LG GC900

LG GC900 Viewty Smart دوازدهمین گوشی مجهز به دوربین 8 مگا پیکسلی در بازار است. هر روزه به تعداد این نوع گوشی ها افزوده می شود و گوشی های تلفن همراه در حال تبدیل شدن به دوربین های قدرتمند عکاسی هستند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۸
مروری بر گوشی LG GC900 Viewty Smart
 

LG GC900 Viewty Smart  دوازدهمین گوشی مجهز به دوربین 8 مگا پیکسلی در بازار است. هر روزه به تعداد این نوع گوشی ها افزوده می شود و گوشی های تلفن همراه در حال تبدیل شدن به دوربین های قدرتمند عکاسی هستند. چه این گوشی را شبیه LG Arena با دوربین با کیفیت تر و چه آنرا از گوشی های Viewty سری S بدانیم ، تفاوتی در کارآیی آن ایجاد نمی گردد. شباهت بی حد این گوشی به viewty  موجب می شود آنرا Viewty2 بنامیم.

با ضخامت کم و سطح صیقلی ، صفحه نمایش لمسی خازنی 3  اینچی ، دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و واسط کاربری فوق العاده­ی سری S ، Viewty Smart به یک گوشی توانمند تبدیل می گردد. گرچه LG GC900 Viewty Smart  یک گوشی هوشمند نیست ، اما رابط کاربری فوق العاده و ساده آن این حس رابه کاربر القا می کند.

 

image
 
image

 

ویژگی های کلیدی
 
صفحه نمایش لمسی خازنی  TFT با اندازه 3 اینچی  و پشتیبانی از 16 میلیون رنگ ورزولوشن 480*800 پیکسل) رابط کاربری سری S ال­جی پشتیبانی چهار بانده از GSM/GPRS/EDGE پشتیبانی از 3G با HSPDA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه Wi-Fi و گیرنده داخلی GPS با عملکرد AGPS دوربین 8 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک ، لنز اشنایدر و فلاش LED و قابلیت هایی چون فوکوس دستی ، برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر ( Geo-Tagging ) ، لرزش گیر ، قابلیت شناسایی چهره (تا سه  چهره در یک عکس) و تشخیص لبخند فیلمبرداری با رزولوشن D1 ( 720 x 480 پیکسل ) و نرخ 30 فریم در ثانیه ، فیلمبرداری با رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم در ثانیه، ضبط آهسته تصاویر با رزولوشن QVGA حافظه داخلی 1.5 گیگابایتی ، اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 32 گیگابایت) قابلیت تعویض سریع کارت حافظه خروجی تلویزیون و قابلیت اتصال به کامپیوتر در حالت Mass Storage بلوتوث نسخه 2.1 با A2DP سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه پشتیبانی از چند کلیک همزمان( Multi Touch ) پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD رادیو FM با RDS صدای Dolby نرم افزار مرورگر اسناد آفیس شماره گیری هوشمند  
نقاط ضعف اصلی
 
قابلیت خوانایی ضعیف صفحه نمایش در برابر نور آفتاب کیفیت عکس پایین تر از حد متوسط عدم وجود نرم افزار مقصدیابی با راهنمای صوتی نبود پورت استاندارد USB و سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد  روی بدنه گوشی ضبط ویدیو در فرمت 3GP محدود شدن اندازه ضمیمه های ایمیل ها به یک مگابایت پشتیبانی محدود گوشی از فرمت های DivX/XviD بدنه تمام پلاستیکی  

قابلیت های GC900 Viewty Smart تنها به عملکردهای دوربین آن محدود نمی شود و شایسته به ارث بردن نام Viewty است . LG انتظار دارد Viewty Smart  موفقیت های گوشی های Renoir و Arena را تکرار کند. Viewty Smart  از ظاهر و کیفیت خوبی برخوردار است. طراحی خوب ، ارتقاهای صورت داده شده و عملکردهای این گوشی آنرا به گزینه ای خوب برای بررسی کردن تبدیل می کند.  همانطور که ذکر شد LG GC900 Viewty Smart  غیر از دوربین قابلیت هایی نظیر صفحه نمایش لمسی خازنی ، امکانات ارتباطی کامل( Wi-Fi و HSPDA) ، پشتیبانی خوب از موسیقی و پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD نیز دارد .

 

image
 
image

 

image

 

در طراحی این گوشی ، هیچ اثری از طراحی  LG KU990 Viewty به چشم نمی خورد و به سختی می توان مشابهتی بین آن و Viewty Smart  یافت. اما باید دید این تفاوت ها در کارآیی ها هم وجود دارد . با نگاهی به گذشته ضعف های گوشی Viewty آشکار می شوند اما باید دید Viewty Smart  توانسته است این نقص ها را بپوشاند.

 

image

 

در قسمت بعد نگاهی به طراحی ظاهری و ارگونومی گوشی LG GC900 Viewty Smart خواهیم انداخت.

گوشی نسبتا کوچک LG GC900 Viewty Smart با نمای جلویی مشکی رنگ و کاور پشتی نقره ای رنگ خود بسیار جذاب به نظر می رسد. بر خلاف گوشی KM900 Arena کاور پشتی GC900 کاملا از پلاستیک ساخته شده است.

نسخه­های تمام نقره ای و سفید این گوشی نیز در دسترس است و مانند رنگ مشکی آن بسیار زیباست.

Viewty Smart  از بررسی اولیه ای که روی این گوشی انجام دادیم تا به حال تغییر زیادی نکرده است.

 

طراحی
 

Viewty Smart  ابعادی معادل 12.4*56.1*108.9  میلی متر دارد که در هر سمت تنها یک میلی متر از LG Arena بزرگتر است. LG GC900 Viewty Smart  از دوربین با کیفیت تری استفاده می کند اما سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد و فرستنده FM  در بدنه این گوشی جایی ندارند. گرچه یک مبدل 3.5 میلی متری در بین محتویات جعبه به چشم می خورد. لوازمی دیگری مثل کابل انتقال داده ، شارژر ، CD محتوی نرم افزار و کتابچه راهنما نیز در این جعبه وجود دارد.

اندازه GC900 Viewty Smart کمی کوچکتر از iPhone 3GS است و طراحی اریب مانند آن در بالا وپایین آنرا جذاب تر می کند.

اکثر فضای نمای جلوی GC900 Viewty Smart با صفحه نمایش 3 اینچی لمسی خازنی که قابلیت پشتیبانی از 16 میلیون رنگ را دارد ، اشغال شده است. این صفحه نمایش در برابر تکنولوژی AMOLED که اخیرا در گوشی های سامسونگ شاهد آن بوده ایم ، از تکنولوژی TFT استفاده می کند. کیفیت تصویر خوب است. سطح روشنایی و درخشندگی عالی هستند و آنرا در زمره بهترین نمونه های این رده قرار می دهد.

 

image

 

همانطوری که باید از صفحه های لمسی خازنی انتظار داشته باشیم ، صفحه نمایش GC900  پاسخدهی بسیار خوبی به دستورات کاربر دارد. مسلما با پاسخدهی سریع ، رابط مکعبی شکل و پیمایش روانی که گوشی در اختیار کاربر می گذارد ، وی را شگفت زده خواهد کرد.

متاسفانه ، خوانایی صفحه نمایش زیر نور آفتاب کاملا ناامید کننده است. در واقع ، GC900 Viewty Smart مثل گوشی های Arena و Viewty ، یکی از بدترین عملکردها را در میان گوشی های موجود در بازار در این زمینه دارد.

در بالای نمای جلویی گوشی ،خروجی صدای مخاطب ، دوربین ثانویه جهت برقراری تماس های ویدیویی و سنسور محدود کننده نور که برای کنترل نور صفحه نمایش به کار می رود ، قرار گرفته اند.

 

image

 

کلید های کنترلی معمول که در گوشی های لمسی به کار می روند ، در این جا با یک کلید back که از یک سمت تا سمت دیگر گوشی کشیده می شود ، جایگزین شده اند. اما تنها قسمت مرکزی این کلید قابلیت فشار دادن را داراست. کلید Back  در گوشی ای که در اختیار ماست به اندازه این کلید در نمونه قبلی سفت نیست اما بازخورد مناسبی ندارد و اغلب اوقات نمی توانید از اینکه کلید را فشرده اید ، مطمئن باشید.

 

image

 

کلیدهای آغاز و پایان تماس در این بخش وجود ندارد و به جای آن ها باید از کلیدهای مجازی در صفحه نمایش یا کلید Back استفاده کنید. در هنگامیکه تماسی دریافت می کنید ، با یکبار فشردن کلید back  می توانید صدای زنگ را قطع نمایید و با یک بار دیگر فشردن آن تماس را رد کنید.گرچه کلید back قابلیت لمس فوق العاده ای ندارد ، اما این کلید با توجه به ساختار مسطح منوی Viewty Smart  حتما مفید خواهد بود.

در کناره راست گوشی LG GC900 Viewty Smart  پورت ارتباطی اختصاصی LG قرار دارد که  زیر یک پوشش محافظ قرار گرفته است. از این پورت برای اتصال شارژر ، کابل انتقال داده ، هدفون یا کابل خروجی تلویزیون استفاده می شود. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم ، سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  روی بدنه Viewty Smart  جایی ندارد.

 

image
 
image

 

image

 

در این قسمت ، کلیدهای تنظیم صدا و کلید شاتر نیز تعبیه شده اند.  به دلیلی نامشخص ، فشردن کلید شاتر تنها در حالتی که در صفحه اصلی هستید موجب اجرای دوربین می شود و هنگامی که در منوها هستید این امکان کار نمی کند.

در کناره سمت چپ Viewty Smart  اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 32گیگابایت ) و کلید رابط مکعبی یا Cube قرار گرفته است که با فشردن و نگهداشتن آن می توانید Task manager را نیز اجرا کنید. Cube نسخه سه بعدی رابط کاربری سری  S با چهار صفحه اصلی است. در مورد کارت های microSD ، گوشی به راحتی از عهده اداره کارت های 16 گیگابایتی با هزاران فایل بر می آید و زمان آماده سازی اولیه مناسب و قابل قبولی دارد.

 

image
 
image

 

کناره پایینی GC900 Viewty Smart کاملا خالی است و تنها شیار میکروفن را در خود جای داده است. در کناره بالایی گوشی کلید روشن/خاموش گوشی قرار دارد که کاملا راحت است و وظیفه قفل کردن گوشی را هم انجام می دهد.

 

image
 
image

 

image

 

در پشت گوشی LG GC900 Viewty Smart دوربین 8 مگا پیکسلی آن به همراه فلاش LED قرار گرفته اند. لنز از محافظ خاصی استفاده نمی کند و تنها با سطحی فلزی احاطه شده است که باعث می شود در هنگام قرارگرفتن گوشی در سطوح مسطح روی لنز آن مشکلی بوجود نیاید.

 

image
 
image

 

همانطور که اشاره شده ، پشت گوشی Viewty Smart  شکلی فلز مانند دارد اما در واقع کاملا از پلاستیک ساخته شده است. تصور می کنیم اگر این پلاستیک  شکل دیگری داشت میزان زیادی از جذابیت گوشی می کاست.

در زیر کاور پشتی Viewty Smart  شیار مخصوص سیم کارت و باتری 1000 میلی آمپری Li-Ion که پیش از این در LG Arena شاهد عرضه آن بوده ایم ، قرار دارند. در حالیکه ما انتظار نداشتیم اما باتری این گوشی در استفاده شدید از آن تا دو روز دوام می آورد. رزولوشن بالا  و قابلیت های انرژی بری چون Wi-Fi و GPS باتری های مشابه را در عرض کمتراز یک روز خالی می کنند.

 

image

 

در کل ، احساس مثبتی از کیفیت ساخت LG GC900 Viewty Smart  داریم. تنها نگرانی عمده ما در مورد نحوه حفاظت از لنز دوربین است و بقیه چیزها خوب به نظر می رسند. گوشی به خوبی ساخته شده و استحکام مناسبی دارد. ظاهر جذاب گوشی امتیازی برای آن به شمار می رود اما استفاده از پلاستیک در برخی قسمت ها خیلی قابل قبول نیست. کار کردن با گوشی به سهولت امکانپذیر است و کلید Back خیلی بهتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم کار می کند و در عمل مشکلی ندارد.

 

image

 

رابط کاربری
 

رابط کاربری رده S جایگاه ویژه ای در میان رابط های کاربری گوشی های تلفن همراه دارد. LG می تواند با به کارگیری این رابط سه بعدی در گوشی های لمسی به موفقیت های زیادی دست یابد.

رابط سری S تغییرات زیادی روی رابط های کاربری پیشین LG به وجود آورده است اما با این تغییرات عمده هم هنوز آشنا به نظر می آید.

صفحه نمایش لمسی خازنی پاسخدهی بسیار خوبی دارد و بازخورد لامسه ای، همیشه جز یکی از قابلیت های برجسته گوشی های LG بوده است. شتاب دهنده گرافیکی سخت افزاری درتمامی موارد از صفحه اصلی گرفته تا منو ها کار می کند و تاثیر خوب و مناسبی در کارآیی آنها دارد. در یک نگاه اجمالی رابط کاربری این گوشی بسیار مشابه LG Arena است.

شاید برخی از اینکه تفاوتی بین رابط های کاربری LG Arena و Viewty Smart  در آیکن ها، منوها و مانند آنها وجود ندارند ، خشنود نباشند اما باید بگوییم رابط کاربری سری S نیازی به تغییرات عمده ندارد اما تنظیم آن برای منحصر بفرد شدن در هر گوشی جالب تر خواهد بود.

به هر حال ، اجازه دهید به دلیل جدید بودن این رابط کاربری نگاهی نزدیکتر به آن بیاندازیم.

اولین چیز قابل توجه ، چهار صفحه اصلی است که رابط کاربری را به چهار قسمت قابل مدیریت Widget ها ، مخاطبان ، میانبر ها و امکانات چند رسانه ای تقسیم می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

3D Cube بسیار خیره کننده است . چهار صفحه اصلی در کناره های  یک مکعب قرار گرفته اند که می توان آنرا بوسیله انگشت چرخاند. می توانید بزرگنمایی را کاهش دهید و مکعب را برای رسیدن به صفحه مورد نظرتان بچرخانید. اما این رابط مکعب شکل یعنی 3D Cube منحصرا در اختیار LG نیست و HTC و سامسونگ از پیاده سازی هایی متفاوتی از آن استفاده کرده اند.

صفحه میانبر ها مثل این صفحه در گوشی های LG Cookie  و LG Prada2 است. میانبرهایی از نرم افزارهای مختلف در فضای خالی صفحه اصلی قرار می گیرند. اما با توجه به منوی بسیار عالی ، شک داریم که این صفحه اصلا کاربردی داشته باشد.

صفحه مخصوص Widget ها ، گروهی از Widget ها را ارائه می دهد که پیش از این در گوشی های سامسونگ یا LG دیده بودیم. Widget  هایی مثل ساعت آنالوگ ، تقویم ، ساعت جهانی ، WeatherBug ، بازی ها ، رادیو FM ، یادداشت و ماشین حساب در این گوشی تعبیه شده اند.

Widget پیام رسانی که در بالای صفحه Widget ها مشاهده می شود ، امکان جدیدی به شمار می رود. با استفاده از این Widget دسترسی سریع به پیام های متنی ، صوتی و ایمیل ها و همین طور گزارشی از رویدادها فراهم می گردد.

بخش سوم این مکعب شامل مخاطبان است و می توانید عکس هایی را به مخاطبان مختلف تخصیص دهید و به شماره های  آنها و همین طور امکان ارسال سریع پیام یا برقراری تماس دست پیدا کنید. این مخاطبان به طرزی منحنی وار مثل صفحه مالتی مدیا که با عکس ها و ویدیوها پر می شود ، نمایش داده می شود.  تمامی این امکانات برای کار با صفحه لمسی بهینه شده اند و در بیشتر مواقع کافی هستند.

اما این شبیه سازی های سه بعدی بیشتر از اینکه کاربردی باشند ، فقط برای زیباتر شدن رابط به آن افزوده شده اند.  صفحه مخاطبان بسیار مناسب بود و از صفحات چندرسانه ای و میانبر ها که زیاد کاربردی نیستند ، مفیدتر است. به نظر می رسد که صفحات چند رسانه ای و میانبر ها تنها برای پر کردن فضای خالی مکعب به کار گرفته شده اند.

مهم نیست که شما چه بخشی از مکعب را برمی گزینید ، رابط کاربری هیچگاه در ارائه جلوه های متحرک خیره کننده ، انعکاس ها و جلوه های سه بعدی  خساست به خرج نمی دهد و تمام تلاشش را برای جلب نظر شما به کار می گیرد.  و بهتر از همه این ها ، رزولوشن WVGA صفحه نمایش 3  اینچی کیفیتی استثنایی از تصاویر ارائه می کند.

 

منوی اصلی سری S
 

با استفاده از کلید اختصاصی ای که در صفحه اصلی تعبیه شده است ، می توان به منوی اصلی دسترسی پیدا کرد. LG این منو را به صورت چهار ردیف از آیتم ها تقسیم کرده است که به صورت افقی قابل پیمایش هستند. با استفاده از این روش ، که در گوشی های پیشین LG نیز استفاده شده است ، دسترسی به آیتم های منو به سرعت و بدون پرش از لبه ای به لبه دیگر امکانپذیر است. با افقی کردن گوشی تمامی آیتم های منوی اصلی در اندازه ای کوچکتر صفحه را کاملا پر می کند و دیگر نیازی به پیمایش وجود ندارد. اما در این حالت برچسب های زیر آیکن ها نمایش داده نمی شوند.

 

image
 

image

 

LG Viewty Smart  یک task manager هم دارد که با فشردن و نگهداشتن کلید مکعب در سمت چپ گوشی اجرا می شود. این روش ، شیوه ای برای دسترسی به کاربردهای دیگری غیر از سوییچ بین نرم افزارها را نیز فراهم می کند. نرم افزارهای درحال اجرا با یک آیکن مخصوص و با جلوه ای متحرک نمایش داده می شوند.

 

image

 

چندوظیفه گی(Multi-Tasking) محدود است و تنها دو نرم افزار در آن واحد می توانند در حال اجرا باشند و نرم افزارهای جاوا نیز با نرم افزارهای دیگر تداخل پیدا می کنند. برای نمونه ، اگر نرم افزار جاوایی در حال اجرا باشد ، نمی توانید رادیو را فعال کنید. با ضربه زدن به نوار وضعیت موجود در بالای صفحه ، یک منوی نیمه شفاف باز می شود که می تواند برای فعال و غیر فعال کردن Wi-Fi و بلوتوث به کار گرفته شود . همچنین امکان تغییر پروفایل ها و مشاهده رویدادهای اخیر نیز از طریق این منو مهیاست.

متاسفانه ، مدیر اتصالات (Connection Manager) تنها از طریق صفحه اصلی قابل دسترس است. اگر می شد از طریق بخش دیگری از رابط  هم به این قسمت دست پیدا کرد ، مسلما بسیار مناسب تر بود.

 

image

 

دفترچه تلفن
 

Viewty Smart  مثل LG Arena به یکی از جذاب ترین و بهینه شده ترین دفترچه تلفن های موجود در گوشی های تلفن همراه مجهز است

فهرست مخاطبان با جداساز های مخصوصی که در بین حروف الفبا به کار می روند از هم جدا می شوند.  هر فیلد یک تصویر ، یک اسم و یک دکمه سبز برای برقراری سریع تماس دارد. برای مشاهده تمامی جزئیات تماس روی نام مخاطب کلیک می کنید و جزئیات در بین دو مخاطب در همان صفحه به نمایش در می آیند. در این بخش می توانید به کلیدهای متفاوتی برای تماس ها ، پیام ها و ویرایش مخاطبان دست پیدا نمایید.

مثل اکثر دفترچه تلفن های گوشی های لمسی ، این نرم افزار در LG GC900 Viewty Smart  هم به خوبی برای سازگاری با رابط لمسی بهینه شده است. پیمایش در این نرم افزار به خوبی و روانی صورت می گیرد و تنها رابط کاربری است که می تواند در این زمینه با iPhone رقابت کند. یک نوار پیمایش در سمت راست صفحه برای حرکت در بین مخاطبان وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک گزینه جستجو نیز در بالای فهرست های تماس وجود دارد. گزینه ای دیگری که برای دسترسی به این امکان استفاده می شود ، کلیدی اختصاصی در گوشه بالای سمت چپ صفحه است. در همین دو فسمت می توانید کلید های ایجاد مخاطب جدید را نیز بیابید. فیلدهای اطلاعاتی متنوعی در دسترس است و هر آنچه را که بخواهید در این بخش یافت می شود.

در مقایسه رابط کاربری سری S با رابط کاربری به کار رفته در گوشی iPhone ، نبود یک قابلیت جلب توجه می کند.  قابلیت پیمایش لمسی می توانست این دفترچه تلفن را از آنچه که هست ، کامل تر سازد.

 

قابلیت های تلفنی
 

همانطور که انتظار می رفت ، LG Viewty Smart  تماس های تلفنی را به خوبی و بدون نقص اداره می کند . شماره گیری با استفاده از صفحه کلید لمسی بر روی صفحه ممکن می شود.

 

image
 
image

 

image

 

مثل سایر گوشی های LG کلید سبز رنگ برقراری تماس که در Viewty Smart  به صورت مجازی است ، لیستی کامل از تماس ها را به کاربر نمایش می دهد. امکان دسترسی به این گزینه از طریق منوی اصلی نیز وجود دارد اما بر خلاف گوشی های اخیر LG در این قسمت خبری از شمارنده های مدت زمان تماس ها و داده های وب نیست . و به جای آن باید از منوی تنظیمات تماس یا Call Setting بدان ها دست بیابید.

 

image
 
image

 

قابلیت شماره گیری هوشمند نیز در این گوشی وجود دارد. مثل همیشه با تایپ چند شماره گزینه هایی از مخاطبان به کاربر پیشنهاد می شود. این گزینه ها هم به مانند جزئیات مخاطبان ، به صورت منوهایی کشویی نمایان می گردند.

با استفاده از کلید سبز رنگی که در پایین صفحه کلید مجازی وجود دارد ، می توانید به تاریخچه ای از تماس هایتان دست پیدا کنید. در این بخش مدت زمان تماس ، ساعت و نوع تماس را مشاهده خواهید کرد.

LG GC900 Viewty Smart  در تست بلندی صدای ما عالی عمل کرد.

 
پیام رسانی
 

فقط دو بخش عمده در منوی اصلی وجود دارد: پیام رسانی و ایمیل. LG Viewty Smart   از ارسال و دریافت SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. مثل Arena ، Renoir و Viewty ،بخش های  SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

 

image

 

پیام ها بخوبی در لیست ها سازماندهی شده و بر اساس تاریخ مرتب می شوند.  می توانید آنها را بر اساس SMS ، MMS یا یادآورها فیلتر کنید.  مثل همیشه ، Inbox مکان پیش فرضی است که در هنگام ورود به بخش پیام رسانی با آن روبرو می شوید اما می توان این گزینه را به Outbox ، Sent ، Drafts یا My folders تغییر داد. گزینه ای هم برای مشاهده پیام ها به صورت Threaded وجود دارد.

 

image
 
image

 

برای تایپ کردن می توانید از صفحه کلید معمولی گوشی استفاده کنید . همچنین با چرخاندن گوشی به صورت افقی صفحه کلید QWERTY نمایان می شود و می توانید از آن بهره بگیرید. گرچه بازخورد خوبی در هنگام تایپ از سمت کلیدها وجود دارد اما اندازه کلید های این صفحه کلید کمی کوچک هستند . با توجه به صفحه نمایش خازنی ، در این بخش هم مثل iPhone پاسخدهی بسیار خوبی به دستورات کاربر صورت می گیرد.

 

image
 
image

 

image

 

انجام تنظیمات ایمیل ها در گوشی LG GC900 Viewty Smart به راحتی و بدون زحمت انجام می شود. افزودن یک حساب کاربری ایمیل با توجه به تنظیمات هوشمند به آسانی صورن می گیرد. برای مثال در مورد حساب های کاربری Gmail ، تنها کاری که باید انجام می شد درج نام کاربری و کلمه عبور بود و گوشی تنظیمات را به طور خودکار دانلود می کرد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

ماکزیمم اندازه ضمیمه ایمیل ها هم در هنگام ارسال ایمیل و هم در هنگام دریافت آن ، مثل LG Arena یک مگابایت است. متاسفانه این میزان فضا برای یک عکس هشت مگاپیکسلی کافی نخواهد بود. یک عکس 3.2 مگاپیکسلی یا یک ویدیوی کوتاه چنین اندازه ای خواهند داشت . این محدودیت در مورد اسناد آفیس مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در گوشی LG Renoir این میزان به دو مگابایت افزایش می یابد ، گرچه این میزان هم محدود است اما به هرحال بهتر از محدودیت یک مگابایتی این ضمایم در LG GC900 Viewty Smart خواهد بود.  اگر تصمیم بگیرید که عکسی را به عنوان ضمیمه ایمیل ارسال کنید ،  حتی گوشی امکان تغییر اندازه آن را به صورت خودکار ندارد. تنها کاری که گوشی در این مورد برای شما انجام می دهد ، تعبیه گزینه Attach-Take a Picture است.

فایل هایی چون RAR و ZIP در بین فایل های پشتیبانی شده برای ضمیمه های ایمیل وجود ندارد اما هنوز هم می توانید آنها را بر روی حافظه گوشی ذخیره نمایید.  فایل های مایکروسافت آفیس و PDF می توانند دانلود شده و به صورت مستقیم روی گوشی مرور شوند.

بعد از دانلود پیام ها ، می توانید از امکان جستجو در این بخش استفاده کنید . امکان مرتب سازی ایمیل ها بر اساس تاریخ ، فرستنده ،اولویت ، خوانده شده / نخوانده شده ، موضوع ، اندازه و ... وجود دارد. همچنین گزینه ای وجود دارد که امکان نشانگذاری چندین ایمیل به صورت خوانده شده را در آن واحد فراهم می کند.

 

مدیریت فایل ها
 

گوشی LG GC900 Viewty Smart  از 1/5 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند و این میزان با استفاده از کارت های حافظه microSD قابل افزایش است. به دلیل این که اسلات  کارت حافظه در زیر کاور باتری قرار نگرفته است ، تعویض سریع آن به راحتی امکان پذیر است. کارت های حافظه ای با گنجایش 8 و 16 گیگابایت به راحتی توسط گوشی اداره می شوند.

مدیر فایل های Viewty Smart  به صورت My Stuff در منوی اصلی این گوشی به نمایش در می آید. در این بخش پوشه های پیش فرضی وجود دارند ، اما می توانید آیتم های محتلفی را درون آنها جا دهید.

مرور فایل ها در کل و حتی در حالتی که کارت حافظه شما پر از عکس باشد ، سریع انجام میگیرد. فایل های روی حافظه گوشی و روی کارت حافظه را بر خلاف برخی گوشی های LG نمی توانید به صورت جداگانه مشاهده کنید . گرچه این موضوع آنقدر ها هم بد نیست و مشکل مرور فایل ها را حل می کند.

 

image
 
image

 

گالری
 

LG Viewty Smart مثل گوشی Arena بسته به حالت قرار گرفتنش ، دو نوع گالری را نمایش می دهد. در حالت عمودی ، عکس ها و ویدیو ها به صورت مشبک نمایش داده می شوند و بر حسب تاریخ ، نوع و نام مرتب می گردند.  در حالیکه در حالت افقی ، یک عکس در مرکز تصویر قرار می گیرد و سایر فایل ها با نمایشی سه بعدی در اطراف آن به نمایش در می آیند.

این طرح بندی بسیار شبیه به نرم افزار مرور Album art هاست که به نام Cover Flow در گوشی iPhone به کار گرفته شده بود. اما باید خاطر نشان کنیم که آیفون این حالت نمایش را فقط در نرم افزار iPod عرضه می کند.

 

image

 

image
 
image

 

گوشی LG GC900 Viewty Smart  مثل گوشی LG Arena  و آیفون از مالتی تاچ پشیبانی می کند و بنابراین می توانید از طریق نیشگون گرفتن صفحه روی عکس ها زوم کنید. به یاد داشته باشید که بزرگنمایی در عکس های 8 مگاپیکسلی از عکس های 2 یا 3 مگا پیکسلی آیفون ،کمی کندتر انجام خواهد شد.

غیر از گزینه های استانداری  چون حذف ، تغییر نام ، پرینت ، ارسال و اطلاعات فایل ، یک گزینه اسلاید شو نیز وجود دارد. وقفه های زمانی مابین عکس ها و ترتیب نمایش آنها (تصادفی بودن یا نبودن) قابل تنظیم است. جلوه های انتقالی بین تصاویر به صورت تصادفی انتخاب می گردند و گزینه ای برای انتخاب یک جلوه خاص در نظر گرفته نشده است.

یک آیکن ستاره شکل نیز در این بخش برای افزودن میانبرهای تصاویر به صفحه مالتی مدیا قرار گرفته است.

 

پخش کننده موسیقی
 

دسترسی به پخش کننده موسیقی Viewty Smart  هم از طریق منوی اصلی و هم از طریق رابط cube ممکن است. نرم افزاری که از طریق Cube به آن دسترسی می یابید ساده تر از نرم افزار اصلی است و  روشی سریع برای مرور آهنگ ها در اختیار کاربر قرار می دهد.

آهنگ ها به صورت منفرد و در نمایشی منحنی وار بوسیله Album Art  هایشان به نمایش در می آیند. با استفاده از انگشت تان می توانید به پیمایش در میان آنها بپردازید.

 

image

 

image
 
image

 

نرم افزار کامل پخش کننده موسیقی از طریق منوی اصلی قابل دسترس است. امکان مرتب سازی آهنگ ها بر حسب خواننده ، آلبوم ، سبک و رتبه وجود دارد. عنوان آهنگ ، نام خواننده و عنوان البوم در مرکز صفحه نمایش داده می شود  و آهنگ های بعدی و قبلی در بالا و پایین آنها نمایش داده می شوند.

امکان جدیدی که در اینجا فراهم شده است ، کلید Shuffle است که در بالای لیست پخش قرار گرفته و کار کردن با آن کاملا راحت است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از سنسور شتاب سنج ، در هنگام چرخش گوشی ، پخش کننده موسیقی هم می چرخد.

امکان مفیدی که در این جا تعبیه شده است ، امکان جستجو است. گرچه اگر از حالت نمایش خاصی مثل آلبوم ها استفاده کنید ، گوشی تنها قادر به جستجو در میان نام آلبوم ها خواهد بود.

 

image

 

چندین حالت اکولایزر پیش فرض وجود دارد  که هیچ کدام از آنها قابل سفارشی سازی نیستند . دو تا از این حالت ها بسیار جالب هستند . نخستین این ها ، حالت دالبی است.

 

image

 

با استفاده از Dolby Mobile  صدا تقویت شده و گسترده تر می شود. حالت جالب دیگر Bobcat Mobile است که بسیار جالب است و برای آهنگ ها تکنو در نظر گرفته شده است. مطمئنا باگستره وسیعی که این حالت ها در اختیار شما می گذارند ، گزینه ای متناسب با نیاز های تان خوهید یافت.

 

رادیو FM
 

LG GC900 Viewty Smart  با یک رادیو FM عرضه می گردد و کاربر می تواند چه با هدست و چه بدون آن به این رادیو گوش کند. در حالت دوم ، باید از هدست بعنوان آنتن استفاده کرد و آنرا به گوشی متصل نمود.

امکان ذخیره سازی ایستگاه ها تا 50 عدد وجود دارد و با استفاده از RDS می توانید فرکانس های جایگزین را هم بیابید.  حرکت بین ایستگاه ها بسیار راحت است و با استفاده از کلید هایی که در پایین صفحه اصلی نرم افزار تعبیه شده اند ، به سرعت انجام می گیرد.

 

مثل پخش کننده موسیقی ، در هنگامی که رادیو در پس زمینه در حال اجراست ، می توانید از Widget مخصوص برای کنترل آن استفاده کنید.

پشتیبانی از هدست های بلوتوث هم در این گوشی صورت می گیرد و به وسیله این هدست ها هم می توانید به موسیقی گوش کنید.

 

کیفیت صدا
 

LG GC900 Viewty Smart  کیفیت صدای فوق العاده ای دارد و امتیازات بسیار بالا و قابل تحسینی را در تست کیفیت صدای ما از خود به جا گذاشت. این گوشی در برخی زمینه ها حتی از iPhone 3GS هم بهتر عمل کرد و امتیازات شایسته تمجیدی را کسب نمود.

تنها مشکل Viewty Smart  در اداره صداهای بم است که احتمالا به علت به کارگیری فیلتر های خاص برای بهبود کیفیت صدا در هدست های کوچک بوده است. این گوشی دقیقا با همان مشکلی که در KM900 Arena با آن مواجه بودیم ، روبروست.

اما در سمت دیگر ، LG GC900 Viewty Smart  تغییر شکل بین فرکانسی را به خوبی اداره می کند و علاوه بر آن سطح پویا ،سطح نویز و مکالمه متقابل هم در وضعیت خوبی هستند. هماهنگی کلی تغییر شکل فرکانس ها خوب و قابل تحسین است.

 

پخش کننده ویدیویی
 

LG GC900 Viewty Smart  از یک صفحه نمایش 3 اینچی و رزولوشن بالای WVGA استفاده می کند. با پشتیبانی گوشی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD ، این گوشی پتانسیل تبدیل شدن به یک پلیر همراه قدرتمند را داراست.

متاسفانه ، تنها ویدیوهای DivX ای در Viewty Smart  قابل پخش است که توسط نرم افزار موجود در CD همراه با گوشی ، تبدیل شده باشد. گوشی LG Renoir قادر بود تمامی انواع ویدیوهایی را که توسط نرم افزارهای مختلف تبدیل شده بودند را پخش نماید.

 

image

 

برای مشاهده ویدیوها در حالت تمام صفحه باید گوشی را به شکل افقی در دست بگیرید. با ضربه ای به صفحه در این حالت، کنترل های استاندارد نرم افزار چون Play/Pause ، تنظیم صدا و غیره نشان داده می شوند. می توان سرعت پخش را دو برابر یا چهار برابر کرد وحتی روی ویدیوها هم  زوم کرد.

قابلیت Dolby For Mobile می تواند در هنگام پخش ویدیو در Viewty Smart  نیز به کار گرفته شود. گرچه برای بهترین استفاده از این قابلیت باید از هدست استفاده کنید.

 

آیا واقعا افزودن امکان مشاهده ویدیو ها از طریق Wi-Fi خیلی سخت است؟
 

Viewty Smart  با YouTube یکپارچه شده است و می توانید ویدیوها را به صورت مستقیم از گوشی به سایت YouTube آپلود کنید. این امکان تنها در پخش کننده ویدیویی وجود دارد و در file manager تعبیه نشده است.

متاسفانه، مرورگر وب به کار رفته در LG GC900 Viewty Smart  مثل سایر گوشی های LG از فایلهای فلش پشتیبانی نمی کند  پس امکان مشاهده فایل های ویدیویی سایت YouTube در نسخه Desktop آن وجود ندارد و تنها روش مشاهده ویدیوهای این سایت استفاده از نسخه موبایلی آن است.

 LG Viewty Smart  تنها اجازه تماشای ویدیوها را از طریق ارتباطات EDGE یا UMTS فراهم می کند و شما نمی توانید ویدیوهای YouTube را از طریق اتصالات Wi-Fi تماشا کنید. این مشکل در گوشی هایی چون Arena ، Prada2 و Renoir هم وجود دارد. آیا افزودن این امکان کار غیر ممکنی برای LG به شمار می رود؟

و به دلیل اینکه اکثر کاربران از این حقیقت آگاه نیستند ، ترفندی در این جا بیان می کنیم. برای تماشای ویدیوهای آنلاین از قبیل ویدیوهای یوتیوب ، باید تنظیمات اختصاصی  این بخش را از پروفایل موبایل انجام دهید. برای این منظور ، باید به آدرس Settings row>Connectivity>Streaming Setting مراجعه کنید.

 

دوربین 8 مگا پیکسلی مایوس کننده
 

LG GC900 Viewty Smart  به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از ماکزیمم اندازه 2448*3264  پیکسل مجهز است. این دوربین از لنز اشنایدر و فلاش LED استفاده می کند و همانطورکه احتمالا حدس زده اید ، این فلاش عملکرد خیلی خوبی ندارد و تنها در مکان های کم نور و فواصل کم مفید واقع می شود، اما انتظاری بیش از این از آن نداشته باشید.

رابط کاربری دوربین GC900 Viewty Smart مشابه همانی است که در KM900 Arena  به کار رفته است. دسترسی به تنظیمات دوربین از طریق نوار وظیفه موجود در سمت چپ منظره یاب صورت می گیرد. در این جا کلیدهای مجازی ای برای تنظیمات فلاش ، فوکوس ،  exposure  و همین طور کلیدی برای تنظیمات پیشرفته تر وجود دارند. هنگامی که از این نوار وظیفه استفاده نکنید ، این نوار پنهان می شود و برای ظاهر شدن مجدد آن باید ضربه ای به صفحه نمایش بزنید.

در سمت راست رابط کاربری نوار حاوی کلید شاتر وجود دارد . در این بخش کلیدهایی برای تغییر بین حالت عکاسی و فیلمبرداری ، کلید گالری و خروج وجود دارند. این نوار ثابت است و جزئی از منظره یاب نیست. اگر مایل نیستید که این نوار را در هنگام عکاسی مشاهده کنید، می توانید از حالت تمام صفحه استفاده کنید که مرکز منظره یاب را با جزئیات بیشتری نمایش می دهد.

منوی تنظیمات واقعی یک دایره چرخان است که هر کدام از تنظیمات را به صورت لیست هایی نمایش می دهد. گرچه پیمایش این بخش و یافتن گزینه مورد نظر کمی به طول می انجامد ، اما از ظاهر جذابی برخوردار است.

دوربین LG GC900 Viewty Smart  از قابلیت های بی شماری برخوردار است و از آن میان می توان به قابلیت هایی چون برچسب گذاری جغرافیایی(Geo-Tagging) ، تشخیص چهره و تشخیص لبخند اشاره نمود . همچنین امکاناتی چون لرزش گیر تصاویر و خطوط راهنمای منظره یاب برای تنظیم بهتر قاب تصاویر نیز در این بخش تعبیه شده است. LG GC900 از ISO 1600 هم پشتیبانی می کند اما از آنجاییکه عکس های دوربین در این حالت سطح نیز بسیار بالایی دارند ، پیشنهاد می کنیم تا آنجاییکه می توانید از آن دوری کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کیفیت عکس های ثبت شده توسط دوربین LG GC900 Viewty Smart  ناامید کننده است. اگر خیلی سخت گیر نباشید ، این دوربین نیازهایتان را برآورده می کند اما در برابر سایر گوشی های هشت مگاپیکسلی بازار Viewty Smart  حرفی برای گفتن ندارد. واقعا باعث تاسف است که حتی کیفیت عکس های دوربین 5 مگا پیکسلی گوشی LG KU900 در برخی جهات از آن پیشی می گیرد.

اگر بخواهیم از جنبه های مثبت عکس های ثبت شده توسط دوربین GC900 Viewty Smart یاد کنیم ، باید به رنگ های تحسین برانگیز و درخشندگی خوب عکس های آن اشاره کنیم. گرچه سطح جزئیات هم خوب است اما سطح بالای نویز می تواند بر همه فاکتورهای مثبت ذکر شده غلبه کند.

LG GC900 Viewty Smart  مسلما پرنویز ترین دوربین 8 مگا پیکسلی بازار را دارد و این امر حتی در عکس هایی که با ISO پایین ثبت شده اند نیز قابل مشاهده است. احتمالا در این گوشی عدد بیشتر مگاپیکسل با سطح نویز بالاتر برابر است.شاید بتوان آنرا با دوربین های 5 مگاپیکسلی مقایسه کرد اما هنوز تا دوربین های هشت مگا پیکسلی فاصله زیادی باقی است.

 

ضبط ویدیویی
 

LG GC900 Viewty Smart  قادر به ضبط تصاویر ویدیویی با رزولوشن D1 (720 x 480) و نرخ 30 فریم در ثانیه است. کیفیت ویدیوهای ضبط شده بر خلاف عکس های این دوربین بسیار عالی است. سطح جزئیات می توانست بهتر باشد اما رنگ های این ویدیوها بسیار زنده هستند و اشباع رنگی خوبی در دوربین به آنها افزوده می شود. سطح نویز هم نمی تواند بعنوان معضل در اینجا مطرح باشد.

Viewty جدید مثل Arena از فرمت 3GP برای ضبط تصاویر ویدیویی استفاده می کند که اصلا قابل قبول نیست. ترجیح می دادیم که در این گوشی هم مثل Renoir شاهد استفاده از فرمت Avi  با کد گذاری DivX برای ضبط تصاویر می بودیم.

ویدیوهای آهسته با نرخ 120 فریم در ثانیه و رزولوشن QVGA گزینه ای دیگر است که LG Viewty Smart مثل گوشی های LG Secret  و Arena   در اختیار کاربر قرار می دهد. گزینه ای دیگری هم برای ضبط سریع در دسترس است .

در مورد  سوژه های خاصی می توان از این حالت ها بهره گرفت. متاسفانه این ویدیوها دارای رزولوشن QVGA هستند. Samsung S8300 UltraTOUCH قابلیت ضبط سریع تصاویر ویدیویی با رزولوشن VGA و کیفیتی خوب را دارد.  این ویدیو ها نیاز به پردازش های اضافی نخواهند داشت.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

فلاش می تواند بعنوان منبع نوری در هنگام فیلمبرداری هم به کار رود. می توانید به همراه فیلم ها ، صدا هم ضبط کنید . البته امکان ضبط صدا در حالت های ضبط سریع یا آهسته وجود ندارد. همانطوری که اشاره شد ، میکروفن اختصاصی برای ضبط صدا به همراه فیلم ها در پشت گوشی قرار دارد. ویدیو ها در فرمت MP4 کد گذاری می گردند اما در فرمت 3GP ذخیره می شوند.

 

امکانات ارتباطی
 

بسته امکانات ارتباطی بی سیم در گوشی LG  Viewty Smart  کامل است. همچنین این گوشی از پشتیبانی چهاربانده از  GSM/GPRS/EDGE و HSPDA با سرعت 7.2 مگابیت برخوردار است.

گوشی از ارتباطات محلی چون Wi-Fi وبلوتوث هم پشتیبانی می کند. بلوتوث عرضه شده در این گوشی نسخه 2.1 است و از A2DP هم پشتیبانی می کند. استاندارد Wi-Fi به کار رفته در گوشی نسخه 802.11 b/g است.

Wi-Fi  رابط ساده ای دارد. شبکه مورد نظرتان را انتخاب کرده و کلمه عبور را تایپ می کنید و بعد از آن می توانید از این امکان نهایت لذت را ببرید.البته گزینه های زیادی هم برای تنظیمات بیشتر در نظر گرفته شده اند.

نرم افزارهای جاوای زیادی وجود دارند که نیاز به دسترسی به اینترنت دارند و به شما اختیار می دهند که از میان UMTS و Wi-Fi یکی را انتخاب نمایید.

 

image
 
image

 

پورت اختصاصی برای اتصال شارژر یا کایل USB به کار می رود. با استفاده از  حالت  Mass Storage می توانید از گوشی به عنوان ابزار ذخیره سازی همراه استفاده کنید.

 

image
 
image

 

image

 

مثل LG Arena ، حافظه داخلی Viewty Smart  به عنوان دومین درایو در کامپیوتر نمایش داده خواهد شد. در این حالت هم قادر خواهید بود به تماس های تلفنی پاسخ دهید.

همگام سازی جزئیات PIM بوسیله نرم افزار LG PC Suite که به همراه گوشی عرضه می شود به راحتی امکان پذیر است.

از کابل مخصوصی می توانید برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده نمایید. این قابلیت در Viewty Smart  از PAL و NTSC حمایت می کند و بنابراین روی اغلب تلویزیون ها به خوبی کار خواهد کرد.

 

مرورگر وب
 

مرورگر به کاررفته در GC900 Viewty Smart همان مرورگر به کار رفته در LG Arena است.  متاسفانه پیمایش صفحات و Panning به روانی انجام نمی شوند. به واسطه بهره گیری گوشی از فناوری مالتی تاچ ،مرورگر  Viewty Smart  از بزرگنمایی ای مانند بزرگنمایی موجود در گالری پشتیبانی می کند . اکثر گوشی ها فاقد این قابلیت هستند.

سرعت بار شدن صفحات در Viewty Smart  زیاد جالب نیست. با استفاده از Wi-Fi مرورگر این دو گوشی نسبت به آیفون دو برابر زمان صرف کرد. در حال بار شدن صفحه نمی توانید کاری انجام دهید.

 

image
 
image

 

بزرگنمایی مالتی تاچ از زمان به کار گیری این قابلیت در Prada تغییراتی داشته است اما هنوز با این قابلیت در گوشی LG Arena قابل مقایسه نیست. این قابلیت بدون نقص نیست و نسبت به آیفون کندتر عمل می کند اما به هرحال کارش را بخوبی انجام می دهد.  

 

image
 
image

 

کنترل ها پنهان نمی شوند و تنها گزینه ای که موجب پنهان گشتن آنها می شود ، استفاده از حالت تمام صفحه است که از طریق منوی مرورگر یا چرخاندن گوشی به صورت افقی انجام می شود. در این بخش هم شتاب سنج کارش را به خوبی انجام می دهد.

امکان مفید دیگری که در این گوشی وجود دارد ، امکان باز کردن دو صفحه در آن واحد است. همچنین امکان حرکت بین این دو صفحه نیز در اختیار کاربر قرار دارد. ذخیره کردن صفحات برای مرور آنها در حالت آفلاین از قابلیت های دیگر این مرور است.

امکان جستجوی عبارات در صفحه وب نیز یکی دیگر از قابلیت های کاربردی این مرورگر است. نخستین عبارت یافت شده نشان گذاری می گردد و تعداد کل عبارت های یافت شده به همراه گزینه هایی برای حرکت به مورد بعد یا قبل هم نمایش داده می شوند.

یک امکان تصویری در تاریخچه یا History ، امکان مشاهده پیش نمایشی کوچک از صفحاتی را که قبلا مشاهده نموده اید به شما می دهد. می توانید برای مشاهده یکی از آنها بر روی آن کلیک کنید.

متاسفانه از نسخه Desktop سایت یوتیوب پشتیبانی به عمل نمی آید و مرورگر از فایل های فلش پشتیبانی نمی کند. اما همانطور که در قسمت مربوط به پخش کننده ویدیویی ذکر کردیم ، می توانید از نسخه موبایل این سایت به نشانی m.youtube.com استفاده نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

ما مرورگر Opera Mini را هم روی این گوشی نصب کردیم . این مرورگر صفحات را خیلی سریع لود می کرد و امکان پیمایش و بزرگنمایی سریع در آن را هم مهیا می ساخت. Opera Mini به یک RSS خوان هم مجهز است. ما از نسخه مخصوص گوشی های لمسی این مرورگر هم استفاده کردیم. گرچه این مرورگر از مالتی تاچ پشتیبانی نمی کند ، اما اگر به دنبال سرعت هستید ، گزینه خوبی در اختیارتان قرار می دهد.

 

سازمان دهنده
 

برنامه ریزی و زمانبندی کارها یکی از کاربردهای اساسی LG GC900 Viewty Smart  است و این گوشی با نرم افزارهای زیادی در این مورد به یاری شما خواهد آمد. نرم افزار تقویم در این گوشی از نماهای هفتگی و ماهانه و لیست وظایف پشتیبانی می کند. هشدار های رویدادها می توانند تا یک هفته پیش از وقوع رویداد برای به صدا در آمدن تنظیم شوند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گزینه ای برای انتخاب روز شروع هفته از بین روز های یکشنبه و دوشنبه نیز وجود دارد. می توان روزهایی را بعنوان روزهای تعطیل انتخاب کرد تا هشدارها در آن روز به صدا در نیایند. می توان از این امکان برای تعطیلاتی مثل مرخصی ها که سالانه تکرار نمی شوند ، استفاده کرد.

 

image
 
image

 

image

 

نرم افزار To Do اجازه نگهداری وظایف با ترتیب اهمیت آنها را فراهم می کند. اگر این امکان کافی نبود می توانید از memo استفاده کنید.

 

image

 

image
 
image

 

LG GC900 Viewty Smart  می تواند تا 500 رویداد ، 500 یادداشت در To do و 100 یادداشت معمولی  را  ثبت کند.می توان براحتی از این یادداشت ها ، در کارت حافظه فایل پشتیبان تهیه نمود.

 

image
 
image

 

image

 

گزینه دیگری که در سازمان دهنده یافت می شود، Date Finder  است. این بخش با رابط کاربری جذابش امکان انتخاب یک ماه و یک سال خاص را فراهم می کند. این رابط  شی ای چرخنده را نشان می دهد که با چرخش آن می توانید به ماه وسال موردنظر دسترسی پیدا کنید.

 

image

 

در بخش هشدارها کاملا تجدید نظر شده است. رابط کاربری این بخش هم بسیار زیباتر شده است.غیر از این می توانید از Widget مخصوصی هم برای تنظیمات زنگ های هشدار استفاده نمایید. این Widget شما را به قسمت خیره کننده دیگری یعنی ساعت آنالوگ هدایت می کند. البته در این بخش یک ساعت دیجیتال هم وجود دارد و می توانید از هردوی این ساعت ها برای تنظیم هشدار استفاده کنید. گزینه های اضافی چون انتخاب آهنگ زنگ و ویبره هم در نظر گرفته شده اند. گزینه Snooze باعث می شود که شما از به موقع رسیدن به سرکارتان مطمئن باشید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک ماشین حساب با رابط کاربری لمسی با امکانات زیاد هم در Viewty Smart  وجود دارد. نرم افزارهای دیگری چون مبدل واحد ، ساعت جهانی و Vocie recorder هم در اختیار کاربر قرار دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

Voice Recorder محدودیتی در ضبط صدا ایجاد نمی کند و بمحض اتمام ضبط ، می توانید آنرا به وسیله MMS ، بلوتوث یا ایمیل ارسال کنید.

 

GPS
 

LG GC900 Viewty Smart در این بخش نواقص عمده ای دارد. این گوشی با نسخه قدیمی نرم افزار Google Maps ارائه می شود که لااقل ما استفاده از آن را بعنوان ابزار مقصدیابی ترجیح نمی دهیم. و مشکل بعد این است که نسخه جدید Google maps و تعداد زیادی از نرم افزارهای جاوای مقصدیابی با گیرنده GPS این گوشی سازگار نیستند.

Google Maps مشهورترین نرم افزار نقشه های الکترونیکی برای گوشی های تلفن همراه است. این نرم افزار در Viewty Smart  از پیش نصب شده است و از گیرنده GPS داخلی گوشی استفاده می کند. هنوز نسخه جاوایی از این نرم افزار برای رزولوشن WVGA ساخته نشده است و نسخه قدیمی این نرم افزار زیاد با این رزولوشن سازگار نیست.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در نمونه اولیه ما با مشکلاتی چون پیدا کردن سیگنال های ماهواره ای روبرو بودیم اما در نسخه نهایی چنین مشکلی به چشم نمی خورد و در 30 ثانیه Google maps مختصات را به دقت تشخیص می دهد.

در کل ، هوشمند نبودن LG GC900 Viewty Smart  موجب می شود که این گوشی در بخش هایی چون نرم افزار های مقصدیابی با محدودیت هایی مواجه گردد.

 

بازی ها و نرم افزارها
 

نرم افزار Picsel Vewer امکان مرور اسناد Word ، Excel، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد .  بزرگنمایی به شیوه ی iPhone در این نرم افزار هم بخوبی کار می کند.

گزینه مفیدی امکان قرار دادن محتویات فایل در یک ستون منفرد را فراهم می نماید اما به نظر می رسد این امکان تنها با فایل های Word کار می کند. این مرورگر از شتاب سنج گوشی به نحو احسن بهره می گیرد و صفحه را در هنگام چرخش گوشی به طور خودکار می چرخاند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی هایی که از پیش در LG Viewty Smart  نصب هستند ، حرکتی هستند. این بازی ها عبارتند از Flying Dice ،Wheel Mania ،Tepong،Fishing،HomeRun Derby  و دو بازی که با میکروفن کنترل می شوند: بازیهای Bubble Breeze و Mellow Candle .

Flying Dice به شما اجازه می دهد که در برابر کاربری دیگر به انجام بازی بپردازید. در این بازی ابتدا با تکان دادن گوشی تاس ها را برداشته و سپس آنها را رها می کنید. بعد از انجام این کار باید روی تخته حرکت کنید. تخته شامل خانه های خوب و بد است. نشستن مهره شما در خانه های بد مساوی با شکست شماست.

 

image
 
image

 

image

 

Wheel Mania اجازه می دهد که یک از موضوعات کارت ها ، غذاها ، نوشیدنی ها ، فعالیت ها ، ماشین و ... را انتخاب کنید و سپس با چرخاندن چرخ شانس تان را بیازمایید.

بازی سوم Ping pong است که بازی بسیار جالبی است و ما بیشتر وقت مان را با آن گذراندیم. این بازی خیلی ساده است شما باید به یک توپ پینگ پنگ ضربه بزنیدو تا  زمانی که این توپ به هواپیما برخورد نکرده باشد ، بازی ادامه خواهد داشت.

Dart ، Fishing و Homerun Derby بسیار ساده هستند و امتیازی به ارمغان نمی آورند . این بازی ها تنها برای نشان دادن قابلیت های شتاب سنج گوشی به کار رفته اند. در هر سه این بازی ها با حرکاتی هدف را نشانه می گیرید ، زاویه قلاب ماهیگیری را تنظیم می کنید یا به توپ ضربه می زنید.  با سه بار تلاش بازی به پایان می رسد.

 

image
 
image

 

image

 

دو بازی پایانی یعنی بازی های Bubble Breeze و Mellow Candle از میکروفن گوشی استفاده می کنند. شما در میکروفن برای تولید حباب ها یا خاموش کردن شمع فوت می کنید. این بازی ها هم بسیار ساده اند.

 

image
 
image

 

اگر تصور می کنید که این بازی ها کافی نیستند می توانید از بازیهای جاوای دیگر هم در این گوشی استفاده نمایید.

 

سخن پایانی
 

Viewty Smart  از قابلیت هایی چون مالتی تاچ ، رابط کاربری سری S ، دوربین 8 مگا پیکسلی و امکانات چندرسانه ای بالای متوسط مجهز است. Arena یک ارتقای تمام عیار از LG Viewty به شمار می آید. اما این گوشی (Arena) با Viewty Smart بسیار مشابه است و ممکن است آنرا به خطر بیاندازد.

احتمالا این حرکت LG حرکتی هوشمندانه در جهت عرضه دو گوشی با هزینه کمتر بوده است اما مقایسه بین این دو به دلیل اینکه LG  Arena دوربین بی کیفیت تری دارد ،حداقل در این زمان که تفاوت قیمت زیادی بین این دو گوشی وجود دارد،درست به نظر نمی رسد. ما مطمئن هستیم که بسیاری از مردم از خودشان خواهند پرسید که آیا مگا پیکسل بیشتر به پرداخت هزینه اضافی ، از دست دادن فرستنده FM ، حافظه داخلی کمتر و نبود سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد می ارزد؟

مسلما این گوشی رقیبان قدرتمندی دارد که سعی در کنار زدن آن خواهند کرد. Samsung S8000 Jet در بازار موجود است و مشتریان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. رابط کاربری سه بعدی TouchWiz مخصوصا به علت امکانات سخت افزاری قدرتمند Jet می تواند با رابط کاربری سری S برابری کند .طراحی فشرده و کوچک و امکانات مشابهی چون پشتیبانی از فرمت های DivX/XviD ، پشتیبانی کامل از فایل های فلش ، قفل گشای هوشمند و دوربین 5 مگاپیکسی فوق العاده باعث می شوند که گوشی Jet برتری را از آن خود کند.

به دلیل وضعیت گوشی های Arena  و Viewty به سختی می توان بازار LG GC900 Viewty Smart  را پیش بینی کرد. گوشی Viewty2 گوشی کاملی است و ارتقای ارزشمندی به شمار می رود اما باید دید که آیا در برابر رقبا دوام می آورد. احتمال اینکه با کاهش قیمت که احتمالا برای Arena  هم رخ خواهد داد ، LG Viewty Smart  به موفقیت خوبی در آینده دست پیدا کند ، بسیار است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)