خانهاخبار
MWC 2019: تصویری تهیه شده با دوربین نوکیا 9 منتشر شد

MWC 2019: تصویری تهیه شده با دوربین نوکیا 9 منتشر شد

مدیر رسانه‌های اجتماعی شرکت نوکیا با انتشار تصویری بسیار زیبا و پرجزئیات در اینستاگرام خود اعلام کرد که این عکس با دوربین پنج‌گانه نوکیا 9 گرفته شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۴

تلفن‌های هوشمند در طول چند سال گذشته در بخش عکاسی پیشرفت‌های سریع و قابل توجه‌ای داشته‌اند، و سرمداران این عرصه گوگل، هوآوی و اپل بوده‌اند که همگی با کمک نرم‌افزارهای خود دستاوردهای بسیار مهمی در زمینه تولید عکس‌هایی با بیشترین کیفیت و جزئیات ممکن کسب کرده‌اند.

اکنون مدیر بخش رسانه‌های اجتماعی نوکیا، ادواردو کاسینا، یک روز مانده به کنگره جهانی موبایل امسال، تصویری از یک عکاسی حرفه‌ای فنلاندی به نام کانستا پونکا را منتشر کرده است. این تصویر که توسط خود پونکا نیز منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که نوکیا ۹ و دوربین قدرتمند پنج‌گانه آن چه توانمندی‌هایی دارد.

image

البته تصاویری که در اینستاگرام قرار می‌گیرد به صورت خودکار فشرده می‌شود، اما همچنان می‌توانیم نکات زیادی را از روی این عکس متوجه شویم. اول از همه، این عکس به لحاظ ترکیب‌بندی و موقعیت خورشید در پس کوه‌ها عکسی بسیار زیباست. ابرهای تیره سطح مضاعفی از عمق را به این تصویر اضافه و تاریکی را در سرتاسر صحنه متعادل کرده است.

از ترکیب‌بندی عکس که بگذریم، باید به این نکته اشاره کنیم که گرفتن چنین عکسی با تلفن‌های هوشمند قدیمی بسیار سخت است چون طیف‌های مختلفی از نوردهی در این منظره وجود دارد. خورشید مستقیما به دوربین می‌تابد و در حال غروب کردن پشت کوه‌هاست، اما ما همچنان به نحوی می‌توانیم جزئیات صحنه را در سایه‌های قله کوه ببینیم و در عین حال نمی‌توانیم ناحیه‌ای را که توسط نور خورشید سفید شده مشاهده کنیم.

اگرچه پونکا در پست خود می‌گوید که این تصویر با خود نوکیا ۹ تهیه و ویرایش شده، ولی مشخص نیست که او از چه اپلیکیشنی برای ویرایش عکسش استفاده کرده است. نوکیا ۹ برای رسیدن به این خروجی باید بتواند حجم عظیمی از اطلاعات را از صحنه دریافت کرده و آن را به صورت RAW ذخیره کند تا امکان دستیابی به چنین جزئیاتی ممکن شود. بنابراین دوربین این دستگاه برای موقعیت‌هایی که دامنه داینامیک بالایی دارند بسیار مناسب است.

البته هنوز نمی‌دانیم که نوکیا ۹ از دوربین زوم استفاده می‌کند یا عریض، یا از ترکیبی از این دو حالت برای ثبت تصویر فوق استفاده شده است. با این حال، با شروع مراسم نوکیا در MWC، روز یکشنبه ساعت ۶:۳۰ عصر نهایتا می‌توانیم به صورت رسمی با مشخصات و ویژگی‌های این دستگاه آشنا شویم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سهند

۱۳۹۷/۱۲/۵
سلطااااااااان نوکیااا