خانهاخبار
اپ Google Drive با متریال دیزاین 2.0 بازطراحی می‌شود

اپ Google Drive با متریال دیزاین 2.0 بازطراحی می‌شود

نسخه iOS اپلیکیشن Google Drive قرار است ظرف چند روز آینده با زبان طراحی متریال دیزاین 2.0 بازطراحی شود.
۱۳۹۷/۱۲/۲۴

بسیاری از اپلیکیشن‌های گوگل قرار است با استفاده از زبان طراحی متریال ۲.۰ بازطراحی شوند و در این میان نسخه iOS اپلیکیشن Google Drive هم ظرف هفته آینده بازطراحی زیبایی را دریافت می‌کند تا با سیستم جدید اندروید همسان شود.

گوگل از مدت‌ها پیش همیشه ابتدا جدیدترین ویژگی‌ها و آپدیت‌ها را زودتر از اندروید برای اپلیکیشن‌های خود در سیستم عامل iOS عرضه می‌کرد. حالا هم در جدیدترین اقدام قرار است بازطراحی کامل با استفاده از زبان متریال ۲.۰ برای سرویس Google Drive صورت بگیرد.

طراحی این اپلیکیشن از زمان معرفی رابط متریال دیزاین ۱.۰ تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و اگرچه کارآمدی بسیار خوبی دارد ولی به لحاظ بصری (به عنوان یک نرم‌افزار مدیریت فایل) چندان جذاب و چشم‌نواز نیست.

در این بازطراحی انتظار می‌رود فضای خالی بیشتری به رابط کاربری برنامه اضافه شود و علاوه بر پیش‌نمایش فایل‌ها در زبانه Home امکان مسیریابی از بخش پایین اپلیکیشن نیز به آن اضافه خواهد شد. نکته عجیب آن که علی‌رغم حذف شدن کشوی مسیریابی از اکثر اپلیکیشن‌های گوگل، این بخش هنوز در اپ Google Drive باقی خواهد ماند.

این رابط کاربری جدید بدون شک زیباتر از رابط قبلی است و اضافه شدن حالت تیره هم می‌تواند موجب رضایت بیشتر بسیاری از کاربران شود. اما فعلا باید منتظر بمانیم تا با انتشار نسخه رسمی قابلیت‌های جدید این برنامه را ببینیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)