خانهاخبار
هوآوی میت 30 احتمالا اولین تلفن هوشمند با Kirin 985 خواهد بود

هوآوی میت 30 احتمالا اولین تلفن هوشمند با Kirin 985 خواهد بود

تراشه Kirin 985 با فرآیند تابش شدید فرابنفش EUV ساخته شده و احتمالا اولین بار بر روی هوآوی میت 30 به کار گرفته خواهد شد. این تراشه توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود.
۱۳۹۸/۱/۳

هوآوی میت ۳۰ احتمالا اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که تراشه آن با فرآیند تابش شدید فرابنفش (EUV) ساخته شده است. این تراشه Kirin 985 نام دارد و توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود.

پردازنده مذکور تراشه‌ای ۷ نانومتری است، اما پروسه EUV اجازه می‌دهد تراکم ترانزیستورها ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. هرچه اندازه تراشه کوچک‌تر شود (مثلا به ۵ نانومتر برسد) مزایای پروسه EUV هم بیشتر می‌شود.

Kirin 985 سرعت ساعت بالاتری دارد که همین باعث افزایش توان این تراشه می‌شود، اما معماری CPU و GPU در این تراشه تا حد زیادی مشابه نسخه قبلی است. با این حال، طبق گزارشات در این تراشه از مودم 5G استفاده شده است.

پارسال تراشه A12 بایونیک اپل اولین تراشه ۷ نانومتری در حوزه محصولات مصرفی بود، هرچند Kirin 980 زودتر از این تراشه معرفی شد. هر دوی این تراشه‌ها توسط TSMC تولید می‌شود و این رقابت قرار است امسال هم ادامه داشته باشد.

اهداف هوآوی چیزی بیشتر از به دست آوردن عنوان «اولین در دنیا» است. این شرکت می‌خواهد خودکفاتر شده و به سطحی برسد که ۶۰ درصد از تراشه‌های خود را از HiSilicon تامین کند. این رقم در ابتدای سال ۲۰۱۹ به ۴۵ درصد رسیده که ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تلفن‌های رده بالای هوآوی تماما بر تراشه‌های Kirin متکی هستند، اما دستگاه‌های اقتصادی آن‌ها همچنان تراشه‌های خود را از منابع خارجی تامین می‌کنند. با این حساب شاید مدیاتک اولین شرکتی باشد که به زودی تحت تاثیر این استراتژی جدید قرار بگیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۸/۱/۸
همین الان اگزینوس سامسونگ از کایرین 980 قویتره سامسونگ تنها برندیه که تمام قطعاتش رو خودش میزنه نه مثل هواوی که دوربینشو لتیکا میزنه صفحه نمایشش رو ال جی و سامسونگ و.... جهت اطلاع#

محمد

۱۳۹۸/۱/۸
قوه تخیلت خیلی بالاست خخخخخخ

محمد

۱۳۹۸/۱/۶
حبابی یک بار مصرف چینی

مجتبی

۱۳۹۸/۱/۴
خیلی خوب هست که هواوی پردازنده هاشو خودش میسازه و توسعه میده همانند اپل
اما مثلاً سامسونگ تنها بر روی پلتفرم اسنپدراگون که ساخته شده میتونه پردازنده اگزینوس رو توسعه بده
البته سامسونگ توانایی ساخت پردازنده رو بدونه کمک اسنپدراگون داره ولی مهم این هست که پردازنده ای بسازه که بتونه با کایرین،بایونیک و اسنپدراگون رقابت کنه.که در حال حاضر نمیتواند

Genius Man

۱۳۹۸/۱/۳
هواوی، قدرتمندترین برند استقلال یافته تکنولوژی در جهان، به زودی با سیستم عامل اختصاصی خیلی هارو شوکه خواهد کرد.