خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛مقایسه گلکسی اس 6 و وان ام 9 (Galaxy S6 vs. One M9)

بررسی تخصصی جی اس ام؛مقایسه گلکسی اس 6 و وان ام 9 (Galaxy S6 vs. One M9)

جی اس ام: نبرد شیشه و فلز

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱/۳۱

جی اس ام: سامسونگ و اچ تی سی در یک روز گوشی های خود را معرفی کردند. هر دو گوشی معرفی شده توسط سامسونگ و اچ تی سی پرچمداران این دو کمپانی هستند که قرار است تا یکسال رقیبی برای کمپانی های دیگر کمپانی ها باشند. هر کدام از این گوشی ها برای خود ویژگی هایی دارند که آن ها را از دیگر رقبا متمایز خواهد کرد. امروز در این مقاله می خواهیم دو گوشی را روبروی هم قرار دهیم و به یک نتیجه برسیم که در نگاه اول کدام گوشی می تواند نظر کابران را بیشتر به سمت خود جلب کند. در ادامه با نبرد اولیه این دو پرچمدار همراه ما باشید.

 

طراحی

گلکسی اس 6 یک طراحی کاملا متفاوت با آنچه که تا کنون از سامسونگ دیده بودیم دارد. پشت گوشی از شیشه و اطراف گوشی از آلومینویم ساخته شده است. این طراحی ظاهری زیبا و در عین حال ماندگار را برای گلکسی اس 6 به همراه داشته است. اما هر چه قدر هم که گلکسی اس 6 زیبا باشد و جنس خوبی داشته باشد به پای One M9 نخواهد رسید. One M9 کاملا از فلز ساخته شده و همین جنس خوبی فلزی باعث می شود که حس بسیار لوکس و خاصی در هنگام دست گرفتن گوشی داشته باشید. علاوه بر این مانند نسل قبل One M9 یکی از زیباترین گوشی های بازار به حساب می آید.

 

برنده اولیه: HTC One M9

 

image

 

صفحه نمایش

گلکسی اس 6 در حال حاضر یکی از بهترین صفحه نمایش های دنیا را در اختیار دارد. این گوشی صفحه نمایشی 5.1 اینچی با کیفیت QHD دارد. علاوه بر اینکه سامسونگ کیفیت صفحه نمایش را بالاتر برده، روشنایی آن را نیز بیشتر کرده است. از همه مهمتر صفحه نمایش از نوع سوپرآمولد است. صفحه نمایش های سوپرآمولد سامسونگ به مصرف پایین انرژی و دقت رنگ و عمق رنگ مشکی زیاد مشهور هستند.

 

One M9 یک صحفه نمایش 5 اینچی دارد که این صفحه نمایش مانند نسل قبل کیفیت فول اچ دی دارد. به نظر می رسد که اچ تی سی هیچ عقیده ای به صفحه نمایش با کیفیت بالاتر از فول اچ دی ندارد. شاید برای یک پرچمدار سال 2015 صفحه نمایش فول اچ دی زیاد جالب نباشد اما با کیفیت خوبی که این صفحه نمایش دارد می تواند رقیبی خوب برای QHD های بازار باشد.

 

به هر حال صفحه نمایش گلکسی اس 6 با کیفیت تر از One M9 است و در این قسمت با توجه به مشخصاتی که روی کاغذ هستند باید گلکسی اس 6 را برنده بدانیم.

 

برنده اولیه: Galaxy S6

 

 

image

 

رابط کاربری

سامسونگ از رابط کاربری خود به نام تاچ ویز روی گوشی های گکلسی اس خود استفاده کرده است. اما وعده داده که این رابط کاربری را ساده تر و جذاب تر کرده است. اچ تی سی نیز نسخه جدیدی از رابط کاربری خود را روی گوشی M9 ارائه کرده است. این نسخه جدید Sense 7 نام دارد.

 

شاید سامسونگ تمام تلاش خود را کرده باشد تا یک رابط کاربری خوب را برای گلکسی اس 6 ارائه کند اما باید اعتراف کنیم که مانند همیشه رابط کاربری اچ تی سی بهترین در نوع خودش است. انیمیشن های زیبا و سبک بودن رابط کاربری یکی از مهمترین مزایای Sense است.

 

مهمترین مزیت تاچ ویز به سنس ساده بودن و پیچیده نبودن آن است. اما با این حال تقریبا می توانیم با فاصله زیاد و با اطمینان رابط کاربری M9 را برنده بدانیم.

 

برنده اولیه: One M9

 

 

image

 

پردازنده و رابط کاربری

 

در گلکسی اس 6 برای اولین بار سامسونگ از پردازنده های 8 هسته ای که بر پایه معماری 14 نانومتری ساخته شده اند استفاده کرده است. این پردازنده با یک رم 3 گیگابایتی ترکیب شده است. در بنچ مارک های اولیه ای که از گلکسی اس 6 گرفته شده، این نتیحه به دست آمده که پردازنده گلکسی اس 6 قدرت فوق العاده ای دارد و بالاتر از بسیاری گوشی های بازار ایستاده است. تصورها این است که پردازنده جدید سامسونگ قدر تبسیار زیادی دارد و می تواند تمام رقیبان را شکست دهد. پردازنده M9 نیز اسنپدراگون 810 است که در نوع خود قدرت بسیار زیادی دارد. برای اینکه به صورت دقیق به شما بگوییم کدام گوشی قوی تر عمل می کند باید تا زمانی که گوشی ها به دست ما می رسند صبر کنید.

 

برنده: مشخص نیست

 

 

image

 

دوربین

 

سامسونگ در گکلسی اس 6 همان دوربین 16 مگاپیکسلی نسل قبل را به کار برده است. اما امکانات ویژه ای را به این دوربین اضافه کرده است. از جمله این امکانات می توان به دیافراگم f/1.9، تشخیص وایت بالانس با اینفرارد، OIS و در نهایت تعقیب سوژه متحرک و فوکوس روی آن در فیلمبرداری اشاره کرد.

 

اچ تی سی در گوشی جدید خود از دوربین 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده است. شاید از نظر مگاپیکسلی دوربین M9 بالاتر باشد اما همه چیز در یک دوربین به مگاپیکسل آن ربط ندارد. به نظر می رسد که گلکسی اس 6 در زمینه دوربین به راحتی می تواند گوشی M9 را شکست دهد.

 

برنده اولیه: Galaxy S6

 

 

 

image

 

نتیجه گیری اولیه

 

گلکسی اس 6 یک گوشی متفاوت با گلکسی های نسل قبل است. جنس بدنه خوب، طراحی تقریبا زیبا، دوربین خوب و در نهایت صفحه نمایش عالی نقاط قوت این گوشی به حساب می آیند. اما اچ تی سی One M9 نیز رقیبی دست و پا بسته در برابر گلکسی اس 6 نیست. نقاط قوت One M9 را می توان طراحی فوق زیبا، جنس خوب بدنه، رابط کاربری محبوب و دوربین خوب دانست. اگرچه انتخاب یک گوشی به سلیقه کاربر بستگی دارد اما می خواهید هر کدام از این گوشی ها را خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که گوشی ها به دست ما برسند و بررسی تخصصی آن ها را برای شما آماده کنیم صبر کنید تا بتوانیم به شما پیشنهاد خرید یکی از این پرچمداران را بدهیم.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (284 نظر)

Husain

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
اس شیش گوشیه خوبیا ولی به هیچ وجه به ام نه نمیرسه سلفی ام نه خیلی بهتر از اس شیش هست همچنین طراحی و رابط کارش

HEX

۱۳۹۵/۶/۱۵
htc اگر گوشی خوبی بود تو این چندسال خودشو میکشید بالا انقد بزرگش نکنید حالا تو طراحی بدنه یه سر و گردن از سامسونگ بالاتر زده طرفدارای htc هم هی بگن چون قشنگ تره بهترین گوشی بازاره اخه وقتی دوربین و سخت افزارش به سامسونگ نمیرسه چیش از سامسونگ بهتره تازه بعضی امکانات s6 رو htc m9 نداره جمع کنید برید بابا با این htcتون

ali

۱۳۹۵/۳/۴
سلام.
به قول دوست عزیزمون یاشار تو اول برو با سامسونگ کار کن بعد بیا حرف بزن.من از هرکی میپرسم اس6 یا ئ9 یا ایفون se بخرم میگه اس 6 بگیر.
هیچوقت زود قضاوت نکن

وحید

۱۳۹۵/۱/۲۴
داداش گوشی فقط سامسونگ تمام

Green Hornet

۱۳۹۴/۱۰/۲۸
با این که تقریبا هر دو موبایل در یک سطح هستند ولی بدون شک htc one m9 بیشتر به دل میشینه و من به شخصه one m9 رو انتخاب می کنم