خانهاخبار
MWC 2019: مایکروسافت هدست واقعیت ترکیبی HoloLens 2 را معرفی کرد

MWC 2019: مایکروسافت هدست واقعیت ترکیبی HoloLens 2 را معرفی کرد

نسل دوم هدست هولولنز 2 در مراسمی در کنگره جهانی موبایل توسط مایکروسافت معرفی شد. این هدست تجربه‌ای از واقعیت ترکیبی را که تلفیقی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است به کاربر ارائه می‌کند.
۱۳۹۷/۱۲/۶

همه ما از مدت‌ها قبل می‌دانستیم که نسل دوم هولولنز در راه است، اما مایکروسافت حالا بالاخره در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ ما را با این دستگاه و ویژگی‌های آن آشنا کرد. هولولنز ۲ هدستی از نوع «واقعیت ترکیبی» است که به رقابت با دستگاه پرسروصدای Magic Leap One آمده است. مایکروسافت می‌گوید این دستگاه به راحتی روی سر قرار می‌گیرد، پر از قابلیت است و صنعت حال حاضر را یک گام به جلو می‌برد.

میدان دید هولولنز ۲ حدود دو برابر بیشتر از نسل قبلی این دستگاه است، ولی همچنان همان درجه دید ۴۷ پیکسلی را حفظ کرده. مایکروسافت می‌گوید این تغییر مثل این است یک تلویزیون 720p را با دو تلویزیون 2K تعویض کنید. این هدست شبکیه چشم شما را دنبال می‌کند تا متوجه شود که دقیقا دارید به کجا نگاه می‌کنید. هولولنز ۲ به صورت پیش‌فرض از ویندوز هلو پشتیبانی می‌کند.

image

هدست جدید این شرکت از سنسور عمق جدیدی برای Time of Flight استفاده می‌کند که در کنار الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بدون نیاز به کنترلر حرکات دست شما را در فضای سه بعدی دنبال کند. یکی از مسئولان مایکروسافت در طول یک نمایش آزمایشی از چند اپلیکیشن مختلف از جمله یک پیانوی مجازی استفاده کرد و آن را برای حضار نواخت. با کمک این دستگاه می‌توانید از یک انگشت یا حتی مشت‌تان برای فشار دادن کلیدهای مجازی استفاده کنید.

ردموندی‌ها می‌گویند این هدست به لطف استفاده از فیبر سبک کربن و مدیریت بهتر دما احساس راحتی بیشتری به کاربر منتقل می‌کند. روی این دستگاه یک اهرم چرخشی قرار داده شده که با آن می‌توانید اندازه هدبند خود را تنظیم کنید، و همچنین به راحتی می‌توانید لبه جلویی هدست را بلند و با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید.

هدف اولیه این دستگاه مشتریان تجاری و شرکتی هستند. این شرکت در کنفرانس خود زمان زیادی را صرف این کرد تا توضیح بدهد که هولولنز ۲ چگونه می‌تواند برای کسب و کارها ارزش‌افزایی داشته باشد. علاوه بر این، نمونه‌ای از کار تیمی با کمک این هدست نشان داده شد و در آن کارمندان مایکروسافت با کمک اپلیکیشنی به نام Spatial بر روی یک تخته وایت برد مجازی نظرات خود را اعلام و با یکدیگر تبادل نظر کردند.

مایکروسافت به شرکت‌ها اجازه می‌دهد پیش از خرید این دستگاه آن را بنا بر نیاز خود شخصی‌سازی کنند. برای مثال شرکت Trimble روی این هدست یک کلاه محکم نصب کرده تا کسانی که در محیط‌های ساختمانی از این دستگاه استفاده می‌کنند در امان باشند. خود این دستگاه در کنار هولولنز ۲ با نام Trimble XR10 به فروش خواهد رسید و از این دست همکاری‌ها در آینده بیشتر صورت خواهد گرفت.

image

هولولنز ۲ تا چند ماه دیگر با قیمت ۳۵۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. این دستگاه در ابتدا در آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، کانادا، انگلیس، ایرلند، فرانسه، استرالیا و نیوزلند در دسترس قرار می‌گیرد.

نسخه اول هولولنز سال ۲۰۱۶ عرضه شد و دمویی‌هایی که در آن سال نمایش داده شد خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. قیمت آن دستگاه ۳۰۰۰ دلار بود ولی میدان دید محدودش انتقادات زیادی به دنبال داشت. این محصول در نهایت به خاطر محدود بودن به مصارف شرکتی و آموزشی آن‌قدرها مورد توجه قرار نگرفت و افت قیمتی هم نداشت.

از آن زمان تاکنون تغییرات بسیاری رخ داده است. مایکروسافت به سراغ واقعیت ترکیبی رفته، پلتفرمی که از تلفیق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وجود آمده و توسط سخت‌افزارهای بسیار بیشتری پشتیبانی می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)