خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی HTC ChaCha

بررسی تخصصی HTC ChaCha

تلفن همراهی با داشتن امکانات خوب و مقرون به صرفه در عین حال برای بعضی ها دست نیافتنی که شرکت HTC در هر صورت تلاش برای بدست آوردن امکانات جدید در گوشی های خود کرده است

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۴/۲۶

بررسی تخصصی HTC ChaCha

در واقع گوشی جدید HTC ChaCha در صف گوشی های رو به رشد آندروید قرار گرفته است . تلفن همراهی با داشتن امکانات خوب و مقرون به صرفه در عین حال برای بعضی ها دست نیافتنی که شرکت HTC در هر صورت تلاش برای بدست آوردن امکانات جدید در گوشی های خود کرده است . برای گوشی ChaCha چشم انداز و آینده ی خوبی در باراز پیش بینی شده است و نام دیگر آن را تلفن فیسبوک گذاشته اند .

image

چه کسی است که به یک گوشی هوشمند با امکانات برای اتصال به شبکه های اجتماعی نه بگوید ؟ تنها با فشردن یک دکمه ی کوچک آبی تعبیه شده بر روی گوشی به هدف خود دست پیدا می کنیم و با استفاده از صفحه کلید یکپارچه ی QWERTY آن ، که تایپ با آن راحت بوده و در شبکه های اجتماعی نیز کار راحت خواهد بود .

image

ویژگی های کلیدی :

- بدنه ی فلزی سبک و جمع جور
- صفحه نمایش 2.6 اینچی از نوع TFT capacitive touchscreen ، قابلیت نمایش 256k رنگ و با رزولوشن 320×480 پیکسل (HVGA) .
- چهار ردیف صفحه کلید کامل QWERTY و کلید اختصاصی FaceBook .
- دارای پردازنده ی ARMv6 800 MHz و 512 مگابایت RAM و 512 مگابایت ROM
- دارای آندروید 2.3.3 به نام Gingerbread
- پشتیبانی از چهارباند GSM و دو باند از 3G ،پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه
- دارای فناوری GPS با اتصال A-GPS و قطب نمای دیجیتالی
- دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار ، D1(480×720 پیکسل) فیلم برداری تا 30 فریم در ثانیه
- دارای پرت MicroUSB ( برای شارژ کردن )
- دارای کارت حافظه خارجی از نوع MiroSD که با گوشی 2 گیگابایت عرضه می شود و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .
- دارای خروجی استاندار صوتی 3.5 mm
- دارای شتاب سنج و حسگر حرکتی
- دارای BlueTooth نسخه ی 3
- ویرایشگر اسناد ( قابلیت دانلود رایگان از HTC Hub )
- دارای رادیو موج FM با RSD
- شکاره گیری هوشمند
- دوربین ثانویه جهت مکالمات تصویری

معایب اصلی :

- صفحه نمایش از نوع Landscape که نصب بسیاری از برنامه ها را با محدودیت همراه می سازد .
- عدم پشتیبانی از Adobe Flash در مرورگر
- عدم قابلیت تعویض سریع کارت حافظه
- دوربین در بخش فیلم برداری نا امید کننده است.

اگر قابلیت کلیدی این گوشی یعنی FaceBook را کنار بگذارید باز هم HTC ChaCha رقبای هم ردیف خود را کنار خواهد زد . هدف عرضه ی این گوشی جوانان هستند و صفحه کلید عالی QWERTY آن به طور کامل حامیان خود را جذب خواهد کرد و می توان به کیفیت خوب و فلز به کار رفته در آن نیز اشاره داشت که ChaCha را به کالایی لوکس و شیک مبدل می کند .

image
 
image

در بخش نرم افزاری این گوشی دارای آخرین نسخه آندروید یعنی 2.3.3 یا همان Gingerbread و آخرین نسخه از HTC home-brewed luncher می باشد . لازم به ذکر است که این گوشی یک دستگاه موسیقی فوق العاده نیز هست و در کارکرد روزانه هیچگاه از آن نکته ی منفی و زننده ای نخواهید دید .

نگاه 360 درجه به HTC ChaCha

HTC ChaCha به ابعاد 10.7×64.6×114.4 میلیمتر بوده و به صورت کاملا جمع و جور به نظر می رسد ، تنها این گوشی کمی اضافه وزن دارد و دارای 120 گرم وزن می باشد که وزن آن کمی بیش از حد انتظار است .

طراحی و ساخت .

تمامی ویژیگی های استفاده شده در طراحی این گوشی بسیار خوب و بجاست و نوار فلزی که حاوی نام تجاری گوشی بوده و در قسمت پشت گوشی کشیده شده است به زیبایی هرچه بیشتر آن افزوده است . آما آنچه که چندان خوشایند به نظر نمی رسد فاصله ی بین صفحه کلید QWERTY آن با چهار کلید لمسی که در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است ، که فضای زیادی بدون استفاده تا قسمت کلید های تماس ایجاد شده است که سازندگان می توانستند از صفحه نمایش بزرگتری نیز استفاده نمایند . همین فاصله بین صفحه نمایش و صفحه کلید شاید دلیلی باشد که Nokia E6 در نگاه اول با ارزش تر و زیبا تر جلوه کند.

image

نوار سفید رنگ پایین گوشی ما ره به یاد گوشی قدیمی HTC Hero می اندازد که دارای TrackBall بود اما در واقع ChaCha فاقد آن است و واقعا به آن نیز احتیاجی ندارد و کلید های چهار جهته آن همان دقت و کارایی را به کاربر می دهد .

در نهایت در این بخش می توان گفت که HTC ChaCha دارای ظاهری آراسته و بسیار محکم است و می توانید روی آن حساب باز کرد .

صفحه نمایش :

HTC ChaCha دارای صفحه نمایش Landscape 2.6 اینچی از نوع HVGA رزولوشن است و دارای وضوح تصویر خوب نسبت به صفحه نمایش مایل خود است . البته به کیفیت نه چندان عالی صفحه ChaCha نسبت به هم رده های خود می توان اشاره داشت و هیچگاه نمی توان آن را به صفحه نمایش های AMOLED و ما بقی مقایسه نمود اما نسبت به پولی که می دهید انتظارات شما را بر آورده خواهد ساخت .

در مقایسه با رقیب مستقیم خود یعنی Samsung Galaxy Pro B7510 با اینکه ChaCha دارای صفخه نمایش کوچک تری می باشد اما باز دارای کیفیتی بالاتر نسبت به این رقیب سامسونگی خود است .

image

صفحه نمایش ChaCha در زیر نور خورشید از خوانایی خوبی برخوردار نیست اما آنقدر هم شما را اذیت نمی کند که نتوانید با این گوشی کنار بیایید . صفحه نمایش این گوشی در هر آب و هوایی و حتی اگر بعضی از کنتراست ها را از دست بدهد خواناست و این فراتر از آن است که شما از یک گوشی ایده ال انتظار دارید .

در تست های صفخه نمایش که بر روی این گوشی و دیگر گوشی ها انجام دادیم ، صفحه نمایش ChaCha از لحاظ رتبه بسیار نزدیک به بهترین LCDs های بازار هم ردیف خود است . به جدول زیر توجه کنید :

image


صفحه کلید QWERTY

صفحه کلید 4 ردیفه QWERTY از قابلیت های مهم و قابل اشاره بر روی گوشی است و تمام کلید ها دارای طرحی مناسب هستند و کلید ها میانبری برای نماد های پر کاربرد ( مثل : , / ? / . / ! ) و یا قابلیت های کلیدی اند .

صفحه کلید اعداد در قسمت نیمه راست صفحه کلید تعبیه شده است و بر خلاف گوشی های دیگر که در ردیفی در بالای صفحه کلید قرار می گیرند ، البته این کار مطمئنا برای راحتی در تایپ نیست اما به طور حتم در هنگام کار با آن احساس خوشایندی خواهید داشت و این چیده مان اعداد شماره گیری را برای شما آسان می کند .

 

image

هدف طراحی کلید های 4 جهته در سمت راست صفحه کلید آن بوده است که در برنامه هایی مثل Navigation و یا در نرافزار ها و یا بازی ها بتوانید به راحتی با آن کار کنید .

بر روی صفحه نمایش کلید میانبری برای دوربین قرار داده شده است که با فشار دادن آن دوربین گوشی فعال شده و با فشار دادن مجدد آن می توان عکس برداری نمود و با فشار دادن مستمر آن می توان عکس هایی با فوکوس مطلوب تصویر برداری کرد .

در مورد کارایی صفحه کلید می توان به آن نمره ی قابل قبولی داد ، کلید های این صفحه کلید چندان بزرگ نیست اما با توجه به فاصله ی مناسب کلید های از یکدیگر سبب شده که تایپ و کار کردن با آن به راحتی صورت پذیرد .

در بالای صفحه کلید 4 کلید لمسی خازنی و 2 کلید برای تماس ها تعبیه شده است که کلید های لمسی عبارتند از : Home ، کلید بازگشت به عقب , منو و جستجو می باشد .

در مورد دکمه های خازنی آن نمی توان چندان صحبت کرد زیرا دارای امکانات معمول مانند سایر HTC ها هستند . از قابلیت آنها می توان به امکان Switch کردن با نگاه داشتن دکمه ی Home ، قابلیت جستجوی صوتی با نگاه داشتن دکمه ی Search اشاره داشت .

نکته قابل ملاحظه ای که بر روی این گوشی تعبیه شده است، دکمه ی مجزا برای اتصال به شبکه اجتماعی Facebook است که این کلید درست در زیر صفحه کلید گسترده ی آن قرار دارد . این دکمه ای اختصاصی برای گوشی های اچ تی سی به حساب نمی آید ولی می تواند بازار خوبی را برای ChaCha برای این ویژگی خوب آن انتظار داشت .

image

کلید Facebook به شما این امکان را می دهید تا سریع به فیسبوک خود متصل شوید و با نگاه داشتن ان به مکان های مختلف فیسبوک بروید و یا هر چه را که در صفحه نمایش خود می بینید با فشار دادن این دکمه در فیسبوک خود می توانید به اشتراک بگذارید . به طور مثال اگر می خواهید عکسی را به فیسبوک خود بفرستید کافی است که ان عکس مورد نظر را باز کنید و با زدن دکمه ی Facebook ان را در صفحه ی Facebook خود قرار دهید .

در بالای صفحه نمایش خروجی صدای گوشی ، دوربین جهت مکالمات تصویری و حسگر مجاورت ( Proximity ) را مشاهده خواهید کرد .

image

در سمت چپ گوشی HTC ChaCha کلید تنظیمات صدا قرار داده شده است و این کلید ها چندان که باید راحت باشند راحت نیستند و کمی پایین تر از آن درگاه MicroUSB قرار دارد که این درگاه بدون پوشش بوده و با استفاده از آن لازم نیست که گوشی ChaCha خود را تنها با برق شهر شارژ نمایید بلکه با استفاده از اتصال آن به کامپیوتر نیز می توانید گوشی خود را مجددا شارژ نمایید .

image
image

کناره ی سمت راست گوشی خالی از هر گونه دکمه ، درگاه و ... است . در پایین گوشی نیز تنها می توانید قسمت ورودی صدا را مشاهده نمایید . در بالای گوشی خروجی استاندار صوتی 3.5 میلیمتری فاقد هر گونه پوشش قرار دارد و در کنار آن کلید روشن خاموش / قفل صفحه کلید تعبیه شده است که خیلی شباهتی به کلید تنظیم صدا دارد و در واقع کمی تخت تر و نازک تر شده است و فشار دادن آن در ابتدا کار ساده ای نیست اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد .

image

حال به قسمت پشت ChaCha می رسیم . در پشت گوشی یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک تعبیه شده است و در کناره های این دوربین ، فلش از نوع LED و اسپیکر گوشی قرار داده شده است .

image

برای دسترسی به باتری ChaCha باید قسمت پایین پشت ChaCha را به طرف پایین کشید که این کار به دلیل سفت و محکم بودن در پوش باتری با کمی زحمت انجام می شود . باتری ChaCha در حدود 660 ساعت در حالت اماده باش و 7 ساعت و 30 دقیقه در حالت مکالمه کاربران را پشتیبانی می کند . شاید این آمار متوسط به نظر برسد اما در حقیقت این گوشی در شرایط سخت و استفاده ی مداوم و سخت حدود 2 روز و نیم شارژ خواهد داشت که در مقایسه با آندروید های دیگر بهتر عمل کرده است .

متاسفانه جایگاه قرار گیری رم MicroSD در کنار باتری قرار داده شده است که تعویض آن بدون خارج کردن باتری امکان پذیر نیست که از نکات منفی آن به حساب می آید .

image

رابط کاربری

HTC ChaCha به صورت پیش فرض دارای نسخه آندروید 2.3 بوده که همانند معمول از پوسته HTC Sense اما با کمی تغییر استفاده می کند . . اما این گوشی از ورژن 2.1 برای Messenger استفاده می کند و دارای امکاناتی جدید است .

بر روی خروجی صفحه نمایش آن بیش از پیش کار شده است تا بتوانند محتوا را هر چه بهتر در صفحه نمایش Landscape خود نمایش دهد. در زمان استفاده از آن در قسمت صفحه ی اصلی ( Home Page ) – 2 دکمه مجازی در اختیار کار بر قرار دارد که سمت چپی به بخش App و سمت راستی به بخش Personalize (شخصی سازی ) ارجاع می دهد و برای برگشتن به صفحه ی اصلی می توانید از کلید لمسی Home استفاده نمود . نوار ابزار پایین صفحه نمایش ، تنها به شما نشان می دهد که در کدام صفحه ی شخصی خود قرار دارید و این نوار بعد از چند ثانیه به صورت اتوماتیک از نظر پنهان می شود .

image
image
image

حالت دیگر نمایش که به توضیح آن خواهیم پرداخت حالت Leap است . با استفاده از آن می توان از صفحه ای به صفحه ای دیگر در مدت زمان اندک بروید یا به مرتب سازی آنها بپردازید . برای دستیابی به حالت Leap در HTC ChaCha با فشردن دکمه ی Home در زمانی که در صفحه ی اصلی قرار دارید و یا حالتی که می خواهید بر روی صفحه نمایش مولتی تاچ زوم کنید با استفاده از 2 انگشت به حالت Leap دست پیدا کنید ، که در این حالت 7 صفحه ی تعبیه شده روی گوشی به صورت کوچک شده و در کنار هم نمایش پیدا خواهند کرد و با فشردن هر کدام از آن صفحات می توانید به صورت مستقیم به آن صفحه هدایت شوید و بدین ترتیب کار هدایت بین صفحات مختلف آسان خواهد شد .

image
image

کلید های تماس که در بالای صفحه کلید و زیر صفحه نمایش قرار دارد ، کلید سبز رنگ شما را به بخش تماس ها هدایت می کند و کلید قرمز رنگ نیز برای قطع تماس ها و در بعضی اوقات برگشتن به صفحه اصلی است ، که در بعضی مواقع تناقض دارد .

برای HTC ChaCha هفت صفحه شخصی تعبیه شده است و امکانی مبنی بر حذف کردن صفحه ای یا افزودن صفحه ای جدید وجود ندارد و با توجه به انواع ویجت هایی که گوشی در اختیار شما می گذارد مطمئنا به تمام این صفحات احتیاج خواهید داشت .

رابط کاربری HTC Sense پنج تنظیم متفاوت برای صفحات را در اختیار شما قرار می دهد و هر صحنه تصویر پس زمینه و ویجت های موجود در صفحه را تغییر می دهد به طور مثال صحنه ی Work از ویجت سهام استفاده می کند در حالیکه صحنه ی Social ار ویجت Twitter بهره می برد . انتخاب صحنه ها از یک حالت 3 بعدی زیبا بهره می برد ولی کارایی آنها همانند قبل است و شما همچنین می توانید به تغییر دادن صحنه های پیش فرض بپردازید .

سوییچ بین صحنه ها به طور تقریبی به چند ثانیه زمان احتیاج دارد اما دارای قابلیت های سفارش سازی بسیاری توسط کاربر بوده و این امر است که HTC را در این زمینه نسبت به رقبای خود کمی پیشتاز نموده است .

image
image
image

HTC Sense گزینه ی دیگری به نام Skin ( پوسته ) را نیز به عنوان یک سفارشی ساز در اختیار کاربر قرار می دهد که هر کدام از این Skin ها شکل ظاهری ، ظاهر اغلب کلید های صفحات ، نرم افزار ها و منو ها و دیگر آیتم های موجود را تغییر می دهد و هر یک از این پوسته ها با یک پس زمینه ی اختصاصی است و از مجموعه زنگ های متفاوت برای عناصر رابط استفاده می کند . همچنین آنها می توانند بر روی صفحه اصلی ، نوع قفل شدن صفحه و ویجت ها نیر تاثیر بگذارند . متاسفانه HTC ChaCha با 2 پوسته ی از قبل نصب شده عرضه می شود که برای دریافت پوسته های جدید و متنوع می توانید به HTC Hub رجوع کنید و پوسته های مورد نظر خود را دریافت نمایید .

image
image

منوی اصلی از چارچوب معمولی بهره می برد و با استفاده از Scroll ای که به صورت عمودی تعبیه شده است می توانید به ورق زدن صفحات بپردازید و این امکان وجود دارد که از نمای لیستی نیز استفاده نمایید . همچنین با استفاده ار صفحه کلید می توانید از طریق پیمایش الفبایی خیلی سریع به نرم افزار یا برنامه ی مورد نیاز خود دست یابید .

image
image

منوی اصلی ChaCha دارای نواری شامل تمام برنامه های و نرم افزار ها ، برنامه های پرکاربرد توسط کاربر ، علاقه مندی های کاربر است که این امکان را به کاربر می دهد تا سریعتر به هدف خویش برسد و زمانی این قابلیت خاصیت خود را نشان می دهد که تعداد برنامه های نصب شده بر روی گوشی زیاد باشد .

image
image

با فشردن دکمه ی Personalize وارد این بخش می شوید که می توانید در بخش Display ، صحنه ها و پس زمینه ها را تغییر دهید و در بخش Item To Home می توانید ویجت ها ، میانبر ها و پوشه ها را ساماندهی کرده و در نهایت در بخش صداها می توانید زنگ ها ، Alarm ها و هشدار دهنده ها را نتخاب نمایید .

image
image

در بخش ویجت ها ، دو نوع ویجت ( HTC / Android ) در یک صفحه قرار گرفته اند که تعداد ویجت هایی که می توانید انتخاب کنید بسیار زیاد است و شاید 7 صفحه شخصی را کم بدانید و می توانید ویجت های جدید را نیز از HTC Hub دریافت نمایید .

image
image

وقتی یک ویجت را انتخاب می کنید می توانید از بین نسخه ها و استایل های متفاوت آن یکی را انتخاب کنید و لازم به ذکر است که هر ویجت حداقل دارای 2 استایل و 2 سایز می باشد . برای مثال ChaCha دارای 5 نوع ساعت متفاوت با سایز های مختلف است که می توانید یکی را انتخاب کنید . اما بهتر است از ویجت های بزرگ استفاده کنیم ! چون در ChaCha به دلیل صفحه نمایش Landscape آن استفاده از ویجت های کوچک باعث ناخوانا شدن آنها می شود .

image
image
image
image

برخی از این ویجت ها قابلیت عملیاتی متفاوتی دارند . برای نمونه ویجت Twitter را به بحث می گذاریم : یک نسخه از آن ، بروز رسانی افرادی که دنبال می کنید را نشان می دهد و به شما این امکان را می دهد که شما هم صفحه ی خود را به روز رسانی کنید .نسخه ی دیگر تنها اجازه ی ارسال و به روز رسانی صفحه Twitter را می دهد و اما نسخه ی دیگر تنها اجازه ی مشاهده ی بروز رسانی افرادی که دنبال می کنید را به شما می دهد و این اجازه را به شما نمی دهد که Twitter خود را بروز رسانی کنید .

image
image
image

ناحیه ی Notification ها نسبت به نسخه های دیگر آسانتر شده است و کارکردن با آن راحت است . این ناحیه با رویداد های ongoing / missed مرتب شده است و شاید برخی از افراد از این ناحیه تنها برای سوییچ کردن بین نرم افزار ها بهره می برند در حالی که امکان دسترسی به Wi-Fi و GPS را آسانتر می نماید .

image
image

در بخش پردازنده در ابتدا امید چندانی به پردازنده ی آن نداشتیم . اما زمانی که شرکت HTC اعلام کرد که پردازنده ی آن را از 600 به 800 MHz ارتقا خواهد داد که با این ارتقا نیاز ها را در حد معقول بر آورده خواهد ساخت. درمقایسه ، پردازنده ی ChaCha همتراز با گوشی Samsung Galaxy Ace قرار می گیرد و بالاتر از خویشاوند خود یعنی HTC WildFires قرار می گیرد .

ChaCha دارای قفل صفحه نمایش جذابی می باشد . در حالت عادی صفحه اصلی دارای 4 میانبر ( Shortcuts ) و یک حلقه در پایین صفحه نمایش می باشد که برای بازکردن قفل صفحه نمایش باید آن حلقه را به سمت وسط صفحه نمایش بکشیم و یا اینکه هر کدام از آیکون های انتخابی را به عنوان عنصر باز کننده قرار دهیم و با کشیدن ان به وسط حلقه اقدام به باز کردن قفل صفحه نمایش کنیم .

image
image
image

از قابلیت های ویژه ی ChaCha می توان به بوت سریع آن اشاره داشت که مدت زمان اندکی لازم است اما در صورتی که باتری از گوشی خارج شود شروع مجدد ان کمی طولانی خواهد بود و نکته جالب دیگر در قسمت Web Browser آن می باشد که قابلیت Restore Section را داراست و به شما این امکان را می دهد که صفحاتی را که مشاهده نموده اید و به دلیلی از برنامه خارج شدید یا ... را بتوانید Restore کرده و دوباره از انها به راحتی استفاده نمایید .

دفترچه تلفن کارآمد

ChaCha دارای یکی از بهترین دفترچه تلفن ها می باشد و تمام جزئیات آن را می توانید در صفحه نمایش مشاهده نمایید . با انتخاب یک نام در دفترچه تلفن شما می توانید اطلاعات اولیه آن مانند : نام ، عکس مخاطب ، شماره تماس ، ایمیل و ... را مشاهده نمایید و در Tab های بعدی اطلاعات بیشتری را از مخاطب خود از قبیل ایمیل ها و لیست نمایش ها و ... داشته باشید .

image
image

در Tab دوم شما می توانید Message هایی که از طرف مخاطب مورد نظر دریافت کردید را مشاهده کنید که این امکان بسیار کار آمد است و در قست Tab سوم می توانید ایمیل هایی که با مخاطب مورد نظر رد و بدل کردید را مشاهده نمایید و دو Tab بعدی برای بروز رسانی های facebook و آلبوم تصاویر مخاطب در Facebook یا Flickr می باشد و Tab آخر مربوط به Call History است .

image
image

شما امکانات متفاوتی در دفترچه تلفن ChaCha خواهید داشت ، این امکانات از قبیل دسته بندی و ساخت گروهی از مخاطبین مورد علاقه و یا فیلتر کردن مخاطبین بر اساس یک ویژگی می باشد . در بخش اضافه کردن یک مخاطب شما فیلد های زیادی در اختیار دارید و یا حتی می توانید جزئیات بیشتر نیز به مخاطب اضافه نمایید . روش جالب و جدید ChaCha این است که شما می توانید لینک FaceBook شخص مورد نظر خود را در اختیار دفترچه تلفن قرار داده و تمامی اطلاعات او از قبیل تاریخ تولد ، ایمیل و ... به لیست به صورت خودکار اضافه شود .

image
image
image

تماس و شماره گیری هوشمند

از لحاظ آنتن دهی و کیفیت صدا ارسالی و دریافتی می توان به ChaCha نمره ی قابل قبولی داد و در آینده برای شما هیچ مشکلی به وجود نخواهد آورد .

image
image

 ChaCha از 2 دکمه ی سبز و قرمز برای برقراری تماس و قطع تماس بهره می برد که در کمتر گوشی هوشمندی دیده می شود . HTC ChaCha هم از شماره گیری هوشمند و هم از شماره گیری صوتی پشتیبانی می کند .در بخش تست بلندگو ( Load Speaker ) نمره ای کمتر از میانگین را دریافت می کند که چندان خبر خوشایندی نیست . می توانید به جدول مقایسه ای زیر توجه کنید :
 

پیام رسانی با استفاده از QWERTY :

در بخش پیام رسانی می توان گفت که ChaCha تقریبا کامل است و انواع رایج پیام ها از قبیل SMS ، MMS ، E-Mail و شبکه های اجتماعی مانند Facebook و یا Gtalk و Twitter را پشتیبانی می کند .

همانند سایز گوشی های مبتنی بر آندروید ، اگر تنها یک پیام کوتاه داشته باشید خطی در ناحیه یادآوری ها یا Notification Area شامل نام فرستنده و بخشی از پیام نمایش داده می شود و اگر بیش از یک پیام داشته باشید تنها تعداد پیام های دریافتی به شما نمایش داده می شود و با اشاره بر روی آنها به بخش پیام رسانی منتقل می شوید . در بخش پیام رسانی ، پیام ها به صورت لیست طبقه بندی شده با نام مخاطبین ( و یا عکس آنها ) نمایش داده می شود و با ورود به هر یک از آنها لیست گفتگو های شما با آن مخاطب بر اساس تاریخ نمایان می شود که پیام های جدید در انتهای آنها قرار دارد .

image
image

کادر ارسال پیام در حالت افقی قرار دارد که نیمی از صفحه نمایش را اشغال می کند و بسیار بزرگ و کار آمد است و برای افزودن گیرندگان ، باید نام وی را تایپ نمایید یا از میان مخاطبین انتخاب نمایید . کادر درج متن بزرگ بوده و استفاده از صفحه کلید QWERTY بسیار راحت است . با فشردن و نگه داشتن کادر متنی به عملگر هایی چون Copy ، Paste و Cut دست پیدا می کنید . می توانید متن کپی شده را از هر نرم افزار که می خواهید مانند ایمیل ، یادداشت ها ، چت ها و ... Paste نمایید . همچنین با فشردن صفحه و نگه داشتن انگشتتان ذره بینی نمایان می شود که امکان حرکت دقیق اشاره گر را مهیا می کند .

تبدیل SMS به MMS بسیار آسان صورت می پذیرد ، هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام هایتان اضافه می کنید ، به صورت خودکار به MMS تبدیل می شود ، شما می توانید تنها با اضافه کردن یک عکس یا یک فایل صوتی همراه متن و یا مجموعه ای از آنها استفاده نمایید .

image
image
image

همانطور که گفته شد کار با صفحه کلید ChaCha بسیار راحت است و در بخش تایپ امکانات دیگری از قبیل Spell Checker دارد که با تایپ غلط یک لغت ، صحیح آن و یا گزینه های نزدیک به آن را نمایش می دهد و شما می توانید به اصلاح آن بپردازید و یا لغت مورد نظر را اضافه نمایید تا در دفعات بعد به راحتی بتوانید از آن استفاده نمایید

image
image

ایمیل ها

HTC ChaCha به همراه دو نرم افزار ایمیل یعنی نرم افزار قدیمی Gmail و نرم افزار HTC Mail که تمامی حساب های کاربری ایمیل تان را در یک صندوق به نمایش می گذارد ، عرضه می شود . نرم افزار Gmail از حالت نمایش ویژه و خاص حمایت کرده و می تواند برای اداره ی همزمان چند حساب کاربری Gmail به کار برده شود. نرم افزار استاندارد HTC Mail امکانات متنوعی را به شما می دهد از قبیل مرتب سازی inbox که شما می توانید به گونه ای مرتب سازی کنید که تنها ایمیل های خوانده نشده و یا ایمیل های محبوب و یا ایمیل هایی که حاوی فایل ضمیمه هستند را مشاهده نمایید .

image
image

HTC Mail هم توانایی پشتیبانی از چند حساب کاربری آن هم نه فقط از Gmail را داراست . با افزودن چند حساب کاربری ، امکان مشاهده تک تک آنها به صورت مجزا وجود دارد و می توانید از بخش All برای دیدن همه ی آنها به صورت زمان استفاده نمایید . هر کدام از حساب های کاربری با رنگ خاصی مشخص می شوند ، بنابراین سریعا می توانید تشخیص دهید که کدام ایمیل مربوط به کدام حساب کاربری شما است . البته امکان مرتب کردن ایمیل ها ( هم به صورت صعودی و هم نزولی ) بر طبق تاریخ ، موضوع ، فرستنده و ... امکان پذیر است .

image
image
image

به سختی می توان گفت که HTC در بخش ایمیل ها چیزی از رقبا کمتر دارد و تنظیمات سرویس دهنده ی مشهور ایمیل به صورت خودکار انجام می گیرد و از حساب های کاربری POP/IMAP و همینطور Active Sync پشتیبانی می کند

گالری تصاویر

گالری ChaCha دارای لیست معمولی مانند منوها به همراه پیش نمایش کوچکی از آنها است . نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن محل ذخیره شدن نصاویر و ویدیو ، آنها را می یابد .

عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجازی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام انها همنام همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار آسان کرده و می توانید همانند نرم افزار File Manager با گالری آن کار کنید .

image
image

هر زیر آلبوم با پیش نمایشی کوچک از آخرین عکس ذخیره شده در آن مشخص می شود ، همچنین در این نرم افزار میانبری به دوربین تعبیه شده است که تنها در هنگام مرور زیر پوشه ها فعال است .

در این بخش و در قسمت سمت راست صفحه نمایش 3 کلید مجازی تعبیه شده است : یکی از آنها امکان دسترسی به پوشه های واقعی تصاویر را مهیا می کند ، یکی برای Facebook در نظر گرفته شده و دیگری نیز میانبری به Flickr است . این دو میانبر آخرین عکس های پست شده توسط هر حساب و یا ارسال توسط دوستان را نمایش می دهد .

image
image

اشتراک گذاری عکس های در ChaCha بسیار ساده است . تنها کافی است با استفاده از فشردن دکمه ی Share فایل مورد نظر خود را از طریق Bluetooth یا ایمیل ارسال نمایید و یا در سایت هایی مانند Facebook یا Twitter و یا سایت های مرجع عکسی مانند Picasa یا Flickr به اشتراک بگذارید . همچنین فایل های ویدیویی خود را به آسانی می توانید به صورت مستقیم در YouTube قرار دهید .

فرستادن عکس ها آسانتر از آن چیزی است که تصور می کنید . برای ارسال عکس مورد نظر و یا آلبوم مورد نظر کافی است که دکمه مجزای Facebook که بر روی گوشی تعبیه شده است را فشار دهید تا به آسانی بتوانید عکس ها را به حساب Facebook خود ارسال نمایید .

در HTC ChaCha می توانید عکس ها را به صورت جداگانه و یا به صورت آلبوم حذف نمایید ، اما امکان کپی و Paste کردن آنها وجود ندارد و برای این کار شما احتیاج به نرم افزار File Manager خواهید داشت .

گوشی ChaCha از فناوری مالتی تاچ پشتیبانی می کند و شما می توانید ار تمامی مزایای این فناوری به هنگام مرور عکس ها بهره ببرید . با استفاده از ضربات دوگانه بر روی صفحه نمایش می توانید بر روی عکس مورد نظر بزرگنمایی انجام دهید .

پخش کننده ویدیویی با پشتیبانی خوب از فرمت ها در عین حال محدود

می توان از طریق زیر پوشه All Videos در گالری یا میانبر Video در منوی اصلی به ویدیو های ذخیره شده بر روی گوشی رجوع کرد . ویدیو ها در ChaCha به صورت فول اسکرین و گسترده نمایش داده می شود و از زیر نویس و DLNA و SRS پشتیبانی نمی کند .

پخش کننده ویدیویی در پشتیبانی از فرمت های ویدیویی عملکرد خوبی دارد و ویدیوهایی با فرمت MP4 ، WMV ، AVI ، DivX و XviD را پشتیبانی می کند . اما در پخش فال های MKV چون اغلب به صور ویدیوهای HD هستند مشکل دارد و نمی تواند این فایا های ویدیویی را اجرا نماید . این بخش دارای محدودیت های حجمی نیر می باشد .

image
image

پخش کننده موسیقی بدون Equalizer :

پخش کننده استاندارد موسیقی با عنوان Artists section مشخص شده است اما به آسانی می توانید به هر گدام از tab هایی که در سمت راست آن تعبیه شده است رجوع کنید که شامل : Albums ، All Songs ، PlayLists می باشد .

image
image

رابط کاربری Now Playing این امکان را به کاربران می دهد که با کشیدن انگشت به طرفین به آهنگ های قبل و یا بعد بروند و یا اگر می خواهد از بیش از یک آهنگ عبور کنند می توانند این حرکت را برای مشاهده ی کامل لیست نیز تنظیم نمایند و به لیست باز گردند و آهنگ مورد نظر را انتخاب نمایند .

در محیط پخش موزیک در دکمه ای مجازی که در بالا سمت راست تعبیه شده است امکان Shuffle و Repeat را به کاربران می دهد و دکمه دیگری که در پایین آن تعبیه شده است با استفاده از آن می توان فال صوتی را با استفاده از Bluetooth ، Email و یا Message ارسال نمایید و یا به عنوان زنگ موبایل خود قرار دهید .

image
image

تنها چیزی که این بخش از وجود آن بی بهره است قابلیت Equalizer است که ChaCha فاقد این امکان است در حالی که بسیاری از گوشی های مدرن و هوشمند از این قابلیت بهره می برند .

image
image

رادیو FM :

ChaCha به یک رادیو اف ام تجهیز شده است که رابط ساده ای دارد . این رادیو به طور خودکار به جستجو فرکانس ها پرداخته و آنها را ذخیره سازی می نماید و شما می توانید به آنها اضافه یا کم نمایید . این گوشی از RDS هم پشتیبانی می کند و از طریق اسپیکر گوشی هم قابلیت پخش را داراست . تنها نکته ی آزار دهنده در زمان اجرا رادیو و خروج از آن این است که مدت زمانی ( در حدود 5 ثانیه ) به طول می انجامد .

کیفیت صدای قابل قبول :

قطعا جوانان از کیفیت این گوشی راضی خواهند بود و در واقع می توان ChaCha را یک موزیک پلیر قابل حمل دانست و ChaCha در تست کیفیت صدا به خوبی نسبت به رقبای خود عمل کرده است و هنگامی که گوشی خود را به یک تقویت کننده صوتی خارجی متصل می کنید ، به غیر از میزان اندک سیگنال های نا خواسته ، سایز مشخصه ها عالی هستند و نمره خوبی می توان به آن داد .

عملکرد صدا در زمانی که به HeadPhone متصل می شود متشابه است و سیگنال های ناخواسته کمی افزایش پیدا می کند اما رتبه ای خوبی دارد و در نهایت صدای خروجی از هدفون کم است .

image



دوربین 5 مگاپیکسلی ChaCha :

HTC ChaCha دارای دوربین 5 مگاپیکسلی که توانایی ثبت عکس با حداکثر رزولوشن 1952×2592 پیکسل را داراست . دوربین آن توانایی فیلم برداری 24 فریم در ثانیه (480×720)D1 پیکسل را داراست . این گوشی دارای یک فلاش LED نیز می باشد که در حالت فیلم برداری نیز می توان از آن استفاده نمود .

رابط دوربین مانند دیگر HTC ها بوده و تنها تفاوت های جزئی را تجربه کرده است . در پایین صفحه نمایش یک دکمه ی مجازی برای شاتر تعبیه شده است و در چپ آن بزرگنمایی و در راست آن کنترل کننده ها قرار دارد که در این قسمت سوییچ بین فیلم برداری و عکس بداری ، تنظیمات فلاش و ... جای داده شده است . برای رفتن به منوی تنظیمات با استفاده از کلید Menu می توانید به این قسمت مراجعه کنید ، که در این قسمت تنظیماتی از قبیل ISO ، سایز عکس برداری و ... را داریم . این دوربین دارای امکاناتی همچون تشخیص چهره ، فوکوس لمسی و برچسب گذاری جغرافیایی تصویر است .

image
image

دوربین قابلیت فوکوس مداوم خودکار را دارد که در هنگام حرکت گوشی ، فوکوس به صورت خودکار تنظیم می کند و به دلیل عدم تعبیه کلید سخت افزاری شاتر این قابلیت بسیار مفید است ، همچنین عکس های گرفته شده را می توان به صورت مستقیم در اکانت FaceBook قرار داد و به عنوان Back up از آنها استفاده نمود .

دوربین ChaCha نمی تواند جادو کند و باید در حد خود ، از آن انتظار داشت ، عکس های گرفته شده از آن دارای نویز ( Noise ) های گسترده می باشد . البته نا گفته نماند که گوشی که در اختیار ما بود دارای مشکل لنز بود اما شما نیز توجه داشته باشید که در هنگام خرید این گوشی حتما لنز آن را چک کنید .

D1 ویدیو :

رابط فیلم برداری ChaCha همانند دیگر گوشی ها است و فیلم برداری دارای تنظیمات زیادی نیست . شما می توانید رزولوشن ، White Balance ، نور و صدا را تنظیم کرده و می توانید جلوه هایی نیز اضافه نمایید .

image
image

فوکوس اتوماتیک در اینجا هم کار می کند اما پیش از زمانی که شروع به فیلم برداری نمایید ، بعد از شروع کار ، فوکوس قفل شده و با کم و زیاد شدن فاصله تغییری نمی کند مگر اینکه به صفحه نمایش اشاره نمایید .

ویدیو های ضبط شده با فرمت 3GP ذخیزه سازی می شود و جزئیات محیط فیلم برداری شده قابل قبول است . اما ChaCha تلاش زیادی کرده تا در فیلم برداری با 22-23 فریم باقی بماند در حالی که این گوشی برای فیلم برداری با 30 فریم در ثانیه طراحی و برنامه ریزی شده است .

امکانات ارتباطی :

HTC ChaCha با مجموعه کاملی از امکانات ارتباطی عرضه می شود . این گوشی از پشتیبانی چهار باند GSM / GPRS / EDGE و همینطور پشتیبانی از شبکه های 3G با سرعت بالا برخوردار است . از نظر امکانات ارتباطی محلی ، گوشی به Wi-Fi b/g/n فاقد DLNA مجهز است . بلوتوث این گوشی نسخه 3 است اما نمی توان انتظار سرعت بالایی از این بلوتوث داشت .

با اتصال کابل MicroUSB به گوشی ، لیست طویلی از گزینه ها در اختیار شما قرار داده می شود . گزینه های ساده ای چون Charge Only (فقط شارژ کردن گوشی) ، Disk Drive ( اتصال حافظه ی خارجی به عنوان یک درایو ذخیره ساز ) و HTC Sync ( برای همگام سازی گوشی با HTC pc Suite ) و USB Tethering ( برای تبدیل گوشی به یک مودم و استفاده از آن ) در لیست دیده می شود .

image
image
image

گزینه ی بعدی HTC Portable Hotspot است که با استفاده از این نرم افزار امکان اتصال تا 8 ابزار دیگر از طریق گوشی به اینترنت فراهم می سازد . می توانید شبکه خود را با استفاده از WEP ، WPA و WPA2 رمز گذاری کنید و تنها اجازه اتصال کاربران مجاز را مهیا نمایید ، می توانید در صورتی که 5 دقیقه تا 10 دقیقه از برنامه استفاده ای نشد ، آن را برای خروج خودکار تنظیم نمایید . بدین گونه از هدر رفتن باتری هم جلوگیری خواهید کرد .

مرورگری خوب و عدم پشتیبانی از Flash :

HTC ChaCha دارای آخرین نسخه از مرور گر آندروید 2.3 می باشد که امکانات و مزایایی را نسبت به HTC Froyo فراهم می سازد ، اما در قالب Flash کامل نیست . از طرف دیگر صفحه نمایش آن تجربه ای از وبگردی خوبی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد .

image
image

مرورگر ChaCha از روش بزرگنمایی دو ضربه ای ، Pinch Zooming و کلید های مجازی اختصاصی پشتیبانی می کند . کلید های حرکت رو به جلو و عقب در صفحات ، امکان اضافه کردن و مشاهده نمودن لیست BookMark ها و مدیریت و بازکردن لبه های جدید به چشم می خورد .

در صفحات وب شما می توانید متنی را انتخاب نمایید و آن متن انتخابی را Copy نمایید و آن لغت را در Quick Look Up به جستجو بگذارید و یا آن را در Message یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

image
image

لیست BookMark ها پیش نمایشی از صفحات اضافه شده به این فهرست را نمایش می دهد ، علاوه بر تاریخچه مرور صفحات وب ، فهرستی هم به عنوان " بیشترین بازدید شده ها " در اختیار شما قرار می دهد . لبه ها به صورت کارت های 3 بعدی به نمایش در می آیند و می توانید از Pinch Zooming نیز برای مدیریت بهتر آنها بهره بگیرید . این روش بسیار جذاب است ، اما باز کردن چند لبه به صورت همزمان سبب خواهد شد که از سرعت مرورگر کاسته شود .

image
image

مرورگر وب ChaCha از پشتیبانی از فایل های ویدیویی P240 برخوردار است اما نمی توان فایل های P360 را مشاهده نمود . با این حال می توانید برای سهولت کار از نرم افزار youtube استفاده کنید و ناگفته نماند که با این گوشی هرگز نمی توانید بازی های فلش را اجرا کنید .

سازمان دهنده ها :

تقویم ChaCha دارای چهار حالت نمایش به صورت جلسه ، روزانه ، هفتگی و ماهانه را دارد . افزودن رویداد جدید آسان است و به سرعت انجام خواهید داد . می توانید به هر رویداد هشداری را به عنوان یاد آوری اختصاص دهید . حالت نمایش صورت جلسه ، به شما این اجازه را می دهد که به مرور رویداد های روز های اخیر و یا آینده بپردازید و با استفاده از این حالت می توانید قرارهای چند روز آینده ی خود را چک نمایید .

image
image

نرم افزار Quick Office به صورت پیش فرض در ChaCha تعبیه نشده است و جای نگرانی نیست زیرا به راحتی می توانید این نرم افزار کاربردی را به صورت رایگان از HTC Hub دریافت نمایید و با استفاده از آن می توانید فایل های آفیس را مشاهده نمایید . می توانید فایل های Word و Excel را نیز ویرایش نمایید ، اما امکان ویرایش اسناد Power point نیست و تنها می توانید آنها را مشاهده نمایید . نا گفته نماند که Quick Office از فایل های آفیس 2007 نیز پشتیبانی می کند و Quick Office در ChaCha دارای سرعت چشم گیری نیست ولی در حد معمولی قرار دارد .

image
image

ماشین حساب ChaCha به اندازه ای بزرگ است که کل صفحه نمایش را به خود اختصاص دهد و کار کردن با آن نیز آسان خواهد بود .

ChaCha از نرم افزار Alarm پیشرفته ای بهره می برد که امکان تنظیم تعداد زیادی Alarm با زمان های متفاوت و الگو های تکرار اختصاصی فراهم می کند . نرم افزار Desk Clock گوشی شما را به یک ساعت رو میزی خوب تبدیل می کند . این نرم افزار ساعت و تاریخ را نمایش داده و به شما اجازه می دهد که نور صفحه نمایش را برای صرفه جویی در مصرف باتری خاموش نمایید .

image
image
image

نرم افزار Word clock به شما این امکان را می دهد که زمان را در چندین نقطه از جهان چک نمایید . اگر بخواهید در هنگام ورزش کردن هم از گوشی خود استفاده کنید می توانید از کرنومتر و تایمر پیشرفته ی گوشی خود کمک بگیرید .

image
image
image

نرم افزار Stock که در واقع همان Yahoo finance می باشد که شما را از هر بار جستجو در مورد بازار سهام بی نیاز می کند . نرم افزار Weather از سرویس پیش بینی وضع آب و هوای Yahoo استفاده می کند که شما را در دانستن شرایط آب و هوایی آینده یاری می کند .

نرم افزار Quick Look Up هم در جستجو به شما کمک خواهد کرد . این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن عبارتی ، مقاله ی مرتبط به آن را در Wikipedia مشاهده نمایید یا در Google یا YouTube به جستجوی آن پرداخته ویا از سرویس ترجمه ی آنلاین گوگل برای مشاهده ی معنای آن استفاده نمایید .

HTC like , HTC Hub , Android Market

ساختار Android Market بسیار ساده است . نرم افزار های برجسته در بالا قرار دارد و در زیر آن 3 بخش Download ، Games و Aplications قرار دارد و جستجو در این محیط بسیار آسان بوده و تنها کافی است نام برنامه خود را جستجو نمایید . همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید . از نرم افزار های مدیریت فایل ها گرفته تا نرم افزار های مقصد یابی و مرورگر های اسناد آفیس در این فروشگاه پوشش داده شده است .

HTC Like روش دیگری برای مرور بر market است که روش آسانتری نسبت به نرم افزار اصلی پیش روی کاربران قرار می دهد . این نرم افزار لبه هایی به عنوان نرم افزار های برجسته و نرم افزار های محبوب عرضه می کند که با نمایی 3 بعدی به نمایش در می آیند .

image
image
image

با اینکه HTC Hub یک فروشگاه نرم افزاری نیست اما منبعی غنی از ویجت ها ، پس زمینه ها ، تم ها ، زنگ های گوشی و هشدار دهنده ها است که در مجموعه زنگ ها قرار داده شده است و همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره شد ، نرم افزار Quick Office برای این گوشی تعبیه نشده است که می توانید این نرم افزار و یا برنامه هایی مانند Teeter و یا Ringtone Trimmer را به رایگان دریافت نمود .

image

یکپارچگی با HTCSense.com

HTCSense.com سرویس هایی را به رایگان برای دارندگان این گوشی عرضه می دارد . سرویس Phone locator می تواند شما را در یافتن گوشی خود در صورت سرقت شدن یاری کند . از این طریق امکان قفل کردن آن و یا حتی پاک کردن همه داده های آن هم وجود دارد و در نهایت نیازی نیست نگران باشید ، HTC Sense از تمامی پیام ها و مخاطبین شما پشتیبانی تهیه خواهد کرد .

قابلیت های جالب دیگری چون به صدا در آوردن زنگ گوشی در صورتی که آن را در اتاقتان گم کرده اید و تنظیم آن برای هدایت کردن تماس ها و پیام ها به مقصدی دیگر هم در این سرویس مشاهده می شود . ارسال SMS و MMS هم از این طریق ممکن است ، بنابراین می توانید از صفحه کلید بزرگ کامپیوترتان به این منظور استفاده کنید و حتی نیازی به دسترسی به گوشی برای چند پیام نخواهید داشت.

 

image
image

در نهایت اینکه HTC Hub به شما این اجازه می دهد تا از طریق کامپیوتر به مرور نرم افزار ها و بازی ها پرداخته ، آنها را نشانه گذاری کرده و سپس به راحتی آنها را در گوشی بیابید . گرچه امکان آغاز دانلود از طریق این سایت وجود ندارد .
لازم به ذکر است که این سایت کمی سنگین بوده ، اما اگر مرورگر خود را بروز رسانی کنید این مشکل تا حدودی بر طرف خواهد شد

مسیریابی GPS

HTC ChaCha به یک گیرنده ی GPS داخلی مجهز است و در زمانی کمتر از 1 دقیقه با غیر فعال بودن AGPS برای قفل شدن بر روی ماهواره ها زمان نیاز است . اگر احتیاج دارید که مکان دقیق خود را مشخص نمایی می توانید از Cell ID ، Wi-Fi lock برای این منظور بهره بگیرید .

image
image

Google Map به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است . این نسخه از راهنمای صوتی نیز برای مقصدیابی هم بهره می برد ، اما تنها در کشور های خاصی می توانید از این قابلیت استفاده کنید . البته امکان مشخص کردن مسیر ها و استفاده از نمای Street مثل همیشه وجود دارد و اگر بدون راهنما وارد مسیری شده و منحرف شوید با روشن کردن آن مکان فو مسیر مورد نظرتان را نمایان می سازد و مانند یک کمک ، شما را برای بازگشت به مسیر و ادامه ی راه خود یاری می رساند .

image

سخن آخر

HTC ChaCha یک گوشی خوش دست و در عین حال تحریک آمیز است . با داشتن صفحه نمایش مناسب ، صفحه کلید راحت و بدنه ای لاغر و فلزی و محکم باعث می شود که شما برای خریدن آن به وسوسه بیفتید . دکمه ی آبی رنگ جادویی تعبیه شده روی این گوشی که مربوط به رابط Facebook می باشد نشان دهنده ی کامل بودن امکانات ارتباطی آن است . اما کسانی که اهل بازی کردن با گوشی هستند در نگاه اول از کلید های 4 جهته ی آن خرسند خواهند شد اما با گذشته زمان از قدرت پردازنده ی آن برای انجام بازی ها ناراضی خواهند شد و همچنین کسانی که علاقه به وبگردی با موبایل دارند از پشتیبانی نکردن این گوشی از Flash ناراضی خواهند بود و این 2 گروه از طرفداران این گوشی به حساب نخواهند آمد .

مطمئنا با توجه به اینکه پردازنده ی این گوشی با توجه به گفته های HTC ارتقا پیدا خواهد کرد و عملکرد بهتری خواهد داشت و ChaCha در بازار رونق و طرفدار زیادی پیدا خواهد کرد و با قیمتی که نسبت به دیگر گوشی های هوشمند آندروید دارد به طور حتم بازار را متحول می کند و باعث کاهش قیمت دیگر گوشی های هوشمند این رده خواهد شد .

با این حال شما می توانید با این میزان قیمت گوشی Samsung I9000  با صفحه نمایش Super AMOLED تهیه نمایید که فایل های ویدویی P720 را نیز با بروز رسانی Gingerbread می تواند پخش نماید .

image

از لحاظ صفحه کلید همانطور که گفته شد ChaCha کامل است و با آن می توان به راحتی کار نمود و می توان گوشی هایی مثل Desire Z ، Motorola Mileston 2 را با آن مقایسه نمود و بعد از اینها با Galaxy Pro B7510 مقایسه نمود . اما صفحه کلید ChaCha دارای فاصله بیشتری بین کلید های آن نسبت به مدل های مقایسه ای است که این امر باعث می شود با دقت بیشتری به تایپ اقدام نمود .

image
image
image

در نهایت تمام گوشی هایی که با ChaCha مقایسه می شود هیچ کدام دارای دکمه اختصاصی Facebook نیستند که با فشار دادن ان بتوان به راحتی به فیسبوک دسترسی پیدا کرد و یا آن را به روز رسانی نمود به همین دلیل است که ChaCha تبدیل به یک گوشی منحصر به فرد با کلید جادویی آبی رنگ مخصوص فیسبوک خواهد شد و طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد .

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (125 نظر)

Montasry

۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام وقت بخیر
گوشی htc status از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه و حروف رو بصورت جدا جدا نشون میده و سایت های فارسی مثل دیجیکالا رو باز نمیکنه
ممنون میشم راهنمایی کنید چطوری درستش کنم هر فروشگاهی هم بردم گفتن احتمال ریسکش خیلی بالاست که روشن نشه

مهران

۱۳۹۶/۸/۲۷
کلمه FNکه کنار صفحه کلید هست رو بزنید دو دف و عداد رو تایپ کنید

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۹
نظر شما ...ایتالیا

Asra

۱۳۹۵/۱۰/۱۵
سلام
من قبلا چاچا داشتم دیروز یادش افتادم آوردم باهاش کار کنم ولی یادم نبود وقتی میخوام رمز وای فای رو بزنم عدد ها رو چه جوری تایپ کنم
ممنون میشم اگه بهم بگین

محمد

۱۳۹۵/۹/۴
سلام
دوست عزیز این گو شی از کمپانی htcمدیریت فایل ندارد