خانهاخبار
MWC 2019: گوشی Xperia 1 سونی معرفی شد؛ محصولی مجهز به قابلیت‌های دوربین‌های سینمایی

MWC 2019: گوشی Xperia 1 سونی معرفی شد؛ محصولی مجهز به قابلیت‌های دوربین‌های سینمایی

سونی مانند هر سال، محصولات خود را به همایش جهانی MWC 2019 آورده که از جمله آنها می‌توان به گوشی اکسپریا 1 اشاره کرد.
۱۳۹۷/۱۲/۶

همایش جهانی MWC 2019 به تازگی آغاز شده و شرکت‌های مختلف محصولات خود را به این رویداد آورده‌اند تا به دنیای تکنولوژی معرفی کنند. در این مطلب، به محصول جدید کمپانی سونی با نام Xperia 1 می‌پردازیم.

طراحی و نمایشگر

گوشی Xperia 1 بر خلاف XZ2 و XZ3، از بدنه پشت صاف و بدون انحنا بهره می‌برد و زبان طراحی این محصول مانند گوشی‌های گذشته این شرکت ژاپنی شده است.

سنسور اثر انگشت نیز مانند محصولات قدیمی، به سمت راست و داخل دکمه پاور منتقل شده است.

نمایشگر 6.5 اینچی اکسپریا 1 با نسبت ابعاد تصویر 21:9، به شما این حس را می‌دهد که با یک گوشی با ارتفاع زیاد روبرو هستید. به همین دلیل لقب عریض ترین صفحه نمایش به آن نسبت داده شده و ازین پس می‌توانید فیلم‌های سینمایی را به راحتی با آن مشاهده کنید.

پنل OLED شش و نیم اینچی Xperia 1 به رزولوشن 4K مجهز است و رنگ‌های نمایش داده شده در آن نیز بسیار جذاب و دلفریب خواهند بود.

همان طور که اشاره شد، ارتفاع این گوشی زیاد است و دسترسی به نوار نوتیفیکیشن در حالت یک دست غیر ممکن خواهد بود. برای آنکه ابعاد این محصول را تصور کنید، می‌توانید به عکس زیر نگاه کرده و مقایسه‌ای با گوشی‌های دیگر از جمله نوت 9، گلکسی S10 پلاس و آیفون XS مکس داشته باشید:

image

صدای استریو

سونی همواره روی پرچمداران خود، به پخش صدای استریو دقت کافی را داشته و این موضوع نیز شامل حال Xperia 1 می‌شود. مسئولان سونی برای فراهم آوردن کیفیت صدای بی‌نظیر، همکاری خود با دالبی اتموس را ادامه داده‌اند و به گفته آنها، لذت کار با این گوشی به همراه سیستم استریو چند برابر خواهد شد.

image

دوربین

این بار پرچمدار سونی به دوربین سه گانه مجهز شده است که به صورت زیر خواهند بود:

لنز سوپر واید

لنز معمول

لنز تله (Tele)

سونی در این محصول از الگوریتم BIONZ X بهره برده که باعث می‌شود تا فوکوس روی تصاویر با دقت و سرعت بسیار بالایی صورت پذیرد. طبق اعلام مسئولان این شرکت، فوکوس اعمال شده در صورت گرفتن چندین عکس پشت سر هم، به قوت خود باقی می‌ماند.

هر سه لنز اشاره شده از رزولوشن 12 مگاپیکسلی برخوردار هستند. دوربین اصلی به دریچه دیافراگم F1.6 مجهز است که امکان عکاسی با کیفیت در شرایط نوری بسیار کم را فراهم می‌کند.

علاقمندان به سینما نیز می‌توانند از قابلیت Cinema Pro استفاده کنند. به این ترتیب آنها قادر خواهند بود تا با رزولوشن 4K HDR و با فرمت تصویر 21:9 اقدام به فیلمبرداری کنند. همچنین در این حالت، سیستم لرزشگیر دیجیتال و نوری به صورت همزمان فعال می‌شود.

image

سخت افزار و نرم افزار

پردازنده Snapdragon 855 به همراه 6 گیگابایت رم، قابلیت رقابت با پرچمداران سال 2019 را فراهم می‌کند. باتری 3330 میلی آمپر ساعتی نیز مسئولیت تأمین توان قطعات سخت افزاری را بر عهده دارد. البته چنین ظرفیتی، در حال حاضر آنچنان که باید و شاید مناسب به نظر نمی‌رسد، اما در هر صورت مهندسان ژاپنی تصمیم گرفته‌اند تا باتری 3330 میلی آمپر ساعتی را درون گوشی اکسپریا 1 جای دهند.

مطمئنا سیستم عامل اندروید نسخه 9 (پای) روی پرچمدار جدید سونی قرار خواهد گرفت و رابط کاربری شخصی سازی شده نیز روی آن اعمال خواهد شد. قابلیت Side sense نیز مجددا به این محصول راه پیدا می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید اپلیکیشن‌های دلخواه خود را همواره در دسترس داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وارد آنها شوید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

نادر

۱۳۹۸/۱/۱۸
معمولا از ویدیوی 4K با نام 2160p یاد میشه ولی صفحه این گوشی که به گفته سونی 4K هست در اصل 1644p هست و در مقایسه با ویدیوی 4K استاندارد پیکسل کمتری داره

ALOONE

۱۳۹۷/۱۲/۷
گوشی خیلی خوبیه . با امکانات نمایشی جذاب که کاربرای امروزی خیلی بهش احتیاج دارن . دوربین ، صفحه نمایش و دوربین جز پر استفاده ترین ها هستن . فقط شاید بشه از باتریش ایراد گرفت که با توجه به امکانات نرم افزاری سونی میشه تا حدی روش حساب کرد

منتقد

۱۳۹۷/۱۲/۶
برادر داری اشتباه میزنی
2160x3840
این رزولوشن 4K

Ghasem

۱۳۹۷/۱۲/۶
به به چه محشر تازه برگشت به اصالت سامورایی بدون اله منگوله الکی و ول خرجی توی رام و دوربین مثل سامسونگ نیست و تمام هزینه صرف کیفیت میشه
به نظر دوستان 3840 به عدد چهار هزار نزدیک تره یا سه هزار؟ در ضمن 3k رو از کجا در آوردی مهندس؟
با این حساب که حتی تشخیص صفحه فولhd با Qhd هم امکانش سخته سونی سعی کرده صفحه نمایش خیلی نزدیک به 4k رو به نمایش بزاره تا فیلم های ضبط شده دوربین رو با کیفیت خودش ببینیم حالا نسوزید باو

کریم

۱۳۹۷/۱۲/۶
من که بازم قانع نشدم زد ۵ پریمیوم خودمو عوض کنم چون چیزی که واضحه تراکم پیکسلی و حتی تعداد پیکسل های صفحه گوشی من از این گوشی سال ۲۰۱۹ سونی بیشتره.