خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه اچ تی سی One M9

بررسی اولیه اچ تی سی One M9

جی اس ام: اچ تی سی در مراسمی که امروز توسط اچ تی سی برگزار شد، اچ تی سی بعد از 1 سال گوشی جدید خود را با نام One M9 معرفی کرد. با هم بررسی اولیه این گوشی را می بینیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۲/۱۰

جی اس ام: اچ تی سی در مراسمی که امروز توسط اچ تی سی برگزار شد، اچ تی سی بعد از 1 سال گوشی جدید خود را با نام One M9 معرفی کرد. با هم بررسی اولیه این گوشی را می بینیم.

 

طراحی

شاید در نگاه اول این گوشی شباهت زیادی به نسل قبلی داشته باشد اما توجه کنید که اچ تی سی با ارائه چند تغییر کوچک ظاهر این گوشی را لوکس تر از قبل کرده است. بسیاری از ویژگی های اصلی تغییری نداشته اند که برای این گوشی با این طراحی خاص زیاد بد نیست. اچ تی سی از طراحی Dual finish برای گوشی استفاده کرده است. این گوشی همان حس فلزی نسل قبلی با فلزی آنودایز شده را ارائه کرده است. علاوه بر این این گوشی همان طراحی دوست داشتنی نسل قبلی را نیز به ارث برده است. متریال جدیدی که برای گوشی استفاده شده لبه های جدیدی را به گوشی اضافه کرده است.

 

image

 

این طراحی جدید در پشت گوشی باعث شده تا احتمال سر خوردن گوشی از دست کمتر شود. این طرح جدید به طور حتم به چشم کاربر خواهد آمد به خصوص اگر بدانید که قسمت های دیگر مانند اسپیکرهای دوتایی و یا خط های پشت گوشی هیچ تغییری نداشته اند.

 

image

 

این گوشی مانند اکسپریا زد 3 و یا گلکسی اس 5 تغییرات چشمگیری مانند ضد آب بودن را در خود نمی بیند و هنوز تنها مقاومتی که این گوشی در برابر آب دارد همان IPX3 است که در برابر پاشیده شدن آب از خود مقاوت نشان می دهد. در کل می توانیم One M9 را از نظر طراحی همان One M8 با کمی تغییر بدانیم.

 

image

 

صفحه نمایش

امروزه که تمام پرچمداران به سمت صفحه نمایش های QHD رفته اند اچ تی سی تصمیم گرفته تا در همان کیفیت فول اچ دی باقی بماند. M9 صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت فول اچ دی دارد. این صفحه نمایش همان خصوصیات خوب مانند زاویه دید زیاد، رنگ های طبیعی و عملکرد خوب در زیر نور خورشید را دارد. اما هنوز نمی دانیم که چرا اچ تی سی به سمت صفحه نمایش های QHD نرفته است؟

 

image

 

رابط کاربری

پرچمدار جدید بدین معنی است که باید شاهد یک رابط کاربری جدید روی گوشی نیز باشیم. اچ تی سی One M9 با رابط کاربری جدید Sense 7 ارائه شده است.

اولین تغییرات را می توانیم در بخش آب و هوا که اچ تی سی برای آن بسیار ستوده شده دانست. رابط کاربری و فونت این قسمت عوض شده است.

در صفحه اصلی گوشی شاهد تغییراتی از جمله پیشنهادهای متنی هستیم. برای مثال رستوران را به کاربر پیشنهاد خواهد داد.

 

image

 

اچ تی سی در صفحه اصلی خود چند ویجت را اضافه کرده و آن ها را Smart Launcher نامیده است. این ویجت ها با توجه به برنامه هایی که شما بیشتر از آن ها استفاده می کنید به صورت دینامیک تغییر خواهند کرد.

از این پس قابلیت شخصی سازی این رابط کاربری بیشتر شده است. می توانید رنگ ها، آیکون ها و حتی کلیدهای اصلی اندرویدی را دوباره طراحی کنید.

 

image

 

این رابط کاربری روی اندروید نسخه 5.0 ارائه شده است. در این نسخه پشتیبانی از چند کاربر ارائه نشده است اما ویژگی کودک فعال است. مانند همیشه این رابط کاربری یکی از بهترین ها در بازار اندرویدی ها است و حس خوبی از اندروید را القاء می کند.

 

image

 

پردازنده

هیچ زمان گوشی های پرچمدار اچ تی سی مشکل کارآیی نداشته اند. بنابراین هیچ شکی نیست که این نسل هم مانند نسل های قبلی مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

 

image

 

پردازنده این نسل 8 هسته ای است و ساخت کمپانی کوآلکان است. این پردازنده اسنپدراگون 810 و 64 بیتی است. 4 هسته این پردازنده سرعت 2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر سرعت 1.5 گیگاهرتز را دارند. رم گوشی نیز 3 گیگابایتی است. اچ تی سی نسخه 32 گیگابایتی از این گوشی را برای فروش جهانی در نظر گرفته و علاوه بر این پشتیبانی از کارت حافظه خارجی نیز وجود دارد.

 

image

 

دوربین

دوربین کیفیت 20 مگاپیکسلی دارد که دیافراگم آن F/2.2 است. این دوربین می تواند با کیفیت 4K نیز فیلمبرداری کند. دوربین های اولترا پیکسل از این گوشی حذف نشده اند و اچ تی سی از دوربین اولتراپیکسل برای دوربین جلو استفاده کرده است. اگرچه به نظر می آید که کیفیت این دوربین بسیار خوب باشد اما تا زمان ارائه گوشی و تست های متفاوت روی این دوربین باید صبر کنیم.

 

image

 

نتیجه گیری اولیه

به نظر می رسد که مانند نسل قبلی (M8) گوشی جدید (M9) نیز دوست داشتنی و پرطرفدار باشد. طراحی زیبا و فلزی این گوشی که در این نسل بهبود داده شده آن را دوست داشتنی تر کرده است. در کنار ظاهری مانند نسل قبل اچ تی سی رابط کاربری را بسیار بهبود داده و پردازنده موجود در گوشی را قوی تر کرده است.

 

image

 

مهمترین پیشرفت این نسل به نسل قبل دوربین 20 مگاپیکسلی است. این دوربین به احتمال قوی می تواند رقابت سخت و نزدیکی با دوربین گوشی هایی مانند Z3 داشته باشد اما تا زمان ارائه و تست دوربین آن باید صبور باشیم.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (149 نظر)

Ho3Ein

۱۳۹۵/۶/۱۰
من نمیدونم این طرفداران اپل و سامسونگ دلشون به چی خوشه
از اپل 5بگم که ضخامتش 100اینچه یا از سامسونگ بگم که این قدر هنگ میکنه تا بسوزه
به هر حال باید بگم مف گرونن
شما هم بخاطر اسم و کلاس اپل نخرید بتون پبشنهاد میکنم یه HTC بخرید تجربه کنید به کلی این گوشیای مزخرف مثل اپل و سامسونگ یادتون میره
من خودم ام 8دارم با صد تا اپل عوضش نمیکنم حالا هم میخوام ام 9بگیرم.

hamed

۱۳۹۴/۱۱/۱۷
دوست من من قبلا ام 9 داشتم والان هم اس6 دارم ام 9ازلحاظ صدا عالیه تو باطری از اس6 بهتره ،داغ کردنش هم در اون صورت که میگن نیست دوربینش هم تو نور روز خوبه جنس بدنش هم که محشره
اس6 تنها از لحاظ صفحه نمایش و دوربین عکاسی از اون یکم بهتره.
در کل بهتره صبر کنی تا ام10 از راه برسه.

dark souls

۱۳۹۴/۱۰/۲۴
باز تو نظر دادی؟
وقتی چیزی درمورد گوشی و هوشمند بودن نمیدونی نظر نده
سامسونگ رو هیچ وقت نمیشه با اچ تی سی مقایسه کرد چون اچ تی سی اصن ارزش مقایسه شدن رو نداره

محمدرضا

۱۳۹۴/۱۰/۲۳
عزیز . اچ تی سی یکی از با اصل و نسب ترین گوشی هاست و به مانند سامسونگ یخچال و اتو نمیزنه ... ولی سری دزایر متاسفانه کمتر گوشی خوبی داره اچتی سی اصلا توی کار میان رده ساختن نیست و سری دزایر یک اشتباه بزرگ بوده برای اچ تی سی اما این بدین معنا نیست که تنها سری one خوب بوده باشه اچ تی سی با ویندوز فون کارش رو شروع کرده و اولین گوشی اندرویدی بوده اولین گوشی 3G و4G هم مال اچ تی سی هست کسی نمیتونه انوان بکنه که فقط سری ONE خوبه چرا که همین حالا گوشی SENSATION اچ تی سی به خیلی از گوشی های گرون قیمت سامسونگ می ارزه

اچ تی سی

۱۳۹۴/۹/۲۶
شما برو a9رو نگاه کن بعد بگو کپی برداری نمی کنه