیی را در بین پردازنده های موجود در بازار دارد.

 

image

 

image

 

 

 

عمر باتری

شما را راضی نگه می دارد

 

گلکسی اس 6 اج در خود یک باتری 2600 میلی آمپری را می بیند، دقیقا مانند همان باتری ای که در گلکسی اس 4 دیده بودیم. با این تفاوت که در این نسل امکان خارج کردن باتری از گوشی توسط کاربر وجود ندارد.

 

سامسونگ ادعا می کند که با 10 دقیقه شارژ کردن این باتری می توانید 4 ساعت از باتری گوشی استفاده کنید.

 

در مجموع ما از عملکرد باتری رضایت کامل داشتیم. در ساعت 10 صبح گوشی را با شارژ 100 درصد روشن کردیم و در ساعت 2 بعد از ظهر بعد از اینکه صفحه نمایش گوشی بدون وقفه روشن بود و در بیشتر این زمان فیلمی روی آن پخش می شد، شارژ گوشی به 56 درصد رسید. با این تفاسیر اگر شما بخواهید به صورت عادی با گوشی کار کنید به طور حتم 2 روز به شارژ کردن آن نیاز پیدا نخواهید کرد. اما اگر کاری سنگین از گوشی بکشید شاید بعد از 1 روز نیاز به شارژ دوباره گوشی پیدا کنید.

 

اگر این میزان شارژ نیز برای شما کافی نیست می توانید از گزینه های Power saving Mode و Ultra Power Saving Mode استفاده کنید.

 

image

 

اگر Power Saving Mode را فعال کنید، قدرت پردازشی پردازنده کمتر شده و در عین حال نور صفحه و ریت فریم ها کمتر می شود، نور کلیدهای لمسی زیر صفحه نمایش خاموش شده و ویبره نیز از کار خواهد افتاد. می توانید بعد از فعال کردن این ویژگی تعیین کنید که همان لحظه این ویژگی فعال شود یا اینکه بعد از رسیدن به میزان درصد شارژی مشخص این ویژگی فعال شود، این مورد بسیار کارآمد است و اگر فراموش کنید که از این ویژگی می توانید استفاده کنید به صورت خودکار گوشی آن را برای شما فعال خواهد کرد.

 

حال اگر بخواهید گزینه Ultra Power Saving را فعال کنید گوشی کاملا با آن چیزی که تا کنون مشاهده کرده بودید تفاوت می کند. در این حالت تنها به چند امکان مانند تلفن، پیامک، اینترنت، ماشین حساب، ساعت، یادداشت و... دسترسی دارید در ضمن اینکه هیچ خبری از تم و آیکون های رنگی نیست و تنها صفحه زیر را می توانید مشاهده کنید.

 

image

 

برای اینکه دیدی از عملکرد این دو ویژگی داشته باشید به صورت آمار و ارقام آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد. گوشی ما 32 درصد شارژ داشت و زمان تخمینی تمام شدن باتری توسط گوشی 16 ساعت بیان شده بود، زمانی که ویژگی Power Saving Mode را فعال کردیم میزان زمان باقی مانده تا اتمام شارژ باتری 16 ساعت 57 دقیقه توسط گوشی تخمین زده شد و زمانی که ویژگی Ultra Power Saving Mode را فعال کردیم میزان زمان عمر باتری 36 ساعت و 25 دقیقه توسط گوشی تخمین زده شد.

 

کیفیت صدای اسپیکر

کاش سامسونگ کمی از اچ تی سی یاد بگیرد

 

اینبار در این نسل جدید اسپیکر از پشت دستگاه به قسمت پایین و سمت راست منتقل شده است. همین امر باعث می شود که زمانی که گوشی روی سطوح صاف قرار می گیرد مشکلی در شنیدن صدای زنگ و یا گوش کردن به موزیکی که در حال پخش از اسپیکر است نشده و بتوانید از نهایت صدا لذت ببرید.

 

باز هم سامسونگ تصمیم نگرفته که از اسپیکر دو تایی استفاده کند و مانند نوت 4 و گلکسی اس 5 همان اسپیکر تک کاناله استفاده شده است. کیفیت صدای اسپیکر بهترین کیفیت صدایی نیست که در بین گوشی های هوشمند قرار دارد و به هیچ وجه قابل مقایسه با کیفیت صدای اسپیکرهای دوتایی که در خانواده One و Desire Eye و نکسوس 6 می شنویم نیست. اما در نوع خود بسیار قابل قبول است و نسبت به نوت 4 و گلکسی اس 5 بهبودهای زیادی داشته است.

 

دوربین

”از این پس نگران دیر باز شدن نرم افزار دوربین در گوشی های گلکسی اس نباشید

 

دوربین در این نسل از خانواده گلکسی اس کیفیت 16 مگاپیکسلی دارد. سنسور این دوربین ساخت کمپانی سونی است و اندازه دهانه دیافراگم آن نیز f/1.9 است. این اندازه دهانه دیافراگم باعث می شود که نور بیشتری وارد لنز این دوربین شود و در نهایت در نور کم دوربین عکس های با کیفیت تری را تهیه کند.

 

image

 

 

یکی از دوست داشتنی ترین قسمت های دوربین قابلیت فعال کردن آن با دو بار فشردن کلید وسط است. در هر جایی از گوشی که باشید با این کار دوربین فعال می شود و سرعت فعال شدن دوربین نیز کمتر از کسری از ثانیه است.

 

مانند همیشه و مانند تمام محصولات سامسونگ دوربین پر است از امکانات.

 

image

 

اولین قسمت رابط کاربری دوربین که جالب خواهد بود، قسمت Mode است. زمانی که این قسمت را انتخاب کنید می توانید ویژگی های Auto، Pro، فوکوس انتخابی، پانوراما، حالت آهسته، حالت فیلمبرداری سریع، حالت مجازی و بارگیری بیشتر را مشاهده کنید.

 

حالت های پانوراما، فوکوس انتخابی و Auto را در نسل های قبل دیده بودیم اما 4 حالت دیگر جدید هستند و می خواهیم ببینیم که چه کارهایی انجام می دهند.

 

حالت Pro: تمام تنظیمات را می توانید به صورت دستی اعمال کنید این ویژگی برای کسانی مناسب است که از حرفه عکاسی سر در می آورند.

 

حالت Slow motion: در این حالت فیلمبرداری آهسته انجام می گیرد، البته در نسل های قبلی نیز این حالت فیلمبرداری به صورت مخفی در تنظیمات دوربین وجود داشت اما آن روانی و حالت مناسب آهسته فیلمبرداری کردن که در آیفون مشاهده می کنید در این حالت دیده نمی شود.

 

اما شاید متفاوت ترین و جالب ترین ویژگی این دوربین Virtual Shot باشد. با فعال کردن این ویژگی می توانید از یک جسم ساکن تصاویر سه بعدی تهیه کنید. ابتدا باید از سوژه خود عکس بگیرید سپس به دور آن بچرخید تا یک تصویر سه بعدی از آن را مشاهده کنید. با چپ و راست کردن گوشی خود می توانید به دور این تصویر بچرخید. مشکل در اینجاست که برای خروجی گرفتن از این عکس سه بعدی و مشاهده آن روی رایانه خود به مشکل برخواهید خورد و نمی توانید آن را روی رایانه شخصی مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

فیلمبرداری در این گوشی از کیفیت های متفاوتی پشتیبانی می کند. در گوشی های پیش از این فیلمبرداری با کیفیت 4K وجود داشت اما فیلمبرداری با کیفیت 2K چیزی است که تازه به نرم افزار این دوربین اضافه شده است.

 

کیفیت عکس ها

سامسونگ نه تنها لنز را در این نسل تعویض کرده بلکه نوع پردازش تصاویر را نیز تغییر داده است. کیفیت تصاویر تهیه شده با این دوربین بسیار رضایت بخش هستند. جزئیات در آن به خوبی نشان داده می شوند. تعادل نور سفید به خوبی رعایت می شود و موتورهای کاهش نویز تصاویر کار خود را به خوبی هر چه تمام تر انجام می دهند. اشباعیت رنگ هایی که توسط این دوربین تهیه می شود به خوبی هر چه تمام تر ثبت می شوند.

 

حالت HDR در این دوربین به خوبی کار می کند. این دوربین می تواند همان لحظه که تصویر را به شما برای عکس گرفتن نشان می دهد حالت با HDR و بدون HDR را به کاربر نشان دهد.

 

 

image

نمونه کیفیت عکس در حالت عادی

 

 

image

نمونه کیفیت عکس در حالت زوم 100 درصد

 

دوربین دوم نیز کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهد و یکی از امکانات خوبی که از نوت 4 وارد آن شده این است که با گذاشتن انگشت خود روی سنسور ضربان قلب می توانید از خودتان عکس بگیرید. حالت Wide Selfie نیز وجود دارد.

 

حافظه داخلی و رم

بهبود تاچ ویز کمک زیادی به پر نشدن رم کرده است

 

سامسونگ نسخه 16 گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را از گوشی های گکلسی اس خود حذف کرده است. نسخه 32 گیگابایتی این گوشی تنها 25 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد و باقی فضا توسط فایل های سیستمی اشغال شده اند. حافظه رم گوشی 3 گیگابایت است که از این میزان 1.2 گیگابایت تا 1 گیگابایت همیشه خالی خواهد بود. البته بعد از گذشت زمان و استفاده از دستگاه و نصب تعداد بیشتری نرم افزار روی گوشی مشاهده خواهید کرد که رم بیشتر پر خواهد شد.

 

 

image

 

نظر جی اس ام

 

گلکسی اس 6 اج یکی از گوشی های مورد علاقه ما شده است. زیبایی اولین خصلت این هوشمند جدید سامسونگ است. فلز در کنار شیشه همیشه باعث زیبایی یک محصول می شود و سامسونگ از این خصیصه به خوبی هر چه تمام تر استفاده کرده است. اگر همیشه به دنبال خرید یک پرچمدار با کیفیت و شیک از سامسونگ بوده اید اما هیچگاه گوشی سامسونگی با این ویژگی پیدا نمی کردید، اکنون می توانید این آرزوی خود را محقق کنید. گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج گوشی های هوشمندی هستند که سامسونگ را به دنیای رقابت با برندهای دیگر به خصوص آیفون بر می گردانند و جان تازه ای در کالبد خسته پرچمداران سامسونگ خواهند دمید. بنابراین اگر یک پرچمدار شیک و پر قدرت را می خواهید در دست بگیرید یا گلکسی اس 6 و یا گلکسی اس 6 اج را انتخاب کنید و اگر بین انتخاب گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج دچار تردید شده اید پیشنهاد من به شما این است که گلکسی اس 6 اج ظاهری شکیل تر داشته و در دست خود را بهتر نشان می دهد.

 

مزایا

 

فریم فلزی

قاب پشتی شیشه ای

صفحه نمایش خمیده در دو طرف

طراحی شیک و زیبا

قدرت بالای پردازنده

صفحه نمایش بسیار با کیفیت

دوربین قوی

 

معایب

 

بیرون زدگی لنز دوربین

لیز خوردن در دست

پشتیبانی نکردن از درگاه کارت حافظه خارجی

 

رقبا

HTC One M9

 

image

 

 

Samsung Galaxy S6

 

 

image

 

LG G Flex 2

 

image

 

iPhone 6

 

image

 

Galaxy Note 4

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (319 نظر)

Sara

۱۳۹۷/۲/۲
نوت۴ نخرمن داشتم اس ۶ اج بهتره

Sara

۱۳۹۷/۲/۲
سلام من ازاین گوشی دارم همه چیزش عالیه فقط یکم زودباطریش خالی میشع

مهدی

۱۳۹۶/۷/۳
سلام ببخشید من گوشیمو اندرویدشو به هفت آپ کردم اما دوربین جلوم تار شده میشه راهنماییم کنید

Arash

۱۳۹۶/۶/۲
اقا لطفا این حرف رو نزنید با این حدف ها دوستای من منو تز خرید ایفون پشمون کردن وو باعث شدن این اشغالو بخرم ، البته گوشیه خوبیه ها ولی به قیمتش نمی ارزه

Arash

۱۳۹۶/۶/۲
نخرید