خانهاخبار
ایسوس از سه کروم‌بوک جدید با پردازنده‌های اینتل و AMD رونمایی کرد

ایسوس از سه کروم‌بوک جدید با پردازنده‌های اینتل و AMD رونمایی کرد

ایسوس در خلال مراسم خود در CES 2021 از سه کروم‌بوک جدید پرده برداشت که یکی از آن‌ها از پردازنده AMD و گرافیک Radeon استفاده می‌کند و گیمرها را هدف قرار داده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

تاکنون در CES 2021 کروم‌بوک‌های زیادی از جمله گلکسی کروم‌بوک ۲ و ایسر کروم‌بوک اسپین ۵۱۴ معرفی شده‌اند. ایسوس هم با معرفی سه دستگاه که از نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند سعی کرد از این قافله عقب نماند.

اولین لپ‌تاپ این شرکت کروم‌بوک CX9 بود که دستگاهی کاری به حساب می‌آید. این محصول طراحی شیکی دارد و از سخت‌افزارهای قدرتمندی بهره می‌برد. کروم‌بوک CX9 از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 یا i7 با گرافیک Xe استفاده می‌کند که با توجه به اتکای عمده کروم‌بوک‌ها به رایانش ابری قدرت کافی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. این دستگاه نمایشگری ۱۴ اینچی از نوع FHD LCD با نسبت تصویر ۱۶:۹ دارد که از طراحی NanoEdge بهره می‌برد و نسبت صفحه به بدنه آن بسته به نسخه‌های مختلف ۹۱ یا ۹۴ درصد است.

image

کروم‌بوک CX9 با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x و حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد. این دستگاه یک درگاه USB-A 3.2، دو درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-C 3.2، یک درگاه USB-C 3.1، یک درگاه HDMI 2.0a، یک جک هدفون و یک کارت‌خوان microSD دارد. علاوه بر این، فناوری‌های وای‌فای ۶ و ASUS WiFi Stablizer هم در این دستگاه ارائه می‌شوید تا بهترین ارتباط را داشته باشید.

CX9 کیبوردی با نور پس‌زمینه و حسگر اثر انگشت دارد. در این دستگاه بلندگویی چهارگانه با گواهی Harmon/Kardon هم قرار گرفته است. ایسوس هنوز قیمت و زمان عرضه این دستگاه را اعلام نکرده است.

image

محصول بعدی کروم‌بوک فلیپ CX5 است که بر بهره‌وری تمرکز دارد و زیباتر است. این دستگاه از نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کند اما مدل پایه آن مجهز به Core i3 و گرافیک UHD است. CX5 نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی دارد که حداکثر روشنایی آن به ۲۵۰ نیت می‌رسد. طراحی خاص این دستگاه که در نام فلیپ هم دیده می‌شود، به CX5 اجازه می‌دهد تا کیبورد را به پشت برگردانید و راحت‌تر از صفحه نمایش استفاده کنید.

کروم‌بوک فلیپ CX5 با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این دستگاه درگاه‌های کمتری دارد و حاوی یک درگاه USB-A، دو درگاه USB-C، یک درگاه HDMI 2.0a، جک هدفون و یک کارت‌خوان microSD است.

image

آخرین و احتمالا جذاب‌ترین دستگاه ایسوس با نام کروم‌بوک فلیپ CM5 معرفی شد که با پردازنده AMD Ryzen 3 یا Ryzen 5 و گرافیک Radeon برای گیمرها طراحی شده است. کروم‌بوک‌ها معمولا برای مصارف گیمینگ تولید نمی‌شوند اما ایسوس با پشتیبانی بومی از گوگل استیدیا و جی‌فورس Now سعی دارد تجربه متفاوتی را برای کاربران رقم بزند.

کروم‌بوک فلیپ CM5 نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی دارد که از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. CM5 مجهز به همان درگاه‌هایی است که در CX5 دیدیم، با این تفاوت که درگاه HDMI 1.4 از نمایشگرهای خارجی 4K پشتیبانی می‌کند.

هر سه کروم‌بوک جدید ایسوس بلندگوی مورد تایید Harmon/Kardon، وب‌کم 720p HD و سیستم تشخیص صدای گوگل اسیستنت دارند. این محصولات با استاندارد MIL-STD 810H به بازار می‌آیند و ایسوس مدعی است که عمر باتری آن‌ها به ۱۰ ساعت می‌رسد. البته باتری CX5 می‌تواند تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد.

ایسوس هنوز قیمت و تاریخ عرضه این دستگاه‌ها را اعلام نکرده اما دو محصول آخر احتمالا در سه‌ماهه جاری و CX9 در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)