خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛HTC One Mini 2

بررسی تخصصی جی اس ام؛HTC One Mini 2

جی اس ام: اچ تی سی One mini2 نسخه کوچک پرچم‌دار این شرکت یعنی M8 است . این گوشی ادامه‌دهنده راه One mini است . اچ تی سی سعی کرده است ظاهر M8 را حفظ کند و با ارائه سخت‌افزار پایین‌تر mini2 را باقیمتی ارزان‌تر ارائه کند .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۸/۳

 - جی اس ام: اچ تی سی One mini2 نسخه کوچک پرچم‌دار این شرکت یعنی M8 است . این گوشی ادامه‌دهنده راه One mini است . اچ تی سی سعی کرده است ظاهر M8 را حفظ کند و با ارائه سخت‌افزار پایین‌تر mini2 را باقیمتی ارزان‌تر ارائه کند .

 

طراحی One mini2

 

Mini2 مانند M8 دارای بدنه‌ای آلومینیومی است که البته در کناره‌های صفحه‌نمایش و برخی از قسمت‌های گوشی نواری پلاستیکی مشاهده می‌شود . تفاوت ظاهری بین (HTC One (M8  و HTC One mini 2 بسیار کم است. قاب جلو را یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچ با وضوح  HD در برگرفته است کلیدهای Home, Recent Apps و Back زیر صفحه‌نمایش واقع‌شده‌اند . حسگر نور محیط، حسگر proximity و دوربین ثانویه 5 مگاپیکسلی  با زاویه گسترده در بالای صفحه‌نمایش در دو طرف خروجی صدای گوشی قرار دارند. میکروفن اصلی زیر شبکه بلندگو در پایین صفحه‌نمایش قرارگرفته است.برخلاف One mini این گوشی دارای لبه‌های گردتری است.  این گوشی کوچک‌تر از M8 است اچ تی سی توانسته است باکم کردن حدود 10 میلی‌متر از ارتفاع و 5 میلی‌متر از عرض One mini2 را به یک گوشی خوش‌دست تبدیل کند. وزن One mini2  137 گرم است که برای یک گوشی هوشمند عالی به نظر می‌رسد. بااین‌وجود این گوشی کمی از رقبای خود با صفحه‌نمایش برابر بلندتر است این بلندتر بودن به خاطر استفاده از اسپیکرهای استریو در بالا و پایین صفحه‌نمایش است. مانند M8 باتری این گوشی نیز غیرقابل تعویض توسط کاربر است. در کناره سمت چپ گوشی تنها درگاه سیم کارت نانو  مشاهده می‌شود . اگر نگاهی به کناره سمت راست بیندازید متوجه کلیدهای تنظیم صدا و درگاه کارت حافظه Micro SD خواهید شد. درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه را می‌توانید به‌وسیله سوزن مخصوصی که در جعبه قرار دارد بازکنید . در پشت دستگاه لنز دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلش قرارگرفته است .در کناره پلاستیک لبه بالایی نیز کلید پاور به همراه پورت 3.5 میلیمتری هدفون  مشاهده می‌شوند و دیگر خبری از اینفرارد نیست . One mini2 در سه رنگ طوسی ، نقره‌ای ، طلایی در بازار موجود است.

 

 

image

 

image

 

image

 

صفحه‌نمایش One mini2

 

اچ تی سی کیفیت HD صفحه‌نمایش که در  Onemini استفاده کرده بود را در One mini2 تغییر نداده است و همچنان شاهد صفحه‌نمایش HD در Mini2 هستیم. تنها سایز صفحه‌نمایش از 4.3 اینچ به 4.5 اینچ رسیده است . تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش حدود 326 پیکسل بر اینچ است که با تراکم پیکسلی آیفون 5S برابر است اما به‌روشنی آن نیست. با مشاهده یک فیلم مشابه در هر دوگوشی One mini و One mini2 به ما ثابت شد که One mini2 فیلم‌ها را باکیفیت بالاتری پخش می‌کند و رنگ‌ها در آن طبیعی‌تر نمایش داده می‌شوند. شاید تنها مورد منفی در صفحه‌نمایش انعکاس نور در آن باشد که خوانایی را در محیط‌های پرنور کم می‌کند. صفحه‌نمایش با پوشش Gorilla Glass 3 برای جلوگیری از خط و خش‌های احتمالی محافظت‌شده است.

 

image

 

 

پردازنده و سیستم‌عامل One mini2

 

پردازنده چهار هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 400 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز وظیفه پردازش را بر عهده دارد. One mini2 کمتر 10 ثانیه راه‌اندازی می‌شود و در هنگام کارکرد با آن کندی و یا افت سرعت دیده نشد و برخی مشکلاتی که در One mini دیده می‌شود در One mini2 برطرف شده است .در تست بازی نیز One mini2 توانست از پس بازی‌هایی چون Asphalt8،NBA2K ، Dead trigger  ،RealRacing برآید حتی بازی‌هایی چون Nova3 و D Day نیز اجرا می‌شوند اما کمی لگ در هنگام بازی مشاهده شد.  نکته منفی در مورد این گوشی حافظه RAM آن است که نسبت به نسخه قبلی از RAM بالاتری بهره نمی‌برد و همان یک گیگابایت است و حدود 520 مگابایت آن همیشه پر است . 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی کم به نظر میاید خصوصا اینکه تنها 11 گیگابایت آن قابل‌استفاده توسط کاربر است  اما نگران نباشید می‌توانید تا 128 گیگابایت کارت حافظه به آن اضافه کنید. One mini2 مجهز به سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.4 ( کیت کت ) به همراه رابط کاربری Sense نسخه 6 است و تقریبا تمامی امکانات نرم‌افزاری M8 را دارد.

 

image

 

دوربین One mini2

 

علیرغم M8 که از دوربین اولترا پیکسل اچ تی سی بهره می‌برد این بار در One mini2 شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی هستیم . این دوربین فاقد لرزش گیر اپتیکال تصویر است . نرم‌افزار دوربین در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما با حرکت در بین منوها شاهد امکانات بسیار خوبی نظیر HDR ، sweep panorama ، حالت ضد لرزش و کنترل دستی خواهید بود . سوییچ بین حالت‌های مختلف دوربین بسیار سریع صورت می‌گیرد . کیفیت عکس‌ها در مقایسه با One mini بسیار بالاتر به نظر می‌رسد و عکس‌ها دارای رنگ‌های طبیعی‌تری هستند . مانند One mini در این گوشی هم می‌توانید باکیفیت Full HD فیلم‌برداری کنید و اگر کیفیت را به HD تغییر دهید قابلیت فیلم‌برداری با سرعت 60 فریم در ثانیه را نیز خواهید داشت . اچ تی سی برای دوست داران عکس‌های سلفی نیز دوربین جلوی گوشی را از 1.6 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل ارتقا داده است این دوربین دارای حالت اختصاصی سلفی است.

 

 

image

 

سایر امکانات One mini2

 

One mini2 مجهز به Wifi با پشتیبانی از استانداردهای a/b/g/n و قابلیت‌هایی چون dual-band, DLNA, Wi-Fi hotspot است . از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث نسخه 4 و NFC اشاره کرد . پورت USB این گوشی نیز قابلیت پشتیبانی از OTG را دارد بدین ترتیب می‌توانید حافظه‌های فلش را به گوشی متصل کنید.

 

image

 

باتری One mini2

 

One mini2 مجهز به یک باتری 2110 میلی‌آمپری از نوع Li-Po است. این باتری نسبت به باتری استفاده‌شده در One mini ظرفیت بالاتری دارد. همچنین قابلیت Power Saver برای استفاده بهینه‌تر از باتری موجود است. با فعال کردن این قابلیت نور صفحه‌نمایش کم ، حالت لرزاننده قطع و استفاده از دیتا در هنگام خاموش بودن صفحه‌نمایش قطع می‌شود. در تست ویدئو که به‌صورت مداوم پخش می‌شد با قرار دادن نور صفحه‌نمایش روی 50 درصد روشنایی حدود 9 ساعت گوشی روشن ماند . در استفاده روزمره حدودا یک روز و نیم می‌توانید روی شارژ One mini2 حساب بازکنید.

 

نظر جی اس ام

 

One mini2 یک گوشی زیبا و جمع‌وجور رده متوسط به‌حساب می‌آید و البته قیمت آن نسبت به دیگر گوشی‌های هم‌رده کمی بالاست. بدنه گوشی و کیفیت ساخت آن کمبودی نسبت به پرچم‌دار اچ تی سی ندارد اما امکانات سخت‌افزاری ( پردازنده ، RAM و صفحه‌نمایش ) بسیار پایین‌تر است. اگر بخواهیم رقیبانی برای این گوشی معرفی کنیم باید از Z1Compact از سونی که علاوه بر دوربین 20 مگاپیکسلی امکانات سخت‌افزاری بالاتری دارد و علاوه بر این ضد آب نیز است و یا S5mini از سامسونگ که حسگر اثرانگشت و ضربان قلب دارد نام ببریم.

 

 

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

فرشید

۱۳۹۵/۷/۳
لطفا یکی بهم بگه آیا باتری وان مینی تو عوض میشه اگه عوض بشه مثل روز اولش میشه یا نه یا گوشی از ریخت می افته باتریش بعد دو سال خراب شده می خوام عوض کنم، موندم چیکار کنم باتریشو عوض کنم یا خود گوشیو .

Ali

۱۳۹۵/۱/۱۶
سلام ببخشید htc one mini 2 هنگ یا مشکل سرعت دارد

فاطمه

۱۳۹۴/۵/۱۱
ببین فقط فقط htc one mini

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۲۲
z1 compack 100% behtare

مهمان

۱۳۹۳/۱۱/۱۹
سلام میخواستم ببینم ازبین بازی هایی که نام بردید، این گوشی بازی های asphalt8،NBA2k،Dead trigger،RealRacing روبدون لگ اجرا میکنه وفقط بازی هایD dayوNova 3 روبا لگ اجرامیکنه؟ یا اینکه همشوبا لگ اجرامیکنه؟