خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام: گلکسی اس 4

بررسی تخصصی جی اس ام: گلکسی اس 4

پادشاه جدید اندروید با تاج هشت هسته‌ای و لباسی تکراری و نه چندان برازنده

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۲/۲/۲۱

در نهایت گوشی كه همه منتظر آن بودند ارایه شد گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی اس سامسونگ از همان نسخه نخستین طرفداران بسیاری میان کاربران پیدا کردند. اما این مساله باعث نشد سامسونگ از تلاش بیشتر دست بردارد و به همین دلیل، چهارمین کهکشان زیبای خود را نیز روانه بازار کرد.

 

نه تنها بسیاری از كاریران موبایل بلكه تمام كمپانی های موبایلی نیز منتظر بودند تا این گوشی ارایه شود و ببینند كه سامسونگ به عنوان بزرگترین كمپانی گوشی سازی جهان چه قهرمانی را رو خواهد كرد.

 

كاری نداریم كه گلكسی اس ٤ خوب است یا بد است، مهم این است كه چه شما سامسونگ و گلكسی اس ٤ آن را دوست داشته باشید و چه از آن‌ها خوشتان نیاید به هر جال برای یكسال آینده مجبور هستید این گوشی را به عنوان یك شاخص در تمام مقایسه ها مشاهده كنید و هر گوشی كه ارایه خواهد شد باید در برابر این گوشی مبارزه كند و خودش را با آن محك بزند.

 

ما هم علاوه بر برسی این گوشی كه امروز آن را مشاهده می نمایید به زودی یك مقایسه كامل بین این گوشی و ٢ پرچمدار این روزهای اندروید یعنی Xperia Z و One انجام خواهیم داد.

 

بیایید با هم به سراغ گوشی برویم و ببینیم این اسمارت فون ویژیگی‌هایی دارد كه بتواند ما و شما را قانع كند تا آن را بخریم و یا اینكه نمی تواند ما را برای خرید قانع كند.

 

پرچم‌دار جدید سامسونگ همه امکانات گوشی‌های قبلی خانواده خود را در میان سخت‌افزار قوی‌تر و نرم‌افزارهای متفاوت جمع کرده است.این گوشی امکاناتی دارد که با شنیدن و دانستن آن‌ها حتما هیجان زده خواهید شد.

 

جعبه گوشی

 

جعبه گلکسی اس 4 به طور کامل از کاغذ قابل بازیافت تهیه شده و چاپ آن با جوهر سویا است. به همین دلیل، به طور صد درصد قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست است.

 

همه لوازم جانبی مورد نیاز برای یک گوشی هوشمند درون جعبه وجود دارند. آداپتور برق که باید به همراه کابل میکرو یواس‌بی از آن استفاده کنید، هر دو در جعبه وجود دارند. در ضمن، یک جفت ایرفون نیز جزو لوازم جانبی ارائه شده توسط کارخانه است. همه آن‌ها نیز به رنگ سفید هستند.

 

 

image
3

 

image

 

طراحی و کیفیت ساخت

 

همه می‌گویند كه گوشی از نظر ظاهری همان گلگسی اس ٣ است و نمی‌توانید این دو گوشی را از یكدیگر تشخیص دهید، ما هم منكر این موضوع نیستیم كه گوشی شباهت زیادی به گلكسی اس ٣ دارد اما حقیقتا. طراحی آن منفاوت شده است و نباید تنها از روی عكس ها درمورد طراحی این دو گوشی قضاوت كنید، به نظر ما گلکسی اس 4 بسیار زیباتر شده است.

 

جنس بدنه تماما از پلاستیك ساخته شده و از پوشش  Hyperglazed مشابه گلکسی اس 3 بهره گرفته ، این پلاستیك علاوه بر داشتن مزیت، معایبی هم دارد.

 

از معایب آن می توان این مورد را گفت كه اگر شما در مقابل كسانی كه گوشی هایی مانند One (كه از آلومینیوم ساخته شده) و یا Xperia Z (كه از شیشه ساخته شده) دارند بخواهیدS4 خود را به نمایش بگذارید آن ها می‌توانند به راحتی جنس بدنه گوشی شما را به سخره بگیرند و شما این حس را دارید که انگار اسباب‌بازی در دست گرفته‌اید. حقیقتا برای یك گوشی كه می‌خواهد نام برترین اسمارت فون را یدك بكشد جنس بدنه پلاستیكی نمی‌تواند حس خوبی را به شما القاء كند. علاوه بر این پلاستیک دوام و ماندگاری شیشه و آلومینیوم را نخواهد داشت و بعد از گذشت 1 سال اگر در نگه داری گوشی خود دقت نکنید به بدنه آسیب‌هایی خواهد رسید.

 

اما از مزایای آن می توان سبكی گوشی را نام برد برای یك گوشی با این اندازه جنس بدنه پلاستیكی بسیار به سبكی وزن كمك خواهد كرد، یك مزیت دیگر این است كه پلاستیك نارسانا است و گرما را به راحتی منتقل نمی‌كند بنایراین در مورد داغ شدن نگرانی كمنری وجو دارد.

 

گوشی به علت نازكی و وزن سبك بسیار خوش دست است، مطمئن باشید از دست گرفتن و كار كردن با آن لذت خواهید برد همچنین بافت جدید بدنه حس جدید‌تر و شیک‌تر بودن به آن می‌بخشد.

 

این اسمارت‌فون از نظر قدی هم اندازه برادران بزرگ‌تر خود است اما حدود 0.8 میلی‌متر نازک‌تر، 7/0 میلی‌متر باریک‌تر و 3 گرم سبک‌تر است. این در حالیست که صفحه نمایش آن 0.2 اینچ بزرگ‌تر از گلکسی‌ پیشین است.

 

گلکسی اس 4 همچنین از شیشه گوریلا گلاس 3  و Corning  بهره گرفته است. همچنین غلاف دور گوشی نیز باریک‌تر است.

 

در جلوی گوشی یک صفحه نمایش 5 اینچی قرار دارد که آن را جدا بررسی خواهیم کرد، در پایین این صفحه نمایش سه دکمه که یکی سخت افزاری است و دو دکمه دیگر لمسی هستند قرار دارد، در بالای صفحه نمایش حسگرهای مختلف در کنار دوربین دوم و خروجی صدای مخاطب در بالای لوگوی سامسونگ تعبیه شده‌اند.

 

image

 

image

 

image

 

در سمت راست گوشی تنها دکمه پاور قرار دارد ولی متاسفانه دکمه مخصوص عکاسی قرار ندارد که این موضوع بسیار آزار دهنده است. در سمت چپ گوشی نیز تنها دکمه کم و زیاد کردن صدا قرار دارد که کمی برجسته است و به راحتی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

 

image

 

image

 

در قسمت پایین گوشی درگاه اتصالی گوشی قرار دارد و در کنار آن میکروفون جای گرفته است.

 

image

 

در بالای گوشی خروجی جک 3.5 میلیمتری صدا به همراه میکروفون دوم در کنار پورت اینفرارد که برای کنترل تلویزیون استفاده می‌شود قرار دارند.

 

image

 

 

در پشت گوشی که طراحی بسیار شیکی دارد دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED در زیر آن و در انتهای پایینی قسمت قاب پشتی بلندگو قرار گرفته‌اند.

 

image

 

image

 

با جابه‌جا کردن قاب باتری گوشی، جایگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، باتری ارتقا یافته 2600 میلی‌آمپر ساعت و شیار کارت حافظه میکرو اس‌ی دیده می‌شوند. حافظه داخلی گوشی را می‌توان با کارت حافظه خارجی ارتقا داد. تنها ایراد در اینجا این است که برای تعویض سیم کارت حتما باید گوشی را خاموش و باتری را خارج کنید.

 

image

 

 

پردازنده و حافظه داخلی

 

گوشی به یک پردازنده 8 هسته‌ای مجهز است، 4 هسته این پردازنده از نوع Cortex-A15 با سرعت 1.6 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر Cortex-A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز است.

این پردازنده به تمامی فرامین شما به خوبی پاسخ خواهد داد و لازم نیست که در مورد هیچ چیزی در اینجا نگران باشید.

 

رم گوشی 2 گیگابایت و حافظه داخلی گوشی 16 گیگابایت است، همانطور که پیش از این گفتیم تنها 9 گیگابایت از این حافظه در دسترس کاربر است. ما از این حافظه کم بسیار ناراضی هستیم و این حافظه کم برای ما ازار دهنده بود.

 

image

 

آیا گوشی خیلی داغ می‌شود؟

 

به تازگی شایعاتی مبنی بر اینکه گوشی گلکسی اس 4 بسیار زیاد داغ می‌کند منتشر شده است، اجازه بدهید نظر خود را در مورد داغ کردن گوشی اینطور بیان کنیم، امروزه تمام گوشی‌های هوشمند به علت کاؤایی بالا و استفاده از چند هسته در هر صورت داغ خواهند کرد اما اینکه کجای گوشی داغ می‌شود مسئله مهمی است.

ما از این گوشی کارهای سنگین کشیدیم (به مدت 30 دقیقه بازی HD بر روی ان انجام دادیم، در ادامه از 3G برای مرور اینترنت استفاده کردیم و بعد از آن در حدود 15 دقیقه دوربین را روشن گذاشته و با آن کار کردیم) مناطقی که در شکل زیر برای شما مشخص کردیم بسیار داغ شدند و اگر به این منطقه‌ها دست می‌زدیم گرمای بسیار زیادی را حس می‌کردیم، اما این داغ شدن مانع این نشد که به راحتی گوشی را در دست خود نگه داریم، زیرا این داغ شدن به علت پلاستیکی بودن جنس گوشی به دیگر قسمت‌ها که دستان ما در آن قسمت گوشی بودند سرایت نمی‌کرد.

 

image

 

image

 

صفحه نمایش سوپر امولد 1080p

 

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سامسونگ گلکسی اس 4، صفحه نمایش 5 اینچ سوپر AMOLED با رزولوشن 1080p است. این نمایشگر ماتریکس PenTile و تراکم تصویر 441 پیکسل در هر اینچ دارد همانطور که در خبرها هم گفتیم چیدمان پیکسل ها در اینجا به صورت الماسی است که به بالا بردن کیفیت صفحه نمایش کمک کرده است. نمی‌توان با چشم غیر مسلح هیچ گونه ایراد و اشکالی به پیکسل‌های تصویر گرفت.

 

همه این حرف‌ها را زدیم تا بگوییم همه نکات منفی نمایشگر سوپر آمولد گوشی Galaxy S4 برطرف شده است و کیفیت تصویر آن با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قابل مقایسه نیست. کنتراست و زاویه دید این نمایشگر بسیار عالی است و همه تصاویر بدون توجه به زاویه دید، خوب و بی اشکال دیده می‌شوند.

 

میزان خلوصی رنگ‌های این صفحه نمایش نیز یک سر و گردن بالاتر از دیگر نمایشگرهای ال‌سی‌دی گوشی‌های موبایل است. به طوری که حتی تصاویر تار را نیز بسیار شفاف و زنده نشان می‌دهد.

 

به لطف انعکاس بسیار پایین نور، صفحه نمایش در محیط‌های پرنور و فضای بیرون از خانه خوانایی خوبی دارد اما در مورد خوانایی در محیط باز ما از این صفحه نمایش انتظار بیشتری داشتیم.

 

 

 تنظیمات کنترلی گوشی

 

با فشردن دکمه بازگشت و نگه داشتن آن می‌توانید آن کشوی مخصوص سامسونگ را که برای استفاده همزمان از چند برنامه استفاده می‌شود را فعال کنید، ظاهر این کشو تغییر کرده و نسبت به گلکسی اس 3 و نوت 2 زیباتر شده است.

 

image

 

با فشردن و نگه داشتن دکمه سخت افزاری هوم برنامه‌های باز نشان داده خواهند شد که در اینجا علاوه بر دسترسی داشتن به Google Now می‌توانید تمام برنامه‌های باز را ببندید و حتی رم گوشی را خالی کنید تا سرعت دستگاه شما بیشتر شود.

 

image

 

رابط کاربری جدید TouchWiz

 

اول از همه باید بگوییم که این رابط کاربری بسیار خسته کننده شده و سامسونگ باید فکری به تغییر طراحی آن نماید.

 

آخرین عضو خانواده گلکسی اس‌های سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید، نسخه  4.2.2 (آب‌نبات ژله‌ای) عرضه می‌شود که آخرین نسخه عرضه شده سیستم‌عامل‌های گوگل در حال حاضر است و ویژگی‌های جدیدی برای تاچ‌ویز دارد. گلکسی اس 4 امکانات هر دو عالم را به هم ادغام کرده است و ویژگی‌های جالبی زیر بدنه خود نهفته دارد. به طوری که شاید یک یا دو روز زمان نیاز داشته باشید تا همه امکانات آن را دوره کنید.

 

image

 

ما توضیح خود را با قفل صفحه نمایش آغاز می‌کنیم که شامل ویجت جدید قفل نمایشگری است که اندروید 4.2 عرض کرده است. قفل صفحه نمایش پیش فرض گوشی، زمان  را در کنار پیغام‌های شخصی نمایش می‌دهد. زمانی که صفحه نمایش را در حالت قفل لمس می‌کنید علاوه بر صدای مخصوصی که به مانند لمس یک الماس است می‌شنوید، یک هاله نوری زیبا انگشت شما را دنبال خواهد کرد.  

 

شما در قفل صفحه نمایش می‌توانید چندین صفحه داشته باشید که هر کدام جزئیات و ویجت‌های مخصوص خود را دارند.

همچنین می‌تواند جمله خوشامدگویی صفحه نخست را تغییر دهید و با فشار کلید ویرایش، هر جمله‌ای دوست دارید، با رنگ و فونت دلخواه بنویسید.

 

image

 

 از دیگر امکانات این است که زمانی که دست خود را از روی حسگر بالایی گوشی عبور می‌دهید صفحه نمایش روشن می‌شود و اطلاعات زمان، تاریخ، پیام‌ها و تماس‌های از دست رفته، میزان شارژ را نمایش می‌دهد.

 

image

 

در قسمت ناتیفیکیشن بار گزینه‌های افقی وجود دارند که می‌توان به سرعت فعال و غیرفعالشان کرد. این گزینه‌ها را می‌توان به صورت شبکه چهارخانه هم نمایش داد تا همه آن‌ها در یک نگاه دیده شوند. چیدمان این شبکه نیز به سلیقه کاربر قابل تغییر است. به طور کلی در قسمت ناتیفیکیش بار به تمام تنظیمات مورد نیاز خود دسترسی دارید.

 

در زیر این گزینه‌ها، میله تنظیم نور صفحه وجود دارد که می‌توانید آن را ببندید.

 

image

 

image

 

 

قابلیت‌های حرکتی، Air و صفحه نمایش هوشمند

 

گوشی Galaxy S4 سامسونگ با قابلیت‌های پیشرفته همراه شده است که به لطف سخت‌افزار قدرتمند و حسگرهای متعدد کاربری بسیاری خوبی دارند.  Air View که نخستین بار آن را در گلکسی نوت 2 مشاهده کردیم، با قلم نوری S  کار می‌کند. اما گلکسی اس 4 قلم نوری ندارد. حتی به آن نیازی هم ندارد زیرا نمایشگر می‌تواند حرکات انگشت کاربر را به خوبی دنبال کند.  

 

Air Gesture ویژگی‌های جالبی را برای گوشی به همراه خواهد آورد که آن‌ها در زیر به شما نشان می دهیم:

 

Quick glance

با کمک این ویژگی زمانی که صفحه نمایش قفل است، شما می توانید با نزدیک کردن دست خود به قسمت بالایی گوشی و دور کردن آن صفحه‌ای مانند عکس زیر را مشاهده کنید که به وطر خلاصه به شما ساعت، تاریخ، تماس‌های از دست رفته، پیامک‌ها و میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد.

 

image

 

Air jump

با کمک این ویژگی زمانی که یک صفحه اینترنتی را به وسیله مرورگر پیش فرض باز کنید و آن صفحه طولانی باشد تنها با بالا و پایین کردن دست خود می توانید در صفحه مرور کنید ما این ویژگی را توسط یک ویدئو به شما نشان می دهیم که از طریق لینک زیر می‌توانید آن را دانلود و مشاهده کنید.

دانلود ویدئو

 

Air browse

با این ویژگی می توانید با حرکت دادن دست خود بدون تماس گوشی در عکس‌های گالری مرور کنید و یا موزیک در حال پخش را تعویض کنید و به موزیک بعدی و یا قبلی بروید، این ویژگی را نیز می‌توانید در ویدئوی ییر مشاهده نمایید.

دانلود ویدئو

 

Air move

یکی از امکانات جالب در اینجا وجود دارد این است که زمانی که شما می خواهید یک ویجت را بر روی یکی از صفحه های اصلی قرار دهید با نگه داشتن این ویجت و حرکت دست دیگر به سمت چپ و یا راست در بالای گوشی صفحه مورد نظر شما جا به جا خواهد شد که در ویدئوی زیر می‌توانید این موضوع را مشاهده نمایید، در ویدئوی زیر این کارایی را مشاهده می‌کنید.

دانلود ویدئو

 

Air Call-accept

زمانی که شخصی با شما تماس می‌گیرد تنها با حرکت خود در بالای گوشی می‌توانید به این تماس پاسخ دهید، در این زمان اگر بخواهید تماس شما بر روی اسپیکر خواهد رفت، این ویژگی در زمانی به کار شما خواهد آمد که دستتان بند است و نمی‌توانید دکمه‌ای را بر روی گوشی بفشارید.

 

image

 

 

ویژگی دیگر Motionها هستند که شامل موارد زیر است:

 

Direct Call

توسط این ویژگی نیز می‌توانید با بردن گوشی به سمت گوش خود و بدون هیچ حرکت دیگری با شخصی که به شما پیامک داده و یا با شماره‌ای که بر روی گوشی شما است تماس بگیرید.

 

image

 

Smart Alert

با این ویژگی زمانی که شما یک تماس از دست رفته داشته باشید و یا یک پیامک که ان را ندیدید داشته باشید گوشی در زمانی که ان را از جای خود بر می‌دارید با یک ویبره کوچک به شما اطلاع خواهد داد.

 

image

 

در قسمت Palm motion نیز ویژگی هایی از جمله Capture Screen و Mute/Pause وجود دارند، توسط Capture Screen تنها با کشیدن کف دست خود از سمت راست صفحه نمایش به سمت چپ می‌توانید از صفحه گوشی اسکرین شات تهیه کنید.

 

image

 

 

با کمک Mute/Pause نیز می‌توانید در هنگام زنگ زدن گوشی با گذاشتن کف دست خود بر روی صفحه نمایش گوشی صدای زنگ را قطع کنید.

 

image

 

در قسمت Smart Screen که به این گوشی اضافه شده است ویژگی های زیر وجود دارند:

 

Smart Stay و Smart Rotation: اسمارت استی از قفل شدن گوشی هنگامی که دوربین دوم می‌تواند صورت کاربر را ببیند، جلوگیری می‌کند که برای مطالعه بسیار کارساز است. و چرخش هوشمند نیز به جای استفاده از حسگر چرخشی، با حرکت صورت شما صفحه را می‌چرخاند.  

 

image

 

image

 

Smart Pause

دومین ویژگی جدید گوشی، ساده‌تر و مفید‌تر است. هنگام تماشای ویدئو، گوشی با استفاده از دوربین ثانویه چهره کاربر را ردیابی می‌کند و هر زمان که او چشم خود را از صفحه نمایش گوشی برداشت و سر خود را به سمت دیگری چرخاند، پخش فیلم را قطع می‌کند. با دوباره نگاه کردن به صفحه، پخش ویدئو ادامه پیدا خواهد کرد.

 

image

 

Smart scroll

در اینجا و در هنگام مرور صفحات وب نیازی نیست که حتما با انگشت صفحه را بالا و پایین نمایید، زمانی که گوشی تشخیص دهد شما در حال نگاه کردن به آن هستید تنها با بالا و پایین بردن سر خود می توانید صفحه را به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

 

در قسمت Air View امکانات فراوانی وجود دارد، اما پایه و اساس تمام این عملکردها بر این اصل استوار است که گوشی انگشت شما را از فاصله حدود 1 سانتی متری تشخیص می‌دهد، شما با این ویژگی می‌توانید پیامک ها و ایمیل‌های خود را بدون بازکردن آن‌ها و بدون تماس انگشت خود با صفحه نمایش مشاهده کنید، در فیلمی که دئر حال پخش است سکانس‌های جلوتر را در یک پنجره کوچک تر و با حرکت انگشت خود بر روی خط نمایش زمان فیلم مشاهده کنید، با نگه داشتن انگشت خود بر روی یک عدد در صفحه کلید شماره گیر با شخصی که برای آن شماره به صورت تماس سریع تنظیم کرده‌اید تماس بگیرید و در نهایت با نگه داشتن انگشت خود بر روی یک بخش مشخص از یک صفحه اینترنتی آن قسمت را در یک پنجره جداگانه به صورت بزرگتر ببینید.

 

 

S Voice

S Voice در واقع برای رقابت با فناوری Siri اپل طراحی و ساخته شده است S Voice می‌تواند تماس برقرار کند، پیامک بنویسد، موسیقی پخش کند، نرم‌افزاری را باز کند یا تنظیماتی را تغییر دهد. همچنین می‌تواند یادداشت بنویسد، ریمایندر، آلارم، تایمر، رویداد یا برنامه‌ای را تنظیم، آب‌وهوا را کنترل یا در اینترنت جست‌وجو کند. در آخر هم باید گفت، می‌تواند به سوال کاربران پاسخ دهد.

مطمئن باشید که هنوز Siri کارآیی بهتری دارد و کارآیی S Voice با Siri قابل مقایسه نیست.

 

image

 

 

دفترچه تلفن

 

دفترچه تلفن گلکسی اس 4، قابلیت‌های فوق‌العاده زیادی دارد. در بالای صفحه چهار تب مختلف وجود دارند که دسترسی به اپلیکیشن‌های گوشی، گروه‌ها، شماره‌های تماس و دلخواه‌ها را ممکن می‌سازند.

 

همچون همیشه گزینه‌های مختلفی برای فیلتر کردن تماس‌ها بر اساس شماره تماس، گروه یا دسته‌بندی چندگانه وجود دارد. می‌تواند شماره‌ها را از سیم‌کارت به گوشی و برعکس منتقل کنید.

 

تماس «سریع»، با اشاره روی تصویر مخاطب، منوی شورت‌کات‌های تماس، ارسال پیامک، ایمیل یا جی‌تاک را نمایش می‌دهد. با اشاره روی مخاطب، همه جزئیات و اطلاعات موجود او نمایش داده می‌شود. اطلاعات نیز بسیار منظم در بخش‌های مختلف ایمیل، تلفن و .. سازمان‌دهی شده‌اند. با کلید بازگشت یا اشاره روی گوشه سمت چپ بالای صفحه می‌توانید به فهرست همه شماره‌های تماس برگردید. اشاره به گوشه سمت راست بالای صفحه نیز شورت‌کات ویرایش مخاطبین و مورد نظرها نمایش داده می‌شود.

 

برای شماره‌های تماس خود می‌توانید اطلاعات بی‌شماری ذخیره کنید. همه نوع فهرستی – شماره، ایمیل و ... - در اختیار کاربر هست و همچون رابط کاربری قبلی، علامت بعلاوه در کنار آن قرار دارد که برای اضافه کردن آیتم جدید، باید روی آن کلیک کنید.با اشاره روی علامت منهای موجود زیر آن نیز می‌توانید گزینه‌های اضافه را پاک کرد.

 

گلکسی اس 4 خودش فهرست رد تماس دارد که لیست سیاهی از شمارههایی که نمی‌خواهید با شما تماس بگیرند ایجاد می‌کند.

 

image

 

 

دوربین 13 مگاپیکسل

 

گوشی هوشمند گلکسی اس 4  سامسونگ یک پله بالاتر از گوشی‌های اس 2 و 3 که هر دو دوربین 8 مگاپیکسل داشتند، ایستاده است. این گوشی دوربین 13 مگاپیکسل دارد و با رزولوشن 3096 ×4128 پیکسل عکس‌برداری می‌کند. دوربین دوم که در جلوی گوشی قرار دارد نیز کیفیت 2 مگاپیکسل دارد. جالب است که هر دو دوربین می‌توانند به طور همزمان عکس‌برداری یا فیلم‌برداری کنند.

 

منظره یاب آن هر دو دوربین عکاسی و فیلم‌برداری را پشتیبانی می‌کند. البته این مساله چندان هم خوب نیست زیرا اگر در حال عکاسی با کیفیت 13 مگاپیکسل هستید، باید ویدئوهای خود را نیز با نسبت تصویر 4:3 کادربندی کنید.

 

اما دوربین قابلیت‌های جالبی دارد. یکی از آن‌ها کلید Mode است که زیر کلید شاتر قرار دارد. این گزینه حالت‌های مختلف عکاسی را با توضیح به صورت چرخشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هنگامی که با این حالت‌ها آشنا شدید، می‌توانید آن را به لیست پشت سر هم تغییر دهید.

 

دو نمونه عکس برای شما آماده کردیم یک دسته از این عکس‌ها با کیفیت 13 مگاپیکسل و نسبت 4:3 گرفته شده‌اند و دسته دیگر با کیفیت 9.6 مگاپیکسل و نسبت 16:9 گرفته شده است.

 

برای اینکه عکس‌ها را با سایز واقعی و بدون تغییر در اندازه و کیفیت مشاهده نمایید، آن‌ها در یک فایل زیپ شده برای شما قرار دادیم که با کلیک بر روی عکس‌ها این فایل زیپ را می‌توانید دانلود و عکس‌ها را مشاهده کنید.

 

عکس‌های گرفته شده با کیفیت 13 مگاپیکسل و نسبت 4:3

 

image

 

image

 

image

 

image

 

عکس‌های گرفته شده با کیفیت 9.6 مگاپیکسل و نسبت 16:9

 

image

 

image

 

image

 

image

 

 

دز قسمت Mode اولین گزینه Auto است که تنظیمات را خودکار برای شما ایجاد می کندو به راحتی می‌توانید عکاسی کنید.

 

image

 

گزینه بعدی Nighth است که برای عکاسی در شب مفید است و گوشی به طور خودکار تنظیمات را برای عکاسی در نور کم مهیا خواهد کرد.

 

image

 

Sport

در اینجا گوشی برای عکاسی از یک شیء در حال حرکت آماده خواهد شد.

 

image

 

Panorama

با کمک این ویژگی می‌توانید عکس های پانوراما تهیه کنید.

 

image

 

Eraser

با کمک این حالت می توانید سوژه‌های ناخواسته که در عکس شما ظاهر شده‌اند را حذف کنید.

 

image

 

Rich tone

این ویژگی عکس‌های با کیفیت HDR تهیه می‌کند که بسیار پر رنگ تر و واضح تر از عکس‌های معمولی هستند.

 

image

 

Animated photo

این حالت یک عکسی را تهیه می کند که به صورت متحرک است، این عکس طول زمانی حدود 3 ثانیه دارد که دائما به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد.

 

image

 

Drama

در اینجا شما می‌توانید از یک شوژه متحرک عکسی تهیه کنید که آن سوژه در طول حرکتش به شما نشان خواهد داد.

 

image

 

Sound & Shot

این یک ویژگی جدید است، با کمک این ویژگی شما می‌توانید یک عکس بگیرید و به مدت 9 ثانیه بر روی ان عکس صدا بگذارید، به طور مثال می‌توانید مکان و تاریخ گرفتن عکس را ذکر کنید.

 

image

 

Best face

زمانی که این ویژگی را فعال کنید دوربین 5 عکس متوالی را خواهد گرفت که شما می توانید از بین این عکس ها آن عکسی صورت اشخاص بهتر ضبط شده‌ است را انتخاب و ذخیره کنید.

 

image

 

Best photo

در اینجا 8 عکس متوالی گرفته می‌شود و شما می‌توانید بهترین عکس را انخاب کنید.

 

image

 

Beauty face

در اینجا دوربین چهره را تشخیص خواهد داد و ویژگی‌های عکس گرفته شده از صورت را افزایش خواهد داد و عکس های زیبا از صورت‌ها را اهیه خواهد کرد.

 

image

 

قابلیت دیگر دوربین، نوار باریکی است که پایین صفحه نمایش داده می‌شود. این نوار حاوی انواع افکت‌های رنگی است. همه این گزینه‌ها، پیش نمایش دارند و می‌توانید پیش از اعمال ببینید چه اتفاقی برای منظره مورد نظر شما خواهد افتاد. با اتصال به اینترنت می‌توانید افکت‌های بیشتر نیز به فهرست موجود اضافه کنید.

 

image

 

تنظیمات بیشتر در بالای سمت چپ نمایشگر هستند. در اینجا گزینه‌های جالبی وجود دارد به طور مثال می‌توانید کلید کنترل صدا را به شاتر دوربین، فیلم‌برداری یا زوم تبدیل کنید. ویژگی جالب دوربین این است که تصاویر را بر اساس موقعیت مکانی آن‌ها نام‌گذاری می‌کند. برای این منظور نیز از جی‌پی‌‌اس استفاده می‌کند.

 

اما مهمترین ویژگی که سامسونگ در اینجا قرار داده این است که شما می‌توانید به طور همزمان از دو دوربین در عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنید. با این ویژگی زمانی که از جمع دوستان خود عکس می‌گیرید به صورت جالبی می‌توانید عکس خود را نیز به صورت یک عکس کوچک در هر قسمتی که بخواهید قرار دهید و دوربین دوم از چهره شما عکس بگیرد، در ضمن در اینجا می‌توانید فریم‌های مختلفی را برای عکس خود قرار دهید.

 

image

 

image

 

نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های گوشی

 

گلکسی اس 4 سامسونگ با امکانات زیاد و اپلیکیشن‌های جالب عرضه می‌شود. یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های این گوشی هوشمند «بازی گروهی» است. این برنامه، مالتی مدیاهای مختلف را با چندین گوشی حاضر در اتاق به اشتراک می‌گذارد اما برخلاف  DLNA، متقابل است و دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات را با هم رد و بدل کنند.

 

یکی از استفاده‌های این قابلیت این است که گلکسی اس 4، آهنگی پخش و از گوشی‌های هوشمند اطراف به عنوان بلندگو استفاده می‌کند. به این ترتیب، بقیه گوشی‌ها نقش بلندگو را برای گلکسی اس 4 خواهند داشت. البته گوشی‌های دیگر نیز باید قابلیت Group Play را داشته باشند تا بتوانند از طریق وای‌فای یا NFC با هم ارتباط بی‌سیم برقرار کنند.

 

جذابیت دیگر این قابلیت هنگام به اشتراک‌گذاری عکس یا مستندات است. به طوری که یک عکس روی همه گوشی‌ها نمایش داده می‌شود و می‌توان به راحتی بخشی از عکس یا نوشته را هایلایت کرد.

 

شاید بتوان گفت آخرین و جذاب‌ترین ویژگی Group Play امکان انجام بازی‌های دسته‌جمعی است.

 

image

 

S Translator نیز برای مسافران مورد استفاده دارد. به هر دو صورت نوشتاری یا صوتی می‌توان از این مترجم کمک گرفت. این قابلیت از زبان‌های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

 

WatchON سامسونگ نیز  قابلیتی است که با اینفرارد داخلی گوشی کار می‌کند و از کاربر زیپ کد کشورش را می‌پرسد و خدمات تلویزیونی منطقه را برای آن فراهم می‌کند.

 

image

 

S Health نیز برای تعقیب سلامتی یا برنامه‌های رژیمی کاربر است. برای استفاده از آن باید ابتدا مشخصات خود همچون سن، وزن، جنسیت و میزان فعالیت های خود و میزان مصرف کالری دلخواه خود را وارد کنید. این اپلیکیشن، رابط کاربری خوبی دارد که در یک نگاه روند پیشرفت شما و همچنین میزان پیاده روی، تمرینات ورزشی، تاثیرات محیطی همچون دما را نمایش می‌دهد.

 

image

 

image

 

 

باتری

 

گوشی به یک باتری 2600 میلی امپری مجهز است که به گفته سامسونگ 370 ساعت در حالت استندبای و 17 ساعت مکالمه را پشتیبانی خواهد کرد. مطمئن باشید باتری گوشی شما را اذیت نمی‌کند، ما در استفاده خود از این باتری به هیچ مشکلی برنخوردیم و به راحتی با استفاده سنگینی که ما از گوشی داشتیم تا 1 روز کامل پاسخگو بود.

 

 

نظر جی اس ام

 

با وجود غول‌هایی مانند One و Xperia Z کار برای این گوشی خیلی سخت است، اما سامسونگ می‌داند که چگونه مشتریان را به خرید گوشی‌هایش ترغیب کند، این هنر سامسونگ است که می‌تواند مشتریان را به سمت خود جذب کند خانواده گلکسی اس‌های سامسونگ جزو بهترین و سرشناس‌ترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار هستند. گلکسی اس 4 نیز در این میان آمده و در صدر نشسته است. این گوشی قابلیت‌های کاملا مجزا و جالب توجهی دارد که در نسخه سوم گلکسی اس آن‌ها را ندیده بودیم. برخی دیگر نیز بهبود یافته‌اند یا به همان صورت قبل در این گوشی هوشمند نیز وجود دارند.

 

بدون هیچ قضاوتی باید گفت گلکسی اس 4 تغییرات اساسی نسبت به مدل‌های پیش از خود دارد و همین باعث شده تا به یکی از بهترین و ارزشمندترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل شود.

 

صفحه نمایش 5 اینچ در بدنه باریک گوشی به خوبی نشسته است و کیفیت عالی 1080p دارد و از نوع Super AMOLED است. دوربین آن 13 مگاپیکسل است و کیفیت عکس و فیلم آن عالی است.

 

شاید بسیاری از ویژگی‌های این گوشی زیاد به کار شما نیاید و بیشتر به عنوان یک ژست تجاری به حساب بیایند اما چه بخواهید چه نخواهید دنیای موبایل به این سمت که سامسونگ در حال سوق دادن آن است در حال پیش رفتن است، این ویژگی‌ها از اجزای غیرقابل جدا شدن موبایل‌ها هستند و با ارائه همین ویژگی‌های جدید و بروزرسانی آن‌ها است که ناگهان شاهد تحولی عظیم در یک گوشی موبایل و در دنیای تکنولوژی خواهیم بود.

 

صرف نظر از همه امکانات و ویژگی‌های خوبی که گلکسی اس 4 دارد، دوربین آن چیز دیگری است. دوربین رابط کاربری ساده‌ای دارد و به خوبی دوربین موبایل را با کیفیت عالی در خود گنجانده است.

 

بگذارید نظر خود را در مورد این گوشی به صورت کاملا واضح بیان کنیم، اگر ما قصد خرید یک گوشی اندرویدی را داشته باشیم و بخواهیم برای گوشی هزینه زیادی بپردازیم یکی از انتخاب‌های ما همین گوشی خواهد بود، مطمئن هستیم از خرید این گوشی پشیمان نخواهید شد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1007 نظر)

ارسلان

۱۳۹۸/۱۰/۱۶
سلام گوشیتون ساخت کجا هست؟ممنون.بیلد نامبرش چیست؟مدلش چیست؟

امسرحسین

۱۳۹۵/۴/۱۹
دوست عزیزم برو تگروی پایین صفحه یدونه دکمه بزرگ به شکل لوزی وجودداره اونوفشارش بده ببین عکس میگیره فداتم داداش بای

محسن

۱۳۹۵/۴/۹
متاسفانه فعلا راه حلی پیدا نکردم

muhamad

۱۳۹۵/۴/۶
من هم بعد از اپدیت همین مشکل رو دارم شما جوابی برای این مشکل پیدا کردی یا نه

muhamad

۱۳۹۵/۴/۶
من هم بعد از اپدیت همین مشکل رو دارم شما جوابی برای این مشکل پیدا کردی یا نه