خانهاخبار
استون مارتین AM-RB 003 از راه رسید

استون مارتین AM-RB 003 از راه رسید

شرکت استون مارتین در نمایشگاه خودروی ژنو از یک خودروی مفهومی رونمایی کرد. استون مارتین AM-RB 003 دارای طراحی مشابه با والکری است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۸

استون مارتین در قرن بیستم تلاش کرد خود را به عنوان یک سازنده خودروهای گرندتور بزرگ، قدرتمند و سریع به جهانیان معرفی کند. در قرن 21ام این برند انگلیسی تغییر رویه داده و به دنبال توسعه هایپرکارهای موتور وسط است. جدیدترین تلاش این کمپانی، استون مارتین AM-RB 003 نام دارد که به جمع هایپرکارهای والکری و Valkyrie AMR Pro اضافه شده است. در صورتی که به طراحی والکری علاقه داشته باشید، استون مارتین AM-RB 003 نیز مورد علاقه شماست.

در حالی که این دو خودرو از طراحی مشابه بهره می‌برند، به نظر می‌رسد با یک طراحی واقعی‌تر در محصول جدید استون مارتین روبه‌رو هستیم. این خودرو به قطعات پیشرفته‌ای روی بدنه خود مجهز شده که برای مثال می‌توان به بخش پشتی آن اشاره کرد. اسپلیتر جلوی این خودرو از طراحی جذابی بهره می‌برد که آیرودینامیک آن را نیز بهبود می‌دهد.

image

در حالی که این خودرو از طراحی آشناتری در مقایسه با والکری بهره می‌برد، نباید منتظر جایگزینی این سبک طراحی با خودروهای ونتیج این برند باشیم. استون مارتین AM-RB 003 در تعداد محدود به تولید می‌رسد. این خودرو برخلاف استون مارتین والکری، فاقد موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی Cosworth با امکان تولید 1160 اسب بخار قدرت است. استون مارتین AM-RB 003 به یک موتور 6 سیلندر مجهز شده که از توربوشارژر و سیستم‌های برقی بهره می‌برد.

image

این خودرو مانند استون مارتین والکری به فناوری‌های خودروهای فرمول 1 مجهز شده است. استون مارتین در رابطه با قدرت خروجی و همچنین گشتاور تولیدی موتور اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است؛ با این حال به این موضوع اشاره کرده که این موتور به صورت کامل توسط این برند انگلیسی به تولید رسیده است.

image

این خودرو علاوه بر سیستم‌های برقی، به قطعات آیرودینامیکی نیز مجهز شده است. زاویه بال عقب این خودرو در شرایط مختلف برای عملکرد بهینه تغییر می‌کند. به علت ادغام این بال با بدنه، در زمان تغییر زاویه، درگ، جریان آشفته و یا صدای باد تولید نمی‌شود. استون مارتین اعلام کرده این فناوری در نمونه تولیدی عملکرد بهتری خواهد داشت. در حال حاضر استون مارتین اطلاعات بیشتری را در رابطه با این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. انتظار می‌رود نمونه تولیدی استون مارتین AM-RB 003 در اواخر سال 2021 از راه برسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)