خانهاخبار
معرفی 10 گوشی پرفروش بازار ایران

معرفی 10 گوشی پرفروش بازار ایران

گروه خبری GSM: فناوری تلفن‌های همراه روز به روز ..
۱۳۹۱/۱/۲۷
گروه خبری GSM: فناوری تلفن‌های همراه روز به روز پیشرفت می‌کند و گوشی‌ها باریک‌تر، پرقدرت‌تر و محتوای آنها غنی‌تر می‌شود براین اساس پیش بینی می شود که در سال 2012 موبایل‌هایی تولید ‌شوند که پردازنده هایی سریعتر از گوشی های سال 2011 داشته باشند و رویای دسترسی به اطلاعات پرسرعت را برای کاربران محقق کند و همه چیز پرسرعت تر از گذشته باشد؛ براین اساس در سالی که گذشت نیز تقاضای کاربران موبایل به سمت پردازنده های سریعتری که اطلاعات را با سرعت بسیار دریافت و ارسال کنند و اموری که بتوان با سرعت بالا انجام داد از اهمیت بیشتری برخوردار بود. در ایران نیز اگرچه شبکه های موبایل با سرعتی کمتر از دیگر کشورها در حال ارتقا هستند اما خواسته کاربران برای برخورداری از گوشی های موبایل دارای پردازنده های سریع و سیستم عامل های جدید اندک به نظرنمی رسید.

بازار تلفن همراه کشور در سالی که گذشت اگرچه با فرازو نشیب های گوناگوگی همچون کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت گوشی موبایل مواجه شد اما جذابیت این وسیله ارتباطی باعث نشد از فروش آن کاسته شود. براین اساس و با بررسی های صورت گرفته برندهای نوکیا و سامسونگ جایگاه اول و دوم را برای خریداران ایرانی به خود اختصاص دادند و سونی اریکسون و اچ تی سی نیز به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم بازار موبایل قرار گرفتند.


برند نوکیا درسال 90 همانند سالهای گذشته همچنان توانست در صدر پرفروش ها جای گیرد به نحوی که این برند فنلاندی به اعتقاد فعالان بازار به دلیل تنوع در مدل و قیمت و همچنین عرضه گوشی های هوشمند و لمسی میزان بالایی از فروش و تقاضا را در بازار ایران به خود اختصاص داد. در بازار موبایل سال 90 برند کره ای سامسونگ نیز توانست هم پای نوکیا فروش خود را با تنوع محصولات به خصوص تمرکز بر گوشی های هوشمند و تبلت بالا ببرد.عرضه گسترده گوشی های دوسیمکارته، لمسی و ارزان قیمت این برند باعث شد تا سامسونگ نسبت به سال 89 به تقاضای بیشتری از خریداران ایرانی پاسخ دهد.

گوشی اپل مدل 4S با وجود قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی توانست در میان علاقمندان به گوشی های هوشمند در سال 90 به جایگاه مناسبی دست پیدا کند. امکانات بالا و پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف در این مدل آیفون باعث شده تا بیشتر مشتریانی که به قیمت گوشی توجه چندانی ندارند تمایل به خرید این گوشی داشته باشند.این گوشی که با ظرفیتهای مختلف 16 ، 32 و 64 گیگابایتی در بازار عرضه شد صفحه نمایش لمسی خازنی 3.5 اینچ IPS TFT با وضوح 640 در 960 پیكسل ، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED ، شیشه ضد خش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت، پردازنده دو هسته ای، تشخیص صدا و نرم افزار كمكی Siri دارد.

دوربین هشت مگاپیکسلی با كانون اتوماتیك ، فلاش LED و كانون لمسی، GPS با پشتیبانی A-GPS ، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر سه محوری ژیروسكوپ، برطرف كردن نویز با میكروفن ثانویه اختصاصی، سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، نسخه 4.0 بلوتوث استریو و كیفیت صوتی عالی از مزایای این گوشی به شمارمی آید

از معایب این گوشی می توان به عدم مرورگر وب و عدم پشتیبانی Flash اشاره کرد ؛ همچنین در این گوشی اجرای همزمان چند برنامه برای تمامی نرم افزارها بدرستی انجام نمی شود و نداشتن رادیو FM و بلندگوی استریو و محل كارت حافظه MicroSD از دیگر معایب این گوشی عنوان شده است.

گوشی 4S آی فون با ظرفیت 16 و 32 به ترتیب با قیمت یک میلیون و 560 هزار تومان و یک میلیون و  760 هزار تومان در بازار ایران فروخته می شود.


این در حالی است که در سال 90 برند سونی اریکسون حضور خود را در ایران کم رنگ کرد و مدل های متنوعی از این برند در کشور دیده نشد. به همین دلیل و برخلاف سالهای گذشته که برند سونی اریکسون همگام با نوکیا در صدر استقبال خریداران ایرانی قرار می گیرفت در سالی که گذشت نتوانست موفقیت چندانی را در بازار ایران و میان مشتاقان به خرید گوشی تجربه کند. اما بازار گوشی های اچ تی سی در سال 90 گرم تر از سال گذشته سپری شد و گستردگی درعرضه مدل های این برند تایوانی باعث شد تا تقاضا برای این گوشی ها همچنان بالا بماند.


N8 نوکیا رکورد زد


گوشی N8 نوکیا که در رده گوشی های هوشمند این برند فنلاندی قرار دارد در سال 90 در بازار تلفن همراه ایران رکورد زد و بیشترین آمار فروش در میان گوشی های موجود در بازار کشور را از آن خود کرد.این گوشی با برخورداری از امکانات بالا توانست مورد رضایت خاطر کاربران این کالای ارتباطی قرار گیرد و از سوی دیگر فعالان و دست اندرکاران بازار تلفن همراه دلیل موفقیت و رکورد زنی گوشی N8 را زمان مناسب ورود آن نسبت به سایر گوشی های هوشمند به کشورعنوان می کنند. همچنین برخورداری از دوربین عکاسی و فیلمبرداری 12 مگاپیکسلی از دیگر دلایل استقبال مشتریان از این نوع گوشی بوده که آوریل سال 2010 میلادی روانه بازار موبایل دنیا شده و امکاناتی همچون صفحه نمایش 3.5 اینچی AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و قابلیت ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت را دارد. نسخه 3 سیستم عامل سیمبین،  پردازشگر 680 مگاهرتزی، پورت microHDMI برای قابلیت خروجی تلویزیون ، گیرنده GPS با پشتیبانی A-GPS با راهنمای صوتی،  قطب نمای دیجیتال، برطرف کردن فعال نویز با میکروفن اختصاصی شتاب سنج داخلی و حسگر Proximity،  شماره گیری صوتی و هوشمند و  صفحه نمایش ضد خش با پوشش شیشه Gorilla از دیگر امکانات این گوشی پرفروش به شمار می آید. با این حال خریداران این گوشی عدم برخورداری از چراغ ویدئو ،عدم تعویض باتری توسط کاربر و عدم ویرایشگر مستندات آفیس را از جمله معایب این گوشی می دانند که در روزهای پایانی سال 90 با گارانتی رسمی و غیررسمی بین 730 تا 680 هزار تومان قیمت داشت.


1280 نوکیا ساده اما دلربا


با وجودی که گوشی 1280 نوکیا از امکانات پیشرفته ای برخوردار نبوده و نیست و تنها برای مکالمه ساده تلفنی به کار می رود در سال 90 توانست در لیست پرفروش ترین گوشی های بازار ایران قرار گیرد. این گوشی ساده را می توان ارزان ترین گوشی کمتر از 50 هزار تومانی اعلام کرد که با تقاضای بالایی از سوی خریداران در بازار روبرو شده است. فعالان بازار موبایل معتقدند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در سال گذشته تمایل مشتریان بیشتر به سمت گوشی های ارزان قیمت بود و براین اساس گوشی 1280 نوکیا که با رنگ بندی متنوع مشکی، خاکستری، آبی و ارکیده ای تولید شده توانست در جایگاه پرفروش های این بازار و مورد استقبال خریداران قرار گیرد.


صفحه نمایش 1.36 اینچی  تک رنگ از جمله ویژگیهای این گوشی است که فاقد امکانات پیشرفته ای همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری و حافظه بالا است.گوشی 1280 در روزهای پایانی سال 90 با قیمت 40 هزار تومان در سطح بازار موبایل عرضه شد.


1800 رنگارنگ خوش اقبالی دیگر از نوکیا


از آنجایی که اقبال بازار موبایل در سال 90 در اختیار نوکیا بود مدل 1800 این برند نیز در لیست گوشی های ساده و ارزان قیمت نوکیا قرار گرفت که توانست با تقاضای بالای مشتریان روبرو شود. این گوشی پرفروش نیز با رنگ بندی متنوع از استحکام بالایی برخوردار است و فاقد امکانات پیشرفته ای همچون دوربین ، حافظه بالا و سایر امکانات است و تنها برای مکالمه تلفنی به کار می رود.


گوشی 1800 نوکیا که حدود 53 هزار تومان قیمت دارد دارای صفحه نمایش 1.8 اینچی با قابلیت نمایش 65 هزار رنگ، حافظه محدود و امکان مکالمه مداوم تا هشت ساعت و نیم است.


دوسیمکارته نوکیا در لیست پرفروش ها


گوشی X1-01 نوکیا با قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت و قیمت مناسب در لیست 10 گوشی برتر سال 90 قرار داشت.این گوشی پرفروش که با قابهای رنگی و جذاب شمار قابل توجهی از تقاضای خریداران ایرانی را به خود اختصاص داد از ماه می سال 2011 میلادی روانه بازار موبایل شده است و دارای صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT است.


حافظه داخلی این گوشی پرفروش که 91.1 گرم وزن دارد توسط مموری کارت microSD تا 16 گیگابایت ارتقا می یابد و عمر طولانی باتری این گوشی دوسیمکارته در حالت مکالمه مداوم باعث شده تا بیشتر مشتریان که تمایل به مکالمه طولانی دارند نسبت به خرید این گوشی اقدام کنند.


منوی ساده سری 30، قابلیت پنج دفترچه تلفن جداگانه، پخش MP3 با کلیدهای اختصاصی موسیقی ، بلندگوی قوی و قیمت پایین از جمله موارد استقبال مشتریان از این مدل نوکیا در بازار است و عدم پشتیبانی از RDS برای رادیو، شماره گیری هوشمند، کیفیت پایین صفحه نمایش، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، نرم افزارهای جاوا و گالری عکس یا مدیریت فایل از جمله معایب این گوشی به شمار می آید.این گوشی دو سیمکارته با قیمت 73 هزار تومان در روزهای پایانی سال 90 در اختیار مشتریان قرار گرفت.


شورونشاط با  Corby سامسونگ


گوشی S3650 سامسونگ نیزبه دلیل برخورداری از صفحه نمایش لمسی و قیمت مناسب توانست در لیست پرفروش های بازارتلفن همراه در سال 90 قرار گیرد.این گوشی دارای ساختار پلاستیکی است که وزن زیادی ندارد و به همین دلیل به راحتی در جیب و دست جا می گیرد. صفحه نمایش 2.8 اینچ لمسی خازنی TFT با وضوح QVGA، قابلیت ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت microSD تا هشت گیگابایت، دوربین دو مگاپیکسل با کانون ثابت ، تشخیص لبخند و فیلمبرداری در وضوح QVGA ، رادیو FM با RDS، سرویس تشخیص موسیقی (Find Music )، پشتیبانی از شبکه های اجتماعی با آپلود مستقیم فایل،  مرورگر مستندات Office ، باز کردن هوشمند قفل و قابلیت تعویض قاب پشت (Fashion Jackets) از امکانات تعبیه شده در این گوشی به شمار می آید. اگرچه عدم پشتیبانی از نسل سوم ، پورت ارتباطی اختصاصی ، دوربین کانون اتوماتیک و فلش نیز از معایب این گوشی عنوان شده است . این گوشی با قیمت 130 هزار تومان در آخرین روزهای سال 90 فروخته شد.


I9100 Galaxy S II پرفروشی دیگر از سامسونگ


این گوشی سامسونگ که در رده گوشی های هوشمند این برند کره ای قراردارد از فروش خوبی در ماههای آخر سال 90 برخوردار شد و توانست در لیست پرفروش ترین های سال جای گیرد. این گوشی را می توان تبلوری از انرژی و سرعت در میان اسمارت فونها دانست چرا که می توان با این گوشی بسیار قدرتمند کارایی آندروید را بخوبی تجربه کرد. صفحه نمایش 4.3 اینچ لمسی خازنی Super AMOLED Plus ، نسخه 2.3.3 سیستم عامل آندروید با منوی Touchwiz 4، پردازنده Cortex-A9 دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک ، زاویه گسترده ، تشخیص چهره ، لبخند ، چشمک ، فلاش LED ، قطب نمای دیجیتال ، GPS با A-GPS ، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و پورتMHL microUSB شارژ با USB Host و خروجی تلویزیون از امکانات تعبیه شده در این گوشی است.


از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به نسخه سه بلوتوث استریو، کیفیت صوتی عالی و ویرایشگر مستندات اشاره کرد. ساختار تمام پلاستیکی، عدم تعبیه کلید اختصاصی برای دوربین و عدم راحتی کاربر در زمان گرفتن عکس بدلیل باریک بودن گوشی از معایب این گوشی پرفروش سامسونگ به شمار می آید.


B7722 دوسیمکارته پرفروش سامسونگ


پشتیبانی از دو سیمکارت بارزترین و مهمترین ویژگی B7722 سامسونگ است. سامسونگ به گوشی های دو سیم کارته خود عنوان Duos می دهد. این مدل سامسونگ نیز با برخورداری و پشتیبانی از دو سیمکارت در لیست پرفروش ترین های سال گذشته قرار گرفت.از مزایای این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچ با وضوح WQVGA با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ، پشتیبانی از دو سیم کارت و دو حالت Stand by، منوی Touchwiz، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و فیلمبرداری در وضوح QVGA در 30fps ، Wi-Fi، رادیو FM با RDS، بلوتوث استریو 2.1، پورت استاندارد microUSB، مرورگر مستندات Office و کیفیت صوتی عالی اشاره کرد.


همچنین معایب این گوشی نیز شامل مشکل در مدیریت حافظه، خوانایی ضعیف صفحه نمایش زیر نور خورشید، باقی ماندن گرد و خاک روی قاب پشت و جلوی گوشی و عدم تعبیه سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری است. این گوشی پرفروش سامسونگ با قیمت 340 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت.


گوشی VIVAZ پرفروشی مدرن و مجهز


گوشی VIVAZ سونی اریکسون به دلیل برخورداری از دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی در سال 90 توانست در لیست پرفروش ترین های این کالای ارتباطی قرارگیرد.این گوشی سونی اریكسون تركیبی از تكنولوژی و طراحی شیك است که با امکانات نظیر صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچی با وضوح 640 در 360 پیكسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، دوربین هشت مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، فلش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، پنجمین نسخه از سری 60 سیستم عامل سیمبین 9.4 با صفحه اصلی شخصی و منوی Media، پردازشگر 720MHZ و شتاب سنج ، خروجی تلویزیون، مرورگر مستندات Office تولید و روانه بازارهای جهانی تلفن همراه شده است.عدم پوشش لنزدوربین ، شماره گیری صوتی یا هوشمند، بلندگوی استریو، قطب نمای دیجیتال از معایب این گوشی به شمار می آید. پنجمین نسخه سری 60 از نظر استاندارد بهترین محسوب نمی شود و حسگر Proximity برای قفل صفحه نمایش در طول مكالمه وجود ندارد. گوشی VIVAZ سونی اریکسون با گارانتی رسمی حدود 335 هزار تومان قیمت دارد.


Wildfire S کوچک و کارآمد


گوشی Wildfire S اچ تی سی با ویژگی های مناسب و اندازه کوچک گزینه مناسب برای مشتریان این برند تایوانی به شمارمی آید و به همین دلیل این مدل توانسته در لیست پرفروش ترین های سال 90 جای گیرد. این مدل HTC به دلیل برخورداری از تمامی امکانات مناسب از جمله دوربین، صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل در میان مشتریان ازجایگاه مناسبی برخوردار شد.


از مزایای این گوشی پرفروش اچ تی سی می توان به  صفحه نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی TFT با نمایش 256 هزار رنگ، نسخه 3.3 آندروید (Gingerbread)، پشتیبانی ازWi-Fi ، GPS با A-GPS ، قطب نمای دیجیتال و دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک اشاره کرد. پورت microUSB (شارژ) و نسخه 3.0 بلوتوث استریو، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری، شتاب سنج و حسگر Proximity، صفحه نمایش Gorilla، رادیو FM استریو با RDS و شماره گیری هوشمند از دیگر امکانات تعبیه شده در گوشی Wildfire S اچ تی سی به شمار می آید.همچنین از معایب این گوشی می توان به کیفیت پایین دوربین ، عدم فیلمبرداری اچ دی ، دیافراگم برای دوربین ، مرورگر مستندات و دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری اشاره کرد.این گوشی پرفروش اچ تی سی در اواخر سال 90 با قیمت 340 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت.


آی فون S4 ؛ خوش اقبال گرانقیمت

گوشی اپل مدل 4S با وجود قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی توانست در میان علاقمندان به گوشی های هوشمند در سال 90 به جایگاه مناسبی دست پیدا کند. امکانات بالا و پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف در این مدل آیفون باعث شده تا بیشتر مشتریانی که به قیمت گوشی توجه چندانی ندارند تمایل به خرید این گوشی داشته باشند.این گوشی که با ظرفیتهای مختلف 16 ، 32 و 64 گیگابایتی در بازار عرضه شد صفحه نمایش لمسی خازنی 3.5 اینچ IPS TFT با وضوح 640 در 960 پیكسل ، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED ، شیشه ضد خش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت، پردازنده دو هسته ای، تشخیص صدا و نرم افزار كمكی Siri دارد.

دوربین هشت مگاپیکسلی با كانون اتوماتیك ، فلاش LED و كانون لمسی، GPS با پشتیبانی A-GPS ، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر سه محوری ژیروسكوپ، برطرف كردن نویز با میكروفن ثانویه اختصاصی، سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، نسخه 4.0 بلوتوث استریو و كیفیت صوتی عالی از مزایای این گوشی به شمارمی آید.

از معایب این گوشی می توان به عدم مرورگر وب و عدم پشتیبانی Flash اشاره کرد ؛ همچنین در این گوشی اجرای همزمان چند برنامه برای تمامی نرم افزارها بدرستی انجام نمی شود و نداشتن رادیو FM و بلندگوی استریو و محل كارت حافظه MicroSD از دیگر معایب این گوشی عنوان شده است.گوشی 4S آی فون با ظرفیت 16 و 32 به ترتیب با قیمت یک میلیون و 560 هزار تومان و یک میلیون و  760 هزار تومان در بازار ایران فروخته می شود.

-----------------------------
منبع: همشهری اقتصاد
گروه خبری GSM: فناوری تلفن‌های همراه روز به روز پیشرفت می‌کند و گوشی‌ها باریک‌تر، پرقدرت‌تر و محتوای آنها غنی‌تر می‌شود براین اساس پیش بینی می شود که در سال 2012 موبایل‌هایی تولید ‌شوند که پردازنده هایی سریعتر از گوشی های سال 2011 داشته باشند و رویای دسترسی به اطلاعات پرسرعت را برای کاربران محقق کند و همه چیز پرسرعت تر از گذشته باشد؛ براین اساس در سالی که گذشت نیز تقاضای کاربران موبایل به سمت پردازنده های سریعتری که اطلاعات را با سرعت بسیار دریافت و ارسال کنند و اموری که بتوان با سرعت بالا انجام داد از اهمیت بیشتری برخوردار بود. در ایران نیز اگرچه شبکه های موبایل با سرعتی کمتر از دیگر کشورها در حال ارتقا هستند اما خواسته کاربران برای برخورداری از گوشی های موبایل دارای پردازنده های سریع و سیستم عامل های جدید اندک به نظرنمی رسید.

بازار تلفن همراه کشور در سالی که گذشت اگرچه با فرازو نشیب های گوناگوگی همچون کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت گوشی موبایل مواجه شد اما جذابیت این وسیله ارتباطی باعث نشد از فروش آن کاسته شود. براین اساس و با بررسی های صورت گرفته برندهای نوکیا و سامسونگ جایگاه اول و دوم را برای خریداران ایرانی به خود اختصاص دادند و سونی اریکسون و اچ تی سی نیز به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم بازار موبایل قرار گرفتند.


برند نوکیا درسال 90 همانند سالهای گذشته همچنان توانست در صدر پرفروش ها جای گیرد به نحوی که این برند فنلاندی به اعتقاد فعالان بازار به دلیل تنوع در مدل و قیمت و همچنین عرضه گوشی های هوشمند و لمسی میزان بالایی از فروش و تقاضا را در بازار ایران به خود اختصاص داد. در بازار موبایل سال 90 برند کره ای سامسونگ نیز توانست هم پای نوکیا فروش خود را با تنوع محصولات به خصوص تمرکز بر گوشی های هوشمند و تبلت بالا ببرد.عرضه گسترده گوشی های دوسیمکارته، لمسی و ارزان قیمت این برند باعث شد تا سامسونگ نسبت به سال 89 به تقاضای بیشتری از خریداران ایرانی پاسخ دهد.

گوشی اپل مدل 4S با وجود قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی توانست در میان علاقمندان به گوشی های هوشمند در سال 90 به جایگاه مناسبی دست پیدا کند. امکانات بالا و پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف در این مدل آیفون باعث شده تا بیشتر مشتریانی که به قیمت گوشی توجه چندانی ندارند تمایل به خرید این گوشی داشته باشند.این گوشی که با ظرفیتهای مختلف 16 ، 32 و 64 گیگابایتی در بازار عرضه شد صفحه نمایش لمسی خازنی 3.5 اینچ IPS TFT با وضوح 640 در 960 پیكسل ، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED ، شیشه ضد خش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت، پردازنده دو هسته ای، تشخیص صدا و نرم افزار كمكی Siri دارد.

دوربین هشت مگاپیکسلی با كانون اتوماتیك ، فلاش LED و كانون لمسی، GPS با پشتیبانی A-GPS ، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر سه محوری ژیروسكوپ، برطرف كردن نویز با میكروفن ثانویه اختصاصی، سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، نسخه 4.0 بلوتوث استریو و كیفیت صوتی عالی از مزایای این گوشی به شمارمی آید

از معایب این گوشی می توان به عدم مرورگر وب و عدم پشتیبانی Flash اشاره کرد ؛ همچنین در این گوشی اجرای همزمان چند برنامه برای تمامی نرم افزارها بدرستی انجام نمی شود و نداشتن رادیو FM و بلندگوی استریو و محل كارت حافظه MicroSD از دیگر معایب این گوشی عنوان شده است.

گوشی 4S آی فون با ظرفیت 16 و 32 به ترتیب با قیمت یک میلیون و 560 هزار تومان و یک میلیون و  760 هزار تومان در بازار ایران فروخته می شود.


این در حالی است که در سال 90 برند سونی اریکسون حضور خود را در ایران کم رنگ کرد و مدل های متنوعی از این برند در کشور دیده نشد. به همین دلیل و برخلاف سالهای گذشته که برند سونی اریکسون همگام با نوکیا در صدر استقبال خریداران ایرانی قرار می گیرفت در سالی که گذشت نتوانست موفقیت چندانی را در بازار ایران و میان مشتاقان به خرید گوشی تجربه کند. اما بازار گوشی های اچ تی سی در سال 90 گرم تر از سال گذشته سپری شد و گستردگی درعرضه مدل های این برند تایوانی باعث شد تا تقاضا برای این گوشی ها همچنان بالا بماند.


N8 نوکیا رکورد زد


گوشی N8 نوکیا که در رده گوشی های هوشمند این برند فنلاندی قرار دارد در سال 90 در بازار تلفن همراه ایران رکورد زد و بیشترین آمار فروش در میان گوشی های موجود در بازار کشور را از آن خود کرد.این گوشی با برخورداری از امکانات بالا توانست مورد رضایت خاطر کاربران این کالای ارتباطی قرار گیرد و از سوی دیگر فعالان و دست اندرکاران بازار تلفن همراه دلیل موفقیت و رکورد زنی گوشی N8 را زمان مناسب ورود آن نسبت به سایر گوشی های هوشمند به کشورعنوان می کنند. همچنین برخورداری از دوربین عکاسی و فیلمبرداری 12 مگاپیکسلی از دیگر دلایل استقبال مشتریان از این نوع گوشی بوده که آوریل سال 2010 میلادی روانه بازار موبایل دنیا شده و امکاناتی همچون صفحه نمایش 3.5 اینچی AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و قابلیت ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت را دارد. نسخه 3 سیستم عامل سیمبین،  پردازشگر 680 مگاهرتزی، پورت microHDMI برای قابلیت خروجی تلویزیون ، گیرنده GPS با پشتیبانی A-GPS با راهنمای صوتی،  قطب نمای دیجیتال، برطرف کردن فعال نویز با میکروفن اختصاصی شتاب سنج داخلی و حسگر Proximity،  شماره گیری صوتی و هوشمند و  صفحه نمایش ضد خش با پوشش شیشه Gorilla از دیگر امکانات این گوشی پرفروش به شمار می آید. با این حال خریداران این گوشی عدم برخورداری از چراغ ویدئو ،عدم تعویض باتری توسط کاربر و عدم ویرایشگر مستندات آفیس را از جمله معایب این گوشی می دانند که در روزهای پایانی سال 90 با گارانتی رسمی و غیررسمی بین 730 تا 680 هزار تومان قیمت داشت.


1280 نوکیا ساده اما دلربا


با وجودی که گوشی 1280 نوکیا از امکانات پیشرفته ای برخوردار نبوده و نیست و تنها برای مکالمه ساده تلفنی به کار می رود در سال 90 توانست در لیست پرفروش ترین گوشی های بازار ایران قرار گیرد. این گوشی ساده را می توان ارزان ترین گوشی کمتر از 50 هزار تومانی اعلام کرد که با تقاضای بالایی از سوی خریداران در بازار روبرو شده است. فعالان بازار موبایل معتقدند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در سال گذشته تمایل مشتریان بیشتر به سمت گوشی های ارزان قیمت بود و براین اساس گوشی 1280 نوکیا که با رنگ بندی متنوع مشکی، خاکستری، آبی و ارکیده ای تولید شده توانست در جایگاه پرفروش های این بازار و مورد استقبال خریداران قرار گیرد.


صفحه نمایش 1.36 اینچی  تک رنگ از جمله ویژگیهای این گوشی است که فاقد امکانات پیشرفته ای همچون دوربین عکاسی و فیلمبرداری و حافظه بالا است.گوشی 1280 در روزهای پایانی سال 90 با قیمت 40 هزار تومان در سطح بازار موبایل عرضه شد.


1800 رنگارنگ خوش اقبالی دیگر از نوکیا


از آنجایی که اقبال بازار موبایل در سال 90 در اختیار نوکیا بود مدل 1800 این برند نیز در لیست گوشی های ساده و ارزان قیمت نوکیا قرار گرفت که توانست با تقاضای بالای مشتریان روبرو شود. این گوشی پرفروش نیز با رنگ بندی متنوع از استحکام بالایی برخوردار است و فاقد امکانات پیشرفته ای همچون دوربین ، حافظه بالا و سایر امکانات است و تنها برای مکالمه تلفنی به کار می رود.


گوشی 1800 نوکیا که حدود 53 هزار تومان قیمت دارد دارای صفحه نمایش 1.8 اینچی با قابلیت نمایش 65 هزار رنگ، حافظه محدود و امکان مکالمه مداوم تا هشت ساعت و نیم است.


دوسیمکارته نوکیا در لیست پرفروش ها


گوشی X1-01 نوکیا با قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت و قیمت مناسب در لیست 10 گوشی برتر سال 90 قرار داشت.این گوشی پرفروش که با قابهای رنگی و جذاب شمار قابل توجهی از تقاضای خریداران ایرانی را به خود اختصاص داد از ماه می سال 2011 میلادی روانه بازار موبایل شده است و دارای صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT است.


حافظه داخلی این گوشی پرفروش که 91.1 گرم وزن دارد توسط مموری کارت microSD تا 16 گیگابایت ارتقا می یابد و عمر طولانی باتری این گوشی دوسیمکارته در حالت مکالمه مداوم باعث شده تا بیشتر مشتریان که تمایل به مکالمه طولانی دارند نسبت به خرید این گوشی اقدام کنند.


منوی ساده سری 30، قابلیت پنج دفترچه تلفن جداگانه، پخش MP3 با کلیدهای اختصاصی موسیقی ، بلندگوی قوی و قیمت پایین از جمله موارد استقبال مشتریان از این مدل نوکیا در بازار است و عدم پشتیبانی از RDS برای رادیو، شماره گیری هوشمند، کیفیت پایین صفحه نمایش، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، نرم افزارهای جاوا و گالری عکس یا مدیریت فایل از جمله معایب این گوشی به شمار می آید.این گوشی دو سیمکارته با قیمت 73 هزار تومان در روزهای پایانی سال 90 در اختیار مشتریان قرار گرفت.


شورونشاط با  Corby سامسونگ


گوشی S3650 سامسونگ نیزبه دلیل برخورداری از صفحه نمایش لمسی و قیمت مناسب توانست در لیست پرفروش های بازارتلفن همراه در سال 90 قرار گیرد.این گوشی دارای ساختار پلاستیکی است که وزن زیادی ندارد و به همین دلیل به راحتی در جیب و دست جا می گیرد. صفحه نمایش 2.8 اینچ لمسی خازنی TFT با وضوح QVGA، قابلیت ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت microSD تا هشت گیگابایت، دوربین دو مگاپیکسل با کانون ثابت ، تشخیص لبخند و فیلمبرداری در وضوح QVGA ، رادیو FM با RDS، سرویس تشخیص موسیقی (Find Music )، پشتیبانی از شبکه های اجتماعی با آپلود مستقیم فایل،  مرورگر مستندات Office ، باز کردن هوشمند قفل و قابلیت تعویض قاب پشت (Fashion Jackets) از امکانات تعبیه شده در این گوشی به شمار می آید. اگرچه عدم پشتیبانی از نسل سوم ، پورت ارتباطی اختصاصی ، دوربین کانون اتوماتیک و فلش نیز از معایب این گوشی عنوان شده است . این گوشی با قیمت 130 هزار تومان در آخرین روزهای سال 90 فروخته شد.


I9100 Galaxy S II پرفروشی دیگر از سامسونگ


این گوشی سامسونگ که در رده گوشی های هوشمند این برند کره ای قراردارد از فروش خوبی در ماههای آخر سال 90 برخوردار شد و توانست در لیست پرفروش ترین های سال جای گیرد. این گوشی را می توان تبلوری از انرژی و سرعت در میان اسمارت فونها دانست چرا که می توان با این گوشی بسیار قدرتمند کارایی آندروید را بخوبی تجربه کرد. صفحه نمایش 4.3 اینچ لمسی خازنی Super AMOLED Plus ، نسخه 2.3.3 سیستم عامل آندروید با منوی Touchwiz 4، پردازنده Cortex-A9 دو هسته ای 1.2 گیگاهرتزی ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک ، زاویه گسترده ، تشخیص چهره ، لبخند ، چشمک ، فلاش LED ، قطب نمای دیجیتال ، GPS با A-GPS ، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و پورتMHL microUSB شارژ با USB Host و خروجی تلویزیون از امکانات تعبیه شده در این گوشی است.


از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به نسخه سه بلوتوث استریو، کیفیت صوتی عالی و ویرایشگر مستندات اشاره کرد. ساختار تمام پلاستیکی، عدم تعبیه کلید اختصاصی برای دوربین و عدم راحتی کاربر در زمان گرفتن عکس بدلیل باریک بودن گوشی از معایب این گوشی پرفروش سامسونگ به شمار می آید.


B7722 دوسیمکارته پرفروش سامسونگ


پشتیبانی از دو سیمکارت بارزترین و مهمترین ویژگی B7722 سامسونگ است. سامسونگ به گوشی های دو سیم کارته خود عنوان Duos می دهد. این مدل سامسونگ نیز با برخورداری و پشتیبانی از دو سیمکارت در لیست پرفروش ترین های سال گذشته قرار گرفت.از مزایای این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچ با وضوح WQVGA با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ، پشتیبانی از دو سیم کارت و دو حالت Stand by، منوی Touchwiz، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسل با کانون اتوماتیک و فیلمبرداری در وضوح QVGA در 30fps ، Wi-Fi، رادیو FM با RDS، بلوتوث استریو 2.1، پورت استاندارد microUSB، مرورگر مستندات Office و کیفیت صوتی عالی اشاره کرد.


همچنین معایب این گوشی نیز شامل مشکل در مدیریت حافظه، خوانایی ضعیف صفحه نمایش زیر نور خورشید، باقی ماندن گرد و خاک روی قاب پشت و جلوی گوشی و عدم تعبیه سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری است. این گوشی پرفروش سامسونگ با قیمت 340 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت.


گوشی VIVAZ پرفروشی مدرن و مجهز


گوشی VIVAZ سونی اریکسون به دلیل برخورداری از دوربین عکاسی و فیلمبرداری هشت مگاپیکسلی در سال 90 توانست در لیست پرفروش ترین های این کالای ارتباطی قرارگیرد.این گوشی سونی اریكسون تركیبی از تكنولوژی و طراحی شیك است که با امکانات نظیر صفحه نمایش لمسی مقاومتی 3.2 اینچی با وضوح 640 در 360 پیكسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، دوربین هشت مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، فلش LED ، تشخیص چهره و لبخند ، پنجمین نسخه از سری 60 سیستم عامل سیمبین 9.4 با صفحه اصلی شخصی و منوی Media، پردازشگر 720MHZ و شتاب سنج ، خروجی تلویزیون، مرورگر مستندات Office تولید و روانه بازارهای جهانی تلفن همراه شده است.عدم پوشش لنزدوربین ، شماره گیری صوتی یا هوشمند، بلندگوی استریو، قطب نمای دیجیتال از معایب این گوشی به شمار می آید. پنجمین نسخه سری 60 از نظر استاندارد بهترین محسوب نمی شود و حسگر Proximity برای قفل صفحه نمایش در طول مكالمه وجود ندارد. گوشی VIVAZ سونی اریکسون با گارانتی رسمی حدود 335 هزار تومان قیمت دارد.


Wildfire S کوچک و کارآمد


گوشی Wildfire S اچ تی سی با ویژگی های مناسب و اندازه کوچک گزینه مناسب برای مشتریان این برند تایوانی به شمارمی آید و به همین دلیل این مدل توانسته در لیست پرفروش ترین های سال 90 جای گیرد. این مدل HTC به دلیل برخورداری از تمامی امکانات مناسب از جمله دوربین، صفحه نمایش لمسی و سیستم عامل در میان مشتریان ازجایگاه مناسبی برخوردار شد.


از مزایای این گوشی پرفروش اچ تی سی می توان به  صفحه نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی TFT با نمایش 256 هزار رنگ، نسخه 3.3 آندروید (Gingerbread)، پشتیبانی ازWi-Fi ، GPS با A-GPS ، قطب نمای دیجیتال و دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی با کانون اتوماتیک اشاره کرد. پورت microUSB (شارژ) و نسخه 3.0 بلوتوث استریو، ارتقا حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری، شتاب سنج و حسگر Proximity، صفحه نمایش Gorilla، رادیو FM استریو با RDS و شماره گیری هوشمند از دیگر امکانات تعبیه شده در گوشی Wildfire S اچ تی سی به شمار می آید.همچنین از معایب این گوشی می توان به کیفیت پایین دوربین ، عدم فیلمبرداری اچ دی ، دیافراگم برای دوربین ، مرورگر مستندات و دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری اشاره کرد.این گوشی پرفروش اچ تی سی در اواخر سال 90 با قیمت 340 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت.


آی فون S4 ؛ خوش اقبال گرانقیمت

گوشی اپل مدل 4S با وجود قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی توانست در میان علاقمندان به گوشی های هوشمند در سال 90 به جایگاه مناسبی دست پیدا کند. امکانات بالا و پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف در این مدل آیفون باعث شده تا بیشتر مشتریانی که به قیمت گوشی توجه چندانی ندارند تمایل به خرید این گوشی داشته باشند.این گوشی که با ظرفیتهای مختلف 16 ، 32 و 64 گیگابایتی در بازار عرضه شد صفحه نمایش لمسی خازنی 3.5 اینچ IPS TFT با وضوح 640 در 960 پیكسل ، 16 میلیون رنگ و نور زمینه LED ، شیشه ضد خش و پوشش مقاوم در برابر اثر انگشت، پردازنده دو هسته ای، تشخیص صدا و نرم افزار كمكی Siri دارد.

دوربین هشت مگاپیکسلی با كانون اتوماتیك ، فلاش LED و كانون لمسی، GPS با پشتیبانی A-GPS ، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج ، حسگر Proximity و حسگر سه محوری ژیروسكوپ، برطرف كردن نویز با میكروفن ثانویه اختصاصی، سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری ، نسخه 4.0 بلوتوث استریو و كیفیت صوتی عالی از مزایای این گوشی به شمارمی آید.

از معایب این گوشی می توان به عدم مرورگر وب و عدم پشتیبانی Flash اشاره کرد ؛ همچنین در این گوشی اجرای همزمان چند برنامه برای تمامی نرم افزارها بدرستی انجام نمی شود و نداشتن رادیو FM و بلندگوی استریو و محل كارت حافظه MicroSD از دیگر معایب این گوشی عنوان شده است.گوشی 4S آی فون با ظرفیت 16 و 32 به ترتیب با قیمت یک میلیون و 560 هزار تومان و یک میلیون و  760 هزار تومان در بازار ایران فروخته می شود.

-----------------------------
منبع: همشهری اقتصاد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۷/۱۴
faghat desire c

Xperia_arc62

۱۳۹۱/۲/۵
SONY make.believe

amiin22

۱۳۹۱/۱/۲۸
ما که همچین چیزی ندیدیم!!!

H.Salimi

۱۳۹۱/۱/۲۷
عشق است سامسونگ و نوکیا.