خانهاخبار
بهترین مدل‌های کوپه‌ای که آئودی در تاریخ خود ساخته است

بهترین مدل‌های کوپه‌ای که آئودی در تاریخ خود ساخته است

برند آئودی یکی از برندهایی است که در طول تاریخ اتومبیل‌سازی خود، ماشین‌هایی ساخته است که از بدو حضورشان تاکنون همیشه در صدر لیست رتبه‌بندی بهترین‌ها بوده است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۵

برند آئودی یکی از برندهایی است که در طول تاریخ اتومبیل‌سازی خود، ماشین‌هایی ساخته است که از بدو حضورشان تاکنون همیشه در صدر لیست رتبه‌بندی بهترین‌ها بوده است. اگر سری به این لیست‌ها بزنید خواهید دید که نام آئودی با چند مدل مختلف در این لیست‌ها دیده می‌شود. از مشهورترین مدل‌های آئودی که از سایر مدل‌های آن پیشتازتر هستند، مدل‌های کوپه آئودی می‌باشند. خرید و فروش آئودی‌های کوپه به عنوان مدل‌های سوپر لوکس و پر از تکنولوژی های مدرن همه ساله سهم قابل توجهی از بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.

مدل‌هایی مانند آئودی TTS، آئودی R8 و آئودی RS5 که به احتمال زیاد تا به حال نام آن‌ها را شنیده‌اید، از بهترین مدل‌های آئودی کوپه هستند که در طول دوره فعالیت آئودی همیشه از آخرین تکنولوژی‌های فنی و ارتباطی و اطلاعاتی بهره‌مند بوده‌اند و همین ویژگی آن‌ها را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا شاهکارهای آئودی را بهتر بشناسیم.

image
image

آئودی R8

آئودی R8 گل سرسبد کوپه‌های آئودی است که در بین 10 خودروی سوپر اسپرت جهان نیز حضور قدرتمندی دارد. آئودی با ساخت مدل R8 قدرت طراحی و تکنولوژی‌های به روز خود را به نمایش می‌گذارد. موتور قدرتمند 5.2 لیتری V10 آئودی R8به همراه سیستم 4 چرخ متحرک و گیربکس 2 کلاچه اتوماتیک عملکرد بسیار خوبی را در کنار هم ارائه می‌دهند. 611 اسب بخار بیشترین نیرویی است که موتور آئودی R8 می‌تواند تولید کند. وزن 1.6 تنی این ماشین عملکرد فوق العاده آن را محدود نکرده است. از این رو خرید و فروش آئودی R8 آمار بسیار بالایی در سراسر اروپا و آمریکا دارد که محبوبیت جهانی آن را نشان می‌دهد.

 

آئودیR8 سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 3.1 ثانیه طی می‌کند و گشتاور موتور آن نیز به 580 نیوتون متر در 6500 دور می‌رسد. آئودی R8 بهترین کوپه‌ای است که آئودی در کل عمر کمپانی خود ساخته است. نه تنها در بخش فنی بلکه در داخل کابین نیز این خودرو از آخرین تکنولوژی‌های سیستم MMI و دیگر سیستم‌های ارتباطی و کمک راننده برخوردار است تا رانندگی با آن تا حد ممکن آسان شود.

image

آئودی TTS

آئودی TTSدر نسل جدید خود همراه با کابین بسیار شیک و فوق‌العاده به بازار آمده است. سادگی به همراه سبک اصیل آئودی در طراحی و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا همگی در کابین آئودی TTS جمع شده تا ظاهری خیره‌کننده و خاص را به این خودرو ببخشد. سیستم MMI در کابین این خودرو منوی بسیار ساده‌تری برای مسیریابی راحت‌تر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

image

موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر آئودی TTS توانایی تولید 306 اسب بخار نیرو را دارد.  نسل جدید این خودرو در سال 2019 از یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته 2 کلاچه بهره می‌برد. سیستم 4 چرخ متحرک این خودرو نیز بیشتر نیرو را بر روی چرخ‌های جلو متمرکز می‌کند. آئودی  TTSبیشتر به خاطر امکانات داخل کابین و فرمان پذیری بسیار خوبی که دارد مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد. در کلاس کوپه آئودیTTS در بین 10 خودرو برتر رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. این نشان می‌دهد خرید آئودی TTSو تجربه رانندگی با آن رضایت بسیار بالای مشتریان را دربرداشته است.

image

آئودی RS5

در اولین نگاه به این مدل کوپه، نکته‌ای که سریعاً شما را جذب می‌کند طراحی خارجی آئودی RS5است. بدنه تهاجمی ‌و ظاهر بسیار اسپرت برای کوپه‌ای مانند RS5 توجه زیادی را به همراه دارد. سپرهای جدید با ورودی‌های هوای بیشتر، خطوط همگرا روی کاپوت ماشین و رینگ‌های بزرگ‌تر و شیک تر از ویژگی‌های نسل جدید این ماشین محسوب می‌شود. در داخل کابین نیز آئودی RS5از رقبای دیگر خود چیزی کم ندارد. به همین دلیل نیز فروش آئودی RS5 در اروپا در یک رقابت تنگاتنگ با هم رده‌های آن قرار دارد.

image

کمپانی آئودی برای ساخت نسل جدید آئودی RS5موتور قدیمی‌4.2 لیتری V8 را کنار گذاشت و آن را با یک موتور 2.9 لیتری توربوشارژ V6 که اخیراً در برخی مدل‌های پورشه نیز از آن استفاده شده، جایگزین کرد. قدرت این موتور کمی ‌کمتر از مدل قبلی است اما گشتاور آن از مدل V8 آن بیشتر است. با این تفاسیر بیشترین نیرویی که موتور آئودی RS5 می‌تواند تولید کند 444اسب بخار است و گشتاور آن نیز به 600 نیوتون متر می‌رسد. با بهره‌گیری از سیستم 4 چرخ متحرک که بر چرخ‌های عقب متمرکز است و نیز گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، هندلینگ و رانندگی با این ماشین فوق العاده راحت است. علاوه بر این آئودی RS5جدید 60 کیلوگرم از مدل‌های قبلی خود سبک‌تر است. که باعث عملکرد بهتر آئودی RS5جدید نسبت به نسل‌های قبل شده است. .

 منبع : ویرلن

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)