خانهاخبار
10 گوشی برتر سال 2013 از نظر جی اس ام

10 گوشی برتر سال 2013 از نظر جی اس ام

۱۳۹۲/۱۱/۷

طبق وعده‌ای که داده بودیم امروز می‌خواهیم بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۳ را از دیدگاه کارشناسان به شما معرفی کنیم. در سال گذشته ما با تمام این گوشی‌ها کار کردیم و بر طبق تجربه کارکرد خودمان و جمع بندی نظرات منتقدان معتبر خارجی در این حوزه فناوری این انتخاب را داشتیم و معتقدیم که بهترین گوشی‌های ۲۰۱۳ بر حسب رتبه بندی به شرح زیر هستند.

 

پیش از اینکه ادامه مقاله را بخوانید لازم است که به شما بگوییم، این لیست بر حسب امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی‌ها و پاسخگویی به تمامی دستورهای سنگین و سبک تهیه شده است، احتمال اینکه از نظر کاربران و یا هر شخص دیگری، این طبقه بندی متفاوت باشد وجود دارد، زیرا نیاز افراد و انتظار آن‌ها از گوشی‌ موبایل یک امر کاملا سلیقه‌ای است. در ضمن در پایین هر گوشی رتبه آن گوشی از نظر کاربران نیز درج شده است.

 

رتبه اول

iPhone 5s

 

ما تصمیم گرفتیم تا این محصول جدید اپل را به عنوان بهترین گوشی سال 2013 انتخاب کنیم، رقبای زیادی برای مبارزه با این گوشی در سال 2013 ارائه شدند اما اپل با معرفی این گوشی توانست تمام رقبا را ناامید کند. اما چرا این گوشی شایستگی این را داشته تا به عنوان بهترین گوشی معرفی شده در سال 2013 انتخاب شود؟ اولین دلیل ما این است که جنس بدنه این گوشی نسبت به نسل قبل بسیار بهتر شده است، آلومینیومی که در اطراف و پشت گوشی کار شده کیفیت بسیار خوبی دارد و به همین راحتی خط نخواهد افتاد. دلیل دیگر ما دوربین گوشی است که می‌تواند با سرعت 120 فریم در ثانیه به ثبت جزئیات بپردازد و به این وسیله می‌توانید ویدئوهای جذاب و متفاوتی را تولید کنید. دلیل سوم وجود فلاش دوتایی در گوشی است که باعث خواهد شد بتوانید در نور کم عکس‌هایی بسیار با کیفیت و با جزئیات خوب را تهیه کنید. اما مهمترین دلیل ما برای انتخاب iPhone 5s به عنوان رتبه اول چیزی فراتر از این حرف‌ها است، مهم‌ترین دلیل ما در داخل گوشی قرار دارد. مهمترین چیزی که آیفون 5s را از تمام رقبا متمایز می‌کند پردازنده قدرتمند و جدید آن است، این گوشی به اولین پردازنده موبایلی 64 بیتی دنیا مجهز است که آن را به دنیای رایانه‌ها بسیار نزدیک کرده است. آیفون 5s به اندازه‌ای ویژگی‌های خوب دارد که ما سنسور اثر انگشت آن را کاملا فراموش کرده بودیم، این ویژگی هر چند که جدید نیست و در گوشی‌هایی مانند موتورولا دیده شده بود اما تاکنون در هیچ محصولی تا این اندازه کاربردی نبوده است. ما اطمینان داریم که آیفون 5s اپل شایسته این رتبه است.

رتبه اول از نظر کاربران جی اس ام

 

image

 

رتبه دوم

Samsung Galaxy Note 3

 

بگذارید همین ابتدا بگوییم که اگر امکان این را داشتیم تا دو گوشی را به عنوان بهترین گوشی‌های 2013 در رتبه اول قرار دهیم این فبلت را در کنار آیفون 5s انتخاب می‌کردیم. سامسونگ به خوبی توانست خانواده گلکسی نوت را جلو برده و در دنیای موبایل مطرح کند. این پیشرفت از نسل اول به دوم به خوبی صورت گرفت و در نهایت در نسل سوم به اوج خودش رسید. در این نسل سامسونگ علاوه بر باطن، ظاهر گوشی را نیز دست‌خوش تغییرات زیادی کرده است. اولین دلیل برای اینکه این گوشی را در رتبه دوم لیست خودمان قرار دادیم این است که صفحه نمایش آن 5.7 اینچ است و کیفیت فول اچ‌دی را دارد. دلیل دوم پردازنده 8 هسته‌ای آن است که شاید به قدرت اسنپدراگون 800 نباشد اما خیلی از آن کمتر نیست. دلیل سوم ما رم 3 گیگابایتی گوشی است که باعث می‌شود ویژگی مولتی تسکینگ که بسیار مورد نیاز این گوشی است به بهترین نحو انجام شود. دلیل دیگر طراحی بسیار جذاب این فبلت است، سامسونگ به شکلی پشت گوشی را طراحی کرده که در هنگام استفاده شما به یاد دفترچه یادداشت خواهید افتاد. اما مهمترین دلیل این انتخاب قلم بسیار کارآمد این گوشی است، یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این قلم که می‌توان به آن اشاره کرد این است که شما می‌توانید با قلم بر روی گوشی نوشته و گوشی دست‌خط شما را به نوشته تایپی تبدیل خواهد کرد که با زبان پارسی نیز به خوبی کار می‌کند، به شما قول می‌دهیم که اگر با گوشی خود اتفاقات روزمره زیادی را ثبت می‌کنید و یا اینکه برای یادداشت کردن روزانه به کاغذ زیادی نیاز دارید این گوشی با قلم کارآمد خود، به طور کامل نیاز شما را برطرف خواهد کرد. ما این فبلت را در حد و اندازه آیفون 5s می‌دانیم اما برتری‌هایی در آیفون 5s وجود دارند که باعث خواهد شد نتوانیم نوت 3 را بالاتر از آیفون 5s قرار دهیم.

 

رتبه دوم از نظر کاربران جی اس ام

 

 

image

 

رتبه سوم

Sony Xperia Z1

 

سونی با معرفی این گوشی به خوبی توانست خود را در دل متخصصان موبایل جا کند، ما تصمیم گرفتیم تا رتبه سوم را برای این گوشی بسیار خوب سونی در نظر بگیریم، ویژگی‌های مثبت زیادی هستند که ما را متقاعد کردند Xperia Z1 را در رتبه سوم قرار بدهیم که در صورت بیان آن‌ها، شما نیز با ما هم عقیده خواهید شد. اولین ویژگی این گوشی که بر دیگر رقبا برتری دارد، دوربین بسیار با کیفیت آن است که کیفیت 20.7 مگاپیکسل را داشته و لنز سری G  در ساخت آن به کار رفته است. ویژگی دیگر جنس بسیار خوب بدنه است که از آلومینیوم وشیشه ساخته شده است. ویژگی اساسی دیگر خاصیت ضد آب بودن Xperia Z1 است که نگرانی شما برای استفاده از گوشی موبایل را در جاهایی مانند هنگام بارندگی از بین خواهد برد. پردازنده گوشی نیز که حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اسنپدراگون 800 توانسته قدرت خودش را به دیگر رقبای خود نشان دهد. صفحه نمایش فول اچ‌دی این گوشی که نسبت به نسل قبلی بهبود داشته از ویژگی‌های دیگری است که ما را قانع کرد تا این گوشی بتواند رتبه سوم را کسب کند.

 

رتبه سوم از نظر کاربران جی اس ام

 

image

 

 

رتبه چهارم

HTC One Max

 

نوبتی هم که باشد نوبت اچ تی سی است، اچ تی سی بعد از معرفی گوشی One بسیار فعالیت کمی داشت تا اینکه با معرفی این فبلت توانست ما را قانع کند تا رتبه چهارم را به گوشی اچ تی سی اختصاص بدهیم. مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی این فبلت که آن را از دیگران متمایز می‌کند سنسور اثر انگشت One Max است که در پشت گوشی و درست در زیر دوربین عقب جای گرفته است. این سنسور به خوبی کار می‌کند و یکی از مهم‌ترین کارآیی‌های آن که می‌توان به آن اشاره کرد این است که چند انگشت را برای قفل گوشی می‌توان معرفی کرد و به علاوه برای گوشی تعریف کرد که با هر اثر انگشت چه وظیفه‌ای را انجام دهید و چه برنامه‌ای را بعد از باز کردن قفل گوشی اجرا کند. صفحه نمایش 5.9 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، رم 2 گیگابایتی و دوربین 4 اولتراپیکسلی از ویژگی‌های خوب این گوشی هستند که ما آن را شایسته رتبه چهارم دانستیم.

 

رتبه هفتم از نظر کاربران جی اس ام

 

 

image

 

رتبه پنجم

LG G2

 

تفاوت‌های خوب این گوشی در طراحی و فرمان پذیری از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث شدند ما این گوشی را در رتبه پنجم قرار دهیم. ال جی با تولید این گوشی ساختار شکنی کرد و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و پاور را از کناره‌های گوشی که تا به حال در تمام گوشی‌های موبایل دیده بودیم به قسمت پشت گوشی منتقل کرده است. این طراحی باعث خواهد شد که کاربر دسترسی راحت‌تری به دکمه‌های داشته باشد و در هنگام استفاده از دکمه‌ها کمتر دچار اشتباه شود. منظور از فرمان پذیری ویژگی روشن شدن صفحه نمایش با دوبار ضربه زدن بر روی آن است که نیاز کاربر را به استفاده از دکمه پاور کاملا از بین خواهد برد. ویژگی‌های خوب دیگر گوشی عبارتند از صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، دوربین 13 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 800 و بسیاری از شاهکارهای دیگر که مجال صحبت برای آن‌ها نیست. اما چیزی که ما را ناامید کرد و باعث شد که این گوشی نتواند در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد کیفیت نه چندان خوب آن در ساخت بدنه بود. به هر حال این گوشی از نظر ما لایق و شایسته این رتبه بود.

 

رتبه پنجم از نظر کاربران جی اس ام

 

image

 

 

رتبه ششم

LG Nexus 5

 

از گوشی‌های نکسوس به همین راحتی نمی‌توان گذشت به خصوص از زمانی که ساخت و تولید این گوشی‌ها بر عهده ال جی قرار گرفته است، ما تصور می‌کنیم که این گوشی شایستگی قرار گرفتن در رتبه بالاتر از این را ندارد اما رتبه ششم بهترین رتبه برای Nexus 5 به حساب می‌آید. مهمترین ویژگی این گوشی که می‌تواند آن را برای رتبه ششم مناسب کند، سیستم عامل اندروید خام  برروی آن است، به عبارتی ساده‌تر پشتیبانی گوگل است که این گوشی را برتر از رقبا قرار می‌دهد زیرا در سال‌های آینده نیز جزو اولین گوشی‌هایی خواهد بود که جدیدترین نسخه اندروید را دریافت خواهد کرد. اما اگر از حق نگذریم از نظر سخت‌افزاری نیز گوشی جزو بهترین‌ها است. صفحه نمایش 4.95 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، رم 2 گیگابایتی و پردازنده اسنپدراگون 800 از مشخصات سخت افزاری گوشی هستند که آن را هم سطح دیگر رقبا قرارداده و نسخه خام اندروید توانسته آن را به دیگران برتری دهد. اما از نظر ظاهر و طراحی گوشی هیچ چیزی برای گفتن ندارد و نسبت به نسل قبلی یعنی نکسوس 4 افت شدیدی را تجربه می‌کند. به نظر رتبه ششم بهترین رتبه‌ای است که می‌توان برای این گوشی در نظر گرفت.

 

رتبه نهم از نظر کاربران جی اس ام

 

 

image

 

 

رتبه هفتم

Samsung Galaxy S4

 

شاید این گوشی پیش از معرفی خیلی طرفدار داشت اما بعد از معرفی مشخص شد که سامسونگ برای تولید این گوشی کار و نیروی زیادی را مصرف نکرده است. این گوشی جزو اولین گوشی‌هایی بود که به پردازنده 8 هسته‌ای مجهز بودند اما کارآیی 8 هسته آن دور از انتظار ما بود. به هر حال طراحی نه چندان مناسب گوشی به همراه امکانات نه چندان متفاوت آن با نوت 2 باعث شد تا نتوانیم رتبه خوبی را به Galaxy s4 اختصاص بدهیم. از جمله امکاناتی که باعث شدند این گوشی از رتبه هفتم نیز پایین‌تر قرار نگیرد صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ‌دی، پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین 13 مگاپیکسلی و رم 2 گیگابایتی Galaxy S4 است.

 

رتبه چهارم از نظر کاربران جی اس ام

 

image

 

 

رتبه هشتم

Nokia Lumia 1520

 

نوکیا در نهایت فبلت خود را معرفی کرد. این کار دیر انجام شد اما به نظر ما نوکیا نهایت تلاش خود را به کار گرفت و توانست فبلتی در خور نام خود را روانه بازار کند. این فبلت اولین گوشی نوکیا است که پردازنده 4 هسته‌ای دارد. سیستم عامل ویندوزفون این گوشی بسیار سبک است و باعث می‌شود که گوشی در هنگام استفاده هیچ مشکلی نداشته باشد، با قرار گرفتن پردازنده اسنپدراگون 800 با 4 هسته این امکان بوجود آمده که سرعت گوشی بسیار بیشتر شده و رم 2 گیگابایتی نیز به بهبود ویژگی‌های مولتی تسکینگ کمک بسیاری خواهد کرد. از جمله مشخصات مناسب این فبلت می‌توان صفحه نمایش 6 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی و دوربین 20 مگاپیکسلی را نام برد که باعث می‌شوند این گوشی را بتوانیم جزو 10 گوشی برتر سال قرار دهیم.

 

در نظر سنجی حضور نداشت

 

image

 

 

رتبه نهم

Nokia Lumia 1020

 

نوکیا در زمینه دوربین‌های موبایلی بسیار فعال است و حقیقتا گوشی‌هایی با دوربین‌های با کیفیت را به بازار معرفی کرده است. سردمدار گوشی‌های دوربین دارد نوکیا این گوشی است که یک لومیا با دوربین 41 مگاپیکسلی است. شاید بتوان گفت که تنها دلیل قرار گرفتن این گوشی در لیست 10 گوشی برتر سال 2013 همین دوربین بسیار با کیفیت آن است، زیرا دیگر مشخصات آن مانند پردازنده، صفحه نمایش و سیستم عامل آنچنان ویژگی خاصی ندارند که بتواند آن را از دیگران متمایز کند. بنابراین این رتبه به طور حتم برای این گوشی مناسب و کافی است.

 

رتبه ششم از نظر کاربران جی اس ام

 

 

image

 

رتبه دهم

Motorola Moto X

 

در نهایت گوشی که شروع به کار دوباره موتورولا است در انتهای لیست 10 گوشی برتر ما قرار می‌گیرد. این گوشی امکانات چندان شاخصی ندارد اما به هر حال پرچم‌دار کمپانی بزرگی چون موتورولا است. صفحه نمایش 4.7 اینچی با کیفیت اچ‌دی، رم 2 گیگابایتی، دوربین 10 مگاپیکسلی، پردازنده 2 هسته‌ای از جمله امکانات خوب موتو ایکس به حساب می‌آیند اما مهمترین ویژگی این گوشی این است که خریدار امکان این را دارد تا در هنگام خرید آنلاین گوشی آن را برای خود سفارشی کرده و ظاهر آن را با توجه به سلیقه خودش تغییر دهد و یک گوشی باب‌میل خود را خریداری کند. در نهایت این رتبه را شایسته این گوشی می‌دانیم و تصور می‌کنیم که شما نیز با این موضوع کاملا موافق باشید.

 

در نظر سنجی حضور نداشت

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (677 نظر)

...

۱۴۰۱/۸/۱۹
Samsung galaxy win هم بهتره

سینا فرامرزیان

۱۴۰۰/۴/۲۵
سلام.
زد وان خیلی عالی بود .تو زمان خودش دوربین خیلی خوبی داشت.خوش‌دست هم بود.اچ تی سی one max هم که عالیه ولی طبق تحقیقات بنده دوربینش خیلی زود خراب میشه.گلکسی نوت ۳ هم واقعا قدرتمنده.نکسوس ۵ هم از اندروید خام بهره می بره که خیلی خوبه.نوکیا لومیا ۱۵۲۰ هم توی ویندوزفون ها واقعا شاهکاره.نوکیا ۱۰۲۰ هم دوربینش هنوز هم عالیه.به‌نظر بنده این رتبه‌بندی باید اصلاح بشه.به‌نظر من رتبه اول متعلق به نوت ۳ ، رتبه دوم متعلق به sony z1 ، رتبه سوم هم متعلق به htc one max و رتبه چهارم هم متعلق به galaxy s4 و رتبه پنجم هم متعلق به huawei p6 و رتبه ششم هم متعلق به huawei mate و رتبه هفتم هم برای lg g2 و رتبه هشتم هم برای نوکیا لومیا ۱۵۲۰ و رتبه نهم هم برای نوکیا لومیا ۱۰۲۰ و رتبه دهم هم متعلق به هواوی پی۲ خواهد بود.

سینا فرامرزیان

۱۴۰۰/۲/۴
خطاب به اون عزیزانی که میگن نوکیا بده :
1_دوم برند تا الان 2 تا سیستم عامل تولید کرده؟ ( سیمبیان و نوکیا بل )
2_اگر برند بدی هست پس چرا توی دهه 80 حدود 75درصد ایران نوکیا داشتن؟!

سینا فرامرزیان

۱۴۰۰/۲/۴
الان اپل دارد بوق می زند!!!

سینا فرامرزیان

۱۴۰۰/۲/۴
ما اگر کوچیک هم فکر کنیم حداقل بزرگتر از ططرف فکر شماست.