خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی سونی اریکسون Xperia Arc S

بررسی تخصصی سونی اریکسون Xperia Arc S

همه ی کسانی که در هر نقطه ای در دنیا در چند ماه اخیر خواستار یک xperia arc بوده اند حاضر شوند. به هر حال به زحمت می توان اسم این را غافل گیری نامید ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۸/۱۴

سونی اریکسون Xperia Arc S

معرفی :

 همه ی کسانی که در هر نقطه ای در دنیا در چند ماه اخیر خواستار یک xperia arc بوده اند حاضر شوند.   به هر حال به زحمت می توان اسم این را غافل گیری نامید . چه کسی خواهان این گوشی نمی باشد؟  xperia arc یک رده ی اصیل هست. یک نماش جسور و هنرمندانه از چیره دستی و سلیقه.

image
image

حالا، شما ممکن است که از خریدن این گوشی دست بکشید  . علتش هم این است که xperia arc به عرضه کردن ورژن های جدید خود ادامه می دهد . کار اشتباهی نیست  که   Sony Ericsson از شما بخواهد  طرفدار آخرین و بهترین مدل گوشی هوشمند عرضه شده ی شرکت شوید . آنها بیش از یک راه برای به دست آوردن طرفدار برای این گوشی داشتند . به طور حتم، شکاندن قیمت آن یکی از این راهها نبود. تغییر چهره ی گوشی شاید یکی از این دسته اقدامات باشد . این Xperia Arc S هست و به هر حال ما لازم است که مقداری احترام نشام دهیم.

image
image

بنابراین، 7 ماه بعد Sony Ericsson با بهبود سخت افزاری و نرم افزاری مدل قبلی اقدام کرد. یک پردازنده ی overclock شده ، آخرین نسخه ی خارج شده ی Android و برخی طراحی های جدید. این یک نسخه ی جدید نیست که باعث کهنه شدن مدل اصلی آن شود. با این وجود  در سطح بالاتری نسبت به مدل قبلی قرار دارد و ما با آن به عنوان یک گوشی رفتار خواهیم کرد تا زمانی که عکس آن ثابت شود.اجازه بدهید نگاهی به خصوصیات آشنای این دستگاه بیندازیم :

ویژگی های کلیدی :

 - پشتیبانی 4 بانده از GSM/GPRS/EDGE- 7.2 مگابیت بر ثانیه در HSDPA و 5.76 مگابیت در ثانیه در HSUPA- صفحه نمایش 4.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و LCD با پس زمینه LED     صفحه لمسی خازنی ، دارای رزولوشن FWVGA (320×480 پیکسل) دارای موتور براویای موبایل سونی.- سیستم عامل آندروید ورژن Ginger bread 2.3.4.- پردازنده ی 1.4 گیگاهرتزی Scorpion و شتاب دهنده ی گرافیکی Adreno 205 ، چیپ ست Qualcomm snapdragon MSM88255- 512 مگا بایت حافظه ی RAM- دوربین 8 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک، فلاش LED و برچسب گذاری جغرافیایی و با   3D  sweep panorama.- فیلم برداری 720 p با نرخ 30 فریم در ثانیه و فوکوس خودکار مداوم و صدای استریو- دارای DLNA, wifi- دارای GPS با قابلیت A-GPS- حافظه ی خارجی MicroSD که به همراه گوشی8 GB  عرضه میشود و قابلیت ارتقاء تا 32 G- دارای سنسورهای مجاورت و شتاب سنج.- دارای خروجی استاندارد صدای 3.5 میلیمتری- رادیو موج fm با RDS- پورت Micro USB برای شارژ گوشی و بلوتوث استریو نسخه 2.1- شماره گیری صوتی- پشتیبانی از Adobe flash 11- یکپارچگی عمیق Facebook- درگاه Micro HDMI- بسیار باریک (8.7 میلیمتر در باریک ترین حالت)

نکات ضعف :

 - رقیب آن دارای پردازنده های 2 هسته ای و شتاب دهنده گرافیکی بهتر است.- صفحه ی نمایش دارای زاویه ی دید ضعیف است.- عدم تعبیر دوربین دوم- عدم قابلیت شماره گیری هوشمند- قرار گیری اسلات کارت حافظه در زیر باتری- شاتر دوربین در جای مناسبی قرار نگرفته استبا نگاه به ویژگی ها، این سؤال ناخودآگاه بر ما وارد می شود که آیا این لازم بود؟اگر شما  Xperia Arc دارین ، جواب سؤال به طور واضح خیر است. اما xperia arc برای آدم هایی مثل شما نیست. هدفش این نیست که کشتی فرمانداری شرکت را به بازنشستگی بفرستد. شبیه Xperia Neo V که مجبور شد برای xperia Neo اصل جانشین شود و آن به دلیل ضعف سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی بود . جنبه ی تبلیغاتی Xperia arc s بیشتر است تا اینکه بخواهد به ارزش ها و دستاوردهای شرکت چیزی اضافه کند. Sony Ericsson این حق را دارد که بخواهد کشتی اش به زیر نور افکن برگردد. این همان کاری است که نسخه ی جدید انجام می دهد.

image
image

Xperia Arc S با نسخه ی 2.3.4 آندروید بیرون آمد که گوشی های قبلی پخش شده ی xperia در 2011 آن نسخه را در آینده خواهند داشت . به روز رسانی 2.3.4 چیزهای جدیدی با خود به همراه دارد: 

Sony 3D sweep panorama :

- عکس های panorama که می توانند به تلویزیون های 3D انتقال داده شده و به نمایش گذاشته شوند.- عکس گرفتن از صفحه نمایش در هر زمان و حالتی به آسانی صورت می گیرد .- افزایش یکپارچگی Facebook- درج متن در حالت swipe . دقیقاً شبیه swype مشهور عمل می کند ولی نسخه T9 است.- عملکرد درگاه USB به صورت سرخود (نیاز به Sony Ericsson live Dock دارد). همچنین سرویس google talk همراه با چت ویدئویی بخشی از بسته است. اما شما قادر نخواهید بود که از آن بر روی xperia Arc s لذت ببرید ،  زیرا دارای دوربین در جلوی گوشی نمی باشد.به هر حال هدف مقایسه کردن نیست. Xperia arc s فرض نمی شود که باید بهتر از xperia arc اصل باشد. این یک بهبود عملکرد نیست که Sony Ericsson به دنبال آن بوده است. بلکه یک تکرار است. مدت طولانی است که سپری شده از زمانی که آنها برنده ای مثل xperia arc داشته اند.در بررسی ما تعداد زیادی تکرار وجود خواهد داشت ولی ما نمی توانیم کمک کنیم. اما هنوز، ما حدس می زنیم که شما مانند ما مشتاق هستید که بدانید چه قدر xperia arc s سریع تر و بهتر است.

محتویات داخل جعبه :

Sony Ericsson xperia arcs داخل یک جعبه ی فشرده است که دارای یک هدست مجزا است. جعبه شامل یک شارژر USB و یک کابل تبدیل micro USB به USB (مورد استفاده برای شارژ کردن و ارتباطات کامپیوتری) و یک سر شارژر و هدست درون گوشی.

image
image

- یک روکش چرمی و یک کارت حافظه ی 8 گیگا بایتی micro SD هم قرار دارند. هیچ کابل HDMI در جعبه ما قرار نداشت. اما به طوری که به همراه xperia arc اصل، محتویات بسته پایه یک چیز مخصوص می باشد.

نمای 360 درجه ای xperia Arcs گوشی Sony Ericsson Arcs

 به همان اندازه ی گوشی اصلی xperia Arc است. ابعاد 8.7×63×125 میلیمتر. همان ابعاد قبلی و همان ظاهر ظرفیت و زیبا را دارد. xperia Arc s دارای ریزکاری های هنری مختلف است اما هنوز از پلاستیک ساخته شده است. از این رو وزن دقیقاً یکسان 117 گرم را داراست.

صفحه نمایش واقعیت :

 صفحه نمایش 4.2 اینچی 16 میلیون رنگی xperia Arc s LCD دارای زولوشن FWVGA (480×854 پیکسل) می باشد. یک صفحه نمایش لمسی خازنی است و ما هیچ مشکلی با زمان واکنش آن نداریم. همچنین قابلیت وارد کردن چند لمسی اطلاعات از دیگر خصوصیات   این گوشی می باشد . بنابراین هیچ نگرانی در مورد عملکرد تعاملی و دو جانبه ی گوشی وجود ندارد.ویژگی کلیدی صفحه نمایش واقعیت، موتور Bravia موبایل sony Ericsson است که در بررسی  xperia arc s وجود دارد.
image
زمانی که از زاویه ی روبه رو دیده می شود، صفحه نمایش واقعیت بالاتر از بهترین صفحه های موجود در بازار است. این صفحه دارای نقاط قرمز و سبز مرتعش بیشتری نسبت به صفحه ی Retina که برای گوشی iphone 4 است، می باشد. برخی مردم به درستی آن را به صفحه Super AMOLED که برای Samsung است ، ترجیح می دهند.پاشنه آشیل صفحه نمایش واقعیت زاویه های دید آن است. وقتی که شما صفحه ی نمایش را کج می کنید ، نقطه ی قوت این گوشی نسبت به رقبا به نقطه ی ضعف آن تبدیل می        شود. ممکن است که متن روی صفحه ی نمایش هنوز قابل دیدن باشد اما به سرعت کنتراست تصویر تنزل پیدا می کند و رنگ ها از شکل طبیعی خود خارج می شوند.

طراحی و ساختار:

Xperia arc s، گوشی زیبایی است : کشیده، بسیار باریک که آن خمیدگی ماهرانه سلیقه ی زیادی را به کار برده است. و همچنین هندست سفید آن بسیار خیره کننده است.سطوح براق رنگ مشکی Arc s به آسانی لکه دار می شوند و گوشی سریعاً جذبه ی خودش را از دست می دهد. گوشی مشکی شما حتماً به توجه زیادی برای مراقبت احتیاج دارد.

image
image

پایین صفحه نمایش گوشی ما 3 کنترل همیشگی آندروید را پیدا کردیم. دکمه مشکی دکمه Home و دکمه ی Menu.

image
 
image

سه دکمه ای که اشاره کردیم همگی به خوبی طراحی شده اند. بالای صفحه نمایش ما سنسورهای مجاورت و حساس به نور وجود دارد.سمت چپ arc s جک استاندارد 3.5 میلیمتری وجود دارد.

image
image

دکمه ی خاموش/ قفل و پورت Micro HDMI بالای گوشی موجود است. دکمه ی Power بیش از اندازه کوچکتر است.
image
درگاه Micro USB گوشه ی سمت راست بالای موبایل به همراه یک چراغ LED نشان دهنده وضعیت است. دکمه های تغییر حجم صدا که کوچک هستند در راست و دکمه ی دوربین در قسمت پایین است. بیش حد  کوچک و بیش از اندازه در گوشه قرار داده شده است.
image
محل دوربین 8 مگاپیکسلی مانند قبل در پشت گوشی و بدون تغییر باقی مانده (بسیار نزدیک به گوشه و به شدت احتمال می رود که توسط انگشت پوشانیده شود زمانی که هندست مورد استفاده قرار می گیرد).
image
بلندگوی گوشی چیز دیگری است که در پشت گوش وجود دارد و در انتهای دیگر پنل پشتی گوشی قرار داده شده است.برداشتن کاور باتری به ما این را نشان می دهد که نمی توان کارت حافظه ی MicroSD را بدون خاموش کردن گوشی و درآوردن باتری، عوض کرد. بدنه ی SIM و سوراخ دوم میکروفن، برای حذف کردن صدای اضافی حین مکالمه می باشد.  Xperia Arc sاز باتری 1500 میلی آمپری استفاده می کند که آنچنان که اعلام شده است می تواند تا 430 ساعت در حالت آماده به کار و تا 7 ساعت در حالت مکالمه انرژی مورد نیاز Sony Ericsson XPERIA Arc را تامین نماید.در زندگی روزمره ، تنها حدود دو روز تحت استفاده متوسط از گوشی می توان از آن بهره گرفت . در پایان ، Xperia arc s تمام تلاش خود را کرده است که شبیه نسخه ی اصلی خود بماند.به نظر نمی رسد که Xperia arc به این زودی ها به طراحی مجدد احتیاج داشته باشد.البته باید گفت که دکمه شاتر بسیار کوچک و محل لنز دوربین زیاد برای این گوشی مناسب نیستند.

image
image

انحنای رو به داخل گوشی استفاده از آن را تا حدی دشوار می کند.گوشی بر خلاف سایر گوشی های هوشمند سونی اریکسون که از طراحی انحناور ویژه ای برخوردارند ، راحت در دست جای نمی گیرد اما ظاهر ظریف و زیبای گوشی ارزش پذیرفتن این نوع طراحی را دارد.

رابط کاربر آندروید 2.3.4

 Sony Ericsson Arc s اولین گوشی شرکت  می باشد که با آخرین نسخه ی آندروید عرضه می گردد. ما قبلا به برخی از ویژگی های آن اشاره کرده ایمبه طور معمول arc s دارای پنج گزینه در پایین صفحه می باشد. و در تمامی صفحات منو قابل استفاده است . همچنین صفحه ی اصلی دارای یک ویژگی خاص است که شما می توانید با استفاده از دو انگشت مانند حالت زوم کردن صفحات منو را تنظیم نمایید.برای عمل کردن بهتر گوشی تمامی ویجت ها در یک صفحه ی مجزا به هم آمیخته شدهاند و همه ی آنها را در زمان کمتر و صفحه ی کمتر ببینید

image
image
image

برنامه ی app launcher تمام میان بر ها را در گوشه ی پایین قرار داده و به شما این اجازه را می دهد که بتوانید آیکون ها را طبق سلیقه ی خود درست کنید.درست کردن folder ها بسیار ساده است و شما می توانید با کشیدن یک آیکون روی دیگری یک  folder  را ایجاد کرده و نام آن را مشخص نمایید

image
image
image
image
image

صفحه ی قفل  xperia مثل قبل است و همچنین اطلاع های Facebook  نیز برای شما نشان داده می شود و همچنین task switcher  نیز وجود دارد.چیز دیگری که ما باید به آن اشاره کنیم ، صفحه ی خاموش کردن گوشی است. شما با نگه داشتن دکمه ی power  گوشی به آن دسترسی پیدا می کنید . ممکن است بهتر بوده باشد که Sony Ericsson از ترکیب دو دکمه برای دسترسی به آن استفاده می کرد.

image
image
image
image

پردازنده های Snapdragon مدتی است که استفاده می شود و ما می دانیم که چه چیزهایی را در زمینه ی عملکرد آن باید انتظار داشته باشیم.Sony Ericsson قبلاً از این پردازنده در برخی از گوشی های خود استفاده کرده است، اما   Arc s اولین آن است که یک پردازنده ی 1.4 گیگا هرتزی با سنجش زمان دارد. همان طوری که ما گمان می کردیم، Arc s نتایج بهتری را در آزمون  های ترکیبی نشان داد. (بین 20 تا 30 درصد بالاتر از آخرین گوشی هوشمند Sony Ericsson ray) .ابتدا ارزشیابی Arc S  را مشاهده می کنید و سپس Ray را می توانید مشاهده نمایید .

image
image
image

image
image

 
image
image
image

image
image

 دفترچه تلقن قوی شده با Facebook

 دفترچه تلفن مجازی گوشی Arc s می تواند مقادیر زیادی از اطلاعات ارتباطی را در خود ذخیره کند. اطلاعات برای هر ارتباط در قسمت مشترک دفترچه تلفن که قابل جابه جایی است، نگه داده می شود. اشتراک اطلاعات برای تماس های اخیر و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

image
image
image
image

لیست افراد دفترچه می تواند هم با نام اول آن ها و یا نام خانوادگی آن ها ذخیره شود. دو راه برای جستجوی لیست دفترچه وجود دارد (یک راه به وسیله ی شماره های گرفته شده و راه دوم به وسیله ی اسم شخص)

image
image

 شماره گیری هوشمند در کار نیست اما در کل شماره گیری مناسبی دارد

آنتن دهی Xperia arc s بسیار مناسب است و ما با مشکلی در حین مکالمه مواجه نشدیم.همین طور این گوشی میکروفن دوم درونی است که صداهای اضافی را حذف می کند و باعث می شود حتی در مکان های شلوغ ، صدا به طور واضح منتقل شودبا توجه به حسگر نزدیکی، Arc s به طور خودکار صفحه ی نمایش لمسی را زمانی که در طول مکالمه کنار گوشتان گرفته اید غیر فعال می کند.

image
image
image

به طور معمول دفترچه تلفن، لیست تماس ها و شماره گیرنده ها همه بخشی از یک برنامه هستند. لیست همه ی شماره های گرفته شده، دریافت شده و از دست رفت را در یک لیست به نمایش می گذارد.ما همچنین آزمون سنتی  صدای اسپیکر بلند را بر روی گوشی Sony Ericsson arc s انجام دادیم. گوشی نمره ی متوسط را دریافت کرد که این نشان می دهد که arc s بلندترین صدا را ندارد. بنابراین شما ممکن است بعضی موارد یک تماس را از دست دهید. در جدول زیر اطلاعات بیشتر داده شده است :
image

قابلیت Swipe در وارد کردن پیام ها

 Swipe باعث بالا رفتن بیشتر سرعت وارد کردن پیام  ها می شود. همه ی sms/mms ها دربخش های کوچک سازمان دهی شده اند. هر بخش به عنوان یک IM صفحه بندی شده است. آخرین پیام در پایین لیست قرار می گیرد شما می توانید به طور فردی هم پیام هایتان را مدیریت کنید.

image
image
image
image

 سرویس Google talk بخش پیام های لحظه ای را مدیریت می کند. شبکه ی Google Talk با ایستگاه های پردازشگر محبوب گوناگون مانند ichat, kopete, pidigeh و ovi سازگار است.  این گوشی به یک صفحه کلید QWERTY مجهز است که هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی از Swype استفاده می کند.روش عملکرد Swype به این صورت است که به جای ضربه زدن بر روی تک تک کاراکترها ، انگشت تان را روی صفحه کلید می کشید. برای تایپ کلمه Quick باید یکی از انگشتان تان را روی حرف Q قرار داده آنرا بر روی U سپس I سپس C و سپس K بکشید. دنباله ای گرافیکی حرکات انگشت تان بر روی صفحه کلید را دنبال می کند.

image
image

دقت بسیار بالا به این معناست که حتی حرکات سریع هم به درستی تشخیص داده خواهند شد و بنابراین می توانید با سرعتی بسیار بالا و اشتباهی کم ، به تایپ متون بپردازید. در مورد کلمات کوتاه تر شاید چندین ترکیب محتمل وجود داشته باشد و در این مواقع Swype به شما گزینه هایی را نمایش خواهد داد تا بتوانید از میان آن ها کلمه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. Swype دایره لغات وسیعی دارد اما می توانید لغات جدیدی هم به آن بیاموزید. تنها کافیست که آن ها را به صورت معمولی تایپ کنید تا به طور خودکار برای مراحل بعدی ذخیره شوند.در بخش ایمیل ، نرم افزار Gmail امکان پشتیبانی از عملکردهای گروهی را نیز دارد که به شما اجازه می دهد به بایگانی ، نشانگذاری و حذف گروهی ایمیل های تان اقدام نمایید. در کنار پوشه های محلی چون Inbox ، Draft و Sent به پوشه هایی که به صورت آنلاین اقدام به ساخت آن ها کرده اید ، نیز دسترسی خواهید داشت.

image
image
image
image

نرم افزار استاندارد ایمیل هم در این گوشی تعبیه شده است و قادر به اداره پروتکل های POP و IMAP است. در کنار پوشه های محلی چون Inbox ، Draft و Sent به پوشه هایی که به صورت آنلاین اقدام به ساخت آن ها کرده اید ، نیز دسترسی خواهید داشت.

image
image
image

گالری همیشگی

XPERIA Arc از گالری قدیمی آندروید استفاده می کند که در نسخه جدید آندروید نیز تغییر چندانی نکرده است. . گالری از ساختار لیست مانند منوی اصلی به همراه پیش نمایش ها استفاده می کند. نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن محل ذخیره شدن تصاویر و ویدیو ها ، آنها را می یابد. گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک زیبایی استفاده می کند.

image
image
image

عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . اگر آلبوم های آنلاینی هم داشته باشید ، Picasa آن ها را هم به صورت پوشه هایی به نمایش در خواهد آورد.

image
image

امکان سازمان دهی عکس ها به توجه به تاریخ به کمک کلیدی که در گوشه بالای سمت راست جای گرفته است و اجازه سوییچ میان نمای مشبک و timeline را به شما می دهد ، نیز وجود دارد.در نمای مشبک ، لغزنده خاصی برای تاریخ در نظر گرفته شده است که می تواند برای یافتن عکس های ثبت شده در تاریخی خاص ، مفید باشد.گالری از پیمایش عکس ها و Panning توسط انگشت پشتیبانی می کند و بنابراین بدون بازگشت به نمای پیش فرض به عکس بعد یا قبل حرکت کنید. برای این کار کافی است تا در حالت تمام صفحه ، انگشت تان را به سمت راست یا چپ بر روی عکس بکشید و عکس بعدی یا قبلی در برابر شما نمایان گردد.به لطف پشتیبانی  Xperia arc s از Pinch Zooming ، می توانید از این قابلیت نیز برای بزرگنمایی بر روی عکس ها استفاده کنید . انجام این کار با استفاده از ضربات دوگانه و یک کلیدهای +/- نیز وجود دارد. متاسفانه بزرگنمایی در حدی نیست که جزئیات را به خوبی به نمایش در آورد.گالری آندروید تنها نسخه ای کوچک از عکس های شما را به نمایش می گذارد ، اما اگر یکی از آن ها را برای دیگری ارسال نمایید ، عکس با رزولوشن اصلی و کامل به دست وی خواهد رسید. در گالری به صورت مستقیم می توانید به چرخاندن یا برش زدن تصاویر بپردازید. امکان به اشتراک گذاری سریع تصاویر با Picasa ، نرم افزارهای Email ، بلوتوث و ایمیل نیز وجود دارد.

image
image
image
image


گرچه Xperia Arc S به خوبی از پس پخش ویدیوهای MP4 با رزولوشن 720p بر می آید. صفحه نمایش4.2 اینچی خوب گوشی با پشتیبانی از رزولوشن FWVGA تماشای ویدیوها را لذت بخش تر می کند. اگر پیش از انتقال ویدیوهای تان به گوشی آن ها را تبدیل کنید ،s Arc پخش کننده ویدیویی خوبی برای شما خواهد بود.همین طور بخش ویژه ای برای تصاویر 3D که شما به صورت پانوراما گرفته اید وجود دارد. و همچنین کلید تغییر وضعیت آن در بالای سمت راست گوشی مشاهده می شود.همچنین Sony Ericsson   بخش خاصی برای  facebook  در این قسمت در نظر گرفته است

image
image

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقیs  XPERIA Arc بسیار شبیه به بخش موسیقی نرم افزار Xperia    neoاست. رابط این نرم افزار چهار لبه را در خود جای داده است که گزینه هایی برای مرتب سازی آهنگ ها محسوب می شوند : این چهار لبه عبارتند از : All Artist ، All tracks ، لیست های پخش و آلبوم ها.

image
image
image
image

اگر در این نرم افزار کلید منو را بفشارید گزینه های Send و Delete برای شما به نمایش در خواهند آمد. یک نوار جستجوی اختصاصی نیز در بالای رابط نرم افزار دیده می شود.در صفحه Now playing چیزی جز کنترل های استاندارد پخش کننده موسیقی ، میانبری به مجموعه آهنگ ها و یک کلید Infinite که امکان جستجوی سریع آهنگ را در یوتیوب فراهم می کند ، به چشم نمی خورند.تنها Visualization در نظر گرفته شده همان Album Art است.

image
image
image

طرفداران موسیقی قطعا از عرضه اکولایزر ها که این بار مجموعه ی جالبی را در خود جای داده اند ، خوشحال خواهند شد.همچنین شما می توانید آهنگ های مورد علاقه ی خود و همچنین خواننده های محبوب خود را به صورت مستقیم در Face book  مورد پسند کنید.

image
image
image

رادیو اف ام

XPERIA Arc s به یک رادیو اف ام نیز مجهز است که از رابط بسیار ساده و مرتبی استفاده می کند. این نرم افزار به صورت خودکار به جستجوی ایستگاه ها پرداخته و آن ها را برای حرکت آسان تر در مرتبه بعدی نشانگذاری می کند. می توانید چند ایستگاه را هم به لیست علاقمندی های تان اضافه کنید تا دسترسی اسان تری به آن ها داشته باشید.

image
image
image

قابلیت TrackID امکان شناسایی آهنگ ها را به شما می دهد و با نرم افزار رادیو که به طور پیش فرض وجود دارد ، کار می کند.

دوربین هشت مگاپیکسلی عالی

XPERIA Arc s به یک دوربین هشت مگاپیکسلی که یک فلاش LED منفرد را یدک می کشد ، مجهز است.s Arc از سنسور Exmor R استفاده می کند که از نظر تئوری آن را برای ثبت عکس در فضاهای کم نور توانمندتر می سازد. در عمل هم گوشی به خوبی از مزایای این فناوری جدید بهره می گیرد.رابط کاربری دوربینXPERIA Arc s  کاملا ساده و سر راست است. نواری با پنج میانبر به قابلیت های رایج در سمت راست ، نواری با آخرین عکس ثبت شده در سمت چپ و یک سوییچ برای انتقال میان حالت عکاسی و فیلمبرداری در پایین این رابط دیده می شوند.

image
image

image
image

پنج میانبری که در سمت راست گوشی جای داده شده اند ، اجازه ثبت عکس ، تغییر رزولوشن ، انتخاب صحنه ، روشن کردن فلاش و فعال یا غیرفعال کردن ثبت عکس با لمس صفحه نمایش را برای کاربران مهیا می سازند.
image

با فشردن کلید منو گزینه های دیگری چون حالت فوکوس ، تراز سفیدی ، برچسب گذاری جغرافیایی و لرزش گیر را به نمایش در می آید. همانطور که از گوشی هوشمندی در این رده انتظار می رود ،XPERIA Arc s هم از قابلیت های تشخیص چهره و تشخیص لبخند بهره می بردهمچنین در این گوشی حالت عکس برداری به صورتpanorama  3D وجود دارد و دارای کیفیت بالایی نسبت به بقیه گوشی ها هست.
image
کیفیت عکس ها عالیست. میزان جزئیات عکس های ثبت شده توسط دوربینXPERIA Arc s بسیار خوب است (گرچه در مقایسه با عکس های x10 از میزان جزئیات تا حدی کاسته شده است) و رندر رنگ ها هم به خوبی صورت می پذیرد. اشباع رنگی کمی بیش از حد است که چندان هم بد نیست و قطعا بسیاری از کاربران آن را دوست خواهند داشت.

ضبط ویدئویی

ضبط ویدیویی HDضبط ویدیویی HD یکی از قابلیت های پر طرفدار گوشی های تلفن همراه محسوب می شود و به همین دلیل همs  Arc نمی خواهد در این بخش بازنده باشد. گوشی قادر به ضبط ویدیویی HD با نرخ 30 فریم بر ثانیه است. چند فریم تکراری هم در هر ثانیه دیده می شود اما تعداد آن ها آنقدر زیاد نیست که از ویدیوها را خراب کند.

image
image

image
image

Arc s از جمله گوشی هاییست که بخش ضبط ویدیویی آن قادر به پشتیبانی از فوکوس خودکار مداوم است. رویکرد به کار گرفته شده در آن همانند Neo است :بجای فوکوس سریع و دائم ،ممکن است گوشی پس از قاب بندی مجدد به چند ثانیه زمان برای فوکوس مجدد احتیاج داشته باشد که البته از نظر ما راه حل بهتری است.ویدیوها به روانی پخش می شوند و از رنگ های عالی و جزئیات بسیار خوبی برخوردارند. وضوح بیش از حد ویدیوها بزرگترین مشکلی است که در بخش ضبط ویدیویی دیده می شود. امیدواریم سونی اریکسون با عرضه یک بسته به روز رسانی مناسب این مشکل را هم از میان بردارد. همین طور ویدئوها در این گوشی در فرمت mp4 ذخیره سازی می شوند. و کیفیت فریم های گرفته شده تقریبا مناسب است  و نمی توان ایراد زیادی نسبت به پخش مجدد آن گرفت

امکانات ارتباطی

Sony Ericsson XPERIA Arc s از امکانات ارتباطی پر قدرتی بهره می برد . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE ، و سه بانده از 3G با پشتیبانی ا زHSPA با سرعت دانلود 7.2  مگابایت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابایت بر ثانیه برخوردار است.امکانات ارتباطی محلی هم به خوبی پوشش داده شده اند، Arc ازWi-Fi b/g 802.11 با DLNA ، بلوتوث v2.1 با A2DP و انتقال فایل به وسیله بلوتوث پشتیبانی می کند .حافظه داخلی گوشی تنها 300 مگابایت است اما می توانید با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD آن را تا 32 گیگابایت افزایش دهید. گوشی به همراه یک کارت حافظه هشت گیگابایتی عرضه می شود.سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و پورت mini HDMI امکانات ارتباطی گوشی را کامل می کنند. متاسفانه به دلیل عدم ارائه کابل به همراه گوشی خودتان باید به فکر تهیه آن باشید

صدای خروجی به خوبی شفاف است

گفتن اینکه Arc s صدای خروجی یکسان با مدل سابق خودش دارد ، ممکن است مقداری کتمان حقیقت باشد. مدل ARC کیفیت صدای خوبی داشت ولی Arc s در مقایسه با آن عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.همراه آمپلی فایر بیرونی شما واقعاً نمره ی خیره کننده ای دریافت می کنید. گوشی Arcs معقولانه دارای صدایی بلند است و نتیجه این را نشان می دهد که نتیجه بسیار خوب است. نتایج آزمون را می توانید در زیر مشاهده کنید :
image

تجربه ی بی عیب با مرورگر اینترنتی

رابط کاربری مرورگر ساده است.زمانی که صفحه بارگزاری می شود همه ی چیزی که شما در صفحه میبینید, آدرس اینترنتی و دکمه ی   bookmark در بالای صفحه است.به این صورت شما دارای کل صفحه ی 4.2 اینچی گوشیتان هستید و از آن لذت می برید. مرورگر وب Arc sاز روش های بزرگنمایی با دو ضربه ، Pinch Zooming و کلید های مجازی اختصاصی پشتیبانی می کند.

image
image
image
image

یکی از مهم ترین ویژگی های این مرورگر پشتیبانی کامل آن از Flash 11 می باشدکه به شما به راحتی اجازه ی دیدن فیلم هایی با کیفیت 360p,480p و 720p را می دهد.و کیفیت صدا و تصویر آن عالی  می باشد

image
image

سازمان دهنده

Sony Ericsson XPERIA Arc s با مجموعه ای غنی از ابزارهای سازمان دهنده عرضه میشود که شامل مرورگر اسناد آفیس نیز می شود.
نرم افزاری که به همراه گوشی و بدین منظور عرضه می شود نرم افزار OfficeSuite است که قادر به نمایش فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF (و همین طور فایل های آفیس 2007) است . برای دستیابی به قابلیت ویرایش این فایل ها باید مبلغی را پرداخت نمایید.

image
image
image
image

خواندن فایل ها با وجود صفحه نمایش بزرگ ، و رزولوشن بالای آن بسیار آسان است . پیمایش در این فایل ها هم به روانی و با سرعت انجام می پذیرد.

image
image
image
image

مرورگر اسناد آفیس به خوبی با نرم افزار Gmail یکپارچه شده و بدین ترتیب به آسانی می توانید ضمیمه های ایمیل ها را مشاهده نمایید. گرچه امکان دانلود ضمیمه ها به حافظه امکان الصاق همه نوع فایل ها به ایمیل ها وجود دارد.تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان زنگ اختصاص داد . این گوشی از Alamr هم پشتیبانی می کند و زنگ هایی را با الگوهای تکرار اختصاصی می توانید ایجاد نمایید . ماشین حساب این گوشی نیز بسیار بزرگ بوده و کار کردن با آن راحت است .

image
image
image
image
image

مسیریابی GPS و هدایت گری هوشمند

XPERIA Arc s به همراه یک گیرنده GPS عرضه می شود که با غیر فعال بودن AGPS در زمانی حدود دو دقیقه بر روی ماهواره ها قفل می شود.Google maps نرم افزاری است که به این منظور در نظر گرفته شده است و بهترین قسمت آن برای مکان هایی که امکان مقصدیابی صوتی وجود ندارد ، Street View است . اگر نمای خیابانی در منطقه ای که علاقمند هستید وجود داشته باشد ، می توانید از نمای 360 درجه منطقه لذت ببرید. بزرگنمایی از طریق ضربات دو گانه و Pinch Zooming امکانپذیر است. با فعال بودن قطب نمای دیجیتال ، این نما به مانند یک تور مجازی خواهد بود.

image
image
image
image

راهنمای صوتی مسیریابی توسط Google Maps navigation تنها در کشورهای خاص در دسترس است ، و اگر در این کشورها زندگی نمی کنید ، بهترین قابلیتی که می توانید از آن بهره بگیرید ، امکان مسیریابی با توجه به محل فتان است.نمونه ای از گوشی که در اختیار ما قرار داشت با نسخه 5.1 این نرم افزار عرضه می شود که قابلیت های خاصی در اختیار کاربران می گذارد. یکی از این قابلیت ها امکان مسیریابی آفلاین است ، Maps بدون نیاز به اتصال اینترنتی ، مسیر را در جایی که پیش از این از آن عبور کرده اید ، محاسبه خواهد نمود. گرچه امکان تغییر مقصد بدون اتصال به اینترنت وجود ندارد . این نسخه از سازه های سه بعدی ، چرخش تصویر با استفاده از دو انگشت و ... را هم در اختیار شما قرار می دهد.

image
image
image
image

Google Earth گزینه ای دیگری برای تماشای دنیا از دیدی متفاوت است. اما به جای نقشه ها می توانید به نمای landscape هم اتکا نمایید. این نما هم همان اصول را برای مسیر یابی دنبال می کند ، با حرکت دادن انگشتان تان به دو طرف چپ و راست می توانید افق را تغییر دهید و با حرکت انگشت تان به جلو در ناحیه انتخاب شده به حرکت در خواهید آمد.می توانید کوه ها و سواحل را با همان گرافیک سه بعدی که نرم افزار را واقعا جذاب می سازد ، تماشا کنید.

Android market شکل جدیدی به خود گرفته است

Xperia arc s  با آخرین نسخه ی آندروید عرضه شده است و دارای صفحه نمایش FWVGA می باشد. و شما دارای دسترسی به همه ی بخش های android market  را خواهید داشت. همچنین تراشه یMSM8255  باید قابلیت اجرای همه ی برنامه ها ی موجود در Android market را داشته باشد.

image
image
image
image

 تعداد بسیار زیادی از برنامه ها و بازی ها در android market  وجود دارد که شما میتوانید آنها را بر اساس رایگان بودن آنها یا بر اساس تعداد بیشتر بازدید کننده مرتب کنید.

سخن نهایی :

ما حدس می زنیم به نقطه ای رسیده ایم که بتوانیم بگوییم Arc s فقط یک نسخه ی بهتر و زیباتر از Arc نیست. حداقل نه به اندازه ی اینکه مدل قبلی گوشی را زائد حساب کنیم.عرضه کردن نسخه های مختلف از یک مدل  گوشی به همان اندازه و تعدادی که  samsung  برای مدل Galaxy خود عرضه کرد نمی تواند کار عاقلانه ای باشد. اما نگه داشتن جایگاه و مقام Sony Ericsson در جای خود نیازمند چنین اقداماتی در برخی دوره ها است . زمانی که samsung I9000 Galaxy plus  مجبور بود که راهش را برای I9001 Galaxy باز کند، آنها پردازنده ی I9000 را ارتقاء دادند و نسخه ی جدید ((I9001 را به بازار عرضه کردند . در مورد Xperia Arc s تفاوت اصلی سرعت پردازنده گرافیکی گوشی با نسخه ی قبلی است. 
image
image
موضوع مهم این است که arc s دارای سرعت پردازش اطلاعات بسیار بالایی می باشد. ممکن است که به طور مثال اجرای فلش ویدئوها با کیفیت HD در مرورگرها مسئله ی کوچکی باشد ، اما این به کارگیری ماهرانه ی  جزئیات است که باعث ایجاد تغییرات بزرگ در تجربه ی کاربران و مقدار فروش برندهای مختلف شده است. پردازنده ی سریع تر و همچنین نسخه ی جدید سیستم عامل آندروید باعث شده است xperia arc s دارای عملکرد بهتری نسبت به رقبا باشد و نتایج آزمون های ما ثابت کننده ی این ادعا هستند.بنابراین در پایان، xperia arcs پاسخ Sony Ericsson است به همه ی طرفداران HTC Sensation Xl، Samsung Galaxy plus، Galaxy w، Galaxy wave 3 همچنین قیمت گوشی بالاتر از حد منطقی در نظر گرفته شده برای امکانات Arc s است. در آغاز فروش، قیمت Arc s نزدیک قیمت گوشی Arc اصلی است. پس نباید حدس زدن قیمت آن چندان دشوار باشد.
image
گوشیGalaxy s plus  شرکت Samsung با صفحه نمایش super AMOLED و همین طور گوشی Samsung S8600 Wave 3 با صفحه ی LCD از همان تراشه ی به کار گرفته شده در  Arc sو نسخه ی آندروید یکسان( (Gingear breadاستفاده می کنند ، اما در مقایسه با قابلیت ها و پیچیدگی های بالای این گوشی با شکست مواجه می شوند. 
image
Sony Ericsson xperia arcs طبق برنامه در راه بازار است و برخی افراد ممکن است نسبت به انتخاب خود بین دو مدل Arc وArc s  به تردید افتاده باشند. بعضی ها نسخه ی اول و اصلی گوشی را ترجیح می دهند اما ما به شما می گوییم که اگر قیمت گوشی برای شما تفاوتی ندارد ، Arc s مسلمأ بهترین انتخاب شما خواهد بود. 

GSMARENA  

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

amir

۱۳۹۸/۹/۷
اگه کسی arc یا arc s داره میخرم

amrah

۱۳۹۴/۹/۴
من گوشیمو آپدیت کردم یعنی به اندروید 4.0.4 ارتثاش دادم ولی حالا یه مشکل پیدا کرده همش باطری رو فول نشون میده میشه راهنمایی کنین

مهمان

۱۳۹۴/۱/۸
سلام.ارک اس تو اینکه از رقیبای سامسونگ و htcخودش بهتره شکی نیس.اما دوستان ازمن نصیحت اندرویدشو تا۴.۰.۴ بیشتر ارتقا ندید.بخاطر حافظه داخلی کمش و cpuتک هسته ایش یکم انتقاد میش ازش.اگه انتظارتون زیاد نیس گوشی خوبیه.

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۴
سلام عزیزم برا انتقال باید زبان گوشی رو به لاتین تغییر بدی انگلیش :)

مهمان

۱۳۹۳/۱۰/۲
سلام منم تقریبا یک ساله دارمش دسته دوم خریدم ولی در حد نو چرا دروغ بگم ازش راضی نیستم چون خیلی ریب میزنه خیلی هنگ میکنه و صحنه اهسته میره...چند روز پیشم از دستم افتاد بعد از اون موقع صفحش بالا نمیاد ولی تاچش کار میکنه به هر کسی هم نمیتونم اعتماد کنم بدم درستش کنن به نظر شما صفحش کلا سوخته یا صفحه خودش قابل تعمیره؟؟؟ لطفا کمکم کنید