خانهاخبار
مشخصات و ویژگی‌های کامل سری گلکسی S21 لو رفت

مشخصات و ویژگی‌های کامل سری گلکسی S21 لو رفت

ساعاتی پیش مکس واین‌باخ گزارش مفصلی را منتشر کرد که در آن شاهد افشای کامل مشخصات و جزئیات فنی اعضای خانواده گلکسی S21 یا S30 سامسونگ هستیم.
۱۳۹۹/۸/۲۵

هنوز چند ماه تا رونمایی از سری گلکسی S21 باقی مانده و حالا بهترین زمان برای افشای مشخصات اعضای این خانواده است. شب گذشته وب‌سایت AndroidPolice در گزارشی اختصاصی از دستیابی به اطلاعاتی خبر داد که آن را از طریق منابع مختلف خود تایید کرده است. این وب‌سایت می‌گوید رندرهای مطبوعاتی سری گلکسی اس ۲۱ را هم در دست دارد، ولی برای محافظت از هویت منابع خود آن‌ها را منتشر نمی‌کند.

سری گلکسی اس ۲۱ درست مثل سری گلکسی اس ۲۰ سه مدل خواهد داشت. مدل اول با اسم رمز O1 همان گلکسی اس ۲۱، مدل دوم با اسم رمز T2 همان گلکسی اس ۲۱ پلاس و مدل سوم با اسم رمز P3 همان گلکسی اس ۲۱ الترا است. اس ۲۱ در رنگ‌های بنفش فانتوم، خاکستری فانتوم و صورتی فانتوم، اس ۲۱ پلاس در رنگ‌های نقره‌ای فانتوم مشکی فانتوم و بنفش فانتوم، و اس ۲۱ الترا در رنگ‌های نقره‌ای فانتوم و مشکی فانتوم عرضه می‌شود.

منابع این گزارش می‌گویند مدل پایه گلکسی اس ۲۱ قاب عقب پلاستیکی خواهد داشت ولی گلکسی اس ۲۱ الترا از قاب شیشه‌ای استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که جنس بدنه گلکسی اس ۲۱ پلاس از چه ماده‌ای است، ولی گفته شده که بازخورد کاربران نسبت به بدنه پلاستیکی بهتر از انتظارات سامسونگ بوده است.

image

وب‌سایت اندروید پلیس صحت رندرهای کامپیوتری استیو همرستافر، با نام کاربری OnLeaks، را تایید می‌کند. منابع این وب‌سایت می‌گویند ادغام بخشی از ماژول دوربین با فریم کناره دستگاه واقعی است. فریم و ماژول دوربین بسته به رنگ خود دستگاه رنگ‌های متفاوتی خواهند داشت. برای مثال، در رنگ مشکی فانتوم فریم و ماژول دوربین نیز مشکی خواهند بود، ولی رنگ‌های بنفش فانتوم و صورتی فانتوم بدنه‌ای برنزی دارند. گفته می‌شود که رنگ سفید فانتوم دارای طیف جذابی از رنگ آبی کم‌رنگ با حاشیه‌های برنزی است و از این حیث به گلکسی نوت ۷ شبیه شده است.

قلب تپنده خانواده گلکسی اس ۲۱ مطابق معمول دو پردازنده خواهد بود که با توجه به بازار هدف در نظر گرفته می‌شوند. سامسونگ برای برخی بازارها از اسنپدراگون ۸۷۵ و برای برخی از اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده می‌کند. منابع می‌گویند اگزینوس ۲۱۰۰ مشابه اسنپدراگون ۸۷۵ یا بهتر از آن خواهد بود اما باید منتظر بنچمارک‌ها بمانیم. همچنین گفته شده که تراشه جدید اگزینوس بهینه‌تر از نسل‌های قبل است و باتری کمتری مصرف می‌کند.

اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ با پشتیبانی از 5G عرضه می‌شوند ولی معلوم نیست که نسخه‌ای با پشتیبانی تنها از LTE هم از آن‌ها به بازار می‌آید یا خیر. گلکسی اس ۲۱ از فناوری وای‌فای 6E برخوردار خواهد بود که سامسونگ می‌گوید سرعت آن ۲ برابر استاندارد وای‌فای 6 است.

ظرفیت باتری سری گلکسی اس ۲۱ مشابه نسل قبلی خواهد بود. گلکسی اس ۲۱ از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اس ۲۱ پلاس از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت بیشتر از اس ۲۰ پلاس) و اس ۲۱ الترا از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. منابع اندروید پلیس هنوز نتوانسته‌اند حداکثر سرعت شارژ این گوشی‌ها را تایید کنند، اما حداقل سرعت شارژ باید ۲۵ وات باشد.

گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس از نمایشگری ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن +FHD استفاده می‌کنند، اما پنل پیشرفته LTPO که از نرخ نوسازی انطباقی بهره می‌برد فقط در گلکسی اس ۲۱ الترا حاضر می‌شود. اس ۲۱ پنلی ۶.۲ اینچی، اس ۲۱ پلاس پنلی ۶.۷ اینچی و اس ۲۱ الترا پنلی ۶.۸ اینچی خواهد داشت. رزولوشن مدل الترا به +WQHD می‌رسد و با کمک LTPO می‌تواند میان نرخ نوسازی ۱ و ۱۲۰ هرتزی جابه‌جا شود.

حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی اس ۲۱ الترا ۱۶۰۰ نیت خواهد بود که نسبت به ۱۴۰۰ نیت اس ۲۰ الترا افزایش مناسبی داشته است. سامسونگ همچنین می‌خواهد کنتراست این صفحه را به ۳٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ برساند، در حالی که نسخه قبلی کنتراست ۲٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ داشت. منابع گزارش حاضر می‌گویند گلکسی اس ۲۱ الترا از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند؛ البته این قلم در جعبه قرار داده نمی‌شود و به‌صورت جداگانه فروخته خواهد شد.

ظاهرا دوربین گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس شبیه اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس است. هر دو دستگاه از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. اندروید پلیس هنوز به مشخصات دقیق سنسورها دسترسی ندارد، اما احتمال می‌دهد که سامسونگ از همان سنسورهای قبلی یا سنسورهایی مشابه آن‌ها بهره بگیرد.

image

با این حال، گلکسی اس ۲۱ الترا دوربین جدیدی خواهد داشت که سنسور اصلی آن یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهینه‌سازی‌شده است. در کنار آن باید منتظر یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی شبیه اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس باشیم. و در نهایت دو سنسور تله‌فوتو را خواهیم دید که یکی از زوم اپتیکال ۳ برابری و دیگر از زوم اپتیکال ۱۰ برابری پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در لنزهای اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری اندازه پیکسل‌ها را ۱۳۰ درصد افزایش داده و در آن‌ها از فوکوس خودکار پیکسل دوگانه بهره می‌برد.

منابع می‌گویند این شرکت به لطف استفاده از سنسور اپتیکال ۱۰ برابری جدید خود دوباره زوم فضایی ۱۰۰ برابری را احیا می‌کند. کره‌ای‌ها در گلکسی اس ۲۱ الترا از فوکوس خودکار لیزری هم استفاده خواهند کرد تا مشکلات فوکوس گلکسی اس ۲۰ الترا را برطرف کنند.

دوربین سری گلکسی اس ۲۱ قابلیت‌های جدید زیادی خواهد داشت. همه دوربین‌های این سری به قابلیت فیلم‌برداری 4K 60fps مجهز می‌شوند که پیش‌تر فقط به سنسور اصلی محدود بود. قابلیت لرزشگیر Super Steady در حالت فیلم‌برداری 60fps در دسترس قرار می‌گیرد. دوربین بسته به شرایط نوری محیط بین حالت‌های 30fps و 60fps سوئیچ می‌کند. سامسونگ همچنین قابلیت فیلم‌برداری 8K 24fps را که در گلکسی اس ۲۰ و نوت ۲۰ عرضه شده بود، با 8K 30fps جایگزین خواهد کرد.

این شرکت از حالت فیلم‌برداری دوگانه جدیدی پرده برمی‌دارد که با آن می‌توانید در دوربین جلو و عقب به‌صورت همزمان فیلم‌برداری داشته باشید. تا این لحظه، به نظر می‌رسد که سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا خروجی لنزها را به‌صورت تصویر در تصویر داشته باشید تا آن‌ها را در فایل‌های جداگانه ذخیره کنید. حالت نایت مود هم با کنترل‌های دستی بیشتری به‌روزرسانی می‌شود. به‌علاوه، قرار است حالت Moon Mode هم که در One UI 3.0 اضافه شده بهینه‌سازی شود. این قابلیت دوربین را روی ماه قفل می‌کند و با کمک لرزشگیر الکترونیکی مطمئن می‌شود که در هنگام عکاسی ماه را داخل فریم دارید.

باند فوق‌وسیع یا UWB بر روی گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ الترا حاضر خواهد بود. از این فناوری برای ردیابی تگ‌هایی موسوم به SmartThings استفاده می‌شود که البته هنوز از سوی سامسونگ عرضه نشده‌اند. کره‌ای‌ها پشتیبانی از کلیدهای دیجیتالی اتومبیل را هم از طریق SmartThings به گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ الترا اضافه می‌کنند. منتها در حال حاضر مشخص نیست که کدام تولیدکنندگان و کشورها از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

در مجموع به نظر می‌رسد که سری گلکسی اس ۲۱ بهینه‌سازی‌های مناسبی نسبت به گلکسی اس ۲۰ داشته است. شایعه شده که ممکن است قیمت این محصولات کاهش پیدا کند تا شرایط رقابت در بازار، به‌خصوص در دوران همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، بهتر شود. با این حال، اندروید پلیس فعلا به قیمت دقیقی برای این محصولات دست نیافته است. در ادامه جدول مشخصات کامل این سه محصول را مشاهده می‌کنید:

 Galaxy S21Galaxy S21 PlusGalaxy S21 Ultra
نمایشگر۶.۲ اینچی +FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، LTPS۶.۷ اینچی +FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، LTPS۶.۸ اینچی +WQHD با نرخ نوسازی ۱-۱۲۰ هرتزی انطباقی، LTPO
نرم‌افزارOne UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱One UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱
پردازندهاسنپدراگون ۸۷۵ یا اگزینوس ۲۱۰۰اسنپدراگون ۸۷۵ یا اگزینوس ۲۱۰۰اسنپدراگون ۸۷۵ یا اگزینوس ۲۱۰۰
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
دوربین عقب

اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسلی

تله‌فوتو: ۶۴ مگاپیکسلی

اصلی: ۱۲ مگاپیکسلی

فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسلی

تله‌فوتو: ۶۴ مگاپیکسلی

اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسلی (نسل دوم)

فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسلی

زوم اپتیکال ۳ برابری: ۱۰ مگاپیکسلی

زوم اپتیکال ۱۰ برابری: ۱۰ مگاپیکسلی

ارتباطات5G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.15G، وای‌فای 6، بلوتوث 5.15G، وای‌فای 6E، بلوتوث 5.1
رنگ‌هابنفش فانتوم، صورتی فانتوم، خاکستری فانتوم و سفید فانتومنقره‌ای فانتوم، مشکی فانتوم و بنفش فانتوممشکی فانتوم و نقره‌ای فانتوم

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۸/۲۵
آخه چرا پلاستیك؟ اونم در سال ۲۰۲۱
اینم یه جور دغل‌بازیه? میگه گوشی شیشه‌ای می‌خوای؟؟ پس نسخه‌ی پلاس رو بردار، ولی احتراماً پول‌بیشتری باید بدی، اشکال نداره؟؟

porya

۱۳۹۹/۸/۲۵
امیدارم بتونه جبران کنه سریه اس 20 رو