خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه جی فلکس 2

بررسی تخصصی جی اس ام؛بررسی اولیه جی فلکس 2

جی اس ام: دومین نسل با قدرت بیشتر

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۱/۱۹

جی اس ام: در نمایشگاه CES 2015 ال جی  نسل دوم گوشی های خمیده خود را معرفی کرد. در این بررسی اولیه با هم خواهیم دید که این گوشی عضلانی چه ویژگی هایی دارد که می تواند نسل دوم گوشی جی فلکس نام بگیرد.

 

 

image

 

اولین تفاوت این نسل با نسل قبلی در این است که صفحه نمایش از 6 اینچ به 5.5 اینچی تغییر کرده است. همین امر باعث شده که حمل و نقل این گوشی آسان تر شود. علاوه بر این فاصله صفحه نمایش با کناره های گوشی یا همان Bezel کمتر شده است. متاسفانه تغییری در میزان خمیدگی گوشی دیده نمی شود. گوشی هنوز همان شعاع خمیدگی 700 میلیمتر را دارد و اگر فشاری روی آن وارد شود کاملا به حالت تخت در خواد آمد بدون اینکه مشکلی برای آن به وجود آید.

 

 

image

 

 

گوشی ظاهری پلاستیکی دارد اما با این وجود یک گوشی خاص و خوب به نظر می رسد. جی فلکس 2 در دو رنگ ارائه می شود، نقره ای پلاتینیومی و قرمز، و مانند جی 3 جنس آن از پلاستیکی شیک است.

 

image

 

image

 

 

با کاهش اندازه صفحه نمایشی که گوشی داشته کار کردن با آن کمی کسل کننده تر شده اما در عوض در دست گرفتن و کار کردن با آن راحت تر شده است.

 

لبه های گوشی بسیار گرد هستند و همین امر باعث می شود در هنگام استفاده از گوشی کمی اذیت شوید. پلاستیک قاب پشتی به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. علاوه بر این پلاستیک براق باعث شده که گوشی کمی لیز شود.

 

image

 

image

 

جی فلکس 2 152 گرم وزن دارد و ضخامت آن از 7.1 میلیمتر در نازک ترین نقطه تا 9.5 میلیمتر در ضخیم ترین نقطه تفاوت می کند. کلیدهای پاور و کم و زیاد کردن صدا نیز در پشت گوشی قرار گرفته اند.

 

یکی از ویژگی های خوبی که گوشی از نسل قبل به ارث برده، ترمیم خودکار قاب پشتی است. با این ویژگی که در این نسل بهبود پیدا کرده و قوی تر نیز شده است گوشی قادر است تا خط و خشی که روی قاب پشتی آن می افتد را ترمیم کند. ال جی ادعا کرده که زمان ترمیم که در نسل قبل 3 دقیقه بود در این نسل به 10 ثانیه کاهش پیدا کرده است.

 

صفحه نمایش خمیده یکی از مهمترین قسمت های این گوشی به حساب می آید. ال جی از صفحه نمایش های P-OLED استفاده کرده و استفاده کردن از صفحه نمایش OLED باعث می شود که رنگ مشکی عمیق نشان داده شود.

 

 

image

 

بر خلاف G3 این گوشی صفحه نمایش با کیفیت فول اچ دی دارد. متن ها در آن به خوبی نمایش داده می شوند و با تراکم پیکسلی 403 پیکسل در اینچ عکس های در آن با تمام جزئیات نمایش داده می شوند.

 

با اینکه صفحه نمایش های خمیده یک مفهوم جالب و نوپا هستند اما بعد از معرفی دو نسل از این گوشی ها هنوز نمی دانیم که چرا باید در عوض یک گوشی با صفحه نمایش معمولی یک گوشی با صفحه نمایش خمیده خرید.

 

جی فلکس 2 از نظر قدرت پردازشی یک محصول خاص است. کوآلکام پردازنده 8 هسته ای خود با نام اسنپدراگون 810 را در این گوشی به کار گرفته است. 4 هسته این پردازنده سرعت 1.5 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر سرعت 2 گیگاهرتز را برای گوشی به همراه می‌ آورند. یک رم 3 گیگابایتی نیز برای کمک به گوشی در آن قرار گرفته است (البته نسخه 16 گیگابایتی رم 2 گیگابایتی و نسخه 32 گیگابایتی رم 3 گیگابایتی دارد).

 

سیستم عامل گوشی همانطور که انتظار دارید اندروید و نسخه 5.0 آن است. این نرم افزار به روز در کنار پردازنده قدرتمند 8 هسته ای این امکان را برای کاربر فراهم می کند که بدون هیچ مشکلی با گوشی کار کرده و از روان کار کردن آن لذت ببرد.

 

 

image

 

نتیجه گیری اولیه

 

چه بخواهیم چه نخواهیم جی فلکس 2 یک گوشی خاص است. بعد از دو سال و ارائه دو نسل از این گوشی خمیده شاید انتظار بیشتری از ال جی داشتیم اما حقیقتا جی فلکس 2 خلاقیت خیلی زیادی نسبت به نسل اول خودش ندارد. اگرچه از نظر سخت افزاری با یک گوشی قوی تر روبرو هستیم اما از نظر خاص تر شدن و پیشرفت در زمینه انحنای صفحه نمایش چیز خاصی که در نسل قبل ندیده باشیم را در این نسل جدید نمی بینیم. منتظر بررسی کامل این محصول از باشید.

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (96 نظر)

ارسی

۱۳۹۶/۱/۲۴
یعنی بعد از۳نسل تاحالا از خودتون پرسیدین،چرا یه گوشی باید نمایشگر خمیده داشته باشه!!!!!!!
تو بررسی تخصصی اس۸،خمیده بودن خیلی جذابه ولی اینجا جذاب نیست!!!!!!
بازی با کلمات ،فقط برای فشردن نظر خودتون تو مخ مخاطب،قشنگ نیست

یوسف

۱۳۹۵/۶/۵
سلام باسپاس فراوان به سایت جی اس ام قیمت باگارانتی g flex2 چند هست خواهشا پاسخ بدین هرکی خریده قیمت خرید رو بگه باتشکر

ارمین

۱۳۹۵/۵/۱۷
سونی هم باید بره پلی استیسن 1بزنه سونی رو چه به گوشی ، مه قبلا یه هواوی هونور خریدم 500 تومن بعده دوسال فروختمش350 دوستم یه زد وان خرید 1300 بعد دوسال از بس داغون شد فروختش300 مثلا فلزیه؟ یا زد ابه؟ باتریشم ترکیت زد ابیشم خراب شد بدنه رو که دیگه نگم ، توهم برو با پلی 1 بازی کن در مورد گوشی نظر نده لطفا

Hadimax

۱۳۹۵/۴/۱
سلام
نقدتون رو خوندم و اصلا جالب نبود و معلومه با این گوشی اصلا کار نکردین
سرعت گوی بسیار زیاده که اشاره نشد
با همین گوشی دارم این کامنت کجا به شدت اثر انگشت جذب میکنه؟؟
قیمت فوق العاده اشاره نشد
بازی و فیلم دیدن بسیار حال میده..اشاره نشد
دوربین با کیفیت .فیلمبرداری4kو اسلوموشن..اشاره نشد
و مهمتر اینکه گوشی ازین خوشدست تر من نداشتم
بازار چهارسو برید بخرید ولی مدل 3 گیگ اصلا نیستش

مهمان

۱۳۹۵/۳/۲۲
سلام این گوشی نقاط دستیابیش کجااااس لطفا یکی بگه