خانهاخبار
خبر خوب برای زنان مبتلا به ام‌اس: پیشروی بیماری ام اس بعد از بارداری کندتر می‌شود

خبر خوب برای زنان مبتلا به ام‌اس: پیشروی بیماری ام اس بعد از بارداری کندتر می‌شود

دانشمندان در تحقیقات تازه خود به نتایج خوبی برای زنان مبتلا به ام‌اس دست‌یافته‌اند. خبر خوب اینکه دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که بیماری ام اس در زنان پس از بارداری رشد نمی‌کند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

دانشمندان در تحقیقات تازه خود به نتایج خوبی برای زنان مبتلا به ام‌اس دست‌یافته‌اند. خبر خوب اینکه دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که بیماری ام اس در زنان بعد از بارداری رشد نمی‌کند.  

این خبر خوب را  آکادمی مغز و اعصاب آمریکا  اعلام کرده است.  این آکادمی اعلام کرده : این نتایج هیجان‌انگیز است، پیش‌ازاین تصور می‌شد که زنان مبتلا به ام‌اس قادر به بارداری نیستند چراکه این شرایط باعث تشدید بیماری‌شان می‌شود اما در تحقیقات اخیر ثابت کرده‌ایم که زنان مبتلا به ام‌اس می‌توانند به‌راحتی بچه‌دار شده و نگرانی عود کردن بیماری خود را نداشته باشند.

لانگر گولد مدیر این واحد تحقیقاتی می‌گوید که اطلاعاتی که نشان می‌داد خطر ابتلا و یا عود کردن بیماری‌ام اس در زنان پس از بارداری بیشتر است متعلق به 20 سال پیش است و این نتیجه ارزش علمی خود را ازدست‌داده  است.

لانگر گولد و همکارانش برای دستیابی به این نتایج  پرونده‌هایی را از پایگاه‌های داده‌ کایزر پاورنته جنوب و شمال کالیفرنیا بررسی کردند و از میان 466 زن مبتلا به ام‌اس به تحقیق درباره 375 نفر از آنها که باردار شده بودند پرداختند. این پرونده‌ها متعلق به سال‌های  سال 2008 تا 2016 بود که آن‌ها پرونده‌های پزشکی را بررسی وزنان  مبتلا به ام‌اس را به‌طور کامل موردتحقیق و آزمایش قراردادند.

در میان افرادی که در این تحقیق موردبررسی قرارگرفته بودند، 38٪ در قبل از بارداری، هیچ درمان دریافتی برای ام‌اس نداشتند و شاهد رشد بیماری خود نبودند درحالی‌که تنها علائم بیماری هشت درصد زنان در دوران بارداری افزایش پیدا کرد.

یک سال پس از زایمان، 26 درصد از زنان مبتلا به ام‌اس شاهد افزایش علائم بیماری یا بازگشت علائم آن شدند، 87 درصد بدون هیچ مشکلی به کودکان خود به‌صورت طبیعی شیر دادند و  41 درصد از آنها دوباره درمان‌های اصلاح‌کننده بیماری خود را آغاز کردند.

نرخ عود کردن بیماری به‌صورت  سالانه در زنان قبل از بارداری 0.39 بود. در دوران بارداری میزان آن به 0.07 تا 0.14 کاهش یافت. فعالیت بدنی پس از تولد با افزایش میزان در سه‌ماهه اول پس از تولد 0.27 و چهارتا شش ماه پس از تولد، میزان به سطح قبل از بارداری 37/0 بازگشته بود.

نکته جالب‌توجه این بود که زنان مبتلا به ام اسی که پس از بارداری به نوزادان خود شیر دادند نسبت به سایرین که از شیر خشک استفاده کرده بودند شاهد کاهش علائم بیماری بودند.

image

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)