خانهاخبار
فروشنده استرالیایی یک میلیون پسورد سرقتی دستگیر شد

فروشنده استرالیایی یک میلیون پسورد سرقتی دستگیر شد

پلیس استرالیا روز سه‌شنبه مردی 21 ساله را که اقدام به فروش یک میلیون اکانت سرقتی کرده و درآمدی حدود 211 هزار دلار به دست آورده بود دستگیر کرد.
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

یک مرد ۲۱ ساله استرالیایی به جرم فروش اطلاعات شمار بسیار زیادی اکانت سرقتی به ارزش ۲۱۱ هزار دلار توسط پلیس دستگیر شد. او که مدیر وبسایت WickedGen.com بوده توانسته با جذب ۱۲۰ هزار کاربر حدود ۱ میلیون اکانت از سرویس‌های نتفلیکس، اسپاتیفای و هولو را بفروشد.

بر اساس گزارش پلیس استرالیا، این اداره روز سه‌شنبه با همکاری FBI آمریکا موفق به دستگیری این مرد ۲۱ ساله شده است. در این گزارش آمده:

اطلاعات اکانت‌ها از طریق روش Credential Stuffing به دست آمده که در آن از آزمایش نام‌های کاربری، ایمیل‌ها و رمزعبورهای تکراری استفاده می‌شود. این حساب‌های کاربری متعلق به قربانیان بی‌خبر استرالیایی و سایر نقاط جهان از جمله آمریکا بوده است.

اگرچه امروزه اشتراک‌گذاری اکانت به امری رایج تبدیل شده و حدود یک سوم کاربران سرویس‌های استریم می‌گویند اگر نتوانند حساب کاربری خود را با بقیه به اشتراک بگذارید آن سرویس را ترک می‌کنند، ولی مقوله سرقت اکانت چیزی کاملا متفاوت است.

کریس گلدزمید، مدیر بخش جرایم سایبری اداره پلیس فدرال استرالیا، می‌گوید:

این نوع از جرایم اغلب به دستکاری‌ها و سرقت‌های اطلاعاتی وخیم‌تری منجر می‌شود که می‌تواند پیامدهای شدیدتری برای قربانیان داشته باشد.

نکته‌ای که هرگز نباید فراموش کنیم این است که در اکانت‌های مختلف از رمزعبورهای یکسان استفاده نکنیم و رمزعبورهای خود را به طور مرتب تغییر دهیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)