خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ جی ۳ بیت (LG G3 Beat)

بررسی تخصصی جی اس ام؛ جی ۳ بیت (LG G3 Beat)

جی اس ام: بررسی تخصصی نسخه ارزان قیمت LG G3،

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۱۱/۶

– جی اس ام: گوشی جی 3 بیت نسخه ارزان قیمت پرچمدار سال 2014 ال جی است. این گوشی که در برخی بازار ها با نام تجاری LG G3S عرضه شده، ظاهری شبیه به جی 3 اصلی دارد و همانند برادر بزرگتر خود، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور در پشت دستگاه و زیر دوربین قرار دارد. در رنج قیمتی که این گوشی دارد شاید بتوان جی 3 بیت را بهترین انتخاب دانست اما از نظر سرعت و روانی رابط کاربری، این گوشی بهترین نیست. در ادامه می توانید بررسی تخصصی این گوشی زیبا و البته خوش دست را از بخوانید.

 

image

 

 

طراحی

جی ۳ بیت از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به برادر خود یعنی LG G3 است به نحوی که ممکن است با دیدن عکس جی ۳ بیت در نگاه اول فرق این دو گوشی کره ای را تشخیص ندهید. جی ۳ بیت طراحی خود را مدیون جی ۳ اصلی است.

 

image

 

این جا هم ما با یک بدنه پلاستیکی و البته با کیفیت روبرو هستیم و دکمه های سخت افزاری گوشی در پشت و در زیر دوربین اصلی قرار گرفته است. طراحی این گوشی از برخی لحاظ ها نیز ممکن است شما را یاد HTC One M7 بیاندازد که در لبه ها ضخامت کمی داشت و با بدنه محدبی که در پشت داشت، این ضخامت رفته رفته زیاد تر می شد.

 

image

 

در جلوی این گوشی صفحه نمایش ۵ اینچی قرار گرفته که در بخش صفحه نمایش حسابی آن را بررسی خواهیم کرد اما نکته قابل توجه این صفحه نمایش لبه های نازک کناری آن است که باعث می شود ابعاد گوشی کوچکتر از ۵ اینچی های دیگر بازار شود. تاثیر این لبه های نازک به قدری است که در ابتدا مطمئن نبودیم گوشی که در اختیار ما قرار گرفته واقعا جی ۳ بیت ۵ اینچی است یا یک گوشی با صفحه نمایش ۴.۵ اینچ!

 

image

 

از این موارد که بگذریم، در بالای گوشی دوربین دوم همراه با بلندگو تلفنی جی ۳ بیت قرار گرفته و در کنار این بلندگو هم چراغ LED اعلان ها قرار گرفته است.

 

image

 

در بخش پایینی صفحه نمایش نیز یک صفحه به رنگ گوشی مشاهده می شود که در وسط آن برند ال جی خودنمایی می کند. البته این قسمت کاملا هم سطح با صفحه نمایش بوده و شیشه ای که جلوی گوشی قرار گرفته، این قسمت را نیز پوشش داده است.

 

image

 

در پشت هم همانند ال جی جی ۳، دکمه های کم و زیاد کردن صدا و در وسط آنها دکمه دایره ای پاور خودنمایی می کند که زیر دوربین گوشی قرار گرفته است. در سمت راست دوربین، فلاش قرار دارد که بر خلاف جی ۳ که به فلاش ال ای دی دو رنگ مجهز بود، این بار با یک فلاش ال ای دی ساده روبرو هستیم.

 

image

 

در سمت چپ دوربین نیز فوکوس لیزری دوربین را می بینیم که واقعا هم عملکرد خیلی خوبی دارد. وسط درب پشتی گوشی نیز برند ال جی قرار گرفته و در زیر آن بلندگوی اصلی گوشی قرار گرفته است.

بطور کلی در بخش پایینی گوشی پورت Micro USB و پورت 3.5 میلیمتری هدفون همراه با میکروفون اصلی دستگاه قرار گرفته است.

 

image

 

در سمت راست گوشی تنها یک شیار برای باز کردن درب پشتی دستگاه مشاهده می شود.

 

image

 

در سمت بالایی دستگاه نیز سنسور اینفرارد قرار دارد که می تواند به عنوان ریموت کنترل برای لوازم خانه بکار رود. در کنار این سنسور نیز میکروفون دوم قرار گرفته است.

 

image

 

در سمت چپ دستگاه هم که چیزی خاصی وجود ندارد و تنها فریم شبه فلزی دستگاه مشاهده می شود.

 

image

 

 

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم صفحه نمایش ۵ اینچی این گوشی به لطف حاشیه های کم صفحه نمایش، به خوبی در جلوی این گوشی قرار گرفته است. رزولوشن این صفحه نمایش 720P است و ۲۹۴ پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است.

با وجود این تراکم پیکسلی، شما نمی توانید پیکسل های موجود در صفحه نمایش را به راحتی ببینید و حتما یا باید خیلی به این نمایشگر نزدیک شوید یا با چشم مسلح پیکسل های جی ۳ بیت را شکار کنید.

 

image

 

از این مورد مثبت که بگذریم، صفحه نمایش جی ۳ بیت عکس ها را بسیار گرم نشان می دهد. طوری که حتی ممکن است از صفحه نمایش این گوشی خسته شوید. البته این موضوع کاملا سلیقه ای است و قطعا هر کسی نظر متفاوتی از این بابت دارد. اما نکته حائز اهمیت کیفیت قابل قبول صفحه نمایش جی ۳ بیت است.

البته ما انتظار داشتیم ال جی در نسخه ارزان تر جی ۳ از صفحه نمایش 1080P استفاده کند اما همین صفحه نمایش نیز با توجه به کیفیت خوبی که دارد کاربر را راضی نگاه خواهد داشت. 

 

image

 

یکی از تکنولوژی های به کار رفته در این نمایشگر، تکنولوژی IPS است که کیفیت نمایش خیلی خوبی در زوایای مختلف ارائه می دهد. 

یکی از ضعف های این صفحه نمایش که می توان به آن اشاره کرد شیشه رویی صفحه نمایش است که در زیر نور آفتاب، دیدن صفحه نمایش را کمی سخت تر می کند. همچنین جنس این پوشش شیشه ای به گونه ایست که با انگشتان اصطکاک زیادی دارد و تجربه کاربری خوبی را از خود به جای نمی گذارد.

 

سخت افزار

 

گوشی جی ۳ بیت با توجه به رده قیمتی که دارد، انتظار نمی رود مشخصات سخت افزاری خیلی خوبی هم داشته باشد. قلب تپنده جی ۳ بیت یک پردازنده  Snapdragon 400 ساخت شرکت کوآلکام است که سرعت پردازشی آن روی 1.2 گیگاهرتز تنظیم شده است. دوربین اصلی گوشی رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد و از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار است. دوربین جلویی دستگاه 1.3 مگاپیکسلی است. 1 گیگابایت حافظه رم نیز در این گوشی وجود دارد و حافظه داخلی آن 8 گیگابایتی است که می توان با استفاده از Micro SD آن را تا 64 گیگابایت ارتقا داد. یکی از معایب این گوشی از نظر سخت افزاری را شاید بتوان فقدان چیپست NFC دانست. 

این مشخصات سخت افزاری در ابعاد 137.7×69.6×10.3 میلیمتر قرار گرفته اند و وزنی معادل 135 گرم دارند. 

 

نرم افزار

 

رابط کاربری دستگاه تقریبا روان اجرا می شود. البته لفظ تقریبا روان را نمی توان بدی این رابط کاربری دانست و به نحوی می توان گفت به علت پردازنده میان رده ای که در این دستگاه استفاده شده، رابط کاربری روان و دلچسب نیست. 

ولی در حالت کلی هم ممکن است این رابط کاربری هر کسی را راضی نکند. شخصا به لانچری که به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده، علاقه ای ندارم ولی این موضوع با نصب کردن لانچر Google Now کاملا حل شد و کار کردن با جی ۳ بیت لذت بخش تر هم شد. 

 

image

 

البته ال جی علاوه بر لانچر اصلی خود، یک لانچر ساده تر به نام Easy Phone هم در این رابط کاربری قرار داده است. این لانچر ساده در حالت عادی صفحه کلید تلفن را نشان می دهد. اما با کشیدن صفحه خانه به سمت چپ، می توانید آیکون های مورد علاقه خود را نیز اضافه کنید.

 

image

 

اما به محضی که وارد بخش تنظیمات این گوشی می شوید، باز هم ممکن است نا امید شوید اما خوشبختانه یک گزینه برای تبدیل نمایش تنظیمات گوشی از حالت  Tab View به  List View دارد و در نتیجه تنظیمات گوشی تبدیل به حالت تنظیمت عادی اندروید می شود. اما این مورد هم می توان گفت به نوعی سلیقه ای است و ال جی با ساخت این رابط کاربری، سعی در جذب طیف وسیعی از کاربران را داشته است.

 

image

 

ال جی سعی کرده در رابط کاربری گوشی امکانات مختلفی را قرار دهد تا کاربر احساس راحتی بیشتری کند و در این زمینه باید بگوییم موفق هم عمل کرده است. یکی از امکاناتی که واقعا به درد بخور است، ویژگی است که به کمک آن می توان در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش، با دوباره لمس صفحه گوشی روشن شود. اگرچه این مورد ویژگی خاصی نیست و در بیشتر گوشی های اندرویدی بازار وجود دارد اما باز هم با این وجود یک ویژگی عالی برای کاربران این گوشی میان رده است.

یک ویژگی نرم افزاری دیگر، امکان شخصی سازی کردن دکمه های نرم افزاری گوشی است و از طریق تنظیمات مربوطه می توان ۴ دکمه دیگر به این بخش اضافه کرد.

 

image

 

در مجموع می توان رابط کاربری این گوشی را دلچسب توصیف کرد و کاربران مشکل خاصی با آن نخواهند داشت.

 

دوربین

 

عملکرد دوربین در گوشی جی ۳ بیت خیلی بهتر از آن چیزی است که از یک گوشی میان رده انتظار داشتیم. دوربین ۸ مگاپیکسلی جی ۳ بیت عکس های خیلی خوبی در روز شکار می کند و رنگ ها کاملا طبیعی و البته گرم هستند. 

 

image

 

یکی از ویژگی های جذاب دوربین جی ۳، وجود فوکوس لیزری در آن است. به کمک این تکنولوژی، فوکوس در عکس ها بسیار سریع و البته با دقت بالایی انجام می شود. فوکوس لیزری، در موقع عکاسی یک مجموعه لیزر با فاصله مشخص از هم به سمت سوژه پرتاب می کند. سپس این پرتو ها هر کدامشان زودتر به سنسور مخصوص بازگردد، دوربین تشخیص می دهد فوکوس روی کدام بخش انجام شود. البته تمام این کارها در کمتر از ۱/۵ ثانیه انجام می شود و دوربین به سرعت و با دقت بالایی فوکوس می کند.

 

image

 

image

 

image

 

image

در کنار این دوربین یک فلاش ال ای دی هم وجود دارد که وظیفه تامین نور در عکاسی شب را دارد. دوربین گوشی در حالت عادی در شب نمی تواند به خوبی عکاسی کند اما در هر صورت باز هم راضی کننده است.

اپلیکیشن دوربین جی ۳ بیت ظاهر ساده ای دارد و کار کردن با آن نیز ساده است. همچنین به کمک ویژگی فرمان صوتی می توان با گفتن چهار کلمه Smile، Cheese، Kimchi و LG عکس برداری کرد. در حالت عادی نیز می توان با فشردن دکمه کم کردن صدا اقدام به عکس برداری کرد و یا با استفاده از دکمه شاتر لمسی که در نرم افزار وجود دارد این کار را انجام داد.

 

باتری

 

عمر باتری ۲۵۴۰ میلی آمپری گوشی جی ۳ بیت عالی نیست اما این به آن معنی نیست که میزان مصرف باتری جی ۳ خیلی زیاد است. با استفاده معمولی شامل وبگردی، کمی بازی کردن، دیدن چند فیلم در یوتیوب و توییتر گردی، جی ۳ بیت می تواند تقریبا تا یک روز کاری باتری داشته باشد و شما را همراهی کند. از نظر مصرف باتری در حالت استند بای نیز جی ۳ بیت بسیار خوب عمل می کند و در حالت استند بای مصرف باتری بسیار کم است.

 

image

 

مدت زمان شارژ باتری دستگاه اما کمی زیاد است ولی فقط کمی و در عمل این موضوع را احساس نخواهید کرد. طبق تست های انجام شده توسط سایت های خارجی این گوشی ۱۵ ساعت مکالمه مداوم در حالت 3G و ۷۵۰ ساعت باتری در حالت استند بای و 3G در اختیار کاربر قرار می دهد.

 

نظر جی اس ام

 

گوشی جی ۳ بیت در دو نسخه تک سیم و دو سیم کارته ساخته شده است. نسخه ای که در اختیار ما قرار گرفته بود، دو سیم کارته بود و متاسفانه از LTE پشتیبانی نمی کرد اما مدل تک سیم کارته G3 Beat یا G3 S از LTE هم پشتیبانی می کند. در مدت زمان ۵ الی ۶ روزه ای که این گوشی دست من بود نتوانستم خودم رو قانع کنم که از جی ۳ بیت به عنوان گوشی اصلیم استفاده کنم. اما با این وجود باز هم هر بار از جی ۳ بیت استفاده می کردم از این گوشی لذت می بردم.

 

image

 

در نهایت می توان گفت در رنج قیمتی ۹۰۰ هزار الی ۱ میلیون تومان، خرید گوشی جی ۳ بیت انتخاب عاقلانه ای است و نسبت به رقبایی که دارد انتخاب مناسبی است. از رقبای این گوشی از نظر سایزی می توان به گلکسی اس ۵ مینی، اچ تی سی وان مینی ۲، هوآوی اسند پی ۶ و اکسپریا زد ۱ کامپکت اشاره کرد. امیدوارم این بررسی تخصصی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

 

مزایا:

صفحه نمایش خوب

طراحی ارگونومیک

ظاهر زیبا

دوربین خوب

 

معایب:

جنس بده پوشش صفحه نمایش

وجود لگ در برخی موارد

عمر باتری معمولی

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

احمد

۱۳۹۷/۳/۱۶
این گوشی قابلیت میرورینگ داره یا نه؟؟؟

امین

۱۳۹۵/۱۰/۲
ببخشید ها اگه باتریشو عوض کنم درست میشه اندرویدش

امین

۱۳۹۵/۱۰/۲
سلام ببخشید من از بروزرسانی نرم افزار از گوشی اندروید مو اپدیت کردم نمی دونم شاید اشتباه ازمن بوده الان هنگ میکنه رمش پر مموری 16گیگ هم گذاشتم ولی بازم هنگ داره چی کار کنم به دادم برسید چه جوری اندرویدمو برگردونم فلش کنم یا ریکاوری کنم یا ویروس داره به نظرتون مرسی لطفا زود راهنمایی کنید با تشکر

مهدی

۱۳۹۵/۷/۴
فوق العادست نسبت به قیمتش من یکسال دارم واقعا ازش راضی ام . اندرویدشم ابدیت کردم بهترم شد. کلا از هم قیمتهای خودش خیلی سرتره . من از سونی زد وان هم بهتر میدونمش .

mh

۱۳۹۵/۳/۴
besiar goshie bikhodie nakharid man kharidam , AKHARE LAG hast , dorbin ashghal makhsosan jolo ,