خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی نوت پرو 12.2 (Galaxy Note Pro 12.2)

بررسی تخصصی جی اس ام؛گلکسی نوت پرو 12.2 (Galaxy Note Pro 12.2)

جی اس ام: امروز می‌خواهیم در این مقاله یک غول بزرگ به نام گلکسی نوت پرو 12.2 را برای شما بررسی کنیم تا اگر شما هم قصد خرید یک تبلت را دارید و این تبلت را در لیست خرید خود قرار داده‌اید بتوانید با نگاه فراخ تر انتخاب خود را انجام دهید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۳/۳/۳

جی اس ام

 

امروز می‌خواهیم در این مقاله یک غول بزرگ به نام گلکسی نوت پرو 12.2 را برای شما بررسی کنیم تا اگر شما هم قصد خرید یک تبلت را دارید و این تبلت را در لیست خرید خود قرار داده‌اید بتوانید با نگاه فراخ تر انتخاب خود را انجام دهید.

 

اول از همه باید بگوییم که گلکسی نوت پرو 12.2 یک تبلت بسیار بزرگ است که برای هر کسی مناسب نیست، اما در کنار این اندازه بسیار بزرگ که حمل کردن آن را سخت می‌کند ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی وجود دارند که شاید شما را برای خرید قانع کنند.

image

 

طراحی گلکسی نوت پرو 12.2

 

Galaxy Note Pro 12.2 یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است، شاید شما تصور کنید که 2.2 اینچ خیلی اندازه بزرگی نیست و تاثیر زیادی در افزایش اندازه صفحه نمایش و اندازه تبلت ندارد اما اگر این تصور را دارید باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید. زمانی که این تبلت را در دست گرفتم این حس به من دست داد که گویی یک مانیتور کامپیوتر را در دستان خودم دارم.

 

اگر شما از جمله کسانی هستید که دوست دارید تبلت را با یک دست خودتان بگیرید و با دست دیگر خودتان با تبلت کار کنید این امر در اینجا و با این تبلت امکان پذیر نیست. در اینجا یا باید تبلت را بر روی زانوی خودتان قرار دهید یا اگر در منزل و یا محل کارتان هستید آن را بر روی میز قرار دهید تا بتوانید با آن کار کنید.

 

image

 

از نظر ظاهر این تبلت تفاوتی با گلکسی نوت 10.1 ندارد، قاب پشتی مانند گلکسی نوت 3 حالت چرم مانند دارد. مانند نسل قبلی اسپیکرها در دو طرف تبلت قرار دارند و درگاه اتصالی تبلت نیز از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند. یکی از بزرگترین تغییرات در اینجا این است که درگاه اتصالی تبلت دیگر در قسمت زیرین آن قرار ندارد و سامسونگ تصمیم گرفته تا این درگاه را به سمت راست تبلت منتقل کند.

 

در قسمت پایین صفحه نمایش نیز سه دکمه معروف سامسونگ که شامل یک کلید Home فیزیکی و دو کلید لمسی خازنی هستند دیده می‌شود.

 

این تبلت همانطور که از نام آن پیداست به یک قلم برای یادداشت برداری مجهز است، قلم تبلت مانند تمام دیوایس‌های خانواده نوت در قسمت پشت و سمت راست آن قرار دارد. قلم است تبلت از قلم گوشی گلکسی نوت 3 کمی بزرگتر است که به علت اندازه بزرگ محل قرار گیری قلم در تبلت این امکان برای آن فراهم شده تا یک قلم بزرگتر در نظر گرفته شود.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

صفحه نمایش گلکسی نوت پرو 12.2

 

این تبلت به یک صفحه نمایش 12.2 اینچی با کیفیت 2560×1600 پیکسل مجهز است که همانند کیفیت تبلت گلکسی نوت 10.1 نسخه 2014 است. بر روی کاغذ این صفحه نمایش از نظر پیکسلی از صفحه نمایش رتیانی آی‌پد با کیفیت 2048×1536 با کیفیت تر است اما توجه به این مطلب ضروری است که دو تبلت از دو صفحه نمایش متفاوت استفاده می‌کنند، کاربران آی‌پد از صفحه نمایش IPS استفاده می‌کنند در حالی که کاربران این تبلت از صفحه نمایش LCD با چیدمان PenTile بهره برده‌اند.

 

کیفیت صفحه نمایش به علت چیدمان خوب PenTile بسیار قابل قبول است، اما بازتاب صفحه نمایش بسیار زیاد است و استفاده از آن در محیط باز (که به علت بزرگی تبلت کمتر پیش می‌آید) کار سختی است. اما خواندن لغات در آن کار بسیار آسانی است. این تبلت در مجموع صفحه نمایش قابل قبولی دارد اما کیفیت این صفحه نمایش در حدی نیست که ما بخواهیم آن را یک صفحه نمایش بسیار خوب برای یک تبلت ساخت سال 2014 بنامیم.

 

image

 

S Pen گلکسی نوت پرو 12.2

 

انتظاری که از یک دیوایس با نام نوت داریم این است که برای یادداشت برداری وسیله‌ای بسیار مناسب باشد. در گوشی گلکسی نوت 3 و تبلت گلکسی نوت 10.1 نسخه 2014 استفاده از قلم کار بسیار لذت بخشی است، اما در این تبلت این قلم بسیار بهتر کار می‌کند و کارآیی آن به علت بزرگی صفحه نمایش بسیار بیشتر است.

 

یکی از ویژگی‌های خوب قلم این تبلت که در گلکسی نوت‌های قبلی نیز دیده بودیم این است که اگر با قلم بر روی صفحه نمایش کار کنید صفحه نمایش دیگر تماس دست شما را تشخیص نمی‌دهد و شما با خیال راحت می‌توانید بر روی صفحه نمایش یادداشت برداری کنید.

 

زمانی که قلم تبلت را از جای خود خارج می‌کنید همان منوی نیم دایره‌ای شکل نمایش داده می‌شود که به Air Command آن را می‌شناسیم.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

ویژگی‌های نرم افزاری گلکسی نوت پرو 12.2

 

شاید تفاوتی در عملکرد این تبلت با تبلت نوت 10.1 (2014) و گلکسی نوت 3 مشاهده نکنید، اما به طور حتم اندازه بزرگتر صفحه نمایش این امکان را به سامسونگ داده است تا بتواند تعدادی ویژگی جدید را به این تبلت اضافه کند. یکی از این ویژگی‌ها این است که شما با کمک این تبلت می‌توانید صفحه نمایش را به 4 قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت یک برنامه مجزا را باز کنید، به این معنی که در یک زمان شما به 4 برنامه دسترسی خواهید داشت، البته مانند نسل‌های قبلی این دسترسی تنها برای تعدادی برنامه خاص وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید چندین برنامه دیگر را به صورت پنجره مجزا باز نگه دارید، البته باید این را بگوییم که با این حرکت بعد از باز کردن چند برنامه سرعت تبلت به شدن کند خواهد شد، که این موضوع به پر شدن رم تبلت مربوط می‌شود.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

اگر در صفحه اصلی تبلت دست خود را به سمت چپ بکشید برنامه‌ای با نام Samsung Magazine باز خواهد شد که ترکیبی از فلیپ بورد و کاشی کاری است. ظاهر این رابط کاربری بیشتر ما را به یاد ویندوز 8 می‌اندازد.

 

image

 

قسمت نوتیفیکیشن بار این تبلت تفاوت زیادی از نظر ظاهری با دیگر اعضای خانواده نوت دارد و شبیه گلکسی اس 5 شده است.

 

image

 

با کشیدن انگشت خود از سمت راست صفحه نمایش به سمت چپ تمام برنامه‌هایی که امکان باز شدن آن‌ها در مولتی ویندوز وجود دارد به نمایش در خواهند آمد، با گرفتن آن برنامه و انداختن آن بر روی صفحه نمایش شما می‌توانید آن‌ها را باز کنید و صفحه تبلت را تقسیم بندی کنید.

 

عملکرد گلکسی نوت پرو 12.2

 

بر روی کاغذ این تبلت یک دیوایس پر قدرت به حساب می‌آید. رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایت و پردازنده 8 هسته‌‌ای از ویژگی‌های مثبت این تبلت به حساب می‌آیند. از نظر اجرای نرم افزار و بازی در حال حاضر هیچ مشکلی برای این تبلت وجود ندارد و با پردازنده قدرتمند خودش به راحتی از پس اجرای تمام این بازی‌ها بر خواهد آمد اما توجه کنید که این تبلت به هیچ وجه برای بازی کردن مناسب نیست، دلیل این موضوع این نیست که تبلت توانایی اجرای بازی را ندارد، بلکه دلیل اصلی اندازه بزرگ صفحه نمایش است، درست است که اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش بزرگ تر بهتر و جذاب تر است، اما زمانی که شما قرار است با لمس صفحه نمایش بازی کنید، این موضوع که دستان شما به راحتی به همه نقاط صفحه نمایش نمی‌رسد کمی عذاب آور است و لذت بازی را کمتر می‌کند.

 

در مجموع قدرت تبلت قابل قبول است و از پس تمام کارهایی که بر عهده آن می‌گذارید بر می‌آید و هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.

 

image

 

دوربین گلکسی نوت پرو 12.2

 

همیشه گفتیم که دوربین در دنیای تبلت‌ها بی اهمیت ترین قسمت به حساب می‌آید و در این تبلت که اندازه آن از تمام تبلت‌هایی که تا به حال دیده‌ایم بزرگ تر است نیز این موضوع محسوس تر است، زیرا کار بسیار سختی است که شما یک تبلت به این بزرگی را در دست خود ثابت نگه داشته و از آن برای عکاسی استفاده کنید. اما با این وجود سامسونگ در این زمینه کم نگذاشته و یک دوربین 8 مگاپیکسلی را در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی را در قسمت جلوی تبلت قرار داده است. علاوه بر سخت افزار قوی سامسونگ در قسمت نرم افزار و رابط کاربری دوربین این تبلت نیز سنگ تمام گذاشته و تمام آن چیزهایی که در دوربین گوشی‌های هوشمند این شرکت می‌بینید را در این تبلت نیز به کار برده است.

 

image

 

باتری گلکسی نوت پرو 12.2

 

صفحه نمایش بزرگتر به طور حتم مصرف باتری را افزایش خواهد داد، سامسونگ نیز این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین حاطر یک باتری بسیار بزرگ با ظرفیت 9500 میلی آمپر را در این تبلت به کار برده است.

 

اگر شما هم مانند ما یک استفاده معمولی مانند وبگردی، نصب نرم افزار، کمی بازی و دانلود کردن را انجام دهید باتری این تبلت بیش از 1 روز می‌تواند برای شما پاسخگو باشد، سامسونگ ادعا کرده که باتری این تبلت می‌تواند تا 13 ساعت برای انجام کارها از تبلت پشتیبانی کند.

 

اما اگر بخواهید که با تبلت بازی کنید و یا اینکه با آن به تماشای ویدیو مشغول شوید به طور حتم باید به صورت روزانه آن را شارژ کنید.

 

image

 

نظر جی اس ام

 

تبلت نوت پرو 12.2 حقیقتا یک تبلت بزرگ و گران قیمت است که از تبلت‌هایی مانند گلکسی نوت 10.1 نسخه 2014 گران تر است، اما شما باید ببنید که 2.1 اینچ ارزش قیمت بیشتر را دارد؟ اگر فقط صفحه نمایش بزرگ برای شما اهمیت دارد و قلم S Pen را نیاز ندارید می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند Galaxy Tab Pro 12.2 را برای خرید در نظر داشته باشید.

 

اما اگر یادداشت کردن بر روی تبلت، باز کردن چند برنامه بر روی یک صفحه در یک زمان را خیلی دوست دارید این تبلت می‌تواند خواسته‌های شما را به طور کامل برطرف کند.

 

توصیه ما به شما: اگر شما از جمله کسانی هستید که زیاد مسافرت می‌کنید، یا اینکه می‌خواهید در زمانی که از محل کار به منزل می‌روید با تبلت خود کار کنید و یا در زمانی که قصد خوابیدن دارید می‌خواهید مهمترین اخبار را با تبلت خود بررسی کنید این تبلت به هیچ وجه مناسب شما نیست، زیرا وزن زیاد و اندازه بزرگ آن شما را عذاب خواهد داد.

 

اما اگر می‌خواهید از تبلت خودتان در سر کارتان و یا در منزل خود استفاده کنید و زیاد آن را با خودتان حمل نمی‌کنید این تبلت می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

 

با تشکر از فروشگاه آل دیجیتال (alldigital.ir) که این گوشی را برای بررسی در اختیار ما قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (126 نظر)

areash

۱۳۹۵/۹/۱۳
سلام.من خودم این تبلت رو دارم و هم نوت 10.برای نوت 10 این مشکل به وجود اومد و بردم برای تعمیر پیش یکی از دوستان قابل اطمینان در این زمینه و متوجه شدم که مشکل خیلی کوچکی هست که برای این مدل تبلتها زیاد به وجود میاد.مشکل از یک اتصال کابل به مانیتور است که شل میشه یه وقتا و به راحتی قابل درست شدن است.کافیه با اطمینان خاطر برید و بگید کابل اتصال مانیتور شل هست.انشاله درست شه

hasti

۱۳۹۵/۸/۱۰
سلام من note pro 12.2 دارم ولی میخام برنامه فاکتور نویسی و حسابداری روش نصب کنم تمام برنامه های apk مربوط به حسابداری و فاکتور نویسی رو نصب کردم اما هیچ کدومشون خوب نبودن،دو تا سوال داشتم اول اینکه میتونم روی تبلتم ویندوز نصب کنم یانه؟چ ویندوزی بهتره؟و اینکه اگ ویندوز نصب کنم میتونم فایلهای exe حسابداری رو روش نصب کنم یا نه؟ممنون میشم اگ پاسخ بدین و راهنماییم کنید.

نیلوفر

۱۳۹۵/۵/۲۸
قیمتش دو ملیون دویست من دارم الان هم با اون دارم برای شما پیام می فرستم عالیهههههههههههه و البته کم یاب

شبنم

۱۳۹۵/۵/۲۳
قیمت گلکسی نوت پرو 12/2 چقده؟

مهمان

۱۳۹۵/۵/۱۵
عزیزم ، این نظرتو باید تو صفحه های مربوط به اَپل بذاری تا استقبال شه ! اینجا همه اَهل دِلَن و طرفدار سامسونگ amsung$