خانهاخبار
انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار، Arm را تصاحب کرد

انویدیا با پرداخت 40 میلیارد دلار، Arm را تصاحب کرد

شرکت سازنده چیپ Arm از امروز، با مالکی جدید به کار خود ادامه خواهد داد.
۱۳۹۹/۶/۲۴

همان طور که انتظار می‌رفت، شرکت معتبر و سازنده قدرتمند کارت‌های گرافیک در دنیا، امروز با پرداخت 40 میلیارد دلار توانست کمپانی Arm را از گروه سافت بنک خریداری کند. این مطلب امروز صبح توسط مسئولان NVIDIA به صورت رسمی اعلام شد. در مقابل، موسسه سافت بنک حدودا 10 درصد از سهام انویدیا را تصاحب کرد و در کنار آن، قول همکاری تمام مدت را به این شرکت داده است.

کمپانی انویدیا قصد دارد تا با استفاده از مهارت پرسنل بخش تحقیق و توسعه شرکت Arm، نقشه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی را با سرعت بیشتری پیش ببرد. به این ترتیب مشتریان این برند، می‌توانند منتظر اتفاقات جذابی د این حوزه باشند.

مفاد اصلی قرارداد به شرح زیر است:

  • بهره گیری از دانش و خدمات شرکت Arm بای توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی انویدیا
  • گسترش بخش تحقیق و توسعه کمپانی آرم توسط انویدیا و ساخت ابر کامپیوتری در حوزه هوش مصنوعی برای تحقیقات فوق‌العاده
  • استفاده طولانی مدت از خدمات شرکت Arm و گسترش تکنولوژی‌ها
  • تأمین مبلغ 40 میلیارد دلار از طریق ترکیب سهام انویدیا و پول نقد

image

 

در ادامه بد نیست بدانید که مقر شرکت Arm در کمبریج باقی خواهد ماند و آن ها به فعالیت‌های خود از قبیل موارد زیر ادامه می‌دهند:

  • تحقیق و توسعه در حوزه زندگی مردم
  • روباتیک
  • خودروهای خودران
  • توسعه راه‌های مختلف در حوزه سلامت

هلدینگ آرم از برندهایی مانند کوالکام، اپل، Texas Instruments ، برادکام و انویدیا مستقل خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که توافق نامه امضا شده میان انویدیا و ARM، تا چه اندازه روی فعالیت شرکت‌های دیگر تأثیر خواهد گذاشت.

کمپانی انویدیا در سال گذشته، حدودا 100 درصد افزایش سهام را به خود دیده است و این موضوع از ماه May تا به حال، به تنهایی چهل درصد رشد پیدا کرده است. در حالی که اغلب مردم کمپانی NVIDIA را به عنوان سازنده پردازنده‌های گرافیکی می‌شناسند، اما این شرکت فعالیت گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، دیتا سنترها و ماشین‌های خودران نیز دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)