خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ بررسی اولیه گوشی گلکسی اس 5

بررسی تخصصی جی اس ام؛ بررسی اولیه گوشی گلکسی اس 5

پنجمین پادشاه خانواده گلکسی را بیشتر بشناسید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۲/۱۴

پنجمین کهکشانی سامسونگ معرفی شد و به شایعاتی که در مورد آن در دنیای فناوری منتشر می‌شد پایان داد. در مراسمی که در شهر بارسلون و در نمایشگاه MWC2014 برگزار شد سامسونگ محصولات برتر خود که یک گوشی گلکسی اس 5، یک ساعت Gear 2 و یک دستبند به نام Gear Fit بود را معرفی کرد. شاخص‌ترین محصول آن شب  گوشی گلکسی اس 5 بود که تا 1 سال آینده و یا حداقل تا معرفی نوت 4 به عنوان بهترین گوشی سامسونگ معرفی خواهد شد.

 

image

 

گلکسی اس 5 در حال حاضر هنوز وارد بازار نشده و به دست کارشناسان اهل فن نیز نرسیده است، اما تا زمانی که گوشی به دست ما برسد و بتوانیم یک بررسی جامع بر روی آن داشته باشیم در این بررسی می‌خواهیم که کاربران را با بررسی اولیه گوشی در جریان مشخصات فنی کامل و ویژگی‌های برتر این گوشی قرار دهیم و به نوعی گوشی را به صورت اولیه بررسی کنیم.

 

image

 

image

 

image

 

در این زمینه طراحی به خصوص از قسمت قاب جلویی گوشی تفاوت قائل شدن بین گلکسی اس 5 و گلکسی اس 4 کار بسیار سختی است. اما این موضوع را نمی‌توان یک نمره منفی برای این گوشی دانست زیرا صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی که در جلوی گوشی قرار دارد تمام امتیاز منفی این موضوع را کم رنگ می‌کند. این صفحه نمایش به این علت که از جنس سوپر آمولد است علاوه بر داشتن کیفیت بسیار خوب در زمینه نمایش رنگ‌ها و در زمینه عمق رنگ مشکی، زاویه دید بسیار خوبی دارد.

 

 

image

 

image

 

image

 

 

اندازه این صفحه نمایش تنها 0.1 اینچ بزرگ‌تر شده و اما کیفیت آن همان فول اچ دی که در گلکسی اس 4 دیده‌ایم باقی مانده است. مهم‌ترین مزیت و برتری این گوشی نسبت به نسل قبلی این است که از این پس به راحتی می‌توانید از گلکسی اس 5 خودتان در زیر آب استفاده کنید بدون اینکه نگرانی از خراب شدن گوشی خودتان داشته باشید.

 

در زیر این صفحه نمایش با کیفیت دکمه فیزیکی Home قرار دارد که از این پس وظیفه مهمی دیگری را نیز بر عهده دارد، این دکمه فیزیکی از این پس به عنوان سنسور اثر انگشت نیز عمل می‌کند. عملکرد این سنسور با آن چیزی که در آیفون می‌بینیم تفاوت دارد. در این گوشی باید کاربر انگشت خود را بر روی دکمه بکشد و در ضمن انگشت آن باید تمام دکمه را پوشش دهد.

 

image

 

این سنسور علاوه بر اینکه قفل گوشی را باز می‌کند کارایی دیگری نیز دارد، یکی از آن‌ها این است که از طریق اثر انگشت خودتان می‌توانید پرداخت‌های PayPal را انجام دهید. کاربرد دیگر این است که با این سنسور این امکان را دارید تا قفل گوشی را در حالت خاصی (به طور مثال حالت private) باز کنید تا دیگران نتوانند فایل‌های مخصوص شما را که از دسترس خارج کرده‌اید ببینند. بر اساس گزارش‌هایی از کسانی که با این گوشی و سنسور اثر انگشت آن کار کرده‌اند رسیده، مشخص شده که این سنسور به خوبی هر چه تمام کار می‌کند.

 

image

 

اما اگر شما گلکسی اس 5 را از قسمت قاب پشتی ببینید به طور حتم آن را خواهید شناخت، بر خلاف نسل‌های قبلی که از یک پلاستیک براق زشت در ساخت قاب استفاده می‌شد در این گوشی از یک قاب جدید استفاده شده است، این قاب مانند گلکسی نوت 3 طراحی چرم مانند دارد که بر روی آن گودی‌های ریز جلوه‌ای خاص و زیبا به قاب پشتی بخشیده‌اند. علاوه بر این طراحی جدید رنگ‌های متنوع و جالبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است، این رنگ‌ها عبارتند از: مشکی، سفید، آبی و طلایی.

 

image

 

image

 

اما سوال اساسی که جدا از طراحی گوشی است در اینجا مطرح می‌شود که آیا این گوشی از نظر قوای داخلی توانایی این را دارد که به عنوان پرچم‌دار 2014 سامسونگ شناخته شود؟ پیش از اینکه گوشی را در دست بگریم و مقایسه‌ای با دیگر پرچم‌داران انجام دهیم بر روی کاغذ آن را بررسی می‌کنیم تا به پاسخ این سوال برسیم.پردازنده گوشی اسنپدراگون 801 است  (نسخه‌ای 8 هسته‌ای نیز در راه است)، باتری 2800 میلی آمپر ظرفیت و دوربین کیفیتی برابر 16 مگاپیکسل را دارد که به امکانات جانبی فراوانی مانند HDR مجهز است. سیستم عامل به کار رفته در گوشی اندروید نسخه 4.4. است که جدیدترین نسخه اندروید به حساب می‌آید.علاوه بر این رابط کاربری گوشی نیز نسبت به نسل قبل تغییراتی داشته و ظاهری جدید را به آیکون‌ها و طریقه عملکرد گوشی بخشیده است. با تمام این سخت افزار قدرتمند، گلکسی اس 5 کمبودهایی نسبت به گلکسی نوت 3 دارد، یکی از مشخص‌ترین این کمبودها رم 2 گیگابایتی در گلکسی اس 5 است (گلکسی نوت 3 به رم 3 گیگابایتی مجهز است)، یکی دیگر از کمبودها حافظه داخلی 16 گیگابایتی است که باز هم نسبت به حافظه داخلی 32 گیگابایتی گلکسی نوت 3 یک شکست به حساب می‌آید.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

البته ما این موضوع که رم و حافظه داخلی کمتر از گلکسی نوت 3 است را می‌توانیم به گردن امکانات بسیار  زیاد نوت 3 به علت وجود قلم و نیاز این گوشی به قابلیت‌های مولتی تسکینگ بیاندازیم، اما به هر حال از یک پرچم‌دار این انتظار را داریم که بهترین‌های تکنولوژی را در خود داشته باشد.

 

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم رابط کاربری این گوشی تغییراتی جدید را داشته است، این یک نسخه بهبود یافته از تاچ ویز است (البته اگر هنوز سامسونگ آن را تاچ ویز بنامد). منوی ناتیفیکیشن در اس 5 تغییراتی داشته و شبیه به منوی ناتیفیکیشن در تبلت‌های سری Pro شده است. آیکون‌ها گرد و مسطح شده‌اند که ظاهری متفاوت و زیباتر از نسخه‌های قبل را دارند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

منوی Setting مانند آنچه که از گلکسی اس 4 به بعد دیدیم دیگر حالت Tab مانند ندارد. منوی setting به حالت عمودی تبدیل شده که آیکون‌ها در آن به حالت بزرگ وجود دارند و تمام تنظیمات در آن قرار دارند، شاید این شکل از تنظیمات کمی گیچ کننده باشد اما به لطف انعطاف پذیری تاچ ویز شما می‌توانید همان حالت Tab مانند را فعال کنید.

 

در زمینه امکانات ویژه مهم‌ترین حالت، حالت کودک است که شما می‌توانید تنظیمات گوشی را برای استفاده کودک خودتان فعال کنید، به طور مثال برای آن محدودیت تعیین کنید که با چند نفر می‌تواند تماس بگیرد و یا از چه برنامه‌هایی می‌تواند استفاده کند.

 

حالت Power Saving Mode نیز یکی از ویژگی‌های جدید این گوشی است که در گوشی‌های پیشین ندیده بودیم، اگر این حالت را فعال کنید، منوی گوشی رنگ خود را از دست می‌دهد، تمام امکانات ارتباطی به جز تلفن کردن و پیامک فرستادن غیر فعال شده و عمر باتری به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. این ویژگی بسیار مفید است و ما امیدواریم که در گوشی‌های قبلی سامسونگ نیز این امکان با یک بروز رسانی جدید اضافه شود.

 

از دیگر امکانات نرم افزاری جدید این گوشی می‌توان به فوکوس بعد از عکس گرفتن، KNOX نسخه 2 که بسیار امن‌تر و منعطف‌تر شده اشاره کرد.

 

image

 

image

 

image

 

نتیجه گیری

 

گلکسی اس 5 به هر حال یک نسخه بروز شده خوب برای خانواده سری گلکسی به حساب می‌آید، این گوشی بیشتر برای افرادی جذابیت دارد که گلکسی اس 3 دارند و اکنون دو سال از عمر گوشی آن‌ها می‌گذرد و می‌خواهند که یک گوشی بروز شده را خریداری کنند.

 

شاید طراحی تکراری این گوشی بسیاری از طرفداران سامسونگ را پشیمان کند، اما به طور حتم این گوشی مانند نسل‌های قبلی فروش میلیونی خوبی را تجربه خواهد کرد و علت این امر نیز می‌تواند بهبودهای سخت افزاری و به خصوص نرم افزاری نسبت به نسل‌های قبلی و قاب زیبای پشتی گوشی و سنسور اثر انگشت و ضربان قلب گوشی باشد.

 

زمانی که این گوشی به برسد آن را به طور کامل برای شما بررسی خواهیم کرد و از تمام جزئیات و امکانات آن برای شما بیشتر صحبت می‌کنیم.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (315 نظر)

علی

۱۳۹۵/۹/۱۰
معمولی

علی

۱۳۹۵/۹/۱۰
چرا مشکی بهتره

رسول

۱۳۹۴/۳/۲۷
زد 2 خوبه یا اس 5

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۲
بین گلکسیs5وگلکسی نوت 4 کدام بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهمان

۱۳۹۴/۱/۶
سلام اگه زود جوابمو بدین ممنون میشم من ایفون ۶ داشتم دادم اس ۵ سامسونگ خریدم و همه چی عالیه فقط وقتی رو صفحه شماره گیر میزنم با نیم ثانیه تاخیر زده میشخ رو اعداد اما تو قسمت مسیج و جاهای دیگه اینطورنیست لطفا راهنماییم کنید