خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام : مقایسه تصویری آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 در کنار یکدیگر

بررسی تخصصی جی اس ام : مقایسه تصویری آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 در کنار یکدیگر

: بی شک آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 را می توان دو پرچمدار اصلی بازار فبلت ها دانست که در کنار نوت 4 به رقابت با یکدیگر می پردازند. در این پست مقایسه ای تصویری و نظیر به نظیر از دو گوشی آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 داشتیم تا مشخص شود در هر بخش این دو گوشی چه تفاوت هایی با هم دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۸/۴

: بی شک آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 را می توان دو پرچمدار اصلی بازار فبلت ها دانست که در کنار نوت 4 به رقابت با یکدیگر می پردازند. در این پست مقایسه ای تصویری و نظیر به نظیر از دو گوشی آیفون 6 پلاس و نکسوس 6 داشتیم تا مشخص شود در هر بخش این دو گوشی چه تفاوت هایی با هم دارند.

 

image

 

این مقایسه در 26 پارامتر گوناگون انجام شده که در زیر آن را مشاهده می کنید.

 

اندازه :

image

هر دوی این گوشی ها در جمع فبلت ها و یا گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ دسته بندی می شوند اما اگر نگاهی سریع به هر دو گوشی بیندازیم متوجه می شویم که نکسوس 6 عملا به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ تر، سایز توجیه پذیرتری دارد. نکسوس نسبت به آیفون 6 پلاس در مجموع 1 درصد بلندتر، 6 درصد عریض تر و البته 42 درصد ضخیم تر است. ضخامتی که در مقابل با آیفون 6 پلاس حرفی برای گفتن نخواهد داشت. نکسوس 6 رغم داشتن ویژگی های فوق العاده اما در زمینه ضخامت زیاد موفق نبوده و یک گوشی نسبتا ضخیم محسوب می شود.

 

وزن :

image

آیفون 6 پلاس در مجموع 7 درصد سبک تر از نکسوس است. با توجه به تفاوتی که در سایز صفحه نمایش این دو گوشی دیده می شود این میزان تغییر در وزن این دو گوشی شاید منطقی به نظر برسد.

 

جنس بدنه :

image

نکسوس 6 را می توان دارای بهترین جنس بدنه در بین گوشی های غیرفلزی دانست که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می کند. در قیاس با دیگر پرچمدار بازار یعنی نوت 4 نیز این گوشی از لحاظ جنس بدنه حس بهتری به کاربر منتقل می کند. در مورد آیفون 6 پلاس نیز وضع مشخص است. آیفون 6 پلاس دارای بدنه آلمینیومی بوده و مثل آیفون های قبلی حس خیلی خوبی به کاربر منتقل می کند.

 

رنگ ها :

image

نکسوس 6 در دو رنگ و آیفون 6 پلاس در سه رنگ عرضه شده و شما می توانید از بین این رنگ ها دستگاه خود را انتخاب کنید. طبعا قیمت تمامی این رنگ ها با یکدیگر یکسان است.

 

سایز صفحه نمایش :

image

صفحه نمایش نکسوس 6 از آیفون 6 پلاس بزرگ تر است اما نسبتی که صفحه نمایش این گوشی از آیفون 6 پلاس بزرگ تر است در سایز بدنه این گوشی نشان داده نمی شود زیرا فضای بیشتری از بخش جلویی این گوشی را صفحه نمایش گرفته است. صفحه نمایش نکسوس 6 حدودا 6 اینچی و صفحه نمایش آیفون 6 پلاس 5.5 اینچی است. نکسوس 18 درصد صفحه نمایش بزرگ تری در اختیار شما قرار می دهد. اگر ضخامت گوشی برای شما مهم نیست و به دنبال یک صفحه نمایش بزرگ هستید قطعا نکسوس 6 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود که در حد یک تبلت می تواند برای شما کارایی داشته باشد.

 

دقت صفحه نمایش :

image

صفحه نمایش QHD نکسوس 23 درصد درخشان تر از صفحه نمایش آیفون 6 پلاس است و شما تصاویر را بهتر از آیفون 6 پلاس در آن مشاهده خواهید کرد. دقت صفحه نمایش نکسوس 6 برابر با 1445*2560 بوده و دارای 493 پیکسل در هر اینچ است. از طرفی دقت صفحه نمایش آیفون 6 برابر با 1080*1920 بوده و دارای 401 پیکسل در هر اینچ است که در نتیجه می توان متوجه شد که صفحه نمایش نکسوس 6 نسبت به آیفون 6 پلاس بهتر است.

 

نوع صفحه نمایش :

image

نوع صفحه نمایش نکسوس 6 آمولد بوده که تصاویری شفاف و روشن را در اختیارتان قرار می دهد. البته از صفحه نمایش IPS آیفون 6 پلاس نباید به سادگی بگذریم زیرا این صفحه نمایش نیز کیفیت خیره کننده ای را در اختیار شما قرار می دهد.

 

سنسور اثر انگشت :

image

یکی از ویژگی های اصلی آیفون 6 پلاس داشتن سنسور اثر انگشت است که با کمک آن می توانید امنیت گوشی خود را بالاتر ببرید. در نکسوس 6 خبری از سنسور اثر انگشت نیست.

 

پرداخت از طریق NFC :

image

هر دوی این گوشی ها بر اساس متد خود می توانند از طریق NFC پرداخت خود را انجام دهند. گوگل از قدیم از طریق کیف پول خود یعنی Google Wallet  این پرداخت ها را انجام می داده و حالا نوبت به اپل رسیده تا سیستم Apple Pay را بر روی محصولات جدید خود پیاده سازی کند. اپل با ترکیب Apple Pay و سنسور اثر انگشت خرید راحت تری نسبت به Google Wallet در نکسوس 6 قرار داده و به نظر می رسد این سیستم بتواند موفق تر از کیف پول گوگل عمل کند.

 

وضعیت استفاده با یک دست :

image

یکی از معضلات بسیار مهم استفاده از فبلت ها و گوشی های بزرگ تر از 5 اینچ، کار کردن با آن با یک دست است. اپل در آیفون 6 پلاس راه حلی اندیشیده تا کاربری که در حالت عادی نمی تواند انگشت شست خود را تا بالای گوشی بیاورد تنها با دو بار لمس کردن سنسور اثر انگشت بخش بالایی گوشی پایین تر آمده و در فضایی قرار گیرد که کاربر بتواند آن را با یک دست و به راحتی لمس کند. این امکان در نکسوس 6 وجود ندارد و شما برای لمس بعضی از نقاط صفحه نمایش نیاز به استفاده از دو دست خود خواهید داشت.

 

دوربین (مگاپیکسل) :

image

اگر بخواهیم از آمار و ارقام استفاده کنیم، بر روی کاغذ دوربین 13 مگاپیکسلی نکسوس 6 از دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 6 پلاس قوی تر است. اما نباید از سنسور قوی دوربین آیفون 6 پلاس غافل شویم که تصاویر فوق العاده اسلوموشن 240 فریم بر ثانیه با کیفیت 720پی را برای شما ضبط می کند که هیچ گوشی دیگری قادر به انجام آن نیست. اگر هم اهل سلفی گرفتن باشید که دوربین جلوی نکسوس 6 کمی قوی تر از دوربین جلوی آیفون 6 پلاس است.

 

دوربین (دیافراگم) :

image

اگر صحبت از دیافراگم این دو گوشی باشد به نظر می رسد نکسوس 6 با داشتن F2.0 کیفیت عکس های بهتری نسبت به آیفون 6 با F2.2 داشته باشد.

 

سیستم لرزشگیر اپتیکال تصاویر :

image

هر دوی این گوشی ها دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال تصاویر بوده و بنابراین افرادی که در هنگام عکاسی دستشان می لرزد نباید نگرانی بابت شفاف نبودن عکس های خود داشته باشند زیرا این دو گوشی به خوبی این لرزش ها را محو می کند. این سیستم از معدود تفاوت های آیفون 6 پلاس و آیفون 6 نیز محسوب می شود که بر روی آیفون 6 وجود ندارد.

 

فلش دوربین دوگانه :

image

 هر دوی این گوشی ها مجهز به فلش دو گانه بوده و بنابراین عکس های شما در تاریکی و با استفاده از فلش طبیعی به نظر می رسد.

باتری:

image

.

هر چند که اپل تا به حال نتوانسته باتری قدرتمندی را بر روی آیفون های خود قرار دهد اما به نظر می رسد در آیفون 6 پلاس داستان جور دیگری است و آیفون 6 پلاس باتری فوق العاده ای دارد. از طرفی نکسوس 6 نیز با داشتن ظرفیت باتری بالا امید دارد تا کاربرانش مشکلی در این نقطه حس نکنند.

 

سیستم شارژ سریع :

image

یکی از ویژگی های مهمی که در نکسوس 6 قرار گرفت سیستم شارژ سریع باتری آن است. سیستمی که آیفون 6 پلاس از داشتن آن محروم است. گوگل ادعا کرده است که شما در این وضعیت می توانید تنها با 15 دقیقه شارژ این گوشی تا ساعت ها با آن کار کرده و نگرانی از بابت تمام شدن باتری نداشته باشید. هر چند که بر روی آیفون 6 پلاس خبری از این سیستم نیست اما شما می توانید با استفاده از شارژر آی پد، آیفون 6 پلاس خود را سریع تر از حالت عادی شارژ کنید.

 

ظرفیت حافظه :

image

اپل گزینه های بیشتری نسبت به نکسوس در اختیار کاربران قرار می دهد. بعد از حذف ظرفیت 32 گیگابایت نوبت به جایگزینی آیفون 128 گیگابایتی رسیده تا گزینه ای ایده آل برای افرادی باشد که دوست ندارند عکس ها و ویدیوهای خود را از روی گوشی پاک یا منتقل کنند.

 

میکرو اس دی :  

image

هیچ کدوم از این دو گوشی از حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند و به نظر نمی رسد با فضایی که در اختیار شما قرار می دهند به آن نیازی پیدا کنید.

 

پردازنده:

image

هماهنگی سخت افزار و نرم افزار آیفون 6 پلاس باعث شده که شما تجربه ای منحصر به فرد از کار با این گوشی داشته باشید و قطعا پردازنده دو هسته ای A8 64 بیتی آیفون 6 پلاس می تواند رقیبی قدرتمند در برابر پردازنده 32 بیتی چهار هسته ای اسنپ دراگون 805 نکسوس 6 باشد.

 

رم :

image

بر روی کاغذ، رم نکسوس 6 سه برابر قوی تر از رم آیفون 6 پلاس است اما در عمل شما هیچ کاری نیست که در آیفون 6 پلاس قادر به انجام آن نباشید و رم 1 گیگابایتی آیفون 6 پلاس کاملا بر اساس نیاز کاربر و سخت افزار این گوشی طراحی شده است.

 

بلندگوی جلو :

image

بلندگوهای آیفون از قدیم تا به الان در زیر آن قرار داشته و در مقایسه با گوشی هایی که بلندگوی آن در جلو قرار دارد شاید مغلوب شود. این در مورد نکسوس 6 نیز صدق می کند که بلندگوهای آن در جلو قرار داشته و کیفیت صدای بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

سیستم عامل :

image

بحث بین سیستم عامل اندروید و iOS همیشه داغ بوده و همچنان هم ادامه دارد. آیفون 6 پلاس از iOS8 و نکسوس 6 از اندروید L بهره می برد و هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که می توانند در هر پارامتر باعث برتری نسبت به دیگری شوند. در بحث سیستم عامل شاید سلیقه کاربر حرف اول را بزند.

 

ضدآب : 

 

image

 

شاید یکی از تفاوت های اصلی این دو فبلت پرچمدار را ضد آب بودن آن ها دانست. نکسوس 6 بر خلاف آیفون 6 پلاس ضد آب بوده و از این لحاظ از رقیب خود پیشروتر محسوب می گردد. اگر نیاز به یک فبلت ضد آب دارید نکسوس 6 می تواند از بهترین انتخاب ها برای شما باشد.

 

تاریخ عرضه :

image

نکسوس 6 هنوز عرضه نشده و از نوامبر 2014 در اختیار کاربران قرار می گیرد اما آیفون 6 پلاس از  سپتامبر 2014 یعنی دو ماه قبل از عرضه نکسوس 6 در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته در مورد آیفون 6 پلاس نیز به نظر می رسد هنوز موجودی فروشگاه ها در حدی نیست که کاربر به سرعت بعد از درخواست گوشی خود را تحویل بگیرد و گاهی بین 3 تا 4 هفته برای تحویل گوشی زمان نیاز است.

 

قیمت نسخه آنلاک :

image

نکسوس 4 و نکسوس 5 هر دو از گوشی هایی محسوب می شدند که رغم داشتن سخت افزار قوی اما قیمت مقرون به صرفه ای داشتند و نسبت به گوشی های هم سطح خود از لحاظ سخت افزاری ارزان محسوب می شدند اما در نکسوس 6 قیمت بسیار بالاتر است. قیمت نکسوس 6 از 650 دلار آغاز شده که تقریبا هم قیمت با گوشی های آیفون 6، اچ تی سی ام 8 و گلکسی اس 5 است. اما آیفون 6 پلاس نیز قیمت بالاتری از رقیب خود داشته که قیمت آن از 750 دلار آغاز می گردد و این گوشی نیز عملا گوشی نسبتا گرانی محسوب می گردد.

 

قیمت نسخه قراردادی :

image

اگر تحت قرارداد اپراتورها بخواهید این گوشی ها را خریداری کنید برای آیفون 6 پلاس باید حداقل 300 دلار پرداخت کنید. این در حالیست که هنوز قیمت نسخه قراردادی نکسوس 6 مشخص نیست.

 

جمع بندی :

هم نکسوس 6 و هم آیفون 6 پلاس گوشی های بسیار قدرتمندی بوده که برای کسانی که علاقه ای به صفحه نمایش بزرگ دارند فبلت ایده آلی محسوب می شوند. شاید نقطه تفاوت اصلی این دو گوشی را سیستم عامل آن دانست. جایی که iOS و اندروید باز مقابل یکدیگر قرار می گیرند و این در نهایت بر اساس سلیقه شماست که کدام یک را انتخاب کنید. با توجه به مشخصات اعلام شده، شما نکسوس 6 را انتخاب می کنید یا آیفون 6 پلاس؟ 

 

 

image

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (90 نظر)

سامان

۱۳۹۵/۳/۱۹
راسته كه ميگن براي نصب برنامه در ايفون بايد براي هر برنامه 50 هزار تومان پرداخت كنيم؟ من ماه بعد قراره بگيرم ميشه راهنماييم كنيد دوستان؟ از مزايا و معايبش برام بگيد شايد نظرم عوض شد ولي اينقد به ايفون 6 اعتماد دارم كه محاله دوستان بتونن از معايبش بگن ايفون برترين و و بهترين و اولين مارك بين تمام مارك هاست ....
اپل، امپراطور تمام مارك ها

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۲
آیفون از نظر من بهتره چون هنگ نمیکنه، دوربینش هم خوبه، صفحه نمایش با کیفیتی داره و حسگر اثر انگشت ولی نمیگم نکسوس خوب نیست جزو گوشی های برتر اندرویدیه

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۸
كي ميتونه يكي از بدي هاي گوشي هاي آيفونو بگه آيفون ها يه چيز ديگه اي هستند

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۲۲
سلام.دوربين آيفون 6 و 6 پلاس هشته ولي كيفيتش از دوربين گوشي سوني 20 مگاپيكسلي بيشتره در ضمن گوشي هاي آيفون به هيچ عنوان هنگ نمي كنن.اپل را با هيچ چيز نميشه مقايسه كرد چون بهترين گوشيه

مهمان

۱۳۹۳/۹/۱۰
1. حتی در گوشی نوت 4 ک بهترین گوشی اندرویدی هست کند شدن و ... دیده شده 2. ویندوز کاملا مال عوامه و برعکس ویندوز ضعیف تر از لینوکس و مکینتاشه 3. هنوز سریعترین عملکرد با اپله حتی اگر سخت افزارش مثه اونا نباشه با تشکر