خانهبررسی‌ها
مقایسه و بررسی رو در روی دو تلفن همراه Samsung Galaxy S III و HTC One X دو غول چهار هسته ای بازار تلفن همراه

مقایسه و بررسی رو در روی دو تلفن همراه Samsung Galaxy S III و HTC One X دو غول چهار هسته ای بازار تلفن همراه

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۱/۲/۲۷

 

معرفی

هیچ مبارزه نهایی در این صنعت وجود ندارد اما در اینجا مبارزه بین دو آندرویدی مرگ‌بار را که با آخرین تکنولوژی مجهز شده‌اند داریم. HTC One X و Samsung Galaxy S III در یک نقش بازی می‌کنند و در نوک قله‌ی انقلاب آندروید قرار دارند. این دو دستگاه آندرویدی بزرگ و ترسناک هستند ولی جا فقط برای یکی از آن‌ها است.

 2 پرچمدار اشترکات زیادی دارند هر دو سیستم عامل سفارشی شده‌ی بستنی حصیری را با یک CPU 4 هسته‌ای و یک صفحه نمایش بزرگ 720p دارند اگرچه چیزهای بیشتری در این آندرویدیها وجود دارد اما هر دو دستگاه سعی بر این دارند که تکنولوژی‌هایی را که در آینده توسط آندورید ارمغان می‌آید در خود به‌طور فشرده جای دهند.

HTC One X این مزیت‌ها را دارد که:

سر آغاز‌گر این راه در بازار بوده است.

کاربران را با ساختار خود تحت تأثیر قرار داده است.

آخرین نسخه‌ی Sense UI  و تکنولوژی ImageSense را در دوربین خود دارد.

اما گوشی گلسی اس تری که دیرتر به بازار خواهد آمد به‌نظر می‌رسد به سامسونگ این اطمینان را می‌دهد که از لحاظ خصوصیات با اچ تی سی وان ایگس همگام شده و حتی چیزی از آن فراتر باشد در این جایگاه مختصری به آنچه هر دو گوشی به نفع خود دارند می‌اندازیم.

 

برتری‌های HTC One X  بر Samsung Galaxy S III

-          بدنه‌ی پلی کربنات تحسین بر‌نگیز.

-          صفحه IPS LCD2 روشن‌تر با زیر پیکسل‌های کامل

-          پشتیبانی از Beats

-          در دسترس بودن

-          کمی ارزان‌تر قیمت تر بودن

 

برتری‌های Samsung Galaxy S III بر HTC One X

-          صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر 4.8 اینچ بر 4.7 اینچ

-          کیفیت تصویر بالاتر و خوانایی بهتر در فضای باز

-          گزینه‌های بیشتر برای افزایش حافظه.

-          16/ 32/ 64 گیگا بایت حافظه داخلی به‌علاوه‌ی 32 گیگا بایت microSD

-          برنامه‌ی تشخیص و انجام فرامین صوتی S Voice

-          تکنولوژِ S Beam برای انتقال سریع‌تر و راحت‌تر فایل‌ها

-          باطری قابل تعویض 2100 میلی‌آمپری بر باطری غیر قابل تعویض 1800 میلی آمپری HTC

-          دوربین جلو 1.9 مگا پیگسل با قابلیت آماده به کار نگه داشتن هوشمند گوشی.

HTC One X  را قبلاً یررسی کرده‌ایم و همین کار را در مورد Samsung Galaxy S III نیز انجام داده‌ایم بنابرین می‌دانیم که به‌طور منصفانه هر دو گوشی خوب هستند اما هنوز انتخاب برنده قطعی سخت است. هر دو گوشی عالی هستند اما هر دو نقاط ضعفی دارند برای یکی از آن‌ها بدنه‌ی پلی کربنات One X احساس خوبی را به کاربر می‌دهد اما این بدنه باطری را از دسترس خارج کرده و از افزایش حافظه جلوگیری می‌کند.

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_024

 

Description: 1

 

Description: 2

 

بسیاری از مزیت‌های Galaxy S III مربوط به نرم‌افزار آن است (S Voice ، آماده به‌کار بودن هوشمند گوشی و غیره) یا یک برتری خیلی کمی از لحاظ سخت افزاری دارد (اندازه صفحه باریک‌تر بوده). و مبارزه کمی پیچیده‌ترمی شود وقتی در باره‌ی چیزهایی مانند عمر باطری صحبت می‌شود.

 مطمئناً S III باطری بزرگ‌تری دارد اما چیپ ست Exynos  قابلیت ذخیره‌ی نیروی کم‌تری از هسته‌ی Tegra 3 دارد ما احساس می‌کنیم که در نهایت باید آن از نزدیک برای انتخاب نهایی مخاطبان مشخص شود بنابرین این ببایید تا با هم در باره‌ی جزئیات آنها یک بررسی انجام دهیم و ببینیم کدام یک یرای شما مناسب‌تر است

 

 

نمای کلی سخت‌افزار

HTC One X و Samsung Galaxy S III از لحاظ ابعاد فیزیکی بسیار به هم نزدیک می‌باشند تفاوت آن قدر نیست که بتوان آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد اما با این طراحی یکسان آن که بزرگ‌تر است بهتر است.

One X دارای ابعاد 69.9 χ 134.4 می‌باشد در حالی که Galaxy S III یک مقدار بزرگ‌تر است و دارای ابعاد 70.6 χ 136.6 میلی‌متر می‌باشد البته صفحه‌ی کمی بزرگ‌تر S III نیز باعث تفاوت آن‌ها می‌شود. در مورد ضخامت هر دو گوشی Galaxy S III  به اندازه‌ی کمی از One X باریک‌تر است این نوع از تفاوت حالت شعاری تری نسبت به تفاوت‌های دیگری دارد و بیشتر یک کاربرد آماری است تا یک کاربر عملی.

 وزن One X 130 گرم و وزن S III  133 گرم است اما دوباره این تفاوتی نیست که شما آن را احساس کنید.

 

Description: gsmarena_010

 

Description: gsmarena_111

 

 اگر چه احساسی که از در دست گرفتن این دو گوشی به شما دست می‌دهد بسیار متفاوت است اما از لحاظ وزن و اندازه یکسان می‌باشند. HTC One X روکشی از پلی کربنات دارد (سفید یا سیاه) که در ظاهر مات می‌باشد و احساس دلپذیری را در تماس با آن خواهید داشت Galaxy S III توسط پلاستیک براق پوشیده شده است( با رنگ آبی که دارای ظاهری مانند آهن است یا سفید خالص) که با این که بسیار با دوام است اما احاس خوبی در هنگام دست گرفتن منتقل می‌کند هم‌چنین ظاهر آن ما را تحت تأثیر قرار نداد.

Description: gsmarena_018

 

Description: gsmarena_116

 

Description: gsmarena_127

 

از طرف دیگر طراحی سامسونگ این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید باطری را تعویض کنید و از یک باطری یدکی برای افزایش عمر باطری استفاده کنید یا باطری خراب شده‌ی قدیمی را توسط یک باطری نو جایگزین کنید هم‌چنین یک شکاف کارت microSD نیز وجود دارد که اچ تی سی این شکاف را در  One X قرار نداده است و به‌نظر آن‌ها آمده است که 32 گیگا بایت باید برای همه کافی باشد (واحتمالاً کافی می‌باشد)

 

Description: gsmarena_020

 

Description: gsmarena_021

 

Description: gsmarena_119

 

Description: gsmarena_120

 

سامسونگ باطری بزرگ‌تری دارد اما ما به بررسی مدت زمان پشتیبانی باطری بر خواهیم گشت چیزی که اکنون به آن اشاره می‌کنیم این است که HTC One X یک هسته‌ی پنجمی درون خود دارد که نیرو را ذخیره می‌کند HTC One X یک سری پین‌های pogo  دارد (پین‌های مخصوص) که ارتباط بین دو دستگاه را بدون کابل یو اس بی برقرار می‌کند از طرف دیگر Galaxy S III قابلیت پشتیبانی از یک کیت شارژ کننده بدون سیم را دارد ( که قبل از شهریور ماه در دسترس نخواهد بود)

 

Description: gsmarena_118

بقیه‌خصوصیات سخت افزاری تفاوتی ندارند – هر دو گوشی از مایکرو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند، هر دوی آنها دوربین‌هایی که حالت کمی برآمده دارد با یک فلش LED  در پشت خود دارند و هر دو تکیه بر درگاه مایکرو یو اس بی برای شارژ شدن، انتقال داده‌ها، خروجی تلویزیون و استفاده از ابزارهای USB  دارند.

 

Description: gsmarena_016

Description: gsmarena_017

Description: gsmarena_111

Description: gsmarena_112

 

اما از لحاظ کنترل سخت‌افزاری با هم تفاوت دارند سامسونگ Galaxy S III خود را توسط یک دکمه‌ی سخت‌افزاری خانه و دو دکمه‌ی لمسی منو و بازگشت به عقب مجهز نموده است از طرف دیگر HTC تمام دکمه‌ها را لمسی طراحی کرده است. و از دکمه‌های خانه بازگشت به عقب و حرکت بین برنامه‌ها که برای آندروید بستنی حصیری طراحی شده است شبیه‌سازی کرده  است.

 

Description: gsmarena_003

Description: gsmarena_104

 

این بدان معنی می‌باشد که کار با دکمه‌های سخت‌افزاری S III  تا حدودی آشنا‌تر است در حالی که One X  راهی را انتخاب کرده است که بستنی حصیری برای آن نشان داده است اما هر دو گوشی تغییرات گسترده‌ای را از لحاظ ظاهری داشتند. بنابرین کار با آن‌ها مانند هیچ یک از گوشی‌های گذشته نیست.

 

مقایسه‌ی صفحه‌نمایش

هر دو گوشی Samsung Galaxy S III و HTC One X از لحاظ صفحه‌ی نمایش شگفت‌انگیز و گوشی‌های هوشمند با صفحات بزرگ را به ارمغان آورده‌اند حاشیه‌ی طراوت صفحه‌ی نمایش به حداقل خود رسیده است بنابرین گوشی‌ها با وجود صفحه‌ نمایش‌های بزرگ اندازه جمع و جوری دارند

 ما تا حدودی منحرف شده‌ایم زیرا زمان آن است تا در باره‌ی کیفیت صفحه نمایش صحبت کنیم Samsung Galaxy S III به یک اصفحه نمایش 4.8 اینچی سوپر آمولد با کیفیت 720p مجهز شده است در حالی که اچ تی سی وان ایگس از یک صفحه‌ی 4.7 اینچی IPS LCD2  با کیفیت 720 p استفاده می‌کند تراکم پیکسلی به‌طور مجازی عملاً یکسان است – 360pi در برابر 312ppi - اما اگر شما به تراکم داخلی پیکسل‌ها دقت کنید تفاوت بزرگی را می‌بینید 616 χ 936  این دلیلی است که تکنولوژی سوپر آمولد از ماتریکس پ PenTile که شامل 2 پیکسل داخلی برای هر پیکسل است استفاده می‌کند.

 

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_006

Description: gsmarena_125

 

Description: gsmarena_105

 اما همچنان هر دو تراکم به اندازه‌ی کافی زیاد هستند بنابرین شما در استفاده معمولی تفاوتی را حس نمی‌کنید. شما یک حرکت کمی را در جزئیات ریز در صفحه نمایش S III مشاهده می‌کنید اما برای دیدن آن باید بسیار از نزدیک به صفحه نمایش نگاه کنید و خیلی به آن دقیق شوید. تفاوت در ساختار صفحه نمایش‌ها فراتر از ترتیب قرار گرفتن پیگسل‌های درونی است صفحات سوپر آمولد عمق رنگی مشگی زیاد با رنگ‌های پرطراوت و زاویه‌ی دید عالی دارند یک حرکت رنگی کمی دیده می‌شود وقتی شما خیلی دقیق شوید اما متن‌ها و آیکون‌ها هنوز بسیار شفاف می‌باشند. نرم‌افزار سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا اشباعیت رنگ‌ها را افزایش دهید شما می‌توانید از 4 مرحله‌بسیار شفاف تا رنگ کم انتخاب کنید. صفحه‌ی IPS LCD2 One X  66 در صد روشن‌تر از رقیب خود است این صفحه زاوی‌ه‌ی دید نور رنگی بهتری دارد رنگ مشگی در این صفحه عمق صفحات آمولد را ندارد اما نسبت کنتراست به اندازه کافی بالا است تا مشکلی به‌وجود نیاید.

 

Description: untitled

 

 مورد دیگری که در مورد تفاوت صفحه نمایش وجود دارد قابلیت خوانایی آن‌ها در زیر نور خورشید است. HTC One X یک ال سی دی خوب است و روشنایی عالی به آن کمک می ‌کند، اما خاصیت بازتاب پذیر نبودن صفحات آمولد به Samsung Galaxy S III یک مزیت می‌بخشد در حقیقت Galaxy S III در آزمایشات ما بهترین نتیجه را به ‌دست آورد و بهترین گوشی از لحاظ خوانایی در زیر نور خورشید تا به امروز است.

 

Description: 253

 

هر دو، سامسونگ و اچ تی سی از شیشه‌ی مخصوصی استفاده کردند تا درخشندگی صفحات خود را پایدار نگه ‌دارند اما Galaxy S III از نسل دوم شیشه‌های Gorilla  استفاده کرده است در حالی که One X از همان نسخه‌ی اصلی استفاده کرده است با توجه به شیشه‌ها هر دو سطح محافظ کنندگی یکسانی دارند اگر چه شیشیه‌ی Galaxy S III باریک‌تر است ( آیا این می‌تواند دلیلی برای آن باشد که گلگسی اس تری 0.3 باریک‌تر از One X است)

 

نرم‌افزار و ویژگی‌ها

 اچ تی سی همیشه برای رابط کاربری Sense UI خود اعتبار خاصی داشته است که یک پوسته‌ی استاندارد و قابل ستایش برای آندروید بوده است ما در زمان بررسی One X تحت تأثیر قرار گرفته‌ بودیم و آن را بهترین گوشی هوشمند آن روز نامیدیم چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ امکانات از طرفی دیگر پرچمدار سامسونگ با تأخیر در بازار‌هاحاضر شد اما کره‌ایی‌ها این تأخیر را به نفع خود برگردانند، در عوض شتاب در معرفی مهم‌ترین دستگاه خود آن‌ها از زمان برای پاسخ به هر نیازی که رقبای آن‌ها نتواتستند برآورده کنند استفاده کرند.

اگر منصف باشیم TouchWiz سامسونگ در بعضی بخش‌ها نیاز داشت تا به مانند HTC Sense بهبود پیدا کند و صفحه‌ی قفل جدید Galaxy S III نمونه‌اصلی از قفل جدید است. نه تنها از نظر جذابیت ظاهری بلکه از نظر ویژگی‌ها نیز با همتای Sense خود همگام شده و حتی از آن نیز فراتر رفته است. گزینه‌ی لمس صفحه و چرخاندن گوشی در حالت افقی برای باز کردن قفل تلفن و فعال کردن دوربین گزینه‌ای نیست که شما به‌طور روزانه از آن استفاده کنید اما نشان می‌دهد که سامسونگ قصد ندارد در رده‌ی دوم بهترین گوشی‌ها بایستد.

 

Description: gsmarena_001

 

Description: gsmarena_002

 

در مقایسه‌ی بقیه موارد این دو گوشی بستنی حصیری در بسیاری از ویژگی‌های اصلی به یکدیگر شباهت دارند حتی بعضی از گزینه‌های اضافه شده نیز یکسان می‌باشند. مانند کد صدایی  Apt-X برای پخش با کیفیت بالای صدای استریو از طریق بلوتوث، عکاسی پشت سرهم، عکاسی پویا، و قابلیت هم‌زمان عکاسی و فیلم‌برداری نیز در دو گوشی هوشمند قرار گرفته‌اند هم‌چنین ارتباط بدون سیم HDMI  وجود دارد که سامسونگ از طریق گزینه‌ی AllShare و اچ تی سی با گزینه‌ی Media Link HD انجام می‌دهند)

Description: gsmarena_003

 

 

Description: gsmarena_004

 

Description: gsmarena_005

 

Description: gsmarena_006

 

هر دو گوشی One X و Galaxy S III برای شما فضای بیشتری را در Dropbox فراهم می‌کنند 25 گیگا بایت برای اچ تی سی و 50 گیگا بایت برای سامسونگ ( هر دو به مدت دو سال) . به‌طور معمول مقایسه‌ی نرم‌افزاری می‌تواند منجر به انتخاب بین Sense  و TouchWiz  شود اما سامسونگ کفه‌ی ترازو را به نفع خود توسط مجموعه‌ای از گزینه‌های اضافی بالا برده است که بعضی از آن‌ها مخصوص Galaxy S III هستند البته تمام آن‌ها گزینه‌ی اصلی برای انتخاب نمی‌باشند.

S-Voice به طور مستقیم از روی سیری اپل کپی شده است اما واقعاً در برآورده کردن انتظارات شکست خورده است در حالی که S Beam که بر پایه‌ی اشتراک‌گذاری چند رسانه‌ای NFC بنا شده است در حال حاضر یک محدودیت‌هایی دارد پخش ویدئو بر روی برنامه‌های دیگر به ندرت استفاده می‌شود در حالی که گزینه‌ی شناسایی افراد موجود در یک عکس از روی دفترچه‌ی تلفن ناکار آمد است.

 

Description: erydfh

 

Description: trydhtedh

 

چیزهایی که ما را تحت تأثیر قرار داده است گزینه‌ی آماده به‌کار ماندن گوشی با نگاه به آن و گزینه‌ی تماس مستقیم است ویژگی تماس مستقیم به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید شماره‌گیری را با بردن گوشی در کنار گوش خود در زمانی که در دفترچه‌ی تلفن خود جستجو انجام می‌دهید یا در حال نوشتن و یا خواندن یک پیام کوتاه هستید انجام دهید.

 

Description: fdhdrhjdf

 

 گزینه‌ی آماده به‌کار هوشمند از دوربین دوم برای فهمیدن این‌که شما در حال نگاه کردن به‌صفحه‌ی نمایش هستید یا نه قبل از این که صفحه ی گوشی را خاموش کند استفاده می‌کند بنابرین دیگر نیازی نیست شما نگران این موضوع باشید که صفحه‌ نمایش کم‌نور شده و یا خاموش شود زمانی که شما در حال استفاده از یک برنامه هستید، هم‌چنین تعدادی کنترل‌های حرکتی نیز وجود دارد در حالی که تمام ویژگی‌هایی که HTC One X اضافه کرده است مربوط به پخش موزیک Beats می‌باشد البته زمانی که به ویژگی‌های بستنی حصیری دقت شود هر دو گوشی تمام آن چیزهایی را که یک پرچمدار نیاز دارد در خود جای دادند. Galaxy S III در مورد افزونه‌های اضافی یک سر‌آغاز گر است اما این ویژگی‌ها ممکن است برای همه‌ی کاربران به‌طور یکسان مناسب نباشند. در حالی که همه به کارآیی و ظاهر توجه دارند بنابرین اجازه دهید در این جا به مقایسه‌ی معیارهای کارآیی بپردازیم.

 

معیارهای ترکیبی (بنچمارک)

 معیار Pi یک معیار تک کاربردی ساده است بنابرین ما می‌دانیم که چه انتظاری از آن داریم در این جا Galaxy S III نتیجه ی بسیار مشابه HTC One X به‌دست آورده اگر چه حتی 4 هسته‌ی کورتکس آن 100 مگاهرتز کمتر از آن چه HTC ارایه می‌دهد دارد.

 

Description: 432

 

Linpack یک معیار سنج چند کاربردی است که آن را برای آزمایش 4 هسته‌ای‌ها ضروری می‌کند Galaxy S III  در این جا One X  را پشت سر می‌گذارد اما بار دیگر One S رتبه‌ی اول را به‌دست آورد این معیار سنج با بستنی حصیری کمی مشکل دارد بنابرین آن چه ما در این جا می‌بینیم ممکن است ناشی از این مشکل نرم‌افزاری باشد.

 

Description: 4563

 

معیارسنج Quadrant  یک معیار سنج مرکب است که سی پی یو، جی پی یو و I/o را آزمایش می‌ کند Galaxy S III به راحتی در این جا بهترین رتبه را به‌دست آورد و با اقتدار بالاتر از HTC One X  از لحاظ کارآیی کلی ایستاد.

 

Description: untitled

 

 Galaxy S III بر GPU 400MP – Mali تکیه دارد اگر‌چه دیگر جزئیات هنوز یکسان هستند وان ایکس  GPU NVIDIA  را دارد و هر دو GPU  مجبور به پشتیبانی تعداد یکسانی از پیکسل‌ها هستند Galaxy S III بهترین کارآیی 3 بعدی را در بین گوشی‌های آندروید تا به امروز نشان داده است و با 11 فریم در ثانیه در بالای سر HTC One X ایستاده است One S به مقدار خیلی کمتری بالای آن قرار دارد اما تنها از یک صفحهی  qHD بهره می‌برد. به ای نکته باید توجه شود که مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ تنها تا 60 فریم در ثانیه را از لحاظ نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کردند و ما مطمئن نمی‌باشیم که Galaxy S III این محدودیت را داشته باشد.

 

Description: 54675

 

ما از معیار سنج Egypt  برای آزمایش صفحات 720p استفاده می‌کنیم بنابرین این نتایج مستقیماً قابل مقایسه هستند حتی اگر چه بعضی دستگاه‌ها از لحاظ کیفیت صفحات متفاوت باشند.

Galaxy S III در این‌جا بالاتر از One X قرار می‌گیرد با پخش عظیم 40 فریم در ثانیه بیشتر. One X تا 63 فریم در ثانیه را پخش می‌کند اما بازی‌های سنگین‌تر آن را زودتر از Galaxy S III تا 30 فریم در ثانیه کاهش می‌دهد.

 

Description: 4545

 

معیار سنج SunSpider  به تعداد هسته‌های CPU اهمیتی نمی‌دهد اما به شدت تحت تأثیر موتور JavaScript  و کارآرایی هسته‌ها قرار دارد سامسونگ در این‌جا به‌خوبی عمل کرده است بهبود بسیار زیادی از Galaxy S II باسیستم عامل بستنی حصیری تا Galaxy S III در این‌جا مشاهده می‌شود و Galaxy S III در این‌جا 2 HTC سری One را نیز پشت سر گذاشته است.

 

Description: 5764

 

معیارسنج BrowserMark  افزونه‌ی HTML  را به‌طور مساوی اضافه می‌کند در پشت صحنه جاوا اسکریت اگر صفحات اینترنتی دارای حرکت سریع و روانی نباشند نمی‌تواند نقشی ایفا کند. Galaxy S III رتبه‌ی اول را در این معیار به‌دست آورد و نشان داد که در این باره بسیار راحت‌تر عمل می‌کند با برتری 7.5 در صدی نسبت به One X.

Description: 42435

 

 

رابطه کاربری دوربین

وقتی رابط کاربری برنامه‌ی دوربین را در Samsung Galaxy S III و HTC One X مقایسه می‌کنیم 2 تفاوت فاحش در آن‌ها وجود دارد که به آندروید ربطی ندارد رابط کاربری تاچ وایز دوربین که در Galaxy S III وجود دارد قابل سفارشی کردن است و بسیار در کاربرد جذاب است در حالی که رابط کاربری ImageSense دوربین که در گروه  One اچ تی سی دیده می‌شود برای حالت فیلم‌برداری و عکاسی یکسان شده است با Galaxy S III شما دو نوار میانبر در دو طرف منظره یاب دارید- در سمت راست شما میانبرهایی دوربین/ ضبط فیلم، دکمه‌ی مجازی عکاسی، گالری را دارید. در سمت چپ چندین کنترل وجود دارد و خبر خوب در این‌جا این است که شما می‌توانید هر 5 میانیر دلخواه خود در ای‌نجا قرار دهید شما تنها با یک ضربه می‌توانید به گزینه‌هایی که بیشترین کاربرد را برای شما دارند دسترسی داشته باشید.

می‌خواهیم نگاهی به HTC One X بیندازیم در سمت راست گزینه‌هایی از جمله دکمه‌ی افکت‌ها، دکمه‌ی عکاسی، دکمه‌ی فیلم‌برداری و یک میانبر به گالری وجود دارد در قسمت چپ ضامن تنظیمات فلش،تنظیمات کلی و حالت عکاسی وجود دارد

 

Description: 4573875

 

Description: 2434534535

 

Description: 3434534

 

Description: 45354636

 

هر دو گوشی عکاسی و فیلم‌برداری هم‌زمان را ارایه می‌دهند به این معنی زمانی که شما در حال فیلم‌برداری یک صحنه هستید شما می‌توانید از دکمه‌ی عکاسی که روی صفحه وجود دارد برای گرفتن عکس استفاده کنید عکس‌ها به کیفیت کامل 8 مگا پیکسل گرفته می‌شود اما نسبت ابعاد به جای 4:3 برابر 16:9 می‌باشند.

هر دو دستگاه قابلیت عکاسی پی در پی را دارند تنها دکمه‌ی مجازی عکاسی را نگه دارید و دستگاه شروع به عکاسی پی در پی 8 مگا پیکسل می‌کند تفاوت در این جا این است که HTC One X عکاسی را تا زمانی که شما دکمه را نگه داشته‌اید ادامه می‌دهد و سپس به شما این اجازه را می‌دهد که عکس مورد نظر را انتخاب کنید در حالی که Galaxy S III تا 20 عکس را پی در پی می‌اندازد و تمام آنها را در گالری ذخیره می‌کند

ما افکت‌هایی که HTC در ImageSense قرار داده دوست داریم شما می‌توانید از بسیاری از افکت‌هایی که بسیار شبیه افکت‌های برنامه اینستاگرام هستند استفاده کنید در حالی که در Galaxy S III تنها افکت‌های قرمز و قهوه‌ای، سیاه و سفید و نگاتیو قرار دارند تعداد زیادی برنامه در فروشگاه آندروید قرار دارند که توسط آن‌ها می‌توانید افکت‌های مختلفی را به عکس‌های خود اضافه کنید اما داشتن آن‌ها در یک برنامه واحد بهتر است.

 

 کیفیت تصاویر

هر دو گوشی سامسونگ Galaxy S III و HTC One X به دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند که عکس‌هایی، با کیفیت 2448 χ 3264 می‌اندازند.

هردو دارای یک فلش اLED در پشت خود هستند و به‌خاطر پردازش‌گرهای پر سر و صدا خود هر دو ویدئوی 1080p و 720p را می توانند ضبط کنند. و در عین حال پی در پی عکاسی نیز انجام دهند. لنز به‌کار فته در Samsung Galaxy S III کمی عریض‌تر می‌باشد که اجازه تناسب بیشتر فریم‌ها نسبت به HTC One X را می‌دهد.  

بنابرین اجازه دهید مستقیماً به کیفیت عکس‌ها بپردازیم به این نکته توجه کنید که آب و هوا برای دو مدعی یکسان نبود (اما وضعیت نور به‌اندازه کافی مشابه بود تا عکس‌ها قابل مقایسه شوند.) ما Galaxy S II را نیز در آزمایش برای اندازه‌گیری بهتر اضافه کردیم همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید در یک نور خوب  Galaxy S III عکس‌هایی با جزئیات بیشتری نسبت به نسل قبل خود و HTC One X تهیه می‌کند. الگوریتم پرچمدار جدید سامسونگ بسیار کامل‌تر است این گوشی عکس‌هایی با رنگ‌های مصنوعی کم‌تر و جزئیات بیشتر تهیه می‌کند در حالی که نویز را نیز تحت کنترل دارد. از طرف دیگر One X عکس‌هایی به اندازه کافی خشن‌تر با شدت رنگ بیشتر تهیه می‌کند و به همان نسبت در حذف نویز‌ها زیاد موفق نیست.

هر دو مدعی سعی دارند اشباعیت رنگ‌ها را بیشتر کنند اما گلگسی اس 3 تا اندازه‌ای به واقعیت نزدیک‌تر است.

 

Description: 444848448

 

Description: DHFGJ

 

Description: GUFKGH

 

 در اینجا 2 عکس دیگر را مشاهده می‌کنیم که داستان یکسانی را بیان می‌کنند تفاوت‌ها خیلی زیاد نیست اما عکس Galaxy S III  هنوز در این مورد بهتر است

 

Description: HVJYFGJKGH

 

Description: VGJHFJ

 

ما هم‌چنین عکس‌هایی که One X و Galaxy S III در حین فیلم‌برداری می‌ندازند آزمایش کردیم آن‌ها نیست ابعاد 16:9 و کیفیت 6 مگا پیکسل دارند.

جالب است اشاره کنیم به این نکته که قاب عکاسی وان ایکس با ویدئو متفاوت است بنابرین نتیجه عکاسی شما با دید بیشتری تهیه می‌شود و اگر شما فکر می‌کنید که با همان فریمی که در حال فیلم‌برداری هستید عکس نیز با همان فریم که در حال مشاهده هستید گرفته شود اشتباه می‌کنید اما در Galaxy S III عکس‌هایی که در ویدئو گرفته می‌شود همان فریم ویدئو را دارند.

در نور خوب در اینجا جزئیات یکسانی را نشان می‌دهند اما کنتراست One X  در اینجا بالاتر است و تندی رنگ عکس‌ها نیز بیشتر است که باعث می‌شود عکس‌ها شفاف‌تر به نظر بیایند. اگرچه Galaxy S III هنوز مقداری رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد در نور کم و ضعیف بسیار متفاوت است و در اینجا One X عکس‌هایی با نویز بسیار کمتر و کنتراست بهتری تهیه می‌کند.

بیشتر دستگاه‌ها از گزینه عکاسی پویا در برنامه دوربین بهره برده‌اند Galaxy S III و  One X نیز از آن استفاده کرده‌اند نتیجه کار در One X یک عکس دراماتیک است در حالی که Galaxy S III عکس‌هایی لطیف‌تر می‌دهد. کدام یک بهتر است؟ این بستگی به سلایق شخصی دارد اما Galaxy S III جزئیات بیشتری را می‌دهد و در نشان دادن نور زیاد اغراق نمی‌کند

 

کیفیت ویدئو

ما از ظبط ویدئویی HTC One X راضی بودیم اما Galaxy S III بسیار در این زمینه خوب عمل می‌کند نشان دادن جزئیات توسط Galaxy S III بسیار باور نکردنی است و تصاویر بسیار روان هستند و رنگ‌ها بسیار حالت واقعی دارند.

هم‌چنین میزان بیت را باید به حساب آورد ویدئو‌های HTC One X با سرعت ارسال بیت پایین در حدود 10 مگابایت بر ثانیه ضبط می‌شود در حالی‌که Galaxy S III با سرعت ارسال بیت 17 مگا بایت بر ثانیه ضبط می‌کند . به هر حال هر دو دستگاه ویدئو با صدای استریو ضبط می‌کنند.

به‌طورکلی سخت است که در اینجا Galaxy S III را در ضبط ویدئو برنده بدانیم.

One X ویدئو‌ها را بسیار آراسته ضبط می‌کند اما  این ویدئوها به هیچ وجه حتی نزدیک استاندارد Samsung Galaxy S III نیستند.

 

کارآیی صدای بلند

 ما Samsung Galaxy S III و HTC One X را در آزمایش کارآیی صدای بلند در کنار یکدیگر قرار دادیم Galaxy S III بهترین رتبه در تمام تست‌ها را به دست آورد ولی One X یک جایگاه متوسط را به دست آورد.

وقتی یک آهنگ را بر روی Galaxy S III پخش می‌کردیم در این باره موفق بود به خاطر داشته باشید که اگر صدای زنگ استفاده می‌کنید One X و Galaxy S III تقریباً یکسان هستند.

 

Description: FGHG

 

کیفیت صدا

Samsung Galaxy S III به صورت یک آهنگ ساز با استعداد ظاهر شده است و در آزمایش کیفیت صدای خروجی تصمیم دارد که One X را کنار بزند.

هر دو گوشی سطح صدای تقریباً یکسانی را دارند زمانی که به یک دستگاه تقویت کننده خارجی متصل می‌شوند اما Galaxy S III صدای خروجی شفاف‌تری دارد و هیچ نقطه ضعفی ندارد از طرفی دیگر One X سطح صدای بالاتر از متوسط دارد که به ندرت در گوشی‌های هوشمند سطح بالا دیده می‌شود.

 تمام خصوصیات این دو گوشی زمانی که به هدفون متصل می‌شوند به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شود در بیشتر قسمت‌های آزمایش هنوز Galaxy S III بهتر عمل می‌کند اما One X تصمیم دارد در نهایت با تداخل کمتر صدای استریو نتیجه‌ی بهتری را به دست آورد اگر چه این نمی‌تواند برای جلوگیری از قرار دادن پرچمدار سامسونگ به عنوان یک دستگاه مورد علاقه کافی باشد.

Description: 324563753

 

Description: DFDFD

 

Description: GHGDHG

 

 

عمر باطری

 چیپ ست 4 هسته‌ای و صفحه نمایش HD که در حدود 4 اینچ یا بزرگ‌تر هستند در کل برای عمر باطری خوب نمی‌باشند اما مدعیان ما به خوبی خود را آماده کرده‌اند HTC One X با یک باطری تقریباً پر ظرفیت 1800 میلی‌آمپری مجهز شده است در حالی Galaxy S III با یک باطری تحسین برانگیز‌تر 2100 آمپری تجهیز شده است ما به شدت دنبال این موضوع هستیم که بیابیم که آیا 300 میلی آمپر بیشتر در Galaxy S III می‌تواند صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر و نبود هسته‌ی کم مصرف موجود در CPU آن را جبران کند به طور معمول ما با مدت زمان مکالمه در شبکه‌ی 3G شروع کردیم و مشاهده کردیم که هر دو رقیب کارآیی خوبی را نشان دادند با صفحات پر مصرف بزرگ هر دو دستگاه خوب ظاهر شدند. مکالمه با One X به مدت 9 ساعت و 57 دقیقه با یک شارژ به طول انجامید در حالی که مکالمه Galaxy S III با زمان غیر قابل باور 10 ساعت و 20 دقیقه طول کشید.

 

Description: 25434534

 

هر دو پرچمدار در آزمایش پایداری باطری در وب گردی کمتر توانستند ما را متقاعد کنند One X تنها 4 ساعت و 18 دقیقه در این آزمایش دوام آورد و Galaxy S III برای 5 ساعت و 17 دقیقه پاسخ‌گو بود ما حقیقتاً متعجب شدیم که Galaxy S III در این جا رتبه نخست را به دست آورد چون می‌دانیم که صفحات آمولد سازگاری خوبی با صفحات اینترنتی ندارند.

Description: 25432453

 

 

HTC One X در قسمت آزمایشات پخش ویدئوی ما شکست تحقیر‌آمیزی را تحمل کرد Galaxy S III قدرت بیشتری را برای بهره‌وری از استفاده‌ی خوب صفحه نمایش خود در این جا به کار برده است و یک دقیقه بیشتر از 10 ساعت نیاز داشت تا 90 درصد باطری آن خالی شود از طرف دیگر One X در مدت زمان کم‌تر از 6 ساعت پخش ویدئویی تسلیم شد.

 

Description: 546745675

 

تعجب آور نبود که گوشی هوشمند سامسونگ نتیجه را به نفع خود تمام کرد Galaxy S III رتبه‌ی استقامتی 43 ساعت را به دست آورد پیشنهاد می‌شود که Galaxy S III می‌تواند با یک بار شارژ مدت زمان 6 ساعت بیشتر را برای شما در مقابل رقیب خود به ارمغان آورد ، اگر شما از آن برای یک ساعت مکالمه‌ی تلفنی، وب‌گردی و پخش ویدئو در هر روز استفاده نمایید

 

Description: gsmarena_002

 

Description: gsmarena_003

 

سخن آخر

 بدون یک شخصیت بد هیچ داستان خوبی وجود ندارد و بدون بدی خوبی معنی پیدا نمی‌کند. اگر چه در این جا هیچ شخصیت بدی وجود ندارد زیرا داستان دیگری وجود دارد و آن تاریخ آندروید است که در حال ساخت است و ما خود را فریب نمی‌دهیم هر دوی این سوپر تلفن‌ها سال آینده به تاریخ خواهند پیوست با مقامی پایین‌تر. چیزی که ما سعی داریم بگوییم این است که هیچ گوشی هوشمند بهتری وجود ندارد تنها چیزی که هست این می‌باشد که کدام گوشی برای نیازهای شما لازم است. همیشه یک عضو سازشگر وجود دارد – وجود اندازه در مقابل صفحه‌ی نمایش، قدرت در برابر عمر باطری یا ظاهر در برابر دوام. چیزی که گوشی‌های هوشمند هیولایی مانند Galaxy S III و HTC One X سعی در انجام آن دارند ثابت کردن این موضوع است سازش غیر ممکن نیست.

Samsung Galaxy S III در پردازش مزیت‌های کمی دارد. GPU 400MP – Malli، ULP GeForce HTC One X  را شکست می‌دهد گذشته از این Galaxy S III یک صفحه نمایش 4.8 اینچی سوپر آمولد با کنتراست بالاتر، زاویه‌ی دید بیشتر، خوانایی بهتر در محیط باز دارد که باید از حالت فوق اشباعی و  انعطاف پذیری بهتر صفحه نمایش خود ممنون باشد.این گوشی از ماتریکس PenTile  استفاده می ‌کند اما تفاوت زیادی در سطوح ppi  ایجاد نمی‌کند.

 آزمایشات دوربین و ضبط ویدئو (در نور خوب) و کیفیت صدا تعداد بیشتری نقاط قوت برای Galaxy S III هستند و عمر باطری بیشتر و حافظه‌ی قابل افزایش را نیز می‌توان به آن‌ها اضافه کرد. نهایتاً سامسونگ تصمیم دارد گوشیهای پر قدرت خود را به نرم‌افزار‌های شسته رفته‌ای  مجهز کند که در حالی که بعضی از آن‌ها غیر قابل استفاده باشند (فناوری هنوز به آن نقطه نرسیده است که گوشی با صدا بتواند به شما کمک کند) بعضی دیگر بسیار جالب باشند ( ما واقعاً امکان تماس مستقیم و آماده به کار ماندن گوشی هوشمند را دوست داریم).

HTC One X نیز در این جنگ بدون سلاح نیست یکی از آن‌ها این است که در بین گوشی‌های هوشمند زیباترین ظاهر را دارد – ما با کسانی که Galaxy S III را زشت می‌نامند موافق نمی‌باشیم اما بدنه‌ی پلاستیکی Galaxy S III در برابر بدنه‌ی پلی کربنات مات One X چیز برای گفتن ندارد هم‌چنین One X بدون هیچ افزایش قیمتی با حافظه‌ی داخلی بیشتری ارایه می‌شود ( در حقیقت One X مقداری از S III ارزان‌تر است).

حقیقتاً دوربین One X در شرایط نور کم کارآیی بهتری دارد ما نباید این را فراموش کنیم که پرچمدار HTC در حال حاضر در بسیاری از کشور ها موجود است در حالی که Galaxy S III دو هفته‌ی دیگر از کارخانه خارج می‌شود.

 بعد از آن انتخاب بین TouchWiz  و Sense UI است، که کدام یک از لحاظ زیبا شناسی به یکدیگر برتری دارند. به هر حال با برگشت به آنجایی که شروع کردیم هر دو سوپر تلفن به مانند تاجی برای آندروید هستند. HTC One X زودتر به بازار آمد در حالی که ورود Galaxy S III کمی تأخیر داشته است.

 HTC One X: این همان چیزی است که پرچمدار آندروید باید به آن شییه باشد.

Samsung Galaxy S III: این همان چیزی است که پرچمدار آندروید باید مانند آن عمل کند.

 کاملاً واضح است که Samsung Galaxy S III نمی‌توانست به عنوان یک جانشین استاندارد قرار بگیرد اگرر رقیب پرقدرت آن یعنی One X نبود، هیچ چیزی برای تسلی دادن وجود ندارد و هیچ رتبه‌ی دومی وجود ندارد این یک جنگ منصفانه است و برنده‌ی نهایی آندروید است.                        

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۵/۶
s3

مهمان

۱۳۹۳/۴/۸
من خودم one x دارم ولی به نظر من s3 خیلی بهتره

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۶
من می موندم گلکسی اس تری بخرم یا اچ تی سی لطفا یکی راهنمایی کنه نمی دونم درکل کدوما بهتره

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۵
از ظر من که اچ تی سی دارم کیفیت صفحه اش از اس 3 بیش تره تازه با اچ تی سی کارهایی می شه کرد که با اس 3 نمیشه کرد اس 3 هم گوشی بسیار خوبی است اینایی که نوشتم برگرفته از سال ها تجربست

مهمان

۱۳۹۲/۹/۲
faghad 11.00 =))