خانهاخبار
اندروید Q احتمالا فاقد دکمه بازگشت خواهد بود

اندروید Q احتمالا فاقد دکمه بازگشت خواهد بود

شایعات جدید حاکی از آن است که نسخه بعدی اندروید سیستم مسیریابی جدیدی دارد که دیگر متکی به سه دکمه همیشگی اندروید نیست، و این بار خبری از دکمه بازگشت نخواهد بود.
۱۳۹۷/۱۲/۱

هنوز تا انتشار رسمی اندروید Q مدت زیادی باقی مانده ولی ما از هر اطلاعات و اخباری که درباره این سیستم عامل باشد استقبال می‌کنیم. مطابق برنامه همیشگی گوگل، انتظار داریم نسخه جدید اندروید طی مراسم توسعه‌دهندگان این شرکت، موسوم به I/O، در ماه مه معرفی شود. ولی از ماه سپتامبر سال گذشته خبرهای مختلفی درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید این سیستم عامل شنیده می‌شود. مثلا می‌گویند اندروید Q از قابلیت Dark Mode، آپدیت معکوس و پشتیبانی از RCS برخوردار است.

حالا امروز در خبرها اعلام شده که نسخه بعدی اندروید احتمالا فاقد دکمه بازگشت خواهد بود. همان طور که می‌دانید در چند سال گذشته، بسیاری از شرکت‌ها دکمه‌های فیزیکی را حذف کردند تا نمایشگر فضای بیشتری داشته باشد و حاشیه دور صفحه نیز از بین برود. این دکمه‌ها در تلفن‌های جدید به صورت مجازی یا از طریق ژست‌های مختلف طراحی شده‌اند.

اندروید پای نیز به همین شکل عرضه شد، اما اکنون شایعات حاکی از این است که اندروید Q حاوی ژست‌های جدید مسیریابی خواهد بود. این سیستم مسیریابی نه به شکل فیزیکی، بلکه به صورت سازوکارهای مجازی طراحی می‌شود. در گذشته دکمه‌های اصلی مسیریابی اندروید سه عدد بودند، ولی ظاهرا در اندروید Q خبری از دکمه بازگشت نخواهد بود.

ژست‌هایی که سال گذشته به اندروید پای اضافه شد عبارت‌اند از: سوایپ کوتاه از پایین دستگاه به طرف بالا (برای باز کردن نمای اپلیکیشن‌های اخیر)، سوایپ بلند از پایین دستگاه به طرف بالا (کشوی اپلیکیشن‌ها)، سوایپ به طرف راست (اسکرول کردن میان اپلیکیشن‌های اخیر)، سوایپ سریع به طرف راست (باز کردن آخرین اپلیکیشن) و دکمه بازگشت (برای برگشتن به صفحه قبلی).

البته هنوز هیچ خبری به طور رسمی در تایید این شایعه اعلام نشده، ولی احتمال حذف شدن دکمه بازگشت وجود دارد. فعلا باید صبر کنیم و منتظر اخبار بعدی بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)