خانهبررسی‌ها
مقایسه سه گوشی HTC One، Galaxy S4، Xperia Z

مقایسه سه گوشی HTC One، Galaxy S4، Xperia Z

وقتی حکمران‌های اندروید به قلمرو یکدیگر یورش می‌برند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۲/۲۵

همانطور كه به شما وعده داده بودیم امروز مقایسه ای بین سه اندرویدی بازار كه سه سوپرفرن بازار هم هستند انجام خواهیم داد، ما نمی‌خواهیم در اینجا بگوییم كه كدام گوشی در كل بهتر است و كدام گوشی بدتر است، در اینجا فقط این گوشی‌ها را مقایسه می‌كنیم و با دلایل منطقی در هرقسمت آن گوشی كه برنده خواهد شد اعلام می‌كنیم اما در نهایت انتخاب به عهده شما است كه با توجه به نیاز خود گوشی مورد نظر را انتخاب كنید.

 

بسیار خوب مبارزه را شروع می‌كنیم.e

 

image

 

 

راحتی در دست

 

هر سه گوشی اندازه تقریبا بزرگی دارند، اما این اندازه‌های بزرگ زیاد آزار دهنده نیست، در گوشی HTC One یك انحنا در پشت این گوشی ایجاد شده  كه این انحنا به خوش دست یودن گوشی كمك بسیار زیادی می‌كند، سونی گوشی Xperia Z را كاملا تخت و مستطیلی طراحی کرده، سامسونگ نیز تقریبا همان طراحی Galaxy S3 را در اینجا به کار برده به این صورت كه گوشی ظاهری تقریبا بیضی مانند دارد و لبه های آن كاملا گرد هستند.

 

بگذارید برای اینكه كاملا متوجه شوید كدام گوشی خوش دست‌تر است به ترتیب برندگان این بخش را اعلام كنیم.

 

HTC One خوش دست ترین گوشی این گروه است و در رتبه اول جای می‌گیرد، بعد از آن دومین رتبه مربوط به Galaxy S4 است و بعد از آن Xperia Z در رتبه سوم جای خواهد گرفت.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

image

 

image

 

image

 

 

طراحی

 

Galaxy S4 در بیشتر موارد طراحی اس 3 را به ارث برده است و یکی از مواردی که بسیاری بر سامسونگ خورده می‌گیرند همین است که در طراحی نواوری دیده نمی شود، اما در مجموع گوشی ظاهری زشت ندارد که برای یک پرچمدار مناسب نباشد.

 

Xperia Z تماما از شیشه ساخته شده است، این گوشی به صورت یك مكعب مستطیل طراحی شده و لبه های گوشی كمی گرد شده است، درست است که طراحی این گوشی ظرافت های خاص خود را دارد اما با یک گوشی که یک طراحی فوق العاده داشته باشد و تا کنون در جایی ندیده باشید روبرو نیستید.

 

اما مسئله برای HTC One متفاوت است، همانطور که در بررسی تخصص این گوشی هم گفتیم HTC هر چه در توان داشته برای طراحی این گوشی به کار برده و زمانی که از روبرو به گوشی نگاه می‌کنید گویی یک گوشی از فیلم‌های فضایی و از آینده آمده است را می‌بینید، طرز قرار گرفتن اسپیکرها در جلوی گوشی یک کار جدید است و ترکیب شیشه و آلومینیوم (البته از نوع با کیفیت) در کنار هم ظاهری جذاب را به گوشی بخشیده اند.

 

در این راند از مبارزه ما برنده و رتبه اول را HTC One اعلام می‌کنیم و معتقدیم HTC برای طراحی گوشی زحمت زیادی کشیده است. در رتبه دوم گوشی Xperia Z را قرار می‌دهیم و در رتبه سوم را نیز شایسته Galaxy S4 می‌دانیم.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Xperia Z

رتبه سوم Galaxy S4

 

image

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

راحتی در استفاده

 

در اینجا با سه گوشی اندرویدی روبرو هستیم بنابراین نباید زیاد تفاوتی در این مورد وجود داشته باشد، اما به این علت که هر کمپانی به سلیقه خود یک پوسته برای گوشی‌هایش با سیستم عامل اندروید ادغام می‌کند باید در نظر داشته باشید که تفاوت‌هایی به وجود خواهد آمد.

 

سامسونگ با ادغام نسخه اندروید 4.2.2 و تاچ ویز این گوشی را تزئین کرده است، اگر پیش از این با سامسونگ کار کرده باشید بسیار راحت با این گوشی کنار خواهید آمد و اگر حتی پیش از این سامسونگ هم نداشتید بعد از گذشت 2 الی 3 روز به تمام زیر و بم آن آشنا خواهید شد.

 

در Xperia Z سونی از نسخه اندروید 4.1.2 استفاده کرده که نسبت به Galaxy S4 نسخه قدیمی‌تری است، تقریبا می‌توان گفت سونی هیچ دستکاری در نسخه اندروید نکرده و تنها آیکون ها را با سلیقه خود تزئین کرده است. مطمئن باشید اگر تجربه کار با اندروید را هم نداشته باشید به راحتی می‌توانیید جای همه چیز را پیدا کنید.

 

و اما HTC One، HTC در اینجا از اندروید 4.1.2 به همراه اخرین نسخه از رابط کاربری Sense یعنی نسخه 5 استفاده کرده است، درست است که این رابط کاربری بسیار زیبا طراحی شده است و امکانات جالبی مانند BlinkFeed دارد، اما کار کردن با آن برای افرادی که تا به حال HTC نداشتند و یا زیاد حرفه‌ای نیستند کمی سخت است و تا بخواهند زیر و بم آن را یاد بگیرند کمی زمان خواهد برد.

 

ما در این راند رتبه اول را شایسته Xperia Z می‌دانیم که کار کردن با آن بسیار راحت است، رتبه دوم را به Galaxy S4 و رتبه سوم را نیز برای HTC One در نظر می گیریم.

 

 

رتبه اول Xperia Z

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم One

 

توجه داشته باشید رتبه بندی ما در اینجا تنها برای راحتی کار با گوشی برای کاربران عادی است، اما اگر بخواهیم به زیبایی این رابط کاربری‌ها رتبه بدهیم مطمئنا HTC One را در رتبه اول، Galaxy S4 را در رتبه دوم و Xperia Z را در رتبه سوم قرار می‌دهیم.

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

image

 

image

 

 

کارآیی

 

هر سه گوشی جزو قدرتمندترین های بازار هستند، اما در داخل تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز خواهد کرد. دو گوشی Xperia Z و HTC One پردازنده 4 هسته‌ای دارند که سرعت پردازنده اولی برابر 1.5 و سرعت پردازنده دومی برابر 1.7 گیگاهرتز است. اما Galaxy S4 به پردازنده 8 هسته‌ای مجهز است که حداقل بر روی کاغذ کلاس آن را از دو گوشی قبلی جدا خواهد کرد. اما حقیقتا این جداسازی تنها بر روی کاغذ نیست.

 

در اینجا ما تست‌هایی با هر سه گوشی انجام دادیم و متوجه شدیم که این سه در انجام کارهای سنگین که باید در انجام آن تبحر داشته باشند تفاوت های بسیاری دارند.

 

در ابتدا بر روی 3 گوشی بازی با کیفیت Need For Speed Most Wanted را نصب کردیم و بازی را بر روی آن‌ها اجرا کردیم در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به تست بازی این سه گوشی را مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید گوشی Galaxy S4 به راحتی هر چه تمام تر از پس اجرای این بازی برمی‌آید و بدون هیچ مشکلی و با سرعتی بسیار خوب ان را اجرا می کند، گوشی سونی Xperia Z نیز به خوبی توانست بازی را اجرا کند و ما مشکلی در انجام بازی با آن نداشتیم، اما در اینجا HTC One تنها گوشی بود که با سرشکستگی از این آزمایش بیرون آمد، همانطور که در فیلم هم مشاهده می‌کنید HTC One نتوانست بازی را نشان دهد و تنها یک صفحه سیاه را برای ما به نمایش درآورد.

 

دانلود ویدئوی تست بازی هر سه گوشی

 

مورد دیگر که ما مورد آزمایش قرار دادایم پخش ویدئوهای فول اچ دی بود، ما یک کارتون که کیفیت فول اچ دی داشت را بر روی هر سه گوشی قرار دادیم و با پخش کننده خود گوشی این ویدئو را پخش کردیم، همانطور که در ویدئو می‌توانید ببینید دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z به راحتی این ویدئو را پخش کردند، اما بازهم در اینجا HTC One نتوانست خودی نشان بدهد، همانطور که در فیلم می بینید ویدئوی در حال پخش در گوشی HTC One دائما گیر می کند و مانند این است که این گوشی نمی‌تواند از پخش فیلم های فول اچ دی پشتیبانی کند که این مسئله برای یک گوشی که صفحه نمایش فول اچ دی دارد خیلی جالب به نظر نمی‌آید.

 

دانلود ویدئوی مربوط به پخش فیلم FullHD توسط هر سه گوشی

 

بنابراین در این قسمت برنده دو گوشی هستند، هر دو گوشی Galaxy S4 و Xperia Z در این قسمت در رتبه اول می‌ایستند و با فاصله‌ای بسیار زیاد گوشی HTC One در رتبه بعد قرار خواهد گرفت.

 

 

رتبه اول Xperia Z و Galaxy S4

رتبه دوم HTC One

 

قیمت گوشی

 

هر سه گوشی جزو گوشی‌های گران قیمت هستند اما با این حال فاصله قیمتی آن‌ها بسیار زیاد است، در حال حاضر HTC One با قیمتی در حدود 2.900.000 هزار تومان عنوان گرانترین گوشی را در بین این سه گوشی دارد، بعد از آن گوشی گللکسی اس 4 با قیمتی در حدود 2.500.000 هزار تومان قرار دارد و در نهایت گوشی Xperia Z با قیمت بسیار مناسب نسبت به دو گوشی قبلی یعنی قیمتی حدود 1.900.000 هزار تومان قرار دارد.

 

ما در اینجا رتبه بندی را به این صورت انجام می‌دهیم که آیا مقدار پولی که برای خرید یک گوشی می پردازید با توجه به امکاناتی که این گوشی به شما ارائه می کند به صرفه است یا خیر.

 

در رتبه اول ما Xperia Z را قرار می دهیم زیرا شما در قبال خرید یک سوپرفون با صفحه نمایش بسیار عالی مبلغی مناسب را می پردازید، بعد از آن Galaxy S4 در رتبه دوم قرار می‌گیرد زیرا در برابر امکانات بیشتری که نسبت به HTC One دارد قیمت مناسب تری دارد و در رتبه آخر گوشی HTC One قرار دارد که با قیمتی بالا به فروش می‌رسد.

 

 

رتبه اول Xperia Z

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم One

 

image

 

کیفیت صدا

 

در اینجا جای هیچ بحثی نیست، همانطور که در بررسی تخصصی‌ها گفتیم و شما هم می‌دانید کیفیت صدای اسپیکرهای HTC One از تمام گوشی‌های موجود در بازار بهتر است، دو اسپیکری که در جلوی این گوشی قرار دارند به خوبی صداها را پخش می‌کنند و هنگامی که صدای اسپیکرهای این گوشی را با دو گوشی دیگر مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد که هنگام پخش یک آهنگ با این گوشی جزئیاتی خواهید شنید که در هنگام پخش همین آهنگ‌ها با دو گوشی دیگر اصلا کتوجه آن‌ها نخواهید شد. در ویدئویی که برای شما آماده کردیم می‌توانید کیفیت صدای اسپیکر این سه گوشی را با هم مقایسه کنید، این ویدئو را از لینک زیر می‌توانید دانلود کنید.

 

بنابراین در اینجا HTC One با اقتدار در رتبه اول خواهد ایستاد و در رتبه دوم Galaxy S4 و در رتبه سوم نیز Xperia Z قرار می‌گیرد.

 

دانلود ویدئوی مقایسه تست کیفیت صدای هر سه گوشی

 

رتبه اول One

رتبه دوم Galaxy S4

رتبه سوم Xperia Z

 

امکانات

 

امروزه بیشتر اسمارت‌فون‌ها امکاناتی تقریبا مشابه دارند، در این بین اگر یک گوشی بتواند ویژگی جدیدی را ارائه کند خود را به راحتی بر سر زبان ها خواهد انداخت، کاری که سامسونگ در گلکسی اس 3 آن‌ را انجام داد و در Galaxy S4 اینکار را تکمیل کرد.

 

Xperia Z و HTC One امکاناتی تقریبا مشابه یکدیگر دارند که این امکانات در بیشتر اسمارت‌فون‌های حال حاضر بازار وجود دارد، اما موضوع برای Galaxy S4 متفاوت است، این گوشی یکسری وِیژگی خاص دارد که آن را از دو رقیب دیگر مستثنی می کند، به طور کامل در مورد ویژگی‌های جذاب این گوشی در بررسی تخصصی ان با هم صحبت کردیم که از اینجا می‌توانید آن‌ها را بار دیگر مرور کنید، اما اگر بخواهیم در این زمینه به گوشی ها رتبه بدهیم با اطمینان کامل گلکسی  اس 4 را در رتبه اول قرار خواهیم داد زیرا این رتبه در اینجا حقیقتا شایسته این گوشی است، اما در مورد دو رقیب دیگر باید بگوییم انتخاب رتبه دوم برای هر کدام از این دو گوشی کار سختی است و بهتر دیدیم که هر دو گوشی را بعد از Galaxy S4 در رتبه دوم قرار دهیم.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One و Xperia Z

 

 

image

 

image

 

دوربین

 

در این زمینه باید از همین ابتدا بگوییم که در تجربه‌ای که ما از کار کردن با این سه گوشی داشتیم دوربین هر سه گوشی را فوق العاده دیدیم، هر سه دوربین بسیار خوب هستند که کار را در انتخاب بهترین دوربین بسیار سخت می‌کند، به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم که در اینجا برنده اعلام نکنیم و هر سه گوشی را برنده بدانیم. برای دیدن کیفیت عکس‌های هر گوشی می‌توانید به صفحه مخصوص بررسی تخصصی هر کدام مراجعه کنید.

 

صفحه بررسی تخصصی Xperia Z

صفحه بررسی تخصصی HTC One

صفحه بررسی تخصصی Galaxy S4

 

رتبه اول هر سه گوشی

image

 

image

 

صفحه نمایش

 

هر سه گوشی به با کیفیت ترین صفحه نمایش هایی که تا کنون در گوشی موبایل دیده شده مجهز هستند، Galaxy S4 صفحه نمایش 5 اینچی سوپرآمولد با کیفیت FullHD دارد، تراکم این صفحه نمایش 441 پیکسل در اینچ است. HTC One صفحه نمایش 4.7 اینچی از نوع Super LCD3 با کیفیت FullHD و تراکم پیکسلی 469 پیکسل در اینچ دارد و در نهایت Xperia Z نیز صفحه نمایش 5 اینچی از نوع TFT با کیفیت FullHD و تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ را دارد. تمام این ارقام بر روی کاغذ هستند اما همانطور که در عکس مشاهده می کنید این صفحات نمایش تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. ما در اینجا رتبه اول را از نظر کیفیت صفحه نمایش به Galaxy S4 می دهیم همه می‌دانیم که صفحه نمایش‌های آمولد بسیار با کیفیت هستند حال تصور کنید این صفحه نمایش کیفیت فول اچ دی نیز داشته باشد، حقیقتا از نگاه کردن به این صفحه نمایش که رنگ‌ها شفاف و واضح بودند بسیار لذت بردیم.

 

رتبه دوم را در اینجا شایسته One می‌دانیم، ذکر یک نکته را در اینجا ضروری می‌بینیم، درست است که تراکم پیکسلی صفحه نمایش HTC One از Galaxy S4 بیشتر است اما به این نکته دقت کنید که صفحه نمایش HTC One 0.3 اینچ از Galaxy S4 کوچکتر است.

 

و در نهایت رتبه سوم را به گوشی Xperia Z می‌دهیم، با اینکه صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و سونی نیز در ساخت صفحه نمایش های با کیفیت مشهور است اما در هر حال در عمل صفحه نمایش این گوشی از صفحه نمایش دو رقیب دیگر ضعیف تر عمل می کند.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One

رتبه سوم Xperia Z

 

 

برای دیدن عکس بزرگتر و با کیفیت‌تر بر روی عکس کلیک کنید

image

 

 

باتری

 

Xperia Z به یک باتری 2330 میلی آمپری مجهز است که سونی ادعا می‌کند این باتری تا 550 ساعت استندبای را در شبکه 2G و تا 11 ساعت مکالمه را در همین شبکه 2G پشتیبانی خواهد کرد.

 

HTC One نیز به یک باتری 2300 میلی امپری مجهز است اچ تی سی به صئرت رسمی اعلام نکرده که این باتری تا چند ساعت توانایی پشتیبانی از گوشی را خواهد داشت.

 

و درنهایت Galaxy S4 به باتری 2600 میلی امپری مجهز است سامسونگ می گوید که این باتری تا 370 ساعت استندبای را در شبکه 3G و تا 17 ساعت مکالمه را در شبکه 3G پشتیبانی خواهد کرد اما اگر بخواهیم با توجه به تجربه‌ای که از کار با این گوشی‌ها داشتیم به آن‌ها رتبه بدهیم به طور حتم در اینجا Galaxy S4 با اقتدار رتبه اول را کسب می کند باتری این گوشی با کار سنگینی که از آن کشیدیم به خوبی توانست پاسخگو باشد. اما در مورد دو رقیب دیکر نمی‌توانیم هیچ کدام را بر دیگری ارجحیت دهیم و هر دو گوشی را در اینجا در رتبه دوم قرار می‌دهیم.

 

رتبه اول Galaxy S4

رتبه دوم One و Xperia Z

 

 

 

جمع بندی

 

تمام این مقایسه از تجربه‌ای که ما از کارکرد با این گوشی ها داشتیم بدست آمده است، با اینکه ما سه گوشی را به خوبی بررسی کردیم اما این دلیلی بر این نمی‌شود که بتوانیم به شما پیشنهاد کنیم تا کدام گوشی را خریداری کنید، زیرا انتخاب یک گوشی امری کاملا سلیقه‌ای است و هر شخصی با توجه به نیازی که دارد باید مورد مناسب را برای خود انتخاب کند.

 

ما سعی کردیم در اینجا تمام معایب و مزایا را از هر گوشی بیان کنیم و دلایل برتری هر کدام را در هر مورد بر رقیبان دیگر به شما بگوییم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود مورد مناسب را انتخاب کنید.

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1475 نظر)

Adel

۱۳۹۵/۴/۲۰
ههههههههههههه،نگاه مقایسه???????????????

Adel

۱۳۹۵/۴/۲۰
خداییش وقتی بلد نیسین مقایسه کنین مقایسه نکنین،برید تو سایت های خارجی کدوم گوشی رو بهتر میدونن،فقط اچ تی سی،حالا اینجا خنده آوره که میگه کیفیت صفحه اچ تی سی پایینه،ههههههههه،باااااشه شما هم درست میگید???????????

رضا

۱۳۹۵/۲/۱۵
سامسونگم شد گوشی. گوشی فقط اچ تی سی سونی شاعومی این اشغالای سامسونگ گوشی نیستن البته خودمم سامسونگ دارم اشغال ترین گوشی میزنه سامسونگ البته فکو فامیلامون اچ تی سی سونی هواوی دارم از سامسونگ بهترن

عرفان

۱۳۹۵/۱/۲۷
فقط وفقط سونی زد عالیه حرف نداره 20از20

fateme

۱۳۹۴/۱۲/۲۰
من قصد خرید htc e9sدارم
خیلی ها میگن خوبه خیلی ها هم میگن بده ولی دلیل منطقی ندارن
میشه راهنمایی کنید بخرم یا نه