خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛آیفون 6

بررسی تخصصی جی اس ام؛آیفون 6

جی اس ام: اپل گوشی جدید خود را معرفی کرد، نام این گوشی جدید آیفون 6 است، و به جرات می‌‌توان آن را متفاوت ترین آیفونی که تا به امروز معرفی شده نامید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۷/۲۰

جی اس ام: اپل گوشی جدید خود را معرفی کرد، نام این گوشی جدید آیفون 6 است، و به جرات می‌‌توان آن را متفاوت ترین آیفونی که تا به امروز معرفی شده نامید. بر اساس ایده‌ای که استیو جابز در مورد اندازه گوشی‌های موبایلی داشت کمتر طرفدار اپل تصور می‌کرد که روزی آیفونی را ببنید که اندازه صفحه نمایش آن 4.7 اینچ باشد، اما باید بدانید که این اندازه صفحه نمایش برای آیفون بسیار دوست داشتنی تر از صفحه نمایش 4 اینچی آیفون 5s است.

 

امروز در این بررسی با هم به جزئیات این گوشی جدید خواهیم پرداخت و می‌بینیم که آیفون 6 ارزش خرید دارد یا خیر؟

 

 

image

 

مزایا

 

طراحی بسیار زیبا

جنس خوب بدنه

سیستم عامل قوی

صفحه نمایش رتینا اچ دی

 

معایب

دوربین می‌توانست قوی تر باشد

بیرون زدگی لنز دوربین از بدنه

نداشتن لرزش گیر اپتیکال

قیمت بالا

 

 

 

طراحی

آیفون 6 زیباترین آیفونی است که تا امروز معرفی شده، حتی می‌توانیم آن را از جمله زیباترین گوشی‌های موجود در بازار بدانیم. ما رنگ مشکی گوشی را در اختیار داشتیم.

 

image

 

قسمت جلوی گوشی تماما توسط صفحه نمایش 4.7 اینچی آن اشغال شده است، در زیر این صفحه نمایش سنسور اثر انگشت قرار دارد که مانند نسل‌های قبلی کارآیی آن بسیار خوب است و از تمام جهات اثر انگشت را تشخیص می‌دهد. در بالای این صفحه نمایش خروجی صدای مخاطب به همراه دوربین دوم و سنسورهای نور و مجاورت قرار دارند.

 

 

image

 

در سمت راست گوشی دکمه پاور و در زیر آن درگاه سیم کارت قرار گرفته است، این اولین بار است که در یک محصول اپلی دکمه پاور در بالای آن قرار ندارد، اگر پیش از این از کاربران آیفون بوده باشید محل قرار گیری دکمه پاور تا زمانی که به آن عادت کنید شما را آزرده خواهد کرد.

 

 

image

 

در بالای گوشی دیگر هیچ چیزی دیده نمی‌شود.

 

 

image

 

بر خلاف قسمت بالا، در پایین گوشی جزئیات زیادی را می‌بینیم، اسپیکر، درگاه شارژ، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری هدفون در اینجا قرار گرفته‌اند.

 

 

image

 

در سمت چپ گوشی دکمه معروف اپل برای سایلنت کردن/خاموش کردن چرخش و در پایین آن دکمه‌های ولوم قرار دارند. دکمه‌های ولوم در یک شیار قرار دارند اما از یکدیگر فاصله دارند، دکمه‌های ولوم طراحی خوب و کاربردی‌ای دارند و این کاربرد خوب نیز به علت جدا بودن این دو دکمه از یکدیگر است.

 

 

image

 

حال می‌رسیم به قاب پشت گوشی که باعث تفاوت آن از دیگر نسل‌های آیفون شده، قاب پشتی یکدست از آلومینیوم ساخته شده، اما برای اینکه در کارکرد آنتن دهی گوشی مشکلی ایجاد نشود نوارهایی پلاستیکی بالا و پایین و همچنین در کناره‌های گوشی قرار گرفته‌اند. لوگوی اپل در وسط قاب پشتی قرار گرفته و اپل آن را از استیل ضد زنگ ساخته است. در بالای قاب پشتی نیز دوربین اصلی گوشی، میکروفون دوم و فلاش دو تایی قرار گرفته‌اند.

 

 

image

 

image

 

آیفون 6 را یکی از خوش دست ترین گوشی‌های بازار می‌دانیم، این امر به لطف لبه‌های گرد گوشی و بالانس خوب وزن در تمام قسمت‌های آن به دست آمده است.

 

 

image

 

آیا آیفون 6 خیلی بزرگ است؟

 

آیفون 6 در مقایسه با آیفون 5s یک گوشی بزرگ است، اما این بزرگ بودن آزار دهنده نیست، گوشی به خوبی در کف دست جای می‌گیرد و اگر اندازه دست‌های شما متوسط باشد شاید بتوانید با انگشت شست خودتان به قسمت‌های بالایی گوشی نیز دسترسی پیدا کنید.

البته اگر دست‌های کوچکتری نسبت به اندازه معمولی داشته باشید می‌توانید از ویژگی Reachability استفاده کنید. با این ویژگی جدید که در اپل برای اولین بار در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از آن استفاده کرده، با دوبار لمس سنسور اثر انگشت صفحه نمایش به سمت پایین خواهد آمد تا بتوانید به مواردی که در بالای صفحه هستند به راحتی دسترسی پیدا کنید.

 

image

 

همانطور که گفتیم دکمه پاور از بالای گوشی به سمت راست آن منتقل شده، شاید این موضوع در ابتدا کمی برای کاربران قبلی آیفون آزار دهنده باشد اما راه حل بسیار خوبی برای گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ است.

 

بزرگترین مشکل در طراحی آیفون 6، دوربین آن است که لنز آن از قاب پشتی بیرون زده، این موضوع باعث می‌شود که آیفون 6 نتواند بر روی سطح صاف بدون هیچ مشکلی قرار بگیرد.

 

 

image

 

اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم باید بگوییم که آیفون 6، خوش دست ترین و زیباترین گوشی آیفون است که تا امروز دیده‌اید، این گوشی علاوه بر اینکه در خانواده خود زیباترین است، در بین دیگر گوشی‌های بازار نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد و خودنمایی خواهد کرد. اگر ظاهر گوشی تنها علت انتخاب یک گوشی برای شما است آیفون 6 بهترین انتخاب خواهد بود.

 

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش اندازه‌ای 4.7 اینچی دارد، این صفحه نمایش کیفیت 750×1334 پیکسل با تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ دارد که از نظر تراکم پیکسلی دقیقا مانند نسل قبلی است. اگر از کاربران آیفون بوده باشید حتما می‌دانید که رتینا یکی از با کیفیت ترین صفحه نمایش‌های دنیا است. آیفون 6 نیز از این امر مستثنی نیست، صفحه نمایش این گوشی یکی از بهترین‌ها است، شما در استفاده روزمره و با چشم عادی نمی‌توانید پیکسل‌ها را تشخیص دهید.

 

 

image

 

چه فیلم تماشا کنید، چه عکس ببنید و چه بازی کنید تفاوتی ندارد، دقت رنگ این صفحه نمایش بسیار خوب است. زاویه دید زیاد است و اگر با زاویه زیاد نیز به صفحه نمایش نگاه کنید هیچ تغییری در رنگ‌ها مشاهده نمی‌کنید. یکی از بهترین کارکردهای صفحه نمایش در محیط باز و زیر نور خورشید است، به علت روشنایی خوب صفحه نمایش و عدم بازتاب نور، به راحتی در زیر نور خورشید می‌توانید با گوشی کار کنید.

 

اما تمام این تعریف‌ها باید بگوییم که کیفیت صفحه نمایش رتینای اپل از کیفیت صفحه نمایش گلکسی اس 5 و یا گلکسی نوت 3 پایین‌تر است. دلیل این ادعا هم به نوع صفحه نمایش دو گوشی باز می‌گردد، صفحه نمایش گلکسی نوت 3 سامسونگ، سوپر آمولد و صفحه نمایش آیفون 6، ال سی دی است. عمق رنگ مشکی در صفحه نمایش‌های سوپر آمولد بسیار بیشتر از عمق رنگ مشکی در صفحه نمایش‌های LCD است. ما دو فیلم کاملا تاریک را بر روی گلکسی نوت 3 (در سمت راست تصویر) و آیفون 6 پخش کرده و در محیط تاریک از این دو صفحه نمایش عکس گرفتیم، همانطور که مشاهده می‌کنید صفحه نمایش گلکسی نوت 3 کاملا مشکی است در حالی که صفحه نمایش آیفون 6 کاملا مشکی نیست، این موضوع به این خاطر ایجاد شده که صفحه نمایش‌های سوپر آمولد عمق رنگ مشکی بسیار خوبی دارند.

 

 

image

 

کیفیت صدای اسپیکر

 

آیفون 6 در این زمینه به خوبی می‌تواند دیگر رقیبان خود را پشت سر بگذارد (البته One M8 را نباید در نظر گرفت)، اگر هدفون خود را در اختیار نداشته باشید و بخواهید یک فیلم را با آیفون 6 خودتان ببنید، اسپیکر این گوشی می‌تواند صدایی شفاف و کاملا واضح را برای شما به همراه بیاورد.

 

سیستم عامل

 

بزرگترین نقطه قوت آیفون سیستم عامل آن است، این گوشی نسخه 8 از سیستم عامل iOS را بر روی خود دارد. اگر می‌خواهید تمام جزئیات سیستم عامل iOS 8 را بدانید، این بررسی را بخوانید.

 

پردازنده

 

مانند آیفون 6 پلاس، پردازنده این گوشی نیز A8 است، این پردازنده دو هسته‌ای سرعتی برابر 1.4 گیگاهرتز را برای گوشی به همراه خواهد آورد (پردازنده نسل قبلی یعنی A7، سرعتی برابر 1.3 گیگاهرتز را داشت).

 

اما اپل ادعا می‌کند که این پردازنده 25 درصد کارآمدتر شده و در زمینه کارآیی گرافیکی نیز 50 درصد بهبود را مشاهده می‌کنیم.

 

ما تست سرعتی بین آیفون 5s و آیفون 6 انجام دادیم که در ادامه می‌توانی ویدیوی این تست را مشاهده کنید.

 

 

 

پردازنده دیگری که اپل در گوشی‌های آیفون به کار می‌گیرد، M نام دارد. این پردازنده که در این گوشی M8 نامیده می‌شود، یک پردازنده کمکی است. M8 نقش مانیتور کردن سنسورهای شتاب دهنده، ژایروسکوپ و قطب نما را دارد. علاوه بر این نقشی که به تازگی به گردن این پردازنده افتاده، مانیتور کردن برنامه‌های سلامتی است. این پردازنده کمکی در برابر پردازنده اصلی دستگاه مصرف انرژی پایین تری دارد. علاوه بر این، پردازنده M8 در کاهش مصرف باتری نیز کمک بسیاری خواهد کرد، به طور مثال اگر در جایی باشید که سیگنال وجود ندارد و گوشی را از جای خود تکان نمی‌دهید، M8 این موضوع را درک خواهد کرد و به گوشی اجازه نمی‌دهد که به صورت دائم جستجوی آنتن را انجام دهد.

 

دوربین

 

image

 

باز هم اپل تصمیم نگرفته تا مگاپیکسل گوشی‌های آیفون خود را افزایش ندهد، اما اپل ادعا کرده که به طور کلی کارآیی دوربین را بهبود داده، کیفیت عکس‌هایی که با آیفون 6 گرفته می‌شود، نویز کمتر و در ضمن روشنایی بهتری هم دارند. در محیطی که نور خورشید کافی باشد، عکس‌ها با کیفیت بسیار خوبی تهیه می‌شوند. در کل کارآیی دوربین آیفون 6 از آیفون 5s بهتر است و می‌توانید این موضوع را در عکس‌های زیر مشاهده کنید.

 

image

 

نمونه عکس آیفون 6 برای دیدن عکس بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

 

image

 

نمونه عکس آیفون 5s برای دیدن عکس بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

 

 

یک ویژگی جدید که از آیفون 5s به بعد در گوشی‌های آیفون دیدیم، قابلیت فیلمبرداری در حالت آهسته یا همان Slow Motion است. آیفون 5s می‌توانست ویدئوهایی با سرعت 120 فریم در ثانیه تهیه کند، اما در آیفون 6 امکان فیلمبرداری با سرعت 240 فریم در ثانیه نیز گنجانده شده که می‌توانید ویدئوهایی بسیار آهسته را تهیه کنید، نمونه یک ویدئو با سرعت 240 فریم در ثانیه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

 

 

 

 

Time Laps نیز ویژگی دیگری است که در دوربین آیفون 6 گنجانده شده است، با این ویژگی می‌توانید ویدئوهایی سریع را تهیه کنید.

 

باتری

 

اپل از یک باتری 1810 میلی آمپری در آیفون 6 استفاده کرده که از باتری 5s بزرگتر است، اما این باتری باید صفحه نمایش بزرگتر و روشنتری را پشتیبانی کند. در تست‌هایی که ما انجام دادیم، گوشی توانست 10 ساعت به صورت مدام ویدئو را پخش کند تا باتری آن کاملا خالی شود. اگر نور دستگاه را کم کنید می‌توانید از باتری بهره بیشتری ببرید. در مجموع باتری آیفون 6 از باتری 5s بهتر عمل می‌کند و می‌توانید مدت زمان بیشتری را بر روی آن حساب کنید.

 

نظر جی اس ام

 

آیفون 6 یک گوشی زیبا است، جنس بدنه خوبی دارد و سیستم عاملی بسیار خوب بر روی آن نصب است، اگر به دنبال یک گوشی با کیفیت هستید و دوست دارید گوشی شما زیبا باشد، خرید آیفون 6 از دیگر رقبا بهتر است، اما اگر نتوانید با محدودیت‌های سیستم عامل iOS (که کم کم در حال برطرف شدن است) کنار بیایید باید گلکسی اس 5 و یا جی 3 را انتخاب کنید.

 

پیش از اینکه آیفون 6 را در دست بگیریم تصور ما این بود که این آیفون چیز زیادی برای گفتن ندارد، اما زمانی که کمی با آن کار کردیم متوجه شدیم آیفون 6 بهترین آیفونی است که تا امروز ساخته شده و اگر طرفدار اپل هستید نباید در خرید آن شک کنید.

 

رقبا

 

Galaxy S5

 

image

 

G3

 

image

 

Galaxy Note 4

 

image

 

Xperia Z3

 

image

 

 

One M8

 

 

image

 

 

مقایسه تصویری آیفون 6 و آیفون 5s

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigitall.ir) که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

 

 

 

image

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (433 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۳/۷
نخر داداش اونا فیکن

متین

۱۳۹۶/۱۰/۶
اصلا ایفون به درد هیچ کاری نمیخوره چون فقط گرون قسمته همه میرن سرغش..
فقط و فقط سامسونگ عالیه

Milad

۱۳۹۶/۱۰/۴
تو ماهواره میده ۱۷۵۰۰۰.قضیش چیه؟ کسی میدونه

ميم

۱۳۹۶/۱/۲۸
سلام بنده گوشي ايفون s6 ام افتاد تو اب اما بعد خشك كردن بعد چند دقيقه اي درست شد و يك روز تمام باهاش كاو كردم ولي به طور ناگهاني صفحه خاموش شد در حالي كه گوشي روشن بود و صفحه فقط خاموش بود و وقتي گوشيم زنگ ميزديم حتي گوشي زنگ ميخورد اولش فكر كرديم ال سي دي سوخته اما الان معلوم نيست كدوم يكي از قطعاتش خراب شدع ايا گوشي درست ميشه ؟؟؟؟لطفا كمكم كنيننن لطفا لطفا

amiram

۱۳۹۵/۱۲/۲
سلام دوستان خسته نباشید.توشهر ما یه مغازه ی معتبر هست.آیفون 6 شانزده گیگش رو میده 1350000.از خودش پرسیدم قضیه چیه که شما انقد ارزون میدین.گفت ما مستقیما خودمون وارد میکنیم.درضمن 24 ساعت هم مهلت تست میده.به نظرتون صرف نظر از اینکه گوشی رفرش نباشه.میشه بهش اعتماد کرد و خرید؟
ممنون میشم پاسخ بدید