خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

جی اس ام: یک گوشی خاص برای افراد خاص

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۲/۱۲

جی اس ام: سامسونگ با معرفی گلکسی اس 6 اج، اعلام کرد که می تواند قوانین بازی را تغییر دهد و هیچ ترسی از ریسک کردن ندارد. البته نباید فراموش کنیم سامسونگ برای اینکه بتواند تکرار را از گوشی های گلکسی خود حذف کند مجبور بود تا ریسک کند. به همین خاطر نسخه منحنی این گلکسی اس 6 را ارائه کرد. البته بیش از یک ماه مانده به معرفی این گوشی، در خبری اختصاصی پیش بینی کرده بود که این گوشی، دو لیه خواهد داشت. امروز در این مقاله می خواهیم با هم نگاه اجمالی به این نسخه منحنی داشته باشیم تا ببینیم در نگاه اول این گوشی چه ویژگی هایی دارد که بتواند در اولین نگاه کاربر را برای خرید متقاعد کند.

 

 

image

 

image

 

image

 

image

 

طراحی

 

اولین مشخصه این گوشی و گلکسی اس 6، جنس کاملا متفاوت بدنه آن ها است. سامسونگ سالیان طولانی است که به ساخت گوشی های پلاستیکی شهرت دارد اما امسال این کمپانی تصمیم گرفته تا از تکرار خارج شده و در نهایت به تمام اعتراضات پایان دهد. سامسونگ در این نسل از شیشه و فلز در کنار یکدیگر برای اعتبار بخشیدن به گوشی های گلکسی اس خود استفاده کرده است.

 

شیشه ای که در جلو و عقب گلکسی اس 6 اج به کار گرفته شده توسط گوریلا گلس 4 محافظت می شود که با این کار عمر دستگاه در برابر خط و خش و ضربه های وارده بیشتر خواهد شد. فریم گوشی نیز از آلومینیوم ساخته و این ترکیب فلز و آلومینیوم ما به یاد آیفون 4s می اندازد.

 

image

 

در هر دو کناره گوشی، صفحه نمایش به صورت خمیده امتداد پیدا کرده است. کاربرانی که گوشی را در دست گرفته اند گفته اند دست گرفتن گلکسی اس 6 اج علاوه بر اینکه احساس بهتری را القاء می کند، راحت تر نیز است. همانند نسخه اصلی گلکسی اس 6 اج نیز به خوبی اثر انگشت را به خود جذب می کند.

 

image

 

در کل گلکسی اس 6 اج علاوه بر اینکه جنس بدنه جدیدی را در خود می بیند که پیش از این در گوشی های سامسونگ ندیده بودیم، طراحی ای دارد که پیش از این در هیچ کدام از گوشی های سامسونگ به جز گلکسی نوت اج به کار گرفته نشده بود. طراحی گلکسی اس 6 اج را دوست داریم اما در حال حاضر از دور به گوشی نگاه می کنیم و شاید اگر گوشی را از نزدیک ببینیم نظرمان عوض شود.

 

 

image

 

image

 

صحفه نمایش

 

سامسونگ همیشه پیشرو در ارائه آخرین تکنولوژی ها روی گوشی های خودش است. گلکسی اس 6 اج آخرین گوشی این کمپانی است بنابراین باید آخرین تکنولوژی های سامسونگ را روی خود داشته باشد. صفحه نمایش گوشی یکی از مهمترین قسمت های آن است و سامسونگ نیز این موضوع را خوب می داند و به آن اهمیت خاصی می دهد. گلکسی اس 6 اج یک صفحه نمایش 5.1 اینچی دارد که در دو طرف خود خمیده شده است. این صفحه نمایش کیفیت QHD داشته و از نوع سوپر آمولد است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج 576 پیکسل در اینچ است.

 

image

 

image

 

تفاوت اصلی دو نسخه گلکسی اس 6 در صفحه انحنای صفحه نمایش گلکسی اس 6 اج است. اما باید توجه داشته باشید که کارآیی این دو قسمت خمیده به پای خمیدگی گلکسی نوت اج نمی رسد و تنها حالتی زیبا به این گوشی بخشیده است. مهمترین کارآیی این قسمت خمیده در این است که می توانید برخی از نوتیفکیشن ها را از برخی برنامه های خاص، برخی از مخاطبان و برخی از اطلاعات مانند اطلاعات آب و هوا و یا سرویس هایی از یاهو را نمایش دهد. یکی از کارآیی های مهم این خمیدگی این است که اگر شخصی با شما تماس بگیرد یکی از لبه های خمیده رنگی که به آن شخص مربوط است را نشان می دهد.

 

در مجموع این دو قسمت منحنی آن کارآیی که انتظارش را دارید به شما نمی دهد و بیشتر یک حس زیباشناسی را به همراه دارند.

 

 

image

 

رابط کاربری

 

سامسونگ ادعا کرده که رابط کاربری تاچ ویز جدید سامسونگ یکی از بهترین تاچ ویزهایی است که تا امروز تجربه کرده اید. کاربرانی که با این تاچ ویز کار کرده اند تایید کرده اند که رابط کاربری تاچ ویز جدید کمی بهتر و ساده تر شده اما این سادگی در حدی نیست که سامسونگ تا این حد سر و صدا به پا کرده است.

 

 

image

 

image

 

این رابط کاربری روی اندروید نسخه 5.0 قرار گرفته و سامسونگ حالت مهمان را حذف کرده است. سامسونگ می گوید که این ویژگی ای نیست که کاربران گوشی های هوشمند از آن زیاد استفاده کنند و بیشتر برای تبلت ها کارآمد است (حرفی کاملا درست). سامسونگ می گوید که به جای اینکه از این ویژگی های نا کارآمد استفاده شود بهتر است که از ویژگی هایی مانند مولتی ویندو برای کارهای مولتی تسکینگ استفاده شود.

 

 

image

 

پردازنده و حافظه داخلی

 

گلکسی اس 6 اج به صورت جهانی با پردازنده 64 بیتی اگزینوس بر پایه معماری 14 نانومتری اراوه می شود. در کنار این پردازنده یک رم 3 گیگابایتی قرار گرفته که برای کارهای مولتی تسکینگ بسیار کاربردی است.

 

یکی از کاربردهای این سخت افزار قوی تر در قسمت دوربین خود را نشان می دهد. سامسونگ ادعا می کند که دوربین گلکسی اس 6 اچ در سریعترین حالت ممکن فعال می شود زیرا این دوربین همیشه در پس زمینه فعال است.

 

image

 

image

 

سامسونگ تقریبا برای اولین بار پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را از گوشی های پرچمدار خود حذف کرده و به همین خاطر مجبور به حذف نسخه 16 گیگابایتی شده است. گلکسی اس 6 اج مانند گلکسی اس نسخه اصلی در نسخه های 32، 64 و 128 گیگابایتی ارائه می شود.

 

image

 

دوربین

 

همانطور که گفتیم گلکسی اس 6 اج بهترین گوشی سامسونگ است و باید از هر نظر کامل باشد. یکی دیگر از بخش های مهم این گوشی دوربین است. گوشی های سامسونگ همیشه دوربین های خوبی داشته اند و با بهبودهایی که سامسونگ برای دوربین این گوشی در نظر گرفته 100 درصد کیفیت این دوربین بهتر نیز شده است.

 

از نظر رزولوشن کیفیت دوربین همان 16 مگاپیکسلی است که در گلکسی اس 5 دیده بودیم. اما بهبودهایی که سامسونگ برای گوشی ایجاد کرده آن را بسیار کارآمدتر کرده است. دیافراگم دوربین این گوشی f/1.9 است و تشخیص وایت بالانس اینفرارد نیز در آن قرار گرفته است. یکی از ویژگی های خوبی که به دوربین این گوشی اضافه شده OIS است که دوربین را برای عکاسی در نور کم بسیار مناسب کرده است. دوربین جلو نیز کیفیت 5 مگاپیکسلی دارد که برای عکاسی سلفی طراحی شده است.

 

روی کاغذ همه چیز در مورد دوربین گوشی خوب و حتی بالاتر از خوب به نظر می رسد. اما برای اینکه بتوانیم نظر قطعی در مورد این دوربین به شما بدهیم باید تا زمان ارائه و انجام آزمایش روی دوربین گلکسی اس 6 اج صبر کنیم.

 

 

image

 

image

 

نتیجه گیری اولیه

 

گلکسی اس 6 اج مانند گلکسی نوت اج یک گوشی خاص است. سامسونگ گوشی ای را تولید کرده که نمونه آن تا کنون توسط هیچ کمپانی ای ساخته نشده است. از نظر حس زیبایی شناسی می توانیم بگوییم که گلکسی اس 6 اج یکی از زیباترین ها است و با خمیدگی در دو طرف صفحه نمایش حتی از نسخه اصلی یعنی گلکسی اس 6 نیز بهتر زیباتر است. اما زیبایی همه چیز نیست باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کارآیی این قسمت خمیده در این حد و اندازه است که شما مبلغی در حدود 100 یورو اضافه تر را برای این گوشی نسبت به گلکسی اس 6 بپردازید؟ ما تصور می کنیم که گلکسی اس 6 اج تا این اندازه کارآیی ندارد که بخواهید مبلغی بیشتر نسبت به گلکسی اس 6 برای آن بپردازید و تنها علتی که شما مبلغی بیشتر برای گوشی پرداخت می کنید می تواند برای زیباتر بودن آن باشد.

 

image

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (199 نظر)

مسعود

۱۳۹۵/۷/۲۸
گوشی فقط موتورولا.

امیر

۱۳۹۵/۷/۸
فوقالعادس

مبینا

۱۳۹۵/۶/۱۶
دوستان راهنمایی کنید نوت5 بهتره یا اس 6 اج؟

مبینا

۱۳۹۵/۶/۱۶
بله داره

علی

۱۳۹۵/۵/۲۱
داداش هنگ نمونه ولی داغ چرا