خانهاخبار
اپل در حال توسعه یک اسکنر اثر انگشت جدید برای آیفون‌های آینده است

اپل در حال توسعه یک اسکنر اثر انگشت جدید برای آیفون‌های آینده است

با وجود بهره گیری از سیستم تشخیص چهره سه بعدی پیشرفته، ظاهرا اپل برای تامین امنیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی کاربرانش قصد دارد تا بار دیگر از اسکنر اثر انگشت در آیفون بهره بگیرد، با این تفاوت که این بار خبری از سنسور فیزیکی نخواهد بود!
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

در حالی که بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز برای تشخیص هویت کاربر به استفاده از تشخیص چهره روی آورده‌اند تا در این زمینه با فناوری Face ID اپل رقابت کنند، این شرکت خود به دنبال توسعه راه‌کارهای دیگر برای تشخیص هویت بیومتریک کاربران برای دستگاه‌های خود است.

به تازگی اپل پتنتی را در ایالات متحده به ثبت رسانده است که به نوعی به احیای سنسور Touch ID اشاره دارد. احتمالا بازگشت اسکنر اثر انگشت به آیفون‌ها (همزمان با استفاده از Face ID) به دلیل افزایش امنیت دستگاه خواهد بود. اگر Touch ID دوباره به محصولات آینده اپل، مانند آیفون‌های ۲۰۱۹ یا پس از آن اضافه شود، قطعا اپل باید از یک سنسور به‌روز تر استفاده کند تا بتواند به خوبی از پس سیستم‌های بیومتریک پیچیده موجود در محصولات رده‌ بالای اندرویدی برآید.

image

ثبت عنوان « کدگذاری پالس آکوستیک برای تصویر سازی سطح‌های ورودی» این مفهوم را به ذهن می‌رساند که احتمالا اپل در حال کار روی روشی است که با استفاده از تبدیل سیگنال‌های صوتی به کدهای تصویری، اثر انگشت کاربر را اسکن کند.

با توجه به آنچه در اسناد این پتنت ذکر شده است، هدف این است که سرعت و سهولت استفاده از اسکنرهای اثر انگشت را با حذف سنسور فیزیکی ارتقا دهیم. به جای سنسور فیزیکی، از تعدای مبدل آکوستیک برای تولید امواج مکانیکی، امواج آکوستیک یا پالس‌ها در سطح ورودی انگشت کاربر و برای پاسخ به سیگنال منتشر شده از کنترلر استفاده خواهد شد.

image

 

به عبارت دیگر، اثر انگشت کاربر در تماس با مبدل‌های آکوستیک باعث ساتع شدن موج صوت می‌شود که می‌تواند با تصویر ثبت شده از اثر انگشت در پایگاه داده مقایسه شود تا مطابقت آن را با اثر انگشت مالک دستگاه بسنجد. اپل معتقد است می‌توان از این تکنولوژی جدید در موارد متفاوتی، شامل حفاظت از اطلاعات مالی یا اطلاعات تجاری مهم، با استفاده از اثر انگشت یا «ویژگی‌های بیومتریک منحصر به فرد گوش کاربر» و با کمک سیستم تصویر سازی آکوستیک، استفاده کرد.

اگر تمامی مطالب ذکر شده درباره‌ این فناوری جدید برای شما نامفهوم و گیج کننده است، این مورد را در نظر بگیرید که وجود یک مکانیزم تصویر سازی آکوستیک و عدم استفاده از اسکنر فیزیکی در آیفون‌های آینده به اپل امکان می‌دهد تا تمامی سطح نمایشگر را به محلی برای اسکن اثر انگشت کاربر تبدیل کند.

از سوی دیگر، اگر این ایده اجرایی شود اپل می‌تواند آن را با سیستم تشخیص چهره خود، Face ID، جایگزین کند و یک گام دیگر به حذف ناچ (بریدگی نمایشگر) و رسیدن به یک آیفون کاملا بی حاشیه نزدیک شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مسعود

۱۳۹۷/۱۱/۲۱
بی صبرانه منتظر این نوآوری اپل هستیم.اپل همیشه پیشرو بوده و هست و خواهد بود....همیشه یک سر و گردن بالاتر از سایر رقبا....آیفون یه چیز دیگس....همه میدونن