خانهاخبار
پس از 50 سال کار روی نمونه‌های سطح ماه آغاز می‌شود

پس از 50 سال کار روی نمونه‌های سطح ماه آغاز می‌شود

ناسا در خبری اعلام کرد که 9 تیم تحقیقاتی قرار است پس از 50 سال به زودی کار روی نمونه‌های دست‌نخورده ماموریت‌های آپولو از سطح ماه را آغاز کنند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۶

آخرین باری که انسان‌ها بر روی ماه قدم گذاشتند به دوره ماموریت‌های آپولو بر می‌گردد. ماموریت‌های آپولو نمونه‌هایی از خاک و سنگ‌های این سیاره را با خود برای مطالعه به زمین آوردند. با وجود گذشت ۵۰ سال از این ماموریت‌ها اما هنوز برخی از این نمونه‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند.

حالا به گفته ناسا ۹ تیم انتخاب شده‌اند تا میراث ماموریت‌های آپولو را دریافت کرده و تحقیق بر روی نمونه‌های سطح ماه را آغاز کنند. در مجموع قرار است ۸ میلیون دلار برای این تحقیقات به تیم‌های مذکور پاداش داده شود. ناسا می‌گوید بررسی این نمونه‌ها به نسل جدید دانشمندان کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به ماه داشته باشند.

۶ مورد از این ۹ تیم قرار است سه نمونه باقی مانده از ماموریت‌های آپولو ۱۵، ۱۶ و ۱۷ را بررسی کنند. این نمونه‌ها تاکنون در معرض اتمسفر زمین قرار نگرفته‌اند. آن‌ها از زمان نمونه‌برداری تا به حال در محفظه‌هایی مهر و موم شده بوده‌اند. برخی از این نمونه‌ها مربوط به ماموریت آپولو ۱۵ بوده و از سال ۱۹۷۱ در هلیوم حفظ شده‌اند.

image

تیم‌های منتخاب این پروژه شامل انستیتوی تحقیقات محیطی منطقه Bay، ناسا ایمز، مرکز هوافضای گودارد، ناسا گودارد، دانشگاه آریزونا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا، دانشگاه نیومکزیکو و کالج ماونت هولیوک هستند.

در گام نخست این پروژه، تیم‌ها باید با همکاری یکدیگر به روشی برسند تا بتوانند بدون آلودگی نمونه‌های موجود را باز کنند. مخارج و هزینه‌های این تحقیق از طریق برنامه کاوش و اکتشاف ماه تامین می‌شود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

amin

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
مگه ایران عکسشو تو مجله بشکافه... خودمون که دیگه همو میشناسیم...

شهاب

۱۳۹۷/۱۲/۲۷
ایران فعلی شما تنها چیزی که میتونه بشکافه منابع طبیعی این سرزمینه که واسه اهدافش همه رو از بین برده و خواهد برد.

erfan

۱۳۹۷/۱۲/۲۶
اگه ایران کره نپتون رو هم بشکافه شما هیچ خبری نمیزارید...