خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy S III

بررسی تخصصی تلفن همراه Samsung Galaxy S III

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۳/۲۵

معرفی

امروز یک روز معمولی برای مسیر بررسی‌های سایت GSM نمی‌باشد جایی که ما بوگاتی ویرون گوشی‌های هوشمند را مشاهده می‌کنیم که قصد دارد تمام رکوردهای نسل‌های قبل خود را بشکند. سامسونگ هیچ تلاشی برای محافظت Galaxy S3 خود در برابر هر احتمالی چشم پوشی نکرده است نتیجه‌ای که ما گرفته‌ایم این است که مخلوطی از کارآیی و ویژگی‌های شگفت‌انگیز در این گوشی جمع شده است که ما دوست داریم در این سال ببینیم.

 

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_002
Description: gsmarena_003

 

Description: gsmarena_004

 

 

کره‌ای‌ها از زمان برای پرچمدار جدید خود بهره‌ برده‌اند و به نسل گذشته‌ی این گوشی اجازه دادند تا یکسال سکان‌دار سامسونگ باشد اما آنها به گزینه شانس تکیه نکرده‌اند  و گستره‌ای از خصوصیات را به این گوشی برای بهبود آن بخشیده‌اند. با تعداد زیادی از سخت‌افزارهایی که توسط خود سامسونگ ساخته شده‌اند Galaxy S3 یک فهرستی از موارد هیجان انگیز و شوکه کننده است ما با یک گوشی 4 هسته‌ای با یک صفحه نمایش 720p سوپر آمولد و یک باطری پر ظرفیت، اما با همان اندازه‌ی باریک روبرو هستیم.

 

این موارد تنها نوک قله‌ی کوه یخی می‌باشند در ذیل، قسمت زیر آب این کوه یخی را مشاهده می‌نمایید .

 

ویژگی‌های اصلی

 

  • پشتیبانی از شبکه‌هایQuad-band GSM and quad-band 3G 
  • پشتیبانی از شبکه‌های21 Mbps HSDPA and 5.76 Mbps HSUPA
  • صفحه نمایش 4.8 اینچی سوپرآمولد، 720 x 1280 pixel، شیشه Corning Gorilla
  • سیستم عامل آندروید نسخه 4.0.4 با تاچ وایز
  • CPU 4 هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A9، Mali-400MP GPU، چیپ ست Exynos 4 Quad و 1 گیگا بایت رم
  • دوربین 8 مگا پیکسلی با فلش LED و فوکوس خودکار، با قابلیت تشخیص چهره،لبخند و پلک زدن
  • ضبط ویدویی 1080p با سرعت 30 فریم برثانیه
  • Dual-band Wi-Fi 802.11 b, g, n
  • ارتباط GPS  و A-GPS ، پشتیبانی از GLONASS (سیستم ماهواره‌ای موقعیت یاب جهانی)،قطب نمای دیجیتالی
  • حافظه داخلی 16/32/64 گیگابایتی ، شکاف microSD
  • سنسور شتاب دهنده ، ژایروسکوپ و مجاورت
  • جک صدای 3.5 میلیمتری استاندارد
  • درگاه microUSB با پشتیبانی از USB و خروجی تلویزیون و شارژ کردن
  • بلوتوث استریو نسخه 4
  • رادیو FM  با RDS
  • کیفیت صدای عالی
  • ضخامت بسیار کم 8.6 میلیمتر
  • دوربین دوم 2 مگا پیکسل برای مکالمه تصویری
  • پشتیبانی کامل از فلش در صفحات اینترنتی
  • پشتیبانی از NFC
  • ویرایشگر آفیس
  • برنامه از پیش نصب شده مدیریت فایل ها
  • پشتیبانی از بیشتر کدهای ویدئویی و صدایی
  • باطری پر ظرفیت 2100 میلی آمپری

 

معایب اصلی

 

  • بدنه‌ی پلاستیکی
  • عدم وجود دکمه مخصوص دوربین
  • شکاف میکرو سیم کارت
  • S Voice به آن شکلی که تبلیغات نشان می‌دهند و ممکن است شما باور کنید کار نمی‌کند

 

 

یک لیست بلند از نکات مثبت و مفید و نسبتاً یک لیست کوتاه از نکات منفی و مقداری تلاش منجر به ساخت سامسونگ I9300 Galaxy S3 شده است آیا آنها سعی کرده‌اند تمام جنبه‌های تجارب کاربری Galaxy S2  را ارتقاء بخشند یا تلاش کرده‌اند یک گوشی آندرویدی تمام عیار که در طول این مدت هدف آنها بوده خلق کنند؟ هرچه بیشتر در این مورد فکر می‌کنیم بیشتر به شباهت این دو جمله پی می‌بریم.

 

Description: gsmarena_001

 

سامسونگ در راهی قرار گرفته است که دوباره قصد بالا کشیدن خود را دارد اما رقابت هیچ گاه ساکن نمی‌ماند ما دلایلی را مشاهده نمودیم که Galaxy S3 گوشی هوشمندی است که رشدی چشم‌گیر در رقابت کردن دارد در حال حاضر تمام توجهات را بر روی صحنه به خود جلب نموده است شما می‌توانید این زمان را زمان پایان نمایش بنامید اگر داستان  Galaxy S3 شروع نمی‌شد.

 

 

بسته‌ی فروش مناسب با زمان

 

بسته سامسونگ Galaxy S3 تمام لوازم جانبی اصلی که برای استفاده‌ی روزانه از یک گوشی هوشمند نیاز است را دارا می‌باشد یک کابل microUSB که به یک شارژر متصل می‌شود وجود دارد که از آن می‌توان برای شارژر توسط رایانه و یا انتقال فایل‌ها به رایانه نیز استفاده کرد.

 

Description: gsmarena_022

 

Description: gsmarena_023

 

 

همچنین یک هدست مناسب نیز موجود است که ظاهر چندان خاصی ندارد. هیچ حافظه‌ی microSD  وجود ندارد (اگرچه با حافظه‌ای داخلی 16 گیگا بایت شما فضای ذخیره سازی کافی در اختیار دارید). همچنین مبدل خروجی تلویزیون و یا هیچ لوازم جانبی اضافه‌ی دیگری وجود ندارد. این می‌تواند برای یک دستگاه پرچمدار ناامید کننده باشد اما رقبای اصلی Galaxy S3 چیزی بیشتر از این ارایه نمی‌دهند بنابراین ما هیچ کمبودی در این جا احساس نمی‌‌کنیم.

 

اندازه‌ی سامسونگ Galaxy S3

 

با اندازه‌ی 136.6 x 70.6 x 8.6 میلی‌متر مطمئناً سامسونگ Galaxy S3 جمع و جور‌ترین گوشی هوشمند نمی‌باشد اما حقیقتاً از یک صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی نمی‌توان انتظار بیشتری داشت در حقیقت مهندسان سامسونگ به خاطر قرار دادن صفحه‌ای با این حجم در یک قابی که تنها 4.5 میلی‌متر عریض‌تر و فقط یک سانتی‌متر بلندتر از نسل قبلی خود می‌باشد سزاوار به نیکی یاد کردن هستند. هم‌چنین سامسونگ  Galaxy S3  وزن زیادی ندارد با این اندازه وزن 133 گرم بسیار قابل قبول است و زمانی که در جیب شما قرار می‌گیرد هیچ بار اضافه‌ای را تحمیل نمی‌کند .

 

طراحی و صفحه‌ی نمایش

 

ما کم‌تر تحت تأثیر قرار گرفتیم از زمانی که اولین عکس رسمی Galaxy S3 را دیدیم حقیقت این است که این گوشی ایده‌ی طراحی را از 2 گوشی هوشمند قبلی Nexus  به قرض گرفته است.

 

به هر حال یک بار که ما گوشی را در دست گرفتیم به این موضوع پی بردیم که حقیقتاً Galaxy S3 خیلی بد نمی‌‌باشد به طور مثال ساختار مواد سازنده بهتر از آن چیزی است که در عکس نشان داده می‌شود و ساختار محکمش به آن بسیار کمک می‌کند بعد از آن بدنه‌ی باریک تحسین برانگیز آن است که جذبه‌ی اصلی را به گوشی اضافه می‌کند.

 

ما هنوز احساس می‌کنیم ساختار براق یک انتخاب سئوال برانگیز است که باعث ناقص شدن احساس بسیار خوبی که یک گوشی هوشمند شایسته آن است می‌شود به هر حال پوشش لعابی سامسونگ باعث می‌شود که گوشی همانند یک گوشی 200 دلاری به چشم نیاید.

 

Description: gsmarena_006

 

Description: gsmarena_007

 

 

 

Description: gsmarena_008
Description: gsmarena_009

 

پوشش لعابی به این معنی می‌باشد که یک لایه‌ی از پلاستیک در قسمت پشتی گوشی کشیده شده است این لایه کمک می‌کند تا اثر انگشت برجای نمانده و واقعاً ظاهر به طور آبرومندانه باقی بماند.

 

بنابراین این طور نتیجه می‌گیریم که طراحی سامسونگ Galaxy S3 طوری می‌باشد که یک نوع تحول را در شما ایجاد می‌کند درست است که این آن طراحی نیست که ما از یک دستگاهی که رتبه اول گوشی‌های هوشمند جهان را هدف قرار داده است انتظار داریم اما ما فکر نمی‌کنیم حقیقتاً کسی به آن اهمیتی بدهد.

 

 همانطور که ما ذکر کردیم تعداد کمی از مردم در کل به طراحی Galaxy S3 از نزدیک دقیق می‌شوند. چه کسی به پشت گوشی اهمیت می‌دهد زمانی که صفحه‌ی نمایش به این زیبایی در جلوی این گوشی قرار دارد؟

 

صفحه نمایش 4.8 اینچی سوپر آمولد با کیفیت HD جایی است که جادوی سامسونگ  Galaxy S3 در آن اتفاق می‌افتد. کیفیت عکس‌ها شگفت انگیز‌تر از آن چیزی است که ویژگی‌ها روی کاغذ نشان می‌دهند – عکس‌ها واضح با عمق رنگ مشکی بسیار عالی هستند و احتمالاً این بهترین دستگاهی است که شما در بازار پیدا خواهید کرد.

 

به طور پیش فرض رنگ‌ها به طور زیبایی اشباع شده‌اند اما در قسمت تنظیمات صفحه، 4 گزینه‌ی مختلف وجود دارد بنابراین شما می‌توانید رنگ‌های طبیعی‌تری را انتخاب کنید، ما به شما حالت استاندارد و حالت پویایی زنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

اما حالت طبیعی و فیلم هم می‌توانند طرف‌داران خود را داشته باشند چیزی که این جا مهم است این است که صفحه نمایش  Galaxy S3 سطحی از انعطاف پذیری را به ارمغان می‌آورد که صفحات دیگر گوشی‌های موجود در بازار از انجام آن ناتوانند.

 

خوانایی در زیر خورشید نیز با شکوه است – صفحه نمایش سوپر آمولد HD روشن‌ترین صفحه نمایش موجود نیست اما بازتاب پذیری آن بسیار کم است حتی در محیط بیرون و یک روز پرنور شما قادر به دیدن آن چه در صفحه نمایش است به طور شفاف هستید به عنوان یک حقیقت  Galaxy S3 در نمودار خوانایی در زیر نور خورشید بهترین رتبه را کسب کرد.

 

Description: untitled

 

زاویه‌ی دید نیز بسیار وسیع است- وقتی شما در نهایت زاویه‌ی دید به صفحه نگاه می‌کنید بعضی رنگ‌ها از بین می‌رود اما آیکون‌ها و متن کاملاً شفاف هستند که باعث دید بسیار مطبوعی می‌شود که ما آن را دوست داریم.

 

در این مورد که شما نگران ماتریکس PenTile که در  Galaxy S3استفاده شده است بودید ما به شما توصیه می‌کنیم نگران نباشید شما نیاز به یک نگاه بسیار نزدیک به صفحه نمایش دارید که چشمان شما را آزار می‌دهد تا اینکه بتوانید تفاوتی را حس کنید، بسیار ساده است که ببینید صفحه نمایش PenTile  HD   Galaxy S3  بسیار واضح‌تر از واحدهای RGB WVGA به کار گرفته شده در  Galaxy S2 است که با وجود اینکه صفحه نمایش بزرگ‌تر شده است تشخیص تفاوت در این سطح از ppi بسیار سخت است بنابراین هیچ چیزی در مورد PenTile نگران کننده نیست.

 

Description: gsmarena_026

 

در اینجا می‌بینیم که Galaxy S3 چگونه در آزمایش صفحه نمایش ما عمل کرده است.

 

Description: untitled

 

کنترل‌ها و عمر باطری

 

در زیر صفحه‌ی نمایش 3 کلید وجود دارد که 2 کلید منو یا فهرست و بازگشت به عقب، خازنی هستند کلید فشاری خانه در وسط قرار دارد.

 

Description: gsmarena_003

 

Description: gsmarena_004

 

قابلیت اضافی دکمه‌ که با فشار مدت‌دار آن فعال می‌شود نیز وجود دارد – دکمه‌ی منو در دستگاه کار جستجو گوگل را انجام می‌دهد در حالیکه دکمه‌ی خانه (وسط) گزینه‌ی حرکت بین برنامه‌هارا فعال می‌کند. و اگر شما دوبار دکمه‌ی خانه را فشار دهید گزینه‌ی کنترل با صدا فعال می‌شود.

 

در بالای صفحه‌ی نمایش خروجی صدای گوشی قرار دارد و همچنین درکنار آن حس‌گر نور محیط و حس‌گر خاموش کردن صفحه نمایش در حین مکالمه وجود دارد. همچنین یک دوربین جلوی 2 مگا پیکسلی برای مکالمات تصویری و LED نشان دهنده وضعیت نیز قرار دارد.

 

Description: gsmarena_005

 

 

در سمت چپ  Galaxy S3 دکمه‌ها‌ی کنترل صدا قرار دارند.

 

Description: gsmarena_012
Description: gsmarena_013

 

 

 

 

متأسفانه تمام چیزی که در سمت راست وجود دارد دکمه‌ی روشن و خاموش کردن گوشی است بار دیگر سامسونگ پرچمدار جدید خود را بدون دکمه‌ی مخصوص دوربین عرضه کرده است.

 

Description: gsmarena_010
Description: gsmarena_011

 

در قسمت بالای Galaxy S3 جک صدای 3.5 میلی‌متری و یکی از میکروفن‌ها وجود دارد.

 

Description: gsmarena_014
Description: gsmarena_015

 

درگاه microUSB در قسمت پایین برای انتقال داده‌ها و شارژ کردن گوشی استفاده می‌شود نه تنها اینکه از گروه‌های USB پشتیبانی می‌کند بلکه به همراه یک MHL (ارتباط موبایلی با کیفیت بالا) است که ارتباط HD با تلویزیون را فراهم می‌کند. شما مجبور به خرید یک مبدل برای استفاده از قابلیت‌های اضافه هستید.

 

Description: gsmarena_016
Description: gsmarena_017

در قسمت پشت Galaxy S3 یک دوربین 8 مگا پیکسلی سازگار با فول HD قرار گرفته است در دو طرف دوربین، فلش LED و یک پنجره مشبک وجود دارد که بلندگوی گوشی است.

 

Description: gsmarena_018

 

با برداشتن قاب پشت گوشی شکاف سیم‌کارت، یک باطری 2100 میلی‌آمپری و شکاف microSD ظاهر می‌شود

Description: gsmarena_020

 

Description: gsmarena_021

 

ما تأیید می‌کنیم که باطری بسیار بزرگ کار خود را در انجام کارهای Galaxy S3 به خوبی انجام می‌دهد این گوشی هوشمند زمان 43 ساعت را در آزمایشات باطری ما تحمل کرد و رتبه‌ی بسیار تحسین برانگیزی را به دست آورد.

Description: gsmarena_002

 

در کل ما در مورد کیفیت ساخت Galaxy S3 نمره‌ی خوبی به آن می‌دهیم و شاید این نمره 75 از 100 باشد. صفحه نمایش استثنایی گوشی ستاره واقعی نمایش است و هیچ شکی در آن وجود ندارد.

 

رابطه کاری

 

سامسونگ Galaxy S3 آخرین نسخه موجود از آندروید یعنی نسخه 4 بستنی حصیری را دارد. که به خوبی با آخرین نسخه تاچ وایز سامسونگ بهینه سازی شده است.

 

ظاهر رابط کاربری سامسونگ توسط به روز رسانی  Galaxy S2 با بستنی حصیری بسیار تحت تأثیر قرار گرفته است اما پرچمدار جدید همانطور که پیش‌بینی می‌شد چه از نظر ظاهر و چه از نظر کارآیی نسخه‌ی بهتری را دریافت کرده است.

 

صفحه قفل دستگاه نمونه‌ی خوبی است که به طور استاندارد با ضربه زدن روی صفحه و کشیدن صفحه به هر طرف قفل باز می‌شود و با ضربه زدن روی صفحه علاوه بر ایجاد حالت موج آب روی صفحه، یک صدای چکیدن قطره آب نیز زمانیکه انگشت خود را روی صفحه حرکت می‌دهید شنیده می‌شود.

 

4 میانبر قابل سفارشی کردن نیز در قسمت پایین صفحه وجود دارد – هر کدام از آیکون‌های میانبر را که به قسمت بالا بکشید برنامه مخصوص آن میانبر اجرا می‌شود

 

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_194

 

همچنین می‌توانید نمایش تیتر خبرها را در قسمت پایین صفحه قفل فعال کنید که راه خوبی است تا در مورد حوادث جاری به روز باشید تیترها می‌توانند به حالت دیدن کامل خبر نیز تبدیل شوند.

 

Description: gsmarena_004

 

Description: gsmarena_005

 

شما می‌توانید یک ساعت دیگر را بر روی صفحه‌ی قفل فعال نمایید که به شما زمان را وقتی خارج از کشور هستید نشان می‌دهد همچنین راهنمای کمکی به صورت متن نیز وجود دارد که ابتدا مفید است اما شما می‌توانید زمانی که تمام ترفندها را کشف کردید آن را غیر فعال کنید. هم چنین شما می‌توانید ساعت معمولی، وضعیت آب و هوا و افکت‌های موج‌دار روی صفحه‌ی قفل را  غیر فعال کنید.

 

یک چیز جالب دیگر نیز وجود دارد اما ترفند کارآمدی نیست- شما گوشی را روشن می‌کنید (با فشار دادن دکمه‌ی پاور یا دکمه‌ی خانه) سپس صفحه را لمس کرده و دست خود را روی آن نگه می‌دارید و تلفن را به حالت افقی می‌چرخانید این کار باعث باز شدن قفل تلفن و اجرا شدن دوربین می‌شود و سرعت بسیار بالایی نیز دارد ما فهمیدیم که استفاده از میانبر دوربین بر روی صفحه‌ی قفل سریع‌تر است.  زمانی که قفل صفحه را باز کنید متوجه می‌شوید که میز کار در قسمت پایین صفحه اکنون 5 میانبر یا فولدر قابل شخصی سازی دارد آیکونی که راست‌ترین قسمت صفحه قرار دارد به طور معمول کشوی برنامه‌ها را باز می‌کند اما شما می‌توانید هر کدام از 4 میانبر دیگر را تغییر دهید یا فولدری از میانبرهای مختلف بسازید.

 

Description: gsmarena_195

 

Description: gsmarena_196

 

Description: gsmarena_197

 

در ادامه‌ی بررسی قسمت پایین صفحه مشاهده می‌کنید که هیچ کلید کنترلی دیگر روی صفحه وجود ندارد سامسونگ تصمیم گرفته است تا دکمه‌ی سخت‌افزاری قدیمی خود را با 2 دکمه‌ی خازنی منو و بازگشت به عقب در اطراف آن همراه کند به جای استفاده از دکمه‌ی بازگشت به عقب، خانه و حرکت بین برنامه‌ها بر روی صفحه‌ی نمایش.

 

این کار باعث می‌شود تا یک بهبود از Galaxy S2 انجام شود و تجربه‌ی استفاده از S3 بسیار روان باشد از طرف دیگر راهنماهای گوگل می‌گویند که دکمه‌ی منو بر روی صفحه به قسمت گوشه‌ی سمت راست بالا می‌رود این بدان معنی است که کارآیی 2 برابر می‌شود و شما یک کلیک برای دسترسی به گزینه‌ی حرکت بین برنامه‌ها ندارید و مجبور هستید دکمه‌ی خانه را مانند قبل فشار داده و نگه دارید.

 

در ادامه منطقه‌ی اخطارها بسیار شبیه گذشته است. در اینجا گزینه‌های وای فای، GPS‌، حالت بی صدا کردن گوشی، چرخش صفحه و ذخیره‌ی نیرو (که جایگزین بلوتوث شده است) وجود دارند. 4 گزینه دیگر نیز وجود دارند که شما می‌توانید با کشیدن قسمت بالا به یک سمت به گزینه‌های دیگر دسترسی پیدا کنید. اخطارها، داده‌های موبایل، بلوتوث، حالت رانندگی و همگام سازی، گزینه‌های دیگر هستند.

 

Description: gsmarena_019

 

Description: gsmarena_021

 

5 گزینه‌ به صورت پیش فرض قابل دیدن هستند بنابراین شما نیاز دارید تا قسمت بالا را به یک  سمت بکشید تا 5 گزینه‌ی دیگر ظاهر شود. قرار دادن گزینه‌ی بلوتوث در زمینه‌ی دوم تا حدودی عمدی بوده است زیرا بستنی حصیری با یک ویژگی به نام Android Beam همراه است که از NFC برای ارسال فایل‌ها، لینک‌ها، بوک مارک‌ها استفاده می‌کند و  Galaxy S3 با این قابلیت ساخته شده و آن را اس بیم نامیده است – برای شروع انتقال فایل‌ها از NFC استفاده می‌کند اما به حالت WiFi منتقل می‌شود تا سرعت انتقال افزایش پیدا کند.

 

اگر چه میز کار دارای 5 آیکون است اما صفحه‌ی اصلی و کشوی برنامه‌ها تنها دارای 4 ردیف هستند، به هر حال 5 سطر در کشوی برنامه‌ها وجود دارد بنابراین شما در هر صفحه به میانبرهای بیشتری دسترسی دارید.

 

بر طبق قرارداد بستنی حصیری، کشوی برنامه‌ها یک زبانه برای ویجت‌ها دارد که به شما اجازه می‌دهد به راحتی از ویجت‌ها روی صفحه‌ی اصلی استفاده کنید این گزینه در  Galaxy S2  که دارای سیستم عامل بستنی حصیری است وجود ندارد شما نمی‌توانید بین زبانه‌ها به وسیله‌ی کشیدن انگشت مانند صفحات جابه جا شوید و شما باید بر روی زبانه‌ها ضربه وارد کنید بعضی‌ها این روش را منطقی‌تر می‌دانند.

 

Description: gsmarena_030

 

Description: gsmarena_035

 

Description: gsmarena_031

 

Description: gsmarena_032

 

کشوی برنامه‌ها 3 حالت قابل نمایش دارد- حالت شبکه‌ی سفارشی (در این حالت به راحتی می‌توانید آیکون‌ها را آزادانه در هر جایی که دوست دارید قرار دهید) حالت شبکه‌ای الفبایی (اگر فکر می‌کنید که پیدا کردن برنامه‌ها از روی الفبا راحت‌تر است از این گزینه استفاده کنید) و حالت لیست الفبایی (در این حالت پیدا کردن میانبرها راحت‌تر است اما فضاهای مؤثر کمتر می‌شوند). شما هم چنین می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهید که فقط برنامه‌های دانلود شده را مشاهده کنید.

 

Description: gsmarena_033

 

Description: gsmarena_034

 

کشوی برنامه‌ها یک حالت دید کلی دارد که به شما اجازه می‌دهد صفحات را مرتب کنید اما نمی‌توانید یک صفحه‌ی خالی بسازید با ضربه بر روی دکمه‌ی منو گزینه‌های بیشتری آشکار می‌شود که شامل مخفی کردن برنامه‌ها یا حالت ضربه برای لغو نصب برنامه‌ها می‌باشد.

 

زمانی‌که چندین برنامه در حال اجرا می‌باشند می‌توانید از گزینه‌ی حرکت بین برنامه‌ها استفاده کرده و بین برنامه‌ها یکی را انتخاب کنید نمای گزینه‌ی حرکت بین برنامه‌ها به صورت یک لیست عمودی است که یک پیش نمایش از برنامه‌ها و اسم هر برنامه را نشان می‌دهد کشیدن هر کدام از برنامه‌ها به سمت راست باعث حذف آن برنامه از لیست می‌شود.

 

یک دکمه در قسمت پایین لیست وجود دارد که برنامه‌ی مدیریت وظایف سامسونگ را باز می‌کند مانند آنچه در  Galaxy S2 به روز رسانی شده مشاهده می‌شود اما در این جا یک دکمه‌ی اضافه وجود دارد که آن دکمه‌ی حذف تمام برنامه‌ها است که این سریع‌ترین راه برای پاک کردن لیست و فضای اشغال شده‌ی رم است. (اگرچه ما در استفاده از Galaxy S3  به هیچ موقعیتی که رم کافی نباشد برخورد نکردیم).

 

Description: gsmarena_037

 

بیایید به صفحه‌ی اصلی و ویجت‌ها برگردیم، بستنی حصیری با ویجت‌های زیادی همراه است و سامسونگ نیز تعدادی را به آن‌ها اضافه کرده است بعضی از ویجت‌ها از نظر اندازه نیز قابل تغییراند- گزینه‌ای که ما در بعضی از رابط‌های کاربری مختلف دیده‌ایم اکنون به طور ذاتی در بستنی حصیری وجود دارد.

 

برای تغییر اندازه‌ی ویجت‌ شما باید بر روی آن ضربه زده و دست خود را نگه دارید به مانند زمانی که می‌خواهید آن را حرکت دهید اما بعد از لرزش تلفن انگشت خود را باید از روی آن بردارید بعد از این 4 دستگیره که به شما اجازه‌ی تغییر اندازه را می‌دهند در 4 سمت پدیدار می‌شوند مقداری که می‌توانید ویجت را یزرگ یا کوچک کنید بستگی به خود ویجت دارد – خط‌های اطراف ویجت اگر به حالت بیشتر از اندازه‌ی پشتیبانی شده آن را بزرگ یا کوچک کنید به رنگ قرمز در می‌آید.

 

Description: gsmarena_015

 

Description: gsmarena_016

 

به طور معمول شما با کشیدن 2 انگشت خود از قسمت وسط صفحه به اطراف به راحتی می‌توانید صفحات اصلی را مدیریت کنید گزینه‌های اضافه کردن، پاک کردن یا دوباره سفارشی کردن آن‌ها وجود دارد در نهایت شما می‌توانید هفت صفحه‌ی اصلی داشته باشید که به نظر میآید برای قرار دادن ویجت‌ها درون آنها کافی باشد حتی اگر از ویجت‌هایی که تمام صفحه را می‌پوشانند نیز استفاده کنید.

 

Description: gsmarena_009

 

Description: gsmarena_012

 

استفاده از تصاویر پس زمینه‌ی زنده راهی است برای زیبا سازی صفحه‌ی اصلی، ضمن این که این صفحه را کارآمد‌تر نیز می‌کند تصویر پس زمینه‌ی اخبار یک سری اسلاید زیبا را از تیتر اخبار درست می‌کند در حالی که تصویر پس زمینه‌ی بورس همین کار را برای اطلاعات بورس انجام می‌دهد، تصویر پس زمینه‌ی عکس‌ها یک مجموعه از عکس‌های داخل گالری شما درست می‌کند.

 

Description: gsmarena_026

 

Description: gsmarena_027

 

Description: gsmarena_029

 

یکی از ویژگی‌هایی که برای اولین بار بر روی  Galaxy S3 مشاهده شد گزینه‌ی روشن ماندن هوشمند(یا نظاره گر هوشمند) است – که از دوربین جلوی گوشی برای تشخیص این که آیا کاربر در حال نگاه کردن به صفحه نمایش می‌باشد یا نه استفاده می‌کند بنابراین هرگز صفحه در زمانی که شما در حال خواندن آن می‌باشید کم نور یا قفل نمی‌شود این ویژگی خواندن صفحات اینترنتی و کتاب‌های الکترونیکی را بسیار راحت‌تر می‌کند حتی اگر شما زمان خاموش شدن صفحه را برای ذخیره بیشتر باطری در کم‌ترین زمان تنظیم کنید

 

 S Voice برنامه Siri را  به رقابت می‌طلبد

 

شاید شما مقایسه‌ی ما را در باره‌ی S Voice و Siri  دیده باشید اما در این جا تأکید ما بر روی برنامه‌ی S Voice است، S Voice زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، کره‌ای، ایتالیایی و آلمانی را می‌فهمد این برنامه هم‌چنین توسط صدا نیز فعال می‌شود جمله‌ای که آن را به طور پیش فرض فعال می‌کند جمله‌ی سلام Galaxy  و یا سلام فلانی است. هم‌چنین شما می‌توانید گزینه‌های خودرا نیز اضافه کنید که باعث می‌شود به طور کامل بدون استفاده از دست گوشی را با صدا کنترل کنید توجه داشته باشید که این گزینه باطری بیشتری مصرف می‌کند اما یک قابلیت وجود دارد که بتواند این ویژگی را تنها در زمانی که گوشی به شارژر متصل است فعال کنید.

 

S Voice کارهای معمول را می‌تواند انجام دهد شامل جستجو در اینترنت، برقراری یک تماس تلفنی، فرستاده یک پیام (که آندروید به طور ذاتی از آن پشتیبانی می‌کند و  Vlingo این کار را انجام می‌دهد) می‌باشند. اما شما هم‌چنین می‌توانید از آن به عنوان یک جایگزین کنترل پخش کننده موزیک در قسمت محدوده‌ی اخطارها، و جستجوی وضعیت هوا و اطلاعات ترافیک برای یک شهر، تنظیم تایمر و زنگ هشدار (حتی تعویق زنگ هشدار) یا اجرای یک برنامه استفاده کنید.

 

Description: gsmarena_062

 

Description: gsmarena_064

 

بعضی برنامه‌ها فعالیت‌های مخصوصی دارند برای مثال شما می‌توانید بگویید من می‌خواهم یک عکس بگیرم و با این جمله دوربین را فعال کرده و بگویید سیب تا یک عکس از شما گرفته شود. فیس‌بوک مثال دیگری است که شما می‌توانید توسط S Voice استاتوس‌های خود را به روز رسانی کنید و همین کار را برای توییتر نیز می‌توانید انجام دهید.

 

هم چنین یک وسیله‌ای برای جستجوی حقایق وجود دارد که به وسیله‌ی سایت Wolfram Alpha پشتیبانی می‌شود (سیری نیز برای بعضی جواب‌های خود از آن استفاده می‌کند). این سایت یک پایگاه داده‌ای عظیمی دارد که بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرهنگ و رسانه‌ها تا فیزیک راپوشش می‌دهد برخلاف سیری، S Voice تنها قسمت کوچکی از اطلاعاتی را که آلفا فراهم می‌کند نمایش می‌دهد و اگر شما تمام آن را بخواهید جزئیات بیشتری را به شما نشان می‌دهد.

 

 S Voice هم‌چنین می‌تواند به عنوان یک ماشین حساب نیز استفاده شود بار دیگر تنها چیزی را که نشان می‌دهد جواب است (در حالی که سیری تمام اطلاعاتی را که از Wolfram Alpha آمده است نشان می‌دهد).

 

یکی از چیزهایی که تأثیر منفی دارد این است که تبدیل صدا به متن در بعضی جاها از عمل‌کرد سیری بدتر بود S Voice در اغلب اوقات فرامین را درک می‌کند اگرچه در بعضی موارد به درستی لغاتی را که ما گفتیم نفهمید.

 

این مشکل زمانی که سعی در ارسال یک پیام کوتاه تنها با استفاده از صدا را داشتیم برجسته‌تر شد بعضی از مواقع نصف جملات را اشتباه درک می‌کرد.

 

S Voice هم چنین به مقداری تمیز کاری نیاز دارد که آن شامل حذف تعدادی جواب‌های غیر لازم است برای مثال از شما در مورد این که آیا GPS را فعال کند سئوال می‌کند در زمانی که شما می‌خواهید ترافیک را در شهر بررسی کنید، اگر چه حتی ما در آن شهر نبودیم و مهم نیست که شما کجا باشید وقتی ما می‌خواستیم برای یک شماره خاص پیام کوتاه بفرستیم و شماره‌ها را برای آن می‌گفتیم گوشی به حالت کیبورد معمول خود بر ‌می‌گشت و فراموش می‌کرد می‌خواهیم با آن صحبت کنیم و سپس برنامه، زمانی که می‌خواستیم یک سئوالی برای خنده از آن بپرسیم بدون دلیل بسته می‌شد.

 

اگر شما از خصوصیات آن بگذرید S Voice می‌تواند ابزار خوبی باشد در مواقعی که دست شمابند است (بخصوص در زمان رانندگی که شما نمی‌توانید چشمان خود را از روی جاده بردارید) و در مواردی دیگر بهتر است شما از انگشتان خود به جای صدای خود استفاده کنید این چیزها ممکن است در آینده بهبود حاصل نماید اما ما هنوز چندین سال با آن زمان که چنین تکنولوژی‌هایی یک قسمت مهمی از گوشی‌های هوشمند ما تبدیل شوند فاصله داریم.

 

معیار سنج‌های ترکیبی (بنچمارک‌های ترکیبی)

 

پنج مارک Pi  یک پنج مارک تک کاربردی است بنابراین ما می‌دانیم چه انتظاری از آن داریم  Galaxy S3 در پشت سر HTC One S و نسخه‌ی Snapdragon One X ایستاده است اما تقریباً همان نتیجه‌ای را که HTC One X که Tegra را در خود جای داده است به دست آورده است و 4 هسته‌ی کورتکس آن حتی 100 مگا هرتز بیشتر از  Galaxy S ها را به همراه دارد

 

Description: untitled

 

پنجمارک Linpack  یک پنجمارک چند کاربردی است که آن را برای 4 هسته‌ای‌ها مناسب می‌کند.   Galaxy S3قصد داشت از تمام گوشی‌ها سبقت بگیرد اما HTC One S و One X نسخه‌ی جهانی نیز از آن بالاتر ایستادند.

 

Description: 4254

 

پنجمارک Quadrant  یک پنچمارک مرکب است که CPU  - GPU و I/O را آزمایش می‌کند. Galaxy S3 به راحتی بالاترین رتبه را در اینجا به دست آورد و از نظر کارآیی کلی با خیال راحت در رتبه‌ی بالاتر HTC One S و One X ایستاد.

 

Description: رذبیلیب

 

سامسونگ Galaxy S3 بر GPU Mali-400MP تکیه دارد و اگر چه جزئیات دقیق‌تر هنوز آشکار نشده است این گوشی یک صفحه نمایش 720p با پیکسل‌های فراوان دارد بنابراین ما بسیار مصمم هستیم تا دریابیم که چگونه کار می‌کند، بنچمارک NenaMark 2 کارآیی بهتر را در مقایسه با NVIDIA GPU که در داخل چیپ ست‌‌های 4 هسته‌ای دیگر گوشی‌ها قرار دارند نشان داد.

 

Tegra 3 که HTC One X از آن استفاده می‌کند و حتی Snapdragon S4 نیز جا مانده‌اند Galaxy S3 بهترین کارآیی 3 بعدی را در بین آندرویدی‌ها تا این زمان نشان داد. به این نکته باید توجه شود که سامسونگ‌های قدیمی‌تر تا سقف 60 فریم در ثانیه در تنظیمات نرم‌افزاری به کار می‌بردند و ما مطمئن نمی‌باشیم که Galaxy S3 نیز این سقف را نداشته باشد.

 

Description: bhngfh

 

پنجمارک GL در دستگاه‌های iOS  نیز وجود دارد بنابراین می‌تواند یک نمودار مقایسه‌ای با GPU این دستگاه را به ما می‌دهد ما از پنجمارک در آزمایش حالت خاموش صفحات استفاده کردیم بنابراین نتیجه مستقیماً قابل مقایسه است حتی اگر هر کدام از دستگاه‌ها از نظر فیزیکی کیفیت‌های متفاوتی داشته باشند. Mali-400MP در Galaxy S3 هم آیفون 4S  و هم آی پد 2 را شکست می‌دهد اما GPU داخل آی پد جدید در رتبه‌ی اول قرار می‌گیرد اما این GPU باطری بسیار زیادی را مصرف می‌کند و ممکن است سرعتش برای قرار گرفتن در دستگاه‌های موبایل نیاز به کاهش داشته باشد.

 

Description: 254675

 

 

بنچمارک SunSpider  یک بنچمارک JavaScript است و به تعداد هسته‌های CPU  بستگی ندارد این بنجمارک کاملاً کاربرد یک هسته‌ای را بازتاب می‌دهد.

 

به نظر می‌رسد سامسونگ در این جا کار خود را برای افزایش سرعت بیشتر از 16% به خوبی انجام داده است S3 سریع‌ترین تلفنی است که ما تا به حال آزمایش کردیم و دیگر گوشی‌های بستنی حصیری را شکست می‌دهد.

 

Description: 326665

 

بنچمارک BrowserMark، HTML  را به معادله وارد می‌کند. در پشت صحنه محاسبات JavaScript کار زیادی نمی‌تواند انجام دهد اگر صفحات اینترنتی با سرعت و روانی خوب به روز رسانی نشود در این نمودار نیز Galaxy S3 رتبه‌ی اول را به دست آورد.

 

Description: 5455423

 

 

دفترچه تلفنی که شامل تمام چیزها است

 

دفترچه تلفن تغییرات زیادی را در لباس بستنی حصیری در Galaxy S3 متحمل نشده است. هنوز این دفترچه شامل گستره‌ی وسیعی از امکانات است و به طور مجازی ظرفیت ذخیره‌ی نا محدود شماره‌ها را دارد. 4 زبانه هنوز وجود دارد اگرچه اندکی تغییر ظاهری داشته‌اند و دسترسی به برنامه‌ی تلفن، گروه‌ها، افراد موجود در دفترچه تلفن علاقه‌مندی‌ها را فراهم می‌کند.

 

به طور معمول گزینه‌های مختلفی برای دسته‌بندی اسامی توسط شماره‌ی تلفن آن‌ها، گروه‌ها و مرتب سازی چندگانه وجود دارد شما می‌توانید اسامی را از سیم کارت کپی کنید یا به داخل سیم کارت انتقال دهید اما نمی‌توانید آن ها را در کنار هم داشته باشید.

 

سامسونگ هم چنان گزینه‌ی سوآیپ (swipes ) را در دفترچه تلفن قرار داده است که با کشیدن انگشت بر روی اسم یا شماره به سمت راست با آن تماس گرفته می‌شود یا با انجام همین کار به سمت چپ به آن پیام کوتاه فرستاده می‌شود.

 

Description: gsmarena_042

 

Description: gsmarena_041

 

گزینه‌ی تماس‌های سریع‌تر با افراد نیز وجود دارد که به صورت یک پنچره بر روی عکس افراد ظاهر می‌شود و شامل میانبرهای تماس، پیام کوتاه، ایمیل و یا مکالمه‌ی گوگل می‌باشد.

 

Description: gsmarena_052

 

با ضربه زدن بر روی اسم یک فرد تمام جزئیات موجود ظاهر می‌شود در بستنی حصیری تنها 2 زبانه ظاهر می‌شود زبانه اول، زبانه‌ای به اسم در مورد شخص است که عکس شخص را در بالا نشان می‌دهد و اگر پیکربندی شده باشد زبانه‌ی سمت راست آخرین به روز رسانی‌ها را که توسط این شخص در شبکه اجتماعی یا مکالمه‌ی گوگل انجام شده نشان می‌دهد.

 

اطلاعات به طور کامل در قسمت‌های تلفن، ایمیل و غیره دسته‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید از دکمه‌ی برگشت به عقب برای رفتن به لیست کامل استفاده کنید یا بر روی قسمت گوشه‌ی بالا سمت چپ ضربه بزنید قسمت سمت راست بالا نیز شامل میانبرهای ویرایش افراد موجود در دفترچه تلفن و علاقه‌مندی‌ها است

 

Description: gsmarena_043

 

Description: gsmarena_045

 

اگر دفترچه‌ی تلفن، یک شخص تکراری را پیدا کند آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد بنابراین  گزینه‌های زیادی به وجود می‌آیند. زمانی که دکمه‌ی منو را می‌زنید هم چنین برای افراد به هم پیوسته یا جدا از هم می‌توانید تاریخچه‌ی تماس‌ها را مشاهده کنید.

 

هم چنین سامسونگ یک لیست رد تماس داخلی نیز اضافه کرده است که مانند برنامه‌ی لیست سیاه کار می‌کند و شماره‌هایی را که شما در آن وارد کرده‌اید برای تماس با شما مسدود می‌کند.

 

Description: gsmarena_046

 

Description: gsmarena_047

 

یک ویژگی جدید به شما اجازه می‌دهد تا یک الگوی لرزشی مخصوص را برای تماس‌های تلفنی به مانند زنگ مورد علاقه‌ی خود طراحی کنید تعدادی الگوی از پیش تعریف شده وجود دارد اما شما می‌توانید الگوی مخصوص خود را بسازید.

 

Description: gsmarena_049

 

Description: gsmarena_050

 

Description: gsmarena_051

 

اطلاعات کافی در مورد اشخاص وجود دارد و به طور منظمی سازماندهی شده است شما تمام انواع لیست‌ها مانند لیست شماره‌ها، آدرس‌های ایمیل و غیره را دارید، درست مانند نسخه‌ی قبلی تاچ وایز 4 یک علامت مثبت در بالا وجود دارد که با ضربه زدن بر روی آن گزینه‌های دیگر اضافه می‌شود فشردن علامت منفی در زیر آن باعث حذف گزینه‌ایی که لازم نیست می‌شود.

 

Description: gsmarena_055

 

البته انعطاف پذیری دفترچه‌ی تلفن زمانی که شما به حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی متصل می‌شوید ظاهر می‌شود بعد از همگام سازی، دفترچه‌ی تلفن به طور خودکار افراد موجود در دفترچه و افراد موجود در شبکه‌های اجتماعی را با هم ادغام می‌کند (شما به طور دستی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید) بنابراین جزئیات افراد نیز از شبکه اجتماعی به دفترچه‌ی تلفن منتقل می‌شود.

 

خاصیت تلفنی بسیار عالی، فرامین صوتی بسیار راحت است

 

 کیفیت تماس تلفنی با سامسونگ Galaxy S3 بسیار عالی بود و صدا رسا و واضح بود، دریافت نیز بدون مشکل بود و ما حتی در نقاطی که پوشش آنتی خوبی وجود نداشت تماس را از دست ندادیم و تنها گاهی صدا قطع می‌شد.

 

شماره گیر و لگوی تماس تا حدودی از نظر طراحی تفاوت پیدا کرده است و از این طریق می‌توان به دفترچه تلفن دسترسی داشت که هر کدام زبانه‌ی مخصوص خود را دارد. شماره‌گیری هوشمند نیز موجود است و مانند آگهی‌ها کار می‌کند و اسامی و شماره‌ها را با هم جستجو می‌کند. تنها یک شخص با عکسش نشان داده می شود ولی شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی فلش کناری بقیه‌ اسامی را نیز مشاهده کنید (عدد بالای فلش تعداد افرادی را که با جستار شما مطابقت دارند نشان می‌دهد)

 

Description: gsmarena_058

 

Description: gsmarena_059

 

یکی از گزینه‌هایی که در Galaxy S3 به کار برده شده است گزینه‌ی تماس مستقیم است که به شما اجازه می‌دهد به وسیله‌ی نزدیک کردن دستگاه به گوش خود در حالی که جستجوی افراد را در دفترچه تلفن انجام می‌دهید یا یک پیام کوتاه را می‌خوانید یا می‌نویسید با آن شماره تماس بگیرید. شماره گیری با صدا نیز وجود دارد و به وسیله‌ی   S Voice انجام می‌شود که با دوبار ضربه زدن بر روی دکمه‌ی خانه فعال می‌شود تمام چیزی که نیاز است این است که شما بگویید سلام Galaxy و فرمان خود را بگویید مانند "با تماس بگیر" یا "یک آهنگ را پخش کن" مدتی زمان می‌برد تا درخواست‌ها اجرا شود اما از دیگر برنامه‌های تشخیص صدای آندروید کارآمد‌تر است ما به برنامه S Voice در این نقد به طور کامل خواهیم پرداخت اما به طور خلاصه سامسونگ جواب سیری اپل را داده است و این کار را به خوبی انجام داده است.

 

Description: gsmarena_062

 

صفحه کلید شماره‌گیر هم چنین میانبرهایی برای ایجاد یک تماس ویدئویی یا فرستادن پیام کوتاه دارد.

 

به لطف حس‌گر خاموش کردن صفحه‌ نمایش در حین مکالمه صفحه نمایش شما به طور خودکار در طول تماس خاموش می‌شود. گزینه‌های موجود در حین تماس شامل یادداشت برداری،استفاده از صفحه کلید، قطع صدا، انتظار مکالمه یا افزودن مکالمه‌ی دیگر به این گفتگو می‌باشد.

 

گزینه تماس در کنار صفحه‌ی شماره‌گیر وجود دارد که تمام تماس‌های گرفته شده، دریافت شده و تماس‌های از دست رفته را در یک لیست نشان می‌دهد و آن‌ها را براساس تاریخ تماس مرتب سازی می‌کند.

 

Description: gsmarena_060

 

ما همچنین آزمایش قدیمی صدای بلند خود را بر روی Galaxy S3 انجام دادیم و گوشی توانست یک نمره‌ی خوب به دست آورد به این معنی است که به راحتی صداهای آن را در مکان‌های شلوغ می‌توان شنید

Description: 56453753

 

پیام رسان همه کاره

 

بخش پیام رسانی کاملاً رو به جلو حرکت کرده است: در این جا هیچ فولدری وجود ندارد و فقط دکمه‌ی پیام جدید وجود دارد در زیر دکمه لیستی از پیام‌های شما که داخل موضوعات مشابه سازماندهی شده‌اند وجود دارد.

 

کشیدن انگشت بر روی بالای پیام‌های کوتاه دقیقاً همان کاری را که در دفترچه تلفن انجام می‌دهد باعث می‌شود- کشیدن انگشت به سمت چپ یک پیام جدید را شروع می‌کند درحالی که کشیدن انگشت به سمت راست یک تماس تلفنی را آغاز می‌کند.

 

Description: gsmarena_067

 

یک برنامه مخصوص جستجو وجود دارد که نیز به ما این امکان را می‌دهد تا به سرعت در میان تمام پیام‌های کوتاه و پیام‌های چند رسانه‌ای ذخیره شده خود جستجو کنیم.

 

چیزی را که ما واقعاً قدردان آن هستیم این است که دکمه‌ی ایجاد پیام بزرگ‌تر شده است و به اندازه‌ای بزرگ است که 2 یا 3 خط از متن شما را نمایش می‌دهد.

 

برای افزودن گیرنده‌گان پیام فقط کافی است شروع به تایپ اسم یا شماره‌ی مربوطه کنید و از میان اسامی دفترچه‌ی تلفن یکی را انتخاب کنید.

 

Description: gsmarena_071

 

اضافه کردن هرنوع محتوای چند رسانه‌ای به یک پیام کوتاه آن را به یک پیام چند رسانه‌ای تبدیل می‌کند شما هم چنین می‌توانید به سرعت یک عکس و یک فایل صدایی به یک پیام کوتاه اضافه کنید و یک پیام چند رسانه‌ای با گزینه‌های موجود را بسازید مانند اسلاید‌های چندتایی، زمان اسلاید، طرح‌بندی اسلاید و غیره. اسلایدهای چندتایی در صندوق ساخت نشان داده می‌شوند

 

شما می‌توانید از S Voice برای نوشتن پیام خود استفاده کنید و یا می‌توانید از برنامه‌ی تشخیص صدای گوگل استفاده کنید اگر تایپ کردن را دوست ندارید، اگر از گزینه‌ی دوم استفاده می‌کنید سامسونگ امکانات زیادی را برای وارد کردن متن قرار داده است.

 

Description: gsmarena_072

 

Description: gsmarena_076

 

Description: gsmarena_074

 

Description: gsmarena_078

 

زمانی که شما یک پیام جدید می‌سازید می‌توانید از گزینه‌ی ترجمه برای ترجمه به زبان دیگر استفاده کنید این کار را برای پیام‌هایی که دریافت کرده‌اید نیز می‌توانید به کار برید این ویژگی احتمالاً زیاد به کار نمی‌رود اما هر زمان به آن نیاز داشته باشید در دسترس است.

 

چیزی که به خوبی استفاده می‌شود ویژگی جدید تماس مستقیم است زمانی که شما یک پیام از یک شخص را می‌خوانید شماره‌ی آن شخص به طور خودکار با برداشتن گوشی و بردن به سمت گوش شما گرفته می‌شود.

 

Description: gsmarena_069

 

به سراغ ایمیل‌ها برویم برنامه‌ی Gmail میاتبرهای کاربردی در قسمت پایین صفحه پیدا کرده است اما بیشتر آنها غیر قابل تغییرند این برنامه دسته‌ای از عملیات‌ها را پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد چندین ایمیل را آرشیو کنید یا لیبل‌گذاری کنید و یا پاک کنید برنامه به طور پیش فرض از چندین حساب کاربری Gmail پشتیبانی می‌کند اما یک صندوق دریافت واحدی وجود ندارد.

 

Description: gsmarena_079

 

Description: gsmarena_082

 

ویژگی جالبی که در Gmail وجود دارد این است که با حرکت انگشت به سمت چپ یا راست شما می‌توانید بین پیام‌ها در صندوق دریافت حرکت کنید.

 

میانبرهایی که در قسمت پایین صفحه قرار دارد شامل ایمیل جدید، جستجو، لیبل‌ها، به روز رسانی و تنظیمات می‌باشد. هم چنین یک برنامه‌ی ایمیل عمومی برای تمام حساب‌های کاربری شما وجود دارد و می‌تواند چند صندوق دریافت POP  و IMAP  را در خود داشته باشد شما به پیام‌ها به صورت فولدرهای اصلی که آنلاین ساخته‌اید دسترسی دارید و در کنار آن‌ها گزینه‌های استانداردی مانند صندوق دریافت، پیش ‌نویس‌ها و آیتم‌های فرستاده شده وجود دارد.

 

Description: gsmarena_086

 

Description: gsmarena_088

 

Galaxy S3 هم چنین دارای یک صندوق ترکیبی است که تمام ایمیل‌های شما را در یک فولدر نشان می‌دهد این تا حدودی می‌تواند کارآمد باشد زمانی که شما تعداد زیادی حساب کاربری دارید و نیاز به بررسی ایمیل‌های جدید دارید.

 

چرخاندن گوشی به حالت افقی حالت چند تکه شدن صفحه را فعال می‌کند در قسمت سمت چپ لیستی از ایمیل‌ها نشان داده می‌شود در حالی که در سمت راست پیام‌ها نمایش داده می‌شوند این همان نوع از نمایش است که ما در  Galaxy Tab دیده‌ایم اگرچه در آن جا صفحه نمایش بزرگ‌تر واقعاً کارآمدتر بود.

 

برنامه‌ی تماس گوگل واحد پیام‌های فوری را در دست دارد شبکه‌ی پیامی گوگل با بسیاری از برنامه‌های تماس دیگر مانند Pidgin ، Kopete ، iChat  و Ovi  سازگاری دارد وارد کردن متن توسط صفحه کلید کامل سامسونگ انجام می‌شود که کلید‌های بزرگ و راحتی را دارد.

 

در حالت افقی صفحه کلید قسمت اعظم صفحه نمایش را اشغال می‌کند و در اینجا دکمه‌های بزرگ‌تر این صفحه کلید را به راحت‌ترین صفحه کلید مجازی موبایل در دنیا تبدیل می‌کند.

 

Description: gsmarena_072

 

Description: gsmarena_073

 

 

گالری و مرورگر فایل‌ها

 

سامسونگ  Galaxy Sبه همراه گالری پیش فرض بستنی حصیری ارایه می‌شود این گالری در حالت دید آلبوم‌ها باز می‌شود و مانند چیزی است ما قبلاً دیده‌ایم – این شامل عکس‌های داخل گوشی به صورت فولدرها می‌باشد. برخلاف طرز نمایش آشنای توده‌ای عکس ‌ها در اینجا به صورت شبکه مشبک نمایش داده می‌شوند و در هر خط 2 عکس قرار دارد. در کنار دید آلبوم، عکس‌ها توسط مکان گرفته شده، زمان، اشخاص درون عکس و گروه‌ها مرتب سازی می‌شوند

 

Description: gsmarena_093

 

Description: gsmarena_096

 

با وارد شدن به یک آلبوم تمام عکس‌ها به صورت یک مستطیل شبکه‌ای نمایش داده می‌شوند که به صورت افقی قابل مرور کردن هستند. وقتی شما سعی می‌کنید که از ابتدا تا انتها عکس‌ها را مرور کنید عکس‌ها که به صورت کوچک قرار دارند در انتها یک شیب پیدا می‌کنند تا به شما یادآوری کنند که انتهای لیست عکس‌ها رسیده‌اید.

 

زمانی که یک عکس را به تنهایی نگاه می‌کنید می‌توانید چند میانبر به اشتراک گذاری مشاهده کنید و همچنین دکمه حذف عکس در بالای آن قرار دارد در حالی که در زیر عکس یک ردیفی از عکس‌های کوچک شده از دیگر عکس‌های موجود در آلبوم مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی آن عکس ‌های کوچک آن عکس دیگر را مشاهده کنید یا می‌توانید عکس‌ها را به اطراف حرکت دهید و آن‌ها را مرور کنید.

 

Description: gsmarena_097

 

گالری همچنین از نماش‌های اسلایدی زیادی که قابلیت سفارشی کردن و افکت‌هایی بسیار زیادی در آن کنجانده شده است نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید یک عکس به خصوص را در حالت نمایش اسلاید برجسته‌تر و مهم‌تر جلوه دهید.

 

وقتی یک عکسی را که چهره‌ها در آن مشخص هستند مشاهده می‌کنید Galaxy S3 سعی می‌کند تا به طور خودکار آنها را تشخیص دهد (شما به طور دستی می‌توانید این کار را انجام دهید) . برای این کار از بخش عکس افراد از قسمت پروفایل افراد در دفترچه تلفن شما استفاده می‌کند تا بتواند تشخیص دهد که به طور خودکار  چه کسی، چه کسی است.

 

Description: gsmarena_100

 

برچسب‌گذاری اجتماعی سبب می‌شود که هر جا که در یک عکس یک چهره‌ای شناخته شد وضعیت پیام‌های آن‌ها ظاهر و شما به راحتی بتوانید با آنها از طریق تماس یا پیام کوتاه ارتباط برقرار کنید.

 

برنامه‌ فایل‌های من حقیقتاً تغییری نکرده است – همچنان اثرگذار و ساده است. می‌تواند فایل‌ها را قفل کند یا کپی کند یا به جای دیگری انتقال دهد حتی می‌تواند چندین فایل را به گوشی دیگری ارسال کند. فایل‌های من، تنها توانایی مرور حافظه مموری و حافظه بزرگ داخلی دستگاه را دارد (و به سیستم داخلی دسترسی ندارد).

 

Description: gsmarena_104

 

Description: gsmarena_106

 

پخش کننده موزیک به دنبال واکمن است

 

سامسونگ Galaxy S3 نسخه به روز شده پخش کننده موزیک تاچ وایز را در خود دارد. سامسونگ اکو لایزر از پیش تنظیم شده را فعال کرده است (یکی قابلیت سفارشی کردن است) و با تکنولوژی صدای زنده که برای افزایش وضوح صدا به کار می‌رود همراه است، که از ویژگی‌ها 7.1 کانال مجازی شده است. سامسونگ گزینه صدای زنده را در بعضی از پخش کننده‌های موسیقی آندرویدی و MP3 خود قرار داده است.

 

آهنگ‌ها در چند دسته رده‌بندی می‌شوند، اما جالب‌ترین آن‌ها به نام مربع موزیک نامیده می شود که بسیار شبیه ویژگی SensMe در سونی اریکسون می‌باشد. این ویژگی به طور خودکار یک آهنگ را به عنوان یک آهنگ مهیج یا آرام، احساسی یا شاد  رتبه‌بندی می‌کند و آهنگ‌های مشابه را در یک مربع قرار می‌دهد.

 

Description: gsmarena_111

 

Description: gsmarena_113

 

از این قسمت شما می‌توانید یک منطقه از مربع‌ها را انتخاب کنید و گوشی به طور خودکار یک لیست پخش از آهنگ‌هایی که با انتخاب شما هماهنگ هستند می‌سازد. برای مثال اگر شما قسمت بالایی مربع را انتخاب کنید آهنگ‌های انتخاب شده مهیج خواهند بود و اگر قسمت مرکز در حدود گوشه راست و پایین را انتخاب کنید آهنگ‌های انتخاب شده احساسی و شاد خواهند بود.

 

Description: gsmarena_108

 

Description: gsmarena_116

 

Description: gsmarena_118

 

می‌توانید با کشیدن کاور آلبوم‌ها به سمت چپ یا راست بین آهنگ‌ها حرکت کنید. همچنین می‌توانید گوشی را از قسمت جلو به سمت زمین بچرخانید تا صدا قطع شود یا کف دست خود را روی صفحه گوشی قرار دهید تا آهنگ بایستد.

پخش کننده  Galaxy S3 قابلیت DLNA (مجموعه شبکه‌های زندگی دیجیتالی) را در خود دارد بنابراین هیچ محدودیتی از آهنگ در گوشی شما وجود ندارد- آهنگ‌هایی که از طریق Wi-Fi  بر روی گوشی شما پخش میشود به همان راحتی هستند که انگار در داخل گوشی شما قرار دارند.

 

 

پخش کننده ویدئو تحسین‌ برانگیز   

 

 سامسونگ بهترین پخش کننده پیش فرض ویدئویی را در Galaxy S3  قرار داده است این پخش کننده چندین حالت پخش را فراهم می‌کند- شبکه‌ای، لیست، فولدر، و دستگاههای نزدیک (که قابلیت دسترسی به دستگاه‌های DLNA  را دارد).

 

حالت شبکه‌ای حالت مورد علاقه‌ی ما بود که قدرت 4 هسته‌ای را به نمایش می‌گذارد. تمام ویدئو‌های کوچک شده (هر 8 تای آنها) حقیقتاً در حال پخش بودند و از حالت یک عکس ساکن خبری نبود. آن‌ها در یک قاب کوچک‌تر در حال پخش بودند و این یک پیش نمایش عالی است و نشان می‌دهد که چه کارهایی می‌توانید انجام دهید زمانی که پردازش‌گر با قدرت اضافی دارید.

 

Description: gsmarena_119

 

Description: gsmarena_120

 

پخش کننده ویدئو به شما اجازه می‌دهد تا 3 حالت اندازه‌ای از پخش ویدئو که چگونه با اندازه صفحه تطابق کنند انتخاب کنید. همان تکنولوژی افزایش وضوح صدا که صدای زنده نامیده می‌شود نیز در اینجا وجود دارد.

 

Description: gsmarena_121

 

Description: gsmarena_122

 

پخش کننده ویدئو به شما اجازه می‌دهد تا ویدئو‌ها را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا مشاهده کنید. شما می‌توانید روشنایی ویدئو، درجه رنگ را تنظیم کنید و همچنین گزینه دیدن در محیط باز را فعال کنید.

 

ویژگی جالب دیگر که قدرت چیپ ست  Exynos را نمایش می‌دهد نشان دادن پیش نمایش از قسمت‌های یک ویدئو است – این گزینه قسمت‌ها را در یک ویدئو تشخیص می‌دهد و به صورت یک شبکه‌ی مستطیلی تصاویر کوچک شده زنده و در حال پخش نمایش می‌دهد (درست مانند آنچه در حالت شبکه‌ای بالا اشاره کردیم)

Description: gsmarena_127

 

پخش کننده ویدئو با هیچ کدام از فایل‌هایی که ما در آن پخش کردیم هیچ مشکلی نداشت – این فایل‌ها عبارت بودند از: WMV و .AVI (DivX and XviD) و MP4 و MKV .

ضمن اینکه کیفیت نیز اهمیتی نداشت   Galaxy S3  فایل‌های FullHD  را پخش می‌کند و فایل‌های بزرگ نیز به خوبی پخش می‌شوند.

 

همچنین  Galaxy S3  یک احساس خوبی را به شما القاء می‌کند زمانی که لیستی از زیر نویس‌ها را برای شما ارایه می‌دهد و شما می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید بر خلاف Galaxy S3  بیشتر پخش کننده‌ها به دنبال فایل زیر نویسی می‌گردند که دقیقاً هم نام فایل ویدئویی باشد این بدان معنی است که شما مجبور هستید نام زیر نویس‌ها را تغییر داده تا با فایل ویدئویی یکسان شود فقط در این صورت است که آن‌ها زیر نویس را نشان می‌دهند.

 

Description: gsmarena_126

 

پخش کننده ویدئو در Galaxy S3 یک گزینه به نام پخش ویدئو بر روی دیگر برنامه‌ها دارد – این ویژگی ویدئو را به یک قاب کوچک‌تر منتقل می‌کند و شما می‌توانید به طور همزمان هم به تماشای ویدئو بپردازید هم با برنامه‌های دیگر کار کنید این ویژگی تنها برای ویدئو است و مانند دیگر تبلت‌های سامسونگ در مورد برنامه‌ها عملی نیست.

 

Description: gsmarena_123

 

Description: gsmarena_124

 

 

رادیو FM

 

سامسونگ Galaxy S3 توسط یک رادیوی FM با RDS مجهز شده است ظاهر رادیو ساده است یک قسمتی وجود دارد که فرکانس را نشان می‌دهد و شما می‌توانید 8 ایستگاه را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید هم چنین شما می‌توانید در حالت بلندگو نیز به رادیو گوش دهید اما به عنوان آنتن به هدست گوشی نیاز دارد ضمن اینکه می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه را ضبط کنید.

 

Description: gsmarena_128

 

Description: gsmarena_131

 

کیفیت صدا

 

 Galaxy S3 یکی از با استعداد‌ترین نوازندگان است و آزمایش کیفیت صدای ما را با نمره‌ی عالی گذراند. سطح صدا زمانی که Galaxy S3 به یک تقویت کننده‌ی صدای خارجی متصل شد بسیار تماشایی بود و صدای خروجی بسیار شفاف و بدون هیچ نقطه ضعفی بود.

 

تداخل استریویی تیزی وجود داشت زمانی که هدفون‌ها را به آن متصل کردیم اما آن تنها اثر قابل ملاحظه بود در واقع به طور کلی کارآیی تحسین بر انگیز بود.

 

Description: 54656565

 

Description: gsmarena_a001

 

 

دروربین 8 مگا پیکسلی بهبود بخشیده شده است

 

 دوربین Galaxy S3 همان کیفیت قبل را دارد اما کارآیی آن بهبود بخشیده شده است این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با اندازه‌ی 3264 x 2448 پیکسل بگیرد و دوربین جلویی نیز کیفیت 1.9 مگا پیکسل دارد.

 

این دوربین ویژگی‌های برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و لبخند و پایداری دیجیتالی عکس را در خود دارد، به خاطر وجود پردازشگر 4 هسته‌ای هم‌چنین می‌تواند ویدئو‌های HD ( 1080p یا 720p ) را به طور همزمان با عکس‌برداری با کیفیت کامل تهیه کند.

 

رابط کاربری دوربین تقریباً شبه آن چیزی است که در Galaxy S2 مشاهده می‌شود شما دو قسمت میانبر در هر دو طرف منظره یاب دارید در قسمت سمت راست ضامن دوربین / ضبط ویدئو، یک دکمه‌ی مجازی گرفتن عکس و میانبر گالری (که آخرین عکس گرفته شده را به صورت کوچک نشان می‌دهد) وجود دارد.

 

در قسمت سمت چپ چندین کنترل وجود دارد و خبر خوب در اینجا این است که هر کدام از 4 میانبر را می‌توانید شخصی سازی کنید و می‌توانید به ویژگی مورد علاقه خود تنها با یک ضربه دسترسی داشته باشید. پنجمین میانبر تنها مربوط به قسمت تنظیمات است.

 

Description: gsmarena_132

 

Description: gsmarena_136

 

دوربین Galaxy S3 روزنه‌ی F/2.6 را در مقابل نسل قبل خود که F/2.65 را داشت دارد و فاصله‌ی کانونی آن 3.7 میلی‌متر در مقابل فاصله‌ی کانونی 3.97 میلی‌متر Galaxy S2 است این یعنی که زمینه‌ی دید، کمی بر روی Galaxy S3 عریض‌تر است. ما یک مقایسه‌ی سریع بین این دو در زیر انجام دادیم در واقع Galaxy S3 دارای عکس‌هایی کمی با کیفیت‌تر و کنتراست بهتر است کیفیت عکس‌ها تغییر کرده است و رنگ سبز تا حدودی افزایش پیدا کرده است که تا باعث می‌شود در کل عکس‌ها تا حدودی بهتر شود.

 

سامسونگ ادعا می‌کند که زمان عکس گرفتن دوربین در حدود صفر ثانیه است و ما خوشحالیم که می‌توانیم بگوییم این امر کاملاً درست است عکس‌ها واقعاً با سرعت گرفته می‌شود و هم چنین یک حالت عکاسی پشت سر هم نیز وجود دارد که زمانی که شما دکمه‌ی عکاسی مجازی را بر روی صفحه نگه دارید دوربین 20 عکس را به صورت متوالی در مدت زمان 6 ثانیه می‌گیرد.

 

چیز خوبی که در اینجا وجود دارد این است که کیفیت عکس‌ها در حالت متوالی هنوز 8 مگاپیکسل است همانطور که گفتیم هر عکس در 3.3 فریم در ثانیه گرفته می‌شود اما محدودیت 20 عکس پشت سر هم برای جلوگیری از پر کردن بیش از حد حافظه‌ی داخلی است.

 

یک ویژگی دیگر که وجود دارد به نام بهترین عکس در حالت عکاسی متوالی است این ویژگی 8 عکس را در یک ردیف قرار می‌دهد و دوربین به طور خودکار بهترین آنها را انتخاب می‌کند (عکسی که افراد در آن می‌خندند و پلک نمی‌زنند) همچنین حالت HDR وجود دارد که برای افزایش کنتراست به کار می‌رود. عکس‌ها در Galaxy S3 واضح هستند و نویزها بسیار کم و جزئیات بسیار زیاد می‌باشند. رنگ‌ها به خوبی بازسازی می‌شوند در عین حال رنگ سبز تا حدودی اشباع‌تر از رنگ‌های قرمز و آبی است سطح پویایی نیز خوب است که کمک می‌کند تا این دوربین بهترین دوربین 8 مگا پیکسلی باشد.

 

ضبط ویدئویی بهترین است

 

 Galaxy S3  قابلیت ضبط ویدئو‌های FullHD    1080p و HD   720p را دارد در طول ضبط ویدئویی هم چنین شما می‌توانید عکس‌های با کیفیت 16:9 بگیرید رابط کاربری فیلم برداری تقریباً به مانند دوربین عکاسی است شما همان قاب قابل سفارشی کردن را در قسمت سمت چپ برای 5 میانبر دارید.

 

Description: gsmarena_138

 

Description: gsmarena_141

 

ویدئو‌های 1080p به طور تحسین برانگیزی روان هستند و جزئیات فراوان با رنگ‌های خوب و بدون نویز را فیلم‌برداری می‌کند ویدئو‌ها به صورت mp4 ضبط می‌شوند و ویدئو‌ها با میزان ارسال بیت 17 تا 18 مگا بایت بر ثانیه که برای ضبط ویدئویی بسیار خوب است تهیه می‌شود سرعت فریم‌ها نیز 30 فریم در ثانیه است.

 

تمام این چیزها برای ویدئو‌های 720p نیز وجود دارد که در این جا میزان ارسال بیت 12 مگا بایت برثانیه است برخلاف Galaxy S2 دوربین Galaxy S3 در دو حالت ضبط ویدئوی 1080p و 720p دارای زمینه‌ی دید یکسانی است.

 

هر دو ویدئوی 1080p و 720p با یک صدای استریو با کد AAC و میزان ارسال 13 کیلو بیت بر ثانیه و نرخ نمونه‌ی 48 کیلو هرتزی ضبط می‌شود.

 

قابلیت اتصالی پر از فناوری‌های جدید

 

 Galaxy S3   از باند 4 گانه‌ی GSM/GRRS/EDGE و باند 4 گانه‌ی 3G و شبکه‌ی LTE در مناطق تحت پوشش پشتیبانی می‌کند.

 

آخرین پرچم‌دار آندرویدی سامسونگ با بلوتوث نسخه‌ی 4 و سرعت بالا ارایه می‌شود سرعت انتقال فایل‌ها به طور رسمی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود تا 21 مگا بایت بر ثانیه باشد شبکه‌ی Wi-Fi مستقیم نیز که تکنولوژی مشابهی دارد که سرعت انتقال بالا را فراهم می‌کند.

 

Wi-Fiنسخه‌های a/b/g/n را پشتیبانی می‌کند و همین طور با هر دو باند 2.5 گیگا هرتز و هم چنین 5 گیگا هرتز سازگاری دارد.

 

Galaxy S3 این اجازه را به شما می‌دهد تا همه نوع فایل‌های چند رسانه‌ای را توسط NFC با یک تماس ساده‌ای پشت به پشت دستگاه‌ها به یکدیگر منتقل کنید متأسفانه برای این کار شما به یک Galaxy S3 دیگر نیاز دارید زیرا هنوز دستگاهی که قابلیت پشتیبانی S Beam را داشته باشد در بازار وجود ندارد.

 

شما به خوبی می‌توانید با دیگر دستگاه‌های NFC اشتراک گذاری را انجام دهید اما ویژگی‌ها تنها محدود به چیزهایی که Android Beam فراهم می‌کند می‌شود ما این آزمایش را با Galaxy Nexus انجام دادیم و هیچ مشکلی در انتقال صفحات اینترنتی و اسامی دفترچه‌ی تلفن از Galaxy S3 به Galaxy Nexus نداشتیم.

 

ویژگی آل شیر اکنون به دو قسمت تقسیم شده است:

 

AllShare Play و AllShare Cast. اولی برای اشتراک‌گذاری و انتقال داده‌ها و فایل‌های چند رسانه‌ای به نوت بوک یا رایانه شخصی شما استفاده می‌شود از طرف دیگر دومی برای پخش فایل‌ها در دستگاه‌های مختلف DLNA به کار می‌رود.

 

مرورگر اینترنت به مانند مرورگر رایانه ها

 

در حالی که ظاهر مرورگر وب آندروید به سختی تغییر کرده است خصوصیات سخت‌افزاری سامسونگ تجربه‌ کار کرد با این مرورگر را ارتقاء داده است. صفحه نمایش بزرگ، واضح با رنگ‌های عالی خواندن صفحات را لذت‌بخش می‌کند.

 

Description: gsmarena_142

 

Description: gsmarena_143

 

در کنار بزرگنمایی با دو انگشت و شیب دادن به گوشی، دستگاه از بزرگنمایی توسط 2 بار ضربه زدن و بزرگنمایی با کشیدن دو انگشت به اطراف نیز پشتیبانی می‌کند

 

چند ویژگی جالب مانند زبانه‌های چندتایی، پیدا کردن کلمه در صفحه و ... وجود دارند.

 

Description: gsmarena_145

 

CPU 4 هسته‌ای قدرتمند و GPU-Mali-400MP به مرورگر Galaxy S3 امکان پخش ویدئو‌های فلش 1080p  بدون هیچ مشکلی را می دهد.

 

این دستگاهی است که به طور شگفت‌انگیزی مانند نت بوک‌ها و یا چیزی شبیه آن‌ها عمل می‌کند شما می‌توانید ویدئو فلش‌ها را بدون هیچ مشکلی و حتی بسیار خوب روی آن بخش کنید.

 

Description: gsmarena_151

 

مرورگر اینترنت با یک حالت ناشناس نیز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا در اینترنت گشت و گذار انجام دهید بدون این که هیچ رد پایی در تاریخچه یا کوکی‌ها به جای بماند شما هم چنین می‌توانید به حالت کاربری خلاصه شده سوئیچ کنید که در حال حاضر به صورت آزمایشی است این حالت تمام رابط کاربری مرورگر را غیر فعال کرده و به جای آن به شما 4 دکمه‌ی اصلی برای دسترسی به قسمت‌های مختلف ارایه می‌دهد. ویژگی روشنایی و رنگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا 4 الگوی مختلف را داشته باشید که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید کیفیت صفحه را تنظیم کنید روشنایی خودکار نیز وجود دارد که فقط با مرورگر کار می‌کند.

 

Description: gsmarena_146

 

Description: gsmarena_148

 

 

هاب‌ها در اینجا وجود دارند

 

هاب ها تنها برای ویندوز فون 7 نیستند سرانجام سامسونگ نیز به آن فکر کرده است سامسونگ 4 هاب را به سوپرفون جدید آندرویدی خود اضافه کرده است.

 

هاب اجتماعی که ما قبلاً آن را دیده‌ایم حساب‌های کاربری ایمیل شما را با شبکه‌های اجتماعی فیس بوک، توییتر، MySpace ، LinkedIn) و حساب‌های کاربری شبکه‌های پیام رسان (Gtalk، MSN  و Yahoo! Messenger) پیوند می‌دهد و تمام پیام‌هایی را که برای شما ارسال شده است در یک لیست با یک میانبر کارآمد برای جواب دادن، مهم کردن، به عنوان علاقه‌مندی‌ها و غیره نشان می‌دهد هم چنین پیام‌ها براساس فرستنده مرتب می‌شوند که این کمک می‌کندتا به روز رسانی‌های انجام شده را مدیریت کند.

 

هاب موزیک به شما این اجازه را می‌دهد موزیک‌ها را به صورت آنلاین مرور کنید (به‌وسیله‌ی ابزار جستجو، نمودارها، لیست آهنگ‌های تازه و غیره) همچنین شما می‌توانید 30 ثانیه از هر آهنگ را گوش دهید و اگر تمایل داشتید آن آهنگ یا تمام آلبوم را خریداری کنید.

 

هاب خوانندگان جایگزین فروشگاه کتاب گوگل شده است شما می‌تواند برای روزنامه‌های اینترنتی، مجلات و خرید کتاب‌های الکترونیکی مشترک شوید شما می‌توانید یک پیش نمایش از یک کتاب را نیز دانلود کنید.

 

Description: gsmarena_156

 

Description: gsmarena_157

 

در آخر هاب بازی است که به شما امکان می‌دهد به سرعت بازی‌های جدید را پیدا کنید، عناوین به دو قسمت عمومی و بازی‌های مخصوص اعضاء تقسیم می‌شود یک گزینه‌ دیگر نیز وجود دارد بنام گزینه‌ی امتحان کردن باری قبل از خرید که به وسیله‌ی آن شما می‌توانید قبل از پرداخت پول بازی را بررسی کنید. چیز جالبی که در مورد این هاب وجود دارد این است که شامل عناوین Gameloft  و EA می‌باشد چیزی که در فروشگاه گوگل وجود ندارد.

 

Description: gsmarena_152

 

Description: gsmarena_153

 

Description: gsmarena_155

 

ویرایش فایل‌های آفیس ساده است

 

Galaxy S3 با یک برنامه آفیس از پیش نصب شده همراه است که بسیار مورد علاقه شما قرار خواهد گرفت و با توجه به دلایل زیاد یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش‌گر موبایلی است که تا کنون دیده‌ایم شما می‌توانید فایل‌های Word ، Excel و Power Point را ببینید و ویرایش کنید هم چنین یک برنامه‌ای نمایش فایل‌های PDF نیز وجود دارد

 

Description: gsmarena_161

 

Description: gsmarena_163

 

ویرایش کردن بر روی یک صفحه‌ی 4.8 اینچی با تکنولوژی سوپر آمولد HD بسیار مطلوب است تقریباً تمام گزینه‌ها را مانند نوع متن، مرتب‌سازی متن، شکل پاراگراف‌ها و ساخت جدول‌ها را پشتیبانی می‌کند. اگر شما یک فایل Excel را ویرایش کنید به قسمت‌های فرمول‌ها، تغییر اندازه‌ی سطرها و ستون‌ها، نوع مرز بین سطرها و ستون‌ها، ادغام خانه‌ها و غیره دسترسی دارید حتی ارایه یک Power Point به طور کامل امکان پذیر است.

 

عملاً شما هر کاری را با این برنامه می‌توانید انجام دهید و از تمام ویراشگر‌های موبایلی که ما قبلاً آزمایش کرده‌ایم بهتر عمل می‌کند حتی بهتر از ویندوز فون 7 .

 

سازمان دهنده هر چیزی را که لازم دارید در خود دارد

 

تقویم 4  حالت نمایش دارد : لیست، روزانه، هفتگی، ماهیانه. اضافه کردن یک رویداد ساده و سریع است همچنین می‌توانید به آن یک زنگ هشدار به عنوان یادآور نیز اضافه کنید.

 

Description: gsmarena_165

 

Description: gsmarena_168

 

حالت نمایشی لیست یک لیستی از ورودی های تقویم را از گذشته‌ی نزدیک تا به آینده‌ی نزدیک نشان می‌دهد که بسیار ابزار کارآمدی است زمانی که شما نیاز به بررسی قراراهای ملاقات خود برای چند روز آینده دارید.

هم چنین یک ماشین حساب وجود دارد که به خوبی بهینه سازی شده است دکمه ها به اندازه کافی بزرگ می‌باشند و استفاده از آن‌ها راحت است.

سامسونگ Galaxy S3 یک برنامه ساعت - زنگ هشدار بسیار خوب دادر که این امکان را می‌دهد تا مجموعه‌ای از زنگ‌های هشدار با زمان شروع و الگوی تکرار مخصوص به خود را تنظیم کنید.

Description: gsmarena_169

 

برنامه‌ی ساعت هم‌چنین با یک تایمر و کرنومتر همراه است که بسیار کارآمد است.

 

Description: gsmarena_172

 

Description: gsmarena_173

 

Description: gsmarena_174

 

یادداشت و خاطرات مختصر دو برنامه ی شخصی هستند، در برنامه‌ی اول امکاناتی از جمله کشیدن عکس با استفاده از ابزارهای بسیار فراوان وجود دارد این برنامه از برنامه‌ی یادداشت Galaxy Note  الهام گرفته است و حتی سامسونگ برای علاقه مندان یک قلم توپی نیز برای فروش عرضه کرده است برنامه‌ی یادداشت هم‌چنین می‌تواند با متن ساده نیز کار می‌کند  از طرف دیگر برنامه‌ی خاطرات به شما اجازه اضافه کردن عکس به متن را  می‌دهد.

 

Description: gsmarena_176

 

Description: gsmarena_179

 

هم‌چنین یک برنامه یوتیوب نیز وجود دارد که مرور در ویدئو‌های یوتیوب را آسان می‌کند متاسفانه آن کیفیتی را که در پخش کننده فلش مرورگر مشاهده می‌کنید در اینجا وجود ندارد.

 

نقشه‌های ناوبری گوگل از جی پی اس استفاده می‌کنند

 

Galaxy S3 به همرا یک دریافت کننده GPS  داخلی عرضه می‌شود که در حدود 2 دقیقه طول می‌کشد تا به ماهواره متصل شود زمانی که GPS کمکی خاموش است، GPS کمکی می‌تواند این زمان را کمی کاهش دهد اما نیاز به دسترسی به اینترنت دارد ما باید بگوییم که در استفاده از GPS  به هیچ مشکلی برنخوردیم، با چنین صفحه نمایش بزرگی که خوانایی بسیار خوبی در محیط باز و حافظه ذخیره سازی زیاد دارد بهتر است به فکر خرید یک برنامه‌ی ناوبری خوب باشید تا خرید یک دستگاه ناوبری جدا.

Galaxy S3 به همراه نقشه‌ها و ناوبری گوگل ارائه می شود ناوبری با صدا از نسخه 5 به بعد بسیار رشد داشته است.

نقشه‌های برداری کوچکتر شده اند و استفاده از آن‌ها در ترافیک راحتتر شده است مسیردهی مجدد ویژگی است که برای آن نیاز به اینترنت ندارید در حقیقت تنها زمانی که نیاز به ارتباط با اینترنت دارید زمانی است که شما می‌خواهید اولین بار یک مسیر را پیدا کنید.

 

Description: gsmarena_183

 

Description: gsmarena_185

 

کاملا طبیعی است که نقشه حالت دیدن خیابان را نیز پشتیبانی می‌کند اگر این ویژگی در مناطقی که شما علاقه دارید وجود داشته باشد می‌توانید از دیدن 360 درجه‌ای محیط اطراف لذت ببرید، زمانی که قطب نمای دیجیتال را روشن می‌کنید مانند این است که در آن محل سفر مجازی انجام می‌دهید.

 

Description: gsmarena_187

 

اگر نقشه‌های گوگل این کار را برای شما انجام ندهند می‌توانید از برنامه‌های جایگزین در فروشگاه گوگل استفاده کنید که هر دو نوع مجانی و پولی آن وجود دارد.

 

فروشگاه گوگل در Galaxy S3

 

فروشگاه گوگل از چند زبانه قابل مرور تشکیل شده است- دسته بندی‌ها، ویژگی‌ها، برترین برنامه‌های پولی، برترین برنامه‌های مجانی، برترین پرفروش‌ها، برترین برنامه‌های پولی جدید، برترین برنامه‌های مجانی جدید.

 

برنامه‌ها به طور معمول چندین تصویر پیش نمایش دارند بعضی از آن‌ها نیز یک نمونه ویدئویی دارند بنابراین شما می‌توانید یک پیش زمینه در مورد برنامه قبل از اینکه آن را نصب کنید پیدا کنید.

 

همچنین می‌توانید نظرات و رتبه‌ها را بررسی کنید و همینطور تعداد بارگیری‌های برنامه را نیز ببینیدکه به شما کمک می‌کند تا بفهمید ارزش برنامه چه مقدار است.

 

Description: gsmarena_190

 

Description: gsmarena_191

 

Description: gsmarena_193

 

در فروشگاه گوگل همه نوع برنامه وجود دارد از پخش کننده موزیک گرفته تا برنامه‌های مدیریت فایل‌ها و ابزارهای مختلف.

 

برنامه Kie سامسونگ بدون نیاز به سیم – یک سرور اینترنتی روی موبایل شما است

 

ساسونگ Galaxy S3 با برنامه‌ی kie مخصوص خود که از پیش نصب شده است همراه است برنامه به شبکه‌های Wi-Fi محلی متصل می‌شود(یا یک کانون Wi-Fi می‌سازد) و به شما یک آدرس اینترنتی می‌دهد تا در داخل مرورگر رایانه خود تایپ کنید.

 

بعد از آن شما می‌توانید تمام چیزهایی را که در گوشی شما قرار دارند از طریق رایانه مدیریت کنیدکه شامل اسامی دفترچه تلفن، پیام‌های کوتاه، مرور عکس‌ها و ویدئوها و فایل‌های دیگر است که به طور مستقیم در مرورگر رایانه شما نشان داده می‌شوند. شما می‌توانید دسترسی به رایانه را قطع کنید و ببینید چه کسانی در چه لحظه‌ای به موبایل شما متصل شده‌اند.

 

چیز جالبی که وجود دارد این است که می‌توانید موزیک‌ها و ویدئوها را نیز با این وسیله کنترل کنید.

 

نکته:برای این کارها شما نیاز به مرورگر بسیار جدید با افزونه‌های جاوا و افزونه‌های ویدئویی دارید( برای ما QuickTime بود)

 

سخن پایانی

 

زمانی که سامسونگ Galaxy S3 را معرفی کرد آن‌ها به این نکته توجه داشتند که گوشی هوشمند آن‌ها بهترین در بازار است. و چون هیچ تلاش زیادی نیاز نبود برای اینکه مطمئن باشند غافلگیر نمی‌شوند آن‌ها ساخت گوشی را با امکاناتی که تقریبا غیر قابل شکست باشد به پایان رساندند. چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید S3 یکی از برترین گوشی‌های موجود در بازار است وبرای مدتی در این مکان باقی خواهد ماند.

 

وقتی ما می‌گوییم اگر آن را دوست نداشته باشید منظور اصلی ما بیشتر اندازه گوشی (اگر چه از Galaxy S2 چندان بزرگتر نیست) و بدنه‌ی ساخته شده از پلاستیک است که هر دوی آن‌ها بدی‌های خود را دارند.

 

جدا از آن دو Galaxy S3 مشکلی برای کاربرانش ندارد و حتی آن‌ها با ویژگی‌هایی از جمله – از وزن سبک، بدنه باریک، صفحه نمایش زیبا، دوربین بهبود یافته، چیپ ست قدرتمند تا تمام برنامه‌های پیشرفته‌ای ( بعضی از آن‌ها واقعا مفید هستند و بعضی دیگر تنها برای نمایش هستند) تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

برخی از ترفندهای Galaxy S3 به یک ویژگی همه گیر تبدیل خواهند شد مانند نظاره گر هوشمند آن،تماس مستقیم، S Beam. اما بقیه تنها یک افزونه هستند مانند عکاسی پی در پی و S Voice، و بعضی دیگر نیز به مقداری کار نیاز دارند تا کارآمدتر شوند مانند         S Voice.

 

هنوز هم مهم نیست که چقدر شما او را دوست ندارید به هر حال Galaxy S3 گوشی است که دیگران آن را یک معیار می دانند و خود را با آن مقایسه می‌کنند.

 

شاید HTC One X  جدی ترین رقیب Galaxy S3 باشد که دارای بدنه‌ی پلی کربنات می‌باشد که این بدنه افراد بیشتری را به سمت خود جذب می‌کندتا بدنه‌ی پلاستیکی Galaxy S3. ویژگی‌های دیگری که One X دارد مانند صفحه‌ی روشن‌تر، LCD که تکنولوژی PenTile را ندارد می‌باشند هم چنین یک نسخه‌ی با پردازشگر دو هسته‌ای و LTE  نیز وجود دارد ( One XL نسخه‌ی جهانی و One X نسخه‌ی AT&T می‌باشند) ما یک نقدی در مورد اینکه S3 چگونه در برابر نسخه‌ی جهانی One X می ایستد انجام دادیم بنابراین اگر شما مطمئن نیستید که کدام یک را انتخاب کنید می‌توانید آن نقد را بررسی کنید.

 

هم چنین HTC One S  نیز اگر صفحه‌ی 4.8 اینچی برای شما بزرگ است و شما صفحه‌ی آمولد را به LCD ترجیح می‌دهید ارزش دیدن را دارد. One S فوق‌العاده باریک است (7.8 میلیمتر) و بدنه‌ی آهنی آن بسیار جالب است پردازشگر 2 هسته‌ای Krait که در داخل آن قرار گرفته است به اندازه‌ی کافی برای مقابله 4 هسته‌ای Cortex-A9 خوب است.

 

Description: htc-one-x-global

 

Description: htc-one-xl-global

 

Description: htc-one-s-new

 

گوشی‌های هوشمند HTC سری One مزیتی که دارند این است که در بازار موجود می‌باشند در حالی که هنوز مقداری زمان تا ورود Galaxy S3 باقی مانده است اما بقیه چیزها در رقابت مستقیم قرار دارند.

 

LG Optimus 4X HD انتظار می رود ماه آینده عرضه شود و به نظر می‌رسد تقریبا با HTC One X کاملا یکسان باشد ( از نظر صفحه نمایش، چیپ ست و ضحامت و غیره) ال جی هم همچنین Optimus LTE2 را که یک رم 2 گیگا بایتی و پردازشگر 2 هسته‌ای Krait و صفحه نمایش 4.7 اینچی 720p و متاسفانه محدودیت در دسترس بودن را دارد (تنها برای کره جنوبی) معرفی کرده است.

 

Meizu MX، 4 هسته‌ای مدعی دیگری است که به زودی میاید، که از چیپ ست مشابه Galaxy S3 و صفحه نمایش 4 اینچی qHD استفاده کرده است.

 

Huawei و Ascend D quad آن نیز می‌خواهند قسمتی از ماجرا باشند که دارای پردازشگر 4 هسته‌ای ساخت خود Huawei و صفحه‌ی کوچک‌تر به اندازه‌ی 4.5 اینچ می‌باشد نسخه XL آن نیز باریک‌تر است ( 10.9 میلیمتر) اما با یک باطری پر ظرفیت 2500 میلی آمپری همراه است.

 

Description: lg-optimus-4g-hd-ofic

 

Description: meizu-mx-quad-core

 

Description: huawei-ascend-d-quad-new

 

Description: huawei-ascend-d-quad-xl-new

 

Galaxy S II پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ است و عملا S3  از هر نظر از آن بهتر است بنابراین دلایل زیادی وجود دارد که انتظار می‌رود که S3  نسل قبل خود را شکست دهد همچنین دلایل دیگری است که منتهی می‌شود به حمله آندروید به آیفون – S Voice یکی از این دلایلی است که اجازه دادند هر کسی بداند.

 

در آخر اگر چه به نظر می‌رسد Galaxy S 3 رهبری بی دردسری دارد و سامسونگ پای خود را از روی گاز برداشته است و اجازه داده است دیگران به او برسند. یکبار دیگر Galaxy S  به عنوان شاخص و استاندارد قرار گرفته است نه تنها برای آندروید، بلکه برای تمام گوشی‌های هوشمند. ما قبلا این را گفته بودیم، نگفته بودیم؟

 

 

 

 

 

     

     

                        

 

    

   

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (125 نظر)

جواد

۱۳۹۶/۱/۱۵
بله اجرا میکنه

جواد

۱۳۹۶/۱/۱۵
پنج سالگیت مبارک???

افشین

۱۳۹۵/۷/۲۸
تنظیمات دانلودتون رو چک کنید یا تنظیمات مرورگر

افشین

۱۳۹۵/۷/۲۸
واسه من که ساپورت نمیکنه

افشین

۱۳۹۵/۷/۲۸
سلام با روشن کردن وایفای یا داده بصورت وحشتناک شارژ باطری مصرف میکنه چرا