خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه HTC One S

بررسی تخصصی تلفن همراه HTC One S

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۳/۱۳

بررسی تخصصی تلفن همراه HTC One S

معرفی:

میتوان گفت که HTC One S فرزند میانی از یک خانواده میباشد. در عین حال درخشان ترین و زیبا ترین نیز است.درون این قاب فلزی یک گنج از تکنولوژی جدید نهفته است –قدرت در کنار زیبایی در این گوشی هوشمند چشم نواز است.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_001.jpg

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_002.jpg

HTC  از دو پردازنده پیشرفته برای ساخت One Sاستفاده کرده است.شرکت HTC برای تولید قاب این محصول خود از تکنولوژی میکرو Arc Oxidation که برای تبدیل سطح آلومینیوم به سرامیک از 10000 ولت انرژی برق استفاده می کند بهره برده است که گفته میشود 5 برابر از آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوا فضا یا فولاد آب دیده مقاوم تر است. این تکنولوژی تولید کننده ظاهر نهایی مشکی رنگ گوشی می باشد.

در انتخاب دوم بیشتر از آلومینیوم آنودایز شده سنتی استفاده کرده است اما با یک تغییر رنگ لطیف از خاکستری پر رنگ به کم رنگ.

هر کدام از این فریم ها را که انتخاب کنید در کل بدنه ضخامت 7.8 میلی متری و بدون هیچگونه برآمدگی در پشت قاب خواهدآمد.

HTC One S در دستان شما بسیار ظریف و شکیل بنظر می آید.

در مورد درون این گوشی باید گفت که از پردازنده دوهسته ایKrait با چیپ ست Snapdragon S4 جدید قدرت بیشتری را نسبت به هسته های قدیمی Scorpion دارد.آزمایشهای اولیه حتی نشان میدهداین چیپ ست میتواند رقیب جدی برای پردازنده های چهار هسته ای Cortex-A9 نیز باشد.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_003.jpg

در صورت مشاهده مشخصات این گوشی به این نتیجه میرسید که HTC  با تولید One S یک گوشی اعجاب برانگیز خلق کرده است. در این بخش معایب و محاسن آن را ذکر میکنیم:

ویژگیهای کلیدی:

·         نازکی متهور کننده با ضخامت 7.8 میلی متر،با قاب سرامیک یا آلومینیوم آنودایز شده

·         پشتیبانی 4باند از GSM و دو باند از 3G

·         صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع Super AMOLED  با قطر 4.3 اینچ و 16 میلیون رنگ و رزولوشن qHD (960*540 پیکسل) ؛ شیشه ضد خش Gorilla glass

·         سیستم عامل آندرویدIce Cream Sandwich ورژن 4.0 با HTC Sense 4.0

·         پردازنده 1.5 گیگا هرتزی دو هسته ای Krait ، پردازنده گرافیکی Adreno 225 ،چیپ ست Qualcomm Snapdragon MSM8260A

o        1 گیگا بایت حاقظه رام و 16 گیگا بایت حافظه ذخیره سازی

o        ابزار صدای Beats

·         دوربین 8 مگاپیکسلی با فلش LED ؛ تشخیص چهره ، برچسب گذاری جغرافیایی و عکاسی متوالی

·         فیلم برداری با کیفیت 1080 با 30 فریم در ثانیه ، عکاسی در هنگام فیلم برداری

·         پشتیبانی از Wi-Fi b/g/n و DLNA

·         گیرنده GPS  با پشتیبانی از A-GPS

·         رادیو FM  با RDS

·         سنسورهای شتاب سنج ، ژیروسکوپ، محدود کننده نور و مجاورت

·         دوربین دوم بهمراه تماس تصویری

·         سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

·         پورت میکرو USB با امکان شارژ گوشی از طریق آن و بلوتوث ورژن 4.0 استریو

·         پورت خروجی تلویزیون MHL (نیاز به یک تبدیل MHL  به HDMI دارد)

·         شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی

·         پشتیبانی از فرمتهای تصویری DivX/XviD

·         اپلیکیشن های موقعیت یاب HTC

·         HTC Sense

·         هات اسپات قابل حمل HTC

·         کیفیت صوتی بی نظیر

·         ویرایش فایلهای Office

·         باطری 1650 میلی آمپر ساعتی

·         25 گیگا بایت حافظه خالی Dropbox برای 2 سال اول استفاده

نقاط ضعف اصلی :

·         صفحه تصویری Pentile

·         حافظه قابل افزایش نمی باشد. فقط قابلیت انتخاب یک حافظه داخلی

·         نداشتن کلید فیزیکی مخصوص دوربین

·         فقط استفاده از SIM  کارت میکرو

·         باطری قابل جایگزینی توسط کاربر نمیباشد

·         رابط دوربین باعث مشکل شدن فریم بندی فیلم برداری می شود

·         عدم توانایی در برقراری تماس تصویری 3G بدون داشتن یک اپلیکیشن دیگر

حافظه غیر قابل ارتقاء با توجه به نوع استفاده شما از گوشی موضوع زیاد مهمی نمی باشد(می توانید 2 گیگابایت برای appها و 10 گیگابایت برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار داشته باشید).

با وجود لوگوی Beats در پشت قاب ممکن است تصور کنید One S علاقمندان موسیقی را به خود جذب میکند. ولی در محتویات جعبه هدست Beats وجود ندارد و در صورت تمایل به خرید جداگانه بسیار گران می باشد.

با این حال نرم افزار اکولایزر صدای Beats موجود است ، ولی با یک هدست استاندارد ، بنابراین ممکن است بخواهید یک هدست دیگر تهیه کنید.

با این حال ، با داشتن آخرین ورژن آندروید ، یک حسگر UI بسیار پیشرفته تر ، یک دوربین 8 مگا پیکسلی که فیلم برداری 1080 پیکسلی می کند و همزمان عکاسی با رزولوشن بالا (بعلاوه دارا بودن عکاسی متوالی و بسیاری گزینه های جالب) ، گوشی HTC One S یکی از بهترین گوشیهای دستی آندرویدی است که تا به حال در دست داشته اید.

 

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_018.jpg

 

 

حالا بیایید جعبه محتویات را باز کنیم و قبل از بازبینی سخت افزار نگاهی به داخل جعبه بیاندازیم.مطالب بسیاری در مورد نرم افزار ها نیز وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

محتویات جعبه (هدست Beats را شامل نمیشود):

جعبه HTC One S در مقایسه با گوشیهای دیگر HTC که اخیرا دیده ایم به نظر خالی میرسد. یک شارژر کوچک که به کابل میکرو USB برای شارژ گوشی متصل میشود ، و یک هدست یک تکه معمولی، فقط همین.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_023.jpg

گوشیهای مانند Sensation SE و Sensation XL دارای هدست های iBeats زیبا و محفظه نگهداری هستند ولی One S به این اندازه خوش شانس نبوده است.

نمای  HTC One S :

HTC One S در اندازهء 7.8*65*130.9  میلی متر با وزن 119.5 گرم به بازار عرضه شده است. این گوشی یک مقدار بلندتر ولی به طور قابل توجهی نازکتر و سبکتر از Sensation XE (که دارای همین اندازه صفحه نمایش ومشخصاتاست) میباشد.

طراحی و کیفیت ساخت:

قابل توجه ترین المان در طراحی HTC One S صفحه نمایش بزرگ آن که با Gorilla glass پوشیده شده و پشت قاب آلومینیومی آن میباشد.پشت قاب این مدل به دوشکل متفاوت در دست رس شما قرار دارد.

یکی آلومینیومی آنودایز شده که رنگ آن از خاکستری پررنگ به کم رنگ متمایل میشود(توجه شود که این قاب رنگ نشده است بلکه در اثر فرایند انودایز به این صورت در میآید).

انتخاب دیگر یک فرایند ابتکاری است که باعث تبدیل سطح آلومینیوم به یک سرامیک چشم نواز می شود.

پشت قاب One S نسبت به طراحی های قبلی بیشتر یک طراحی یکپارچه به نظر میرسد( پشت قاب Sensation به نظر تشکیا شده از یکسری نقاط به هم پیوسته میرسد) و یک هاله آبی رنگ دور دوربین قابل مشاهده است.

Description: HTC One S

 

Description: HTC One S

HTC One S یک صفحه نمایش آشنای 4.3 اینچی qHD (960*540) دارد. این مشخصه همانند Sensation XE میباشد، اما HTC این مرتبه با صفحه Super AMOLED به جای S-LCD  به بازار آمده است.

بله، این به آن معنی است که ماتریسها به شکل Pentile  میباشند ، که باعث چگالی بیشتر پیکسلها به اندازه256ppi (256 پیکسل در هر اینچ) شده است. این مورد یکی از آن مسائلی است شما براحتی با آن کنار خواهید آمد یا این که همواره مئجب آذار شما میشود.در صورتی که نمیدانید از کدام دسته هستید بهتر است قبل از خرید در نمایشگاه به صفحه نمایش آن نگاهی بیاندازید.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\htc_one_s_1187167_g1.jpg

قبلا این صفحه نمایش را در گوشیهای دیگر دیده بودیم ( موتورولای RAZR XT910 یک مثال خوب است) و به اندازه کافی مورد رضایت بود. این صفحه نمایش نقاط سیاه را عمیق، رنگ ها را پر رنگ و بهترین زاویه دید را همانند صفحه نمایشهای دیگر Super AMOLED به شما ارائه میدهد.

پوشش روی صفحه نمایش بسیار منعکس کننده نور است و درخشش آن به اندازه ای نمی باشد که از پس روزهای آفتابی برآید. نحوه اندازه گیری سنتی درخشش و کنتراست صفحه نمایش ما اثبات کننده همین ادعاست:

Display test

50% brightness

100% brightness

Black, cd/m2

White, cd/m2

Contrast ratio

Black, cd/m2

White, cd/m2

Contrast ratio

Samsung Galaxy Nexus

0

112

0

247

Motorola RAZR XT910

0

215

0

361

Samsung I9100 Galaxy S II

0

231

0

362

HTC One S

0

177

0

386

Samsung Galaxy Note

0

287

0

429

HTC Sensation XE

0.23

172

761

0.64

484

752

Sony Xperia S

-

-

-

0.48

495

1038

Apple iPhone 4S

0.14

205

1463

0.52

654

1261

LG Optimus Black

0.27

332

1228

0.65

749

1161

LG Prada 3.0

0.19

184

993

0.81

835

1031

 

به هرحال این گوشی دارای سنسورهای مجاورت و محدودکننده نور میباشد که در زیر پوشش بالای صفحه مخفی شده اند. یک LED ریز معین کننده وضعیت نیز در زیر محل قرارگیری خروجی صدا و  یک دوربین VGA در سمت راست آن قرار گرفته است. در پائین صفحه نمایش 3 کلید خازنی فیدبک دار وجود دارد که به خوبی جانمایی شده است و خوب کار میکنند. حالا فکر میکنید چه کلیدهایی؟ این گوشی آندرویدیIce Cream Sandwich  میباشد درسته؟

خوب، همین طور است اما فراموش نکنید که تنظیمات HTC Sense نیز وجود دارد و Sense 4.0 از کنترلهای ورودی صفحه استفاده نمیکند، بلکه به جای آن براساس کلیدهای فیزیکی Home, Back و Task عمل میکند که کاملا شبیه کنترلهای روی صفحه ICS میباشد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

کلید منو وجود ندارد ، با توجه به ICS بودن آن یک منوی کشویی (Drop Down) در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار دارد.

در صورتی که یک app براساس منوی کشویی بروز نشده باشد و از ان پشتیبانی نکند یک کلید منوی on-screen تکی در پائین صفحهء نمایش ظاهر می شود. البته این یک راه حل جامع نمیباشد که یک خط از صفحه نمایش را از دست بدهیم( در ICS به روی همان خطی نمایش داده میشود که کنترلهای روی صفحه نمایش(on-screen) وجود دارند بنابراین هیچ خطی را از دست نخواهیم داد).

در ادامه، در سمت چپ One S پورت میکرو USB قرار دارد، که چندین عملیات از قبیل ارتباط با کامپیوتر، شارژ گوشی و اتصال MHL را انجام می دهد. در صورتی که تبدیل MHl  به HDMI داشته باشید به سادگی می توانید One S  را به تلویزیون متصل کنید.

در سمت راست کلیدهای کنترل صدا قرار دارند. که بسیار باریک ولی باند می باشند که به راحتی قابل استفاده هستند. کلیدی برای دوربین در نظر گرفته نشده است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

در قسمت بالایی شیار استاندارد ورودی هدفون 3.5 میلی متری و کلید روشن/قفل کردن وجود دارد ، که به راحتی در مواقع مورد نیاز قابل استفاده می باشد و در عین حال در مواقع فشرده شدن اتفاقی عمل نمی کند. یک فرورفتگی کوچک برای باز کردن پوشش پلاستیکی پشت نیز در نظر گرفته شده است.

مانند همیشه در پائین گوشی ورودی صدا را میبینید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

پشت گوشی HTC One S یک دوربین 8 مگاپیکسلی (با یک هاله آبی یا قرمز رنگ متالیک) و یک فلش LED  در کنار ان وجود دارد. هاله دور دوربین تقریبا همسطح قاب است بنابراین باید مراقب باشید که شیشه دوربین خراشیده نشود.

سوراخ های بلندگوی گوشی بر روی قاب پلاستیکی پشتی قرار گرفته است ولی به علت نداشتن برآمدگی در صورت قرارگرفتن روی سطح صاف صدای بلندگو خفه میشود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

در زیر پنل بالایی شیار میکرو SIM کارت قرار دارد.

هیچ شیاری برای حافظه اضافه در نظر گرفته نشده و شما به باطری دسترسی ندارید.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_020.jpg

یک باطری 1650 میلی آمپر ساعتی که HTC اطلاعاتی در مورد زمان کارکرد و مشخصات آن ارائه نداده است داریم ، ولی ما آزمون باطری را خودمان انجام داده ایم.

در حالت واقعی و در عمل این باری 35 ساعت کار میکند. این به آن معنی است که شما یک روز و نیم برای شارژ مجدد آن زمان دارید که در این مدت می توانید یک ساعت با تلفن خود مکالمه داشته باشید، برای یک ساعت دیگر اینترنت را مرور کنید و به مدت یک ساعت نیز فیلم تماشا کنید.

به تنهایی نیز می توانید به مدت 9 ساعت و 42 دقیقه در شبکه 3G مکالمه داشته باشید یا یک مقدار بیشتر از 4 ساعت اینترنت را مرور کنید ( گوشیهای با صفحه نمایش AMOLED بندرت در این حالت خوب هستند) و یا 9 ساعت به تماشای فیلم بپردازید.

این زمان ها خیلی شگفت انگیز نمی باشند و این به علت عملکرد ضعیف باطری One S  در هنگام مرور کردن اینترنت می باشد.

در صورتی که صحبت کردن و فیلم نگاه کردن تنها کار شما با این گوشی باشد این باطری به اندازه نیاز بیشتر از یک و نیم روز کار خواهد کرد.

Description: HTC One S

 

One S یک گوشی کوچک نمی باشد ولی زمانه تغییر کرده است و در مقایسه با گوشیهای مشابه دیگر S بسیار فشرده تر میباشد. پشت آلومینیومی ان امتیاز بزرگی به آن داده است چرا که جای اثر انگشت بر ان نمی ماند و از دست لیز نمیخورد. این گوشی براحتی در جیب جا میشود و در دست بسیار راحت قرار می گیرد.

بطور قطع طراحی بدنه HTC One S یکپارچه میباشد- در کنار صفحه نمایش شیشه ای در جلو ، در پشت گوشی نیز دو پنل کوچک پلاستیکی در بالا و پایین قرار دارد. استفاده از این دو پنل ضروری میباشد زیرا آنتنها در زیر قاب های پلاستیکی عملکرد بسیار بهتری دارند تا در زیر پنل های فلزی. این درسی است که بسیاری از شرکت ها به سختی یاد گرفته اند.

Description: C:\Users\Mehdi\Desktop\kh\kh\gsmarena_017.jpg

 

جدیدترین Sense  در جدیدترین آندروید:

HTC One S به همراه آندروید 4.0.3 و Sense 4.0 به بازار عرضه شده است. جدیدترین نرم افزار موجود برای گوگل و HTC. اندرویدIce Cream sandwich 4.0 را تاکنون بسیار دیده ایم ولی با این آندروید تفاوت دارد.

در این بخش به ارائه برخی از ویژگی های جدیدترین Sense  میپردازیم:

شهرت HTC  در بکارگیری همزمان سیستم عامل و جدیدترین ورژن Sense بر کسی پوشیده نیست و در عین حال تایوانی ها به انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود برای بهبود محصولات خود بیشترین اهمیت را میدهند.

قفل صفحه بسیار پیشرفته و جالب در این گوشی دیده میشود.که بسیار کارآمد و قابل تنظیم توسط کاربر به بهترین شکل ممکن در یک گوشی هوشمند می باشد. به صورت پیش فرض دارای 4 کلید میانبر و یک حلقه در پائین می باشد. می توانید با گرفتن این حلقه و بردن آن به سمت وسط صفحه گوشی را باز کنید.

یا می توانید هر کدام از کلیدهای میانبر را گرفته و به داخل حلقه ببرید تا ضمن باز شدن گوشی عمل مربوط به آن کلید نیز انجام شود. می توانید هر app ی را به این 4 کلید میانبر اختصاص دهید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

ولی این پایان ماجرا نیست HTC One S با 8 قفل صفحه دیگر که قبلا نصب شده است در اختیار شماست و می توانید از طریق منوی شخصی سازی به آنها دست پیدا کنید.

همان منوهای قدیمی ، آلبوم عکس ، لیست دوستان ، آب و هوا ، ساعت و بورس. همچنین 2 مورد جدید نیز اضافه شده است که بسیار قابل استفاده هستند. اولی لیست تولید تماس و لیستی از تمامی تماسهای جواب داده نشده،SMS ، Email و  Taskها.

دومی لیست دوستان است – شما یک گروه را از دفترچه تلفن انتخاب می کنید و یک جدول مربع شکل از عکس و شماره تماس این اشخاص برروی صفحه قفل شده شما ظاهر میشود. یکی از این عکسها را گرفته و به داخل حلقه ببرید تا جزئیات مشخصات آنها نمایش داده شود. همچنین میتوانید بیش از یک صفحه از شماره های تماس نیز داشته باشید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اگر در حال استفاده از پخش کننده موسیقی باشید ، کنترلهای پخش مانند همیشه برروی صفحه قفل شده نمایش داده می شوند و میتوانید با کشیدن آن به داخل حلقه مستقیما به سراغ پخش کننده موسیقی بروید.

متاسفانه نمیتوانید قفل صفحه جدیدی باری HTC  خود دانلود کنید.

HTC تلاش های زیادی برای بهبود صفحه قفل شده انجام داده و همین کار را برای صفحه خانگی نیز کرده است. در این مدل کمان نشان دهندهء چرخشی و 3 کلید زیرین که خیلی هم مورد استفاده نبود حذف شده اند.

نشان دهندهء مخفی کنندهء اتوماتیک صفحه را در هر جایی که باشید خواهید داشت و یک عرشه جدید با 5 کلید میانبر نیز در دسترس شما است- که کلید وسطی به کشوی app  چسبیده است در حالی که 4 تای دیگر قابلیت تغییر به انتخاب شما را دارند.(حتی می توانید یک پوشه را اضافه کنید البته اگر 4 کلید میانبر کافی نیست)

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منظره جهشی همچنان وجود دارد- کلید Home  را بزنید (در حالتی که در صفحهء خانگی پیش فرض می باشید) و یا می توانید تمامی 7 صفحه خانگی خود را در یک صفحه بطور همزمان مشاهده کنید. با فشردن و نگه داشتن هر کدام می توانید جای جدید آن را انتخاب کنید. یک آیکون کوچک "خانه" نمایانگر صفحه خانگی پیش فرض می باشد.

میتوانید 7 صفحه خانگی داشته باشید ، و به علت کارایی و نصب قبلی آنها ممکن است که تمامی آنها را نگه دارید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

یکی از ایرادها این بودکه کلید شخصی سازی فضای زیادی از عرشه در پائین صفحه را گرفته بود- که همین طور هم بود- و به همین علت به کشویapp منتقل شده و در عین حال امکان تغییرات بسیاری را به شما می دهد.

صحنه خصوصی سازی شده یکی از آنها می باشد-5 صفحهء خانگی قابل تنظیم توسط شما (کار،سفر، اجتماعی ، موسیقی و پیش فرض). هر کدام از این صحنه ها wallpaper را عوض کرده و  ابزارک های خود را دارند. به عنوان مثال ، صحنه کار دارای ابزارک بورس می باشد در حالی که صحنهء اجتماعی دارای ابزارک  توئیتر است. در عین حال اینها قابل تغییر می باشند و البته می توانید صحنه های جدید نیز دانلود کنید.

تغییر صحنه ها چند ثانیه ای زمان میبرد ، ولی در صورتی که از One S خود برای کار و گوشی تلفن استفاده میکنید هم بسیار خوب هستند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC Sense دارای یک قابلیت دیگر به نام Skins نیز میباشد . هر Skin جدید شکل بیشتر کلیدهای روی صفحه، صفحه هایapp ها، منوی انتخاب و چیزهای دیگر را تغییر میدهد. همچنین هر کدام از آنها wallpaper مخصوص خود را دارند بهمراه رنگهای متنوع.

منوی اصلی همان شکل جدول گونه همیشگی خود را دارد که در صفحات افقی با کلیدهایی که به شکل الفبایی مرتب شده اند قرار دارد. می توانید روش های مختلف مرتب سازی مانند الفبایی، بیشترین استفاده ، جدیدترین استفاده یا کمترین استفاده را بکار برید ولی نمیتوانید آنها را به روش دستی مرتب کنید. کلیدهای جستجو و فروشگاه موسیقی نیز به همراه یک منو برای برخی انتخاب ها نیز وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منوی اصلی شبیه المانهای دیگر Sense مانند دفترچه تلفن می باشد. 3 تب در پائین صفحه وجود دارد- همهء app ها، زیاد استفاده شده ها و دانلودها . میتوانید آنها را جابجا کنید یا تب زیاد استفاده شده ها و دانلودها را حذف کنید.

App شخصی سازی دارای تغییرات صدا نیز است. می توانید صدای نوع زنگ ، میزان صدا، توجه دادن ها و ـلارمها را تغییر دهید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اضافه کردن ابزارک به صفحه خانگی به همان شکل Honey comb انجام می شود که پیشرفت زیادی نکرده است.

با فشردن و نگه داشتن انگشت روی صفحه خانگی همه چیز کوچک شده و همه صفحات خانگی به صورت اشارهء انگشتی در ردیف بالایی صفحه قابل دسترس می باشند. یک صفحه خانگی را انتخاب می کنید و پس از آن یک ابزارک را برای اضافه کردن به آن انتخاب می کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

نارضایتی ما از نحوه انتخاب ابزارک ها است- در هر زمان 4 عدد از آنها نمایش پیدا می کند و برای انتخاب چرخش زیادی باید اعمال شود. ابزارک ها در حالت های مختلفی از نظر اندازه وجود دارند همچنین قابلیت عملکرد آنها نیز متفاوت است و همه آنها درون یک لیست وجود دارند و به همین علت شما چرخش زیادی درون آنها باید انجام دهید البه برخی هم تکراری هستند.

قابلیت جستجو برای سرعت بخشیدن به کار هم وجود دارد و یا می توانید یک ابزارک را از منوی کشویی انتخاب کنید و بگویید چه اندازه ای باشد که در عین حال این مورد اضافه به نظر می رسد.

حالت انتخاب قدیمی ابزارک که اول آن را انتخاب و سپس اندازه آن (در صورت وجود) را تعیین می کردیم به نظر ساده تر می رسد.

تدوین صفحه خانگی با آندروید وانیلی تفاوت دارد. می توانید یک ابزارک را فشرده و نگه دارید و سپس آن را جابجا کنید.در این حالت 2 کلید در بالای صفحه ظاهر می شود- تدوین و حذف ، ابزارک را درون هرکدام از آنها ببرید عمل مورد نظر انجام میشود.

تدوین برای تغییر دادن ابزارک استفاده میشود- مانند انتخاب یک پوشهء دیگر برای آلبوم عکس یا انتخاب نوع دیگری زا ساعت. این موضوع نیاز به پاک کردن ابزارک برای تغییر را از بین برده است.

دومین کلید، کلید حذف است که همان طور که از اسمش پیداست باعث پاک شدن ابزارک میشود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منطقهء توجهات (Notification) دیگر دارای app های اخیر نمی باشد- کل فضا مختص توجهات می باشد. در صورت نیاز به روشن یا خاموش کردن چیزی یک کلید میانبر تنظیمات در اینجا وجود دارد . یک کلید پاک کننده برای پاک کردن کلیهء توجهات وجود دارد و یا میتوانید یکی یکی آنها را پاک کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC  سوئیچ کردن بین app  ها را جدید کرده است . صفحه ای که یک app در آن در حال اجرا است به آرامی به کنار میرود. به صورت افقی ( به جای عمودی همانند استاندارد ICS) مرتب شده اند و برای بستن می توانید آنها را به بالای صفحه هل دهید. خبر بد این است که در آن واحد می توانید 3 صفحه از آنها را ببینید حتی در حالت صفحهء بزرگ که هدر دادن صفحه است.

همچنین شما مدیریت Task قدیمی را نیز دارید. که استفاده از آن راحت است- هر app  در حال استفاده در آن لیست شده و مقدار رام مورد استفاده (CPU وجود ندارد) آن app مشخص شده است. می توانید تک تک app  ها ویا به یکباره همگی آنها را ببندید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

جدول های مقایسه عملکردها:

ما خیلی در مورد عملکرد نسل جدید چیپ ست Snapdragon  کنجکاو بودیم. در حال حاضر رقیب اصلی آن به نظر NVIDIA Tegra 3 می باشد که پردازندهء آن 4 هسته ای است( البته با معماری قدیمی تر) و تکنولوژی گرافیکی خود NVIDIA .

بنابراین چگونه یک پردازندهء 2 هسته ایKrait ، 1.5 گیگا هرتزی با یک Cortex-A9 ، 4 هسته ای با همان فرکانس قابل مقایسه است؟ جدول مشخصات هر دوی این پردازنده ها نشان میدهد طراحی جدید با وجود این که 2 هسته ای است در مجموع سریعتر می باشد.

در کمال تعجب ، عملکرد تک خطی همچنان که جدولPi نشان می دهد تفاوت زیادی ندارد ولی آزمایش Linpack که در حالت چندخطی انجام شده نشان میدهد 2 هسته ای Krait در واقع 4 هسته ای Tegra3 را پشت سر خود گذاشته است. تا جایی که عملکرد پردازندهء خام نشان می دهدSnapdragon S4 در حال حاضر شاه شاهان است.

این تفکر که همیشه بزرگتر بهتر است در این مورد درست از آب در نیامده که همیشه 4 هسته ای از 2 هسته ای میبرد.

Benchmark Pi

Lower is better

·         HTC One S
306

·         HTC One X
338

·         Samsung Galaxy S II
452

·         Samsung Galaxy Nexus
408

·         HTC Sensation XE
536

·         Sony Xperia S
536

·         Samsung Galaxy Note 10.1
351

Linpack

Higher is better

·         HTC One S
210

·         HTC One X
126.1

·         Samsung Galaxy S II
77.6

·         Samsung Galaxy Nexus
77.1

·         HTC Sensation XE
50.4

·         Sony Xperia S
86.4

·         Samsung Galaxy Note 10.1
90

 

ساختار گرافیک3 بعدی توسط پردازندهء گرافیکی Adreno 225 انجام می شود که عملکرد آن حسرت برانگیز است.

در صفحهء qHD  گوشی HTC One S به مقداری بیشتر از 60 فریم در ثانیه می رسد. پردازندهء گرافیکی NVIDIA ی One X یک مقدار جزئی بهتر از Adreno  است-صفحهء 720 پیکسلی X یک و نیم برابر صفحهء qHD پیکسل دارد، بنابراین Adreno 225 با این مقدار پیکسل به عددی در حدود 40 فریم در ثانیه خواهد رسید در حالی که پردازندهء گرافیکی NVIDIA برابر با 47 فریم در ثانیه است.

NenaMark 2

Higher is better

·         HTC One S
60.5

·         HTC One X
47.5

·         Samsung Galaxy S II
51.6

·         Samsung Galaxy Nexus
24

·         HTC Sensation XE
23

·         Sony Xperia S
37.5

·         Samsung Galaxy Note 10.1
43.6

 

در Sunspider ، جدول آزمایش شوک پردازنده در حالت جاوا ، HTC One S یک نتیجهئ سریع خیره کننده داده است که تمامی رقبا را پشت سر گذاشته. هر چند آزمایش HTML مرورگر نشان میدهد HTC کار بیشتری باید انجام دهد زیرا One S گوی رقابت را به سامسونگ Galaxy S II با حدود 10%  واگذار کرده است( توجه شود که S II دارای پردازندهء ضعیف تری می باشد).

SunSpider

Lower is better

·         HTC One S
1708

·         HTC One X
1757

·         Samsung Galaxy S II
1849

·         Samsung Galaxy Nexus
1863

·         HTC Sensation XE
4404

·         Sony Xperia S
2587

·         Samsung Galaxy Note 10.1
1891

·         Apple iPhone 4S
2217

BrowserMark

Higher is better

·         HTC One S
98435

·         HTC One X
96803

·         Samsung Galaxy S II
111853

·         Samsung Galaxy Nexus
103591

·         HTC Sensation XE
72498

·         Sony Xperia S
74990

·         Samsung Galaxy Note 10.1
113256

·         Apple iPhone 4S
88725

 

همه میگویند HTC One S سریع ترین گوشی موجود در بازار است هیچ کاری در دنیای موبایل وجود ندارد که نتواند انجام دهدو دستگاههایی را که با پردازندهء 4 هسته ای کار می کنند را به زیر کشیده است.

دفترچه تلفن تب های زندگی در شبکه های اجتماعی را دارد:

One S  هم دارای دفترچه تلفن HTC  که همگی با آن آشنایی داریم به همراه شبکهء اجتماعی می باشد. این دفترچه تلفن بطور مناسبی شکل داده شدخ و تغییر بین SMS تا آلبومهای عکس فیس بوک را به شما ارائه می دهد.در صورت فشردن تب دوستان –شماره گیری، تمامی تماسها ، گروهها (همچنین تماسهای مورد علاقه ) و همچنین پیشینهء تماسها در دسترس شما خواهد بود.

از یک منوی کشویی در بالای صفحه می توانید تماسها را با توجه به اینکه از کجا آمده اند فیلتر کنید- از کتاب آدرس گوشی،فیس بوک،توئیتر و یا از حساب HTC Sense  شما. در صورتی که یک حساب چند زیر گروه داشته باشد (مثلا گروه Gmail) آنها قابلیت تنهایی دیدن را نیز دارند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

با انتخاب یک تماس جزئیات اصلی در اختیار شماست مانند: نام و عکس، شماره ها، ایمیل ها و از همین دست اطلاعات . این فقط اولین تب است در تب های دیگر جزئیات دیگر و دلیل ارتباط وجود دارد که شامل ایمیل و پیشینهء ارتباط می باشد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

تب دوم شامل نوشتار ایمیل ها و پیشینهء تماس بین شما و شمارهء انتخاب شده می شود.تب بعدی نمایشگر تماسهای شبکه اجتماعی می باشدو تب چهارم که به نام گاتری شناخته می شود آلبومهایی که آن شمارهء تماس در فیس بوک یا توئیتر ساخته است را به شما نشان میدهد.

در هنگام تدوین یک شماره با یک مورد ضروری شروع می کنیم که می توانید به راحتی موارد دیگر را نیز اضافه کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اپلیکیشن انتفال در این بخش به شما کمک می کند از گوشی قدیمی خود اطلاعات را منتقل کنید. این app از بسیاری از شرکت های اصلی سازندهء گوشی پشتیبانی می کند و اطلاعات را از طریق بلوتوث انتقال می دهد. این یک حیلهء قدیمی ولی بدرد بخور است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

تماس گرفتن:

HTC One S هیچگونه مشکلی در زنگ خوردن ندارد و تماس گرفته شده با کیفیت، صدا واضح و به اندازهء کافی بلند می باشد. هر چند تلفن شما بدون یک app  اضافه که باید خودتان تهیه کنید تماس تصویری 3G را پشتیبانی نمی کند ولی می توانید app  مربوطه را نصب کنید.

شماره گیر One S آخرین تماسها را به شما نشان می دهد و در زیر آن شمارهء تماسهای مورد علاقه شما می آید. زمانی که شروع به تایپ برروی صفحه کلید می کنید تماسها بر اساس نام یا شمارهء تلفن فیلتر می شوند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

One S  شامل حیله های شتاب دهنده مانند چرخش تلفن در هنگام مکالمه و فعال شدن بلندگو می باشد، در هنگام برداشتن گوشی صدای زنگ با تکان خوردن گوشی کم می شود و حالت جیبی که صدای زنگ را در زمانی که گوشی در جیب یا کیف شما باشد بلند می کند.

در این قسمت آزمون قدیمی ما در مورد عملکرد بلندگو در بارهء HTC One S آورده شده است. همانطور که می بینید در میانهء جدول قرار دارد.

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overal score

Nokia Lumia 800

60.9

59.0

61.7

Below Average

Samsung Galaxy Nexus

66.2

60.5

69.0

Below Average

Apple iPhone 4S

65.8

64.5

74.6

Average

Samsung Galaxy Note N7000

64.9

64.6

72.2

Average

Sony Xperia S

72.7

61.8

69.6

Average

HTC One S

65.1

64.6

76.7

Average

HTC Sensation XE

65.8

65.4

76.9

Good

Motorola RAZR XT910

74.7

66.6

82.1

Very Good

HTC Desire

76.6

75.7

84.6

Excellent

 

پیامک دادن خیلی خوب:

آندروید و HTC One S قابلیت فرستادن هرگونه پیام از قبیل SMS ، MMS و Email را دارند. کار با شبکه های اجتماعی نیز از طریق ابزارک ها و app های گوناگون حمایت می شود . همچنین نرم افزار Gtalk برای ارتباط با شبکه چت گوگل و همچنین شبکه های متناسب مانند Ovi چت نیز فراهم است.

SMS  و MMS در حالت رشته ای نمایش داده می شوند با این معنی که شما یک لیست از تمامی شماره ها میبینید که هر کدام بهمراه عکس ، نام و موضوع آخرین پیام آن بهمراه قسمتی از پیام اصلی( که می توانید انتخاب کنید 1،2 یا 3 خط از پیام نشان داده شود) نمایش داده می شود. با فشردن هر ارتباط کل پیشینهء پیام های شما با آن آورده می شود.

برای اضافه کردن یک گیرندهء دیگر فقط شروع به تایپ نام یا شمارهء تماس مورد نظر خود کنید و از لیست پیشنهادی فرد مورد نظر را انتخاب کنید. گوشی شما در صورت اشتباه تایپی هم آن را برای شما می آورد(مثلا drx با Dexter)

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

صفحهء نوشتار در حالت عادی یک پنجم و در حالت لنداسکیپ یک سوم صفحه اصلی را اشغال می کند. با فشردن و نگه داشتن صفحهء نوشتار قابلیت های Cut ، Copy و Paste در اختیار شما خواهد بود. می توانید از  Email ،نوشته ها ، صفحات چت و غیره در آن استفاده کنید و برعکس.

ورودی نوشتار در One S توسط یک صفحهء کیبورد QWERTY مجازی از HTC می باشد.که همچنان به خوبی نمونهء سخت افزاری آن نمی باشد. و یکی دیگر از خوبی های صفحهء 4.3 اینچی این است که حروف به اندازهء کافی فاصله دار و بزرگ هستند که براحتی می توان هر حرف را فشرد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

تبدیل SMS  به MMS براحتی اضافه کردن یک موضوع چند رسانه ای به پیام است. می توانید یک عکس یا یک فایل صوتی را بهمراه پیام نوشتاری ارسال کنید و یا با ارسال چند عکس یا اسلاید این کار را بکنید.

Description: HTC One S

دو app  برای ایمیل:

HTC One S بهمراه 2 اپلیکیشن برای ایمیل به بازار آمده است اپلیکیشن Gmail قدیمی و اپلیکیشن میل HTC ، که تمامی حسابهای ایمیل شما را در یک صندوق جمع آوری می کند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اپلیکیشن Gmail می تواند دارای چند حساب Gmail  باشد و نمایش آن مشابه خود Gmail  است عملیات دسته بندی نیز حمایت شده است. در حالتی که بخواهیم با تعداد ایمیل های زیاد کار کنیم.

اپلیکیشن میل HTC برای مشابه سازی با Gmail زا نمایش ارتباطی استفاده کرده است . ایمیل ها در یک رشته گروهبندی می شوند و یک تعداد ایمیل و یک منوی کشویی نشان داده می شود با فشردن آن منو می توانید یک پیام در آن گروه را ببینید یا مخفی کنید.

می توانید حسابهای متفاوتی (از سروسیهای ایمیلی متفاوت) را اضافه کنید و هر کدام را در یک صندوق پستی یا همه را در یک صندوق ملاحظه کنید. هر حساب ایمیل رنگ مختص به خود را دارد که می توانید به سرعت ایمیل مربوط به هر حساب را پیدا کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اپلیکیشن Mail تبهایی دارد که در حالت پیش فرض مخفی می باشد. با انتخاب تدوین تب ها از منو می توانید انتخاب موارد مورد نظر خود را داشته باشید. از بین مورد علاقه ها ، خوانده نشده ، علامت گذاری شده ، دعئت ها و پیوستها می توانید انتخاب کنید.

مرتب سازی ایمیل ها بر اساس (در حالت بیشتر شدن یا کمتر شدن) تاریخ ، موضوع ، ارسال کننده، اولویت و اندازه قابل انجام است. فیلتر انتخابی فشما در گوشه بالایی سمت راست صفحه نشان داده می شود.

در مورد ایمیل به نظر نمی رسد چیزی را از HTC One S بخواهید و نداشته باشد. تنظیمات برای سرویس های ایمیل معروف به صورت اتوماتیک انجام می شود. حساب POP/IMAP و حسابهای Active Sync پشتیبانی می شوند.

گالری برای عکسهای  انلاین و افلاین:

گالری HTC قابل تنظیم است ولی عکسها را شبیه گالری آندروید وانیلی جمع آوری می کند(یک لیست از عکسها) این app بطور اتوماتیک بدون توجه به این که عکسها کجا ذخیره شده اند همه آنها را در یک لیست می آورد. که شما می توانید انتخاب کنید عکسهای با دوربین گرفته شده ،همه عکسها یا همه فیلمها نشان داده شود یا مخفی شود.

یک تپ در منوی کشویی آلبوم به شما امکان نمایش آلبومهای محلی ، آلبوم ها از یک تجهیز شبکه DLNA یا آلبوم های انلاین را می دهد. همچنین می توانید فیس بوک، فلیکر، دراپ باکس، پیکاسا یا اسکای درایو را نیز داشته باشید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

زمانی که یکی از مجموعه ها را انتخاب می کنید (هر کدام بیانگر یک پوشه است) یک جدول از عکسهای موجود در آن به نمایش در می آید. برخی از عکسها آیکونی دارند که نشان می دهد آن عکس چند عکس متوالی گرفته شده می باشد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

همچنین می توانید یکباره چند عکس را پاک کنید ، اما نمی توانید عکس ها را از یک پوشه به پوشه دیگر Copy/Paste کنید برای این کار یک نرم افزار مدیریت فایل نیاز دارید.یکسری ابزار تدوین گر پایه ای مانند: کراپ کردن،چرخاندن و جلوه دادن(مانند سیاه و سفید، vintage و غیره) وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC One S از حالت چند لمسی پشتیبانی می کند و هنگام مرور عکسها می توانید به خوبی از آن استفاده کنید. می توانید با دو بار فشردن سریع صفحه زوم 100% داشته باشید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

پخش کنندهء ویدئویی توانمند:

هیچ پخش کنندهء ویدئویی اختصاصی در HTC One S وجود ندارد ، فایلهای ویدئویی در تمامی زیر پوشه ها در گالری در دسترس می باشند.

Description: HTC One S

ابزار پخش ویدئو در HTC One S حالتهای مختلف اندازهء پخش (تمام صفحه و یا بهترین اندازه ) را ارائه می کند. یک کلید میانبر برای تنظیم نور صفحه و یکی برای گرفتن عکس همزمان با پخش ویدئو در نظر گرفته شده است.

One S  توانایی پخش بسیاری از فرمت های ویدئویی مانند AVI ،  MP4  و MKV را دارد. هرچند هنگام پخش برخی فایلها گیر میکند و یا به صورت فریم فریم نشان می دهد یا اصلا نشان نمی دهد. هر چند اگر مشکلی وجود نداشته باشد کلیه ویدئو کدک های معروف با حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل پخش می شوند. صدا هم دارای برخی مشکلات است زیرا AAC   یا DTS قابل پخش نمی باشند.( این مطلب در بسیاری دیگر از گوشی ها نیز صادق است).

در مورد صدا اضافه کنیم که می توانید بین صدای Beats ،  HTC  اینهنسر و یا بدون افکت (در زمانهایی که از هدفون 2تایی استفاده میکنید) انتخاب داشته باشید.
پشتیبانی از زیرنویس نیز موجود است هرچند نمی توانید یک زیرنویس را به صورت دستی انتخاب کنید بنابراین آن را باید همنام فایل ویدئویی نام گذاری کنید تا به صورت اتوماتیک انتخاب شود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

ارتباط DLNA نیز قابل استفاده است که توسط آن One S می تواند ویدئو را بصورت بدون سیم به تلویزیون شما منتقل کند.

پورت MHL نیز موجود است در صورت داشتن تبدیل مناسب می توانید با استفاده از کابل HDMI  به HDTV خود متصل شوید.

پخش کنندهء موزیک و Beats برای همه:

برای شروع app موسیقی چندین کلید میانبر وجود دارد ، کتابخانه موسیقی روی گوشی، تشخیص ترک Sound Hound ، رادیوی Tuneln و یا 7 دیجیتال.

در زیر صفحه یک خط وجود دارد که آهنگهای پخش شدهء اخیر و زیر آن آهنگ در حال پخش مشخص می شود.

هنگامی که به کتابخانه موسیقی موجود در گوشی مراجعه میکنیم،یک منوی کشویی به پایین می آید و می توانید براساس هنرمند،آلبوم لیست پخش و یا ژانر انتخاب کنید. همچنین ابزار جستجو نیز وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

در هنگام پخش آهنگ فنمایش داده می شود و با بردن صفحه به چپ و راست می توانید به آهنگ قبلی و بعدی بروید. همچنین در صورتی که بخواهید چندین آهنگ را تغییر دهید امکانش وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

با فشردن الیپسیس می توانید از طریق گوگل یا یوتیوب به صورت اتوماتیک به دنبال آهنگ بگردید. از طریق منو می توانید انتخاب پخش کننده را داشته باشید که می خواهید آهنگ را از طریق DLNA و یا بلوتوث پخش کنید.

One S قابلیت پخش صدای Beats را برای لذت بردن بیشتر از آهنگ با استفاده از هر نوع هدست  که شما مایل باشید را دارد. میتوانید یکی از انتخابهای از پیش تنظیم شده ی HTC مانند صدای Beats کلاسیک ، افزایش بیس و غیره و یا خاموش کردن کلیه ی آنها را داشته باشید.

هر چند این گوشی هد ست Beats همراه ندارد ولی از انواع مختلف آن مانند Beats pro,Beats solo,iBeats/Vr Beats یا Beats studio پشتیبانی می کند. شما باید انتخاب درستی در مورد اکولایزر داشته باشید تا بهترین کیفیت صدا را از هدست خود بدست آورید. انتخاب های دیگر هم است اما اگر از Beats استفاده نمی کنید هر حالت صدایی که برای شما خوشایندتر است را انتخاب کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

قفل صفحه یک کارت دارد که آلبوم هنرمند و نام آهنگ و نام هنرمند را در کنار کنترل های پخش نشان می دهد. می توانید با کشیدن این کارت درون حلقه قفل صفحه را باز کنید و پخش کننده موسیقی را در اختیار بگیرید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Sound Hound ابزار تشخیص ترک برای HTC است و آنها آن را حتی در پخش کننده ی موسیقی UI نیز قرار داده اند. آن براحتی آهنگ را از طریق یک نمونه ی کوچک پیدا می کند. و یا می توانید با گفتن اسم آهنگ یا نام خواننده و حتی خطهای شعر آن را پیدا کنید. هرچند این app مجانی تعداد محدود (99 بار) استفاده را به شما می دهد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

رادیوی FM خوب:

HTC One S همچنین دارای یک رادیو FM نیز می باشد که یک ابزار ساده برای استفاده است. به طور اتوماتیک ناحیه ی شما را برای پیدا کردن ایستگاه های رادیویی مختلف اسکن می کند واجازه ی انتخاب برخی از آنها را به عنوان مورد علاقه به شما می دهد. همچنین از RDS پشتیبانی می کند و قابلیت پخش از بلندگو را نیز دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

می توانید صدا را از طریق هدفون یا بلندگو داشته باشید. در صورتی که گیرنده ضعیف باشد از حالت صدای Mono نیز می توانید استفاده کنید. حالت افزایش Beats وجود ندارد. کارت کنترل پخش در حالت قفل شدن نیز موجود نیست.

اگر ارتباط داده ای (Data) دارید می توانید از دیجیتال 7 یا رادیوی Tuneln به جای استفاده از ایستگاه های FM محلی استفاده کنید.

تمیزترین صدای خروجی که تاکنون دیده ایم:

عملکرد  HTC One S در تمامی مراحل تست کیفیت صدای ما به طرز بسیار اعجاب آوری خوب بوده. به نظر می رسد که تآثیر Beats فقط بر روی یک اکولایزر پیش تنظیم نبوده و این گوشی هوشمند تمیزترین خروجی را نسبت به هر گوشی هوشمند دیگر ارایه کرده است.

هنگام اتصال به یک آمپلی فایر فعال خارجی ، صدای HTC One S بدون عیب است،سطح صدای خروجی از میانگین کمی بالاتر است و امتیاز خوبی را در هر مرحله از آزمایش ما گرفته است.

چیزی که برای ما تحسین برانگیز تر بود آن است که هنگام اتصال هدفون نیز همان عملکرد خوب را از خود نشان داد. تداخل استریو کمترین میزان را در کلیه گوشیهای هوشمند که تاکنون دیده ایم را نشان می دهد. درحالی که اعداد و ارقام دیگر نیز بسیار قابل قبول بوده است. سطوح صدا نیز مانند قبل باقی مانده و بدون بحث در مجموع بهترین عملکرد را تاکنون در بین گوشیهای هوشمند داشته است.

این هم جدول اعداد و ارقام:

Test

Frequency response

Noise level

Dynamic range

THD

IMD + Noise

Stereo crosstalk

HTC One S

+0.13, -0.10

-91.0

90.6

0.0089

0.015

-92.6

HTC One S (headphones attached)

+0.13, -0.04

-90.7

90.6

0.011

0.065

-74.0

HTC Sensation XE

+3.46, -0.38

-91.7

91.7

0.012

0.026

-90.7

HTC Sensation XE (headphones attached)

+3.87, -0.56

-91.5

91.6

0.031

0.632

-63.7

HTC Sensation

+0.05, -0.34

-90.2

90.2

0.012

0.021

-91.1

HTC Sensation (headphones attached)

+0.71, -0.15

-89.1

90.1

0.019

0.522

-70.6

Apple iPhone 4S

+0.02, -0.11

-91.2

91.2

0.0020

0.012

-93.0

Apple iPhone 4S (headphones attached)

+0.05, -0.10

-91.3

91.3

0.0068

0.071

-66.7

 

Description: HTC One S frequency response

رابط مشترک دوربین:

HTC One S به همراه یک دوربین 8 مگاپیکسلی که عکاسی 3264*2448 پیکسلی و فیلم برداری 1080 پیکسلی با 30 فریم در ثانیه می کند به بازار آمده است. یک فلش LED و لامپ فیلم برداری نیز وجود دارد.

رابط دوربین هم برای عکس برداری و هم برای فیلم برداری استفاده میشود. در عکس زیر مشاهده می کنید که سمت راستی شامل کلیدهای جلوه دادن، کلید شاتر ، کلید شروع فیلم برداری و یک کلید در سمت چپ تنظیمات فلش، تنظیمات عمومی و حالت عکس برداری (که در ادامه توضیح داده می شود) وجود دارد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

برای گرفتن عکس کافی است کلید شاتر را فشار دهید. برای شروع فیلم برداری کلید زیرین را فشار دهید و حتی در حالت فیلم برداری نیز می توانید با فشردن کلید شاتر عکس با رزولوشن بالا بگیرید. یکی دیگر از انتخاب های جالب حالت گرفتن عکس پشت سرهم می باشد که در گالری آن را ذکر کردیم. برای این کار کافیست کلید شاتر را فشار داده و نگه دارید عکاسی متوالی انجام می شود و این انتخاب را به شما می دهد که کدام یک را نگه دارید.(البته همه ی آنها را نیز می توانید داشته باشید).

همه ی اینها جالبند ولی ما یک مشکل با این ابزار اشتراکی داریم، زمانی که شما می خواهید یک عکس 8 مگاپیکسلی بگیرید باید حالت صفحه گستده را غیرفعال کنید. در این حالت مشکل می شود که یک ویدیئوی16:9 را در یک پیدا کننده ی 4:3 قرار داد. و این در حالت گرفتن ویدئوی 720 پیکسلی حتی بدتر هم می شود. در این حالت میدان دید بسیار باریک تر می شود و برای عکاس باید کلی حدس و گمان بزنید.

HTC One S دارای فوکس لمسی و تشخیص چهره می باشد. همچنین برچسب جغرافیایی و تشخیص لبخند نیز فعال است.

فوکوس اتوماتیک دنباله دار نیز وجود دارد که برای گوشی مانند One S که دارای کلید سخت افزاری عکس برداری نمی باشد(کلید مجازی عکس برداری نیز فوکوس اتوماتیک را انجام نمی دهد) در قسمت زیرین ممکن است در برخی تصاویر فوکوس دنباله دار کمی دور به نظر برسد. تنها راه اطمینان این است که خود شما این کار را انجام دهید.

کلید جلوه ها یک پنل از انتخاب ها را در سمت چپ به همراه جلوه های رنگی همیشگی (Solariz، Sepia و غیره) به شما ارائه می دهد. جلوه های تصویری دیگری نیز موجود می باشد. برای مثال عمق میدان یکی دیگر از این جلوه ها است که یک لغزنده ی دایره ای دور نقطه ی کنترل قرار می دهد و هر چیزی که خارج از این دایره قرار بگیرد را تیره و حذف می کند.

کلید حالت عکاسی چیزهای جالب دیگری مانند: عکسهای  HDR،پانوراما(با ژیروی افقی)، پورتریت،پورتریت گروهی، لنداسکیپ،تخته سفید، دید نزدیک و در آخر نور کم دارد. پورتریت گروهی بسیار جالب است یک چیزی مشابه این قبلآ در Scalado دیده بودیم ،چند عکس متوالی می گیرد و برای هر چهره( One Sمی تواند چهره های بسیاری را دنبال کند) خود گوشی به طور اتوماتیک آنهایی را انتخاب می کند که در آن فرد می خندد و پلک نزده است.

HTC این بار هیچگونه کار شانسی در مورد دوربین انجام نداده است یک روزنه ی F/2.0 و چیپ پردازنده ی تصویر مخصوص به وضوح نشان دهنده ی این موضوع است.

و جواب خود را نیز پس داده است. دوربین One S یک پیشرفت خوب نسبت به گوشیهای دوربین دار قبلی HTC می باشد.نویز پایین نگه داشته شده است و پردازش های بعدی یکسری جزئیات جالب به عکس اضافه می کند. هرچند مقداری تیز کردن زیادی و اشباع زیاد مشاهده می شود ولی رنگها دقیق هستند.

در مجموع دوربین این گوشی چیز خیلی خارق العاده ای نمی باشد که از HTC  توقع داشته باشیم ولی در عین حال کاملا قابل قبول است.

در این قسمت چند عکس نمونه برای قضاوت شما آورده شده است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

One S حالت HDR  را نیز دارد که برخی را نیز با آن حالت گرفته ایم. که در زیر آمده است و می توانید حالت روشن و خاموش بودن HDR  را با هم مقایسه کنید. نتیجه خیلی بد نیست ، ولی حالت HDR  روشن یک مقدار اغراق آمیز به نظر می رسد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HDR off • HDR on • HDR off • HDR on

یک عکس هم در یک اتاق تاریک انداخته ایم تا ببینیم HTC One S چگونه عمل می کند. نتیجه قابل قبول است هرچند کنتراست یک مقدار کم است.

Description: HTC One S

مقایسه کیفیت عکس:

در ابزار مقایسه کیفیت عکس ما HTC One S در کنار دیگر دوربین های 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. صفحهء این ابزار به اندازهء کافی اطلاعات در اختیار شما می گذارد و نحوه استفاده از آن را به شما می گوییم.

جدول اول ساذه است و نشان می دهد که One S یک عکاس خوب است، هرچند دوربین های 8 مگا پیکسلی بهتر هم داریم. در دومین جدول یک مشکل بزرگ نشان داده شده است که بسیاری از عکسها فوکس نیستند، که نمایانگر وابستگی One S به فوکس اتوماتیک دنباله دار می باشد. رنگ ها به علت اشباع بیشتر از حد به نظر خوب می آیند. جدول سوم نقاطی را در بالانس رنگی در زیر نور مصنوعی نشان می دهد و جزئیات بهتری در یک عکس واقعی تر دارد.

ضبط فیلم 1080 پیکسلی:

One S می تواند ویدئو های 1080 یا 720 پیکسلی با 30 فریم در ثانیه ضبط کند و همزمان عکس هم بگیرد. همچنین می توان همزمان با فیلم برداری هم فوکس کرد و هم نور را تغییر داد!

ویدئوها با فرمت MP4 و کدگذاری H.264 ذخیره می شوند. ویدئوهای 1080 پیکسلیدارای نرخ پائین 10 مگابیت در ثانیه می باشند ولی در نشان دادن جزئیات خوبند. هرچند رنگها یک مقدار اشباع می شوند.نرخ فریم ها در زمانی که نور خوب باشد در حدود 29 فریم در ثانیه می شود اما زمانی که نور کم می شود فیلم برداری به زیر 24 فریم در ثانیه میرسد که باعث فریم فریم شدن ضبط ویدئو می شود.

دوربین One S ضبط صدا را با نمونه برداری 44 کیلو هرتز و نرخ بیت 128 کیلو بیت در ثانیه انجام می دهد.

فیلم برداری 720 پیکسلی توسط One S  به خوبی انجام می شود. در این حالت نیمی از نرخ بیت استفاده می شود(به نظر منطقی می رسد زیرا 720 پیکسل تقریبا نصف 1080 پیکسل ، پیکسل دارد).

ولی باید به خاطر داشته باشید که میدان دید در این حالت باریکتر از ویدئوهای 1080 پیکسلی می باشد.

در اینجا یک ویدئوی 1080 پیکسلی با 30 فریم در ثانیه و یک ویدئوی 720 پیکسلی با 30 فریم در ثانیهء دست کاری نشده آورده شده است.

و در اینجا برای راحتی شما یک ویدئو در یئتیوب قرار داده شده است. فقط توجه کنید که حالت 1080 پیکسلی در تمام HD را انتخاب کنید و در حالت تمام صفحه نگاه کنید.

HTC One S همچنین فیلم برداری با سرعت کم هم انجام می دهد ولی رزولوشن آن به طور قابل توجهی افت می کند. 432*768 با نرخ بیت 2.4 مگا بیت بر ثانیه. HTC هیچ رقم رسمی در این باره ارائه نکرده است ولی بااندازه گیری ما عدد 3X بدست آمد.

مقایسه کیفیت فیلم برداری:

فیلم برداری One S دارای سطح جزئیات خوبی می باشد ولی در زیر نور مصنوعی یک مقدار به زردی می زند. عملکرد نور کم آن خیلی خوب است . جدول سوم نمایانگر رزولوشن خوب فیلم برداری می باشد هرچند بهترین نیست. نرخ بیت نسبتا پائین در این قسمت مقصر اصلی است.

 

اتصال بدون قطعی:

HTC One S ارائه کننده چهار باند GSM/GPRS/EDGE و سه باند 3G با  HSDPA و  HSUPA می باشد ، ولی متاسفانه HTC  مناسب ندیده است که سرعت انتقال داده را ذکر کند.

اتصال بدون سیم محلی دارای Wi-Fi b/g/n و پشتیبانی کامل از DLNA و بلوتوث 4.0 می باتشد.

ما این گوشی را برای چنگال مرگ (death-grip) آزمایش کردیم و هیچ مشکلی در رابطه با برقرار ماندن ارتباط ندیدیم.سیگنال Wi-Fi در صورتی که پوشش پلاستیکی بالایی پشتی بطور کامل پوشانده شود افت پیدا می کند ولی دریافن همچنان پرقدرت حفظ می شود. سیگنال شبکه تلفن تکان نخورد.

یک لیست بلند بالا برای ارتباط با PC  داریم .مانند: فقط شارژ، درایو دیسکی(ذخیره بال)، سینک HTC ، ارتباط USB (استفاده از گوشی به عنوان مودم) و محل گذر اینترنت، (گوشی از اینترنت کامپیوتر استفاده می کند). حالت فقط شارژ و دیسک درایو یک آیکون بزرگ دارند و به علت اینکه زیاد استفاده می شوند خیلی خوب است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

آخرین اما در عین حال بهترین هات اسپات قابل حمل HTC است که می تواند تا 8 دستگاه را پشتیبانی کند ،می توانید از رمزنگاری WEP ، WPA یا WPA2 برای هات اسپات استفاده کنید و حالت "فقط استفاده کنندهء مجاز" را فعال سازید و یا هیچ تنظیم امنیتی روی آن انجام ندهید.

این app این قابلیت تنظیم را دارد که در صورت 5 یا 10 دقیقه غیر فعال بودن ارتباط بطور اتوماتیک آنرا خاموش کند و باعث ذخیره شدن باطری در هنگامی که شما فراموش می کنید آنرا بطور دستی خاموش کنید شود.

HTC One S بهمراه یک پورت MHL عرضه شده است ، بنابراین در صورت اتصال یک تبدیل MHL  میتوانید خروجی تصویر HD با استاندارد ارتباطی HDMI داشته باشید. UI گوشی روی TV منتقل می شود و رزولوشن qHD دارای نرخ 16:9 برای اتصال به HDTV ها می باشد.

مرورگر قابل ICS:

HTC One S بهمرا جدیدترین مرورگر اینترنتی آندرئید می باشد با یک صفحه با رزولوشن بالا و پردازشهای قدرتمند زیاد. با وجود Ice Cream Sandwich حتی می توانید Chrome  برای آندروید را نیز نصب کنید.

به هر حال ابزار مرورگر تقریبا در دید نمی باشد و این امکان را می دهد که کل صفحه به صفحات اینترنتی اختصاص یابد. منوی کشویی را در سمت راست دارد، اما HTC یکسری کلید اضافی در پائین صفحه نیز در اختیار شما گذاشته است (که شما برای ظاهر کردن آنها باید صفحه را پن کنید که یک مقدار آذار دهنده است).

می توانید یک صفحه را در بوک مارک و یا لیست خواندن خود ذخیره کنید و بوک مارکها و صفحات یا تب های ذخیره شده را ببینید. ممکن است مایل باشید کنترلهای سریع را فعال کنید این کار باعث می شود بتوانید لبه های صفحه را تپ کنید و با حرکت انگشت خود از منو حالت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

زمانی که مقداری از نوشتار را انتخاب کردید می توانید آن را کپی کنید، با آن نوشتار در گوگل جستجو کنید و یا آن نوشتار را با پیامک یا در شبکه ای اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

تب ها با علامت X در گوشه بالای سمت راست بسته می شوند. نمی توان آنها را همانند تعویض کنندهء app از صفحه محو کرد.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

منوی انتخاب شامل یک حلقه برای فعال/ غیر فعال کردن فلش ویمی دیگر برای درخواست ورژن دسکتاپ سایت به جای ورژن موبایل آن می باشد. یکی دیگر از ویژگی های ICS این است که جستجو هایی را که مطمئن است شما آنها را باز میکنید از قبل ذخیره می کند که باعث سرعت بخشیدن به کل فرآیند می شود.

HTC One S بطور کامل از فلش پشتیبانی می کند و تمامی ویدئوهای یوتیوب را نشان می دهد. بازی های فلش هم براحتی کار می کنند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

یادآوری میکنیم که مرورگر از HTML5  و تگ های ویدئویی آن پشتیبانی می کند ولی برای عادی شدن (در بهترین حالت) چند سالی زمان خواهد برد.

سازمان دهندهء چشم نواز با توانایی بالا:

سازمان دهنده های معمول بهمراه HTC One S می باشند همچنین app  آفیس که هم قابلیت ادیت و هم نمایش فایل ها را دارد .

این اپلیکیشن پولاریس هم قابلیت نمایش Word, Excel و Power Point که شامل Office 2007 و ایجاد  فایلهای Word, Excel  را در Office 2003  دارد. همچنین نمایشگر PDF نیز موجود است.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

شما میتوانید حالت نوشتار و رنگ آن ، تنظیم اندازهء نوشتار ، لیست انجام کارهای روزمره را انجام دهید. ادیت گر Excel  از ادیت عملگرها پشتیبانی میکند  که برخی از ادیت گرهای موبایل این کار را نمی کنند.

این app  بهمراه دراپباکس و اسکای درایو می آید که که این امکان را می دهند که اسناد بین کامپیوتر و گوشی شما براحتی سینک شوند .

تقویم 4 حالت مختلف نمایش دارد: روزانه، ماهانه ، دستور کار و دعوت. اضافه کردن یک اتفاق بسیار ساده است و می توانید یک آلارم برای یادآوری اضافه کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

نمایش دستور کار یک لیست کامل از گذشتهء نزدیک تا آیندهء نزدیک از تقویم را نشان می دهد. حالت دعوت فقط اطلاعات دعوت پیوست شده به آن را نشان می دهد. حالت نمایش روزانه پیش بینی وضع آب و هوا را در بالای صفحه نشان می دهد.

تقویم از چندین تقویم آنلاین (مانند فیس بوک) نیز حمایت می کند و همچنین تقویمی که روی کامپیوتر شما وجود دارد . براحتی می توانید آنهای را که استفاده نمی کنید را مخفی کنید.

یک ماشین حساب نیز وجود دارد که دارای کلیدهای بزرگ که باعث راحتی استفاده می شوند می باشد. با چرخش افقی یکسری انتخاب های پیشرفته تر مانند لگاریتم هم به آن اضافه می شود.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC One S دارای یک اپلیکیشن ساعت آلارم می باشد که می تواند چندین آلارم که هر کدام زمان شروع و تکرار مجزا دارند را فعال سازد. در همان app می توانید تایمر و ساعت کرنومتری هم داشته باشید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

ساعت جهانی ( یک قسمت از app  ساعت) همانند یک زمین گوگل کوچک است، دنیا را به صورت 3 بعدی نشان می دهد و می توانید آن را بچرخانید و براحتی روی آن زوم کنید. می توانید شهرها را انتخاب کنید( همچنین اسامی شهرها را در یک لیست در زیر آن نیز آورده شده).

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

اپلیکیشن بورس اطلاعات را از سایت یاهوی اقتصادی به شما می دهد. میتوانید از قفل صفحه بورس نیز استفاده کنید. ضبط صدا برای یادداشت های صوتی بسیار مفید است و app آب و هوا از پیش بینی هئای یاهو برای منطقهای که در آن هستید استفاده می کند.

یک  app برای استفاده از فلش LED به عنوان چراغ قوه نیز وجود دارد که نور آن را در سه سطح می توانید تنظیم کنید.

همین و همین هر چند بازار آندروید امروزه پر است از اینگونه app  ها.

فروشگاه بازی و HTC Hub :

فروشگاه گوگل پر است از تب های پیچشی مانند فهرستها ، بیشترین پرداخت، بالاترین مجانی ها ، نیشترین سودآورها ، ... app  ها معمولا صفحات متفاوتی دارند (بخی یک فیلم دمو نیز در کنار خود دارند) بنابراین قبل از نصب می توانید ببینید هر app چه کاری می کند و چه شکل و شمایلی دارد. همچنین می توانید درجه بندی آن و نظرات در مورد آن را ببینید و ببینید که تاکنون چند بار دانلود شده است و سپس تصمیم به نصب آن بگیرید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

بسیاری app های گوناگون در بازار آندروید موجود است که مهمترین آنها را پوشش دادیم( مدیریت فایل، app های مسیریاب ، خواننده های اسناد و غیره).

هم فروشگاههای app و هم HTC Hub منابع خوبی برای پیدا کردن وال پیپر و صدای زنگ، آلارم و صدای SMS و کلیه تنظیمات صدا می باشند.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

نقشه گوگل و مکانیاب HTC  برای راهنمایی شما:

HTC One S دارای یک گیرنده GPS داخلی می باشد که برای قفل کردن در عرض کمتر از یک دقیقه طراحی شده (در حالت A-GPS خاموش) . در صورتی که فقط می خواهید بدانید که حدودا کجا قرار دارید (با تقریب 150 متر) می توانید مشخصه آنتنی موبایل و یا شبکه Wi-Fi  که بسیار هم سریع است استفاده کنید.

نقشه های گوگل یک بخش استاندارد از بسته آندروید است که در گذشته بارها در مورد  آن توضیح داده ایم. در برخی از کشورها قابلیت راهنمایی با صدا را نیز دارد. می توانید راه ها را برنامه ریزی کنید ، برای نزدیکترین رستوران جستجو کنید و نمایش خیابانی نقشه را نیز مانند همیشه در کنار خود دارید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

HTC One S همچنین دارای مکانیاب HTC  نیز می باشد که این app  با همکاری شرکت Tom Tom  (سازنده نرم افزار)و شرکت Route66 (تهیه کننده نقشه ها) ساخته شده است. تئسط مکانیاب HTC  می توانید نقشه های کشورها را به رایگان دانلود کنید و یا هر کشوری را که روی نقشه می آورید نقشه آن نیز آورده شود. نقشه های گوگل نیز این حالت را دارند . ولی در مورد نقشه های HTC این است که در حالت آفلاین هم می توانید فاصله ها را اندازه گیری کنید.

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

با آن میتوانید راهیابی با راهنمایی صوتی نیز انجام دهید ولی نیاز به خرید مجوز دارید. One S به همراه نسخه آزمایشی 30 روزه مجانی برای راهیابی صوتی در سراسر دنیا در اختیار شما است.مجوز برای اروپای غربی مبلغ 40 یورو برای استفاده همیشگی و برای آمریکا مبلغ 30 دلار است. پرداخت ماهیانه و سالیانه نیز امکان پذیر است. همچنین می توانید اطلاعات ترافیکی و اخطار دوربین ثبت سرعت (سالیانه10 یورو برای اروپای غربی) را نیز داشته باشید.

مکانیاب HTC به صورت 2بعدی و 3 بعدی وجود دارد که به شما دید بهتری از مکانهایی که پیش رو است می دهد. استفاده از آن به راحتی استفاده از نقشه های گوگل است ، همچنین دارای POI (شامل نمایش راهی که پیموده اید) و نمایش ساختمان ها به صورت 3بعدی نیز می باشد.

زوم در هر دو حالت 2بعدی و 3 بعدی کار می کند و میتوانید حالت قطب نما را نیز فعال کنید،ابتدا به نظر بریده بریده می آید ولی این به علت اجتناب از تکان خوردن و تغییر زیاد قطب نما است(قطب نماهای دیجیتال در سراسر دنیا خیلی دقیق نمی باشند).

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

Description: HTC One S

کلام آخر:

HTC One S یکی از بهترین و تاثیرگذارترین گوشی های موبایل هم در زمینهء نرم افزار و هم سخت افزار است که اخیرا در دست داشته ایم.

بدنهء یکپارچهء فلزی آن (با بدنه سرامیک یا آنودایز) بی نظیر است. صفحهء 4.3 اینچی qHD و  Super AMOLED یک پیشرفت بسایر خوب برای HTC است که یک زمانی فقط LCD  ساده داشته است. آنها تلاش بسیاری برای بهبود کیفیت عکسها کرده اند و قابلیت های پیشرفته ای نیز به دوربین اضافه کرده اند.

چیپ ست Snapdragon S4 بهمراه 2هستهء قدرتمند Krait و پردازندهء گرافیکی Adreno 225 در بین تمامی گوشیهای هوشمند در حال حاضر بهترین است و باری رقابت با گوشیهایی که در آیندهء نزدیک نیز خواهند آمد آماده است، بله حتی هم خانوادهء 4 هسته ای خودش یعنی One X .

به هر حال یک مورد در بارهء HTC One S خیلی کامل نیست، ما یک صفحهء Super AMOLED Plus را ترجیح می دادیم، حافظهء غیر قابل افزایش خیلی مسئله مهمی نیست (بسیاری از افراد با حافظه 16 گیگا بایت راضی هستند) و البته مسئله فریم بندی فیلم برداری نیز یک مقدار آذار دهنده می ّاشد.

یک مسئله دیگر که مایهء تاسف است نبودن هدست Beats بهمراه گوشی می باشد ولی قابلیت صدا به تنهای بیشتر مشتری ها را راضی می کند.

یکی از معدود گوشی هایی که ممکن است توجه را از One S به سمت خود جلب کند برادر بزرگتر آن یعنی One X است. برخی ممکن است صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS LCD Super با 720 پیکسل و فضای ذخیره سازی اضافی را ترجیح دهند. بدنهء یکپارچهء پلی کربنات آن نیز در نوع خود تاثرگذار است.

و اگر مطمئن نیستید که چیپ ست 4 هسته ای Tegra3 برای شما مناسب است (ولی اشتباه نشود این پردازنده بسیار عالی است) می توانید یک مقدار صبر کنید تا HTC One XL به بازار بیاید. این گوشی همانند One S است ولی در بدن One X در مورد صفحهء نمایش هم همینطور. البته LTE  نیز به آن اضافه شده است.

Description: HTC One X

Description: HTC One XL

HTC One X • HTC One XL

شرکت هواوی نیز پیشنهاد جالبی دارد ،مدل هواوی Ascend D quad که یک صفحه 4.5 اینچی 720 پیکسلی IPS+LCD و پردازندهء 4 هسته ای تولید خود شرکت هواوی را دارد. در صورتی که صفحه 4.3 اینچی و فریم زیبای One S شما را به سمت خود کشیده است ، Ascend P1 و P1 S نیز ارزش نگاه کردن را دارند( P1 S فقط 6.7 میلی متر ضخامت دارد) . صفحه نمایش آنها همانند HTC One S است ولی از نظر عملکرد ضعیف تر از آن هستند. یک مسئله دیگر این است که هیچ کدام از آنها هنوز به بازار نیامده اند.

یک گوشی دیگر که بزودی به بازار می آید ZTE Era  است ،این گوشی از چیپ ست Tegra 3 بهره می برد و دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی qHD LCD می باشد. باضخامت بدنهء 7.8 میلی متری و صدای دالبی ، ولی اطلاعات دیگری از آن در دسترس نیست.

Description: Huawei Ascend D quad

Huawei Ascend D quad

Description: Huawei Ascend P1

• Huawei Ascend P1

Description: Huawei Ascend P1 S

Huawei Ascend P1 S

Description: ZTE Era

ZTE Era

گوشی Sony Xperia S دارای صفحه نمایش عالی 4.3 اینچی 720 پیکسلی LCD و یک دوربین 12 مگاپیکسلی می باشد ولی نه بدنهء آن و نه چیپ ست نسل گذشته Snapdragon  آن حرفی برای گفتن ندارد و ICS هم روی آن کار نمیکند. دارای 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است ، ولی دارای NFC و یک پورت میکرو HDMI می باشد.

سامسونگ I9100 Galaxy S II یک مقدار قدیمی شده است اما گوشی بسیار قابلی است که می توان با قیمت مناسب تهیه کرد، در صورتی که گوشی One S برای شما گران است می تواند جایگزین خوبی باشد.

Description: Sony Xperia S

Description: Samsung I9100 Galaxy S II

Sony Xperia S • Samsung I9100 Galaxy S II

بنابراین بیشترین خطری که بازار One S را تهدید می کند هم خانواده های خود او یعنی One X و One XL می باشند. در این لحظه از رقابت هیچ گوشی وجود ندارد که به پای One S برسد و همین جا می گوییم که HTC  کار بزرگی انجام داده است.مراه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (46 نظر)

مجید

۱۳۹۴/۸/۲۷
سلام ممنون از سایت خوبتون
میخواستم بدونم چجوری از اینترنت خط همراه اول استفاده کنم؟APN جدید ساختم بسته نوترینو هم خریدم ولی وصل نمیشه
ممنون میشم راهنماییم کنین

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱۸
slm qeymatesh che qadre

مهمان

۱۳۹۳/۵/۱
سلام این کارو نکن چون گوشی یکم خنگ میشه شایدم بیشتر

مهمان

۱۳۹۳/۱/۲۶
سلام ones ++++++یا one x plus_ _ _ _ _ _

مهمان

۱۳۹۳/۱/۱۱
سلام اینجوری که دوستان میگن پس اگر ورژن اندروید رو بالا ببریم گوشی هنگ میکنه. آیا واقعا" همینطوره؟ ممنون میشم بهم بگید