خانهاخبار
ریلمی 7X و ریلمی 7X پرو با نمایشگر 120 هرتزی معرفی شدند

ریلمی 7X و ریلمی 7X پرو با نمایشگر 120 هرتزی معرفی شدند

خانواده Realme 7X دوربینی چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی دارند و با تراشه‌های قدرتمند دیمنسیتی به بازار می‌آیند.
۱۳۹۹/۶/۱۱

سری ریلمی X7 خانواده‌ای از تلفن‌های هوشمند میان‌رده است که امروز در چین معرفی شد. ریلمی X7 اولین تلفن هوشمندی است که از چیپست دیمنسیتی 800U استفاده می‌کند. در آن سو، ریلمی X7 پرو با دیمسیتی +1000 به بازار می‌آید تا رقیب ردمی K30 الترا باشد. این دو گوشی نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند و از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کنند. سری ریلمی X7 مجهز به دوربینی چهارگانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است.

ریلمی ایکس ۷ ابعادی ۱۶۰ در ۷۴ در ۸.۱ میلی‌متری دارد و وزن آن ۱۷۵ گرم است. این گوشی از نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتزی استفاده می‌کند. نسبت صفحه به بدنه این گوشی ۹۰.۸ درصد است و از پوشش گوریلا گلس بهره می‌برد.

image

در آن سو، ابعاد ریلمی ایکس ۷ پرو برابر ۱۶۰ در ۷۴ در ۸.۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۴ گرم است. این تلفن هوشمند نمایشگری ۶.۵۵ اینچی از نوع S-AMOLED دارد که دارای رزولوشن +FHD، نسبت تصویر ۲۰:۹، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی و پوشش ۱۰۰ درصدی از طیف رنگی DCI-P3 است. نسبت صفحه به بدنه ریلمی ایکس ۷ پرو به ۹۱.۶ درصد می‌رسد. هر دو گوشی نمایشگر مسطح دارند و برای دوربین سلفی از حفره استفاده می‌کنند. به‌علاوه، هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند.

همان‌طور که گفتیم، ریلمی ایکس ۷ از تراشه دیمنسیتی 800U و ایکس ۷ پرو از دیمنسیتی +1000 استفاده می‌کند. این دو گوشی حداکثر ۸ گیگابایت رم LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 خواهند داشت. هر دو به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری Realme UI به بازار می‌آیند.

image

خانواده ریلمی ایکس ۷ در بخش سلفی از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که میدان دید آن ۸۰ درجه و دیافراگمش f/2.45 است. این دوربین می‌تواند تصویربرداری پرتره، HDR، تشخیص چهره، عکاسی شبانه، فیلم‌برداری اسلوموشن 1080p 120fps و فیلم‌برداری معمولی 1080p 30fps داشته باشد.

دوربین عقب ریلمی ایکس ۷ ماژولی چهارگانه است که لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد. لنز دوم این ماژول ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۱۹ درجه‌ای است. لنز سوم آن ۲ مگاپیکسلی سیاه و سفید و لنز چهارم ۲ مگاپیکسلی و از نوع ماکرو در نظر گرفته شده. در آن سو، ریلمی ایکس ۷ پرو هم دوربین مشابهی دارد، اما به جای لنز سیاه و سفید از لنز ۲ مگاپیکسلی پرتره بهره می‌برد.

image

هر دو گوشی از قابلیت‌های تصویربرداری ویژه مثل عکاسی شبانه، حالت پیشرفته، محوسازی پس‌زمینه، HDR، سوپر ماکرو، فوق عریض، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی، لرزشگیر UIS و UIS Max، فیلم‌برداری 1080p 120fps و یا 4K 30fps پشتیبانی می‌کنند.

ریلمی ایکس ۷ یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و برادر بزرگ‌ترش یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. هر دو گوشی از شارژ سریع ۶۵ واتی SuperDart برخوردار هستند. خانواده ریلمی ایکس ۷ می‌توانند ظرف مدت ۳۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ شوند. از جمله ویژگی‌های ارتباطی این دو دستگاه می‌توانیم به پشتیبانی از دو سیم کارت، 5G، بلوتوث ۵.۱، وای‌فای 802.11ac و USB-C اشاره کنیم. ریلمی ایکس ۷ یک بلندگو دارد ولی مدل پرو به بلندگوی استریو مجهز است.

سری ریلمی ایکس ۷ در مدل‌ها و قیمت‌های زیر به فروش می‌رسد:

Realme X7

  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۲۶۴ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۳۵۲ دلار

Realme X7 Pro

  • ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۳۲۳ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی ۳۶۴ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی ۴۶۹ دلار

عرضه این محصولات از ۱۷ شهریور در چین آغاز می‌شود ولی فعلا اطلاعاتی در مورد عرضه جهانی آن‌ها در دسترس نیست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)