خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی فلکس

بررسی تخصصی جی اس ام؛ال جی جی فلکس

گوشی با صفحه نمایش خمیده

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۱۱/۱۶

ال‌جی همیشه در طراحی گوشی‌ها و ابتکارات نوآورانه پیش قدم بوده است. با مطرح شدن بحث گوشی‌های خمیده ابتدا سامسونگ به فکر طراحی و تولید این‌گونه گوشی‌ها افتاد و بعد ال‌جی برای اینکه جزو اولین‌ها باشد گوشی Gflex را معرفی کرد. اگر به دنبال یک گوشی متفاوت‌تر از بقیه گوشی‌ها می‌گردید نیازی نیست منتظر آینده باشید زیرا آینده همین حالا از راه رسیده است. به لطف تکنولوژی صفحه نمایش خمیده در آینده نزدیک شاهد گجت های بیشتری با صفحه نمایش خمیده خواهیم بود. اما سوالی که برای ما پیش می‌آید اینست که خمیده بودن صفحه نمایش چه سودی دارد و آیا این تکنولوژی برتری‌های خاصی را نسبت به دیگران دارد؟

 

image

 

طراحی

 

در همین ابتدای کار بگذارید این موضوع را برای شما شفاف کنیم Gflex با توجه به ابعاد بزرگش بیشتر شبیه به بک تبلت است تا یک تلفن! با یک صفحه نمایش 6 اینچی شبیه به 1520 نوکیاست با این تفاوت که به خاطر انحنایی که دارد خوش دست‌تر است. البته این سایز مزایایی هم دارد مانند جذابیت بیشتر در پخش تصاویر ویدئویی و عکس‌ها. ظاهر Gflex شبیه به گوشی G2 است با کمی خمیدگی. همان کلید های معروف ال‌جی که در پشت گوشی قرار گرفته‌اند در Gflex هم وجود دارند. البته این گوشی بزرگ‌تر از G2 است اما خمیدگی بدنه باعث شده است تا راحت در دست بنشیند. این گوشی در جیب‌های بزرگ جا می‌شود و حتی می‌توانید به راحتی با آن بنشینید و مشکلی پیش نمی‌آید. تنها موردی که بارها برای ما اتفاق افتاد خاموش شدن گوشی به دلیل فشرده شدن ناخودآگاه کلید پاور و خاموش شدن گوشی بود. صفحه نمایش با شعاعی حدود 700 میلی متر قوسی از بالا به پایین دارد. در اطراف صفحه نمایش، حاشیه بسیار باریکی تعبیه شده است و در بالای آن فقط یک سوکت هدفون و لوگوی ال‌جی را می‌توان مشاهده کرد. ال‌جی بنا بر سیاست‌های خود، از کلیدهای مجازی بازگشت، خانه و منو استفاده کرده است. در بالای صفحه نمایش، دوربین دوم 2.1 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p وجود دارد که برای تماس‌های تصویری است. در کنار آن، حسگرهای مجاورت و نوری نیز وجود دارند. در پشت گوشی، کلیدهای کنترل صدا و پاور در زیر لنز دوربین قرار دارند. پوشش بدنه قاب پشت موبایل، همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم از موادی است که می‌تواند خراشیدگی روی خود را ترمیم کند. به این مفهوم که دیگر به خرید قاب محافظ نیازی ندارید البته ما چند خراش کوچک روی بدنه انداختیم که دو تای آن‌ها ترمیم شد و یکی دیگر بعد از دو روز هنوز مشاهده می‌شود. قاب پشت G Flex از نظر براق بودن به نمونه کوچک‌تر خود یعنی ال‌جی G2 شباهتی ندارد. کلید پاور با لامپ‌های LED آبی رنگ پوشیده شده‌اند که همچون لامپ RGB موجود در بالای صفحه نمایش، رویدادهای گوشی را هشدار می‌دهد. در اطراف کلیدهای کنترل صدا، پاور و دوربین خط باریکی از مربع‌های کوچک وجود دارد که یکی از آن‌ها ال‌ای‌دی و بقیه اینفرارد هستند. این مکان‌ها برای قرار دادن حسگرهای اینفرارد بسیار نا معمول به نظر می‌رسند اما بسیار بهتر از این است که در بالای نمایشگر قرار داده شوند.

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

صفحه نمایش

 

نمایشگر ال‌جی G Flex، نوع جدیدی از OLED است که از پلاستیک ساخته شده است. در OLEDهای معمولی دیودهای نوری در یک صفحه صاف شیشه‌ای قرار گرفته بودند اما استفاده از پلاستیک به جای شیشه، باعث شده است تا نمایشگر جدیدترین گوشی هوشمند ال‌جی قابلیت انعطاف داشته باشد. این صفحه نمایش، 6 اینچ اندازه دارد اما رزولوشن آن به اندازه بزرگی‌اش خوب نیست. وضوح این صفحه پلاستیکی 720p است و فقط 245 پیکسل در هر اینچ تراکم دارد. البته، ماتریکس کامل RGB به جای PenTile دارد که بسیار کمک‌کننده است. باید اعتراف کنیم رابط کاربری و عکس‌های نمایشگر نویز دارند. صفحه نمایش در انعکاس نورهای خود کمی مشکل دارد که باعث می‌شود تصاویر کمی نویزدار دیده شوند. البته تراکم تصویر نسبتا خوب آن باعث شده است تا این ایراد تا حد بسیاری پوشیده شود و خیلی آزار دهنده نباشد. اما وقتی این ایراد را ببینید، دیگر آن را همه جا خواهید دید و نظرتان به آن جلب خواهد شد. مانند G2 با دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش، می‌توانید صفحه را روشن کنید و احتیاجی به فشردن کلید قفل صفحه نمایش ندارید. تصویر پس زمینه قفل صفحه نمایش نیز با بالا و پایین کردن گوشی حرکت می‌کند. نکته دیگر اینست که بازتاب نور محیط روی این صفحه نمایش کمی آزار دهنده است خصوصا نور چراغ‌های فلورسنت.

 

image

 

image

 

پردازنده

 

گوشی هوشمند و انقلابی ال‌جی G Flex، تراشه Qualcomm Snapdragon 800 در خود دارد. پردازنده آن 4 هسته Krait 400 دارد که با سرعت 2.27 گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی گوشی نیز از نوع Adreno 330 است و 2 گیگابایت رم دارد. با تست تک هسته‌ای G Flex متوجه می‌شویم که این گوشی مشابه برادر بزرگ‌تر خود یعنی G2 و البته شبیه فبلت گلکسی نوت 3 سامسونگ است. Linpack نیز هر 4 هسته Krait 400 دستگاه را تست کرده و G Flex بار دیگر سربلند از آزمایش بیرون آمده است. GeekBench 3 نیز کارکرد و قدرت پردازنده و حافظه گوشی را برابر با G2 اعلام کرده است. البته آن را در ردیف پایین‌تر از پرچم‌داران سونی و سامسونگ طبقه‌بندی کرده است. AnTuTu نیز عملکرد کلی گوشی را مورد بررسی قرار داده است و نتیجه آن، قرار گرفتن ال‌جی G Flex در صدر جدول است. این فبلت در این زمینه در ردیف بالاتر از گلکسی نوت 3 سامسونگ و G2 خود ال‌جی قرار گرفته است. پردازنده گرافیکی Adreno 330 این گوشی نیز مورد بررسی و مقایسه با دیگر فبلت‌ها قرار گرفته است. ال‌جیG Flex نیز همچون دیگر اعضای گروه S800 عملکرد سریع دارد. به لطف پایین بودن رزولوشن صفحه نمایش، این گوشی سریع‌تر از دیگر هم‌ردیف‌های خود است. ما برای تست این گوشی بازی Fifa14 را روی آن نصب کردیم بازی به خوبی و با سرعت بالا اجرا می‌شود و هیچ‌گونه افت سرعتی در آن مشاهده نشد. تنها نکته اینست که به علت خمیده بودن صفحه نمایش شاید کار کردن با کنترل‌های بازی کمی سخت باشد.

 

image

 

دوربین

 

همانند G2 دوربین اصلی گوشی هوشمند ال‌جی G Flex، حسگر 13 مگاپیکسل و رزولوشن بسیار بالای 3120×4160 پیکسل دارد. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. همچنین، دوربین دیگری نیز در جلوی گوشی قرار دارد که حسگر آن 2.1 مگاپیکسل است و با کیفیت 1080p تصویربرداری می‌کند. رابط کاربری این دوربین هم شبیه به آن چیزی است که قبلا در G2 دیده بودیم. هر حالت یک شرح مختصر نیز دارد و می‌توانید گزینه های مختلف نظیر HDR را داشته باشید. کیفیت عکس‌ها و طبیعی بودن رنگ‌ها در حد مطلوبیست اما در حالت HDR عکس‌ها زیبایی بیشتری دارند. قابلیت‌هایی مثل cheese Shutter، تنظیم ایزو، ژئوتگینگ نیز در رابط کاربری مشاهده می‌شوند. ضمن اینکه 12 حالت عکاسی پیش فرض نیست در منوی Mode وجود دارد.

 

image

 

image

 

image

 

ال‌جی G Flex، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با دو سرعت 30 و 60 فریم در ثانیه دارد. ویدیوها در فرمت MP4 ضبط و ذخیره می‌شوند. کیفیت صدای تصاویر نیز 96 کیلوبایت در ثانیه است و نرخ سمپلینگ صدا نیز 48 کیلوهرتز است. در حالت فیلم‌برداری دوربین گزینه‌های جالبی وجود دارد که از جمله می‌توان به حالت‌های نرمال، ضبط دوگانه، افکت زنده و ردیابی زوم اشاره کرد. ال‌جی G Flex می‌تواند با کیفیت 720p و سرعت 30 فریم در ثانیه نیز با هر دو دوربین خود فیلم‌برداری کند که به آن فیلم‌برداری دوگانه می‌گویند. این تصاویر همچون زمانی که تماس تصویری دریافت می‌کنید یک صورت پنجره کوچکی در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. با کلیک روی پنجره کوچک، می‌توانید صفحه آن دوربین را بزرگ کنید. ال‌جی G Flex با کیفیت عالی فیلم می‌گیرد و همه جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده می‌شوند. دوربین آن را می‌توان با گلکسی اس 4 سامسونگ مقایسه کرد که حتی در محیط‌های کم‌نور نیز با کمترین نویز ممکن تصاویر را ضبط می‌کند. در حالت فیلم برداری قابلیت Audio zoom که پیش از این در G2 دیده بودیم نیز وجود دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید در هنگام فیلم برداری روی صدای سوژه ای خاص زوم کرده تا صدای آن را واضح‌تر از صدای بقیه بشنوید.

 

image

 

چند رسانه ای

 

پخش کننده پیش فرض Gflex نامش Music است. موزیک‌های شما بر اساس نوع، نام خواننده، سبک موزیک و ... دسته بندی می‌شوند. کیفیت پخش موزیک‌ها از طریق اسپیکر های گوشی قابل قبول است اما کیفیت صدا از طریق هدفون بسیار بهتر است.

 

image

 

یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای دیدن عکس و ویدئوها برنامه Qtheater است. این برنامه هم در منوی گوشی موجود است و هم هنگامی‌که گوشی در حالت قفل است با کشیدن دو انگشت از وسط صفحه نمایش به کناره‌ها نیز قابل اجراست.

 

image

 

علاوه بر این می‌توانید ویدئوها را از طریق پخش کننده Gflex در منوی گوشی نیز مشاهده کنید. در این پخش کننده امکاناتی چون کنترل سرعت فیلم، بزرگنمایی روی فیلم (Live Zooming) و  QSlide را در اختیار خواهید داشت قابلیت Smart video نیز که در هنگام پخش ویدئو اگر به صفحه نمایش نگاه کنید ویدئو پخش و اگر چشم از صفحه نمایش بردارید ویدئو به صورت خودکار می‌ایستد به خوبی کار می‌کند البته باید آن‌را در منوی تنظیمات فعال کنید.

 

image

 

G Flex از ویژگی USB On The Go پشتیبانی می‌کند، با این ویژگی به راحتی می‌توانید حافظه خارجی را به گوشی خود با یک تبدیل متصل کنید و تمام محتویات حافظه خارجی خود را بر روی گوشی مشاهده کنید.

 

image

 

image

 

همانند گوشی G2 این امکان وجود دارد که با 3 انگشت یک برنامه را به پس زمینه بفرستید و آن برنامه را باز نگه دارید. این امکان برای 3 برنامه امکان پذیر است و اگر توسط 3 انگشت می‌توانید آن برنامه‌ها را باز کنید.

 

image

 

توسط ویژگی Quick Note می‌توانید در هر جایی از گوشی که هستید با کشیدن ناتیفیکیشن بار به سمت پایین و فشردن سویئچ Quick Note بر روی گوشی یادداشت‌های خود را بنویسید.

 

image

 

 

 

صفحه کلید مجازی

 

کار با صفحه کلید مجازی در هر دو حالت افقی و عمودی تقریبا راحت است. کلیدها هم از اندازه مناسبی برخوردارند ضمن اینکه قابلیت کار با یک دست هم برای این صفحه کلید مهیاست. می‌توانید صفحه کلید را به سمت چپ یا راست ببرید که با دست چپ و یا دست راست با آن کار کنید. اگر در حالت افقی دو انگشت خود را از وسط کیبورد مجازی به کناره های سمت چپ و راست بکشید کیبورد شما به دو قسمت تقسیم می‌شود.

 

image

 

image

 

image

 

عمر باتری

 

ال‌جی G Flex، باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی دارد و با اینکه ضخامت آن 8.7 میلی‌متر است، اما به راحتی خم می‌شود و مشکلی نیز در کارکرد آن به وجود نمی‌آید. میزان شارژدهی این باتری 97 ساعت است و می‌توانید با یک بار شارژ، 2 تا 3 روز استفاده معمولی از آن داشته باشید. اگر به طور دایم از اینترنت استفاده کنید، عمر باتری به 9.5 ساعت کاهش پیدا می‌کند. ما همچنین گوشی را با روشنایی 100 درصد صفحه نمایش قرار دادیم و یک فیلم 90 دقیقه ای را در گوشی پخش کردیم. پس از اتمام فیلم باتری حدود 87 درصد شارژ داشت که این عدد قابل ملاحظه است.

 

 

نظر جی اس ام

صرف‌نظر از طراحی انقلابی و متفاوتی که ال‌جی G Flex دارد، این فبلت کارکرد و قابلیت‌های بسیار خوبی نیز دارد که دوستداران گوشی‌های بزرگ را به سمت خود جذب می‌کند. البته نباید از این مساله غافل شد که طراحی و فرم باتری این گوشی واقعا منحصربه‌فرد است و هیچ گوشی دیگری را یارای مقابله با آن نیست. ال‌جی، از رقبای خود همچون سامسونگ پیش گرفته است و G Flex را با مشخصات عالی روانه بازار کرده است. این در حالی است که سامسونگ پیش از او، Galaxy Round را معرفی کرده بود. این دو شرکت کره‌ای در رقابت با یکدیگر دو گوشی منعطف و خمیده ارایه کرده‌اند تا پیشگام این صنعت باشند اما این مشکل نیز وجود دارد که هر کدام به دیگری بگوید: «هی رفیق! خمیدگی تو درست نیست» و به یکدیگر طعنه بزنند. احتمالا همان طور که می‌دانید، خمیدگی گوشی سامسونگ از چپ به راست و خمیدگی گوشی ال‌جی از بالا به پایین است. گوشی ال‌جی برای تماشای فیلم و گوشی سامسونگ برای استفاده راحت از رابط کاربری مناسب هستند. باید یادآوری کنیم، گوشی هوشمند ال‌جی G Flex، قابلیت ارتقا حافظه و لرزش‌گیر نوری برای دوربین ندارد. رزولوشن تصویر صفحه نمایش آن نیز پایین است. نمایشگر 6 اینچ با وضوح 720p به هیچ عنوان راضی کننده و قابل‌قبول نیست. خمیدگی گوشی نیز در واکنش‌پذیری گوشی و رابط کاربری تاثیری نداشته و تفاوتی ایجاد نکرده است. اما جذابیت‌هایی همچون صفحه نمایش و باتری قابل انعطاف و بدنه‌ای که خودش هر نوع خراشیدگی را از بین می‌برد و ترمیم می‌کند، ال‌جی G Flex را در ردیف یکی از گوشی‌های خواستنی دنیا قرار داده است.

 

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (115 نظر)

هلن

۱۳۹۵/۵/۲
افتضاحه این گوشی البته ببخشیدا

sepehr

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
می خواهم بدونم اپدیت 5 برای این گوشی کی میاد

مهمان

۱۳۹۴/۷/۲
سلام ی سوال در موردg flax 2دارم
این گوشی نباید اپ دیت شه؟
الان 12 ساعت فقط روصفحش ارم ال جی اومده هیچ کار دیگه ای انجام نمیده
چجوری باید ری استارتش کرد؟

محمد

۱۳۹۴/۵/۵
باسلام خدمت دوستان یک سوال داشتم من گوشی LG L23 10d دارم ایا مدل. این گوشی خوب. است. یا خیر چون فرق. داری. با مدل دیگر رنگ. گوشی من یک دست. مشکی است. وهیچ مارک LG نزده روی گوشی. خواهش جواب سوال من بدی. مرسی

محمد

۱۳۹۴/۵/۵
باسلام خدمت دوستان یک سوال داشتم من گوشی LG L23 10d دارم ایا مدل. این گوشی خوب. است. یا خیر چون فرق. داری. با مدل دیگر رنگ. گوشی من یک دست. مشکی است. وهیچ مارک LG نزده روی گوشی. خواهش جواب سوال من بدی. مرسی